Hmm valamit nagyon benéztem... "Az eddigi 10% bónusz helyett 10% + 2% * szintkülönbség bónuszt ad" Sorry! Valamint ha a harc képlete kis konstans különbségekre vajaz, akkor hosszú távon lehet tényleg drasztikusan hat a védelem ital. de az üzenet lényegét vettem, leszállok az italról. Amúgy is van saját topicja.
"1. Ha a pluszban kapott LE-t a vesztes nem vesziti el, akkor tovább erősödik a lehetőség a visszaélésre" Én felvetésként kezeltem, mint lehetséges megoldás, de ezek szerint a miért NEM akarsz ilyet kategória, ennek megfelelően kezelem ezentúl!
I.
Ahogy írtad is, igen valószínű, hogy igényként fog jelentkezni az, hogy valahogy jelezzétek a torony miatt megkülönböztetett szövetségek tagjait. Az eddig említett "pihenés, védelem ital, esetleg láthatatlanság" módszerek mellé betenni egy teljesen azonos tul növelő elvet, ami ráadásul elhanyagolható tulbónuszt ad az említett módszerekhez képest nem tűnik túl változatosnak. Innen egyenes az út ahhoz a gondolathoz, hogy korrektebb a nyugalom taktikát kompenzálni egy béka torony szinttől függő egyéb hatással. (Erre javasoltam a toronyszint*10% esélyt +1pp költésre.) Természetesen amennyiben 2 háború tornyás üti egymást, akkor ilyenről szó sincs ugye, tehát csak azok ellen kapod az esetleges adalék költséget akik békésebben szeretnének játszani, és ezért építettek is!
A fix 480 perc is úgy merült fel bennem, hogy ha már üthetővé teszi a Háború tornya a Béke tornyosokat, akkor ez némi kompenzáció lenne, de ugorjunk. Így utólag bőven elég az esély +1 pp vesztésre.
II. Iigen érdekes elképzelés hogy az ellenfél sebzéséhez viszonyítod a lészerzést, ezzel ösztönözve a "korrekt" csatákat. Csakhogy ezzel azt érjük el másik oldalról, hogy nem éri meg "ellenállni", mert akkor több a lélekkút veszteség a vesztes oldalán! Azaz nem elég hogy bucira vernek, de érdemes minél kevesebbet sebeznem, hogy minél kevesebb extra lét veszítsünk a kútból! Szerintem a sebzés arányra kellene valahogy visszahatni. Ha korrekt a csata, akkor egyre közelebb kerülünk az 1-es arányhoz, minél jobban eltolódik, annál inkább farmolás szagú...
Nézzük mik lennének az elvárások a képlettel kapcsolatban:
-A használható adatok, amikből a képletet ki lehetne kotyvasztani: a 2 karakter szintje, Tornyok/csarnok szintek, csatán belüli sebzésarány.
-Jó lenne, ha a torony korrekt csatákat támogatna, de nem lehetetlenítené el az elöl lévőket. Mondjuk a szintkülönbség és toronyszint valahogy korrigálná egymást a képletben...
-Minél magasabb szintű karaktert ütünk annál magasabb a "jutalom"
-A sebzésaránnyal ösztönözni az azonos erősségű karakterek harcát.
-Lehetőleg ne egy több ismeretlenes mutáns képlet legyen
-Csatában szerzett lé
Első nekifutásból miből is vonjuk ki a szerzett lét?:
konstans*(támadott szintje) / [(támadott szintje)-(támadó szintje)-(torony szintje),minimum 1)] * (sebződés/sebzés,minimum 0,2)
Na ez is minden lett csak nem rövid képlet
Egy xls elemzés végeztem, de horror táblát kaptam. 100-as konstansál kezd értelmesen értékeket adogatni eredménynek.
A 2 szélső érték az érdekes számunkra ami:
Minimumban: toronyszinttel NEM korrigált -3 szintes ütés, valamint kibeleztem az ellenfelet azaz a minimum 0,2-es érték a képletből
Maximumban: toronyszinttel korrigált szintből adódó 1-es szorzó, valamint azonos sebzés és sebződés azaz 1-es szorzó (A kivégzéses over ütéseket most hagyjuk!)
10. szinten min 200 max 1000
20. szinten min 400 max 2000
30. szinten min 600 max 3000
40. szinten min 800 max 4000
Ebből ugye lejön a zsákmányolt Lé, és a béka torony is szintenként 10%-al csökkenti!
Azaz ha folyamatosan 0-kat zsákmányol valaki, és folyamatosan legalább 50% sebződéssel megy, akkor szint*50 le csatánként amit "termel" egyik kútból a másikba... Senki ne felejtse el, hogy 100 nyert csata után VÉGE a háborúnak! 30. szintüeket ütve 3 napon át 250 csatát lenyomva 0,2-es sebződés aránnyal 150k LÉ termelhető maximálisan szerintem szélső értéken... (Ekkor kb 150-200k-s kutakkal rohangálnak a szövik!)