Kicsit le vagyok robbanva, úgy hogy lekéstem a vitát, de szeretném Angyalként és végzetúr játékosként is kifejezni a véleményemet ezzel az egész licites dologgal kapcsolatosan. (tudom hogy miattam zártátok le topicot

)
Van egy apró alapprobléma, amire évek óta nem figyel senki. A játék megváltozott mechanizmusa miatt a legnagyobb bevételt, a legmagasabb szintű karakterek generálják. Gyakorlatilag ha erős akar valaki igazán maradni, akkor rá van kényszerítve. Rengeteg módozat ki lett találva már arra, hogy alacsonyabb szinteken is el lehessen költeni rengeteg kavicsot. Komoly játékbeli előnyre lehet szert tenni így és olyan erőkülönbséget lehet kovácsolni ebből amely már túlmegy gyakorlatilag minden határon. A lehetőség adott az ingyenes játékra. Eredményeket így is el lehet érni, de komoly játékismeretet és időráfordítást igényel. Az utóbbi években akadt pár "probléma" mely kiemelten lett kezelve a vezetőség részéről. Ha sorba vesszük a dolgokat a fejlesztések legjelentősebb része vagy arra irányultak, hogy több kavicsot kelljen vásárolni, vagy arra, hogy a komolyabb bevételi források panaszait kezeljék. Alapvető probléma a kettős mérce, mert igencsak zavaró egy játékos számára ha valamely más játékos alá helyezik. Ezzel vitába lehet szállni. Nyitott vagyok rá, de rengeteg példa van erre. Sok ismerősöm abbahagyta már a játékot emiatt. Úgyebár aki elkezd játszani egy online játékkal, az a játékélményt keresi. És mi más is adná a játékélményt, ha nem az amikor eredményeket ér el valaki a Miklós által is említett "versenyben". Az eredményesség hozza magával magát a játékkedvet. Később erre más lehetőség is lesz (pl szövetségi társak és a közös játék élménye által generált játékélmény), de alapvetően egy friss játékos elkezdi boncolgatni az alapvető mechanizmusokat. Vadászat- Itt nincs verseny. Benyomod gombot, jön az erőforrás. Na bumm. Szép változatos képek. Kevés szöveg ami az elején még érdekes, aztán a mennyiség miatt leginkább unalmas lesz. Portya- Nyomjuk a mentort. Mehet a harc. Blablabla nyerek vagy vesztek. Végülis mindegy, /de azért ezt majd kipróbálom ha ráfeküdtünk/ a -karakterfejlesztésre. Toljuk a vadászatot, lépjük a szinteket, fejlesszük a karaktert. Nézzük a toplistát folyamatosan, mert fontos hogy legyen értelme annak a rengeteg időnek. Várjuk az élményt, nyomjuk a portyát. Egy két arcot leverek meg minden, de semmi bevétel csak rengeteg tp. egyre gyengébb vagyok és úgy vélem egy teljesen halott játékkörnyezetben jáztszom mert ez a 100. levél amire nem kapok választ (próbáljuk nyomni a küldit mert hát az rpg-ben az is fontos nem?) Egyszer csak meglátunkvalamit a toplistában amit nem akarunk elhinni. Majd történik egy két támadás olyan erejű és fejlettségű karakterektől, akiket egyszerűen nem hiszünk el hogy lehet ilyet. Csak gondoljatok bele hány friss játékos panaszkodott már itt a fórumon emiatt. Aztán meg vannak dobálva meg lehurrogva mert ők nem is sejtik, hogy itt élnek ezek a játékbeli "istenek". És gyakorlatilag ők a hülyék. A válaszok is speciálisak mert a felét nem értik sokszor. Nem tudnak semmit. Persze nem is költenek még, mert eddig csak az elszórakozott idő meg egy két érdekes történet kerül a tarsolyukba. Mondanám hogy gyalogosok a sakkpályán, de nem. Mert ők még csak mezők melyek talán gyalogossá válhatnak. Aztán kiderül minden. Eddig minden el lett cseszve. Nem is így kell karaktert csinálni. Ha kell az élmény akkor kell költeni. Egyszerűen muszáj. Kell a szövi, kell a szaki. De hol találok? Tegyük fel talál mert nem retten el a sok időelcsszéstől és hiábavaló levéltől és rálel végre egy aktív szövetségre a környezetében. Ott kap egy két infót arról, hogy mi is ez az egész. És dönthet. Folytatja-e vagy sem. Különleges egy utazás. Ha folytatja számolnia kell azzal, hogy bármikor keresztülhúzzák a számításait egy beokádás miatt. Ami persze teljesen jogos, csak ne felejtsük el, hogy ezek a csodálatos "istenek" is ugyanúgy a saját érdekeik kovácsai. Nem javasolnak semmit ami érdemleges játékbeli fejlesztés/javítás. Nekik elég a saját környezetükben való evickélés. Rétegződés van. Mostanában ez a karaktereken is meglátszik. Nem egy két ősköves smukk, hanem gyakorlatilag magát az élményt adó erőpotenciál. Kell a mező a gyalogosnak, kell a gyalogos a tisztnek. De mindezt a mechanizmust ki lehet váltani egy kis kuléval. Felháborító, hogy van aki évekig fejleszt és tökéletesít valamit, majd egy dilettáns döntéssel leszurják a precízióját és kitartását. KIHAL ez a játék. Nincs mese. Rossz volt az irányzék. Rossz volt a javítás metódusa. Rossz volt a kommunikáció (mert minden itt zajlik). Ha túl lehetne élni ingyenesen; elérni a játékélményt. Akkor sokan játszanának akik csak nyomkodni akarnak valamit kikapcsolódásból. HA az alap réteg adott, akkor a többi felépül szépen magától. De ha nincs alap, akkor cseszheted. A gazdag erősebb a szegényebb gyengébb. Így már nem is annyira szerepjáték, inkább amolyan görbetükör a valóság felé. Nincs miről beszélni. Az indirekt bevétel figyelmen kívül lett hagyva. És persze hogy leginkább mindenkinek a saját java a szívügye. Így érthető minden már már emócionálisan aggódó-védelmező reakció is. Mivel az alapok már rég összedőltek, csak így lehet folytatni. Sőt. Minek is fejlesszünk olyat ami más célt szolgálna? Miért helyeznénk energiát abba ami már eleve halott? Nem kell kérdőív. A slepp, a "lényeg" úgy is benéz ide, mert tapasztalt. Nem akarom, hogy bárki azt higgye, hogy ez itt most kritika. Nem is lehet az. Egyikünk se lenne különb. Komoly tapasztalat áll a beho háta mögött. Én nagyon szerettem eddig mindent amit tőlük láttam. Talán mert kicsit a miénk (hehe:P) Magyaroké. És nem semmi amit csináltak eddig. De hát a fejlődés folyamatos. A hibák folyamatosak. És bármennyire is keserédesen hangzik a fentiek tükrében az a "együtt játszunk" érzelmi kicsapongás, nagyon is igaz és helytálló. Ennyi ami még megmaradt nekünk.
A monológom oka a mese nem kritikai értelmezése. Szomorúan valóságos, végzeturas. Valahogy így képzelem el. A mese:
Offs:
Hónapok teltek el. De Barni még mindig nem tud aludni. Nem tudja eldönteni, hogy helyesen cselekedett-e. Mi késztette arra, hogy ne szólaljon fel? Mi késztette őt arra, hogy hagyja ezt az igazságtalanságot? Ennek a csaláspiramisnak a felépülését? Kollegalitás. Fontos dolog. De mennyire is? Mi határozza meg azt az erkölcsi lépcsőfokot ami még belefér? Értelmezhetetlen. És még meghív. Még van képe meghívni. Pofátlanság. Néha felriadok éjjel...Nem bírom. Miklósnak teszek egy javaslatot. Orvosolnunk kell ezt a problémát. ILYENNEK nem szabad még egyszer megtörténnie. De...de ott van...látom a karakterlapján...OTT van. Az enyém kéne legyen. Mert nekem tényleg fontos a játék. Soha nem voltam rest áldozni érte semmit. És az a srác...az a izé. Ő is felsült a szívosság övével. Mekkora arcátlanság. Sőt. Igazából ő a fontos nem is én. Vele lett igazán kicseszve nem velem. Igen. Ő a fontos. Miért hagytam?....most...itt az idő. Jóvá kell tennem. Nini...Solmyr Angyal lett. Ez az. Most minden adott. Qrva sok topic van te jó ég. Soha nem jönnek rá hogy itt a báránybőrbe bújt pásztorbárány hihihi. Pár éjszakát rááldozok, de biztos találok bizonyítékot. És igen!!! Megvan. Tudtam. Na most feldobom a labdát mint egy kényúr. Itt az előny nálam. Ha nem kezd el magától csiripelni, akkor feldobom, hogy mekkora csaló. (-szerkesztői megjegyzés: etikailag és erkölcsileg eddigre már semmi nem maradt belőled sem, egy olyan játékos szemében mint mondjuk jómagam. Nekem fontosak a játékszabályok. Nem az aukciós mutyiról beszélünk. Hanem arról, hogy bizony beléptél hozzánk anélkül, hogy bárki sejtett volna bármit és elolvashattál olyan dolgokat amire amúgy semmilyen érkezésed nincs. Tudom, hogy nem érdekel, de nem érdekel. Mint megannyiszor most is igaz, hogy kinek ugye mi is a fontos. Miklós példája ezért volt vérlázító. Nincs kis bűn, vagy nagy bűn. Nem állhatsz ki egy szabályért úgy hogy a többit figyelmen kívül hagyod. Az ártás abszolút szubjektív dolog. De megértem őt is a fentiek tükrében. Nem kritika, csak bántó.) Cö. Ilyen nőszemélyt. Mennyire arrogánsan hazudik. Na jó akkor boruljon a bili. De persze csak a szerencsétlen v3-as srác miatt.
Manci:
Nem hiszem el. Már itt a krém. Egyre jobban haladunk és még mindig nem akar jönni. Hányszor hívjam még meg? Na de majd személyesen. Solmyr is átjött. Csak találkozzunk és meggyőzöm. De mi ez a levél? Hát ezt nem hiszem el! Komolyan ennyire nyomorult valaki, hogy még mindig itt tart? Megmutatom a többieknek. Velem vannak. Jajj. Úgy tűnik hogy páran nincsenek tisztában a valósággal. Biztos csalódnának bennem. Skyle megrémít. Eddig velem volt, de most. Nem értem. Azért mert Offs? Elbizoytalanodtam. Lehet hiba volt ennyire védekezni? De azt mondta tagadjak mindent. Most meg. Nem lessz ez jó. De a többiek velem vannak.
Miklós:
Itt ez a probléma. Régóta probléma. Már sokszor ríttak a "komoly" karakterek miatta. Kezdeni kell vele valamit. A közmorál a legfontosabb. Pédaértékű elrettentés kell.
vége
Kettős mérce. Dilettáns döntések. Ok és okozat. Elvárható-e, hogy ha valaki betartja a szabályokat 0 pénzráfordítással, nagyobb szava legyen mint annak aki 10 ezreket költ, de mutyizgat az "elfogadható" kihágásokkal? Nem. Ez sosem lesz így. Mert ugyanúgy kovácsoljátok ti is a saját javatokat, ahogy a nyafogó "istenek" is teszik. Ez így helyes és a monológomban le is írtam, hogy ez miért is nem kritika. De sokféleképpen lehet kovácsolni. Érdemes gondolkodni a problémákon is, nem csak egy gyors és felületes megoldáson.
A szövetségi társaimnak már jeleztem az alapvető problémát. SEMMI nem tiltja hogy átadjam az accomat (amin a karakterek vannak ugyebár) bármennyi időre is. Hogy is tilthatná. Etikailag és erkölcsileg sem. Én időm-energiám, én pénzem, sosem csaltam. Az azonosítás megoldhatatlan. De átírhatjátok a szabályokat emiatt és még szaladhattok egy pár kört. Abból születhet megoldás. De tényleg akkora probléma ez? Valaki nagyon intelligens módon megjegyezte, hogy a kedvezményes őskővásárlás nem saját karakter részére miért nem gond? Vagy a kerék? Mert morálisan nem zavarja az "isteneket"? Képmutatás csupán ez az egész.
Offs...ha átjöttél volna és te magad kutatod ki a topicokban eme gusztustalankodás nélkül, akkor összedőlt volna a világ? Ugye hogy nem a gond volt a gond hanem a revans? Utólag is köszönöm, hogy nem hoztad kellemetlen helyzetbe a játékostársamat a talin. Tettestárs.
Szal. Mindenkit elitélek igazából. A sajátos szubjektív módomon. De nekem az etikátlanság az, ami igazán fájdalom. A szabálysértés a ti köreitekben mindennapos. Hiába van pontosan megfogalmazva a szabály. Komolytalanná teszik a körülmények és melléhelyezett engedmények. Az indok más témakörben már nem is fontos? Pfff.... De ugye hogy nem számít? És persze szigorúan szerintem. Jómagam biztos jóval xarabb fejlesztő és "isten" lennék. Csak ne legyen már annyira fényes az a páncél, hogy elvakítson egyeseket.
Mod: Nem mindenkivel vagyok haragtartó. Pont.