Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Játék fejlesztés
népszerűMcMadFérfi
Végzetúr mester
1290 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6261. hozzászólás - 2014.01.06. 20:51:23 (Válasz Ariel #6259 hozzászólására.)
Köszönöm. Pontos meglátás. Hasonlóképp gondolom. Bárcsak Miklóséknak jutna idejük a témára. Már szívesen látnám a beígért fejlesztési doksijukat.
Talán tudtunk pár használható ötletet adni hozzá... :-X
Pontszám: 6.53
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6262. hozzászólás - 2014.01.06. 21:35:12 (Válasz McMad #6261 hozzászólására.)
Ha a keret megvan, akkor már csak a képességek kellenek hozzá.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 7.03
népszerűMcMadFérfi
Végzetúr mester
1290 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6263. hozzászólás - 2014.01.07. 12:35:11 (Válasz Ariel #6262 hozzászólására.)
A keretről juteszemvan....
Kicsit témázok még a dolgon. Az AL-es felépítést azért találtam ki, hogy a lehető legegyszerűbb lehessen a leprogramozása.
A varázslói mágiára (szerintem) nem érdemes permanens hatásokat rátenni, úgy játszani vele - a cél (mint minden mágiát használó rendszerben) az lenne, hogy a varázsló úgy érvényesüljön, úgy legyen igazán ütőképes, hogy variálja a varázslatait a helyzet és a szándékai tekintetében. Emiatt nem is igazán örülnék egy (kikapcsolásig) örök hatóidejű rendszernek. No de nem is az a maxtáp a dologban, hanem hogy ennél jobban megérné variálni... :-X ;-)
A Behó sííímán (programozási szempontból) egy kalap alatt kezelheti az esszenciákat és a formulákat (csak az erősségük más számítású, de jelenleg is bevariálnak a 35 feletti megák az Esszenciákba - szakiplusszosok erősítve működnek).
Ráadásul a lehető legegyszerűbben módosítható a rendszer - könnyű belenyúlni, módosítani hozzátenni.
A Miklós által felvetett Épület - AF képesség - Kufár vonalra nem ötleteltem. Bőven variálható a téma e téren is még.
Pl. közös fejlesztési vonal konkrét Mágustorony épületszint húzással a formulákért (játékba bevezetés fokozatossá tétele). Kufáros kellékek a formulatanuláshoz, stb.-stb.
Egyre kíváncsibb vagyok a Fejlesztési doksijukra...
Pontszám: 6.53
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6264. hozzászólás - 2014.01.07. 13:34:53 (Válasz McMad #6263 hozzászólására.)
A variálhatóság azért felvet pár olyan problémát, ami az eszenciáknál nem jött elő. Az eszenciákat ugyan lehet variálni, de ez a gyakorlatban nem igazán valósul meg. Egyrészt kevés van ahhoz belőlük, hogy folyamatosan használjuk, pláne váltogassuk őket, másrészt a nagy részük elég gyenge, sokkal jobban megéri megaeszenciákat csinálni belőlük.

De ha eszenciák helyett csak varázspontba kerülne ezeknek a képességeknek az elérése, mint ahogy a mostani tervezetben, akkor sokkal gyakrabban akarnánk váltogatni őket. Annyira, hogy össze kellene kapcsolni az öltözetváltással, és kellene még vagy 10 hely az öltözeteknek. Ha pedig egyszerre több is használható, az még tovább bonyolítja a dolgot. Ha pedig valamilyen korlátot szabunk a váltogathatóságnak, akkor ki fog bukni pár képesség a sok közül, amit használni fog a játékosok nagy része, a többit pedig szinte senki. Pont úgy, mint ahogy pl. a másodlagos támadás eszenciát sem használja túl sűrűn egy átlag játékos.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 8.51
népszerűMcMadFérfi
Végzetúr mester
1290 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6265. hozzászólás - 2014.01.07. 13:57:20 (Válasz Ariel #6264 hozzászólására.)
PONTOSAN.
Ennek a rendszernek meg van azért az az előnye, hogy csak arra költesz, azt tanulod meg, ami érdekel, aminek szükségét-hasznát látod sűrűbben.
A sok varázshely (átlag 2-3) szerintem nem húzós (szemben a 8 tényezős öltözettel).
Főleg, hogy akinek elég volt a variából, annak teljesen elhagyható az egész téma (nem erőlteti a LE-t a Mágiába), vagy jól elvan 1-2 hellyel, Landis Mágiafejlesztésekkel.
Totál kötetlen.
Ettől függetlenül szem előtt tartandó a megállapításod, következtetésed mind a játékosok, mind a Behó részéről, nehogy zsákutcába futtassa valaki magát. :S
A manafogyás húzósabb kérdés lesz a variálhatóságban szerintem...
Pontszám: 6.53
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6266. hozzászólás - 2014.01.07. 14:29:02 (Válasz McMad #6265 hozzászólására.)
Idézet: McMad - 2014.01.07. 13:57:20
Ennek a rendszernek meg van azért az az előnye, hogy csak arra költesz, azt tanulod meg, ami érdekel, aminek szükségét-hasznát látod sűrűbben.

Eleve olyan képességeket kell kitalálni, ami a játékosokat érdekli. Ha kitalálsz 20 képességet, amiből a többség csak hármat használ, akkor a másik 17-et fölösleges volt leprogramozni. Az alkimista labor is bukott rendszer lenne, ha a megaeszenciák nem mentenék meg az egészet...

A sok varázshely (átlag 2-3) szerintem nem húzós (szemben a 8 tényezős öltözettel).

Jobban belegondolva, így ezek a varázslatok már nem is az alkimista laborra hasonlítanak, hanem tárgyként funkcionálnának, újabb 2-3 slotot foglalva, annyi extrával, hogy vp-be kerülne a cserélgetésük. Megvételük nem LE-be kerülne, hanem manakonstrukcióval lehetne megszerezni őket, erősségük pedig a mágiától függne.

Főleg, hogy akinek elég volt a variából, annak teljesen elhagyható az egész téma

Ha sok ilyen játékosra lehet számítani, akkor Miklós szempontjából is elhagyható lesz az egész téma.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 8.51
népszerűZooleFérfi
Végzetúr mester
406 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6267. hozzászólás - 2014.01.07. 15:01:54
Alapvetően nem lenne rossz ötlet szerintem, főleg a jelenleg tulajdonságösszegben elmaradott játékosrétegnek lenne nagyon hasznos, némi módosítással. Mert ugye aki látja hogy a többieket már nem nagyon fogja utolérni az elkövetkezendő 350 millió évben, az túlnyomórészt építésbe fekteti az energiáját, maximum a mágiát növelgeti a manakonstrukcióhoz, így előnnyel indulna ezen a téren. Nem utolsó sorban, ha csábító lehetőséget kapnak akkor talán elkezdik még jobban húzni a mágiát, amit a harcos beállítottságú playerek maximum akkor fognak megtenni, ha már elérték a 6472. erőt és támadást, vagy IQ-t és tau-t.
A slotos megoldás remek, háromnál lehetne akár több is. A belepakolható varázslatok meg lehetnének többségében defenzív vagy visszacsatoló jellegűek, illetve vadászat által szerzett LE/TP növelő hatásúak, vagy ha a védelem ital feltételei érvényesülnének akkor egy második, offenzív varázslat amire legalább a támadó fél varázslatelnyelése nem érvényesül(csak hogy ne egy látszatbónuszt kapjon aki egyébként se sebezne 6 életpontnál nagyobbat varázslattal az ellenfelén). Jöhetne AF tunning tekercs is, annak még én is örülnék
Alaposabban megtervezve és átgondolva ki lehetne ebből hozni egy jó kis újítást, ezúttal szem előtt tartva a játékosok lemaradottabb rétegeit is. Nem mint ha nekem rosszul esne ha én jönnék ki jobban ebből is ha kicsit rágyúrok, de talán jobb lenne inkább ha a széthúzást csökkenthetnénk kicsit néhány okosan átgondolt újítás bevezetésével. Teljesen mindegy, hogy az űbertápos játékosok hogy reagálnának erre, összességében nekik is jó lenne ha kicsit felzárkóznának hozzájuk a többiek is, vagy legalább esélyt kapnának rá egy alternatív megoldással.
Pontszám: 8.23
népszerűMcMadFérfi
Végzetúr mester
1290 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6268. hozzászólás - 2014.01.07. 15:06:06 (Válasz Ariel #6266 hozzászólására.)
EZAAAZ! Íííígy van. :S

Eleve olyan képességeket kell kitalálni, ami a játékosokat érdekli...

SEMMI nem egyformán fontos a különböző játékosoknak. Talán csak 1 valami: a játékélmény. No ezt nem szeretnénk rombolni, ergo a saját játékélmény fokozóit - szubjektív tápjait mindenki maga választja ki pl. ebben a rendszerben. Természetesen jó eséllyel lennének átfedések, de a SZÜKSÉG (amint azt sok formula védelmében felhoztam) diktál gyakorta. Van akinek a játékélményét öli az állatgyógyítás relatív lassúsága (Epizik/Entizik/portyázik/eventezik 1000el). Van aki kiröhögi pl. ezt a problémát (szuperoptok gyakorta ilyenek... :-X).

Jobban belegondolva, így ezek a varázslatok ... tárgyként funkcionálnának, újabb 2-3 slotot foglalva, annyi extrával, hogy vp-be kerülne a cserélgetésük. Megvételük nem LE-be kerülne, hanem manakonstrukcióval lehetne megszerezni őket, erősségük pedig a mágiától függne.

Ííígy igaz. Mi a gond ezzel? Mit foglaljanak, foglalhatnának mást? Játéktechnikailag egy varázslat bármely rendszerben valami hasonló. Per pillanat a tekercses varik is hasonlítanak az Esszenciákhoz e szerint (manával aktivált, el nem használódó varázstárgy). Attól tartok, hogy bármely hatásra rá lehet fogni, hogy esszencia, tárgy, AF képesség is lehetne. Megjegyzem, hogy az 1. verzióban számomra szimpatikusabb és teljesen alternatív formulák voltak, de sajna összetettségük miatt AZ, vagy ahhoz hasonló biztosan elképzelhetetlen. ;-(

Főleg, hogy akinek elég volt a variából, annak teljesen elhagyható az egész téma

Ha sok ilyen játékosra lehet számítani, akkor Miklós szempontjából is elhagyható lesz az egész téma.

Bezony-bezony. Erről eszembe jut az állatok evolúciója, vagy a Tudás fája. Mechanikus kényszertápok minimális taktikai elemmel, hogy a tervezett kincspontjutalmas szöviküldi fejlesztést már ne is említsem.
Ráadásul megfelelő pénzbefektetéssel még egy rendkívül alacsony szintű játékos is 1 hónap alatt akár 2 krixóniumfókuszhoz tudott jutni nemrég. /Ledegradálták. ;-( /
Nem tudhatom, hogy hányan és mennyire mennének rá pl. egy ilyen rendszerű Mágiára, de a fentebbi fejlesztések helyett (csak a magam nevében beszélhetek) szinte bármit szívesebben láttam volna.
Kieg.: No de a TF legalább közcélt szolgál (ölég tág tartományban segítség sok tekintetben sokaknak).
A hozzászólást McMad módosította 2014.01.07. 15:54:29-kor
Pontszám: 6.53
népszerűMcMadFérfi
Végzetúr mester
1290 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6269. hozzászólás - 2014.01.07. 15:28:27
Juteszemvan...
Nemrég feldobtam a Behónak Fejlesztési javaslatra ötletforrásként a témát (link megadással) és igencsak jól jönne ha dobnátok pár 10-est Arielnek, mert FONTOS dolgokról beszél.
Ha ránéz valaki tőlük a témára, akkor lássa a buktatókat, veszélyeket, amik BÁRMELY varirendszerben előfordulhatnak.
Kieg.: Az totál mellékes, hogy pár tényezőben pl. én másképp látok dolgokat, de mentek a 10esek.
A hozzászólást McMad módosította 2014.01.07. 15:29:56-kor
Pontszám: 6.53
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6270. hozzászólás - 2014.01.07. 15:58:33 (Válasz McMad #6268 hozzászólására.)
Idézet: McMad - 2014.01.07. 15:06:06
SEMMI nem egyformán fontos a különböző játékosoknak.

Azért nem mindegy, hogy a játékosok nagy része a varázslatok 90%-át használná-e, vagy csak 30%-át. Lásd ismételhető küldetések. Van egy halommal, de egy részük szinte sosem kerül elő.

Ami az újabb tárgy slotokat illeti, ha jól emlékszem, Baraty már a sisakoknál is erősen húzta a száját, és most még 2-3 vagy még több slot kerülne a játékba ezzel a rendszerrel. Ez persze nem azt jelenti, hogy lehetetlen, hiszen a sisakok is léteznek már.

A fejlesztési doksira szerintem ne legyél még kíváncsi, nem hiszem, hogy egyelőre több lenne egy üres oldalnál.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 8.51
népszerűMcMadFérfi
Végzetúr mester
1290 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6271. hozzászólás - 2014.01.07. 16:06:34 (Válasz Ariel #6270 hozzászólására.)
Azért nem mindegy, hogy a játékosok nagy része a varázslatok 90%-át használná-e, vagy csak 30%-át...

Ja-ja. :S
Ettől még beleférhetne, hogy egy-egy kisebbségi(?) igény is kielégítésre kerüljön.

...Lásd ismételhető küldetések. Van egy halommal, de egy részük szinte sosem kerül elő.

Merengtem is egy "kisebb..." esély növelő formulán a vadászattámogatás érdekében... :-X

Tágyslot téma: No de akkor mi? Félek, ehhez csak a Behó fog tudni hozzászólni... :S :-X

Doksitéma: Már a tavaszi talis Fórumon pedzegette Miklós, hogy tervezési doksi készül és tuti lesz a varázslói mágia... :-X
Kieg.: Gondolom volt fontosabb - én azt mondom, ne is kapkodják el.
A hozzászólást McMad módosította 2014.01.07. 21:46:01-kor
Pontszám: 6.53
kedvencRoscoBorloFérfi
Végzetúr mester
638 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6272. hozzászólás - 2014.01.07. 16:16:09
Ariel említette, hogy ezek már önálló tárgyként működnének, amit én sima varásztekercsekként tudok elképzelni.
Mint a különbözö italok.
A vadászós tekercsek adott számú vadászatra érvényesek és addig tartana a bónusz.
A támadó tekercsek a következő, vagy max 5 támadásra.
Egyszerű programozni is.
Elhasználáskor vonódna le a kellő mágia és varázspont.
Vásárlásához kellene egy AF képesség és azt növelve kapná az adott tekercs a bónuszt.
Hasonlóan a mostani Mágiaelnyelöhöz.
Gyors gombon lehetne az italok mellett.
Rengeteg lehetőség van benne.
Pl:
Elmebaj tekercs: elhasználva a következö csatára az ellenfél IQ-ja X értékkel kevesebb lesz AF képesség (tekercsismeret) növeli.
Sokkal változatosabb csaták sülhetnek ki mint most.
V5 Rosco Borlo
Pontszám: 7.68
kedvencRoscoBorloFérfi
Végzetúr mester
638 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6273. hozzászólás - 2014.01.07. 16:24:42
A tekercsek hozzáférhetősége szintén az AF képességtől függ.
Mondjuk 5 szintenként ismerhetünk meg újabbakat, de a listából csak mindig egyet választhatunk.
Nem lesz két egyforma Végzetúr aki ugyanolyan sorrendben oldja fel a tekercseit.
V5 Rosco Borlo
Pontszám: 6.91
kedvencZooleeeFérfi
Végzetúr tehetség
228 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6274. hozzászólás - 2014.01.07. 18:29:06
Mivel inaktív karakterek törlése nem megvalósítható, ezért javaslom mint a szövetségekben színnel jelölni az aktivitást, ez alsóbb és felsőbb szinteken is új színt hozna a játékba!
V2 Solmyr as Samud
Pontszám: 8.23
népszerűZooleFérfi
Végzetúr mester
406 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6275. hozzászólás - 2014.01.07. 18:35:54
Nem sok értelme lenne, aki csak annyit portyázik hogy naponta megtöltse a kínzót az is tudja hogy ki aktív, vagy inaktív körülötte. Kivéve talán akiket szintlépés után kap, de arra meg hamar rájön, ha máshogy nem akkor időnként rákémkedve.
Pontszám: 6.01
kedvencZooleeeFérfi
Végzetúr tehetség
228 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6276. hozzászólás - 2014.01.07. 18:39:34
Azért az érdekesebb lenne hogy látod ki volt aktív az elmúlt öt percben, így nagyobb eséllyel rabolhatsz, viszont rajtad is ott lenne a célkereszt!
V2 Solmyr as Samud
Pontszám: 8.07
népszerűZooleFérfi
Végzetúr mester
406 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6277. hozzászólás - 2014.01.07. 19:04:33
Akik meg le vannak maradva a többiektől és azt a stratégiát választják hogy véletlenszerű napokon felnéznek, lezavarják a vadászatokat és elköltik a lét amíg tudják és talán nem ütik agyon őket eközben, azok meg így jártak, mostantól szabad prédák. Jobban mondva még szabadabbak, mint eddig.
Pontszám: 6.51
népszerűMcMadFérfi
Végzetúr mester
1290 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6278. hozzászólás - 2014.01.07. 21:09:34 (Válasz RoscoBorlo #6272 hozzászólására.)
Sajna ez még több tárgyat jelentene. :S
Mivel fog sincs, hogy mi nem foglal tárgyslotot, ezért meg vagyok lőve a rá való fejlesztési ötletekkel.
A szakik tágyslotot foglalnak vajon?
Azért kérdem, mert azok is tárgyfüggő bónuszosak, azok közül is van ami hol van, hol nincs (VF-EH, felejtett szaki).
TALÁN működhetne azon az elven is a dolog (formulaérték=Mágia+felszerelésbónusz), a nem kijelölt - inaktív "szakik" felett elsiklik a progi. Gyanítom, hogy nem így működnek, hanem valamiféle külső kapcsolóként (ha változtatsz valamit, akkor belenyúl a progiba és átállítja (pl. Valformot növelve a PP regenbe), ergo akár tárgyszerűként is felfogható a szakik viselkedése.
Áh... A Behó a megmondhatója a dolgoknak.
Szééééétrobbanok a saját "tudatlanságomtól" és a kíváncsiságtól...
A hozzászólást McMad módosította 2014.01.07. 21:48:34-kor
Pontszám: 6.53
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6279. hozzászólás - 2014.01.07. 22:17:40 (Válasz McMad #6278 hozzászólására.)
Én egyébként még mindig nem vagyok meggyőződve arról, hogy kell az, hogy ezek a képességek, varázslatok cserélgethetők legyenek és ne legyen állandó hatásuk.
Mivel ad többet játékélményben az, hogy vadászathoz a vadászatra ható varázslatot használom, majd kalandokhoz, portyákhoz megint másikat, mint az a verzió, ha minden hatás egyszerre a karakteren van?
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 7.03
népszerűMcMadFérfi
Végzetúr mester
1290 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
6280. hozzászólás - 2014.01.07. 22:33:19 (Válasz Ariel #6279 hozzászólására.)
Az nem olyan "varázslós"... :S
Az olyan AF képességes. Ha a témára úgy tekintünk, mint játékegyensúlyi foltozásra, vagy egyéni szájíz kialakítása miatti többlet képességre (nagyobb képességválasztási lehetőség-konkurálás), akkor természetesen az AF képességek bővítése 1szerűbb megoldás.
Azonban az egész gondolatlavinát nálam Aurri "nagyobb manaköltségű varik" alapötlete indította be...
Ebben a vonalban több lehetőséget látok szimpla tápnál (Zoole hasonló vonalat említett, mint amire az előző javaslataimban is célozgattam).
Pontszám: 7.30
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítőAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!