Idézet: Xena - 2012.04.18. 16:58:21 1. Kvízadmin nyerte a kvízversenyt és így a dicsőség medálját.
Ha a kvizadminok ki lennének zárva, akkor senki sem vállalná a kvizadminkodást... A kvizadminok a verseny ideje alatt nem férnek hozzá az adatbázishoz - és én megbizom bennük.
Sajnos ellent kell mondanom, nem így van.
Az első négy v4-en indultam és biztosan tudom hogy a kvízadminok hozzáférhettek az adatbázishoz.
Az ügy idején egyébként nem is csináltak ebből titkot és meglepő hogy az ellenkezőjét állítod.
A magyarázat kb. úgy hangzott el akkor, hogy "bár hozzáférhetek, mégsem használtam, magam erejéből értem el a győzelmet".
A 2. vagy 3. V4 idején egy kérdésben bizonytalan voltam és volt olyan kvízadmin, aki megnézte nekem az adatbázisban, tehát egyértelmű, hogy hozzáférhettek.
Ezek után én veled ellentétben nem bíznék meg bennük ezen ügy kapcsán (nyilván ezért is firtattam a témát).
Az ezzel kapcsolatos vita utáni V4 (nem tudom ez hányadik V4) kiírását ha megnézed (biztos hozzá lehet még férned ha érdekel, én megbízom a memóriámban, egyébként sem tudnám visszanézni a kiírást )
akkor ki is volt emelve, hogy kvízadmin nem nyerheti a kvíz kategóriát (mint ahogy előző hozzászólásomban is írtam).
Idézet: Xena - 2012.04.18. 16:58:21 2. Segítő kéz
Minden éremnek két oldala van. Zavar téged hogy a szerencsekeréken ki lehet pörgetni olyan tárgyat amit az aukción sok idő alatt lehet összespórolni. Akkor nyilván megérted, hogyha csak úgy lenerfelnénk a segitő kezet, akkor az igencsak zavarná azokat, akik ehhez megvették a tárgyat az aukción ill. a relikviát drága LGY-ért. Adtunk védekezési lehetőséget, de ennek ára van. Ezenfelül tervezzük még hogy a KH ne támadja azt, akin SK van de még nem jutottunk odáig, talán ez már teljeskörű megoldást jelent.
Igen, két oldala van.
Az egyik oldalon ott az önállóan játszók által elért előny (legyen a példa kedvéért 300 tö) amit 3 évnyi kockulással, ÖNERŐBŐL értek el.
A másik oldalon meg ott az általad említett "drága" 7000 lélekgyémántért (itt jegyzem meg, hogy szeretném elkerülni a szegény segítő kezes játékosok hátrányba kerülését, így egy nerf esetén MINDEN hónapok óta több száz tö-et igénybe vevő segítő kezes sérültnek átutalnék ennyit a saját lélekgyémánt készletemből, nehogy kár érje már őket ekkora "kiadás" után és így a "drága" jelzőt is átértékelheted "szimplává" tudatában a kéz adta több hónapos tápolásnak és sérthetetlenségnek) és a további rettenetesen "drága" 20 ősköves kiadás, valamint 1-2 elfekvő szövetségi társ megléte esetén elért több száz, sőt k feletti tö (tíz-, sőt százmilliós nagyságrendű segítség).
Ezek után jött a megoldásod, ami "levon" a minden bizonnyal "drága" 7000 lélekgyémántot, 20 őskövet és elfekvő társakat nélkülöző játékosoktól még 20 AF pontot, ha változást akarnak.
Hogy látod a mérleget? Egyensúlyban van, amit kár megbolygatni?
7000 lélekgyémánt és 20 őskő árán eddig elérhettek több száz extra tö-es betonozást és extra kristályfejést (mely több hónapnyi fejés adta lé már be van építve a karaktereikbe és így a nerf esetén őket érő kár sem lehet olyan tragikus, hogy ne lehetne igenis változtatni a segítő kéz jelen formáján) most még 20 AF pontot "erősítettél" rajtuk, ha valaki csak az eddigi irreáis táp negyedével szeretne szembenézni (mely előny továbbra sem mérhető össze a lélekgyémánt és ősköves árral).
Miért is nem igazságosabb az önállóan játszók 20 AF pontos gyengítése helyett pl.
- negatív mérleghez kötni a segítő kéz használatát?
Újra és újra bele lehet kapaszkodni a 7k lélekgyémántos és 20 ősköves tárgy megvásárlásába és emiatt nincs nerf?
A kézzel kapcsolatban nem is annyira a karkötő mint az elfekvő szövetségi társak megléte az igazi probléma. Ha csak olyan karakter van a szövetségben, aki igenis játszik és fájna neki a nonstop tulajdonságvesztés és akiről elfekvőként (csak jelszavának ismeretében!) nem lehet folyamatosan legombolni x tö-et, akkor a tíz-, sőt százmilliós lebetonozás valódi áldozattal járna, ami végre reálissá tenné a segítségnyújtást és a meglévő segítő kezes hülyeség igazi segítséggé válna, ahol bizony a segítség hiányozna a segítő játékából, nem pedig a jelen "nekem úgy sem kell a tö, vidd el nyugodtan, nem adhatom neked, de nálad lehet amíg csak szükséged van rá" segítségnyújtás.
Nagyon könnyű tehát az egyszeri kiadásra (őskő és lélekgyémánt) hivatkozni a nerf elkerülése kapcsán, de reálisan értékelve akkora tápot kapnak (kaptak már eddig is) a passzív társaik segítségével, hogy a kéz igenis nefre szorul(na). Tudod nem is értem, hogy üzemeltetői oldalról hogy lehet továbbra is védeni ekkora visszaélést.
Egyik hozzászólásban elhangzott, hogy hasonló irreális tápért kivágtak minden kiskapust a szerverről.
Ezen játékban pl. ott volt a térkapu bevezetésekori visszaélés.
Aki bepróbálkozott és berohant egy csomószor a térkapuba, az zárolást kapott.
Itt nem bántja senki igazságérzetét hogy 7 k lélekgyémántért és 20 őskőért 500-1000 tö (lélekenergiák 10-, sőt százmilliói) állandó védelmet, kristályok elleni tápot jelent(tudom, majd változtatva lesz, de mint korábban is írtam az eddigi extra már ott figyel a kezes játékosok karaktereiben), csak mert a teljes kombóhoz már abbahagyta valaki a játékot?
- a 20 AF pontot a kezesekkel fizettetni meg?
A látott táphoz mérten elenyésző 7k lélekgyémánt és 20 őskő. Az eddigi táp negyede továbbra is 150-200, (sőt a V1-es top rablónál ennél is nagyobb) tö-es védelmet jelent nonstop!
Idézet: Xena - 2012.04.18. 16:58:21 3. Szerencsekerék ultraritka tételei. sztártermékekért (tudás könyve, reflexek könyve) a kockák hónapokat, sőt nemritkán 1-2 évet is spórolnak mire licitharcban elvihetik.
... mégis garantálod, hogy aki eleget fizet, az megkapja az AH-as sztártermékeket.
A szerencsekerékkel ugyanúgy hónapokat, sőt, lesz akinek 1-2 évet kell spórolni, minden nap kattintani ezekért a tárgyakért. Pont ugyanannyi energiát kell belefektetni, mint az AHnál, csak itt ez még őskőbe is kerül. Annyi a különbség hogy az AHnál kiszámitható, mennyi idő után kapod meg a tárgyat, itt lehet, hogy 1 hét, lehet, hogy 2 év, de átlagban ugyanannyi.
Igen, itt ez még őskőbe is kerül. Szerintem ez a lényeg.
Valaki kockul érte és valaki -kellő számű ősköves pörgetéssel- előbb-utóbb elviszi, megveszi.
Idézet: Xena - 2012.04.18. 16:58:21 4. Végzet temploma:
A beígért "lesz némi esély, hogy a 2 ősköves küldetés helyett 3 is előfordulhat" helyett 4-5 esik, ráadásul úgy, hogy a múlt heti "már pénteken indíthattuk volna, de hétvégére nem tesszük be, így marad a hétfő" magyarázat azt sugallta, hogy minden rendben lesz. Ebből kiindulva csak bepróbálkoztatok, hátha maradhat 4-5 ősköves küldetés.
"Korrigálni fogjuk", de a meglévő már így marad?
Azt írtam hogy átlagosan 2, néha 3 ősköves küldi lesz. A 4-5 a szélsőérték, sajnos az is hiba volt, hogy ezt megengedtük, ez jelenleg korrekció alatt van, az eddigi 5 ősköves lehetőség helyett összesen 3 lesz, tehát nagyon szerencsétlen esetben max. 3 ilyet kaphat vki (de az átlag 1.5 lesz az eddigi 2.3 helyett). Egyébként két lehetőség van. Vagy a mostani sebességgel fejlesztünk, gyakran van számos újdonság (még most is sokan panaszkodnak, hogy ez túl kevés!!!) cserébe egy vadonatúj dolognál számolni kell azzal, hogy nem lesz minden tökéletes az elején. A másik megoldás, hogy harmadennyi fejlesztés van egy évben, viszont sokkal több idő van a kitesztelésre. Az eddigi 20 éves játéktervezői tapasztalatunk alapján a második út járhatatlan, mert ha tökéletes valami, az senkinek nem tűnik fel, viszont egyszerűen mindenki abba fogja hagyni a játékot az újdonságok hiánya miatt. Amit megtettünk, az elmúlt napokban éjjel-nappal azon dolgoztunk hogy segítsünk mindenkinek, akinek problémája volt, ennél több max annyi lehet hogy egy újdonság első hetében nagy piros betűkkel kiírjuk hogy "98%-os verzió csak a saját felelősségedre próbáld ki..."
Korrekció alatt van. Igen ezt korábban is írtad, várjuk mi lesz a következő verzió.
Utána a lényeges kérdésre -a 45 ősköves fejésre, templomról templomra ha az optimális, többiekkel versenyző játék miatt nem akar lemaradni/gyengülni a prémiumos játékos- nem reagáltál és átváltottál a tervezés taglalására.
Megpróbálom másképp megfogalmazni.
Miért is kell pl. a játékosbarát 2 szimpla -ingyenes!- joker lehetőség helyett fizetőssé (nem is csak egyszeri költség megfizettetésével, de templomról templomra újra és újra, a havi fix kiadást növelve dekrétumként szerepeltetni) tenni a kiváltást?
A nem prémiumos játékosoknak a maxos jutalom érdekében ("örülhetnek ha játszhatnak?") ott a lélekenergiával való kiváltás, a prémiumos meg váltsa ki őskővel a karaktert gyengítő küldetéseket ha tombol benne a versenyszellem?
Jó, üzemeltetői oldalról érthető, de ez ebben a formában akkor is fejés, ahogy birka is írta az elemzés végén: "Ami nem stimmel?
A templom és a szerencsekerék ár/érték aránya, és a havi össz kiadásokhoz képest az arányuk.
Templom jókerek árát tartom problémásnak, szerencsekeréknél meg a jutalmak eloszlásának korrigálásában látok igényt."
Idézet: Xena - 2012.04.18. 16:58:21 Nem a prémium tagság előnyéről írtam, annak csorbítását követelve, hanem -újra!- a prémiumos játékosok fejéséről, a játékuk fejlesztésről fejlesztésre való drágításáról
Ez a téma olyan sokszor előjött most, hogy utánanéztünk alaposabban. Megnéztünk tápos karaktereket, mennyit fizet átlagosan, ill. konkrét karaktert végignéztünk miket vásárolt, ez mennyibe fájt neki. Konkrét példánál maradva, egy kari aki megvett minden ősköves felszerelést, fókuszkristályt, állatfelszerelést, relikviát, prémium tagságot, megveszi a (most már csökkentett árú) cuccokat minden állat idomitáshoz, sőt bepörgette a havi 60-at a szerencsekeréken és a templomi dekrétumot is őskőből fogja megoldani havi 2500 Ft jött ki. Ez nem mellébeszélés, konkrétum. Sok-e a havi 2500 Ft egy játékért, egy hobbiért? Szerintem nem. Főleg úgy, hogy minden opcionális, ha nem akarsz, nem pörgeted a szerencsekereket, nem raksz felszerelést az állatodra stb és ez az összeg csökkenthető. Ha nincs pénzed, de tudsz több időt fordítani a játékra, ugyanolyan jó eredményt tudsz elérni. Tudom, hogy van aki ennél többet költ, de ez az ő döntése: a havi 2500-ból is sokan top karikat hoznak ki. A játék árának drasztikus növekedése elsősorban az állatfelszerelésekkel kapcsolatos "kényszertápolás" miatt volt, és ezt most korrigáltuk is. A szerencsekerékkel kapcsolatban viszont az a véleményem, nektek, játékosoknak kedvezőbb az, ha nem emeljük a játék árát, hanem vannak a játékban olyan extra lehetőségek, amelyeket aki akar, igénybe vehet, ezáltal biztositva azt, hogy mások számára, akiknek nincs annyi pénze, a játék ne dráguljon. De ha akarjátok, erről lehet kiirni egy szavazást is.