Idézet: Ariel - 2012.05.08. 08:01:34 Idézet: Kocos - 2012.05.08. 07:12:57 Idézet: Ariel - 2012.05.07. 23:25:00 A szintlépés lassítása már nagyon rég óta a játékban van. Magas szinten ez kb 0,5% szintenként. Tehát minél magasabb szintű egy karakter, annál több erőforrásába kerül, hogy szintet tudjon lépni. Ez nem relatív lassítás, hanem teljesen rögzített. Ha egy 140-es kari 20 nap alatt lép szintet, az 180-ik szinten már 24 napjába fog kerülni. Ez is megér 2-3 pók bölcsességet évente
Ugyanakkor ez mindenkire egyforman vonatkozik, nem szelektiven.
Ha a szintet nézzük, akkor egyformán vonatkozik, ha a pozíciót a toplistán, akkor nem. A mostani javaslat pedig pont a fordítottja, nem a szintet nézi, hanem a pozíciót.
Utóbbinak pl megvan az az előnye, hogy a játék tempója nem lassul tőle évente 20%-ot.
Na tisztazzuk. Az a szabaly ami mindenkire egyforman ervenyes az akarmit nezel mindenkire egyforman ervenyes. Legfeljebb nem egyforman hasznalja ki. Teljesen mindegy, hogy szintet nezel vagy poziciot. Az adott szintet mindenki el fogja erni egyszer, mogotte is jonnek alacsonyabb szintuek, tehat pont ugyanugy fog ra hatni.
Most nezzuk az elonyoket hatranyokat a ket modszer kozott. Amit te felhozol mint elony, az olyan mintha ez a modositasi tervezet egy olyat valtana ki, mint ami most is van, vagy azaltal, hogy az megszunik, vagy azaltal, hogy nem no tovabb. Ezek egyikerol sem volt szo, tehat ez nem igaz. Magyarul ha az utobbi - ertsd a jelen lassitasi tervezet - nem valosul meg, akkor sem lassul a jatek tempoja 20%-ot. Sot. Valojaban a jatek pont akkor fog lassulni, ha bevezetesre kerul az uj szabaly. Tobb tenyezo miatt. Egyreszt az elboly direktben lassul, az abbahagyasok miatt ez az elboly egyre jobban kiterjed majd, a lassul ezzel lefele gyuruzik, majd amikor kialakulna egy olyan tomor uldozoboly, ami tolja maga elott a topot, meg akkor is marad a lassulas ket okbol: egyreszt mert uldozoboly sebessege tolja az elbolyt, es az eleve lassabb, masreszt meg mert a plusz TP-t a top szintlepeseihez csak ki kell termelni, meg akkor is, ha nagyobb feluleten oszlik el.
Nezzuk a hatranyait: teljesen igazsagtalan. Akar elonynek akar hatranynak tekintjuk latszik, hogy egy eddig ismert kockazatokkal es mellekhatasokkal rendelkezo strategiat buntet vagy jutalmaz. Az elkarakter fejlesztesenek - hidd el tudom - vannak hatranyai es elonyei. Mindenki szepen eldonthette, hogy a hatranyok es az elonyok hol vannak a szamara idealis aranyban, es eszerint allithatta be jatekstilusat. VF-ezik, szingularist hasznal, TP-t ado targyat hasznal, lefele vagy felfele tamad, inspiratorozik, reflexek konyvet hasznal. Ez ugye eleg szeles repertoar, amivel lehet befolyasolni, hogy mennyire legyen gyors a fejlodes uteme. Ebbe mestersegesen belenyulni mindenkeppen igazsagtalan - hangsulyoznam, hoyg akar buntetunk, akar jutalmazunk, mert megvaltoztatjuk a dontes alapjat kepezo tenyeket.
Olyan ez, mintha bemennek a boltba kineznek egy farmernadragot 10000 Ft-ert, majd a kasszahoz erek, kifizetem, es lehet, hogy ekkor derul ki
a/ a masik nadrag amit neztem, es szinten 10000-re van bearazva az 5000-be kerul
b/ ez a nadrag valojaban 15000-be kerul
de a
dontesemet mar nem masithatom meg, nem vehetem meg a masikat, nem allhatok el a vasarlastol.
A tenyek amikre a dontest alapoztam megvaltozik, es a latszolag jo dontes azonnal roppant rossz dontesse valik.
Termeszetesen vannak szituaciok, amikor modositani kell. Mondjuk elutottek az arcimket, ezert hianyzik rola egy nulla. A vegzeturban is sok ilyen eset fordult elo, ilyenkor a jatekvezetes igyekezett biztositani azt a lehetoseget, hogy mindenki azonos mertekben profitaljon a hibabol, illetve senki se szenvedjen hatranyt. Tobb kevesebb sikerrel. Lasd 100 kuldi helyett 50 kuldinel meghuzott hatar az ismetelhetoknel, pechpontok kiosztasa visszamenoleg, stb.
Itt viszont arrol van szo, hogy a 3,5 eve vitt strategiat akarunk drasztikusan megvaltoztatni. Jutalmazni? Buntetni? Mindegy. Ahhoz, hogy valaki a megvaltozott kornyezethez alkalmazkodjon minimalisan 3,5 evre lesz szukseg.