Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: portyázós küldetések
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3614 hozzászólás
Profil megtekintése
portyázós küldetések
1. hozzászólás - 2011.07.21. 12:11:37
A következő panaszt kaptam:

"A portyázós ismételhető küldetésekkel extrém magas LE/TP arányt lehet elérni, főleg, ha valaki vesztes csatára játszik, és így a portyáért nem kap TP-t, vagy ha nagyon lefelé támad, és így kevés TP-t kap. Ez a probléma főként V5-ön jelentkezik, ahol nincs VF ennek alternatívájaként."

Ha a problémát orvosolni akarjuk, be lehet rakni, hogy csak a győztes portyáknál számítson a küldetés, de nyilván van, aki nem exploitra játszik, egyszerűen csak veszít néha, és rosszul esne neki, ha azért nem számolná a gép azt, hogy a kritikus varázslata közben bejött.
Ezen kívül nekem más ötletem nincs, várom a javaslatokat, hozzászólásókat.
Pontszám: 5.27
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
2. hozzászólás - 2011.07.21. 12:16:58 (Válasz Miklós #1 hozzászólására.)
Mi lenne, ha csak akkor számítaná be a csatát, ha az utolsó x db, a küldetés keretében indított csata közül y% - 1 (a -1 azért kell, hogy akár az elsőt is el lehessen bukni) nyertes volt?
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 6.91
népszerűCraslorgFérfi
Végzetúr mester
11552 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
3. hozzászólás - 2011.07.21. 15:04:39 (Válasz Miklós #1 hozzászólására.)
Szerintem meg nem kell ezzel foglalkozni, mert megint nerfnek tűnne. Ha viszont be lesz vezetve egy blokk, egyszerűbb, ha az adott küldetés teljesítése során nem lehet a vesztes csaták száma több, mint a nyertes csatáké. Ez könnyen tárolható 1 bájton (kivéve, ha valaki 128 csatából se tud 60-at kritikus ütni vagy 15-öt krit.varizni vagy 40-et kábítani.)
Pontszám: 5.26
kedvencPacoFérfi
Végzetúr mester
730 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
4. hozzászólás - 2011.07.21. 15:33:17 (Válasz Miklós #1 hozzászólására.)
Az én véleményem is az, hogy nem is olyan régen lett nerfelve a portya.
Személy szerint nem támogatnám az újfent variálást rajta.
V1 - Larz Con De Mort
Lehet, hogy valaki kedvel téged..., ám én nem az vagyok.
Pontszám: 4.13
kedvelt tagBirkaFérfi
Végzetúr mester
4520 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
5. hozzászólás - 2011.07.21. 15:42:30 (Válasz Craslorg #3 hozzászólására.)
Szerintem tévedsz.
A vadászat erősítés igénynek egyik fő okozója az, hogy az ismételhető küldetésekkel kvázi exploitolni lehet a LÉt a TP-hez képest.
A legdurvább kivitel, amikor 0 TP mellé zsebeled be a portya küldiket pörgetve a küldetés lét.
A kevésbé masszív kivitele amikor nagyon mélyre ütve minimalizálod a TP-t. (Nem picit demoralizálva az alacsonyabb játszó játékosok játékkedvét...)

Összhatásilag az az eredmény, hogy egyáltalán nem célszerű vadászni, csak termelni a lét portyapontból. Ez a játékra összhatásilag azt eredményezi, hogy drasztikusan lelassul a szintlépés, és csökken a játékélmény. Valamint a kevésbé ráérő/információkban tehetős játékosok drasztikusabb lemaradást abszolválnak.

Utólag betenni módosításokat az igencsak drasztikus lépés, mert "fixálja" az eddig "kiharcolt" előnyöket. Viszont ha ez így marad ahogy most van, akkor egyszerűen megáll a szintlépés, a bajnokik kategórián belül fixálódnak, és az érdektelenségbe fullad már alacsony szinten a játék ha nem csak "legózni" akar valaki.

Én személy szerint nem 1-2 küldetés nerfelését tartom jó megoldásnak, hanem maradjon minden a régiben, csak egyszerűen ha valaki több küldit csinál egy szinten mint ami "normális", akkor a küldik nem adnak LÉ-t, csak kp-t és dukátot.

De természetesen lehet mindenféle nerfeket is kitalálni, de azok biztos hogy a "normál" játékosokat sújtanák, ezzel esélyt nem adva bizonyos élmények elérésére.

Arról lehet vitatkozni, hogy ez a "cup" hány küldetésnél csattanjon be, mennyire drasztikus legyen stb. De amint nem lehet korlátlan lét kitermelni egy szinten belül TP függetlenül az ismételhető küldetésekből, és a "normál" játékosokat nem zavaró szinten van a "cup" úgy a vadászat "korrekciója" is sokkal egyszerűbb lesz.

Ez a játéktechnika, kérdés hány ember hajlandó a játék jövője érdekében gondolkozni, esetleg engedni a maga kis TÁPjából...

Ergó javaslatom így nézne ki:

Minden marad ahogy van, de ha egy játékos adott szinten a szintjei számánál több küldetést csinál úgy a küldetések nem adnak LÉ-t.
Pontszám: 8.41
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
6. hozzászólás - 2011.07.21. 16:33:28 (Válasz Birka #5 hozzászólására.)
Idézet: Birka - 2011.07.21. 15:42:30
Én személy szerint nem 1-2 küldetés nerfelését tartom jó megoldásnak, hanem maradjon minden a régiben, csak egyszerűen ha valaki több küldit csinál egy szinten mint ami "normális", akkor a küldik nem adnak LÉ-t, csak kp-t és dukátot

Amit javasolsz az nerf, ráadásul nem marad minden a régiben, hanem változik, megoldásnak pedig nem az igazi, de a többi stimmel.

Ahogy az előző topikban is leírta Miklós, elfogadhatatlan, hogy úgy lehessen LE-t termelni, hogy TP nem jár mellé, és ez teljesen jogos. Ez a mostani helyzet tehát egy elég durva exploit, amin nem biztos, hogy segít az, ha nem végtelen LE/TP hozható vele, hanem a plafon bevezetésével csak az átlag párezerszerese.

Szóval érthető, hogy a vesztes csaták korlátozás körül keresi Miklós is a megoldást, ezzel érhető el ugyanis könnyen a LE/TP valamekkora korlátozása. Azon persze lehet vitatkozni, hogy mekkora is az elfogadható LE/TP, de az ésszerűnek hangzik, hogy a végtelen az nem igazán.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 6.92
irritálóAlmási ViktorFérfi
Végzetúr mester
1277 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
7. hozzászólás - 2011.07.21. 17:06:01
Nem tudom azok akik szerint tápos a vesztes küldizés próbálták-e, én próbáltam kíváncsiságból és szívesen megosztom a tapasztalataimat:

-Lassú mint a p.
-Gyenge ellenfelek ellen néhány csatát véletlenül is megnyersz, és akkor már nem is érte meg.
-Erős ellenfelek ellen nem bírod ÉP-vel.
-Csak építésre lehet felhasználni a LE-t, mert bármi más növeléséhez kevés, halmozni meg nem lehet, mert az összes elszáll a vesztes csaták miatt.
-bukod az állatfejlődést, a kavicsaidat, a presztizst.


Szigorúan mazohistáknak! Persze játékélményromboló jellege miatt én is javaslom a nerfelését
Zöld Szója Logan (V1)
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,799.380#hsz384
Pontszám: 8.69
fórumozóAngel1721Férfi
Végzetúr tehetség
127 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
8. hozzászólás - 2011.07.21. 17:23:53
Nemigazán vagyok tisztában a "nerf" szó jelentésével. Valaki elmagyarázná?
Pontszám: 5.72
népszerűLanMaffiaFérfi
Végzetúr mester
3349 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
9. hozzászólás - 2011.07.21. 17:26:02 (Válasz Angel1721 #8 hozzászólására.)
Ami most jó később sz@r lesz.
Végzetúr discord: https://discord.gg/bUQc6nY9XU

LanMaffia - Azúr Légió - ex-Tyrant - ex-VM (V1)
Káoszfatty - Lélekhozók Testvérisége (V2)
Kataklizma - Ködkapu Strázsái (V3)
Pontszám: 6.97
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3614 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
10. hozzászólás - 2011.07.21. 17:30:19
A Birka által javasolt "cap" rendszer azért nem jó szerintem, mert ha megállapítunk egy extrém limit értéket (mondjuk szintnyi küldi után nem jár TP), akkor mindenki erre az extrém értékre fog hajtani (ami még mindig brutálisan elszállt lesz) és nem oldottunk semmit meg.
Viktornak is teljesen igaza van, és a vesztes portyák nem beszámítása sem annyira jó ötlet.

De a fenti javaslatokat össszegyúrva, mi lenne, ha:
A portyázós küldiknél számolnánk, hogy a teljesítésükhöz mennyi TP megszerzése kapcsolódott. Ha a LE-hez képest irreálisan alacsony a TP, akkor adunk valamennyi TP-t a küldetés teljesítéséért. Igy az belefér hogy néha nem győzök, de aki végig vereséggel nyomja az kapna néhány portyányi Tp-t azért a végén. (A xenóknál volt egy mindenki által efogadott arány, az lehetne egy kiinduló alap)
Pontszám: 6.80
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3614 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
11. hozzászólás - 2011.07.21. 17:32:34 (Válasz Angel1721 #8 hozzászólására.)
Idézet: Angel1721 - 2011.07.21. 17:23:53
Nemigazán vagyok tisztában a "nerf" szó jelentésével. Valaki elmagyarázná?


Nerf = Utólagos változtatás, gyengítés. Amikor van egy működő játékmechanizmus, ami ad +100% tápot, de ez túl erős, és ezért ezt megváltoztatják úgy, hogy csak +50% tápot ad.
Pontszám: 3
népszerűCraslorgFérfi
Végzetúr mester
11552 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
12. hozzászólás - 2011.07.21. 17:36:32 (Válasz Angel1721 #8 hozzászólására.)
Egy meglévő tárgy, tulajdonság, szakértelem, képesség hatását utólagosan csökkentik, ami által az értéke is csökken és a korábbi vásárlók a jelenlegi értékén már nem vennék meg, ezért sírnak 1-2 oldalon keresztül (néha jogosan, néha nem, de ez más téma). Másodlagos hatása a nerfnek a síráson keresztül, hogy a sírókat oltják azok, akiket a nerf nem érint, mire a sírósok megint célozgatnak néhány emberre, hogy ők meg mindig kisírják a nerfet, mert az nekik nem jó. Ebből természetesen egy flame lesz, amibe néhányan már floodolnak is. Így egy idő után az adott topicban elveszik a lényeg, de jó anyázásokat lehet olvasni, amíg nem kap bant, aki nagyon csúnyán írogat az admintól. Azt hiszem, ennyi
Pontszám: 8.26
népszerűCraslorgFérfi
Végzetúr mester
11552 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
13. hozzászólás - 2011.07.21. 17:41:18 (Válasz Miklós #10 hozzászólására.)
Ugye itt a portyás küldikröl beszélünk, szerintem sokkal egyszerűbben tárolható a GY-V a küldi alatt, hogy ne legyen negatív a végén. Nem kell az LE/TP aránnyal mesterségesen ügyeskedni. Az már a küldizőre van bízva, hogy kik ellen vállalja be. Vagy a másik lehetőség, spontán minden küldi teljesítése szintnyi TP-t ad (vagy szint/2).
Pontszám: 7.39
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
14. hozzászólás - 2011.07.21. 17:50:46 (Válasz Miklós #10 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2011.07.21. 17:30:19
A portyázós küldiknél számolnánk, hogy a teljesítésükhöz mennyi TP megszerzése kapcsolódott. Ha a LE-hez képest irreálisan alacsony a TP, akkor adunk valamennyi TP-t a küldetés teljesítéséért. Igy az belefér hogy néha nem győzök, de aki végig vereséggel nyomja az kapna néhány portyányi Tp-t azért a végén. (A xenóknál volt egy mindenki által efogadott arány, az lehetne egy kiinduló alap)

Végül is ez is jó. Az arányt viszont szerintem jóval magasabban kellene meghatározni, mint a xenóknál. Aki hajlandó ezzel szenvedni (mert tényleg eléggé sajtreszelő jellege van), az hadd kaszáljon rajta jó LE/TP arányt.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 6.91
kedvencAurriFérfi
Végzetúr mester
791 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
15. hozzászólás - 2011.07.21. 17:52:57
Bár a probléma valós, de szerintem rossz a megközelítés.

"A legdurvább kivitel, amikor 0 TP mellé zsebeled be a portya küldiket pörgetve a küldetés lét.
A kevésbé masszív kivitele amikor nagyon mélyre ütve minimalizálod a TP-t. (Nem picit demoralizálva az alacsonyabb játszó játékosok játékkedvét...) "

Igaz, de míg az első verzió marginális arányaiban, a második valóban generálja azt a fajta problémát, ami az optimalizáló játékosokra jellemző és már ezerszer át lett rágva. A két legmarkánsabb problémát kiragadva: lassú szintlépés, demoralizáló (mindkét fél számára) lefelé ütlegelés.
A 0 TP-s megoldás, bár exploitot rejt, amire lehet lépni és bezárni a kiskaput, de a saját tapasztaltaim is megegyeznek a már leírtakkal: kockázatos(egyszer nyersz egy csatát és több TP folyik be, mint a lefelé ütéssel összesen egy egész széria alatt), ÉP-zabáló (így vagy gyógyital vagy idő-igényes) és extrém rákészülést igényel, szerintem csak igen szélsőséges játékkörnyezetben életszerű, hogy valaki ezzel a taktikával megéljen.

Megismétlem, hogy ha nerf helyett elindulnánk ugyanazon az úton, ami már megindult egy másik topicban (vadászat és ezzel a gyengébb játékosok erősítése) és összekapcsolnánk a két problémát, a játékkörnyezetre jóval kedvezőbb hatást lehetne gyakorolni, vs. majd mindenki megelégedésére. Ezt legegyszerűbben úgy lehet elérni, ha a vadászós ismételhető küldetéseket felhozzuk szintben a portyásokéra. Mert mi is a probléma? Egy optimalizáló játékos megold egy nap (a jó LE/TP arány miatt) 2-4 (netán még több) portyás küldetést. Átlagosan 25 PP-ből, csinál mondjuk 150-200 TP-t ami magatel. Ezen portyák nagy hányadát sokkal kisebb szintű, gyengébb játékosok kapják be, ők le lesznek verve a sárga földbe. Ha lenne alternatívája erősségben ezen küldetéseknek (talán egyedül a térkapus az, de azt csak 4naponta lehet csinálni, ill. extrém állatfarm esetén lehet naponta-kétnaponta állatszintlépős küldetést csinálni), netán ha ezek vadászós küldetések, akkor az emberek azt -is- választanák.

Ha meg lenne oldva hogy egy napi CSP mennyiségből meg lehessen oldani az ősköves ÉS a kis lényes küldit, akkor lenne erősségben megközelítőleg partiban a portyás küldikkel. Sokan választanák akkor a vadászatot is, egy újabb sorozat lefelé ütlegelés helyett. Vadásznának, azok is akik eddig megkerülték teljesen a vadászatot - gyorsabban lépnének az emberek szintet. Másrészt ha vadászós erősödnek, azon karakterek is profitálnak belőle akik elsősorban vadásznak (jellemzően a gyengébb játékosok is közülük kerülnek ki). Én ebben látom a megoldást.
A hozzászólást Aurri módosította 2011.07.21. 17:57:49-kor
"Tehát ha ez nem is bug, de hibás tervezés. Azonnal korrigáljuk..."
Pontszám: 9.58
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
16. hozzászólás - 2011.07.21. 17:56:13 (Válasz Miklós #10 hozzászólására.)
Miklós, a küldikért járó plusz TP felvet egy problémát pár karakternél. Az élboly és a követők között folyamatosan nő a távolság szintben. Az AF megjelenésével lefelejtettem a szingulárist, kifejlesztettem az alapos tanulást, de a távolság még mindig nő. Ha még a küldetésekért is TP-t fogok kapni, még gyorsabban nő majd a különbség, így kénytelen leszek kevesebbet vadászni, vagy csökkenteni a küldetések mennyiségén.
A többiek szintbeli lemaradása hozzám képest éppúgy megszabja, hogy mennyit vadászhatok, küldizhetek, mint ahogy Birka javaslata szabta volna meg, hogy mennyi küldit kellene teljesíteni egy szinten belül.

Alapvetően nem a TP-vel van bajom, sosem a LE/TP arányra hajtottam. A gondom az, hogy a plusz TP-vel még tovább szűkül a játékterem, ami már most is igencsak szűkös...
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 6.02
népszerűTigristappancsFérfi
Végzetúr mester
402 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
17. hozzászólás - 2011.07.21. 18:22:35
Ahogy Viktor is írta, ezt lehet csinálni, de aki ezzel szenved az kb meg is érdemli.

Van egy olyan sejtésem, hogy aki panaszt tett, az csak azt hiszi, hogy ezt emberek nagy tömegben csinálják.

Annyi lehet jó megoldás, hogy ha a küldetés aktív, akkor a vesztes indított csatákért is megkapja a játékos a TP-t.

Ez teljesen kiüti ezt az exploitot, a többi játékost meg szerintem egyáltalán nem érinti, vagy csak minimálisan, mert ők amúgyis általában biztos nyerőre mennek. Én legalábbis.
Pontszám: 8.96
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
18. hozzászólás - 2011.07.21. 18:26:00 (Válasz Tigristappancs #17 hozzászólására.)
Gratula! Megszületett a lehető legegyszerűbb, és tökéletes megoldás!
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 8.27
fórumozóPrismaFérfi
Végzetúr mester
903 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
19. hozzászólás - 2011.07.21. 18:58:35 (Válasz Tigristappancs #17 hozzászólására.)
Idézet: Tigristappancs - 2011.07.21. 18:22:35
ha a küldetés aktív, akkor a vesztes indított csatákért is megkapja a játékos a TP-t.

Ez tényleg nagyon frappáns. Viszont ez a nerf legdurvább fajtája: teljesen megsemmisíti a szóban forgó taktikai elemet. Persze ha tényleg nem nagyon használják, akkor nem gond, de akkor lehet, hogy felesleges erőlködni a megoldások kigondolásával.
Egyenlőre próbálta osztani a sajtot a róka a medvebocsok számára.

Egyelőre az egyelőre szó jelenti azt, hogy "most még".
Pontszám: 5.46
kedvelt tagŐrmesterFérfi
Végzetúr mester
391 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: portyázós küldetések
20. hozzászólás - 2011.07.21. 19:26:23
Miért fáj az valakinek már megint, hogy X LE/TP-t szerez valaki egy küldetésben? Valaki árulja el, mi számít extrém LE/TP aránynak!
Ennyi erővel csináljuk azt, hogy a portyába fix 10 LE/TP-t lehessen csak nyerni, és akkor a "normál" játékosok boldogok.

Hány küldetés számít normálisnak egy szinten? Ezeket definiálja már valaki, addig nincs miről beszélni!

Miért kell mindent módosítani utólag? Előre nem lehetett a problémát látni, ha tényleg van probléma? Erre vannak a tesztek nem?
V2 - Momonga (ex-Böszmeség)
Pontszám: 4.25
HKK - Zén minikiegészítő: Zén Legendái: A sötétség gyermekeiAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!