Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Top szintlépés lassítása
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
341. hozzászólás - 2012.05.09. 23:02:27 (Válasz Jademaster #335 hozzászólására.)
Idézet: Jademaster - 2012.05.09. 17:41:30
Most akadtam el... Nem az lenne az egész hacacáré célja, hogy felzárkózzanak rájuk, Jeriko?!

Hát,ahogy olvasom Miklós topic indítóját, szerintem nem Inkább az a célja, lassabban lépjenek szintet.
Pontszám: 8.17
népszerűYwgarrdFérfi
Végzetúr mester
941 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
342. hozzászólás - 2012.05.09. 23:48:09
Szerintem..
A visszafogott fejlődés kifejlesztése (ami létező megoldás a portyacélpontok hiányának orvoslására) nem elfogadható út egyesek számára, és úgy néz ki, ehelyett az energiahasznosítás mellé ingyen megkaphatóvá (részlegesen) válik, és még csak a SZÖ-t sem fogja növelni. E két szakértelem együttes birtoklása eleve kizárt a játék szabályrendszere szerint, ám ennek ellenére egyesek szerint ez semmilyen előnnyel/hátránnyal nem jár. Bizonyára...
Ugyanezen illetők véleménye alapján ettől a mezőny sűrűsödése várható. Ha az ebből fakadó törléseket (mert bizony lesz jó pár) figyelmen kívül hagyjuk, ez akkor sem így lesz:
1. Aki nem vf-fel megy, azt az általa addig tapasztaltaknál sokkal többen és sokszor durvábban fogják elverni, amit az automatikusan kattanó vf miatt esélye nem lesz megváltoztatni. Emiatt kizárt, hogy esetleg szintben elhúz és nagyon hosszútávot (több év) tekintve felül kerekedik rajtuk erőben. Biztosan lesz, aki ezek miatt törölni fog/abba hagyja a játékot.
2. A mögöttük vf-fel/csak portyával/stb haladók vagy még jobban lemaradnak, vagy a különbség betonozódik be közöttük és az élboly között. Valamint ha esetleg bárki is gondolkozott rajta, hogy megpróbál felkapaszkodni az élmezőnyhöz (hosszú távon), az ezek után biztosan letesz erről a tervéről ebből a kategóriából.

Ilyen megoldás ahelyett, hogy egyszerűen bevezetésre kerülne Koc felvetése (ha már a vf büdös), mely szerint minden világon az aktuális legmagasabb szinttől kezdve a következőhöz szükséges TP emelkedne a duplájára/triplájára/stb, ami ténylegesen ugyanúgy érintene mindenkit. Sokkal korrektebb, okosabb és hatékonyabb megoldás volna minden szemszögből a jelenleginél.
Mint ahogy Koc említette, aki a szinthuszár taktikát választotta, pontosan tudatában van/volt annak előnyivel és hátrányaival. Ebből kifolyólag a hivatkozott szint eléréséig már akkor legyenek is türelemmel. Ha pedig nem bírják, akkor ott van taktikailag a vf mint opció még mindig.
Hogy hosszabb távon ez a megoldás ne eredményezze ugyanazt a problémát a vf-et ezek mellett mindenkinek automatikusan be kell állítani 50(55)-es szintre, akinek pedig már megvolt, onnantól kezdve ugyanakkora eh-t adni cserébe. Csak ez jelentene egyensúlyos megoldást. Viszont erről kérdezzük meg a játékosokat, akarnák-e ezt, illetve hogy 20-50 ember miatt megéri-e ezt az egészet bolygatni, mikor ott a vf mint opció...

Bocsánat az őszinteségemért, de ez a mostani "fejlesztés" nem szól másról, minthogy adjunk ingyen tápot egyeseknek (mert a vf és az eh együtt bizony durván az), mert nem akarnak eh helyett vf-et fejleszteni. Nem mellesleg ezáltal "a maradjon minden a régiben" elvet vallókkal nem csak szembe fordítjátok a ventilátort, de még bele is pisáltok.
Csak gratulálni tudok azoknak, akik szerint ez egy tisztességes és igazságos megoldás...

Miklós, komolyan nem értelek, hogy ennyi év után miért adtad be a derekad egy ilyen javaslatra. Eddig soha nem eszközöltél olyan változtatást a végzetúr történelmében, ami olyan dolgot orvosol, amire létezik mindenki által ingyen elérhető megoldás. Sajnálatos, hogy eddig jutottunk néhány végtelenül (nem ritkán gusztustalanul) önző játékos miatt.
Pontszám: 8.46
kedvencOffsboyFérfi
Végzetúr mester
4654 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
343. hozzászólás - 2012.05.10. 09:51:29
Én a V5 gyári inspirátorának inverzét gondolnám egyfajta megoldásnak.

"Cammogó medve" AF képesség:

A tevékenységeid során kapott LE és TP lecsökken szint x 5%-kal (ez vonatkozik mindenre, vadászat, portya, kaland, küldi..)
Ha nem vagy a Top20-ban, akkor nincs hatása.

Max. szint: 5-7(?)
Költség: 1

------------------------------------
Előny:
A szabad választás lehetősége, vagy vállalod hogy beér esetleg 1-2 nagyágyú, vagy nem kell sírni hogy nincs célpont.
Mini event menetrend - https://goo.gl/0W5E6l
Pontszám: 6.49
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
344. hozzászólás - 2012.05.10. 10:02:07 (Válasz Ywgarrd #342 hozzászólására.)
Idézet: Ywgarrd - 2012.05.09. 23:48:09
Ilyen megoldás ahelyett, hogy egyszerűen bevezetésre kerülne Koc felvetése (ha már a vf büdös), mely szerint minden világon az aktuális legmagasabb szinttől kezdve a következőhöz szükséges TP emelkedne a duplájára/triplájára/stb, ami ténylegesen ugyanúgy érintene mindenkit.

Való igaz, csak nem old meg semmit. Amikor a nagyobb tömegek érnek el eddig, őket ugyanúgy "megfogja" a szint.
Persze először tisztázni kellene, miért is van erre az egészre szükség:
- Mert "túl gyorsan" haladnak előre, és nem győzi a beholder a tárgyak legyártásával
- Mert széthúzódik a mezőny
- egyéb?
Elsőt megoldja az, hogy megnövelik a szintlépéshez szükséges TP mennyiségét, viszont jelentősen visszavesz a játékélményből (unalmasabb lesz a játék, kiesik a szintlépés és minden, ami ezzel jár).
A mezőny széthúzását az okozza, hogy hátul a VF / pók taktika a nyerő, elől meg az EH. Ezt teljesen máshogy kellene orvosolni, nem TP manipulációval. Részemről a VF-et már rég kivezettem volna a játékból, nem hogy nem oldotta meg a problémákat amik miatt bekerült, de sokkal nagyobb aránytalanságokat okozott. Itt igazságos megoldást nem lehet találni, mert sokaknak fog borulni a karaktere / stratégiája - a játékvezetésnek kell döntenie, melyik rosszat választja. Azt a problémát is rég kezelni kellett volna, hogy egy háromszor annyi LE-ből karakter agyonverhessen egy másikat (vagy mert 20 szintet tud lefelé ütni, vagy mert annyival több LE-t szerzett - nyilván a jobb játékot jutalmazni kell, de mostanra eljutottunk odáig, hogy többszörösen annyi LE-ből épített karakterek mérik össze erejüket, ami a gyengébbik fél számára megkérdőjelezi a "játék" értelmét).

Idézet: Ywgarrd - 2012.05.09. 23:48:09
Bocsánat az őszinteségemért, de ez a mostani "fejlesztés" nem szól másról, minthogy adjunk ingyen tápot egyeseknek (mert a vf és az eh együtt bizony durván az), mert nem akarnak eh helyett vf-et fejleszteni.

Részemről túlzónak tartom az olyan kijelentéseket és félelmeket, hogy a top "ingyen" megkap egy képességet és milyen táp lesz nekik. A top gyakorlatilag külön játszik a játék többi részétől, aránylag kevés az interakció köztük és a játék többi része között (már akkor így volt, amikor még aktívan játszottam, azóta még inkább ez a trend). Az "ingyen táp"-ra meg annyit tudok mondani, ha egy pók megkapná ingyen maxra fejlesztve a szinguláris ismereteket, arra sem lehet azt mondani, hogy "ingyen táp", sokkal inkább szivatás. A top-nál is teljesen más hatása van a pók bölcsességének, mint a játék közepén (mint már sokan leírták, a top-ban nem a LE/TP arány, hanem a LE mennyiség számít, ezen felesleges vitatkozni). Környezetéből kiragadva érvelni egy képességgel értelmetlen.

Nyilván lesznek olyanok, akiknek ez a változás nem jó - de mondjon bárki olyan változást, ahol ilyen nincs. Azt viszont szerintem sokan érzik, hogy a játékkal bajok vannak, változásra van szükség - a legtöbben ezért hagyják abba -, nem megoldás a "hagyjunk mindent úgy, ahogy van" sem.

Idézet: Ywgarrd - 2012.05.09. 23:48:09
Miklós, komolyan nem értelek, hogy ennyi év után miért adtad be a derekad egy ilyen javaslatra. Eddig soha nem eszközöltél olyan változtatást a végzetúr történelmében, ami olyan dolgot orvosol, amire létezik mindenki által ingyen elérhető megoldás. Sajnálatos, hogy eddig jutottunk néhány végtelenül (nem ritkán gusztustalanul) önző játékos miatt.

Nem vagyok meggyőződve arról, hogy nem Miklóstól indult ki ez az ötlet. És reálisan végiggondolva annyira nem rossz, legfeljebb a mértékét (5%) tartom annak (mondom ezt úgy, hogy évekig játszottam top karakterrel, pókkal, VF-es taktikával, EH-val is).
Pontszám: 7.25
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
345. hozzászólás - 2012.05.10. 10:05:12 (Válasz Offsboy #343 hozzászólására.)
Idézet: Offsboy - 2012.05.10. 09:51:29
Én a V5 gyári inspirátorának inverzét gondolnám egyfajta megoldásnak.

"Cammogó medve" AF képesség:

A tevékenységeid során kapott LE és TP lecsökken szint x 5%-kal (ez vonatkozik mindenre, vadászat, portya, kaland, küldi..)
Ha nem vagy a Top20-ban, akkor nincs hatása.

Max. szint: 5-7(?)
Költség: 1

------------------------------------
Előny:
A szabad választás lehetősége, vagy vállalod hogy beér esetleg 1-2 nagyágyú, vagy nem kell sírni hogy nincs célpont.


Ez miben is lenne több, mint hogy hagyom túlcsordulni a csp-t, pp-t?
Pontszám: 7.25
kedvencOffsboyFérfi
Végzetúr mester
4654 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
346. hozzászólás - 2012.05.10. 10:08:13 (Válasz Jeriko #345 hozzászólására.)
Idézet: Jeriko - 2012.05.10. 10:05:12
Idézet: Offsboy - 2012.05.10. 09:51:29
Én a V5 gyári inspirátorának inverzét gondolnám egyfajta megoldásnak.

"Cammogó medve" AF képesség:

A tevékenységeid során kapott LE és TP lecsökken szint x 5%-kal (ez vonatkozik mindenre, vadászat, portya, kaland, küldi..)
Ha nem vagy a Top20-ban, akkor nincs hatása.

Max. szint: 5-7(?)
Költség: 1

------------------------------------
Előny:
A szabad választás lehetősége, vagy vállalod hogy beér esetleg 1-2 nagyágyú, vagy nem kell sírni hogy nincs célpont.


Ez miben is lenne több, mint hogy hagyom túlcsordulni a csp-t, pp-t?



Játékélmény Viszont igazad van, így "kötelezővé" kellene tenni ezt, hogy legyen különbség a CSP-PP túlcsordulás és eközött.

[edit] Gondolkoztam, amiben több lenne, mintha túlcsordulnál. Egységnyi idő alatt:
- több kalandot találnál,
- több csp-s küldetés,
- több pp-s küldetés.
A hozzászólást Offsboy módosította 2012.05.10. 10:24:04-kor
Mini event menetrend - https://goo.gl/0W5E6l
Pontszám: 7.23
kedvencQuellonFérfi
Végzetúr mester
2859 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
347. hozzászólás - 2012.05.10. 10:09:01 (Válasz Jeriko #339 hozzászólására.)
Idézet: Jeriko - 2012.05.09. 23:00:01
Idézet: Kocos - 2012.05.09. 22:21:35

Minő véletlen egybeesés, hogy van egy kristály horda szerű valami, amit a kb. toplista első két oldala támadhat. Hovatovább pont kristály hordának hívják.

Nem mellesleg részben belőlük van annyi plusz TP, hogy elhúznak szintben a többi játékostól

És belőlük van több 10 millió, néhányuknak 100 milla + LE diffje! Előtte is jó játékosok voltak, de ezzel a stabil plusz erőforrással már jó ideje behozhatatlan előnyre tettek szert.
Vagy tévedek?
V1 - Quellon
V6 - Hannibal
Átvehető karakter részletekért kattints ide.
Pontszám: 7.10
népszerűBaalCainFérfi
Végzetúr mester
611 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
348. hozzászólás - 2012.05.10. 10:12:00
Ami sokak számára felfoghatatlan, h nem mi akartunk a topba kerülni.

A v2n éveken át vffel ment a az első oldalból 22 játékos. de mivel jók voltak, felhasználták a ppket és GYŐZTEK nagyobb ütemben haladtak mint a torz fejlesztésű karakterek.
torz:aki számára a játék egyes erőforrási nem használatosak.

Közben pedig sorra töröltek ki közüllük.

vfel mentünk, mégis elfogyott a célpont.


Prisma. olyan szinten demagóg vagy, h hónapokon át röhögtünk rajtad, bár most már inkább sajnálunk.
Olyan dologba szólsz bele, ami téged SOHA nem fog érinteni. egy olyan játékos szempontok alapján, amikkel játszók SOHA nem fognak találkozni a topot lassító fejlesztések hatásával.

Téged az érintene, hha kitálalnánk mennyi fosztás minuszt is kapjon egy kari, hha túl sok időt tölt egy szinten. pl aki 62 szintre 20+ bajnokit gyűjtött akkor annyival megerősödött a környezettől,h már több tucatnyi embert késztetett a vu abbahagyására a kilátástalan esélyeik miatt.

Annyira táp a toplassítás, adjunk lehetőséget a lemaradt pókoknak utolérni őket: mit szólnál mondjuk 1-200% + tphez? kevés? szinguláris még jobban rásegít.
Pontszám: 9.31
népszerűCraslorgFérfi
Végzetúr mester
11552 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
349. hozzászólás - 2012.05.10. 10:25:03 (Válasz Quellon #347 hozzászólására.)
Részben tévedsz. A sokmillió LE-s bevétel nagy részét az EH adja AF képességekkel együtt, függetlenül attól, hogy KH-st vagy nem KH-st ütök.
Pontszám: 7.61
kedvencQuellonFérfi
Végzetúr mester
2859 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
350. hozzászólás - 2012.05.10. 10:36:17 (Válasz Craslorg #349 hozzászólására.)
Ebben biztos igazad van, de szerintem a KH-nál könnyebb farmokat találni (szinte?) lehetetlen.
Mindig van náluk LE, intelligencia nélkül "játszanak" (bár sok ember is), magas az egészségük, nem védekeznek, hülyére veritek az állataik és nem pótolják őket, nem rejtőzködnek, meg ki tudja mi még a gyengéjük. Tudom, hogy nem mindenki használja őket farmolásra, de a tiltakozás is úgyis csak azokra a csúcsragadózókra vonatkozik igazán akik kenterbe verik a KH-t mintha csak vadásznának CSP-ből.
V1 - Quellon
V6 - Hannibal
Átvehető karakter részletekért kattints ide.
Pontszám: 7.10
népszerűCraslorgFérfi
Végzetúr mester
11552 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
351. hozzászólás - 2012.05.10. 10:55:17 (Válasz Quellon #350 hozzászólására.)
Portyacélpontnak jók. Háborún kívül az LE-jüket védi a transzplant, amit megörökölnek másoláskor. Bejövő támadások viszont nélkülük valóban nem lenne. Ettől itt is él a nagyobb kutya ugat verzió. Mire én próbálnék KH-tól esetleg EH fölött rabolni a fentebbi táposcsirkék lerabolják őket - ha tudják, illetve aki épp háborúzik, leamortizálja őket. Természetesen nem panaszkodom, arányaiban ugyanolyan jól keresek belőlük, ha én támadok, mint ha nem KH-sokat támadnék, kivéve, hogy náluk nincs kamrabevétel, így talán a fenti fejtegetés nem mindig helytálló.
Egyébként aki KH-t ér, farmolásra használja, illetve a küldik pörgetésére. Ha nem lennének is megoldanám, de nagyon sok karakter utálna még jobba, ha napi 1-nél többször mennék és 2 óránként levernék róla 30-40k ÉP-t. (Közben nyilván mások is.) Erre azért jó a KH, hogy - talán - nem miattunk törölnek esetleg még többen a top 50-ben.
Pontszám: 7.61
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
352. hozzászólás - 2012.05.10. 11:12:26
Újabb gondolatom támadt.
Ugye hosszú évek után megállapítást nyert, hogy az inspirátor és a VF üti egymást erősen, akinek van inspije, arra a VF nem hat. Ez a fejlesztés fog hatni?
Csak kérdezem.
Pontszám: 6.93
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
353. hozzászólás - 2012.05.10. 11:15:06 (Válasz Quellon #347 hozzászólására.)
Idézet: Quellon - 2012.05.10. 10:09:01
Idézet: Jeriko - 2012.05.09. 23:00:01
Idézet: Kocos - 2012.05.09. 22:21:35

Minő véletlen egybeesés, hogy van egy kristály horda szerű valami, amit a kb. toplista első két oldala támadhat. Hovatovább pont kristály hordának hívják.

Nem mellesleg részben belőlük van annyi plusz TP, hogy elhúznak szintben a többi játékostól

És belőlük van több 10 millió, néhányuknak 100 milla + LE diffje! Előtte is jó játékosok voltak, de ezzel a stabil plusz erőforrással már jó ideje behozhatatlan előnyre tettek szert.
Vagy tévedek?


Szerintem igen. Annak a LE diffnek egy igen jelentős részét az EH adja. Másrészt ez ugye annak kompenzálására lett bevezetve, hogy KH-ból nincs kamrabevétel. Én is hozok csatánként 4-5000 LE-t csak EH-val, ha napi 20 ilyen csatám lenne (nincs, csak napi 2-3 sajnos) az havi 2,5-3 milla, egy ev alatt 30-35 milla LE diff.
Pontszám: 6.93
kedvencQuellonFérfi
Végzetúr mester
2859 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
354. hozzászólás - 2012.05.10. 11:36:04
Agyvérzésveszély, erős idegzetű sok hülyeséget megélt, kulturált válaszra képes emberek olvassák el:

A portyát is választhatóan ki lehessen kapcsolni, mint a kihívást.
Aki kikapcsolja, tehát nem támadhatják az nem is támadhat senkit portyában.
Képzelem, hogy felhörren enne olvasásakor több tucat játékos, főleg akik másik legyalulásából élnek, de ez megoldana pár dolgot, ha elvakultság nélkül belegondolunk.

Innentől kezdve mindenki annyira marad le vagy megy előre amennyire akar. Aki vállalja a portyázást előnyeivel (élmény+LE) és hátrányaival (agyonverés+kirablás) az többet nem panaszkodhatna, aki kikapcsolná annak qrva mindegy lenne, hogy ki mekkora LE/TP-t hajt, hány szinttel verhet lefelé/felfelé. Erőpróbáknak megmaradnának a Bajnokik, de mondjuk úgy, hogy aki már nyert viadalt azok egymással küzdenek és akik még nem azok is egymással, de a külön.
Így a 100szoros bajnokok nem sírhatnak a paralimpia miatt, mert ők is tolhatják a saját olimpiájuk meg a többiek is. Az eddig sose nyertek közül aki nyer bekerül a "felső" kategóriába. Az alsóházban mondjuk zöld medált lehetne kapni így ezért sem sírhatnának a Bajnokok Bajnokai, meg lennének különböztetve az "alkalmi bajnokoktól".

Senki ne próbáljon megetetni, hogy "na de ez egy PvP játék ahol egymás hülyére verése a lényeg" mert akik tényleg így gondolják azok boxol(ja)nak IRL. Itt azért a legfontosabb a karakterfejlesztgetés akármennyire erőltetve van a portyázás és a karifejlesztéshez kell valamilyen szintű nyugalom is... próbált már valaki itt mindünk közül úgy, homokvárat építeni, hogy közben folyamatosan mindenki egymás várát rombolja és lopja a homokot akitől csak tudja?


Több, mint extrém, nem kiforrott és lehet baromság, de ha van benne hasznosítható ötlet akkor át is lehet gyúrni! Kíváncsi vagyok a véleményekre. Főleg tapasztaltakra, Miklósnak is örülnék.
V1 - Quellon
V6 - Hannibal
Átvehető karakter részletekért kattints ide.
Pontszám: 5.70
népszerűAlendaarFérfi
Végzetúr mester
1999 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
355. hozzászólás - 2012.05.10. 12:12:48
Látszik, hogy fogalmad sincs, mi a helyzet fent:
1. Magasabb szinten a vadászat LE annyira sz@r, hogy egyszerűen nem éri meg - a kötelező állatelfogás felett - vadászni! Simán 2-3x-os LE-t hozok EH-ból!
2. Ismételhető küldetéseket csinálja mindenki, ugye a vadászós ismételhetők kritikán aluliak a portyásokhoz viszonyítva (meg egyébként is).
3. Kristályhorda csépelésével van játékélmény, pörögnek a küldetések, újra élvezem a játékot.
4. VF-es vadászat K unalmas

Rövid, finom és udvarias voltam - asszem.
V3 Thalia - ex-Vihar Lovag, Illuminati Lovagjai
V1 Alendaar - ex-Gaia, Azúr Légió
Nyugodtan pontozz le, ballisztikus ívben tojok rá!
Pontszám: 5.61
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3612 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
356. hozzászólás - 2012.05.10. 12:16:24
Látom, van aki nem érti még mindig, miért lenne erre a változásra szükség. Megpróbálom elmagyarázni érthetőbben.

1.) Azok, akik a játékban elöl vannak, nem azért vannak elöl, mert csúnya buggolós játékosok, akik a játék tervezett szándéka ellenére húztak el a többiektől. Egyszerűen csak normálisan játszottak, elköltötték a CSP-jüket. Akik hátrébb vannak, azoknak viszont az a "nyerő taktika" hogy LE/TP-re optimalizálnak, próbálnak minél jobban visszamaradni azért, hogy a környezetükhöz képest relative erősek legyenek. Ennek eredményeképpen a mezőny egyre inkább széthúzódik. Azok, akik az élmezőnyben vannak, azt látják, hogy bár normálisan játszanak, mégis, a játék egyre több aspektusa elvész számukra. A V1-en ez nem annyira kirívó, de más világokon előfordul, hogy a top 10-ben is már óriási szintkülönbség van. Tehát effektive a játék bünteti a legaktívabb játékosokat. Sokan közülük egy ideig élvezik, hogy a topon vannak, de aztán attól, hogy mindig csak uazt a 10 embert "látják" kiégnek. Ezt már sokaknál láttam az elmúlt években. Tehát a változás egyik elsődleges célja, hogy a legaktívabb játékosok ne legyenek büntetve azért, mert rendesen játszanak.

2.) Hasonlóan negatív játékra vannak kényszerítve azok, akik az élmezőny után jönnek. Ha ők rendesen játszanának, és mindig elköltenék a csp-jüket, akkor sem lenne soha reményük, hogy utolérjék a topot, mert ugye azok is ezt teszik, miért csökkenne a távolság. Így számukra 2 lehetőség marad: beletörődnek az örökös "top-farm" kategóriába, vagy feladják azt, hogy rendesen játsszanak, és elkezdenek lemaradni, hátramaradni, passzívvá válnak, akkor is ha nekik ez nem pálya. A változás második célja tehát az, hogy a játék továbbra is verseny maradhasson, a helyezések ne legyenek bebetonozva, legyen lehetősége bárkinek arra, hogy az élre törjön.

3.) Gyakran hangzik el, hogy a "top egy külön játékot játszik". Külön kell fejlesztenünk nekik, mert teljesen más igényeik vannak - nincsenek portyacélpontok, viszont van kristályhorda, őrült próbákat extrapolál a topnak a kalandgenerátor stb. Ráadásul extrém helyzetek is előadódnak, amikor egy világon mondjuk van 1 db 180. szintű karakter, aztán 1 db 160 szintű, stb... Még ha ezt az illető esetleg élvezi is, nincs kapacitás arra, hogy egy teljesen különálló játékot fejlesszünk néhány embernek.

4.) Sokan követik azt a stratégiát, hogyha nincsenek a topban, akkor arra kell törekedni, hogy a környezetükhöz képest minél erősebbek legyenek. Ez eddig teljesen érthető. Viszont ahogy hosszú távon unalomba fulladhat az, ha valaki egyedül, magányosan rohan elöl, ugyanúgy a játék megunásához vezethet az, ha vki "kényszertápolásból" 3-6 havonta lép szintet, nem szerez új tárgyakat, a játék opcióinak 3/4-ét nem használja, mert "szuboptimális" a LE/TP. Szóval mi azt szeretnénk, ha a játék mindenki számára a leghosszabb ideig élvezetes lenne. Márpedig ha azzal, hogy kiengeded a kéziféket is van lehetőséged arra, hogy egyik mézesbödönből a másikba csöppenj, és felkerülj a toplistára, akkor talán legalábbis egy idő után mindenki ráun az egyhelyben üldögélésre, és elkezd játszani rendesen. Tehát a változás negyedik célja, hogy megtörje az egysíkú, egyhelyben üldögélős játék kényszerét. (Ez egyébként MINDEN fejleszésnél magas prioritást kap.)

Remélem sikerült érthetően összefoglalni...

És ne legyen félreértés: aki úgy gondolja, ő csakazért is jól érzi magát ott lent, és sose akar a top közelébe jutni, az ezt továbbra is megteheti ugyanúgy ugyanazokkal a módszerekkel, mint eddig...
Pontszám: 8.77
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
357. hozzászólás - 2012.05.10. 12:45:25 (Válasz Miklós #356 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2012.05.10. 12:16:24
Látom, van aki nem érti még mindig, miért lenne erre a változásra szükség. Megpróbálom elmagyarázni érthetőbben.

Szerintem mindenki érti, és eddig is értette az indítékot. A baj nem ezzel van, hanem azzal, hogy egy létező problémára megdöbbentően igazságtalan megoldást akarsz bevezetni. Így aztán fölösleges volt még egyszer leírni, hogy mi motiválja ezt a "fejlesztést", attól még egy szemernyivel sem lesz igazságosabb. Mint ahogyan fölösleges lenne a féllábúak hátrányos helyzetét ecsetelni, ha ezt a többiek egyik lábának levágására akarnád érvként felhozni.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 6.05
népszerűCraslorgFérfi
Végzetúr mester
11552 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
358. hozzászólás - 2012.05.10. 12:51:11 (Válasz Miklós #356 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2012.05.10. 12:16:24
A V1-en ez nem annyira kirívó, de más világokon előfordul, hogy a top 10-ben is már óriási szintkülönbség van. Tehát effektive a játék bünteti a legaktívabb játékosokat. Sokan közülük egy ideig élvezik, hogy a topon vannak, de aztán attól, hogy mindig csak uazt a 10 embert "látják" kiégnek. Ezt már sokaknál láttam az elmúlt években.


Ezekre reflektálnék most: Ezek alapján, ha a V1-nek nem kell ez a fejlesztés, de V2, V3-nak igen, akkor a V1-esektől teljesen független játékosok döntenek a sorsukról. Jobb lenne világonként figyelembe venni a dolgot, bár erre korábban azt írtad, hogy egységes eredmény lesz a szavazás alapján, ezt érdemes lenne átgondolni.
Másrészt a környezet viszonylagos állandósága nem (csak) a topra igaz és aki alacsonyabb szinten töröl, az is töröl ugyanazért. Általánosságban viszont - a saját szövetségem, környezetemben lévő játékosok alapján a törlés elsődleges oka elég ritkán a begyepesedés, ugyanazon játékosok látványa, ugyanazok általi farmolás. Sokkal inkább az okok között szerepel az IRL történő változások. Családalapítás, gyerekek, munka(hely)változás, vagy spontán a jelen gazdasági helyzet, minek okán kevesebb idő van a játékra, a pénz, ami eddig erre jött, másfelé megy el, vagy spontán 3 - 3,5 év alatt megunta a játékot. Megjegyzem a TF-en kívül nem volt olyan webes-böngészős játék, amit én 1 évnél tovább ilyen aktívan műveltem volna (és a TF-et se adtam még fel, idén is léptem 10+ fordulót, lassan 20 év elteltével is), így ez a típusú lemorzsolódás természetes velejárója ezeknek a játékoknak. Sőt, amondó vagyok, hogy alacsonyabb szinten többen törölnek vagy állnak le, mint fent, lévén aki fent van, az valahol - tudat alatt/felett - élvezi, hogy egy játékban az első oldalon szerepel bizonyos toplistában.

Természetesen nem tudom, hogy aki jelenleg itt van a topon, közülük hányan égtek ki és már csak ellébecolnak prémium dolgok nélkül, de tapasztalatom szerint nincsenek sokan. Szerintem 60-80 szint környékén sokkal több az elfekvő karakter, amivel néha lépkednek, vadásznak, eventeken részt vesznek.
Pontszám: 7.56
kedvelt tagVermákFérfi
Végzetúr
87 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
359. hozzászólás - 2012.05.10. 13:15:24 (Válasz Miklós #356 hozzászólására.)
V2- játszom nem sokára 100. szintre lépek és már egy ideje érzem azokat a hátrányokat amikkel a topp küzd. Még nincs befolyása a játékomra, de ez már csak idő kérdése, eddig úgy játszottam, hogy minden erőforrást és opciót kihasználjak a játékba, nem számolgatok Le/Tp arányt csak játszok, de ha ez a fejlesztés nem valósul meg akkor passzív játékra állok át és bevárom a mezőnyt, legalább lenne esélyem a bajnoki viadalon.
Pontszám: 7.34
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Top szintlépés lassítása
360. hozzászólás - 2012.05.10. 13:19:12 (Válasz Prisma #357 hozzászólására.)
Idézet: Prisma - 2012.05.10. 12:45:25
A baj nem ezzel van, hanem azzal, hogy egy létező problémára megdöbbentően igazságtalan megoldást akarsz bevezetni. Így aztán fölösleges volt még egyszer leírni, hogy mi motiválja ezt a "fejlesztést", attól még egy szemernyivel sem lesz igazságosabb. Mint ahogyan fölösleges lenne a féllábúak hátrányos helyzetét ecsetelni, ha ezt a többiek egyik lábának levágására akarnád érvként felhozni.


Kicsit durva a hasonlat, mivel amiről Miklós ír, az az, hogy a féllábúaknak (kisebbség - top) szeretne adni egy lábat (plusz) - ahogy ezt már te is kifejtetted és sérelmezted.
A játékosok nagy részét (9x%) semmilyen módon nem érintené a dolog.
Pontszám: 7.25
HKK - Zén minikiegészítő: Zén Legendái: A sötétség gyermekeiAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!