Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Játék fejlesztés
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1301. hozzászólás - 2009.12.16. 12:02:03 (Válasz Darah #1279 hozzászólására.)
Idézet: Darah - 2009.12.16. 11:02:29
Jeriko, tetszik az összefoglalód, de a szöviátlag kincspontot brutálisan felnyomják azok, akik ütni tudják az epiket.
Főleg ha nem harácsolják be a kieső tárgyakat.
Egyszerűbb lenne a tárgy szintjével azonos mennyiségű minimumlicit.


Ez szerintem nagyon alacsony, semmit nem érnél el vele, csak azt, ne 1 pontért lehessen elvinni a cuccot.
Ha egy szöviben van egy karakter 200 kincsponttal, másik 3 pedig 20-al, akkor egyszerűen nem látom okát, miért ne a 200 kincspontos vigye el a tárgyat - legyen akár nagyon vacak.
Pontszám: 6.42
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1302. hozzászólás - 2009.12.16. 12:07:02 (Válasz Ywgarrd #1278 hozzászólására.)
Idézet: Ywgarrd - 2009.12.16. 11:00:10
Támogatom ezeket az ötletet is. De ha a célotok az, hogy a pókoknak ne legyen magas szintű tárgya - mert úgy látom, hogy az elsődleges cél valójában ez, amiért konkrétan nem mondják ki egyesek (itt nem rád gondolok) - ezt a hatást nem érné el. Ellenben jó pár topszövetséget komolyan megszívatna a gyorsított regenerálódás.
Pont amiatt támogatom, hogy megnehezítené a kincsszerzést, de nem ellehetetlenítené.


Abszolút nem ez a cél.
Egyszer kiszámoltam, epikusig felépíteni egy szövetséget 1-2 millió LE. A mai manakonstrukciós időkben ez semmi. De erre sincs szükség: pillanatok alatt találni olyan kis szövetséget, akinek megvannak a szükséges épületei, és már csak 1-2 aktív tagja van. Semmiből nem áll megállapodni velük, hogy kiütsz 3-4 epikus cuccot, amiből fele az övék, fele a tied. Szintén semmiből nem áll oda beléptetni egy újonnan indított karaktert.
Ráadásul ha van egy olyan ismerősöd, aki már nem játszik aktívan, de az epikus ütésben /építésben segít, akkor mindez csak szervezés kérdés, semmi akadálya nincs.
Egy új karakter pedig akár csak egy +10 támadásos tárggyal borzasztó nagy segítséget kap, de említhetném rubin triászt, vagy egy sereg más cuccost. Behozhatatlan előny.


A TGY-ben nem egy alkalommal elgondolkodtunk már azon, alapítunk egy új szövetséget. Amennyi LE-t feleslegesen a HT-be toltunk (többszázmillió, most is csak azt tudjuk építeni), abból több szövetséget full-ra fel tudtunk volna építeni. Annak idején 3-4 nap alatt húztuk fel a mesteri építészetet és a 25-ös gyakteret, védőfalat, pedig annak több hónapja. Amilyen építési kapacitással rendelkezik egy nagyobb szövetség, pár hét alatt fel tudná húzni újra önmagát.
Ha megcsináljuk, elölről tudnák ütni epikusokat, minden tagunk kapna 3-4 új tárgyat. Összefogná nagyon a szövetséget megint a feladat. És toborozhatnánk újrakezdőket meg pókokat is, akik alapításkor be tudnának lépni az új szövetségbe.
Nem utolsó sorban a HT-ért se indulnánk rossz esélyekkel. Aztán ha már birtokoltuk 40-50 napig, kezdjük az egészet újra

Ezeken a dolgokon még azelőtt kellene változtatni, mielőtt valakik megcsinálják.
A hozzászólást Jeriko módosította 2009.12.16. 12:13:56-kor
Pontszám: 6.42
népszerűYwgarrdFérfi
Végzetúr mester
941 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1303. hozzászólás - 2009.12.16. 12:07:58 (Válasz Mortimer #1299 hozzászólására.)
Egyetértek, azoknak sincs túl sok értelme rengeteg esetben. (Ellenben az Ősök Városában a harci erő alapján történő kalkulálás nagyon jól működött.)

Ha valaki előállna egy komplex rendszerrel, ami nem vetne fel rengeteg problémát, biztos vagyok benne, hogy megváltoznának az általad felhozott szabályok. Azonban ez nem értem miben függ össze konkrétan a térkapus szintlimittel.
Pontszám: 3.72
népszerűYwgarrdFérfi
Végzetúr mester
941 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1304. hozzászólás - 2009.12.16. 12:09:36 (Válasz Jeriko #1301 hozzászólására.)
Erre egy egyszerű példa: a 200 kincspontos nem akar a közeljövőben egy ideig építeni, és kinézett magának egy későbbi tárgyat, amire tartalékol.
Pontszám: 4.40
népszerűDarahNő
Végzetúr mester
2208 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1305. hozzászólás - 2009.12.16. 12:10:22 (Válasz Jeriko #1301 hozzászólására.)
Egyáltalán nem alacsony.
egy 50-es tárgy 250000 építést feltételez, feltéve, hogy a tag maga nem tudja ütni az epikust.
Én ezer okot tudok rá, hogy ne én vigyem el a 2000 kincspontommal az 50 kincspontos elől a tárgyat, még akkor is, ha nem is vacak, elvégre szövetség vagyunk.
Például azt, hogy én ezer sebzésenként szerzek egy kincspontot, építés nélkül, míg neki 5K-t kell építenie érte.
(v1-lmf-Gaia) kalaposinas

For the játékélmény!
Pontszám: 6.54
népszerűYwgarrdFérfi
Végzetúr mester
941 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1306. hozzászólás - 2009.12.16. 12:15:34 (Válasz Jeriko #1302 hozzászólására.)
Pont erről beszélek én is. Ezért tartom jó ötletnek a javaslatodat. Ezt is írtam. Nekem azzal volna problémám, ha szinthez lenne kötve mindez. Ha valaki össze tud hozni x kincspontot (pl. a javaslatodat figyelembe véve) alacsony szinten, akkor miért ne lehessen erős epikus tárgya? Tudom, Te nem ezt írtad, de elhangzottak itt olyan érvelések is mások tollából, hogy az nem ok.
Építéshez kötni a tárgyakat korrektnek találom.

Nyitottam egy rovatot ennek a témának megvitatására, szerintem megérdemel egy külön helyet.
Pontszám: 3.27
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1307. hozzászólás - 2009.12.16. 12:17:05 (Válasz Ywgarrd #1303 hozzászólására.)
Ywgarrd, alapvetően azzal van baj, hogy a Miklós által kivánatosnak tartott szinten belüli +/- 30%-os játékerőbeli eltérés már borzasztó alacsony szinten átléphető, és a pozitív visszacsatolás miatt a későbbiekben még brutálisabbra növelhető. Ha már ezt a néhány könnyen azonosítható, és könnyen kezelhető, alig pár embert érintő kiskaput sem zárjuk be (szövetségi bónuszok, epikus tárgy), akkor lehet hagyni az egész játékfejlesztést a fenébe, mert nem lehet a későbbiekben semmilyen olyan kihívást játékba rakni, ami nekik is, és a kezdőként, ismeretlenül a játékba kerülő új játékosok számára is kihívást jelent.

Ha ezek a játékosok, a tapasztalt újak és a kezdők nem lépnének egymással napi szinten interakcióba nem lenne semmi gond. Azonban ez nem így van, ráadásul idővel közvetetten is kapcsolatba kerülnek, például a kalandpróbák küszöbe által. Ami neked borzasztó könnyű lesz, de viszont nekik - miattad és néhány hasonló kiugró karakter miatt - teljesen ellehetetlenül.

Nem hiszem, hogy ezt olyan nehéz lenne belátni.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 6.44
népszerűYwgarrdFérfi
Végzetúr mester
941 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1308. hozzászólás - 2009.12.16. 12:32:03 (Válasz Mortimer #1307 hozzászólására.)
Értem, és tisztában is vagyok vele. De ezekkel a korlátozásokkal kb. 5 %-ot lehetne kompenzálni alacsony szinten, nem többet.
Ami a példaként felhozott kalandküszöböket illeti, ugyanúgy le is húz bizonyos átlagokat: sok olyan szakértelem van, amit egy ilyen kiemelkedő karakter az életben nem fog fejleszteni egyes szintnél magasabbra, az például az átlagot lehúzza jelentősen. DE ugyanúgy hozhatom példának a tulajdonságok közül az egészséget, a mágiát vagy a szerencsét is. Valószínűleg ezek sem lesznek kirívóak az átlaghoz képest. Mindazonáltal nem hiszem, hogy egy szinten ahol 2-300 karakter van, egy-két kiugró eredmény olyan nagy mértékben befolyásolná a szintlimiteket. Sőt, V4-es tapasztalatokból kiindulva nevetségesen alacsony lesz a szerepe a randomhoz viszonyítva.
De újra kihangsúlyozom, ebben a tekintetben nem jelent semmit sem a szövetségi és tárgybeli bónusz. Ha a jelenséget akarod megszüntetni, hogy azonos szinten belül ne legyenek ilyen hatalmas eltérések, akkor a pók játékstílust kell eltörölni teljes egészében. Egy pók mindig is anomáliát fog okozni egészen addig, amíg gyökerestől nincs kiirtva a játékból ez a stílus. Az pedig lehetetlen.
Viszont azt a kiskaput, amiről beszélünk az építéstől függővé tétel tökéletesen bezárja.
Pontszám: 3.27
népszerűDarahNő
Végzetúr mester
2208 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1309. hozzászólás - 2009.12.16. 12:34:15 (Válasz Jeriko #1276 hozzászólására.)
Idézet: Jeriko - 2009.12.16. 10:50:15

- Epikus ütést megnehezíteném, de komolyan: ha az epikus ért sebzés 80%-át a tagság kevesebb, mint 20%-a okozza, akkor ez epikus regenerálódására adnék egy 3-as szorzót.


Ez mire lenne jó?
(v1-lmf-Gaia) kalaposinas

For the játékélmény!
Pontszám: 5.38
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1310. hozzászólás - 2009.12.16. 12:34:29 (Válasz Ywgarrd #1308 hozzászólására.)
"ezekkel a korlátozásokkal kb. 5 %-ot lehetne kompenzálni alacsony szinten, nem többet."

Lehet. De még ez az 5% sem megy. Pedig ennél egyértelműbb helyzet kevés van.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 5.25
népszerűYwgarrdFérfi
Végzetúr mester
941 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1311. hozzászólás - 2009.12.16. 13:04:46 (Válasz Mortimer #1310 hozzászólására.)
Azért nem, mert nem volna fair. Ha valaki el tud érni egy bizonyos kategóriát adott szintre, akkor azt miért kell korlátozni?
Pontszám: 4.40
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1312. hozzászólás - 2009.12.16. 13:06:43 (Válasz Ywgarrd #1311 hozzászólására.)
Mert nem ő maga éri el, hanem mások érik el neki.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 7.15
kedvelt tagKethiosFérfi
Végzetúr mester
442 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1313. hozzászólás - 2009.12.16. 13:08:51 (Válasz Mortimer #1312 hozzászólására.)
Ezt arra érted amikor építő karakterek 1-2 alacsony szintű köré építenek egy egész szövit, ugye?
V. 1: Kethios - Világépítők
V. 3: Kethios Burningsoul - Abydos Gate
V. 4-Gamma: Kethios - HTF
Doomlord - W1: Kethios - Masquerade

Doomlord fórum moderátor. At your service, Sir.
Pontszám: 4.77
népszerűLanMaffiaFérfi
Végzetúr mester
3140 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1314. hozzászólás - 2009.12.16. 13:09:20 (Válasz Darah #1265 hozzászólására.)
Idézet: Darah - 2009.12.16. 09:41:58
Maffia, ha a kari tesz érte, szerintem is járjon neki.
De az milyen már, hogy előzetes ismeretség nélkül hátrányból indulsz?
Jó, legyen előny az ismeretségből, építhessen a barát, de valamit azért kelljen már a kisebbnek is letennie az asztalra, nem?


De. Gondolom ezek a játékosok, akik annyira erősek alacsony szinten már megjártak a magasabb szinteket is, és kitapasztalták hogy mik kellett volna másképp csinálni. Ezen játékosok nagy része leépítette a magas szintű karakterét, hogy könnyebb legyen az újnak. Tehát feladták az életet fenn, hogy lenn jobb legyen, illetve jobban ki tudják használni a lehetőségeket.

Amúgy örülnék egy olyan ember hozzászólásának is aki nem átlagban 100 LÉket portyázik, és nem irigykedik állandóan
LanMaffia - Azúr Légió - ex-Tyrant - ex-VM (V1)
Káoszfatty - Lélekhozók Testvérisége (V2)
Kataklizma - Ködkapu Strázsái (V3)
Pontszám: 4.87
népszerűYwgarrdFérfi
Végzetúr mester
941 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1315. hozzászólás - 2009.12.16. 13:12:43 (Válasz Mortimer #1312 hozzászólására.)
Ez is egy szövetségnek a velejárója, nem? Feltételezem nálatok is (mint majdnem mindenhol) van olyan példa, hogy olyan epikus relikvia birtokában van valaki, amihez egyedül esélytelen volna, hogy hozzájusson (meg sem karcolja azt az epikust, amelyik kidobta).
Építés nélkül durva megszerezni egy ilyet, de ha valaki vakolna érte, az miért nem elfogadható?
Pontszám: 5.54
kedvelt tagKethiosFérfi
Végzetúr mester
442 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1316. hozzászólás - 2009.12.16. 13:13:43 (Válasz LanMaffia #1314 hozzászólására.)
És ki az aki átlagban 100 LÉ-t portyázik?
V. 1: Kethios - Világépítők
V. 3: Kethios Burningsoul - Abydos Gate
V. 4-Gamma: Kethios - HTF
Doomlord - W1: Kethios - Masquerade

Doomlord fórum moderátor. At your service, Sir.
Pontszám: 3.84
népszerűYwgarrdFérfi
Végzetúr mester
941 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1317. hozzászólás - 2009.12.16. 13:14:16 (Válasz LanMaffia #1314 hozzászólására.)
Nálunk senki sem építette le az előző karakterét.
Pontszám: 4.40
népszerűDarahNő
Végzetúr mester
2208 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1318. hozzászólás - 2009.12.16. 13:18:56 (Válasz LanMaffia #1314 hozzászólására.)
Maffia, használják ki, ha már ők megtanultak játszani, tegyék azt.
Senki nem akarja elvenni tőlük a lehetőséget, mivel tudják mit kell csinálni, csinálják.
Ywgarrd hátrébb azt bizonygatta, és szerintem igaza van, hogy ugyanezen játékosok hasonlóan jók lennének szövibónuszok, és ingyenepiktárgyak nélkül is.
Mert tesznek érte, ők maguk.

De kapják meg a szövibónuszt, epik tárgyat is, mindössze valamit tenni is kelljen nekik érte.
Mert most nem kell.

Edit:
Beépülni pedig már régesrég nem kell a régi karinak, azzal nő a kút, helyette megy a konstrukció.
A hozzászólást Darah módosította 2009.12.16. 13:22:32-kor
(v1-lmf-Gaia) kalaposinas

For the játékélmény!
Pontszám: 5.38
népszerűYwgarrdFérfi
Végzetúr mester
941 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1319. hozzászólás - 2009.12.16. 13:25:23 (Válasz Darah #1318 hozzászólására.)
"Ywgarrd hátrébb azt bizonygatta, és szerintem igaza van, hogy ugyanezen játékosok hasonlóan jók lennének szövibónuszok, és ingyenepiktárgyak nélkül is."
Erre azt hiszem NoFearnél nem kell jobb példát felhozni.
Pontszám: 5.54
népszerűDarahNő
Végzetúr mester
2208 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Játék fejlesztés
1320. hozzászólás - 2009.12.16. 13:26:20 (Válasz Ywgarrd #1319 hozzászólására.)
Bizony nem, ő is egy remek példa erre, bár ő nem újrakezdő.
(v1-lmf-Gaia) kalaposinas

For the játékélmény!
Pontszám: 5.38
HKK - Zén minikiegészítő: Zén Legendái: KödrelikviákAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!