Idézet: Jeriko - 2009.11.24. 16:12:22
Viszont akkor mond meg, mégis milyen adat alapján hasonlítsuk össze a karaktereket? Mert a szint mint olyan, bizony inkább attól függ, ki mikor indult a játékban (plusz-mínusz szinguláris és VF).
A szint csak közvetve függ attól, hogy ki mikor indult a játékban. Közvetlenül attól függ, hogy ki mennyi TP-t kapott, tehát a karaktere a játék szubjektív idejében mennyi tevékenységet végzett. Éppen ezért jó összehasonlítás az azonos szintűek párharca, azt mutatja, hogy ki gazdálkodott ügyesebben a játékban rendelkezésre álló erőforrásokkal.
A magasabb szintű nyilván több tevékenységi erőforrást használt fel, ezért lett magasabb szintű, de ez nem feltétlenül azért van, mert előbb indult. Lehet, hogy egyszerűen csak minden tevékenységi erőforrást (CSP, PP) felhasznált, míg mások hagyják "kicsorogni" azt. Mivel a legtöbben igyekeznek minden erőforrást elhasználni, ezért persze az a gyakoribb, hogy aki magasabb szintű, az előbb is indult.
Szerintem a jelenlegi rendszerrel nincsen alapvető gond, pont azt igyekszik eldönteni, hogy kb. azonos erőforrást használó karakterek közül ki a jobb. Sajnos magasabb szinteken ez felborul a 6-8 szinttel lefelé támadás miatt. Ilyenkor az alacsony szintű karakternek olyannal kellene felvennie a versenyt, aki jóval több erőforrást használhatott. Az persze vitatható, hogy a TP mennyire jól méri a felhasznált erőforrások mennyiségét. Lehetne pl. közvetlenül a CSP-t, PP-t, térkapu pontot stb. is számolni, de ott meg az egymásba, vagy egy közös nevezőre való átváltás lenne vitatható. A TP azért egy elég jó közelítést ad.
A szint alapú besorolással tehát nincsen gond. Azt fel lehet róni a jelenlegi helyzetnek, hogy azonos szintű karakterek között túl nagy lehet a különbség, de ez játékstratégiai kérdés, amiről Miklós is szólt már, és mások is. Ha csak néhány százalékkal lehet jobbnak lenni az átlagnál, akkor az igazán jó, és motivált játékosok nem fognak játszani. Ha több százszoros különbségek alakulhatnak ki, akkor meg az átlagos játékosok lesznek frusztráltak. Kérdés, hogy a VU hol van ezen a skálán. Abban majdnem biztos vagyok, hogy nincsen két ember, aki ugyanúgy ítélné meg a helyzetet.
Én személy szerint úgy érzem, hogy azonos szinten valóban kissé túlzó különbségek alakulhatnak ki, de ennek nagy hasznát lehet látni akkor, mikor 6 szinttel feljebbről támadnak. Az lenne talán a legkevésbé inkorrekt, ha a megszerezhető erősségbeli különbségek csökkennének, cserébe viszont jócskán szűkülne a szintbeli támadhatósági határ. Azonos szinten tehát nem lennének túlzó alázások, de cserébe nem törölnék fel a padlót az alacsony szintűekkel 6-8 szinttel magasabbról olyanok, akik sokkal több erőforrást fordíthattak karakterük fejlesztésére. Ez utóbbi egyébként jóval igazságtalanabb, mint az azonos szinten lévő különbségek, mert a több erőforrás olyan előny, amiért semmit nem tett a játékos (hanem pl. előbb indult, több valós időt játszott, stb.).
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.
Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".