Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Adórendszer és adóreform
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
261. hozzászólás - 2012.01.30. 09:01:35 (Válasz Miklós #259 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2012.01.23. 16:39:28
Ezen egyetlen (persze utópisztikus) módon lehetne csak változtatni. A képviselők a munkájukért minimálbért kapnának. Ha azonban az állam profitot termelne (nem deficites, hanem szufficites lenne az államháztartás) akkor ez után a profit után kapnának nyereségrészesedést. Állítom hogy egy ilyen rendszer mellett megválasztása után 2 évvel bármilyen kormány képes lenne rendbe rakni a költségvetést! Hasonlóképp helyrerakható lenne a MÁV BKV Malév triumvirátus is.


Persze, csak akik ezt meg tudnák szavazni, azok éppen a képviselők, akiknek meg sem fordul ez a fejükben. érdekes módon egy dologban valahogy mindig megtalálják az összhangot: amikor saját fizetésüket kell megemelni, akkor valahogy együtt tud szavazni jobb és baloldal.
pedig nagyon egyszerű megoldás is lenne, hogy ne kelljen erről szavazniuk: mostantól mindent a minimálbérrel kellene kifejezni, pl. képviselők fizetése a minimálbér ötszöröse, mínusz az államháztartási hiány arányos része.
Pontszám: 8.16
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3639 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
262. hozzászólás - 2012.01.30. 09:16:55 (Válasz Kvnoemi #260 hozzászólására.)
Igazad van, vszínűleg ez sem megoldás akkor...Most olvastam, hogy hogyan próbálják a BKV gondjait megoldani:
http://index.hu/belfold/budapest/2012/01/30/ havi_10_ezer_forintos_utdij_budapesten/
A cikk szerint a megoldás az lenne, ha minden bp-i autós 10e Ft útdíjat fizetne. Igen, hatalmas blődség, ilyen tényleg csak egy idiótának jut eszébe. Pont az autós az, aki nem BKV-val jár, miért az autósoknak kell a BKV-t tovább támogatni? Már eddig is kismillárd féle adót varrtak az autósok nyakába azzal a fals érvvel hogy "akinek autója van, az gazdag, fizessen". Ráadásul Józsi bá a lepukkant trabantjával amivel évente 2x megy is 10e-t fizetne meg az is akinek 20millás autója van...
Megmondom, a BKV gondjait hogy lehetne megoldani:
1. Ne osszanak milliós jutalmakat a vezetőknek.
2. Az irodisták egy részét (tuti túl sok van belőlük) képezzék át ellenőrnek. (Sokkal jobb, mint a kirúgás, és aki nem akarja, annak még végkielégítést sem kell fizetni, hiszen ő nem akarta, hogy a cégen belül más posztra tegyék). Vagy legalábbis ültessenek fel 1-1 plusz embert a buszokra, akinél felszálláskor a jegyet meg kell venni ill. a bérletet bemutatni.
3. A kedvezményes bérleti konstrukciók megkurtítása: a teljesen ingyenes bérletek megszüntetése, kedvezményesre váltása, és a kedvezményesek csökkentése. Persze ezek okkal voltak, de egy földönfutótól ne várja senki, hogy jótékonykodjon!
Ha mindez kudarcot vall, akkor el kell kezdeni az egyes járatokat, járatcsoportokat, és a végén az egész BKV-t privatizálni... 73 milliárd adóssága van a BKV-nak, ha ennek töredékét szétosztanák támogatásként azoknak a vállalkozóknak, akik átveszik a közlekedés üzemeltetését, biztos hogy lenne, aki örömmel bevállalná.

Amiket Tarlós írt javaslatokat (a 10e Ft-os adó mellett), alapvetően sajnos hülyeségek.
Lecsökkenteni a buszjegy ÁFÁját 27%-ról 5%-ra? Nem tökmind1, hogy 27% az ÁFA és a BKV-nak az állam 25 milliárd támogatást ad, vagy 5% az ÁFA és arányosan kevesebb támogatást kell adni? Ugyanannyiba fog kerülni nekik.
Parkolási bevételek átutalása a BKV-nak: ez értelmes ötletnek hangzik, de ld. előző pontot. Ha nem nő a bevétel és nem csökken a kiadás, édesmind1, hogy az egyenlegen belül mit minek nevezünk.
Ipariűzési adó emelése: úgyis ez lesz a vége, de ettől még nem fognak jobban spórolni, gazdálkodni, a vállalkozások meg még inkább szívnak.
Pontszám: 8.36
kedvelt tagViskosFérfi
Végzetúr mester
455 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
263. hozzászólás - 2012.01.30. 10:18:52 (Válasz Miklós #262 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2012.01.30. 09:16:55
A cikk szerint a megoldás az lenne, ha minden bp-i autós 10e Ft útdíjat fizetne. Igen, hatalmas blődség, ilyen tényleg csak egy idiótának jut eszébe.
Ez valóban hülyeség. A közlekedés privatizálása veszélyes terep, mert ha a vállalkozó szerint valamit nem éri meg üzemeltetni, akkor ott járatritkítás és járatmegszüntetés lesz és Tarlós Úr sem fog ráhatni a cégre, hogy az emberek szeretnének munkába járni. Én arra emlékszem, hogy Párizsban 10 évvel ez előtt is 12000 Ft volt egy havi bérlet, amikor idehaza jóval olcsóbb volt. Még mindig nem tartunk ott a bérletárban, de ezt is mindenki sokallja. Ha privatizálják és kiderül, hogy ennyiből nem nyereséges, akkor bizony nem lesz tömegközlekedés Budapesten, csak amennyit a törvény minimumként előír és azt is állami cég fogja üzemeltetni.
Pontszám: 7.43
népszerűBinikeFérfi
Végzetúr tehetség
197 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
264. hozzászólás - 2012.01.30. 10:50:31
önmagában sok helyen leírták már egy nagyváros (érsd főváros) közlekedésének finanszírozását. jobb helyeken 33-33-33 % ban osztoznak a finanszírozásban az utasok, az önkormányzat és az állam a közösségi közlekedési cégben ... ez nálunk 33 utas megvan 33 állam megvan és a főváros 0 % -ban teszi hozzá a pénzt ... most megtette mert muszáj volt ... de eddig egy büdös petákot nem tett hozzá saját cégének fenntarthatóságához. Csak M4 ... csak az ... de az hogy idáig jutott a BKV az az elmúlt 22 év fővárosi vezetésének nem hozzáértése, és lopása ...
Eszek egy kis babot, aztán csapom neked a szelet

V2: JohnCoffey
V3: JohnnieSkywalker
V4: Kukucs; JohnnieSkywalker, JohnCoffey, Gombóc Artúr
Pontszám: 8.24
kedvencBpetya75Férfi
Végzetúr mester
2303 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
265. hozzászólás - 2012.01.30. 12:01:53 (Válasz Viskos #263 hozzászólására.)
Vannak azért példák, amiket tanulmányozni kellene, és a magyar viszonyokra alkalmazva akár bevezethetőek is lehetnének. Épp tegnap beszélgettünk Helsinki tömegközlekedéséről Öcsémmel, aki ott él. Vállakozók csinálják és működik. Nyilván nem olcsón. De ez a BKV sem az.
Pontszám: 8.75
népszerűMorzkodFérfi
Végzetúr mester
947 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
266. hozzászólás - 2012.01.30. 13:59:48 (Válasz Miklós #262 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2012.01.30. 09:16:55
3. A kedvezményes bérleti konstrukciók megkurtítása: a teljesen ingyenes bérletek megszüntetése,


Tudtommal ezt megleptek mar.
Kócos fórumaccountja.
Az "Azt nem értem, hogy a te értékeiddel egyáltalán hogy győzöl vadászatkor automatikusan?" karakter gazdája.
Pontszám: 8.00
fórumozóAwenhaiNő
Végzetúr mester
1131 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
267. hozzászólás - 2012.01.31. 06:02:32 (Válasz Morzkod #266 hozzászólására.)
Szervusztok!

Igen, megléptek. Mindenki, aki bármilyen okból a nyugdíjkorhatár előtt van, és jogosult volt a felháborítóan alacsony létfenntartó támogatások valamelyikére, az fizethetett eddig nyugdíjas bérletet. Ez 3700 Ft volt, a bérpótló juttatás, amiből egy több éve munkanélküli élni köteles, 22000 Ft. Lehet számolgatni, hogy meg tudja-e fizetni a teljesárú bérletet, ha rezsit, és élelmet, esetleg ruházatot is kell mellette vennie, esetleg a már meglévő gyermekének is.

***
Tegnap este már az Origón megjelent az is, hogy a rokkantaktól is elveszik a kedvezményt március után, majd februárban kitalálják, hogy megérdemlik-e, hogy mozogni tudjanak a városban. Maradtak az öregségi nyugdíjasok, és a diákok. Kérdés, hogy tőlük mikor vesznek el mindent.
A hozzászólást Awenhai módosította 2012.02.01. 06:24:05-kor
Alkotó szívek
Szép álmokat könnyeznek:
Világ születik.
Pontszám: 7.06
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
268. hozzászólás - 2012.02.03. 16:30:15 (Válasz Miklós #262 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2012.01.30. 09:16:55
Ha mindez kudarcot vall, akkor el kell kezdeni az egyes járatokat, járatcsoportokat, és a végén az egész BKV-t privatizálni... 73 milliárd adóssága van a BKV-nak, ha ennek töredékét szétosztanák támogatásként azoknak a vállalkozóknak, akik átveszik a közlekedés üzemeltetését, biztos hogy lenne, aki örömmel bevállalná.


Ezzel egy nagy gond van: egy nyugati pu - köki, vagy 4-6 villamos vonalat durván nyereségesen lehetne üzemeltetni, míg egy rákosborzasztó - meggyespuszta járaton alig lézengene valaki. A külső kerületekben gyakorlatilag megszűnne a tömegközlekedés. Pont azért jó egy nagy cég, mert egyik járat nyeresége fedezné egy másik járat veszteségét.

Idézet: Miklós - 2012.01.30. 09:16:55
Lecsökkenteni a buszjegy ÁFÁját 27%-ról 5%-ra? Nem tökmind1, hogy 27% az ÁFA és a BKV-nak az állam 25 milliárd támogatást ad, vagy 5% az ÁFA és arányosan kevesebb támogatást kell adni? Ugyanannyiba fog kerülni nekik.


Én sem tartom jó megoldásnak, de azért nem annyira hülyeség. Ha az Áfa 5% lenne, akkor a 320 Ft-os jegy csak 250 Ft-ba kerülne, így feltehetően lényegesen többen vennék meg. A BKV-hez meg ugyanannyi bevétel folyik be - igaz, az államhoz nem. Itt inkább arra próbálta Tarlós felhívni a figyelmet, hogy az állam komolyan megadóztatja a tömegközlekedést.
Pontszám: 8.16
kedvelt tagViskosFérfi
Végzetúr mester
455 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
269. hozzászólás - 2012.02.03. 19:20:14
Első gondolatom ez volt, hogy miért is ment csődbe a Malév:
http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/03/ elbaltaztak_de_lagalabb_nem_kell_fizetni/
valószínűleg nem kell visszafizetnie tiltott állami támogatás miatti 70-100 milliárdos uniós büntetést

Én azért nem hiszek ebben, hogy azért mert a Malév nem fogja visszafizetni, majd az államnak sem kell az EU felé visszafizetni a pénzt. Én inkább azt tartom valószínűnek, hogy ezen valaki nagyon sokat fog keresni.
Ez már összeesküvés elmélet, de ha továbbgondolom valaki meg fogja szerezni ingyen a teljes céget azért, mert garantálja, hogy majd visszafizeti a jogosulatlan támogatást, amit végül mégsem kell majd visszafizetnie, így lesz egy saját légitársasága ingyen.
Pontszám: 7.43
fórumozóAwenhaiNő
Végzetúr mester
1131 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
270. hozzászólás - 2012.02.04. 07:06:31 (Válasz Viskos #269 hozzászólására.)
Szervusztok!

Viskos: Igazad van. Ráadásul alighanem "szeretett Szent Vezérünk" ismeretségi körébe fog tartozni az a "befektető".


***
Ja, indoklás nem árt: Hétfőn már pedzegettek dolgokat. Kedden-szerdán gyorsított eljárással fű alatt elfogadtak néhány törvényecskét, amelyek alapján kiemelt stratégiai fontosságú vállalat lett a Malév. Csütörtökön csődvédelmet kapott az államtól. Pénteken reggel, amint az igazgató beért, leállított mindent. Ez le volt beszélve előtte, mert nem igaz, hogy ennyi volt a tartalék, hacsak nem adták parancsba, hogy hazudjanak mindenkinek. Főleg "Szent Vezérünk" nyilatkozata miatt, hogy az állam meg akarta menteni a céget, de ennyi sikerült, azonban kell a nemzeti légitársaság.
A hozzászólást Awenhai módosította 2012.02.04. 07:12:54-kor
Alkotó szívek
Szép álmokat könnyeznek:
Világ születik.
Pontszám: 7.06
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
271. hozzászólás - 2012.04.20. 13:02:42
http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/04/20/johet_a_telefon-_es_az_internetado/

Még egy ok a reklámok blokkolására.
Azt nem értem miért aprózzák el. Élő szóban ez után is adómentesen kommunikálni? Ezt a luxust!

Érdekes adalék: http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=116012
A hozzászólást Jeriko módosította 2012.04.20. 14:35:29-kor
Pontszám: 8.62
népszerűCraslorgFérfi
Végzetúr mester
11552 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
272. hozzászólás - 2012.04.24. 16:48:22
Gondolom a legtöbben hallottunk a Széll Kálmán v 2.0-ról.
A korábban említett telefon és SMS adó mellett a pénzforgalmi adó is bevezetésre kerül, azaz aki bankszámlára kapja a fizetését, gyakorlatilag 1 ezrelékkel kevesebbet kap.
Egyébként talán a Véleményvezér számolta ki, a bevezetett adók 600 milliárdos lyukat tömnek be, amivel a túlzott deficiteljárást megszüntethetik Magyarország ellen. Ha megmarad a többkulcsos adó, az 800 milliárdos pluszt jelentene és nem kellene minden ilyen-olyan egyéb adót kivetni, még maradna is 200 milliárd. Persze az egész tervezetre még rá kell bólintania az EU-nak.
Mindemellett meg akarják szüntetni a 2010-ben bevezetett 98%-os adót a végkielégítéseknél. Lehet, hogy a miniszterek váltására, esetleg a 2014-es kormányváltásra készülnek már fel...?
Pontszám: 8.40
népszerűTigristappancsFérfi
Végzetúr mester
402 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
273. hozzászólás - 2012.04.24. 17:11:24
Valami blogon azt is kiszámolták, hogy ha az átlag 4 perces beszélgetéseidet emiatt 3 percre csökkented, akkor már kevesebb adót fizetsz, a kevesebb beszélgetésre rakódó áfacsökkenés miatt. : )

Sajnos ismételten meg kell állapítani, hogy a jelenlegi kormányzat nem éppen a gazdaságpolitikai éleslátásáról fog elhíresülni.
Pontszám: 8.50
népszerűCraslorgFérfi
Végzetúr mester
11552 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
274. hozzászólás - 2012.04.24. 17:23:51
Ezt azért nehéz belőni, lévén megkezdett percenként megy a fizetés, ha átviszi a 3 percet, akkor fizet, másrészt nem hiszem, hogy ezen múlna. Inkább elterjednek jobban az alternatív megoldások. VOIP alapú kommunikációk, ilyen rendszerekhez előfizetés megfelelő készülékkel, stb... Aki eddig otthonról vonalason telefonált a családdal és van gépe, megtanulja majd kezelni ezeket a progikat is. Igaz, lesznek sokan, akik lesz...ják ezt a havi +2-300 forintot.
Pontszám: 8.40
népszerűTigristappancsFérfi
Végzetúr mester
402 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
275. hozzászólás - 2012.04.24. 19:44:13
Jellemzően a szolgáltatónak is a megkezdett perc után fizetsz, az áfa 27%, mondjuk 30 ft-os percdíjnál az áfa kb 7 ft, vagyis ha egy percel kevesebbet beszélsz akkor befizetsz 3 perc után 6 huf adót, meg nem fizetsz be a 4. perc után hetet és már ott is vagyunk hoyg bukó az egész. : )

Egyébként az biztos, hogy ezzel csak az internet alapú kommunikációt fogják erősíteni.
Pontszám: 8.50
kedvelt tagBirkaFérfi
Végzetúr mester
4520 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
276. hozzászólás - 2012.04.24. 20:36:03 (Válasz Tigristappancs #275 hozzászólására.)
Ebben az a durva hogy 0 forintos díjcsomagokból lesz hirtelen 2 forintos...
Ennél mér a +% adó is jobb lenne a díjcsomagokra
Kinyírják a családi flottákat, valamint azon díjcsomagokat, ahol megkezdett hívásonként fizetsz valamilyen dijjat. (Meg se említem azon céges flottákat, ahol már most is 0 forintért beszélsz mobilról Magyarországon belül.)
Pontszám: 7.54
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
277. hozzászólás - 2012.04.24. 20:43:47 (Válasz Craslorg #272 hozzászólására.)
Lehet, hogy végül az ilyen-olyan egyéb adók küldik az embert a padlóra, de ez csak a kegyelemdöfés. A pénzforgalmi adó, telefon és SMS adó meg sem kottyanna senkinek, ha a piacon valóban versenyhelyzet lenne a multik között. Akár bankokról, akár telekommunikációról van szó. De jelenleg Magyarország gyarmat, a tisztes haszon fogalma nem létezik, sokkal inkább a kizsigerelés és megkopasztás.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 8.07
népszerűTigristappancsFérfi
Végzetúr mester
402 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
278. hozzászólás - 2012.04.24. 21:20:28 (Válasz Ariel #277 hozzászólására.)
Azért nincs verseny, mert Magyarország kiírta magát a jogállamok közül, nem fektet be ide senki, a jelenleg piacon lévők így simán elvannak. Ezt még csak tetézi, hogy a kormány a saját kutyáit eteti és még olyan eszement baromságokkal is szűkíti a piacot, mint az állami mobilszolgáltató....
Pontszám: 8.87
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
279. hozzászólás - 2012.04.24. 23:00:38 (Válasz Tigristappancs #278 hozzászólására.)
Soha nem is volt verseny, ez nem az utóbbi pár év szüleménye. A kormányról fölösleges is szót ejteni, a politikusok a társadalmat tükrözik, még tanuljuk a demokráciát, és talán az unokáink már nem csak hallomásból fogják ismerni.

Az állami mobilszolgáltató ötlete egyébként nem lenne rossz, ha valóban piaci alapokon tudna működni, és nem kapná el azokat a "betegségeket" amik ellen általában nincsenek beoltva az állami cégek. Még akár valós versenyhelyzetet is teremthetne a piacon. Erre persze minimális az esély, már-már utópisztikus. Azt mindenesetre kétlem, hogy egy negyedik multi megjelenésével bármennyivel is csökkenne a telefonszámlánk...
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 7.80
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Adórendszer és adóreform
280. hozzászólás - 2012.04.25. 06:05:39 (Válasz Tigristappancs #273 hozzászólására.)
Idézet: Tigristappancs - 2012.04.24. 17:11:24
Valami blogon azt is kiszámolták, hogy ha az átlag 4 perces beszélgetéseidet emiatt 3 percre csökkented, akkor már kevesebb adót fizetsz, a kevesebb beszélgetésre rakódó áfacsökkenés miatt. : )


Kiveve, ha 0 Ft a percdijad. Nekem hivasaim 90%-anal annyi.
Pontszám: 7.95
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítőAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!