Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Állategészségügyi reform
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
101. hozzászólás - 2009.02.13. 13:47:52 (Válasz Endyr #97 hozzászólására.)
Idézet: Endyr - 2009.02.13. 12:39:39
szerintem Baalcain itt arra gondolt, h ha valaki allat nelkul csak vadaszott es 40. szintre erve kimaxolta amit akart es portyazasra adja a fejet, akkor 11-12k LE fejeben (idomitas koltsege) egy kozel olyan eros lenye lesz instant, mint amit te a 20 szint alatt felszenvedtel. Persze, teged szolgalt, de neki meg nem volt ra szuksege (csak vadaszott).


Egészen konkrétan mi az, amit "felszenvedtem"? Hogy portyák során kevesebbet ütöttek belém? Mi az, amit konkrétan csak és kizárólag ezért tettem? SEMMI. Erre próbálok rámutatni. Az állat nem kér enni, magától fejlődik, az égvilágon SEMMIBE nem kerül nekem az, hogy ott van mellettem és lépi a szinteket.
Az, aki 40. szinten befogja és beidomítja az állatát, még így is roszul jár hozzám képest, mert én sokkal olcsóbban idomítottam be.

Az, hogy nekem másokhoz képest előbb van állatom, az nem áldozat a részemről, hanem egy ingyen kapott BÓNUSZ.
Pontszám: 6.33
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
102. hozzászólás - 2009.02.13. 14:03:18 (Válasz Miklós #38 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2009.02.11. 22:19:28
Látom, ez a sebzésfelfogás sarkalatos pont. Azt, hogy összeadódjon az alap és aktuális, vagy csak az alap számítson, túlzott változás lenne, ebben igazat adok Draglovnak.


Miklós:
Az, amit a bevezőben írtál, aminek következménye az, hogy visszaesik az állatok szintje, az kb. dupla ekkora változást okoz a játékban, aminek a hatását ráadásul ez a változás némileg csökkentené, tehát azért túlzott változásról beszélni kb. olyan, mintha a pénzügyminiszter bejelentené, hogy holnaptól mindenkinek felezik a fizetését, viszont az adók is csökkennek 10%-al - és erre jönne az a reakció, hogy a 10% az túlzott változás.

Az állatos kérdést akkor lehet rendbetenni egyszer és mindenkorra, ha egy idő után megéri lecserélni az állatot. Nézd meg a top karaktereket: gyakorlatilag MINDENKINEK megvan az első állata, és azt használja. Ennek pedig az az oka, hogy az elnyelést a LÉPETT SZINTEK adják. Bármikor is cseréled le az állatot, bárhogy is lassítod az állat szintlépését, SOHA nem fogsz tudni kinevelni egy ugyanolyan erős elnyeléssel rendelkező állatot, mint a legelső.
Egyetlen módon lehet ezt elérni, ha:

ELNYELÉS(<újállatalapszint> + <újállat lépettszint>) > ELNYELÉS (<régiállataalpszint> + <régiállatlépettszint>)

Mivel pedig jelenleg az alapszint nem számít, és <újállat lépettszint> mindig kisebb marad, mint <régiállatlépettszint>, egyértelmű, hogy itt az alapszint beszámítására van szükség.

A két szint összege magától adódó dolog, mivel az állat több tulajdonsága is így számolódik, valamint a régi tápos állatokat nem érintené. Ezzel együtt is csökkenne az állatok által nyújtott elnyelés. Másrészt pedig minél jobban számít az elnyelésb az alapszint, annál gyakrabban érdemes cserélni az állatot (pesze csak annak, aki ehhez nem tud leget portyázni). De azzal a szintlépési stratégiával, amit a bevezetőben írtal, mindenki számára el fog jönni az a pillanat, amikor a karakter gyorsabban lép szintet, mint az állat, és mivel ez esetben gyorsabban tud alapszintet növelni, mint lépett szintet, érdemes lesz elgondolkoznia a cserén.
Pontszám: 7.50
kedvencPeturFérfi
Végzetúr tehetség
141 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
103. hozzászólás - 2009.02.13. 15:48:19 (Válasz Jeriko #102 hozzászólására.)
A leírtakból az látszik, hogy két fontos elv verseng a hozzászólásokban. Az egyik tábor arra vágyik, hogy legyen látszatja annak, ha valaki hosszan nevelget egy állatot. A másik tábor azt hangsúlyozza, hogy legyen értelme az állatot lecserélni. A két igény egymással ellentétes, már-már egymásnak ellentmondó igényt jelent. (Növeljük a juttatásokat, de csökkentsük az adókat). Ha megéri új állatot nevelni, akkor azzal elveszik az a befektetés, amit a régire fordítottál. Ha mindig jobb lesz a régi állat, akkor viszont nem fogja megérni lecserélni. Az ilyen látszólagos ellentmondásokat szokás úgy feloldani, hogy akik váltanak, azok kezdetben rosszabb feltételekkel indulnak, de hosszabb távon jobbak lesznek e kilátásaik, a fontosabb paramétereinek jobbak lesznek a fejlődési paraméterei.

Vegyük sorra milyen jellemzője van most az állatnak, és milyenek az új állat fejlődési kilátásai:
Életpont: Ezzel nincs gond, az új állat gyorsan utoléri a régit. (Ha minden jellemző hasonlóan viselkedne, akkor lehetne mindeni elégedett)
Sebzés felfogás: A régi állat mindig fényévekkel van az új előtt. (Amíg csak a tapasztalati szint számít, addig ez mindig így lesz)
Sebzés: Erről nincsenek tapasztalataim, de azt gondolom hasonlóan viselkedik, mint a sebzés felfogás

Ha az új állat sebzése és sebzésfelfogása gyorsabban tud nőni szintlépésenként, mint a régi állat hasonló paraméterei, akkor eljön az az idő, amikor az új állat alacsonyabb tapasztalati szinten ugyanolyan teljesítményre lesz képes. Ebben az esetben az egyéb jellemzők is értelmet nyerhetnek.

Morál csökkenés: Jelenleg nincs jelentősége. Elég magas intelligens kedvenccel gyorsabban lép szintet az állat, mint hogy leessen a morálja. 70-es szint felett már naponta kell szintet lépni, ami azzal jár, hogy egy fél napot sem hagyhatsz ki. (Erre a problémára jó Miklós elképzelése: a lassabb szintlépés, miatt szükség lesz a meggyőzőkészségre.)
ÉP csökkenés: Miklós elképzelése erre nem ad megoldást. Ma az alapsebzéstől függ mennyit sebződik az állat. Mindig a TOP karakter fogja a nagyobbat sebezni. Mivel már most is az ő állata nagyobb, ezért mivel mindkét félre ugyanazok a szabályok vonatkoznak, a gyengébb karakter állata előbb fog elfeküdni. Még mindig jobb a jelenlegi rendszer, amikor mindkét fél tudja használni az állatát, mintha kialakulna az a rendszer, hogy gyengébb karakter állata folyamatosan az ájulás szélén lenne, az erősebb karakteré viszont még bírja a sebződést.

Röviden összefoglalom, mert nagyon szószátyár voltam:
A régi és új állat közötti problémát az tudná feloldani, ha az új állat lényeges mutatói (ÉP, sebzés, sebzés felfogás) gyorsabban növekednének.
Pontszám: 9.44
népszerűAranyAlmaFérfi
Végzetúr tehetség
207 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
104. hozzászólás - 2009.02.13. 16:07:11 (Válasz Petur #103 hozzászólására.)
A sebzes a karakter sebzesenek negyede. De ha behelyettesitjuk a sebzest a tamadassal teljesen egyetertek Peturral.

Viszont kimaradt az egesz elemzesbol a kozel jovo. A tobb allatos harc. Miklos valahol elpottyintette, hogy ebben az esetben az allatok elosztjak a kapott TP-t. Ami 2 allatnal 2szer lasszabb szintlepest 3 allatnal 3szor lassab szintlepest jelent. Megturbozva a dolgot az uj szintlepes hatarokkal lenyegeben lehetetlen lesz allatot fejleszteni.

Persze nem ismertek meg a tobb allatos harc reszletei, de jo lenne ez iranyban is egy kicsit elore gondolkodni.
Pontszám: 5
kedvelt tagBumburnyakFérfi
Végzetúr mester
555 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
105. hozzászólás - 2009.02.13. 16:17:24 (Válasz Petur #103 hozzászólására.)
Erre lenne az a megoldás, amit az elején már írt vki, hogy ne egyből számítson az alapszint, hanem szintenként.

Vagyis, ha egy állatnak 20-as az alapszintje, akkor a képességei szempontjából (elnyelés-sebzés-támadás) a 20. szintjéig duplán számítanak, utána egyesével , vagyis 2. szinten olyan lenne mint egy 4. szintű a régi rendszerben, 20. szinten pedig 40-nek felelne meg, utána pedig ugyanúgy 1 szintlépésnyinek felelnek meg a képességek. vagyis a 20-as alapszintű állat 30. szinten olyan erős lenne mint egy 4-es alapszintű (pl.: mokku) 46. szinten., ezért már megéri fejleszteni, akár jön be vmilyen tp korlát, akár nem.
Ha Miklós elképzelése szerinti 20. szint fölött minden szint +100 tp (ami szerintem nagyon sok, a vki által felvetett 25 jobban tetszik),
a jelenlegi 86. szintű állatom visszesik 43-ra. A 24-es szintű Negátorom már ugyanolyan erős lenne.

Viszont amit más mond, hogy 1. szintjén érvényesüljön az állat teljes alapszintje, akkor a 40. alapszintű, kb 2 nap alatt beidomított és kenelben 2 nap alatt 4. szintre nevelet állat is ugyanolyan erős lenni mint a több mint 4 hónapja harcoló lény.Szerintem azért ez irreális.
Számítson az alapszint, de akkor fentebb felvázolt módon. Igenis keljen fejlődnie a magasabb alapszintű állatnak is csak kevesebbet, mint a jóval alacsonyabb alapszintűeknek.

Aranyalma: elfelejted a kennelt, azért ott az alacsony szintű jószágokat elég jól lehet fejleszteni.
A hozzászólást Bumburnyak módosította 2009.02.13. 16:19:09-kor
"Húzom a csukát, sapkát az arcba és kocc. Akkora lépteket csapatok ,h te is megfutamodsz. Idegesít mindenki mint körmöm alatt a kosz. Nevem antiszociál jobb ha nem baszakodsz!"
Pontszám: 3
népszerűAranyAlmaFérfi
Végzetúr tehetség
207 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
106. hozzászólás - 2009.02.13. 16:24:23 (Válasz Bumburnyak #105 hozzászólására.)
Ok. Tehat mit csinalok. Felnevelem az allatom a kennelben. Majd elmegyek vele harcolni. Legkozelleb egy ora mulva tudok menni, addig berakom a kennelbe (nincs moral romlas kap TPt, tobbet mintha harcolna!), majd kovetkezo tamadasomra kiveszem. Persze 2 tamadas kozott ott allok csupaszul es az ver el akinek epp aktiv az allata...
Pontszám: 5
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
107. hozzászólás - 2009.02.13. 17:18:57 (Válasz AranyAlma #104 hozzászólására.)
Hát ez a tp szétosztódás nekem új, lehet, hogy nem olvastam elég figyelmesen. Viszont ha tényleg ketté oszlik a tp két szörny esetén, ráadásul még a szintlépések is ilyen drasztikusan lassulnak, akkor tényleg képtelenség lesz fejleszteni őket.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 5
kedvencGdd808Férfi
Végzetúr
59 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
108. hozzászólás - 2009.02.13. 17:21:21
Még régebben volt egy érdekes felvetés a "küldetések" topikban...
Az valamilyen szinten "megoldaná", hogy érdemes legyen lecserélni a régi állatot, illetve hát inkább csak erőltetné: "Legyen pontosan 0 befogott állatod" Ez -a 0 VPhez hasonlóan- ha befigyelne 20-25 küldetésenként, akkor mindenkinek muszáj lenne egy idő után nagyobb alapszintűre cserélgetnie az állatát (persze közben lenne alkalma elég jól felfejleszteni, amíg beragadna vele).
Ugyanakkor nagyon durván drasztikus. Sőt, gyilkos

Amúgy azzal egyetértek, hogy ha felerősödnek a nagyobb alapszintű állatok annyira, hogy ugyanott leszek vele, mint a hatalmas lépett szintű első döggel, az szvsz nem akkora probléma. Végül is, az első, nagy dög bőven be tudta hozni addig a ráfordított gondoskodást, sőt, még talán többet is.
LE veletek! )
Pontszám: 5
kedvelt tagHauer92Férfi
Végzetúr mester
362 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
109. hozzászólás - 2009.02.13. 17:28:20 (Válasz Gdd808 #108 hozzászólására.)
hát én egy ilyen küldinél tutira leragadnék mert nem lenne szívem se kilapítani se elküldeni a mostani állatom
már megint minek írok nem tudom:)
v1:ALFA-Tyrant(anno)
v2:Aragorn-Atilla király utódai(anno)
v2: Elrond-Atilla király utódai
v3:Hauer-Hajnalpajzs
"v4:Hauer-Hegylakók"
"v4:Pszihokacsa-Csak simán Torony"
Pontszám: 5
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
110. hozzászólás - 2009.02.13. 17:40:40 (Válasz Jeriko #101 hozzászólására.)
Idézet: Jeriko - 2009.02.13. 13:47:52
Idézet: Endyr - 2009.02.13. 12:39:39
szerintem Baalcain itt arra gondolt, h ha valaki allat nelkul csak vadaszott es 40. szintre erve kimaxolta amit akart es portyazasra adja a fejet, akkor 11-12k LE fejeben (idomitas koltsege) egy kozel olyan eros lenye lesz instant, mint amit te a 20 szint alatt felszenvedtel. Persze, teged szolgalt, de neki meg nem volt ra szuksege (csak vadaszott).


Egészen konkrétan mi az, amit "felszenvedtem"? Hogy portyák során kevesebbet ütöttek belém? Mi az, amit konkrétan csak és kizárólag ezért tettem? SEMMI. Erre próbálok rámutatni. Az állat nem kér enni, magától fejlődik, az égvilágon SEMMIBE nem kerül nekem az, hogy ott van mellettem és lépi a szinteket.
Az, aki 40. szinten befogja és beidomítja az állatát, még így is roszul jár hozzám képest, mert én sokkal olcsóbban idomítottam be.

Az, hogy nekem másokhoz képest előbb van állatom, az nem áldozat a részemről, hanem egy ingyen kapott BÓNUSZ.


Arpi: vegyuk eszre marhasagokat beszelsz, a 40. alapszintu uj allatnak lenyegesen nagyobb a fejlodesi potencialja, mint a korabban befogott kicsinek. Amig az uj allat 20 szintet lep, a regi talan ha 6-7-et es az uj allat maris sokkal erosebb. Tehat egyreszt nincs elonyod abbol, hogy regota nevelgeted, masreszt hatranyod van abbol, hogy nem tud ugy fejlodni. Ha igy lenne az tenyleg a 3-4 szintenkent uj allat vonalat reszesitene elonyben. Ezert jo az, hogy az alapszint egy %-a szamit, hiszen igy
1/ nem kell nullarol indulni az uj allattal
2/ a degressziv fejlodes miatt az uj allat felzarkozik
3/ egy jo darabig elonyben van a regi allat, az uj allat csak megelehtosen sokara tud elozni (ugyanakkor egeszen biztosan eloz!)

Ez a rendszer lehetoseget ad arra, hogy
a/ aki eddig lemaradt valamennyire zarkozzon
b/ kulonfele strategiak megeljenek egymas mellett
Pontszám: 4.75
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
111. hozzászólás - 2009.02.13. 17:45:47 (Válasz Petur #103 hozzászólására.)
Idézet: Petur - 2009.02.13. 15:48:19
A régi és új állat közötti problémát az tudná feloldani, ha az új állat lényeges mutatói (ÉP, sebzés, sebzés felfogás) gyorsabban növekednének.


Amit egy degressziv (csokkeno utemu) szintlepes tokeletesen garantal, ha az allat alapszintje valamilyen modon megjelenik parametereiben. De valoban nem 100%-oskent.
Pontszám: 7.50
népszerűSimonFérfi
Végzetúr mester
582 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
112. hozzászólás - 2009.02.13. 18:02:40 (Válasz Kocos #111 hozzászólására.)
Igen, valami ilyesmi a kozos nevezo szerintem is. Csak Miklos mit gondol errol... most mar jo lenne tole is hallani valami kommentet.
TrueBlood - Tökéletes Gyémánt
Pontszám: 5
fórumozóAzirafaelFérfi
Végzetúr
85 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
113. hozzászólás - 2009.02.13. 19:43:38
Miklós nem lesz picit húzós állatot fent tartani a több állatos harc, és fejlődés lassítás mellett? Gondolom a tp az állatok közt eloszlik nem? Így már egy magas szintű állatot is nehéz lesz fent tartani, de ha még a tp is drasztikus mértékben megnő akkor meg bele se merek gondolni.. Sokan már csak naponkénti szintlépéssel tarthatják fent az állatot, ők ha több állattal mennek akkor a "fő állat" elég hamar bébipapi után kiabál majd! Az elnyelésre meg annyit mondok, h most az a probléma, h nagy a szakadék az állatok közt. Szerintem vagy az állat alap szintje is számítson be ahogy sokan mondták. Másik meg az, h ha az állatok az általad említett módon vissza lesznek fejlesztve akkor már nem lesz akkora szakadék az állatok közt.. A legmagasabbak is kb 50. szintűek lesznek nem? Itt nem láthatóak majd akkora szakadékok mint most, vannak már 100+-os szolgák is, de jó páran 50 alattiakkal mászkálnak. Ez az 50 elnyelés nagyon sok, de ha amit mondtál, h a tp növelés megtörténik akkor már 50. szint és 25. szint körül lesznek az állatok ez a 25 vagy még kevesebb már nem a világ vége SZERINTEM.

Azirafael
Azirafael, TGY
Pontszám: 5
népszerűCaveMaNFérfi
Végzetúr mester
2421 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
114. hozzászólás - 2009.02.13. 19:47:55 (Válasz Azirafael #113 hozzászólására.)
Ezután majd fejlesztik szépen a meggyőzőkészség szakértelmet.
Craslorg legrosszabb klónja - ÉN dobtam vissza a kvízkérdésed (A többiekét is)

Viva la pontozókommandó
Pontszám: 5
fórumozóAzirafaelFérfi
Végzetúr
85 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
115. hozzászólás - 2009.02.13. 19:52:55
Ne azért legyen az állatos rendszer átalakítva, h pár haszontalan szakértelmet újra nyomatni kelljen, hanem azért mert rossz..
Azirafael, TGY
Pontszám: 7.50
népszerűCaveMaNFérfi
Végzetúr mester
2421 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
116. hozzászólás - 2009.02.13. 20:03:48 (Válasz Azirafael #115 hozzászólására.)
Majd ezekután nem lesz haszontalan. Ilyen egyszerű És attól is rossz, hogy néhány szakértelem haszontalannak bélyegződik.
A hozzászólást CaveMaN módosította 2009.02.13. 20:04:18-kor
Craslorg legrosszabb klónja - ÉN dobtam vissza a kvízkérdésed (A többiekét is)

Viva la pontozókommandó
Pontszám: 5
népszerűFreezFérfi
Végzetúr mester
680 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
117. hozzászólás - 2009.02.13. 23:20:08
Hogy őszinte legyek nem olvastam végig az egész témát és nem is fogom mert csöppnyi agyamnak a sok az érdekes ötletet vagy most csak fáradt vagyok hozzá. Mivel úgy néz ki a dolog, hogy "simán" megéri új állatot fogni mi lenne ha kapnának az állatok egy passzív egyedi képességet amit viszont csak a szint befolyásol. Tehát ahogy nőne a szint nőne a passzív tulajdonság is. Így nem csak az elnyelés lenne a lények tápja hanem egy spéci dolog is.

Ilyen passzív skill (természetesen ez az első szintre ötlet):
+1% Ép/VP regen
+1 szakértelem
+1 tulajdonság
+ elnyelés
vagy valami hasonlók

Ezek mondjuk 2-3-5 szintenként nőnének egyet.
(Nem akarom kisajtolni a 16-os szúnyogomat szegényke a szívemhez nőtt, bár az új negátorom lassan beelőzi)

OFF: U.I. Az állatoknál ez a opció különválasztás nagyon jó, anno a kristálytündéremet véletlenül sajtoltam ki (esetleg az aktív állatot ne lehessen véletlenül sajtolni, legyen lakatolva ez az opció ha nem pihen az állat).
Ha kérdésed van a Végzetúrral kapcsolatban: vegzetur.wikidot.com
Azért mert nem tudod egy kérdésre a választ attól még lehet jó.
"Alacsonyabb szinten meg nem tilos szintet lepni, csak nem optimális"
by Birka
Pontszám: 5
fórumozóAwenhaiNő
Végzetúr mester
1131 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
118. hozzászólás - 2009.02.15. 07:48:19
Szervusztok!

Valaki emlegette a WoW-ot, hogy van ott retalent, ha nagyot változtatnak. Nem is mondott nagy szamárságot. Ott a kiegészítő előtt a szakértelmek megváltoztak, és mindenki minden szakértelempontot visszakapott, és újonnan eloszthatta őket.

Elméletben egy hasonló itt is lehetséges lenne, némi módosítással. Annyi pontot kellene rögzíteni, amennyi az állattartáshoz kell, azaz a Vezetőképesség, és a Tanulás képesség lenne rögzítve, ezek tovább fejleszthetők lennének, de kevesebb nem lehetne az értékük, hogy a már befogott állatok ne vesszenek el.
Ez persze programozást igényel, de elvileg megoldható, s nem is állandóan lenne szükség rá, csak a nagyobb változásokkor, mint amilyennek ez az állatmódosítás kinéz, tehát manuálisan indítható lenne, egy admini körüzivel jelezve a dolgot, mint a kvízolimpia esetén.

Ha ez létrejönne, akkor nem nyafoghatna senki, mert az új helyzethez alkalmazkodhatna a szakértelmeivel, s lehetővé válna komolyabb változásokat is nagyobb felzúdulás nélkül átvészelni.
Alkotó szívek
Szép álmokat könnyeznek:
Világ születik.
Pontszám: 5
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3609 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
119. hozzászólás - 2009.02.15. 14:37:17
Bumburnyák: az állatok szintjét azért kell visszaírni, mert az új szabályok szerint ilyen szintű állatot már nem nagyon lehet kifejleszteni, és ezért a dolog nem lenne fair a később indulókkal szemben. Ráadásul, a visszaírást a rendelkezésre álló adatok alapján korrektül, veszteség nélkül meg lehet csinálni. És ezek a játékosok továbbra is jelentős előnyben lesznek, hiszen eddig nem kellett foglalkozniuk az állatuk gyógyításával vagy moráljával. Tehát nemhogy nem jár a dolog semmilyen hátránnyal a többi játékoshoz és a rendszer egészéhez nézve, de még mindig jelentős előny lesz a jutalma az eddigi jó játékuknak. Ráadásul, a sok plusz szint a legtöbb esetben csak illúzió volt, ha a 90. szintű állat lecsökken, a harci statisztikái nem csökkennek jelentős mértékben, viszont a morálja sokkal kezelhetőbb lesz.
Persze a legjobb lenne, ha semmit nem kellene változtatni. De egy megfelelően összetett rendszernél nem lehet mindent előre látni. Első blikkre én sem hajlottam erre a változásra, pedig már korábban is felvetették, hogy meg kéne tenni, de akkor azt mondtam, nem szeretek "nerfelni". De most már látszik, hogy ez sajnos elkerülhetetlen. Viszont épp a kopenzáció elve alapján próbálok is "annyit adni, amennyit elveszek", hogy senkinek ne legyen oka panaszra.
Azzal kapcsolatban, hogyha ezt megváltoztatjuk, milyen változások jöhetnek még. Annak idején erről beszéltünk már korábban, és az volt a vélemény, hogy "ha az állatokat rendbe tesszük, akkor tényleg tökéletes lesz a játék". Tehát semmilyen további nerfnek, korlátozásnak nincs értelme, ilyentől tartani nem kell. (Jó kis mondat, biztos fogják majd még idézni ) De ha valamit, 20 éves játéktervezői múltam alatt megtanultam, hogy
1.) Korlátozni, csökkenteni, visszavenni nem szabad, csak akkor, ha tényleg semmilyen más megoldás nincs
2.) A korlátozás során senki ne kerüljön az új szabályok szerint hátrányba a többiekhez képest
3.) a korlátozással egyidőben legalább annyi pluszt is kell adni, mint amennyit korlátozunk
4.) a lehető legkevesebb játékost érintse a korlátozás.
Egyébként a szintlépés képlete még nincs kőbe vésve, át fogom számolni, hogy milyen értékeket hozna ki, és ha kell, módosítom.

Draglov: az ŐV-s "stormnak" kicsit más volt a története. Az ŐV-n kialakult egy top játékos mag, akik nagyon előtte jártak a többieknek, és rettentő nagy igényük volt rá, hogy a világ körülöttük forogjon, elvárták, hogy kizárólag nekik fejlesszem a játékot. Ha bármi nem úgy működött, ahogy ők elképzelték - és itt nem korlátozásról beszélek, ilyenről szó sem volt - pl. a szintjük "timesinket" tartalmazott, egy szörnyet nem tudtak elsőre legyőzni, egy kaland tvp költsége nem annyi volt, amennyit ők reálisnak éreztek, háborogtak. Ez egy speciális eset volt, mmorpg-kben és más hosszútávú játékokban is kialakul ez a mag, akiknek semmilyen fejlesztés nem elég, és csak kritizálnak. Nem állítom, hogy ez a jelenség a játékosoknak vagy a játéknak a hibája, ez egy természetes folyamat, de egy biztos, hogy semmi köze nincs a korlátozásokhoz. Inkább azért szokott kialakulni, mert a fejlesztők igyekeznek legjobb játékosok kedvében járni, és mindent megtesznek azért, hogy ne érjenek a tartalom végére. A Túlélők Földjén szerencsére sikerült ez a jelenséget elkerülni, pedig a játék már 16 éve megy, remélem a Végzetúron is sikerülni fog.

Jerikó: azt, hogy az állat egy bizonyos szint után ne fejlődjön, nem tartom jó ötletnek, én az ilyesmit mindig utálom, ha elérem a plafont. Az új rendszerben mindenképp érdemes lesz az állatot egy idő után lecserélni, de a játékosnak lesz választási lehetősége, és ez fontos. Azt, hogy az alapszint az ismertetettnél nagyobb mértékben számítson, nem jó ötlet, mert ahogy Endyr írja, akkor az állatok túlzottan uniformizálódnának, nem lenne értelme a fejleszésüknek. Akinek nagyobb állata van, az táposabb lesz a harcban, még gyakrabban nyer. Ezzel mi a gond? Ez egy fejlődési modell ("pozitív visszacsatolás"). A maximalizálás effektive igy is fenn fog állni, az állat szépen fejlődik, ahogy eddig, amíg el nem éri a lineáris szintlépés végét, és akkor belassul.
"ELNYELÉS(<újállatalapszint> + <újállat lépettszint>) > ELNYELÉS (<régiállataalpszint> + <régiállatlépettszint>)"
Van azért 2 fontos dolog: egyrészt, az új állat sokkal tovább léphet gyorsan, ezért idővel nagyobb elnyelést is fog produkálni, amellett, hogy "olcsóbb" a fenntartása. Másrészt, az új állat sokkal több ép-je is szerephez fog jutni, hiszen nem gyógyul fel az állat gyakran, ráadásul általánosságban csökken a sebzés felfogás, és így nő az állatokat ért sebzés. De azért nem vetem el, amit mondasz, gondolkodom a dolgon, hogyan lehetne még inkább az alapszintet az elnyelésbe bevenni.

Petúr: szeretem a postjaidat, mert sokszor helyettem is végigszámolsz dolgokat, köszi Ezt a változást is előre be fogjuk jelenteni, hogy mikor kezdjük el programozni, és mikor fog bekerülni, igyekszünk majd napra pontosan, hogy fel lehessen rá készülni. Arról, hogy az új állat statjai gyorsabban nőjenek: az ÉP-re ez igaz, elgondolkodom rajta, hogy lehetne megoldani, hogy a sebzésre, és esetleg az elnyelésre is igaz legyen ez.

Simon: arról, hogy a szintlépés képlete folytonos legyen. Lásd a fenti 4-es pontot! Ha 20. szintig SEMMI nem változik a képletben, akkor a legtöbb játékos semmit nem érez a dologból. Ha még az 5-15. szintű állatok is változnak fel vagy le, igazándivból feleslegesen, az mindenkit zavarni fog. Egyébként logikai hibát nem látok az általam javasolt rendszerben, amíg a cica képességeinek határát eléri, fejlődik ezerrel, de utána egyre nehezebbé válik a dolog...
Pontszám: 8.33
népszerűBaalCainFérfi
Végzetúr mester
611 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Állategészségügyi reform
120. hozzászólás - 2009.02.16. 09:01:20
Nem lenne megoldás ha miközben a szintet is egyre nehezebben lépi a jószág egyre több Tp-t kapna a magas szintű ellenfelekből?

Mert persze a az ominózus cica egyre kevesebbet fejlődik magas szinten, de már nem is egereket cincál szét hanem pitbullokat.
Pontszám: 5
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítőAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!