Kedves JV
Szerettem volna elmenni a találkozóra, de nem tudok, úgyhogy itt szeretném felvázolni az ötletem. Lanmaffiával sokat beszélgettünk az elmúlt időszakban a játékról, sokat ötleteltünk. Egy dologban egyet értettünk és ahogyan azt még pár emberrel beszéltem, nagyon sok a fölösleges kattintás a játékban. Ennek nagy részét az ismételhető küldetések teszik ki, amire szerintem és többek szerint is ráférne egy reform. Tudom, hogy így indult el a játék, de már az élete is megváltozott az embereknek, sokkal gyorsabb lett a világ és úgy gondolom, hogy nem fér bele az, hogy a játékidő 40-50% is csak arra megy el, hogy lekattintja az ember a küldetés jutalmat. Sokat agyaltunk beszélgettünk, hogy milyen olyasmit lehetne kitalálni, javasolni ami nem borít semmit, felhasználó barátabbá teszi a játékot és megmarad a balansz, kell ugyanúgy odafigyelni és mégsem totál robot üzemmód. Pár hétnyi agyalás után, megszületett egy kisebb koncepció a fejemben, ezt szeretném alább kifejteni. Jobb lett volna szóban, sajna ez max nyáron valósul meg, úgyhogy leírom ide, de mivel Lan megy a találkozóra, kifejti majd helyettem, mert sokat beszéltünk erről
Az egész ismételhető küldi platform teljes átrendezése. Egyrészt legyen eltörölve a büntetés, ha ugyanazt pörgeti az ember. Ennek több oka is van. Kis szinten több küldetést tud megcsinálni az ember-> gyorsabb a játék. Magasabb szinten meg bőven van annyi erőforrás, hogy lehessen váltogatni és inkább már nyűg kategória a folyamatos kattintás. Ha veszünk egy egyszerű példát a kábítós küldetést. Arany szívóság 8 kábítás egy csata. Ergó jó esetben 5 támadásból megvan a küldi. Amíg az ember odalép, felveszi a jutalmat, új küldetés és tovább léptet ez a
kattintások 40%-a!!! úgy gondolom ez nagyon sok és akkor ne említsük az egy kattintós küldiket (kút, állatszintlépés, sajtolás stb.)
Ami az ötletem:
Legyen 7 darab küldetés slot, amibe bele lehet tenni a küldiket, ergó 7 darabot lehet kiválasztani ami folyamatosan pörög, egyszerre és egy úgymond poolban gyűlik a jutalom, amit egy kattintással át lehetne venni. A gigatápolás elkerülése érdekében, szintlépéskor automatikusan átveszi a karakter a felgyűlemlett jutalmat. Lennének egymást kizáró küldetések is.
Kizárások: portyás, vadászós, térkapus küldikből egyfajtát lehet csak betenni a slotokba, hogy egyszerre ugyanarra a tevékenységre ne számolódjon több küldetés.
A 7 db slot pedig azért kellene, mert vannak pl daily küldik is (szörnykihívás, csatlós aréna) ami rögtön elfoglalna 2-t fixen!
Még egy olyan megkötés lenne itt, hogy naponta maximum egy slot cserélhető, miután kiválasztotta a játékos a 7 küldetést, illetve még egyszer 5 őskőért legyen lehetősége egyet lecserélni. Így nem teljesen autamizált a dolog, kellene ugyanúgy taktikázni, számolni és készülni, mégis drasztikusan lecsökkenne a fölösleges kattintásra számolt idő és nagy mértékében megnövelné a játék komfort érzetét, ami biztos hozzá tenne ahhoz, hogy szívesebben tolják az emberek hardcore módban, hiszen feleannyi idő, ergó ugyanannyi idővel többet lehet játszani-> több fejlődés, több őskő költés, tehát mindenkinek jó úgy gondolom.
Hogy hogyan is nézne ez ki a gyakorlatban pár példával.
Felveszem a kábítós küldetést, a térkapus relikvia esőst, az állat szintlépőst, mondjuk a sajtolást és a kalandot a példa kedvéért.
Tehát, ezek az aktív küldetéseim. Az alap mechanikái a küldetéseknek nem változnának csak a számláló működne máshogy. Amíg a slotban benn van az aktív küldi, egy kvázi loopként működik. Tehát ha benn van a kábítós küldetés, minden olyan tevékenység ami eddig beleszámolódótt, továbbra is bele számolódna, azzal a különbséggel, hogy nem kell felvenni-leadni a küldetést folyamatosan, hanem a játék nézi és amikor teljesül a küldetés feltétel, akkor egyből a jutalom pool-ba betöltődik a jutalom.
Tehát benn van a kábítós küldi a slotban. Eltolom a 200 SZB csatát egymás után. Közben amint teljesül a kábítós küldi, amennyiszer teljesül, annyiszor belerakja a poolba a jutalmat a számláló. De mondjuk közben azért ellőnék pár térkapu pontot is (rengeteg idő 20p-et várni, még a 4p is sok a mai világban - erre majd később javasolnék valamit) tehát közben nyomogatom a térkaput és ott is megy a számláló, amint megvan a feltétel, jóváíródik a poolba a jutalom.
Ergó szimultán tudom csinálni a küldetés slotokat és megy a jutalom folyamatosan a poolba, amit szintlépéskor átvesz a karakter legkésőbb!
Aki optimalizál az maximum az állat szintlépésnél vállalja be a büntetés jutalmat, de akinek sok ideje van még ott sem
Hogy ez miért lenne jó? Rengeteg idő és energia spórolás, kikönnyítené a játékot. Sok beragadt erőforrás felhasználódna úgy gondolom. Kellene taktikázni ugyanúgy, hogy mit mikor csinál az ember, de drasztikusan lecsökkenne a fölösleges kattintás, egy szóval jó érzés lenne. Itt nem a tápolás a lényeg, hanem egy átstruktúrált ismételhető küldetés mechanizmus a megfelelő megkötésekkel.
Remélem érthető amit leírtam, Lannal átbeszéltük már, a találkozói fórumon úgyis el fogja mondani, ha esetleg szóba kerül. Várom a hozzászólásokat, javaslatokat, kiegészítő ötleteket ehhez, mert szerintem sok helyen ráncfelvarrásra szorulna a játék, de ez az egyik legnagyobb fölösleges időzabáló úgy gondolom.
Pár másik javaslat még:
Egy szörnytalizmán sajtoló gomb az állatok fülnél - szintén kattintás spórolás miatt.
Kalandoknál egy gombra lehessen betölteni a 15 epikus kalandot - megintcsak rengeteg kattintás spórolás
Relikvia - kronokompenzáció maximumát 60-ra vinné fel. Tudom meredeken hangzik elsőre, de aki optimalizál az úgyis max CSP-ért fog gyorsítani, vagy egyáltalán nem gyorsít. 4 perceket üresjáratban ülni a gép előtt manapság meg már igazi luxus én úgy gondolom.
Így első blikkre ennyi. Szerettem volna ezeket élőben a fórumon előadni, de nem lesz rá lehetőség. Itt nem valami gigászi érdekérvényesítésről lenne szó, hanem a játék jobbá tételéről mindenki számára, remélem ez világos. Köszönöm, hogy zavarhattam