Üdv!
A hozzászólás első részében összegezném az alapgondolatot, nem fordítok le mindent de hozzászólásról hozzászólásra végigvezetem az esemény vitáját.
Egy olyan időszakos esemény ötlete merült fel ahol mindenki egy adott szörny ellen küzd. Ennek a szörnynek az életereje lenne csökkenthető a karakter szintjétől és erőfeszítésétől függő mértékben, s ha ez egy bizonyos mértéket elért, a résztvevő a szörny legyőzésekor jutalmat kap. Az alapötlet része volt hogy a már említett tényezőktől függően növekedjen a jutalmazás mértéke (adott tárgy bónuszai).
Amennyiben a lényt nem győznék le a karakterek, az elmenekülne és nem lenne jutalmazás.
Felmerült hogy ne csak egy erőforrást, azaz PP-t vagy CSP-t égessen hanem mindkettőt. Ezt továbbgondolták és lehetőségként felvetették hogy adott mennyiségű PP felhasználása után minden további ütés a karakter szintjétől függő LE-be vagy egyéb erőforrásba kerüljön. Ez a rendszer később megkérdőjeleződött, többen az ellen érveltek hogy korlátozva legyen a lény üthetősége.
Az egyedi, különleges jutalmak mellett eshetnének egyszerűbb tárgyak illetve +1 támadást ingyen lehetővé tevő relikvia.
Későbbiekben felvetették hogy amennyiben adott karakter megkapta az ütésért járó jutalmakat, a további -pusztán a lény legyőzésének érdekében tett- erőfeszítésért is járjon kisebb jutalom, pl. +1 szakértelem bónusz.
Hasonlóan a már megismert eseményekhez, hogy az építő, nem harcos karaktereket is bevonják, a lényt el is lehetne fogni. Így egy későbbi fázisban a nem portyázó karakterek is részt tudnának venni, illetve itt is lenne rá esély hogy az esemény nem sikeres és a lény elmenekül. Az építők jutalmazása eltérne, eltérhetne a portyázókétól.
Az is szóba került, hogy 3 különböző lény legyen, kettő kevesebb ÉP-vel, melyek ütéséért kisebb jutalom járna.
A felvetés megvitatása során az egyik játékos még történetet is alkotott.
A második részben Miklós hozzászólását fordítanám le, lehetőleg szöveghűen.
Köszönöm az ötleteket, ígéretesnek tűnik. Most hogy nagyjából formába öntöttétek mit is szeretnétek, szeretném én is a gondolataimat hozzáfűzni. Az esemény menete tetszetős, a hozzászólásom inkább a megvalósítást járja körbe.
1., CSP mint költség
Az az tapasztalatom Zarknod kapcsán hogy a legprecízebb játékosok kiszámolták az esemény jutalmazását és összehasonlították azt azzal a mennyiséggel amit vadászattal szereztek volna. Így aztán nagy vita után a jutalmat akkorára növeltük amekkora vadászattal is szerezhető lett volna (minden bónuszt számoltunk). Tehát ha CSP-t szeretnétek használni az aktivációhoz akkor a legbiztonságosabb az lenne ha annyi LE és TP járna akitválásonként mint amennyi a vadászatért is járna.
2., PP mint költség
A PP kevésbé erőforrás mint a CSP, néhány játékos sosem használja fel az összes rendelkezésre állót. Azonban az EH-val ez is erőforrássá kezd válni így ha ezt választjuk az esemény során az aktiváláshoz akkor legalább akkora mértékben kell jutalmazni mint amennyit az EH is adna.
3.,
Felmerült a gondolat hogy a szörny támadása során ne sebződjön a karakter. Ez egy érdekes ötlet, azonban az ÉP regeneráció, annak módjai mindig is a játék részei voltak és természetes gátat szabtak az aktiválásoknak. Jobbnak látnám ezt így hagyni, így nem kellene korlátozni az aktivációk számát. Az állatok TP-t és morálnövekedést kapnának akárcsak a Zarknod esemény során.
4., A mega-ellenfelek száma, ÉP-jük, sebzésük, stb.
Számuk. Valaki felvetette hogy legyen egynél több ellenfél és a játékosok válasszanak aszerint milyen jutalmat szeretnének. Igen, ennek az ötletnek megvan az a veszélye hogy hogy egyetlen lény sem lesz legyőzve mivel a játékosok megosztják a lények közt a PP-iket. Sokkal egyszerűbb lenne ha csak egy ellenfél lenne de a végén a játékosok választhatnának a jutalmak közül.
ÉP. Ez egy bonyolult kérdés. Elég nehéz kiszámolni előre a játékosok PP-ait, mennyi aktiváció lesz, stb. Lehetséges az is hogy a lény két nap után elpusztul vagy egyáltalán nem sikerül az esemény alatt végezni vele. Azt se felejtsétek el hogy az alacsony szintű karakterek csak kis részét sebzik a magas szintű karakterek sebzésének. Egy magas szintű karakter kioszthat 10K sebzést míg egy alacsony szintű 50-et. Erre valóban lehetséges megoldás lenne több szörny, egy 10 karakterszintenként. 1-10 szintű karakterek az egyes kategóriájú, 11-20-as szintű karakterek a kettes kategóriájú lényeket tudnák támadni, stb. Ha egy csoport végez a saját ellenfelével tovább támadhatja a következő kategóriát, ha pedig nincs több felfelé akkor támadhatnának lefelé levőket is. Így mindenki a saját erejének megfelelő lénnyel harcolhatna és a lények sebzése a játékosokhoz arányulna.
5., Alternatív (nem harcos) módja az eseményben való részvételnek
Jó ötletnek tartom (bár kétlem hogy vannak olyan karakterek akik csak építenek és sosem harcolnak). Lehetne egy nagy ketrec amit mindenki építene. Ez épületként jelenne meg a szövetségnél és LE-ért vagy manakonstrukcióval lehetne építeni.
Ha aggódtok hogy ez lassítja a szövetségek építését kitalálhatunk alternatív építési módszert is, mondjuk amit egy karakter naponta egyszer aktiválhat.
6. Jutalmak
Ahogy már említettétek az erőfeszítésetektől függő jutalmazási szinteket lehetne kijelölni. A dolog problémája az hogy hogyan arányítjuk a teljesítményt a szinthez, ezért pedig egyszerűbb lenne aktiváció számától függővé tenni a jutalmazást. Hogy ez hogyan vonatkozna az építésre - ha valaki 100% manával aktiválna az egy aktiváviónak, ha valaki annyi LE-ért aktiválna ami egy pontnyi szerencse növekedésnek felel meg az 3 aktivációnak számítana.
Külön jutalmaznánk a sebzést és az építést, ezekről írnék később egy listát.
7.,
Egyetértek egy hozzászólóval abban hogy nem szükséges büntetést bevezetni az esemény során (lásd a korábban felvetett egy napi fix számú aktiváción felüli ktg-et - a ford.)
8., Történet
Köszönöm a hozzászólónak a kiváló ötleteket, néhány helyen módosítok rajta hogy a játék történetébe illeszkedjen.
9. Implementáció
Ha minden jól alakul Januárban el is indíthatjuk az eseményt.
Elnézést kérek a gyors fordítás miatti hibákért és félrefordításokért. Ha bárhol találtok valamit amit javítani kellene írjatok PÜ-t.
Let