Re: Lélekszivás
281. hozzászólás - 2009.11.25. 12:35:41 (Válasz Jeriko #273 hozzászólására.)
281. hozzászólás - 2009.11.25. 12:35:41 (Válasz Jeriko #273 hozzászólására.)
Idézet: Jeriko - 2009.11.25. 09:57:53
bár szerintem a VF egyrészt lényegesen nagyobb mértékben okoz különbségeket
Valószínűleg valamivel nagyobb különbséget okoz, de csak azért, mert jóval nehezebb maxolni, mint a spektrálist. A LE/TP javító hatékonysága egyébként megegyezik a spektrálissal, legalábbis maxon.
Ha megnézel pár másik játékot, nagyjából azt látni, hogy azonos szinten belül a különbségek kb. +-30%-on belül mozognak.
Könnyen lehet, hogy komoly játékcégek már kiszámoltatták a brit tudósokkal, hogy mi az optimális arány.
A VU-ban ez durván nagyobb. 58. szinten van karakter 1683 TÖ-vel és 1737 SZÖ-vel, és egy kategóriában szerepel azzal, akinek van 758 TÖ-je és 657 SZÖ-je. Ha még azt is figyelembe veszed, hogy a tulajdonságokat exponenciálisan nehezebb fejleszteni, ez durván 3-4-szeres! (300-400%) különbség.
Igen, azt én is írtam, hogy túl nagyok a különbségek. Őszintén szólva nem is szabadna, hogy létezzenek olyan karakterek, mint az enyém. Olyanok meg pláne nem, mint Begginer.
Emellett a program kifejezetten TÁMOGATJA a lefelé ütést (lásd lélekszívás, állatfejlődés, küldetések).
Ez így van, és nagyon gáz. A lefelé ütés nagyrészt olyan játékost hoz előnybe (tisztelet a kivételnek, mint pl. Ariel), akinek semmi érdeme nincsen abban, hogy erősebb a másiknál, hanem egyszerűen csak előbb indult.
Mindez azt eredményezi, hogy nagyon sokan hagyják itt a VU-t. (Fogok csinálni erről statisztikát is, majd közzéteszem.)
Ez engem is nagyon érdekelne. Igaz, akkor lenne teljes a kép, ha az új játékosok belépési üteme is mellette lenne. A fluktuáció önmagában ugyanis nem baj, akkor van gond, ha nincsen utánpótlás.
Mivel ez játékstratégiai kérdés, itt a játékvezetésnek kellene (kellett volna hónapokkal előtt) cselekednie. Csak kényelmesebb nyitni egy cseppet sem reprezentatív szavazást, majd a játékosokra hárítva a felelősséget nem csinálni semmit.
Az biztos, hogy ez a játékvezetés felelőssége. Ilyenről nem is szabadna szavazást nyitni, ha másért nem, azért, mert a helyesen beállított arány üzleti érdek, nem pedig igazságossági kérdés.
Ráadásul a mostani szavazás konkrétan a VF-ről szólt. A VF-esek pedig joggal háborodtak fel, hogy miért pont a VF lett kipécézve, miért nem a spektrális, a sajtolás, vagy megint a kraff? Egy ilyen problémát nem szabadna ilyen felületesen kezelni.
Sajnos a VU-ban kezd nagyon kijönni az, hogy az új fejlesztések nincsenek megvizsgálva játékstratégiai szempontok szerint, hanem ötletszerűen kerülnek be. Nincsenek tüzetesen megvizsgálva, hogy megfelelnek-e a magas szintű stratégiai irányelveknek. Amik valószínűleg nincsenek is lefektetve, pláne nem írásban.
Legalább néhány alapvető irányelvnek meg kellene feleltetni az új fejlesztéseket, amiknek minden játékban érvényesülniük kellene. Néhány példa:
- A már említett maximális különbség előre elhatározott arányát ne borítsa fel.
- A régi játékosok továbbra is találjanak kihívásokat.
- Új, 1. szintű karakter indítása mindig reális lehetőség legyen.
- Ne kerüljön előnybe/hátrányba valaki amiatt, hogy előbb/később indult.
stb.
Olyan fejlesztéseket szabadna csak berakni, amelyek legalább az egyik stratégiai irányelvet szolgálják, de egyiknek sem mondanak ellent. Ezek alapján nem szabadott volna bekerülnie a HT-nak, VF-nek, Rubin Triásznak (és egyéb, kevesek számára elérhető LE/TP javító tárgynak), kvízmedálnak, ajánlásnak, és még lehetne sorolni.
bár szerintem a VF egyrészt lényegesen nagyobb mértékben okoz különbségeket
Valószínűleg valamivel nagyobb különbséget okoz, de csak azért, mert jóval nehezebb maxolni, mint a spektrálist. A LE/TP javító hatékonysága egyébként megegyezik a spektrálissal, legalábbis maxon.
Ha megnézel pár másik játékot, nagyjából azt látni, hogy azonos szinten belül a különbségek kb. +-30%-on belül mozognak.
Könnyen lehet, hogy komoly játékcégek már kiszámoltatták a brit tudósokkal, hogy mi az optimális arány.
A VU-ban ez durván nagyobb. 58. szinten van karakter 1683 TÖ-vel és 1737 SZÖ-vel, és egy kategóriában szerepel azzal, akinek van 758 TÖ-je és 657 SZÖ-je. Ha még azt is figyelembe veszed, hogy a tulajdonságokat exponenciálisan nehezebb fejleszteni, ez durván 3-4-szeres! (300-400%) különbség.
Igen, azt én is írtam, hogy túl nagyok a különbségek. Őszintén szólva nem is szabadna, hogy létezzenek olyan karakterek, mint az enyém. Olyanok meg pláne nem, mint Begginer.
Emellett a program kifejezetten TÁMOGATJA a lefelé ütést (lásd lélekszívás, állatfejlődés, küldetések).
Ez így van, és nagyon gáz. A lefelé ütés nagyrészt olyan játékost hoz előnybe (tisztelet a kivételnek, mint pl. Ariel), akinek semmi érdeme nincsen abban, hogy erősebb a másiknál, hanem egyszerűen csak előbb indult.
Mindez azt eredményezi, hogy nagyon sokan hagyják itt a VU-t. (Fogok csinálni erről statisztikát is, majd közzéteszem.)
Ez engem is nagyon érdekelne. Igaz, akkor lenne teljes a kép, ha az új játékosok belépési üteme is mellette lenne. A fluktuáció önmagában ugyanis nem baj, akkor van gond, ha nincsen utánpótlás.
Mivel ez játékstratégiai kérdés, itt a játékvezetésnek kellene (kellett volna hónapokkal előtt) cselekednie. Csak kényelmesebb nyitni egy cseppet sem reprezentatív szavazást, majd a játékosokra hárítva a felelősséget nem csinálni semmit.
Az biztos, hogy ez a játékvezetés felelőssége. Ilyenről nem is szabadna szavazást nyitni, ha másért nem, azért, mert a helyesen beállított arány üzleti érdek, nem pedig igazságossági kérdés.
Ráadásul a mostani szavazás konkrétan a VF-ről szólt. A VF-esek pedig joggal háborodtak fel, hogy miért pont a VF lett kipécézve, miért nem a spektrális, a sajtolás, vagy megint a kraff? Egy ilyen problémát nem szabadna ilyen felületesen kezelni.
Sajnos a VU-ban kezd nagyon kijönni az, hogy az új fejlesztések nincsenek megvizsgálva játékstratégiai szempontok szerint, hanem ötletszerűen kerülnek be. Nincsenek tüzetesen megvizsgálva, hogy megfelelnek-e a magas szintű stratégiai irányelveknek. Amik valószínűleg nincsenek is lefektetve, pláne nem írásban.
Legalább néhány alapvető irányelvnek meg kellene feleltetni az új fejlesztéseket, amiknek minden játékban érvényesülniük kellene. Néhány példa:
- A már említett maximális különbség előre elhatározott arányát ne borítsa fel.
- A régi játékosok továbbra is találjanak kihívásokat.
- Új, 1. szintű karakter indítása mindig reális lehetőség legyen.
- Ne kerüljön előnybe/hátrányba valaki amiatt, hogy előbb/később indult.
stb.
Olyan fejlesztéseket szabadna csak berakni, amelyek legalább az egyik stratégiai irányelvet szolgálják, de egyiknek sem mondanak ellent. Ezek alapján nem szabadott volna bekerülnie a HT-nak, VF-nek, Rubin Triásznak (és egyéb, kevesek számára elérhető LE/TP javító tárgynak), kvízmedálnak, ajánlásnak, és még lehetne sorolni.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.
Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 8.10