Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Visszafogott fejlődés (reform?)
népszerűCavalornFérfi
Végzetúr mester
472 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
341. hozzászólás - 2009.11.19. 23:11:29 (Válasz Ariel #340 hozzászólására.)
Ezzel kilőve a túlzott időigény probléma, ami ellen annyira kampányoltok
Pontszám: 8.40
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3621 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
342. hozzászólás - 2009.11.19. 23:12:56
Hogy én mit találtam furcsának:
Többször leírtam, hogy itt nem arról van szó, hogy én most hirtelen meg akarom saját szakállamra változtatni a VF-et, hanem arról, hogy már hónapok óta megy a vita róla, hogy jó-e vagy sem, és eljutottunk arra a pontra, hogy azt mondtam, a dolog megér egy nyílt vitát.
Ezek után a postok fele arról szól, hogy egyáltalán hogy jut eszembe, hogy a témában vitát nyitok. A maradék postok jelentős része pedig arról, hogy erről miért nem X hónappal ezelőtt vitáztunk, eleve miért így csináltuk, ha előre láttuk, hogy 6 hónap múlva vitázni kell róla, lepontozzák a száraz tényeket leíró postot is stb. Ugyanakkor, ennek ellentmondva, jönnek postok, hogy miért nem inkább XYZ témával foglalkozunk (amit ha megtennék, akkor ld. a fentiekben hogy mi történne annak a topicjában).

Igazándiból 3 alternativa van:

A játékkal kapcsolatos fejlesztéseket, változásokat
1.) nyíltan megvitatjuk a fórumon, meghallgatjuk a véleményeket, szavazást írunk ki róluk
2.) néhány jó játékos bevonásával hozzuk meg a döntéseket
3.) nem változtatunk vagy javitunk semmit, ami egyszer leprogramoztunk, az minek piszkáljuk.

A topic hozzászólásainak jelentős többsége azt kritizálta, hogy miért alkalmazom az 1.)-es módszert... Amit nem értek, mert azt hittem, ezt akarjátok. Ha a 2.)-es v 3.)-as metódust preferáljátok inkább, jelezzétek erre a postra adott 1-essel.
Pontszám: 7.28
kedvencSalmeynaFérfi
Végzetúr tanonc
10 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
343. hozzászólás - 2009.11.19. 23:14:05
Szeretnem felhivni a pen & paper (azaz hagyomanyos) szerepjatekra hivatkozok figyelmet egy aprocska tenyre, ami, ha jol lattam, meg nem hangzott el.
Miert jo a szintlepes a szerepjatekokban? Kapunk pontokat, amiket eloszhatunk, es erosebb lesz a karink.
Puff.
De hat ez itt nem igy mukodik!
Persze, magasabb szinteken tobb LE jon egy vadaszatbol, terkapubol, stb, de ettol fuggetlenul nincs benne semmi kulonleges.
Mit jelent a plussz egy szint?
Azt, hogy feljebb tamadhatsz egy szinttel, illetve forditva: teged is eggyel magasabb szintrol tamadnak. Hol vannak az eloszhato pontok?
Ja, hogy azokat kozben lehet szerezni LEbol...
Akkor most hogy is van ez? Nem a szintlepesen van a hangsuly?...
Ezt eldontheti mindenki maga, de ebbol a szemszogbol nezve az IGAZI szerepjatekos elem pont a VF, hisz ha szintlepesre osztjuk ki a pontokat, egy VFes karakter joval tobbet "oszthat" el beloluk ama bizonyos, aldott pillanatban, nemdebar?
Es igen, ez a LE/TP arany, ami az eros karaktert jelenti.

Ha nem lenne egyertelmu, a VFes reform ELLEN emeltem szavam. Jo az a VF ugy, ahogy van.
Uff!
Pontszám: 8.56
kedvencSalmeynaFérfi
Végzetúr tanonc
10 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
344. hozzászólás - 2009.11.19. 23:22:24 (Válasz Miklós #342 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2009.11.19. 23:12:56

2.) néhány jó játékos bevonásával hozzuk meg a döntéseket


Ha a "jo" jatekos a szinthuszar TOPot jelenti, akkor megint ott vagyunk az elejen.
Velemenyem szerint lehet frissiteni, modositani, csak ne a VFet. Jo otlet a vita. Meg kell minden kozeget hallgatni egy donteshez.
Csak szocseples lenne ismet ugyanazokat az erveket felhozni, de a TOP nem alkalmas arra, hogy a VU jatekosait reprezentalja. A szinthuszarkodas csak egyfajta jatekstilus, a pokoke egy masik, ami szinten jokora mezonyt tesz ki, es ezert igazsagtalan lenne csak az egyik csoportot figyelembe venni. Ez a topic jo kezdet volt arra, hogy az "ici-pici pokok" is kiallhassanak magukert, oszinten mondom, bolcs huzasnak tartom, es orulok neki.
Pontszám: 8.44
népszerűDarahNő
Végzetúr mester
2208 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
345. hozzászólás - 2009.11.19. 23:23:36 (Válasz Miklós #342 hozzászólására.)
Én igazándiból az egyesre szavaznék, csak arra nem adtál lehetőséget.
A kettes már működik.
(v1-lmf-Gaia) kalaposinas

For the játékélmény!
Pontszám: 8.33
népszerűEndyrFérfi
Végzetúr mester
2058 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
346. hozzászólás - 2009.11.19. 23:24:57 (Válasz Miklós #342 hozzászólására.)
sztem a 2es pont teljesen jo lenne, cska jol kell megvalasztani azt a par (10-20) jatekost.
Pontszám: 7.24
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
347. hozzászólás - 2009.11.19. 23:36:58 (Válasz Miklós #342 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2009.11.19. 23:12:56

A játékkal kapcsolatos fejlesztéseket, változásokat
1.) nyíltan megvitatjuk a fórumon, meghallgatjuk a véleményeket, szavazást írunk ki róluk
2.) néhány jó játékos bevonásával hozzuk meg a döntéseket
3.) nem változtatunk vagy javitunk semmit, ami egyszer leprogramoztunk, az minek piszkáljuk.

A topic hozzászólásainak jelentős többsége azt kritizálta, hogy miért alkalmazom az 1.)-es módszert... Amit nem értek, mert azt hittem, ezt akarjátok. Ha a 2.)-es v 3.)-as metódust preferáljátok inkább, jelezzétek erre a postra adott 1-essel.


Sokan pont azt nehezményezik, hogy az 1., és 2. pont egyszerre érvényesül. Tehát a megvitatás az megtörténik, de a döntést viszont annak a néhány játékosnak a véleménye alapján sikerül hozni.

Tehát nem az a lényeg, hogy a játékosok egymást fikázhassák a fórumon, aztán pedig az legyen, amit az Azúr Légió akar. Inkább fordítva lenne jó, a légiósok nyugodtan írogassanak a fórumra, de a döntés a többség véleményét tükrözze.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 8.50
népszerűtlenHarcos kardFérfi
Végzetúr
66 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
348. hozzászólás - 2009.11.19. 23:40:49
Én az 1-es pontra szavaznék, bár ha ez működik megnézném mi lett a LE-szívás reform szavazása.

2 . Ha jól emlékszem a kristályhorda kiterjesztése is meg lett szavazva, és mégse csináltátok meg különböző okok miatt.

Na most én ezek hiánya miatt döntöttem a VF-re való átállásra. Ha megnézed a toplistát jól láthatod, hogy akiket elérnék több mint a fele zafir a többi meg büntetős.

vagyis ezen a szinten a portyalehetőségem elég gyenge. (harcos kard 6888)
Hallod. Nemár.
Pontszám: 6.27
népszerűFailureFérfi
Végzetúr tanonc
49 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
349. hozzászólás - 2009.11.19. 23:41:02
Miklós, tényleg ne sértődj meg, a hozzászólások hangnemétől függetlenül itt egyébként konstruktív hozzászólások vannak - még ha a konstruktivizmus pillanatnyilag többnyire ellenerő is.

De tudod, van abban egy érdekesség, hogy az ilyen topicok általában azzal a sejtelemmel indulnak, hogy "sokan régóta ostoroznak azzal, hogy".
Aztán a topicban valahogy nincsenek meg ezek a többségi ostorozó hangok, akik bizonyos ideák felé terelgetnének téged, így aztán az emberben kialakul az a jogos vélemény, amit Darah épp elég pikírten fogalmaz itt meg, hogy itt ilyen háttérben mutyizás megy, hogy a többség próbál a fórumokon véleményt nyilvánítani, aztán valahogy mégis a kisebbségi elgondolás valósul meg, amit a pár bennfentes erőltet, aki vélhetően privátban áraszt el kiváló gondolataival.

Azt hiszem, a vita ott válik értelmetlenné, amikor olyan hozzászólások születnek, ami például Ariel tollából pattan ki, aki egy oldallal ezekőtt nyilatkozott meg. Kérném, mindenki olvassa el, aztán tegye fel a kérdést magában, hogy akkor Arielnek mi is a baja? Neki miért fáj az, ha "szétválik" a szerveren lévők fejlődési sebessége?
Ez a legnagyobb vicc, amit életemben hallottam, hiszen akkor én már majd most mindjárt azt sérelmezem, hogy aki ma regisztrál V1-re, sosem fogja utolérni azt, aki most 70. szintű, hát ez a hónap legnagyobb vicce!

Ariel, kérlek, számolj be nekem arról, hogy mi érvelésed lényege.
Talán az az üdvözítő, ha mindenki percre egyformán fejlődik, szedi a TP-t?
Miért is jó az?
Miért rosszabb az, ha nem így történik?
Attól tartok, valahol elvesztettem a fonalat.
Akárhogy olvasom, az a benyomásom, épp azt sikerült megfogalmazni, hogy:
- olyan fejlesztések, amik valós alternatívákat kínálnak a játékosoknak, mert játékstíkus beli eltérést eredményezhetnek = ROSSZ
- olyan fejlesztések, ami nem valós alternatíva, mert egyértelmű igen/nem válaszsal illethető, az "érdemes-e ezt kifejleszteni" kérdés kapcsán, ezért aztán vagy mindenki, vagy senki nem fejleszti = JÓ, mert az konzerválja a szerveren a pillanatnyi állapotokat
Vagy rosszul értem?
s1: Fekete Macska Mocska
Pontszám: 8.42
kedvencMeridiathNő
Végzetúr tehetség
247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
350. hozzászólás - 2009.11.19. 23:42:41 (Válasz Endyr #346 hozzászólására.)
Idézet: Endyr - 2009.11.19. 23:24:57
sztem a 2es pont teljesen jo lenne, cska jol kell megvalasztani azt a par (10-20) jatekost.


És ha már muszáj, akkor reprezentatívan, plíz.

Miklós, nem árulok el nagy titkot, mert már többen elmondták: az itt felszólalók nagy része azért frusztrált, és esetleg kifakadó, mert annak ellenére hogy a vita nyíltnak tűnik, a többségnek úgy tűnik hogy te már eleve a 2. pont alapján cselekszel. Nem reagálsz mások hsz-ére, a válaszaidban egy kitüntetett kisebbséget (akiknek ugyan a tapasztalata és a hozzáértése bizonyított) tisztelsz csupán meg, az embernek kedve támad legyinteni. Néha úgy tűnik hogy kell a háttérzaj és a parasztok a királydrámában (elnézést, ha kissé erősen fogalmazok. )

Szóval ahogy a gyerek is hisztizik ha apu figyelmét szeretné, itt sem lehet sajnos kikerülni ezt, és ha ementén a virtuális allegória mentén megyünk, az 1-es pontozás egy hajhúzkodás, hogy helló.
A többség felé nyitást, illetve ezeknek a feltételezéseknek a megcáfolását esetleg jelezhetnéd egy erre a postra adott "Oké'-val.
Pontszám: 9.14
kedvencByzonFérfi
Végzetúr mester
5137 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
351. hozzászólás - 2009.11.19. 23:42:48 (Válasz Miklós #342 hozzászólására.)
Tekintve, hogy csak és kizárólag egy szűk körből kerültek ki eddig is ezek az emberek és itt a fórumon is csak nekik válaszoltál a téma felvetéssel kapcsolatos hsz-aikra, szerintem a 2-es pont nagyon is működik eddig is. Nem, nem az egyes. Lévén az eleddigi messze nagy többségnek ahogy néztem, akik a vf mellett vannak, így ahogy van, az ő érveikre eddig konkréten nulla válasz érkezett.
Nem is lenne ez baj, csak egy a gond vele. Amíg csak a szinthuszárokból kerülnek ki a játékosok szűk köre, addig minden változtatás csak egy adott stratégiához lesz mérve. És az bőven nem minden.
A VÚ megállíthatatlanul ketté fog szakadni. Lesz a top mezőny és lesz az átlag. Ez ellen felesleges harcolni. A TOP nem akar visszavenni a tempóból (nem is hibáztathatók ezért), de nyilván átlag (és nem ostoba) játékos nem akarja beérni de megközelíteni sem őket. Egyszerűen szólva: Nekem mint átlag játékosnak édes holt mindegy, hogy a top1 karit Dark Moongosenak, Barriquenek, vagy Arielnek vagy akárrminek hívják. Sőt! Sharpa sokáig volt top1... De... Hát semmiféle lelki sokkot nem okozott a "game over" kikerülése a karilapjára... Számomra érdektelen... Ahogy nyilván nekik is, ha valamelyik 50-es kari abbahagyja a játékot. Sőt! Ha holnap abbahagyná mondjuk Moongose, az sem hatna meg...
Ergo, ha csak a topok szava érvényesül, fejlesztesz egy játékot 500 embernek, amiből ez 50-re reális, a többi meg már csak röhögve legyint az összes reformra...
Az 1-es lenne a jó megoldás... Csak hát nem az van... Addig nem, amíg kiírod a dolgot, de csak 5 embert érdemesítesz meghallgatásra. Ez így semmi más csak alibi.
VB van...
DEUTSCHLAND ÜBER ALLES!!!!!!!!
Pontszám: 8.77
népszerűCavalornFérfi
Végzetúr mester
472 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
352. hozzászólás - 2009.11.19. 23:43:07 (Válasz Prisma #347 hozzászólására.)
Csak a többség véleménye ne fórumos szavazással legyen meghatározva, hanem játékon belülivel. Persze egy bizonyos szint alatt ne lehessen már szavazni, elkerülendő a "szavazó karik" megjelenését... A szavazást ki kell írni V1, V2, ill. V3on is, de 1 accounttal csak 1 szavazatot lehessen leadni a 3 világon összesen.
Pontszám: 8.40
közkedveltArraSailsNő
Végzetúr tanonc
49 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
353. hozzászólás - 2009.11.19. 23:43:11
Noshát, éppen ez itt a sarkalatos kérdés, hogy kinek készült/készül ez a játék? Egy maréknyi játékosnak, vagy az összes többinek is?

Mert ugyebár van egy szép kalandos utazásunk, amire mindannyian beneveztünk. Csakhogy vannak, akik kényelmesen és gyorsan szeretnek utazni, és elsőként óhajtanak célba érni. Nos ők vagy gyorsvonatra, vagy repülőre szállnak és természetesen az első osztályra vesznek maguknak jegyet...
Vannak viszont, akik inkább sétálni, túrázni szeretnek, és menet közben meg-megállva rácsodálkozni a természet szépségeire. Lehet, hogy sokkal tovább tart így számukra az út, viszont olyan dolgokat is látnak közben, amit a kényelmesek nem.

De akkor aki repülőre/vonatra szállt és elsőnek foglalta el az ötcsillagos hotelben a legjobb szobát, ne az idegenvezetőt nyaggassa állandóan, ha a hotelportáson kívül nem talál a szállodában senkit és így unatkozik! Az idegenvezető pedig urambocsá nehogy már az ő kárpótlásukra a gyalogtúrázókkal fizettesse meg a repülőjegyek árát is!
Mert valahogy van egy olyan érzésem, hogy az ilyen utazási iroda ajánlataira a későbbiekben elég kevesen fognak befizetni...
A hozzászólást ArraSails módosította 2009.11.19. 23:50:53-kor
ArraSails - V1
ArraSails - V2
Pontszám: 8.10
kedvencLet.
Végzetúr mester
633 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
354. hozzászólás - 2009.11.19. 23:45:15 (Válasz Miklós #342 hozzászólására.)
Tiszteletem!

Annak ellenére, hogy többször is kritikával éltem kontra, most jöjjön néhány pro.
Teljesen megértem a zavart, hiszen ahogyan ebből a hozzászólásból is kitűnik, lehet úgy felfogni a dolgokat (fórum hozzászólásait), hogy semmi sem jó, amit ön tesz.
Szeretném óva inteni attól, hogy ez oda vezessen, hogy mindenki más véleményét elutasítsa. Teljesen megértem hogy nem lehet minden tökéletes, illetve nehéz kettészakadni, egyszerre fejleszteni egy játékot és a játékos szemével nézni alkotásunkat.

Ha összegeznem kellene az ellenzők véleményét: szerintük hibás a problémafelvetés, az egész ügy légből kapott. Ezért egy szavazás kiírását is feleslegesnek tartják, hiszen a döntő többség itt kész elfogadni minden következményét a szakértelemnek.

A játékkal kapcsolatos fejlesztéseket, változásokat
1.) nyíltan megvitatjuk a fórumon, meghallgatjuk a véleményeket, szavazást írunk ki róluk
2.) néhány jó játékos bevonásával hozzuk meg a döntéseket
3.) nem változtatunk vagy javitunk semmit, ami egyszer leprogramoztunk, az minek piszkáljuk.

Komolyan kérdezem a következőt:
Nem lehet, hogy mindhármat alkalmazzuk, de az első kettőt együtt biztosan? Itt a remek alkalom, egy Con, amin élőben kiderülhet ki mennyit ér. Én ha majd délután ott leszek biztosan úgy teszem fel a kérdésemet, hogy bemondom a fórumos nevemet. Nem lehetne ezek után kiválasztani mondjuk minden világról 10 vagy X embert, aki mintegy előzetes szűrőként megkönnyíti a játékfejlesztést? Az ő -lehetőleg pártatlan- véleménynyilvánításuk után egyszerűbb lenne azt is eldönteni, hogy valami szavazásra érdemes-e.

Még egyszer összegezve:
Fejlesztések kellenek. A VF megváltoztatása nem fejlesztés a többség szerint. Előzetes szűrésre és átgondolásra lenne szükség és összesítve a problémákat megújítani a játékot. Ehhez szükség van az alkotó játék és jövőképének ismeretére, sőt valószínűleg azokra az irányvonalakra is, ami szerint szerinte hatékony/sikeres/működőképes lehet a játék.

Tisztelettel kérem, hogy érdemben reagáljon a felvetéseimre
Let

Ui
Egy fórumos szavazás ahogy az angol mondaná "built-in bias"-ra igencsak esélyes. Egy játékbeli szavazás pedig sok olyan embert von be, aki nem is érti a kérdést koránál, érdeklődésénél (érdektelenségénél) stb. fogva. Van néhány szociológiai módszer, ami alkalmazható lenne.
A hozzászólást Let. módosította 2009.11.19. 23:58:51-kor
الكلاب تنبح والقافلة تسير

Firefox Stylish Végzetúr stílus http://userstyles.org/styles/26981

Ha ezt használod, többet neked sem kell a pontozással foglalkoznod http://userstyles.org/styles/33366
Pontszám: 9.69
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
355. hozzászólás - 2009.11.19. 23:47:02 (Válasz Failure #349 hozzászólására.)
Idézet: Failure - 2009.11.19. 23:41:02

Akárhogy olvasom, az a benyomásom, épp azt sikerült megfogalmazni, hogy:
- olyan fejlesztések, amik valós alternatívákat kínálnak a játékosoknak, mert játékstíkus beli eltérést eredményezhetnek = ROSSZ
- olyan fejlesztések, ami nem valós alternatíva, mert egyértelmű igen/nem válaszsal illethető, az "érdemes-e ezt kifejleszteni" kérdés kapcsán, ezért aztán vagy mindenki, vagy senki nem fejleszti = JÓ, mert az konzerválja a szerveren a pillanatnyi állapotokat
Vagy rosszul értem?


Én pedig ezt írtam korábban:
"A TOP tehát azt szeretné, hogy az ügyes játékot büntessük, az érdem nélküli pozícióelőnyt pedig konzerváljuk." Ránk fogják, hogy multizunk.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 7.02
népszerűTezumanFérfi
Végzetúr tehetség
122 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
356. hozzászólás - 2009.11.19. 23:51:13
Szerintem nincs itt semmiféle "zsákutca".
Az eddigi hozzászólások túlnyomó többségéből két dolog derül ki:
1) el a kezekkel a VF-től!!! Lefordítva: Fúj, ereszd el, köpd ki, NE NYÚLJ HOZZÁ!
2) a "néhány jó játékos okos tanácsával" pedig tele van a padlás és a hócipő. Lefordítva: Fúj, ereszd el, köpd ki, NE HALLGASS RÁ!

Annnnnnnnyira jó volna ha végre nem azt büntetnék aki kifejleszt valamit.
Pontszám: 8.60
kedvelt tagTyberius06Férfi
Végzetúr tehetség
184 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
357. hozzászólás - 2009.11.19. 23:54:22 (Válasz Miklós #342 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2009.11.19. 23:12:56

Igazándiból 3 alternativa van:

A játékkal kapcsolatos fejlesztéseket, változásokat
1.) nyíltan megvitatjuk a fórumon, meghallgatjuk a véleményeket, szavazást írunk ki róluk
2.) néhány jó játékos bevonásával hozzuk meg a döntéseket
3.) nem változtatunk vagy javitunk semmit, ami egyszer leprogramoztunk, az minek piszkáljuk.

A topic hozzászólásainak jelentős többsége azt kritizálta, hogy miért alkalmazom az 1.)-es módszert... Amit nem értek, mert azt hittem, ezt akarjátok. Ha a 2.)-es v 3.)-as metódust preferáljátok inkább, jelezzétek erre a postra adott 1-essel.



Az a probléma, ahogy azt írták előttem, hogy az első két pontot összevonod. Néhány "jó" játékos alatt kit értesz? Ha a Top 10-et szint szerint az szerintem kevés, ha LE-diff szerint az is más... Szóval kik is a jó játékosok? Mert nézzük azt, hogy bár Begginer pl. nincs a top 10-ben szintben, de pl ő a Lediff lista vezetője, ergó ő használja legjobban ki a játék pvp részét, amiről, elvileg az egész szól... Azt meg nemtom, hol megy hónapok óta erről a vita, mert ezen topikon kívül nem-igen találkoztam még ezzel a témával... Illetve kik azok, akik valamit is kifogásoltak a VF-fel kapcsolatban. Olyanok akik használják, mert akkor nekik van gyakorlati tapasztalatuk. Ha nem, akkor meg nem releváns a sirámuk.
Azt viszont támogatnám, ha minden nagyobb horderejű fejlesztés előtt egy tesztelőkből álló csoportot nyitott forrásokkal egy a 4 világtól függetlenített teszt szerverre, rászabadítanál, hogy minden létező kiskaput és exploitot szűrjenek ki, mondjuk két hét alatt, illetve mivel korlátlanok lennének a források, így igen hamar kibuknának a fejlesztésbeli elbaltázások...

Néha valóban lehet szükség egy-egy fejlesztés újragondolására javítására, de könyörgöm, ne 10-30 ember igényét nézd, akik villogtatják az excell táblázataikat és olyan dolog miatt sírnak, ami őket nem is érinti, hanem a többség érdekét nézd. Az a baj, hogy elolvasol egy rahedli posztot, de ebből kiragadod a számodra tetszőeket a többit meg le se reagálod, elengeded a füled mellett...

De ezen a tesztszerveren és előre tervezésen szerintem érdemes lenne elgondolkodnod. Egyszerűen klónozzátok egyesével a 3 világot, biztos meg tudjátok oldani...
V1 - Tyberius (Tyrant)
V2 - Heretic (SM)
V3 - Heretic (I:RM)

Fórumon még Ashran83 néven találhattok meg.
Általam írt kalandok: A mélyben szunnyadó erő, Harc az agyasokkal
Pontszám: 7.30
irritálóAlmási ViktorFérfi
Végzetúr mester
1277 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
358. hozzászólás - 2009.11.19. 23:59:07
Az a baj, hogy nincs ösztönzőerő a szintlépésre a középmezőnyben.
A küldetések kitolása után végképp nincs.
Ugyanazt a játékélményt kapja egy 45. szintű mint egy 60.-as.
Ezért húzták ki sokan a VF-et, a hátránya mintha nem is létezne.

A VF ad játékélményt, nem a szintlépés.
És most ezt akarjátok elvenni a játékosok 40%-ától.
Nem elvenni kell, hanem adni.
Ha lesz új játék, eldobja a gyerek a régit.
Zöld Szója Logan (V1)
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,799.380#hsz384
Pontszám: 6.31
kedvelt tagVaczakkaFérfi
Végzetúr mester
475 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
359. hozzászólás - 2009.11.20. 00:02:51 (Válasz Cavalorn #352 hozzászólására.)
100%-ban egyetértek veled.

További ötlet:
Amennyiben szavazásra kerül a sor (már pedig úgy tűnik, Miklós ehhez nagyon ragaszkodik, annak ellenére hogy elsöprő többséggel meg lett mondva, nem kéne változtatni a VF-en, mégiscsak szavaztatni akar erről), akkor a kérdéssor kezdődjön azzal, amiből kiderül, tudja-e a kérdőívet kitöltő, miről is van szó. Ha nem tudja, akkor azt a kérdőívet pl. onnantól kezdve nem is kéne figyelembe venni.
Pontszám: 8.53
népszerűGyulas84Férfi
Végzetúr tehetség
238 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Visszafogott fejlődés (reform?)
360. hozzászólás - 2009.11.20. 00:04:59 (Válasz Miklós #342 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2009.11.19. 23:12:56


Igazándiból 3 alternativa van:

A játékkal kapcsolatos fejlesztéseket, változásokat
1.) nyíltan megvitatjuk a fórumon, meghallgatjuk a véleményeket, szavazást írunk ki róluk
2.) néhány jó játékos bevonásával hozzuk meg a döntéseket
3.) nem változtatunk vagy javitunk semmit, ami egyszer leprogramoztunk, az minek piszkáljuk.


Miklós!

Az eddigi játékom, valamint fórum részvételem során azt szűrtem le, hogy mindeddig a 2-es ponthoz hasonló, "a szinthuszárok bevonásával hozzuk meg a döntéseket" elv alapján dolgoztok (ha csak őket tartod jó játékosoknak akkor ezt igen szomorú ténynek tartom), ebből kifolyólag hiába vannak jó ötletek/ötletelések a középmezőny részéről, ezen játékosok véleménye tulajdonképpen le van ejtve a legtöbb játékvezetői döntés meghozatalakor, ha beleolvasol a fórumokba akkor olvashatsz e témában nem egy kiábrándultságra utaló hsz-t, pedig hidd el, hogy "mifelénk" is bizony fogalmazódnak meg jó ötletek.

A visszafogott fejlődéssel kapcsolatban írtad, hogy elsődleges célja az lett volna, hogy aki elszúrta a karakterfejlesztést annak legyen esélye felzárkózni és ne boxzsáknak használják az ütőtávjában, sajnos egy felzárkóztató célzatú fejlesztés helyett egy szinte kötelező szakértelemmé nőtte ki magát véleményem szerint.
Ennek szerintem egyik fő oka, hogy megtanulását akadémia szintekhez kötöttétek, az akadémiához pedig nyilván az eddig is erős karakterek/optimalizátorok fértek hozzá legelőször, míg a szerinted úgymond "ténylegesen rászorulók" nagy részének a mai napig nem elérhető ez a lehetőség, az másik kérdés, hogy sokan szerintem nem is tudják, hogy létezik ilyen egyáltalán a játékban
A "kötelező szakértelem" funkciót sem kell szerintem magyaráznom hosszasan, egyrészt mert kifejtették előttem, másrészről pedig nyilvánvaló, hogy a szint szerinti toplista első 2 oldalától eltekintve mindenkinek a lehető legjobb LE/TP arányra kell törekednie, ha nem csak mások játékszere szeretne lenni a környezetében, ezt a funkcióját is az optimalizálásra törekvő játékosok fedezték fel leghamarabb és az életképességhez ezt is ugyanúgy fejleszteni kell bizony, mint a spektrális/csapda/sajtolás kombót.

Azt pedig nem értem, hogy miként jött ki az, hogy én mint pók többet profitálok a visszafogottból, mint egy nem pók játékos aki ugyanúgy visszafogottal játszik mint én, ugyanis a pókok meglátásom szerint csak és kizárólag akkor vadásznak, ha küldetéshez kell vagy esetleg állatot akarnak cserélni ezzel jóval kevesebb csp-t vadásznak el vadászatra specializálódott társaiknál.

A szakértelem megpiszkálásáról pedig csak annyit mondanék, ha már eddig használhatta mindenki akkor mint már jó néhány játékostársam is jelezte nem nagyon kellene megbojgatni.

Szerk: ha én nem használnám a VF-et akkor maximum nem 48-as, hanem 51-es szintű lennék most, tehát az én játékomat az se nagyon borítaná fel, ha egy az egyben kivennétek a játékból

Begginer
A hozzászólást Gyulas84 módosította 2009.11.20. 00:14:58-kor




Pontszám: 9.45
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítőAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!