No akkor lássuk az egyes varázslatokat.
Vadász szimat: AFK szintenként 1 mp-el csökken a vadászatonkénti idő (max alá is), de csak 1 „adagnyi” egyszerre beállított és elindított vadászatmennyiségre hat.
Ez rendben is lenne. De ne egy adag vadászatra hasson, hanem egy vadászatra, és bizonyos mennyiségű VP-ért a karakter frissítse újra minden vadászat után.
Misztikus Láthatatlanság: A támadó és védekező közötti szintkülönbség duplán számítódik.
(Láthatatlanság idejéig, de vadászat alatt nem működik)
Ezzel sincs gondom, hiszen a láthatatlanság amúgy sem erős, a használhatósága viszont megkérdőjelezhető. Bekapcsolás után a karakter frissítse automatikusan.
Mágusszem: Kémgömb újra használati ideje csökken AFK szintenként 2 perccel.
Kémgömbözésig hat.
Ez gyakorlatilag a kémgömb épület plusz szintjeit váltja ki, egyszerűbb lenne az épület szintjét növelni, ha nem jó a fél órás időköz.
Bestiamester szeme: A kémlelni kívánt karakter harcba hívott állatainak összes statisztikáját is megmutatja a Kémgömb. 1 Kémgömbözésre hat.
Ennek van értelme? Talán az őrködés és az acsarkodás hasznos lehet, de az utóbbi is hamar kiderül egy támadás során. Célzottan őskő rablásra meg nem hiszem, hogy sokan utaznak, az inkább mellékhatásként jelenik meg.
Varázslói Epikus düh: AFK szintnyi plusz % sebzés varázslatra Epikus/Entitás ellen.
Ez elfogadható, de persze automata megújítás ide is kéne.
Démonűző szolga: Az Epikus/Entitás ellenfél szintje és állataid szintje megegyezőnek számít.
Adjon plusz támadást inkább az állatnak, úgyis abban jelentkezik ez elsősorban. Helyesebb is, ha mindenkinek egyforma bónuszt biztosít, gondolom ME*10 támadás már érezhető lenne. Automata megújítás kell. Az előzővel kizáró, ez gondolom egyértelmű.
Fantomharcos: Az általad is támadható, kiválasztott célpontra küldi annak állatok nélküli klónját 1 csata erejéig. A csatáért LE, TP, állatTP, stb. nem jár a győztesnek. A csata csak a célpontnál látható és csak 1x küldheted adott karakterre 1 napon belül.
Kidolgozatlan, értelmetlen védhetetlen szivatás. Hogy miért rossz akkor tudnám elmondani, ha tudnám, hogy történik és mi nem a csata során.
Kristály fantomharcos: Mint fent, de a Fantom Kristályhordás "manaégető" képességgel rendelkezik. Az elégetett manát a küldő megkapja. (Az alapFormulánál magasabb szintű formula)
Lásd Fantomharcos.
Teleportálás: Ha a karaktert támadás éri ÉS megnyeri a kezdeményezést, akkor eltűnik AFK órára támadója szeme elől harc nélkül (nem támadhatja).
Ariel már elmondta, hogy a támadhatóság korlátozása hiba.
Alkímikus delej: Sajtoláskor - ha esszencia esik - AFK * 2% (gradulátumos sajtoláskor AFK * 7%) esély, hogy olyan Esszencia lesz, amely még nincs a birtokodban (amennyiben ez lehetséges). 1 „vadászatadagra” hat. Ez minimum 3-as AFK-hoz kötött képesség.
Szükségtelen, hiszen ott a konverter.
Szolgaidézés: Ha a karaktert támadás éri ÉS megnyeri a kezdeményezést, akkor Hordázás szakértelme függvényében 1-5 legmagasabb lépett szintű állata harcba hívott lesz ha moráljuk megengedi - még ha Kennelben voltak is - a csata erejéig (ájultra nem hat, ezért a csatáért TP és morál nem jár az állatnak, de elájulhat és akkor úgy kezelendő, mint a megszakított Kennelezés).
Ennek ha jól sejtem az lenne az értelme, hogy a védőnek ne kelljen elől hagynia az állatait. Túl nagy mértékben rontja a támadó esélyeit, ezért szerintem nem kívánatos.
Álca: Ha AFK képességed nagyobb, mint kémlelődé, akkor téves (RND) információkat kap (kivéve ÉP és TP, Kémgömb tulajdonost és Maximalizált Kémgömb épülettel rendelkezőt nem tud megtéveszteni).
Megkérem a havert, hogy gömbözzön ő helyettem. Maxos kémgömb nagyon sok helyen van. Értelmetlen.
Mágiatörés: Célpontodon lévő Varázslói varázslat leesik. Siker feltétele: sikeres AFK ellenpróba, melyet módosít a Mágia tul különbség 100-as része. A célpont értesül a varázslatról és annak hatásáról.
Ez nekem nem tetszik, mert bele lehet folyni vele a másik karakter békés életébe. Helyette a rám gyakorolt hatásokat negálhatná. Viszont nincs egyelőre mit, mert a fentebbi ötletek között nem találtam olyat, ami hatna ellenfélre, és megvalósításra érdemes.
Megtisztulás: A rád mondott Varázslói varázslatok leesnek rólad. (Saját varázslataid is.) Siker feltétele: sikeres AFK ellenpróba, melyet módosít a Mágia tul különbség 100-as része. (Saját varázslat ellen természetesen nem kell próba)
A koncepzió jó, de itt is él, mint a fenti esetében, hogy nincs mire hasson, a saját varázslatot megszüntetni meg ne kelljen már varázslat.
Lerázhatatlan véreb: Kémkedéssel megtalálható és újra támadható lesz egy Teleportált célpontod. A megtalálásra Kémgömbözésenként AFK*8% esélyed van.
Ahogy a teleport nem helyes irány, úgy szükségtelen ez. Részletek Arielnél.
Önduplikáció: Konkrétan 2 karakter lesz (1 +1 klón), melyek között az aktuális és a maximális ÉP, MP és a LE felezve kerül elosztásra, a klón TP-je 0-ról indul (innentől külön számolódik), de a klón nem regenerálódik és nincs állata. 15% feletti ÉP esetén bármelyik támadható. A Klón portyalistán megjelenik, toplistán nem, vadászik és nincs lehetőség beleszólni a dolgaiba addig, amíg a vadászat tart. Tturbó váltható a főkarakternél (klónnál értelemszerűen nem). A főkarakter NEM vadászhat a varázslat hatóideje alatt (de ő indítja el és szakíthatja meg), illetve újabb varázslat megtöri a varázslatot, más tekintetben szabadon cselekedhet. Ha bármi miatt a vadászat leáll (betelt Kalandhely, elfogyott CsP, Mágiatörés, vadászat megszakítása, stb.) a varázslat megszűnik és a klón egyesül a főkarakterrel (TP, LE, MP, ÉP, stb összeadódik). LEGALÁBB 9. szintű varázslat.
1 „vadászatadagra” hat.
Zavaros. Támadható a klón vagy sem. Ha nem (merthogy vadászik), akkor miért jelenik meg a toplistán? Ez a képesség gyakorlatilag arról szól, hogy a vadászat alatt nem lehet rabolni tőled. Ha ezt szeretnéd gyere V3-ra. A harci világok nem erről szólnak.
Varázstükör: Ellenfeleid Harccal kapcsolatos Varázslói mágiái, melyeket rád irányoznak, portyában rád (és nem pl. az állatokra) hatnak AFK*2% eséllyel rajtuk "sül ki".
Megitncsak nincs mire hasson. De ha lenne túl durva lenne pláne, hogy mindent vagy semmit random van beiktatva.
Félelemaura: Ha karaktered támadás éri ÉS megnyered a kezdeményezést, akkor támadód harcba hívott állatai veszítenek AFK morált csata előtt (ha 21% alá kerül egy állat, akkor értelemszerűen kiesik a "harcba hívott" státuszból).
Túl erős, túl nagy szivatás.
Szörnyijesztés: Következő portyádban HA megnyered a kezdeményezést és egy Meggyőzőképesség ellenpróbát, akkor ellenfeled AFK/3 (lefelé kerekítve) harcba hívott állata a csata idejére elmenekül, DE 1 mindenképp marad.
Túl erős, túl nagy szivatás.
Mágikus Varázslat ellenállás: Harccal összefüggő offenzív Varázslói varázslatok AFK*3% eséllyel nem működnek ellened (akinek hordaspecialitása ez, illetve 100% fertőzött, azok gyakorlatilag 2x dobhatnak mentőt ha aktív ez a varázslatuk).
Nincs mire hasson.
Gondos gazda: Meggyőzőkészség szakértelmed AFK*2 ponttal nő, amíg a varázslat működik. Csak a harcba hívott állatokra hat.
Növelje a szakértelmet, aki ilyet szeretne. Értelmetlen.
Kaland realizátor: AFK*3% eséllyel realizálódik a Kalandok alatti Mana- és gyógyital fogyasztás (manád töltődik, gyógyulsz, de csak a kaland végén íródik fel).
A kalandokban sokszor LEADOD, ÁTADOD az italt. Más használja el. Ezért ez szerepjátékosan nehezen indokolható. Más gond nincs vele, csak esály helyett a hatásfoknak kéne változnia. ME*10%-ra.
Kínzó vámpír: Ha valaki elvisz a Kínzókamrájába, DE a csatában megnyerted a kezdeményezést, akkor másnap részesülsz az általa kapott Kínzóbevételből (annak AFK*2%-a). Ha a nap vége előtt kiszabadulsz vagy "Megtisztulást" használ a célpont, akkor 0 lesz a hatás.
Nagyon durva táp, exploitolható, nem fér bele.
Kegyes hangulat: Kínzókamrádból elengedhetsz 1 kiválasztott karaktert. A célpont értesül a varázslatról és annak hatásáról.
Ez simán elfogadható, kérdés, hogy milyen gyakran használnák ezt az emberek.
Bűvös csapda: Célpontod nem mehet Katakombába amíg a varázslat hat rá. "Megtisztulással" és "Mágiatöréssel" (bárki által használva rajtad, vagy célpontodon) is semlegesíthető, illetve ha újra varázslatot használsz, akkor megtöröd a csapdát.
Más játékába így beleszólni nem szabad. Nagyon rossz koncepció.
Sokkoló Aura: Ha megtámadnak ÉS megnyered a kezdeményezést, akkor sikeres Kábításodkor ellenfeled állatai is elszenvedik a Támadásbüntetést, de -15*Kábításszám értékkel (első Kábítás -15, 2. kábítás után -30, stb.).
A kezdeményezéses randomizálás szükségtelen, a pontos érték finomítható, de alapvetően ezzel nincs gond. Automatikus megújítás kell.
Dermesztő érintés: Következő portyádban HA megnyered a kezdeményezést, akkor sikeres Kábításodkor ellenfeled -10*Kábításszám Támadásbüntetést kap -10 helyett (első Kábítás -10, 2. kábítás után -20, stb.).
Ugyanaz mint Sokkoló Auránál. Két hasonló működésű varázslatnál a gyakorlat azt fogja hozni, hogy az egyik erősebb, és mindenki azt fogja használni, vagy egyiket sem.
Fortuna csókja: Szerencséd AFK*2 pont bónuszt kap.
Mármint egy csatára? A fix 20 pontocska nagyon halovány.
A korrupt templomszolga: A Végzet templomában 2 kiválasztott, még nem teljesített küldetés helyet cserél.
1 csere ára (a mana mellett) 1 AFp / AFK, azaz pl. 5-ös AFK-nál a költség 0,2 AFp.
Ez egy igazán szép ötlet. AFP költség szükségtelen.
Szemtől szemben: Következő általad kezdeményezett portyádban HA megnyered a kezdeményezést, akkor mindkettőtök szövetségi épület bonusza (csak Gyaktér, Védfal és Nekrofun) megegyező lesz méghozzá azzal az értékkel, amelyikőtöké a nagyobb.
Teljesen értelmetlen, aki használni fogja tudni a varázslói mágiát ott ezek az épületek már maxosak.
Kibicnek...: Ha Kihívást intéznek feléd és veszítesz, akkor ellenfeled állatai nem kapnak morált ezért a győzelemért.
Az amúgy is táptalan kihívást letápolni nincs értelme. A morál kihívás során úgyis annyi, mint a fene, ezért nem is számítana sokat. És ki költene ilyesmire VP-t vagy időt? Teljesen értelmetlen.
Boszorkánymesteri átok: Ha megtámadnak + a csata Kivégzéseddel végződik ÉS van Átokszórás AF képességed, akkor ellenfeleden "fog" az átok, azaz olyan fáradság önti el, mintha 10-et portyázott volna. Az átok az ellenfél Kronokompenzáció értékét AFK*2 értékkel rontja amíg a varázslat hat. Megtisztulás semlegesíti, illetve más által Mágiatöréssel is megtörhető, melyet "áldozatodon" használnak. Magas szintű Formula.
Nem veszi észre, bebukja a köv csatáját, de ha észreveszi, akkor vár 5 percet és Sanyi. Nem jó ez sehogy sem.
Fertőző érintés: Ha megtámadnak/támadsz és megnyered a kezdeményezést, akkor ellenfeled AFK*2% eséllyel megfertőződik. A Fertőzés egy RND Tulajdonságot AFK értékkel ront (felszerelésértéket csökkent). Megtisztulás semlegesíti, illetve más által Mágiatöréssel is megtörhető, melyet a fertőzöttön használnak. A Fertőzés terjed AFK(-átadásszám)% eséllyel (a fertőzött általi portyákon keresztül, függetlenül attól, hogy támadott, vagy megtámadták). Ha eléri az esély a 0-át, akkor a fertőzött nem fertőz tovább.
Itt meg leginkább az érzem, hogy ez a játékélményt rombolná, ahelyett, hogy pluszt adna hozzá.
SZUMMA:
Túl sok a harchoz kötődő varázslat, és azok szinte kivétel nélkül vagy haszontalanok, vagy túltápoltak. A varázslói mágiának a harctól független dolgokra kéne fókuszálnia elsősorban, ott lehetnének igazi eredeti ötletek, ami ebben a kupacban csak nagyon kevés van.
Ha azt akarjuk, hogy harcban is működjenek, akkor egy ennél sokkal összeszedettebb kiegyensúlyozottabb rendszerre van szükség.