Hát igazából kicsit átgondoltabban valahogy így nézhetne ki adott esetben (persze ez most kissé hasraütés, csak inkább példaként nézzétek mire gondolok):
Mikor feljönne az új templom, a rendszer megkérdezi, hogy melyik isten romtemplomát próbálod újraszentelni? Természetesen kiírva annak tipizált dolgait is! Választási lehetőségek:
Raia (a fény, az igazság, a tisztító tűz és a jóság lovagistene)
[bármi, több is előfordulhat nála]
- Biztosan kell védekezést növelned (esetleg lehetne 3 helyett ezen mondjuk 5-öt, mert preferált, ugyanígy a többi esetben is a preferált lehetne nehezebb)
- Biztosan kell egy másik tulajdonságon 3-at növelned, ami vagy az IQ vagy a támadás lehet
- Raia tiszteli azt, aki le tud mondani javairól, biztosan kapsz 2-3 "áldozz fel" jellegű feladatot
- Raia mellett sokat kell tenned a közösségért, kapnod kell "építs sokat" jellegű küldetést
- A lovagisten kedveli a nagy gonosz veszélyekkel szembenéző papjait (pl "ölj akárhány térkapus moncát", "verj bele jó sokat epic lénybe" stb)
Utóbbi feladatokból tevődne össze a templomod fele legalább, a többi random, de legalább valamelyest tudod mire számíts.
Elenios (szépség, szerelem, szél, mentálmágia istennője)
[aranydukát]
- Tutira kérni fog IQ növelést (5-öt)
- Még egy tulajdonságnövelős feladat, vagy védekezés vagy mágia
- Kedveli az igényes cuccokat a lelkem, vagyis vásárolj szintednél nem kisebb (vagy épp jóval nagyobb) páncélt és/vagy pajzsot
- Portyafeladatokat kisebb eséllyel oszt be a gép, mert nem a harcokat hirdeti a hölgyemény
- Kaphatnál szakifejlesztési kérést a kalandszakikra
- Győzz marha sok kihívásban (békés vonal)
- Nyújts segítő kezet sokszor kisebb barátaidnak
stb
Sheran (természet, állatok, növények, víz, eső, élet istennője)
[kristálypont]
- Preferált tulajdonság: egészség
- Másodlagosan preferált: erő és védekezés
- Óvd a jószágaid (Fejlessz a vastag bőrön)
- Legyél ügyes gyógyász (fejlessz a sebgyogyón)
- Légy kegyes az állatvilággal (X napig nem használhatsz sajtolást)
- Segítsd az állataid boldogulását (lépjenek sok szintet)
- Ne bántsd másokét se (győzz X portyában anélkül, hogy bántalmaznál állatot)
stb
Fairlight (mágia, találmányok, ravaszkodás, kereskedelem, tolvajok istene)
[lélekgyémánt/aranydukát]
- Preferált tulajdonság: IQ
- Másodlagosan preferált: mágia, taumaturgia
- Manakonstival fejezd be egy szövetségi épület építését
- Tárgyaid eladásával szerezz X LE-t
- Vásárolj varázslatot aminek szintje X-el nagyobb a tiédnél
- Növelj kritikus varázslatot
- Szerezz X lélekgyémántot
- Laborban állíts elő esszenciát laborhulladékból
stb
Tharr (hadak, háborúk, harc, föld, fémek ura)
[cselekvéspont]
- Preferált tulajdonság: támadás
- Másodlagosan: erő, védekezés
- Győzz X háborús csatában
- Légy részese két háborús győzelemnek (szövetség)
- Nyerj X portyát 1 nap alatt
- Szerezz Y Tp-t egy nap alatt portyából
- Vásárolj fegyvert aminek szintje X-el magasabb a tiédnél
- Ölj meg egy nagy hatalmú lényt (végső csapás egy epikusnak)
- Emeld a kritikus ütés szakidat
stb
Leah (halál, halottak, túlvilág, kísértetek istene)
[lélekenergia]
- Preferált tulajdonság: egészség
- Másodlagosan: mágia, erő
- Ölj meg X állatot portyáid során
- Sajtold ki legalább X lény lelkét
- Átkozz meg a piramis segítségével X karaktert
- Ájulj el portyában X alkalommal
- Pusztuljanak el állataid portyában X alkalommal
- Növelj valamely másodlagos szakértelmeden
stb
Dornodon (fekete mágia, hatalomvágy, gonoszság, pusztító tűz, bűnözők védistene)
[aranydukát]
- Preferált tulajdonság: Taumaturgia
- Másodlagosan: Erő, IQ
- Növelj a kritikus varázslatodon
- Sebezd meg portyában X alkalommal ellenfeled állatát
- Növeld a szerzett LE diffidet X-el
- Végezd ki X ellenfeledet
- Találj Y kiégett őskövet
- Süsd ki a lélekkutat
- Vegyél fel olyan ruhákat, amik együtt X bónuszt adnak a taumaturgiádra és lépj be a templomba
- Sebezz legalább X-et egyetlen varázslattal
stb
Szögletes zárójelben az istenek neve alatt megadok valamilyen erőforrást (esetleg erőforrásokat) csak ilyenre jöhetne áldozásos kérés és csak egy db.
Így megnézve ha a tipizált feladataikból kapod kb a templom felét, tudod egy tulajdonságfejlesztési kérelmet és tudod hogy a másik miből fog jönni, tudod milyen típusú erőforrást fog kérni, akkor így együtt akkor is jobban tervezhetővé válna a dolog, ha a másik felét kiteszi a 2 ősköves és a behatárolhatatlan jellegű (láthatatlanná válás, nézegesd magad toplistán, stb) jellegű feladatok. Én alapban valami ilyesmi gondoltam. Próbáltam úgy összelegózni, hogy továbbra se legyen egyik verzió sem élesen eldőlő egy játékstílus felé, de azért valamelyest segíthesse a döntést, bár persze ezek főleg
csak példák!
A lényeg az lenne az egészben, hogy behatároltan, választásos alapon lehessen kérni a feladatokat, ne kelljen a templom miatt totál kicsavarni a játékstílusát senkinek, legfeljebb csak picit, na meg ne legyen horribilis a költsége.
Quellon: istenek szerinti jutalmazás? Jó ötlet, de szerintem elsőre ne rohanjunk ennyire, meg nagyon megbolygatná egyelőre az erőviszonyokat, nehéz optimálisan belőni. Esetleg lehetne valami hosszútávú apróbb jutalom, ha nagyon elkötelezed magad egy irányba, akkor mittomén kapsz egy plecsnit, hogy adott isten híve lettél ha már 15 templomát megcsináltad (és más isten 15 temploma után már nem jár újabb) ami ad egy kis bónuszt a preferált tulijára vagy ilyesmi, de ez sem feltétlen szükséges.
Csak ötletszintű a fenti, kérem ne annyira a példafeladatokat, hanem az alapötletet kritizáljátok