Re: Játék fejlesztés
5254. hozzászólás - 2012.11.27. 14:00:55
VARÁZSLÓI MÁGIA (Fejlesztési javaslat) 1.35
A játékba való bevezetésre tett javaslat/előtörténet:
1. alternatíva:
A Legendában is fel-felbukkanó Varázslói mágiát a Galetki világ javarészt elfelejtette. Azonban egy nap hírek érkeznek arról, hogy Drakin apó keresi a Kiválasztottakat, akiket elvezet az Elfeledett Tudás Barlangjába. A 2 Kiválasztott - a világ leghatalmasabb Harcmestere (Támadás + szint érték alapján) és Mágusa (IQ + szint alapján) - lehetőséget kap, hogy kiszabadítsa az elfeledett mágikus tudást. Ez Varázslatonként 1-1 Epikus csatát jelent, mely akkor „szabadul fel” ha mindkét játékos legyőzte ellenfelét (Erről hír a Világ Eseményekben). Ha X napig nem éri támadás a formulát védő Epikust, akkor a lehetőség a formulaszerzés ezen módjára átszáll a 2. legerősebbre és nála is marad a jog, amíg X napon belül rendszeresen üti az Epikust (ellenkező esetben visszaszáll az 1. számúra). Drakin közben elkezdi tanítani az érdeklődőket a Varázslói mágia alapjára, a Varázslói meditációra (Új AF képesség része, a Kiválasztottak ezt ingyen megkapják 1. szinten). Azonban a Kiválasztottak sem tudják meghazudtolni galetki természetüket, ezért nem teszik közkinccsé a megszerzett tudást.
1./A variáció:
Megőrzik szövetségük számára ahol a szövetség beavatott tagjai (Mágiaelmélet AFK) is megtanulhatják, használhatják.
A többi szövetség természetesen szintén szeretné magáénak tudni az Elfeledett Tudást, ezért Háborút indítanak a Tudást birtokló szövetség(ek) ellen. Azonban azok jól elrejtették azt és csak akkor lehetséges hozzájutni, ha legalább 2 szövetség indít háborút összehangoltan (24 órán belül) és legalább 1 győzelemmel zárja a Háborút. Ekkor mindegyik (az első Háborút indító hadüzenetétől számított 24 órán belül háborúba lépő) szövetség választhat 1-1 Varázslói varázslatot, melyet a szövetségek tagjai a fentebbi AFK követelmény megléte esetén használhatnak. Ezen szövetségektől viszont innentől szintén megszerezhető a Tudás az említett háborús metódussal. A Tudást birtoklók, megszerezni vágyók természetesen járhatnak más utat is (tanulni vágyók felvétele), illetve a Kristály szövetség ellen indított háború megnyerésével is szerezhető formula, de csak az addig a világ által megismert legmagasabb szintű varázslatnál 2-vel alacsonyabb szintűek közül lehet választani.
1./B variáció:
A Varázslói formula tetoválás formájában sajátítható el, működési feltétel, ergo többé-kevésbé rejtett dolog. A Kiválasztottaktól portyagyőzelem esetén leshető le a tetoválás HA rendelkezik a Mágiaelmélet AF képességgel. Erre az esély annyi %, amennyi a vesztes által ismert formulák száma mínusz az ebből a győztes által ismertek száma (ha ez nagyobb, mint 0, akkor) + a győztes AFK szintje. Ez jellemzően igen kevés de reális, mert kicsi esély van meglátni, megjegyezni a tetoválást pontosan mielőtt a vesztes elmenekül. Az esélyt növeli ha a győztes kivégzi ellenfelét (több idő az átvizsgálásra, mielőtt a vesztes magához tér, ellenséges VÚ vagy erős bestia közelít a kutakodóhoz). Ebben az esetben az esély megötszöröződik, de maximum 30% lehet. Egy portyagyőzelemmel 1 formula ismerhető meg (esetleg új AFk/relik növelheti a számot). Több lehetőség esetén választható a formula. (Hogy lehetetlen a Kiválasztottakat legyőzni? Pár kulcsszó: szubplazma, alacsony ÉP, Az őrjöngés itala, stb.). A megszerzőtől innentől kezdve szintén "eltanulható" az ellessett, eltanult varázslat.
Ezenközben az egyre fejlettebb/erősebb Mágiaelméleti kutatásnak köszönhetően felfedezésre kerül, hogy az eddig "haszontalannak" hitt Szinguláris anomália (SzA) erős összefüggést mutat a Mágiával. Kémgömbözésnél használva extra információ kapható a célpont által ismert formulák számáról, rajta lévő Folyamatos hatású varázslat mibenlétéről.
Az elterjedés sebességét növelheti, ha a vesztes is tanulhatna el formulát pl. fele akkora eséllyel. Ennél sokkal erősebb gyorsulás érhető el ha Arénás csatával is eltanulható lenne.
2. alternatíva:
/"Szimpla" megoldás, relatíve gyors elterjedés/
Az egyre fejlettebb/erősebb Mágiaelméleti kutatásnak köszönhetően felfedezésre kerül, hogy az eddig "haszontalannak" hitt Szinguláris anomália (SzA) erős összefüggést mutat a Mágiával. Mágustorony 35.-tól a megtalált SzA megmarad az épületet minimum eddig felhúzó szövetségek tagjainál. Az épület 50. szintjétől kezdve a Mágiaelmélet AFk függvényében formulák tanullhatók annyi SzA-ért, amennyi a formula szintkövetelménye *X (mérlegelendő szorzó).
Mágiaelmélet (Új AF képesség):
Megtanulhatod és használhatod a Varázslói formulák közül azokat, melyek elérhetők számodra ezen AF képességed szintje alapján. (10 szint, 1. szint költsége 10 AFp, minden további szint az előző szint költsége +10 AFp, azaz 10/20/30/...).
Varázslói mágia és a Hordák (javasolt új hordaspecialitások):
Zafír: Varázslói varázslatok Mp igénye 15%-al kisebb (Epikus tárgy varázslat Mp olcsósítójával összeadódik).
Smaragd: Varázslói mágia AFK fejlesztése szintenként 2 AFp-vel olcsóbb. Varázslói varázslatok Mp igénye 5%-al kisebb (Epikus tárgy varázslat Mp olcsósítójával összeadódik).
Rubin: Harccal összefüggő offenzív Varázslói varázslatok használatánál az AFK szinthez +1 adódik. Egyéb varázslatok esetén -1, de az AFk minimum 1 minden esetben.
Gyémánt: Varázslói varázslatok Mp igénye 10%-al drágább (Epikus tárgy varázslat Mp olcsósítójával összeadódik). Varázslat ellenállás (Harccal összefüggő offenzív Varázslói varázslatok 20% eséllyel nem működnek velük szemben).
Varázslói mágia és a 100% fertőzöttség:
A hordaspec mellett a Mágiaelmélet AFK fejlesztése szintenként 1 AFp-vel drágább (Smaragd esetén felülírja az eredeti hordabónuszt) és megkapják a Gyémántok Varázslat ellenállását, de esetükben ez 40% (Gyémánt horda esetén 60%).
Néhány Varázslói mágia formulajavaslat a teljesség igénye nélkül:
Jelmagyarázat:
AFK – Mágiaelmélet AF képesség (szint)
HI – Hatóidő
A – Azonnali hatás (Meditációs idő 1 perc - ez alatt CsP, PP, TKp felhasználás, Epikust/Entitást ütés, Kaland megoldása nem lehetséges)
F – Folyamatos hatás (Meditációs idő 5 perc - ez alatt CsP, PP, TKp felhasználás, Epikust/Entitást ütés, Kaland megoldása nem lehetséges)
X – Harccal összefüggő offenzív Varázslói varázslat
FIGYELEM!
A "F" varázslataidat minden új Varázslói varázslatod megszakítja (kivételt lásd később).
Az egyes formulák AFK szintkövetelménye és manapont igénye (jó sok kell) nincs kitalálva. Ez SOKKAL összetettebb dolog annál, hogy csak így lazán érdemes legyen rá javaslatot tenni.
Vadász szimat: AFK szintenként 1 mp-el csökken a vadászatonkénti idő (max alá is).
HI: F (AFK * 2 óra)
Misztikus Láthatatlanság: A támadó és védekező közötti szintkülönbség duplán számítódik.
HI: F (Láthatatlanság idejéig, de vadászat alatt nem működik)
Mágusszem: Kémgömb újra használati ideje csökken AFK szintenként 1 perccel.
HI: F
Bestiamester szeme: A kémlelni kívánt karakter harcba hívott állatainak összes statisztikáját is megmutatja a Kémgömb.
HI: A (varázslás utáni első Kémgömbözésre hat)
Varázslói Epikus düh: AFK szintnyi plusz % sebzés varázslatra Epikus/Entitás ellen.
X, HI: F (AFK*5 perc hatóidő)
Démonűző szolga: Az Epikus/Entitás ellenfél szintje és állataid szintje megegyezőnek számít 1 csata erejéig.
X, HI: A (varázslás utáni első támadásra hat)
Fantomharcos: A kiválasztott célpontra küldi annak állatok nélküli klónját 1 csata erejéig (a csata csak a célpontnál látható).
X, HI: A (Naponta AFK alkalommal használható, de 2x ugyanarra nem)
Teleportálás: Ha a karaktert támadás éri ÉS megnyeri a kezdeményezést, akkor eltűnik AFK órára támadója szeme elől harc nélkül (nem támadhatja).
HI: F (Napi AFK, háború esetén AFK/3 alkalommal működik, de vadászat alatt nem)
Alkímikus delej: Sajtoláskor - ha esszencia esik - AFK * 2% (gradulátumos sajtoláskor AFK * 7%) esély, hogy olyan Esszencia lesz, amely még nincs a birtokodban (amennyiben ez lehetséges). Ez minimum 3-as AFK-hoz kötött képesség.
HI: F
Szolgaidézés: Ha a karaktert támadás éri ÉS megnyeri a kezdeményezést, akkor Hordázás szakértelme függvényében 1-5 legmagasabb lépett szintű állata harcba hívott lesz ha moráljuk megengedi - még ha Kennelben voltak is - a csata erejéig (ájultra nem hat, ezért a csatáért TP és morál nem jár az állatnak, de elájulhat és akkor úgy kezelendő, mint a megszakított Kennelezés).
X, HI: F (Napi AFK, háború esetén AFK/2 alkalommal működik, de vadászat alatt nem)
Álca: Ha AFK képességed nagyobb, mint kémlelődé, akkor téves (RND) információkat kap (kivéve ÉP és TP, Kémgömb tulajdonost és Maximalizált Kémgömb épülettel rendelkezőt nem tud megtéveszteni).
HI: F
Mágiatörés: Célpontodon lévő Varázslói varázslat leesik. Siker feltétele: sikeres AFK ellenpróba, melyet módosít a Mágia tul különbség 100-as része. A célpont értesül a varázslatról és annak hatásáról.
HI: A, Mp: MaxMana mennyiség
Megtisztulás: A rád mondott (hosszabb hatású) Varázslói varázslatok leesnek rólad. (Saját "F" varázslataid is.)
HI: A
Lerázhatatlan véreb: Kémkedéssel megtalálható és újra támadható lesz egy Teleportált célpontod. A megtalálásra Kémgömbözésenként AFK*5% esélyed van.
HI: A (varázslás utáni első Kémgömbözésre hat)
Önduplikáció: Konkrétan 2 karakter lesz (1 +1 klón), melyek között az aktuális és a maximális ÉP, MP és a LE felezve kerül elosztásra, a klón TP-je 0-ról indul (innentől külön számolódik), de a klón nem regenerálódik és nincs állata. 15% feletti ÉP esetén bármelyik támadható. A Klón portyalistán megjelenik, toplistán nem, vadászik és nincs lehetőség beleszólni a dolgaiba addig, amíg a vadászat tart. Tturbó váltható a főkarakternél (klónnál értelemszerűen nem). A főkarakter NEM vadászhat a varázslat hatóideje alatt (de ő indítja el és szakíthatja meg), illetve újabb varázslat megtöri a varázslatot, más tekintetben szabadon cselekedhet. Ha bármi miatt a vadászat leáll (betelt Kalandhely, elfogyott CsP, Mágiatörés, vadászat megszakítása, stb.) a varázslat megszűnik és a klón egyesül a főkarakterrel (TP, LE, MP, ÉP, stb összeadódik). LEGALÁBB 9. szintű varázslat.
HI: F (vadászat végéig tart)
Varázstükör: Ellenfeleid Harccal kapcsolatos Varázslói mágiái, melyeket rád irányoznak AFK*2% eséllyel rajtuk "sül ki".
HI: F
Félelemaura: Ha karaktered támadás éri ÉS megnyered a kezdeményezést, akkor támadód harcba hívott állatai veszítenek AFK*2 morált a csata előtt (ha 21% alá kerül egy állat, akkor értelemszerűen csata előtt kiesik a "harcba hívott" státuszból).
X, HI: F
Szörnyijesztés: Következő portyádban HA megnyered a kezdeményezést, akkor ellenfeled állatai veszítenek AFK*5 morált (ha 21% alá kerül egy állat, akkor értelemszerűen csata előtt kiesik a "harcba hívott" státuszból DE csak a csata erejéig és a morálja is visszaáll csata után).
X, HI: A (varázslat utáni első portyára hat)
Mágikus Varázslat ellenállás: Harccal összefüggő offenzív Varázslói varázslatok AFK*3% eséllyel nem működnek ellened (akinek hordaspecialitása ez, illetve 100% fertőzött, azok gyakorlatilag 2x dobhatnak mentőt ha aktív ez a varázslatuk).
HI: F
Gondos gazda: Meggyőzőkészség szakértelmed AFK*2 ponttal nő, amíg a varázslat működik. Csak a harcba hívott állatokra hat.
HI: F
Kaland realizátor: AFK*2% eséllyel realizálódik a Kalandok alatti Mana- és gyógyital fogyasztás (manád töltődik, gyógyulsz, de csak a kaland végén íródik fel).
HI: F
Kínzó vámpír: Ha valaki elvisz a Kínzókamrájába és ezt a varázslatot "rámondod", akkor másnap részesülsz az általa kapott Kínzóbevételből (annak AFK*3%-a). Ha a nap vége előtt kiszabadulsz vagy "Megtisztulást" használ a célpont, akkor 0 lesz a hatás. A célpont értesül a varázslatról és annak hatásáról.
HI: A
Kegyes hangulat: Kínzókamrádból elengedhetsz 1 kiválasztott karaktert. A célpont értesül a varázslatról és annak hatásáról.
HI: A
Bűvös csapda: Célpontod nem mehet Katakombába amíg a varázslat hat rá. "Megtisztulással" és "Mágiatöréssel" (bárki által használva rajtad, vagy célpontodon) is semlegesíthető, illetve ha újra varázslatot használsz, akkor megtöröd a csapdát.
HI: F
Sokkoló Aura: Ha megtámadnak ÉS megnyered a kezdeményezést, akkor sikeres Kábításodkor ellenfeled állatai is elszenvedik a Támadásbüntetést, de -(10+AFK) értékkel.
X, HI: F
Dermesztő érintés: Következő portyádban HA megnyered a kezdeményezést, akkor sikeres Kábításodkor ellenfeled -(10+AFK) Támadásbüntetést kap -10 helyett.
X, HI: A (varázslat utáni első portyára hat)
Fortuna csókja: Szerencséd AFK*2 pont időleges bónuszt kap /amíg a varázslat tart/.
HI: F
A korrupt templomszolga: A Végzet templomában 2 kiválasztott, még nem teljesített küldetés helyet cserél.
HI: A, 1 csere ára (a mana mellett) 1 AFp / AFK, azaz pl. 5-ös AFK-nál a költség 0,2 AFp.
Stb.-stb.
Javasolt Varázslói mágiához köthető egyéb AF képességek / új Relikviák hatásai:
Gyakorlott varázsló: Nincs szükséged meditációs időre 15 AFp-ért az "A" varázslatok, további 30 AFp-ért a "F" varázslatok esetén.
Elmélyült varázslathasználat: 1 kiválasztott varázslatod használata esetén AFK szinted +1 bónusszal számít (többször felvehető, de 1 varázslatra csak 1x). Ár: 20 AFp/varázslat
Erős elme: "F" varázslataidat "A" varázslataid nem szakítják meg.
Mágus: Egyszerre 2 különböző "F" varázslatod működhet egy időben, de szintjük összege nem lehet több 12-nél.
Javasolt Hordaváltási költség kiegészítés:
A jelenlegi költségen felül 5 AFp (60. szint feletti váltás esetén), mely jelképezi a már erősebben beivódott hordakondíciók felülírására fordított energiát.
Várom az észrevételeket a javaslat tökéletesítéséhez, elfogadhatóságának kiszélesítéséhez.
(Pl. tippek/módosítási javaslatok bevezetésre, formulákra, programozói problémák kiküszöbölésére, stb.)
Kieg.: Módosítások, új formulaötletek (THX Aurri, Beherit, Cras, Gigatesó)
A hozzászólást McMad módosította 2013.01.04. 09:19:43-kor
Pontszám: 8.02