Auri, picit gondolkozz programozóbb szemmel...
Te akarsz egy valag új tárgyat, 2 lépcsőset+dupla kombót a tárgy működésére. A rendszer mi alapján döntse el, hogy milyen graduvá alakul pl?
Nézzük egy picitt a számok/megvalósíthatóság oldaláról a dolgot:
Egy sajtolásra "nevelt" állatnál előbb utóbb veszel rá egy gradut, azaz valamikor definiálod milyen "kategóriába" kellene esnie az esszenciának. Valamint a +tp-s cuccot le kell cserélned gradura, ami további klikkelés, odafigyelés, idő stb.
Innen egy logikai lépés az, hogy ne új állat felszerelésben gondolkozzunk, hanem a graduátumoknak adjunk + hatást ha az állat 20. szint alatt van (a 40-ről szó nem volt, és szerintem bilibe lóg a kezed
).
Mi a legegyszerűbb megoldás egy ilyen hatás berakására? Relikviák... Azaz ha van nálad egy bizonyos relikvia, akkor a graduátummal rendelkező állataid +x TP-t kapnak.
Itt felvetődik a következő probléma ami a finanszírozást érinti. Valaki egyszer megvesz egy relikviát, onnantól nem kell költenie a +tp-s cuccra? Na ez az üzleti modell tuti nem megy át!
Nézzük mi van jelenleg:
A legegyszerűbb eset az, hogy valaki +6 tp-s tárgyakat vásárol (akkortól van ism. küldi), ekkor a blöki kennelben 4-7-10-13-16-19-22 (Éppen ezért ne 20 hanem 22. szint legyen a "korlát") szintre lép 48x7 óra alatt, azaz egy hónap alatt egy állat helyen 2 blöki felszerelést kell vásárolni. Ahhoz hogy "normálisan" lehessen pörgetni a küldetéseket 8 blökit tartunk "vágóhídra", azaz havi 16 tárgyat veszünk. Természetesen felszerelés bérlettel tesszük ezt, és a +6 TP-s cucc így 5 őskővel is 80 őskő havonta. (Term vannak csúszások, nem odafigyelések, nem optimális kennel stb, azaz ennél valamivel kevesebb...)
Nézzük ezt üzleti szemmel:
-Ahhoz hogy valaki ne tudjon "ráülni" a relikre, meg kell oldani hogy ciklikus legyen a relik, azaz havonta "eltűnik". (Sajnos egy újabb esemény figyelést igényel
)
-A relik árát úgy kell belőni, hogy megérje megvenni, ha már lekódolták, valamint ne legyen óriási bukta, és vegye figyelembe a realitást, hogy az emberek nagyon kis része tudja full optimumon járatni a kennelezést. Azaz 80-as elméleti helyzet mellé egy 50 ősköves ár már ésszerű, de reális gesztus a +6 tp-s relik áráért.
-Mivel több + tp-s tárgy van, így több ilyen relik kell, mindnek arányos őskő költségű árral.
-Mivel több relik van, így egyszerre csak 1 fajta lehessen a játékosnál, hogy ne lehessen kommulatív bónuszt összehozni. De ha valaki szintet lép, akkor válthasson jobbra, azaz amennyiben megveszel egy ilyen reliket, akkor az előző eltűnik... Ebben az esetben az is meg van oldva, ha csak a timer "frissítése miatt vesz valaki újabb, de azonos reliket.
Összefoglalva egy "reális" javaslat így nézhet ki:
-Új relikviák kerülnek a lélekkufárok portékái közé, melyek megvásárlástól számított 1 hónapig vannak a karakternél.
-Amennyiben megvásárolod valamelyik relikviát ezek közül, úgy a vásárlás pillanatában már nálad lévő azonos/hasonló relikvia megsemmisül.
-A relikviák hatása az, hogy amennyiben van graduátum egy állatodnál, úgy 22. lépett szintjéig a relikviának megfelelő +tp-t kapnak az állataid fejlődés közben.
Konkrét relikvia ötletek:
65. szintre +6 TP-s kb 50 őskő
80. szintre +8 TP-s kb 60 őskő
100. szintre +10 TP-s kb 80 őskő
120. szintre +12 TP-s kb 80 őskő
130. szintre +13 TP-s kb 80 őskő
145. szintre +14 TP-s kb 80 őskő
stb.