Idézet: Ricardo - 2009.02.19. 11:18:26 De miért is akarjuk kötelezővé tenni az állatcserét? Nem azért nyertem meg 2400 csatát, hogy most a kukába dobhassam az állatom.
Nem én terveztem a játékot, de mivel már volt szerencsém ilyen jellegű tevékenységet végezni, megpróbálom megvilágítani, miképp gondolkodik egy tervező.
A játékban rengeteg olyan elem van, amik kölcsönös hatásai adják meg a játék ízét, a lehetséges irányokat, befolyásolják a játékosok döntéseit. A végeztúr egy nagyon sokrétű összetett játék. Rengeteg tervezés, elemzés áll mögötte, amíg a mostani állapotát el tudta érni. Le a kalappal Miklós teljesítménye előtt, hogy képes volt a különböző területeket (horda bónuszok, tulajdonságok, szakértelmek, tárgyak, állatok) olyan egyégbe szervezni, amiben valóban többféle fejlődési irány van, és egyik sem dominánsan erősebb, mint a másik. Természetesen vannak a játékban aránytalanságok, amik ezt az egyensúlyt időről- időre felborítják. Miklósnak pont az a dolga, és szerintem helyesen most is épp ezt teszi, hogy őrködik az egyensúly megtartása felett. Ezt egyesek érezhetik a kreativitásuk korlátozásának, a stratégiájuk keresztülhúzásának, de látnunk kell, nem az a cél, hogy XY-nak keresztbe tegyen, hanem az, hogy a tervezéskor elképzelt egyensúlyokat helyrebillentse.
Hogy mindenki értse miről beszélek, elmondom mik az állat jelenlegi formájával a problémák:
Az állat két módon avatkozik be a játék menetébe. Sebzést okoz, és az ellenfél által kiosztott sebzést csökkenti. Mindezt a harcban fejti ki (portya, térkapu, epikus) Az okozott sebzés gyakorisága és mértéke jelentős, de jellemzően alatta marad a fegyverrel okozott sebzésnek, ez nem okoz komoly gondot. (Kb az előzetes terveknek megfelelően működik) A sebzésfelfogással viszont már gond van. Ha megnézed, hogy mennyit sebződsz állattal és állat nélkül, akkor nagyon nagy a különbség. Ha összeveted az állat sebzésfelfogó képességét a fókuszkristállyal kapható sebzésfelfogással, akkor látszik, hogy az állat nagyságrenddel hatékonyabb. Elszállt az állat hatása a játék többi paraméteréhez képest.
Ez lehet a tervezés pontatlansága is, de inkább a módosítások hatásának tudom be. (Kerültek be módosítások a bétatesztek után is, és történtek módosítások a játék kezdete után is)
Mindnyájunknak az az érdeke, hogy a játék normális keretek között menjen tovább. Egyikünk sem szeretné (én biztosan nem), ha egysíkúvá válnának a dolgok. Legyen helye, szerepe a szintnek, a tulajdonságoknak, a szakértelmeknek, az állatoknak, a tárgyaknak, de egyik se dominálhassa a többit. Az állat most ilyen, és ezzel célszerű kezdeni valamit. A probléma csak az, hogy minden egyes módosítás számos egyéb kihatással is jár, erre is láttunk már példát. Nagyon nehéz megtalálni azt az optimumot, amivel a kívánt hatást el lehet érni. Pont ettől szép és nehéz Miklós dolga. Segítsünk neki a magunk eszközeivel, de bízzuk rá magunkat. (Ha mégsem jönne össze neki a végén úgyis rajta fogjuk számon kérni.
)