Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Prisma

Dátum: 2011.01.25. 23:22:50
Tehát az új nerf:

- A szar játékot jutalmazza
- A jó játékot bünteti
- Előzetes egyeztetés nélkül került be
- A korlátozás pontos működéséről nincsen info
- Meghirdetve is csak sunyi, patkány módon volt

Ha ezek után a sokmilliós LE mínusszal bíró KH-s farm botokra nem hat, hát az a világ legnagyobb pofátlansága. Gondolom, Miklós kormányzati pozíciókra gyúr. Pfej.
Dátum: 2011.01.24. 22:04:29
Idézet: Offsboy - 2011.01.24. 18:17:08

Ez az eddigi legdrasztikusabb nerf a pókoknak. Nem kell minket sajnálni, de ez igen sunyi húzás volt, köszönjük.

Ezzel gyakorlatilag teljesen hazavágták a pók taktikát. És bizony tényleg egy sunyi, patkány húzás volt. Nemhogy annyi gerinc nem volt Miklósban, hogy más nerfekhez hasonlóan előre kiírja a fórumra, de még annyi sem, hogy önálló hírt kapjon - el kellett bújtatni a szlovák szerver indulása mögé. Eddig sem volt túl jó véleményem Miklósról (úgy szakmailag mind emberileg )... legalább nem ingatta meg a világképemet, csak hogy pozitívan álljak hozzá, LOL.
Dátum: 2010.11.24. 17:09:18
Idézet: Morzkod - 2010.11.24. 11:46:07
gyakorlatilag csak arrol vitazunk, hogy mennyibe keruljon a kod?

Ez tévedés. A kódnak van (illetve lesz) piaci ára, ami teljesen független attól, hogy a Beholder szerint mennyibe kéne kerülnie. Mégpedig azért van neki független piaci ára, mert van egy réteg (a nem VU-zó HKK-sok), amely ingyen hozzájut, mintegy melléktermékként. Innen a normál kereslet-kínálat határozza meg a piaci árat, amelyet nem befolyásol a Beholder véleménye. A vita tárgya tehát nem az, hogy drága-e a cucc, hanem az, hogy legálisan miért csak jókora macerával, és a piaci árnál jóval drágábban lehet beszerezni a kódot - amelyet pedig elvileg a VU-soknak szánt a Beholder.
Dátum: 2010.11.23. 13:13:22
Idézet: Miklós - 2010.11.23. 11:58:17
az akció célja nem az, hogy még több őskövet kérjünk el tőletek, hanem az, hogy megismertessük veletek más termékeinket is.

Csakhogy mi nem akarjuk megismerni a többi terméket, pláne nem ilyen szektás hittérítős módon ránk erőszakolva, és pláne nem pénzért. Ha valóban meg akarjátok ismertetni velünk, akkor adjátok ajándékba az ismerkedést, INGYEN. Kulturált cégek így szokták csinálni.


Ezt egyébként millió más cég is csinálja, nem mi találtuk ki a dolgot

Ettől még nem lesz kevésbé ellenszenves. Millió más cég adót csal, vagy károsítja a környezetet, de ez ugye nem érv a hasonló cselekedet mellett? Másrészt pedig mint írtam előzőleg, kulturált cég soha nem csinálna ilyesmit. Ha valamit meg akarnak ismertetni veled, akkor ingyen adják az ízelítőt, pl. az Amazon egy bizonyos könyvvásárlás fölött ingyen ad 2 audiokönyvet is, és nem pedig azt csinálják, hogy egy idő után csak akkor vehetsz könyvet, hogyha veszel audiokönyvet is.
Dátum: 2010.11.23. 10:47:52
Ennek a HKK kóddal való vásárlásnak a legfőbb eredménye az, hogy mivel a VU-sok a HKK-soktól sok kódot vásárolnak, így voltaképpen a HKK-sok kapnak egy árengedményt, amit a VU-sok fizetnek ki. Emellett a Beholdernek is bevételkiesése van, mivel azt a pénzt ő is megkaphatná. Vagy nem látják ezt Miklósék, vagy látják ugyan, de azt hiszik, hogy a fenti hatást felülmúlja a HKK játékosok számának növekedése miatti (plusz a csak a kódok miatt megvett kártyák miatti) bevételnövekedés. Az, hogy az utóbbi tényleg igaz legyen, feltűnően valószínűtlen (és akkor ez rendkívül enyhe megfogalmazás). Egyébként még ha jelentene is valamennyi plusz bevételt, ez a módszer akkor is mélyen etikátlan lenne. Így viszont, hogy a plusz bevétel legfeljebb kívánságként létezik, nem csak etikátlan, hanem kontraproduktív, és ellenséges lépés a VU játékosokkal szemben.

Nem akar valaki egy szavazást kiírni arról, hogy lehessen kódot őskőért venni? Hátha megfelelő számú játékos esetén lemond Miklós a VU-s közösség hergeléséről.
Dátum: 2010.11.12. 11:30:20
Idézet: Lanmandragoran - 2010.11.12. 11:17:28

Nem pók vagy te véletlenül? Mert a vadászathoz nem értesz, az egyértelműen kiderült. Kiegyenlíti egymást a két hatás? Igen, nagyjából. Csak épp a kiegyenlített TP mellé a szerzett LE cirka 3-szoros lesz. Hol van ez az átlagosan fejlődő karakterektől? Miért is fáj nekik?

A láthatatlan vadászat pedig a TP felezés mellett az LE-t is felezi, így a fejlődési tempó ugyan kb. fele akkora mint az átlagjátékosnak, de a szerzett LE is. Vagyis arányaiban nem változik semmi az átlagoshoz képest.
Ha alapvető funkciókkal sem vagy tisztában, ne akarj reformálni. Én sem teszem.


Természetesen értek a vadászathoz, nem hiszem, hogy kiderült volna ennek az ellenkezője. Az viszont teljesen egyértelműen kiderült, hogy te write only üzemmódban vagy, és nem olvastad a topikot (akkor ugyanis tudnád, hogy mit írtam eddig erről). Azért tettem fel az álnaiv kérdéseket, hogy ki legyen mondva, hogy nem a TP-vel van itt a gond, hanem a LE/TP aránnyal. Bár azt a kifejezést, hogy LE/TP arány nem írtad, de azt végül is egyértelműen kifejezted, hogy adott TP-hez szerzett LE-vel van a gond, ami ugye a LE/TP arányt jeletni. Ebben tehát egyetértünk. Akkor már csak az a kérdés, hogy miért pont a VF LE/TP arány javító hatásával van a gond. A többi utólag bekerült ilyen hatással miért nincsen gond? Dehogy nincsen, és éppen emiatt a nerfet úgy kellene kivitelezni, hogy a tárgyat egyszerűen ki kellene venni, és nem ilyen racionálisan megindokolhatatlan VF-fel kizárást csinálni. A te, és a többi write only üzemmódban működő hozzászóló kedvéért leírom még egyszer, amit már leírtam, hátha most sikerül elolvasni:

"Az inspirátorral ugyanaz a gond, ami az avatárral lett volna: ütőtávba hoz olyanokat, akiknél extrém nagy különbség volt a lehetséges maximális LE/TP arányban. Sajnos a játékban kezdetektől jelen van az a nagyon súlyos koncepcionális/tervezési hiba, hogy a lehetséges maximális LE/TP arány folyamatosan változik. Ennek negatív hatásaitól az ad némi védelmet, hogy maximálva van a CSP termelés sebessége, így ha valaki azt akarja, hogy az alacsonyabb szintű, tápos LE/TP aránnyal hizlalt karakterek ne érjék utol, akkor csak annyi a teendője, hogy maximális sebességgel költi a CSP-it (és térkapu pontokat stb), így azok soha nem kerülnek vele egy szintre. Az inspirátor ezt rúgta fel, a tulajdonosoknak lehetővé tette, hogy utolérjék az előttük járókat, méghozzá úgy, hogy ez ellen azok semmit sem tehetnek.

És megint kilyukadtunk oda, hogy miért pont a VF-fel van már megint gond? A sok utólag bekerült LE/TP javító lehetőség közül a VF csak egy. A helyzet az, hogy a VF nélküli karakterek esetében a többi ilyen lehetőség miatt ugyanúgy nem fair az elöl lévőkre szabadítani őket. Az inspirátor tehát valójában úgy hibás, ahogy van, nem szabadna a játékban lennie."
Dátum: 2010.11.12. 10:53:30
Idézet: Lanmandragoran - 2010.11.12. 10:31:10
Az Inspirátor, mint a neve is mutatja, felzárkóztatási lehetőségként került árverésre, a vf viszont a leszakadást segíti elő.

1. OK, és mi itt a gond? Milyen problémát okoz, ha egyszerre használják? Legfeljebb kiegyenlíti egymást a két hatás. Akkor pedig ugye kb. átlagos tempóban fejlődik a használó. Miért fáj ez bárkinek, pláne Miklósnak? Ha pedig fáj, akkor mi van az inspirátor + VF kombó nélkül átlagos sebességgel fejlődő karakterekkel (tehát a többséggel)? Őket miért nem kell regulázni?
2. Feltéve (de meg nem engedve), hogy a két ellentétes hatás egyszerre való használata tényleg problémás, akkor miért nincs letiltva a láthatatlan vadászat is? Az is felezi a TP-t, ebben pontosan ugyanúgy viselkedik, mint a VF.



Miklósákat pedig - már igazán megtanulhattuk volna 2 év alatt - hidegen hagyja, hogy a játékosállomány milyen, az eredeti céltól eltérő taktikát épít a tárgy köré, ők azt tartják szem előtt, amire ők az adott tárgyat kitalálták.

Ez a világ legostobább érve lenne bármire is, szerintem ilyet Miklós sem merne bevállalni mint motivációt. A tudományos felfedezések jelentős része származik abból, hogy egy adott dolgot a szokásostól eltérő körülmények közöt vizsgálnak, néha konkrétan nem arra használnak valamit, amire "való". Az ilyesmivel csak akkor van probléma, ha kimutatható, konkrét kárt okoz. Sőt, valójában bármivel csak akkor van gond, ha kárt okoz. Az nem érv, hogy Miklósnak (bárkinek) nem tetszik. Nekem meg a sárgaborsófőzelék nem tetszik, mégsem akarom, hogy betiltsák.
Dátum: 2010.11.12. 09:34:15
Idézet: Birka - 2010.11.12. 07:35:58
Tévedsz, a nerf eleme, hogy amíg van nálad inspirátor, addig nem működik egyszerűen a VF!


Mindeddig nem sikerült senkinek racionális magyarázatot adni arra, hogy miért pont a VF-et zárja ki. Tudom, hogy kevesekben merül fel igény arra, hogy a játék szabályainak változása racionális alapokon nyugodjon, így aztán kénytelen vagyok én magam felvetni ezt néha.
Dátum: 2010.11.10. 12:39:30
Idézet: Morzkod - 2010.11.10. 12:31:43
Idézet: Prisma - 2010.11.10. 08:07:47
Egy futóversenyen ez alapvetően igazságtalan dolog.


Prisma: Most erre mondjam azt, hogy az sem tul szep, ha masok elgancsolasaval jutsz elore a futoversenyen? Nem mondom. Ennek a versenynek ilyenek a szabalyai. Bar azt nem lehet mondani, hogy mindenki ismerte elore a szabalyokat, hiszen nem tudtuk elore, hogy lesz inspirator, de azt mar mondhatom, hogy senki sem tudta.


A PvP az a szabályrendszer része a kezdetektől, tehát a gáncsolás a kezdeti szabályok szerint is létezett, és most is. A LE/TP arány megváltoztatása viszont valójában a szabályok módosítása utólag. A kezdetekben adott mennyiségű CSP elköltésével X lét lehetett szerezni, később pedig X+Y-t. Ez bizony a szabályok megváltoztatása, és azért van nagy hatása, mert a különböző szabályrendszerben nevelkedett karaktereknek egymással kell küzdeniük. Ez igazságtalan. Olyan, mintha egy autóversenyen a később nevezők erősebb motort pakolhatnának bele az autójukba, de ugyanazon a futamon indulnának.
Dátum: 2010.11.10. 12:30:49
Idézet: Morzkod - 2010.11.10. 12:07:37
Idézet: Prisma - 2010.11.10. 08:07:47

Az inspirátorban mi az az alapötlet, ami jó?

Az, hogy aki kesobb indult, ezert ossz eroforras lemaradasban van az felzarkozhat elkoltott eroforrasban azokhoz akik a jatek elejen indultak.


Nos, pont ez az alapvetően hibás ötlet. Ez akkor lenne elfogadható, ha a lehetséges maximális LE/TP állandó lenne. Mivel nem az, ez egy rendkívül igazságtalan ötlet. Az más kérdés, hogy az, hogy a LE/TP arány folyamatosan változik maga is egy súlyos hiba. Ezt azonban nem érdemes tetézni egy másik súlyos hibával. Az inspirátort bizony ki kellene venni.
Dátum: 2010.11.10. 08:07:47
Idézet: Morzkod - 2010.11.10. 06:33:52
Idézet: Birka - 2010.11.09. 22:54:46
Én bízom benne, hogy az inspirátor végleg kikerül a játékból,


Me ontsuk mar ki a furdovizzel a gyereket is. Az inspirator egy jo alapotlet, nagyon rosszul megvalositva. Nem kell kivenni a jatekbol.


Az inspirátorban mi az az alapötlet, ami jó? Valójában alapvetően hibás az egész elgondolás, mert extrém LE/TP különbséggel rendelkező játékosokat szabadít egymásra úgy, hogy az elöl lévőnek nincsen esélye ez ellen tenni (bővebben már leírtam ezt). A te hasonlatod szerint is alapvetően hibás. OK, hogy biciklit kaptak bizonyos futók roller helyett, és most vissza akarják cserélni rollerre, de a kérdés az, hogy mire fel kapna bármelyik futó bármilyen járművet? Egy futóversenyen ez alapvetően igazságtalan dolog.

Továbbra is érthetetlen, hogy a VF hogy jön már megint ide? Az tény, hogy a VF javítja a LE/TP arányt, de a maximális LE/TP arány javulásnak csak töredékéért felelős. Az utólag bekerült LE/TP javító hatásoknak is csak egy részéért. Tehát akkor mi az a speciális dolog a VF-ben, amiért ki kell emelni? Semmi.

A tárgyat inkább teljesen ki kell venni. Akiket kár ér emiatt, azokat pedig nagyvonalúan kompenzálni illene (kultúrországokban kulturált szolgáltatóknál így szokás, érdemes kipróbálni néha, hogy az ember lássa, hogy úgy is lehet).
Dátum: 2010.11.09. 21:33:09
Az inspirátorral ugyanaz a gond, ami az avatárral lett volna: ütőtávba hoz olyanokat, akiknél extrém nagy különbség volt a lehetséges maximális LE/TP arányban. Sajnos a játékban kezdetektől jelen van az a nagyon súlyos koncepcionális/tervezési hiba, hogy a lehetséges maximális LE/TP arány folyamatosan változik. Ennek negatív hatásaitól az ad némi védelmet, hogy maximálva van a CSP termelés sebessége, így ha valaki azt akarja, hogy az alacsonyabb szintű, tápos LE/TP aránnyal hizlalt karakterek ne érjék utol, akkor csak annyi a teendője, hogy maximális sebességgel költi a CSP-it (és térkapu pontokat stb), így azok soha nem kerülnek vele egy szintre. Az inspirátor ezt rúgta fel, a tulajdonosoknak lehetővé tette, hogy utolérjék az előttük járókat, méghozzá úgy, hogy ez ellen azok semmit sem tehetnek.

És megint kilyukadtunk oda, hogy miért pont a VF-fel van már megint gond? A sok utólag bekerült LE/TP javító lehetőség közül a VF csak egy. A helyzet az, hogy a VF nélküli karakterek esetében a többi ilyen lehetőség miatt ugyanúgy nem fair az elöl lévőkre szabadítani őket. Az inspirátor tehát valójában úgy hibás, ahogy van, nem szabadna a játékban lennie.

Idézet: Miklós - 2010.11.09. 20:42:09

Mivel viszont a reliket nem lehet ledobni, ha nerfelni akartok akkor inkább a VF ne működjön ha van valakinek inspirátora

Igazad van, így ésszerűbb, legyen így.

Szerintem nem hangzik ésszerűnek. És ha ő inkább VF-et szeretne használni?
Dátum: 2010.10.15. 20:44:25
Idézet: Miklós - 2010.10.15. 17:52:30
A köpeny hatása nem változott, maga a láthatatlanság adta bónusz nem változott, nem értem, miért kéne a köpennyel bármit kezdeni...

Ez a legsötétebb kelet-európai tempó. Álnaivságnak álcázott arcátlan vállvonogatás, és gúnyolódás az ügyfél pofájába, amikor az a szolgáltató hibájából bekövetkezett minőségi kifogásának ad - a körülményekhez képest - udvarias módon hangot. Lélegzetelállító - lenne, ha Magyarországon nem lenne annyira elterjedt ez a hozzáállás.
Dátum: 2010.10.14. 08:15:29
Alkimista laborban a CSP-ből, és PP-ből való esszencia gyártásnál keletkezhet katalizátor is? Nekem több, mint 40 esszenciám van adott típusból, katalizátor viszont nem akar keletkezni.
Dátum: 2010.10.13. 15:16:06
CSP-ből, és PP-ből való esszencia gyártásnál keletkezhet katalizátor is? Nekem van vagy 40 esszenciám adott típusból, katalizátor viszont még nincsen.
Dátum: 2010.10.06. 15:23:51
Idézet: Jeriko - 2010.10.06. 13:42:05
Egész egyszerűen nem a láthatatlan vadászatba kell tenni felzárkózási lehetőséget. Akiknek szüksége lenne felzárkózásra, valószínű azt sem tudják, mi a LE/TP arány, nemhogy láthatatlanul vadásszanak.

Felzárkózásként sokkal többet érne, ha a mentor fel lenne készíteni a VF szakértelemre, elmagyarázni, hogy miért jó, aki nagyon gyenge, annak kiadni küldetésben, hogy vigye fel a VF-jét stb.
Akit meg már agyon raboltak, annak védelmet kellene adni, nem láthatatlan vadászatot. Pl. szinthez képest túlzottan negatív LE-diff adjon ideiglenes transzcendális projekció szakértelmet. Akinek többmilliós mínusza van LE.diffből, annak akár többszázat is (tippre -LE.diff/(szint^2)/5 -el megnőhetne a transz.projekció szakértelme.


Kiváló ötlet. Akitől nem lehet rabolni, azzal ugye nincs gond, akitől pedig lehet, annak adjunk automatikus védelmet, hogy tőle se lehessen. Szerintem egyszerűbb lenne kivenni a játékból a portyát, minek bonyolítani?
Dátum: 2010.10.06. 11:53:23
Sok érdekes felvetés volt. Egy dolog már most látszik: hosszú-hosszú hónapok óta ez a legátgondolatlanabb változtatás. Az sejthető volt, hogy gáz lesz, de hogy ennyire... Úgy vagyok vele, mint az egyszeri paraszt bácsi: na ezt már én se gondútam vóna.
Dátum: 2010.10.05. 10:59:59
Idézet: Miklós - 2010.10.05. 09:13:33
A győzelem arány megkötés azért volt szükséges, hogy a láthatatlanságot ne a pók karakterek használják arra, hogy előnyüket még tovább növeljék

WTF? A pókok előnyét a vadászat csökkenti. A láthatatlan vadászat is. Biztos, hogy ezzel a játékkal játszol, Miklós?
Eleve az volt az egyik kifogás a nerf ellen, hogy így nem lehet majd a pókokkal versenyképes karaktert vadászattal csinálni. Tehát ha a pókok ellensúlyozása volt a cél, akkor sikerült az ellenkezőjét elérni.
Így hát be kell ismernem, tévedtem. Ez így nem dupla 0, hanem tripla 0.
Dátum: 2010.10.05. 10:29:51
Gratulálok, dupla 0. Nem elég, hogy igazságtalan megoldás, egyúttal a kontraszelekció is be lett vezetve. Hadd ne mondjam, mire emlékeztet ez.
Dátum: 2010.10.04. 20:45:20
Az a gond, hogy már mindenki szem elől vesztette (igaz, ez kb. a 2. hozzászólásnál bekövetkezett), hogy miért került ez az egész elő, és mire kell megoldás, és milyen.

Van az eredeti probléma: kíváncsi vagyok, hogy emlkékszik-e még valaki rá, hogy mi is az.
A problémára az első javasolt megoldás a láthatatlan vadászat nerfje volt.

Több kérdés is felmerül:
1. Biztos, hogy a láthatatlan vadászat nerfje a jó megoldás az eredeti problémára?
2. Ha igen, akkor a jelenleg javasolt módja igazságos-e?
3. Meg lehet-e úgy oldani a nerfet, hogy igazságos legyen?

A 2. kérdésről egyértelműen kiderült, hogy nem, jelen formájában nem igazságos. A nerf helyeslői azonban a helyett, hogy a 3. kérdésen gondolkodtak volna, úgy tesznek, mintha a probléma nem létezne, sőt, mintha egyik probléma sem létezne. Azon kevés ember, akinek volt ehhez értelmes hozzászólása, már nem ír ide. Sebaj, emlékeztetőül: Offsboy felvetett egy igazságos módot, a puffer alapút.

Még alapvetőbb kérdés azonban az 1.: egyáltalán ezzel a nerffel lehet az eredeti problémát a legjobban megoldani? Erről pedig még kevesebb szó esett itt. Ez vagy arra utal, hogy a legtöbben lusták ezen gondolkodni (de nem lusták rengeteg hozzászólást írni), vagy pedig nem a problémát akarják megoldani, hanem nerfelni akarnak.

Igazán nagyszerű lenne, hogyha a felvázolt 3 kérdésre értelmes válaszok is születnének, mert eddig sajnos elenyészően kevés volt ilyen.

Ezúton elnézést kérek én is, hogy jó néhány offtopic megjegyzésem volt nekem is.

Tehát mi lenne, ha a tényleges problémáról esne szó, már ha érdekel bárkit is?