Idézet: Magusocska - 2009.06.22. 16:13:11 Ha érdekelnek a számértelmezések, akkor keress után : pitegóreusok, kabbalisták, számisztikusok
Érintlegesen még ide lóghat bele a Biblia kódja ....
Kviz esetén viszont problémát jelenthet, hogy egy konkrét szám (mondjuk a 3) mást jelent a különböző iskolák értelmezései szerint.
Pitagórász követői minden számhoz fizikai-filozófiai tényeket (sic!) illesztettek, és ezekből értelmeztek.
A kabbalistáknál minden szám egy héber betű (mássalhangzó: 1-alef), amit kiegészítettek magánhangzókkal értelmes szavakká (többértelműség!) és amit a Tóra-Talmud alapján értelmeztek.
A számmisztikában meg annyi iskola van, hogy legfeljebb röviden annyit róluk, hogy eltérőek
Én ezt értem és tudom is.
Az összes bajom a kérdéssel az az első és az utolsó válaszban található.
"Nem jezett semmit, csak egy szám volt." Klasszikus semmit, nincs ilyen, de szépen leírt, még maradhatna is, ha nem lenne a
"Az első 3 jegyű számot" lehetőség. Ha a száz az első háromjegyű számot jelenti, akkor tulajdonképp nem jelzett semmit, csak egy szám volt. Vagyis a két válasz ugyanazt jelenti. Ha csak én kötekedem miatta, akkor bennem van a hiba, meghajlok a többség óhaja előtt, és elnézést kérek.
Mindemellett azért abban az első válaszban a "jezett"-t jó lenne kicserélni "jelzett"-re.
Egyébként anno vagy 9 éve egy hirtelen ötlettől vezérelve elkezdtem tanítani magamat héberül egy könyvből, (de aztan kirúgtam a tanáromat, mert nem tudott többet mint én
), szóval ha nem baj, javítalak: a héber abc első betűje nem mássalhangzó. A héber írásban a gyermekkönyvek és verseskötetek kivételével szinte soha nem jelölik külön a magánhangzókat, és ilyenkor is csak egy-egy vonal, ill. pont szerepel azon mássalhangzó alatt, vagy bal oldalán, ami után a beszédben következik. A gond ott van, mikor két magánhangzó van egymás után, ilyenkor használják az alefet (ami mindamellett tényleg 1-t jelent), mely így amolyan hangzópótlóvá válik.