Mérgező izé - csak akkor ha őt támadják
Persze, így gondoltuk, csak lemaradt.
Idézet: McGee - 2010.01.04. 23:50:56 Nem tűnik túl igazságosnak, hogy egy 20. szintű karakter a 45. szintű epikus tárgyat már nem veheti fel, de egy 50. szintű használhatja -a jelenleg legmagasabb- 95. szintű tárgyakat is.
A rendszer célja nem az abszolút igazságosság (az túlzottan szigorú lenne), hanem az, hogy minél kevesebb embert korlátoz amellett, hogy az extrém exploitokat kizárja. Rászántuk asz időt, és megnéztük, hogy a különböző variációk hány embert érintenének, és a fenti megoldás tűnt a legkevésbé szigorúnak. A lényeg, hogy a karakter ne használhasson a szintjéhez képest irreálisan erős tárgyat. Egy 1. szintűsemmiképp se indulhasson epikus cuccban, de egy 10. szintűnél a legelső epikusok nem fogják kiborítani a bilit. Az 50. szintű egy 95. szintű tárgyban nyilván erős lesz, de a játékegyensúlyt nem borítja - ilyen cuccot már úgysem fog egy 3 fős szövi kitúrni neki.
Magáról a korlátozásról és szükségszerűségéről itt már nem fogunk vitázni, több héten keresztül már megtettük egy igen terjedelmes topicban, ráadásul a szavazás eredménye is elég egyértelmű volt.
Látom egyébként jópáran, mint például Let. vagy
Idézet: Mind1 - 2010.01.05. 09:12:08 Most akkor jól értem hogy 60 as szintemmel ne is üssek 158 as szintű epikust mert a büdös életbe nem lesz enyém a cucc ?
nem értik, hogy működik a dolog, tehát még egyszer, AKÁR 20 alatt van a szintkülönbség, akár kétszeresnél kisebb a tárgy szintje, hordhatod a tárgyat. Pl a 158. szintű epikus kb. 80. szintű tárgyat dob, amit lazán használhatsz 60. szinten (még 40.en is)
Idézet: Ricardo - 2010.01.05. 09:02:22 Miklós én csak azt szeretném tudni, hogy az alacsony szintű karakterek ezek után hogyan jutnak majd epikus kincsekhez?
Erre van egy nagyon egyszerű mód: az 1. szintű karakterrel nem egy 80. szintűekből álló szövetségbe kell belépni. Vannak kisebb, gyengébb szövetségek is bőven. Később, ha erősebb leszel, akkor átmész a nagy szövetségbe. Nem volt, és nem is lesz cél, hogy 1. (vagy akár 10.) szintű karakterek 80. szintű tárgyakkal szaladgáljanak.
Arról, hogy mi legyen azokkal, akiknek már van ilyen tárgya. Ezen gondolkodtunk, 2 lehetőség van, a tárgyakat továbbra is használhatják egy türelmi időn belül (2-4 hét), vagy pedig azonnal levesszük őket. Én az előbbit javaslom, így aki épp hogy nem teljesíti a feltételt, annak van ideje belenőni a tárgyba anélkül hogy visszamenőleg korlátoznánk.
Az energianyelésről: semmiképp sem cél ezzel a szakival, hogy hatékonyabb legyen, mint a jól megtervezett, különböző taktikákkal és odafigyeléssel megtámogatott portyázás.Még csak az sem célja, hogy egyensúlyt teremtsen a VF-fel. Egyedüli célja, hogy valamivel több értelmet adjon a portyának az átlagjátékos számára. Az esetek túlnyomó többségében a portya 0 LE zsákmányolásával végződik, tehát az egyetlen nyereség az állatok fejlődése. Ha ilyen esetekben adunk valami minimális LE-t, akkor több értelme lenne a portyának. nem mellesleg, ezt a javaslatot már nagyon régóta sokan támogatják (a szavazáson is elsöprő többséget kapott). Ez nem fogja "ellehetetleníteni" a pókokat. Egy magas szintű kari odafigyeléssel 1-1 vadászatból szerezhetett 10-20E LE-t, az energianyeléssel lehet szerezni majd 1-2ezret.
Én a háború tornyás elvet vettem alapul, amiben az volt a jó, hogy a gyenge ellenfelekért kevesebb LE járt, de nem akarok olyasmit, ami láthatóan sok embernek nem tetszik. Megjegyzem, hogy a TŐ arány figyelembevételével pontosan ugyanezek a problémák merülhetnek fel (csillagászati TÖ-jű karakter megy buzogánnyal stb), de nézzük a javaslatokat, nagyon örülök, hogy konkrét képletet irtatok!
Idézet: Jeriko - 2010.01.05. 10:25:25 Így pl. az portya alapLE-t (ami lehetne szint*5 LE) be lehetne szorozni a vesztesportyaaránya/nyertesportyaaránnyal.
Idézet: Ariel - 2010.01.05. 11:38:18 A szakértelem szint és az adott karakter szintje adja az alapot a plusz LE-hez, és erre kerüljön rá Jerikó szorzója. (ellenfélTÖ/sajátTÖ)*(ellenfélSZÖ/sajátSZÖ)
Az alapgondolat jó. Az alap LE meghatározására nyilván a szakértelem és a szint szorzatából kell kiindulni, maximális szakértelemnél lenne szint*10, vagyis a képlet szint*szakértelem*0,2. (Ez mellesleg a vadászat alap LE-nek felel meg, randomok, spektrális és sajtolás nélkül). Tehát pl. 50 szinten 500 LE-t jelent. Ennél lejjebb ezt semmiképp sem vinném, már csak azért sem, mert a szaki kifejlesztése is masszív költséggel jár.
A további szorzókról, módosítókról. Eddigi tapasztalat, hogy a játékosok inkább mennek a biztos győzelemre, mint a kockázatosra, amin kicsit többet nyerhetnek. Tehát hiába szorozzuk ezt TÖvel, portya aránnyal, az a nagy többséget nem fogja izgatni, ugyanúgy a leggyengébbet fogja támadni, míg egy maroknyi kisebbség keresi majd a kiskapukat a képletben. A sajátjánál nagyobb TÖjű embert úgysem fog támadni senki, tehát az esetek többségében ez egy 1-nél kisebb szorzót fog jelenteni. Persze, be lehet vezetni, kérdés, hogy tényleg szükséges-e, ezzel kapcsolatban még lehet érvelni.
A számítás metódusáról: kiszámítjuk a zsákmányolt LE-t mindenfajta módosító figyelembevételével. HA az LE ennél kevesebb, akkor felkerekítjük a fenti összegre. A kreatív affinitás bónuszt ezután adjuk hozzá. Ha ez így megfelel.
Idézet: Ariel - 2010.01.05. 12:07:57 Nem mellesleg a biztos LE jutalom, vagyis a nyeremény egy bizonyos értékig történő felhúzása ki fogja nyírni a gyémántbónuszt.
Ezt azérrt gondold át. A gyémánt bónusz az eddigiekhez képest semmit nem fog gyengülni. Az energianyelés csak azt adja meg, amit egyébként úgysem kapnál, tehát gyémánt bónusz sem járna utána.
A gyógyitó izénél megoldható, hogy a max. ne +15, hanem +20 legyen.
Idézet: Coronita - 2010.01.05. 11:24:14 Miklos elarulod, hogy az elozetes tervedben szereplo 50%-bol hogy lett 75%?
Persze. A játékban van már egy AH-s relikvia (ami azért ugye ritkább tárgy, mint egy LGY relik) ami 50%-ra teszi a fertőzést, és nem csinál mást. Ha most berakunk egy tárgyat, ami szintén 50%-ra viszi, és emelett még dupla sebességgel tudod csökkenteni a fertőzést, akkor az AH-s tárgy értelmét veszti, és jogosan háborodik fel, aki arra költötte az aranydukátjait. Épp ezért az eredetileg tervezett 2 helyett 3-mat csökkentből lett 2 helyett 4-et csökkent. így a csökkentési sebesség közel ugyanannyi lesz a 2 tárgynál, viszont aki megvette az 50%-kost, annak még mindig megéri ezt megvenni mellé, és összességében jobban jár, mint aki az AH-s tárgyat nem vette meg. A 75 talán lefaragható 70-re, de 50-re biztosan nem.
Idézet: Jeriko - 2010.01.05. 13:30:27 Ispotály:
Bekerült a beállításokhoz, hogy a prémiumosok ÉP-t vagy VP-t szeretnének-e gyorsabban regenerálni vadászat alatt. Ezt kell kiterjeszteni, hogy mindenkinek legyen, és a kérdés az legyen: "Szeretnéd-e ha ÉP-d gyorsabban regenerálna?"
Egyre komplikálódnak az sql lekérések... Elvileg meg lehet csinálni, hogy bárki választhasson, hogy vadászat alatt akar-e prémium ép regenerációt és ispotály regenerációt. De egyszerűbb lenne megcsinálni, ha a prémiumosok választhatnának csak (és ha kiXelik, akkor nekik az Ispotály se megy).