Re: Zarknod ébredése
2192. hozzászólás - 2009.09.01. 20:35:57
Szervusztok!
A hozzászólások alapján úgy tűnik, nehéz eltalálni, hogy mi kell a legtöbb játékosnak.
Ha elárulták volna Miklósék az esemény célját, és jutalmazását, akkor mindenki, legfőképp az optimalizátorok, patikamérlegen kiadagolták volna, hogy mennyit kell tölteniük, vagy nem tölteniük.
Most, hogy részinformációknak vagyunk a birtokában, az a baj, hogy túl kevés, amit ismerünk.
Ha semmit nem ismernénk, akkor a végén jönne a nyávogás, hogy ez nem érte meg.
Az én személyes véleményem az, hogy itt most nem azt kéne lesni, hogy hogy áll a karakter, hanem értelmes szinten, ám rendszeresen foglalkozni kell az eseményekkel. Most (elnézést) belecsapta valaki a pöcegödör tartalmát a ventillátorba, ha nem takarítjuk fel, büdös lesz. Ez időt, és fáradtságot (a játékban LE-t) igényel, de meg kell találni az optimumot. Aki patikatisztára söpri a környezetét, az sok időt fektet bele, sok LE-je, és CsP-je bánja, felborul a karaktere. Aki állandóan takarít, de egy elfogadható szinttel megelégszik, az kijöhet belőle pozitívan, mert a hátrány nem érvényesül rá, de csak viszonylag kevés energiát és időt veszít.
Aki pedig fütyül az egészre, az bukni fog megint, mert varázsitalokra kell költenie, illetve könnyebben fogy el a manája az esetleg bekapott párbajok miatt. Ráadásnak a pottyanó relikviák sem teljesen haszontalan jószágok, a belőlük származó előnyt is elveszítik, akik nem foglalkoznak Zarknoddal.
Jutalom? Alaphelyzetben az elég jutalom lenne, hogy a hátrányok megszűnnek... de errefelé sokan nem próbálták ki az asztali szerepjátékokat. Ott bizony akadnak olyan helyzetek, hogy a karakterek jutalma, hogy túlélték a történetet. Most pont egy ilyen eseménybe csöppentünk bele, csak a versenyszellem elragadta a játékosok egy részét, és most pislogva nézik, hogy aki nem rohant, az utoléri őket.
A relikviák viszont már jutalmak, és valamilyen egyéb jutalom is lesz, hogy ne boruljon ki a játékosok többsége. Az első világon valamilyen szinten részesülni fogok a jutalomból, zafír lévén. A harmadik világban biztos, hogy nem fog nekem jutalom járni, hisz nem a győztes horda tagjai közé tartozom. Mégsem hagyom abba, csak feleslegesen nem töltök többet, mint amennyit szükségesnek és megengedhetőnek érzek.
A játékosok többsége ott szúrta el szerintem, hogy versenyezni kezdett, és így belesodorták magukat egy "egyre gyorsabban futunk, hogy helyben maradjunk" helyzetbe.
Monotonitás: Ne szépítsük: monoton. De a jelenlegi rendszerben nehéz lenne mást csinálni, hiszen igazából az egész játék kétféle cselekedetet használ: a párbajt és a vadászatot. Minden esemény csak ezeknek a variációja lehet.
Bocsánat, hogy kimondom, de egyszerűbb így. A WoW-ban is hasonló a helyzet: a küldetésekben tárgyakat kell összeszedni (ez itt a vadászat), vagy szörnyeket kell mészárolni (ez a párbaj). Ott a körítés az esemény típusával játszik (csoportos, többcsoportos, vagy egyszemélyes), de mindig azonos. Egyetlen dologgal több ott a játék: Akad játékosok közti kereskedelem, de ott minden harmadik üzenet egy goldspammer üzenete, hogy vegyél tőle x aranyat y valós összegért. Ez itt nincs, nyugodtabban is lehet játszani, és nem is hiányzik.
A hosszúságért és a néhol fésületlen stílusért elnézést kérek!
Alkotó szívek
Szép álmokat könnyeznek:
Világ születik.
Pontszám: 6.10