Re: Játék fejlesztés
5978. hozzászólás - 2013.08.30. 22:08:09
Nos... A karakterem elérte a 113. szintet. Mivel jelenleg a hibás, egyoldalú, EH párti (VF-et maximálisan büntető) fejlesztéseknek köszönhetően, aki 110-120. szint között nem vált EH-ra az kb. 150-160. szintre behozhatatlan hátrányba kerül a végig EH-s karakterekkel szemben, köszönhetően az elmúlt időszak AF-es fejlesztéseinek is (nézzétek meg a TOP100-as karaktereket, alig fogtok VF-est találni). Ezért, és mivel semmi kedvem EH-s stratégiára váltani, ezért legkésőbb 115.-120. szint között abbahagyom a játékot. Nem Én leszek az első, és (ha így folytatódik, akkor) nem is az utolsó, aki ezért hagyja abba (egyébként a magas szintűek célpont hiánya is részben ennek köszönhető!!!). A karakteremet nem törlöm, hátha a fejlesztők leveszik a szemellenzőjüket, és végre elkezdik az egyensúly helyreállítását, a VF gyors ütemű, és visszamenőleges hatályú fejlesztését. Sajnos, ahhoz, hogy az egyensúly helyre álljon már édeskevés az, hogy néhány a VF-eseket (véletlenül) nem nagyon sziv@tó fejlesztést eszközöljenek. Az első és legfontosabb, hogy azokat a „tanácsadókat”, akiknek köszönhetően a játék ennyire egyoldalú, és a VF-esek számára játszhatatlan, élvezhetetlen lett, nagyon gyorsan elfelejtsék. Ahhoz, hogy a játék egyensúlya helyre álljon legalább az alábbi fejlesztési hibákat ki kell javítani, közben a jelenleg (és a régebben) VF-esként játszó karaktereket (idő és szint arányosan) kárpótolni kell a fejlesztési elmaradások és hibák miatt. Itt egy lista és néhány javaslat (a teljesség igénye nélkül):
- Esszenciáknál az EH esszencia helyett a VF-eseknek VF esszenciát adjon + az eddig meg nem kapott VF esszenciák miatt a karakternek a következő 10 szintre elosztva a kárpótlás mértékét megnőjön a szinthez szükséges TP. Ennek mértéke attól kell, hogy függjön, hogy a karakter eddig mennyi esszenciát gyűjtött, hogy mekkora az esszencia mester AF képessége, mennyi ideig volt VF-es és ebből mennyi ideig tudott esszenciát gyűjteni. Itt van még egy durva igazságtalanság, ez pedig az, hogy a Visszafogott fejlődés helyett a Valóságformázás esszenciát adja a program. Ezzel az EH-sok dupla tápot kapnak, mivel nem elég, hogy portyázáskor több LE-t kapnak, de több PP-t is kapnak, míg a VF-eseknél ez lényegében használhatatlan, mivel a PP szinte mindig túl sok. Ezt úgy lehet helyre állítani, hogy a VF-eseknek a Valóságformázás helyett Elementáris fúzió esszenciát kell adni, méghozzá úgy, hogy az esszencia növelje a kapott CSP mennyiségét (a max. fölé is). Természetesen itt is kárpótolni kell a VF-eseket, kb. a fentebb írtak szerint. Az esszenciáknál az is elég igazságtalan, hogy míg az EH gyakori esszencia, addig a Spektrális manipuláció különleges, tehát alig lehet hozzá jutni. Itt is kárpótlás szükséges (pl. vadászat italokkal), méghozzá a gyakori és a különleges közötti beszerezhetőséget is figyelembe véve, a fentiek szerint (visszamenőlegesen), és ekkora mértékben növelni kell a hatékonyságát, hogy a későbbiekben ezzel ne okozzon több kárt a VF-eseknek. Ha ezeket figyelembe vesszük, csak itt az esszenciáknál legalább háromszor sziv@tjátok igazságtalanul a VF-eseket.
- Az AF rendszer teljesen az EH-sok tápolására lett kialakítva, ezért itt kell a legtöbb változtatást elvégezni. Itt a legnagyobb probléma az, hogy az EH-soknál csak a vadászattal kapcsolatos dolgokat kellett volna erősíteni, míg a portyázással kapcsolatosat nem. A VF-eseknél pedig pont fordítva, de e helyett csak az EH-soknál lett tápolva mind a kettő. Hogy ez ne legyen elég a VF-eseket pluszban büntettétek azzal, hogy nem csak a kevesebb TP miatt kapják a kevesebb AF-et, de ezt még külön le is csökkentettétek, ezzel alapból duplán büntetve a VF-et. A kompenzáció nagyon szép, és nagyon jó lenne ennek a helyreállítására, ha a kezdetektől a kapott AF-et 100%-ban lehetne kompenzálni vele, de így biztosítja a majdnem dupla büntetést folyamatosan, korlátlan ideig. Ha nem lennének az egyoldalú EH-t tápoló AF képességek, akkor már ez önmagában biztosítaná, hogy az EH hosszútávon sokkal erősebb legyen, de így az egymásra épülő extra tápokkal a VF-eseknek semmi esélye. Épen ezért a Kompenzációt fel kell emelni annyira, hogy az extra büntetést teljesen ellensúlyozza, és a karaktert kárpótolni kell visszamenőleg a meg nem kapott AF-ekkel (természetesen figyelembe kell venni, hogy mennyi ideig volt, vagy mennyi ideje VF-es), a hiányzó AF-ek miatt ki nem fejlesztett LGY, sisakszilánk és egyéb erőforrás-növelők miatt szintén szint függően visszamenőlegesen mindegyikkel kárpótolni szükséges. Ezekhez a hibákhoz tartozik még, hogy az elmúlt időszakban bekerült AF képességek nagy része meghatározott mennyiségű AF költéstől (amivel nem is lenne gond, ha a VF-esek korrektül kapnák az AF-et), és ami ennél is részrehajlóbb, van amelyiknél végtelenített mennyiség ráköltésével gyakorlatilag folyamatosan növekvő extra tápot biztosít az EH-soknak, a játék egésze alatt. Tudom, hogy meg kellet oldani a folyamatosan halmozódó AF problémáját (bár a kristálypontok halmozódása lett volna már megoldva, az epikus kalandok ugyanis erre nem alkalmasak), de ezt lehetett volna úgy is, hogy ne eredményezzen egymásra épülő, folyamatosan növekvő tápot részrehajlóan az EH-soknak. Itt a megoldás az lenne, hogy a VF-esek megkapják ugyanolyan mértékben a tápokat, mint az EH-sok, csak épen az EH helyett a spektrálisra (vagy a vadászatra %-osan) és a vadászat helyett a portyázásra, az arányokat maximálisan betartva. Természetesen az eddigi elmaradásokért kárpótolni kell. Figyelembe véve, hogy a játékba melyik EH-s táp mikor került be. Amelyik EH-s táp nem az EH-t vagy a vadászatot tápolja, azt egy az egyben elérhetővé kell tenni a VF-eseknek is, és természetesen ezekért is kárpótolni kell a VF-eseket.
Mivel gondolom a program nagyságrendekkel több dolgot logol, mint ami publikus, ezért ezeket meg lehet oldani. Ahhoz, hogy a szervert ne terhelje hirtelen túl ezt érdemes lenne mondjuk úgy megoldani, hogy akkor kapja meg a karakter ezeket a kártérítéseket, amikor eléri az 1000 felhasznált AF-et. Ha már meghaladta, akkor a következő felhasznált AF pontnál. Így a különböző extra számítások nem egyszerre jelentkeznek Ezt lehet úgy módosítani, hogy a program a holt időket (alacsony terheltség) kihasználva végezze el a számításokat. A gond az, hogy mivel nem lehet ránézésre megállapítani, hogy a karakter volt-e VF-es (és, hogy mikor és mennyit), ezért erre le kell futtatni egy gyűjtést a logon, ezt külön gépen is meg lehet csinálni.
A 115. szintig még kb. 2 befizetésem lesz. Ezután, amint az őskövem elfogy, a játékot abbahagyom. Az eddigi játékot köszönöm. További sok sikert mindenkinek, és további jó játékot az EH-soknak, mivel VF-esek nem sokan maradnak.
Üdv
Popeye
Aglar ManThoron
V1
Pontszám: 7.25