VARÁZSLÓI MÁGIA (Fejlesztési javaslat) 5.01
No csak az érdekesség kedvéért nekifutok még 1x, mert… NEM BÍÍÍROK LEÁLLNIIII!
Lássuk, hogy ha figyelembe vesszük a Legendát (legalábbis az általam ismert részeit) és a jelenlegi játékfelépítést, akkor hogy is fest egy „varázsló”:
1. Béna a harchoz (a mágiája nélkül).
2. Felveszi a versenyt a közelharcosokkal, ha felkészült, fel tud készülni, taktikus.
3. Kb. karakterosztályként funkcionál. Sajna nem játszható karakterosztály (mint a kufárok, kristályhordások, stb.).
4. Egy erős IQ-(Mágia)-Tau senkit nem tesz varázslóvá sem a Legendában, sem a játékban. Max tekercsolvasó zseni a közelharcosokhoz képest.
HA a játszhatósági gátat fel lehetne oldani, DE meg lehetne tartani egyben a játékra jellemző "mindenki érthet hozzá – max erre nem megy rá” elvet, akkor egy érdekes alternatív fejlődési lehetőség alakulhatna ki.
Eddigi beszélgetéseim a játékostársakkal arra engedett következtetni, hogy vannak (sokan), akik szívesen látnának további kombinatív elemeket a játékban és vannak, akik többet már nem szívesen. Kettős dolog – csak úgy oldható fel az ellentét, ha nem kötelező fejlesztési irány lenne a varázslói mágia – nélküle is versenyképes a karakter.
Ezeket és az eddigi javaslataimat is figyelembe véve a következő ötletecske merült fel bennem (kvázi előtörténet):
A Varázslók mindig is féltékenyen őrizték tudásukat. Nem is férkőzhetett hozzá a Mágia valódi ismeretéhez más, csak a kiválasztott tanítványok.
Azonban a galetkik affinitása és érdeklődése a Mágia felé sosem tartozott az elhanyagolható tényezők közé. A szövetségek erőteljes kutatásokba kezdtek ezen a téren (Mágustorony 20. és Alkimista labor 25. feletti szövetségek). Amikor megvizsgálták a Mana természetét rádöbbentek, hogy az eddig rutinszerűen-gépiesen használt manakonstrukció valójában egyfajta varázslatszövés, mellyel a Manából épület alapanyagot hoznak létre – kvázi teremtenek valamit a „semmiből”. Ezen a vonalon elindulva egyre különösebb és alternatívabb hatásokat tudtak létrehozni tapasztalati-kísérleti úton a Manából manakonstrukciós alapokra helyezett rituálékkal. Rájöttek, hogy az Esszenciák természete is hasonló (rögzült mágikus hatás). Ekkor jöttek létre az első valódi-stabil-megismételhető varázslataik. Tudásuk egyre gyarapodott, de ezt a módszert sajnos nem tudták „megvásárolhatóvá” tenni, vagy uniformizálni a Tekercsek mintájára, mert rendkívül egyéni a mintázat, melyet a tehetséges adeptusok kikísérleteztek. Mindenkinek (akit érdekelt) magának kellett a Mágia ösvényeit bejárnia tapasztaltabb társaik megfigyeléseire támaszkodva a főbb irányelvek mentén.
Hogy is nézne ki ennek tükrében egy kvázi bárki által elérhető, mégis rendkívül specializált Varázslói rendszer, mely annak a kezében ér igazán valamit, aki belemélyed, és ezért sokat áldoz (a harcosi oldalából a varázslói oldal erősítése érdekében)?
Aki ezzel is szeretne foglalkoznia, annak egyfelől rendelkeznie kell egy minimum 20-as alap Manakonstrukcióval. Ekkor megkezdheti a varázslatformulái kikísérletezését.
Játéktechnikailag ez manakonstrukciós építést jelent.
Az egész téma erősen hasonlíthatna az Alkimista laborra. A világon megismert formulák szürkén látszanának. A játékos kijelölhet egy formulát, melyet kikísérletez manakonstrukcióval (ez a metódus a Xenós csapdaépítés mintájára működhetne – adott formula X pontba kerül, erősebb manakonst értékkel gyorsabb a kifejlesztése).
A megismert formula fehér színt kap és aktiválható az Esszenciákkal megegyező módon, de nem használódik el.
Az aktiválás pillanatában 1x Manapontot fogyaszt, mégpedig a játékos Mágia értékének 10szeresét.
Miért? Mert a formula ereje is attól függ, erősebb mágia = több mana.
A hatóidő kissé kemény kérdés, ezért csak felsorolnék pár alternatívát:
1. Örök, amíg ki nem kapcsolja, vagy új esszenciát/formulát nem aktivál a játékos.
2. Fix ideig tart (esetleg az Esszencia mester AF képesség módosíthatná).
3. A varázslat „elsütésekor” fennálló Mágia értékkel megegyező percig hat.
Alapvetően Esszenciális hatású lenne a varázslat, azaz nem működhetnének egyszerre. Aktív esszenciára nem lehet varázsolni, illetve kikapcsolja az esszenciát (technikai kérdés).
Nomostakkó…
A tulajdonságokat egyre nehezebb fejleszteni, tehát valaminek kellene kicsit erősítenie a magas Mágia felé törekvők kombinatív lehetőségeit. Ez lehetne egy AF képesség.
Mágiaismeret:
Egyszerre több aktív formulád ÉS esszenciád lehet (pl. akár 2 aktív esszencia + 1 aktív formula 3 hely esetén).
500 ALAP Mágia tulajdonságonként +1 aktív formula/esszencia lehetőség.
Ára: férőhelyenként 50 AFp (maximum nincs, 60. szint alatt csak az alap 1db hely van - az nem kerül AFp-be.)
Varázslaterősség:
Minden formulának lenne egy alap ereje (X), amit 20-as mágia esetén ad és a Mágia (felszereléssel növelt) értékével szorozva kapnánk meg a végső értékét.
Példa: -0,01 mp a vadászat idejére. A kerekítés felfelé történik egész számra (ahol nem a lefelé kerekítés, illetve a tört az értelmezhetőbb-használhatóbb szorzó).
100-as Mágiáig ez -1 mp, 1000-s mágiánál -10 mp.
Természetesen az X formulánként változó érték.
A formulák alaperősségét igenokosan KELL belőni, hogy egy harcra maximálisan rákombózó Varázsló esélyes legyen egy Varázslói mágiával nem foglalkozó, de tűrhetően optolt karakterrel szemben. Az alapfelépítés egyébként olyan, hogy csak tetemes Mágia értéknél van jelentős értelme amúgy is ehhez nyúlni (sok-sok LE-be kerül), tehát egy alternatív fejlesztési vonal. Kevésbé szoros játékkörnyezetben azért megérős lehet a tolása űberharcosoknak is...
Formulaötletek
EBBEN a javaslatban szerepeltek már, de természetesen a számszerű értékek X-re cserélendők (formulafüggő, e rendszerbe illeszkedő, újragondolt értékre).
Pár új formulaötlet:
Pihenésed X perccel megnő.
Harcba hívott Tollaskígyód +X EH-s rabolt LE-t ad (VF-esnek is).
Harcba hívott Mágiatündéred a téged ért varázslatsebzés X%-át elnyeli a Mágiaelnyelésen felül.
Harcba hívott Mágiatündéred X%-al olcsósítja a varázslatok manaköltségét (varázslói varázslatét is, ergo 2 varázslathely esetén már használhatóbb dolog).
Harcba hívott Álommanód az állatszakértelmeket X%-al hatékonyabban működteti minden harcba hívott állatodnál.
Harcba hívott Őrült démonod +X% állatsebzést ad.
Eventcsatákban X regen.
Eventcsatákban +X Epispec bónusz (max fölött is).
Ütőtávod X szinttel nő.
Valójában irgalmatlan mennyiségű formula elképzelhető, no de a Behó tervein, lehetőségein, elképzelésein múlik MINDEN…
Kieg.: THX Aurri (RIP), Beherit, Cras (RIP), Gigatesó, Ariel, Miklós, Büyük, Kocos, Lan.