Re: Játék fejlesztés
224. hozzászólás - 2009.06.25. 14:17:53
Néhány szó a fertőzésről.
A történet az Ősök Városára, a Végzetúr elődjére nyúlik vissza. Az ŐV-ben a végső cél visszahódítani a Felszínt az Ellenségtől. A játék egy szakaszában a játékosok sok-sok fejezeten keresztül megismernek egy történetet, Troy, a bárd történetét. Nagyon röviden, ez arról szól, hogy a bárd felfedezte, miként lehetne legyőzni az Ellenséget, de mivel a felsőbb hatalmaknak a jelenlegi helyzet konzerválása volt a célja, a felfedezést eltitkolták, és őt magát megölték. A történet végén a játékos választhat: elhiszi a bárd történetét, és megtartja gyűrűt, amit a szelleme ad neki, annak reményében, hogy az valóban segítséget nyújt majd neki az Ellenség legyőzésében. Vagy a gyűrűt beváltja a császár talpnyalóinál zsíros jutalomra. A játékosok többsége megértette a történetet, és az első opciót választotta, de voltak, akik a zsíros jutalmat választották. Telt múlt az idő, és a galetkik számtalan akadály leküzdése után eljutottak a félelmetes Uralkodó Citadellájába. Az Uralkodó sebezhetetlen volt fegyverrel és varázslattal is - de akik a harc során Troy gyűrűjét viselték, megszereztek egy új képességet, az inimíciát, amelyet fejlesztve legyőzhették az Uralkodót, és végső soron az Ellenséget is.
Játékfejlesztői pályafutásom során az egyik felvetés, amivel a játékosok újra és újra megkerestek, hogy a játékban lehessen választani, legyen "elágazás", ahol a játékos a körülmények mérlegelése után egy komoly, felelősségteljes döntést hoz. Ez mindig is egy nehéz kérésnek tűnt, hiszen vagy a döntés később "visszacsinálható", az elágazások összetalálkoznak, és akkor továbbra is egy egyirányú játékról beszélünk. vagy a két út valóban különböző, de akkor fel kell készülni arra, hogy a rosszul döntő, "én vagyok a hős, velem úgysem történhet semmi rossz" mentalitást követő játékosok hirtelen bedobják a "hülye voltam, de ez egy szolgáltatás, követelem, hogy minden úgy történjen, ahogy én akarom" kártyát. Az ŐV esetében ez meg is történt, és beadtam a derekamat: a tápot kikérő (antiszerepjátékos optimalizátor?) játékosok végül kisírták, hogy ne komoly hátránnyal tudják megszerezni utólag az inimiciát, hanem csak minimális extra költséggel.
A fertőzésben pont az volt a jó, hogy nem lehetett tudni, mi lesz belőle, mindenki tudta, hogy a döntésének súlya van, pont ez volt a jó benne. A "jutalom" pont úgy van kitalálva, hogy senki se legyen csalódott, de azért még lehessen vitázni rajta, hogy megérte-e vagy sem. Lehet, hogy van, aki ennél nagyobb tüzijátékot várt, de mivel ez egy alternativ dolog, nem tehettünk be olyasmit, amitől ezután a teljes további játékod függ. Valamekkora, hosszú távú befektetéssel nyereségre teszel szert - ezt jelenti az optimalizátoroknak (de azt hiszem, a történetből és a dolog költségéből eléggé nyilvánvaló volt, hogy igy lesz). A 100%-kos fertőzéssel kapcsolatban, nem mondok semmit, érje el valaki, és akkor kiderül, hogy mi történik (és akkor újra össze lehet hasonlítani a 2 dolgot).
Azzal kapcsolatban, hogy most, hogy kiderült, "táp" a fertőzés elleni küzdelem, és hirtelen mindenki mégiscsak szeretné csinálni: ld. amit fent írtam, a dolgát nem akarom nagyon megkönnyiteni azoknak, akik utólag jönnek rá, hogy rosszul döntöttek, de valószinűleg be fogom adni a derekamat, hogy egy bizonyos szinttől szintenként kettesével lehessen a fertőzést csökkenteni. Ja és ne felejtsétek el, az aukciós házban van egy gyakori tétel (tehát világonként kb. 2 havonta jelenik meg), ami 50%-ra állitja be a fertőzésedet.
Ui. Gratulálok Sardullah Sharpának!
Pontszám: 9.06