Az epikus tárgyakkal az eredeti szándék az volt, hogy egy 40. szintű epikus tárgyat csak egy 40. szintű karakter használhat. A szinteket úgy lőttük be, hogy extrém exploitokat kivéve ebből biztosan ne legyen probléma - a legelső tárgyak 30. szintűek, úgy gondoltuk, 30. szint alatt nem nagyon lesz epikus ölés, és 10 epikusonként a tárgy nehézsége 5 szintet nő. Ha nagyjából megnézem az adatbázist, ez egyébként stimmel is.
De. Ez valamiért, valahogy végül nem került be, nem tudom már, miért - egyszerűen elfelejtettük, vagy ti kértétek, hogy ne legyen ez a limit. Úgy gondolom, ha bármit változtatunk, a már megszerzett tárgyakat akkor sem illendő elvenni valakitől. Tehát akármit változtatunk, ez mindenképpen aránytalansághoz vezethet.
A beépítést nehezíteni, korlátozni stb. értelmetlen. Simán meg lehet csinálni azt, hogy az 1. szintű és a 80. szintű karakter létrehoz egy szövetséget, az 1. szintű beépíti az 1000 LE-t, és utána teljes jogú tag lesz, hiába lesz 100ezres lélekkút a nap végére.
A minimális kikiáltási ár nem rossz ötlet. Pár probléma van vele: a "szemeteket" sokszor most is minimális áron viszik el szövi tagok, ez akkor nem lenne lehetséges. Az "egyszemélyes" szövetség könnyen abba a paradox helyzetbe kerülhetne, hogy nem tudja a saját tárgyát megvenni! Bármilyen lineáris / exponenciális képletet találunk ki, lesz olyan ember, aki továbbra is irreálisan alacsony szinten fog tudni erős tárgyakat megvenni, VAGY kizárunk olyanokat a licitből, akik azt a tárgyat egyébként jogosan meg tudják venni. Ennek ellenére nem zárkózom el a dologtól, meg tudjuk csinálni, ha ezt akarjátok.
De lehet, hogy inkább az eredeti koncepciónál kéne maradni, annyival kiegészítve, hogy korábban is lehet használni a tárgyat, csak akkor kisebb a hatásfoka. Pl. ha egy +10 támadást adó 40. szintű gyűrűt megszerez egy 20. szintű karakter, akkor csak +5 támadást fog neki adni. Ez talán elfogadható lenne azoknak is, akik már szereztek ilyen tárgyat, hiszen akkor a tárgyat tovább használhatnák, és idővel elérné teljes potenciálját.
Jerikó többi javaslatáról: nagyon konstruktívak, és ha a játék most indulna, talán el lehetne róluk gondolkodni. De visszamenőleg bevezetni, hogy aki az áltagnál kevesebbet épített, az ne kapjon bónuszokat, rossz ötlet. Az, hogyha kevesen ölnek egy epikust, nagyságrenddel nehezebb legyen a dolog: számos szövetség van, ahol nem exploitból csinálják ezt, egyszerűen ilyenek a körülmények. A javaslatod a játékosok lehetőségeit és mozgásterét szűkítené.
Hozzászólások - Miklós
Dátum: 2009.12.18. 13:09:57
Dátum: 2009.12.17. 16:01:01
A nyitó topicot frissítettem.
Dátum: 2009.12.17. 15:37:53
Elkészült a baráti portyázás (végső nevén baráti kihívás) fejlesztési dokumentációja. Köszönöm a javaslatokat és hozzászólásokat. Összefoglalom azokat az információkat, amelyek a topicnyitóban nincsenek benne:
A szakértelmek összehasonlításakor nem lesz random faktor, akinek nagyobb egy szaki, az nyeri az adott kört.
A győztes állatmorált, állat tapasztalatot, és 1-3 kristálypontot kap.
A vesztes állatmorált, és 10% eséllyel egy támadás italát kap (átmeneti bónusz: +15 IQ, +15 támadás a használatot követő támadásra)
Mivel óránként összesen 10 portyázást lehet indítani, ebbe a limitbe beleszámítanak a baráti kihívások is.
Lesz egy beállítási lehetőség, hogy aki nem akarja, azt ne lehessen kihívni.
Ez valószínűleg már csak január elején kerül be. Aki akar addig még rágódhat a támadás italán.
A szakértelmek összehasonlításakor nem lesz random faktor, akinek nagyobb egy szaki, az nyeri az adott kört.
A győztes állatmorált, állat tapasztalatot, és 1-3 kristálypontot kap.
A vesztes állatmorált, és 10% eséllyel egy támadás italát kap (átmeneti bónusz: +15 IQ, +15 támadás a használatot követő támadásra)
Mivel óránként összesen 10 portyázást lehet indítani, ebbe a limitbe beleszámítanak a baráti kihívások is.
Lesz egy beállítási lehetőség, hogy aki nem akarja, azt ne lehessen kihívni.
Ez valószínűleg már csak január elején kerül be. Aki akar addig még rágódhat a támadás italán.
Dátum: 2009.12.17. 14:34:16
Igen, az építő rabszolga a multizás egy formája, bővebb részletek:
http://www.vegzetur.hu/index.php?m=jatekleiras&sub=multizas
Ha egy gépről csak egyetlen karakter játszik, és az csak épít, eddig sem büntettük, ezután sem fogjuk. Jerikónak igaza van, ezzel vissza lehet élni, mindennel vissza lehet. De remélem azért elég kevés ember van, aki képes 50-60 akárhány napon át úgy játszani egy karakterrel, hogy semmi szórakozása nincs benne.
http://www.vegzetur.hu/index.php?m=jatekleiras&sub=multizas
Ha egy gépről csak egyetlen karakter játszik, és az csak épít, eddig sem büntettük, ezután sem fogjuk. Jerikónak igaza van, ezzel vissza lehet élni, mindennel vissza lehet. De remélem azért elég kevés ember van, aki képes 50-60 akárhány napon át úgy játszani egy karakterrel, hogy semmi szórakozása nincs benne.
Dátum: 2009.12.17. 09:17:02
A lottó egyébként egy érdekes téma. Furcsa módon, a lottó ötös valóban nem boldogít, azért, mert a legtöbb ember nem tud mit kezdeni a hirtelen nyakába szakadó rengeteg pénzzel. Boldog-boldogtalan próbálja megvágni, átverni, és sokszor értelmetlen dolgokra költi el a pénzt. Feladja a munkáját, ami azért a legtöbb ember életének fókuszt ad, és helyette vesz egy csomó dolgot, aminek a fenntartására egyszerűen már nem elég a nyeremény. Ez azonban nem jelenti azt, hogy aki okosan csinálja, ne válhatna boldogabbá, kiegyensúlyozottabbá a pénz által. Ha én nyernék a lottón (amire a szokásosnál is kisebb az esély, mivel csak ritkán veszek lottót), akkor valószínűleg ugyanúgy tovább csinálnám ezt, amit eddig, legfeljebb valamivel kevesebbet dolgoznék egy héten, és többet nyaralnék.
Én is olvastam egy könyvet a témában, nem a boldogságról, hanem egy lottómilliomosról. Sok elképesztő baromságra cseszett el pénzt, és csinált olyan dolgokat is, amiért sokan irigyelnék. Végül (pár évvel?) a nyeremény megszerzése után megbetegedett és meghalt...
Olvastam egy másik könyvet is, a pénzről szólt. Az egyik fő bölcsessége az volt, hogy a pénz akkor boldogít, ha van időd el is költeni. A szeretteiddel töltött idő talán a legnagyobb érték, ha ezzel nem rendelkezel, ugyanúgy szegény maradsz, bármennyi pénzt is keresel.
Én is olvastam egy könyvet a témában, nem a boldogságról, hanem egy lottómilliomosról. Sok elképesztő baromságra cseszett el pénzt, és csinált olyan dolgokat is, amiért sokan irigyelnék. Végül (pár évvel?) a nyeremény megszerzése után megbetegedett és meghalt...
Olvastam egy másik könyvet is, a pénzről szólt. Az egyik fő bölcsessége az volt, hogy a pénz akkor boldogít, ha van időd el is költeni. A szeretteiddel töltött idő talán a legnagyobb érték, ha ezzel nem rendelkezel, ugyanúgy szegény maradsz, bármennyi pénzt is keresel.
Dátum: 2009.12.17. 09:03:36
Idézet: Kocos - 2009.12.16. 19:21:08
Ez egy tévedés. Az európai unió gyakorlatilag mindenfajta termelést, szolgáltatást már a távol keleten végeztet el. Ha a visszaeső erőszakos bűnözők őrzése, felügyelete gazdaságosabban és hatékonyabban megoldható mondjuk koreában, akkor miért ne?
Abban is tévedsz, hogy a bűnözők többsége az éhhalál elkerülése végett követ el erőszakos cselekményeket manapság Magyarországon.
Par megjegyzes. Lenyegileg ez a rabszolgakereskedelem. Ami semmivel nem lesz elfogadhatobb vagy emberibb attol, hogy az aldozata erre "raszolgal".
Ez egy tévedés. Az európai unió gyakorlatilag mindenfajta termelést, szolgáltatást már a távol keleten végeztet el. Ha a visszaeső erőszakos bűnözők őrzése, felügyelete gazdaságosabban és hatékonyabban megoldható mondjuk koreában, akkor miért ne?
Abban is tévedsz, hogy a bűnözők többsége az éhhalál elkerülése végett követ el erőszakos cselekményeket manapság Magyarországon.
Dátum: 2009.12.17. 08:56:54
Szerintem annak, akit egy machétával felszabdalnak, de legalábbis a családjának, semmiféle vigaszt nem nyújt az, hogy a gyilkos nem volt teljesen beszámítható, sem az, hogy lehetne keresni felelősöket, hogy miért nem ültek a fején napi 24 órában. Én épp fordítva gondolkodom. Ha valaki nyereségvágyból, kilátástalanságból, de következményei tudatában követ el valamit, ott még elképzelhető, hogy a büntetésnek van értelme, megbánja tetteit, és esetleg a jövőben nem követ el hasonlót. Egy elmebeteg embernél erre nincs garancia. Csak reménykedni lehet, hogy hátralevő életében folyamatosan képes lesz valaki vigyázni rá, ellenkező esetben kioltja az életét megint valakinek, aki tartalmas, becsületet életet élt, és megérdemelte volna a boldogságot. Klasszikus (persze túlzó) példa a Bárányok hallgatnak. Komoly pénzt és időt áldoznak arra, hogy egy pszichopata elmebeteget őrizzenek élete végéig, miközben számos embert öl meg vagy nyomorít meg. Nem az élet védelméről van itt szó, hanem a félelem a felelősségtől, a döntés meghozásától, az "úgyse pont az én családomat fogja majd kiirtani" mentalitásról. A mérleg egyik serpenyőjében egy pszichopata élete van, aki már több embert meggyilkolt. A másikban azok élete van, akiket további pályafutása során a pszichopata meggyilkolhat, ha csak egy pillanatra felügyelet nélkül hagyják, plusz az iszonyatos stressz azok számára, akiknek őrizniük kell. És arról a nonszenszről még nem beszélünk hogy sokszor tudatos gyilkosok használják a sérült elmeállapotot a büntetés alól kibúvóként. Ez az egész nemcsak az emberi természetnek, de még az evolúciónak is ellentmond.
Dátum: 2009.12.16. 13:10:07
A következő fokozat sajnos az lesz, amikor ezek az esetek már tömegessé válnak, és nem lesz hírértékük sem...
A halálbüntetésnél lehet, hogy van egy sokkal jobb és emberségesebb megoldás. Vezetőinknek fel kéne eleveníteni a barátságot régi cimboráinkkal, Észak-Koreával. Segíthetnénk őket pénzzel és munkaerővel. Ha valakit 3x elítélnek erőszakos cselekedetért (vagy akár egyszer olyan súlyos esetért, hogy pl. machétával felaprítja az exét és annak új barátját), akkor elküldenénk Észak-Koreába tanulmányi útra. Nemcsak a repülőjegyét fizethetné a magyar állam, hanem még némi plusz apanázst is kapna Korea a fáradozásaiért (még mindig jobban jönnénk ki, mint az új börtönök építésével és fenntartásával). A koreaiak biztosítanának elfoglaltságot ezeknek az uraknak, megtanítanák őket rizstermesztésre, árokásásra, rézbányászatra meg hasonlókra. Valószínűleg jobban rá tudnák őket venni, hogy dolgozzanak, mint mi. Talán a dolognak az elrettentő ereje is nagyobb lenne, mint a segélymegvonással való fenyegetés.
A halálbüntetésnél lehet, hogy van egy sokkal jobb és emberségesebb megoldás. Vezetőinknek fel kéne eleveníteni a barátságot régi cimboráinkkal, Észak-Koreával. Segíthetnénk őket pénzzel és munkaerővel. Ha valakit 3x elítélnek erőszakos cselekedetért (vagy akár egyszer olyan súlyos esetért, hogy pl. machétával felaprítja az exét és annak új barátját), akkor elküldenénk Észak-Koreába tanulmányi útra. Nemcsak a repülőjegyét fizethetné a magyar állam, hanem még némi plusz apanázst is kapna Korea a fáradozásaiért (még mindig jobban jönnénk ki, mint az új börtönök építésével és fenntartásával). A koreaiak biztosítanának elfoglaltságot ezeknek az uraknak, megtanítanák őket rizstermesztésre, árokásásra, rézbányászatra meg hasonlókra. Valószínűleg jobban rá tudnák őket venni, hogy dolgozzanak, mint mi. Talán a dolognak az elrettentő ereje is nagyobb lenne, mint a segélymegvonással való fenyegetés.
Dátum: 2009.12.13. 11:33:00
Ez igaz de azért igen ritka az olyan próba, ahol mondjuk 6 különböző tulajdonságpróbát kapsz... Szerintem még azok száma is elenyésző ahol 2 olyan különböző tulajdonságpróbát kapsz, amelyek mindegyikének fejlesztését elhanyagoltad.
Dátum: 2009.12.12. 21:55:42
Nézek itt csatákat, varázslat sebzés 738, fegyver sebzés 713, állat sebzés 942... Lehet, hogy az állatok már nem ütnek kritikust, de sok esetben gyakrabban találnak, mint a gazdi, szóval én a helyetekben nem írnám le a kis kedvenceket 

Dátum: 2009.12.12. 13:40:19
Kócos és Ywgarrd: ezek konstruktív javaslatok, de teljesen megváltoztatják a játék szabályait. Persze elsőre jó mókának tűnik, de valójában az eredmény ugyanaz lesz, pár jó matematikai készségű ember felismeri, hogy az új szabályok mellett mi a nyerő taktika, és azt alkalmazza. Ráadásul, nincs külön tesztkapacitás arra, hogy ezeket a teljesen új szabályokat kipróbáljuk, hogy tényleg jók-e. A Végzetúrban már most is épp elég sokfajta lehetőség, stratégia létezik, ezek kiismerése, megtanulása, mesteri szinten való elsajátítása időt igényel. Sok ember számára pont az a vonzó egy játékban, hogy már ismerik, megtanulták. Miért kell minden körben mindent a feje tetejére állítani? Nyitott vagyok minden egyes V4 újraindítás előtt óvatos, kisebb változásokra, de nem szívesen kísérleteznék egy csomó fizetős játékos idejével és pénzével.
Az előző V4-hez képest annyi változott, hogy több epikust kellett ölni, ezzel több mozgásteret adtunk. Ezenkívül a HT-t nem egyszer kellett letudni, hanem az utolsó epikus leölésekor is birtokolni kellett. Ezek jó változások voltak?
Az epikus ölés a karakterek harci erejét, és a szövetség összefogási képességét teszteli, szerintem ez mindenképpen jó feltétel. A HT az építési kapacitást, ezen lehet vitatkozni - ígérem, hogy a következő V4-en igyekszünk még hatékonyabban szűrni az esetleges építő rabszolgákat.
Amire egyébként lehetőséget látok, és Ywgarrd javaslata ehhez jó alap, hogyha az éles játékban elkészülnek a szövetségi küldetések, akkor a V4-ben ehhez kössük a nyerési feltételt, akkor a szövetségeknek számos feladatot kell elvégezniük. Sajnos, ennek a leprogramozása sok időbe telik. Mindenesetre, elkezdem írni a fejlesztői dokumentációt, de ez biztos, hogy erre a V4 indÍtásra már nem fog megvalósulni. Amúgy se árt, ha a V1-V3-on a küldetések nehézségét először kipróbáljuk, mielőtt nyerési feltétellé tesszük.
Szintén praktikus lenne, ha az új háborús rendszert be tudnánk venni, de ez szintén egy hosszabb lélegzetű dolog lesz. Ha az elkészül, meg tudjuk csinálni, hogy a V4-en a nyert háborúk (esetleg csak a top x szövetség ellen nyert háborúk) is számítsanak.
Tehát summa summárum:
Ywgardd javaslata megvalósulhat, de több hónap múlva, a köv. V4-re.
Szintén a háború beszámítása megvalósulhat, a köv. V4-re.
Kócos javaslatát a játék paramétereinek kísérletezésszerű megváltoztatásáról nem támogatom.
A HT mint feltétel törölhető, de esetleg kellene helyette akkor valami más.
A Pontrendszeres ötletnek esetleg valami egyszerűsített változatát meg tudjuk csinálni, pontot érne minden legyőzött epikus, minden felépített épület, minden bajnoki győzelem, minden háborús győzelem... X pont elérésekor nyer valaki.
Az előző V4-hez képest annyi változott, hogy több epikust kellett ölni, ezzel több mozgásteret adtunk. Ezenkívül a HT-t nem egyszer kellett letudni, hanem az utolsó epikus leölésekor is birtokolni kellett. Ezek jó változások voltak?
Az epikus ölés a karakterek harci erejét, és a szövetség összefogási képességét teszteli, szerintem ez mindenképpen jó feltétel. A HT az építési kapacitást, ezen lehet vitatkozni - ígérem, hogy a következő V4-en igyekszünk még hatékonyabban szűrni az esetleges építő rabszolgákat.
Amire egyébként lehetőséget látok, és Ywgarrd javaslata ehhez jó alap, hogyha az éles játékban elkészülnek a szövetségi küldetések, akkor a V4-ben ehhez kössük a nyerési feltételt, akkor a szövetségeknek számos feladatot kell elvégezniük. Sajnos, ennek a leprogramozása sok időbe telik. Mindenesetre, elkezdem írni a fejlesztői dokumentációt, de ez biztos, hogy erre a V4 indÍtásra már nem fog megvalósulni. Amúgy se árt, ha a V1-V3-on a küldetések nehézségét először kipróbáljuk, mielőtt nyerési feltétellé tesszük.
Szintén praktikus lenne, ha az új háborús rendszert be tudnánk venni, de ez szintén egy hosszabb lélegzetű dolog lesz. Ha az elkészül, meg tudjuk csinálni, hogy a V4-en a nyert háborúk (esetleg csak a top x szövetség ellen nyert háborúk) is számítsanak.
Tehát summa summárum:
Ywgardd javaslata megvalósulhat, de több hónap múlva, a köv. V4-re.
Szintén a háború beszámítása megvalósulhat, a köv. V4-re.
Kócos javaslatát a játék paramétereinek kísérletezésszerű megváltoztatásáról nem támogatom.
A HT mint feltétel törölhető, de esetleg kellene helyette akkor valami más.
A Pontrendszeres ötletnek esetleg valami egyszerűsített változatát meg tudjuk csinálni, pontot érne minden legyőzött epikus, minden felépített épület, minden bajnoki győzelem, minden háborús győzelem... X pont elérésekor nyer valaki.
Dátum: 2009.12.12. 13:18:21
Idézet: Endyr - 2009.12.12. 09:03:46
Egy ilyen tervbe van véve.
lehetne egy kaland segito relikvia is (a proba kuszoboket X-el csokkenti, ahol X szinttol fuggo szam)
Egy ilyen tervbe van véve.
Dátum: 2009.12.12. 13:14:06
A tárgyból jövő bónuszokat nem lehet tippelni, vagy egy egységes képlettel számolni. Lehet lenne olyan szint, ahol jó lenne, de a legtöbb szinten nem lenne jó, az aktuális értékekkel számolni ezerszer jobb. Az, hogy a ráöltözés alapján csinálja a program a "snapshotot" nem akkora probléma, mert ha egy tulajdonságra a karakterek egyszer rá tudnak öltözni, akkor a kaland előtt is megy nekik.
Amit írtál korábban Kócos az jó ötlet volt, a környező szinteket is figyelembe venni, jövő hét elején megcsináljuk.
Amit írtál korábban Kócos az jó ötlet volt, a környező szinteket is figyelembe venni, jövő hét elején megcsináljuk.
Dátum: 2009.12.11. 12:57:11
A legenda újabb fejezetekkel bővült.
Dátum: 2009.12.11. 09:57:50
Mindenki a maga szemszögéből látja a dolgokat, nekünk viszont jó rálátásunk van az egész játékra.
De beszélek majd Barattyal, csinálni fogunk egy statisztika programot, ami folyamatosan jegyzi a varázslat és fizikai sebzés arányt szintek szerint, akkor kiderül az igazság... Mondjuk látatlanban megmondom, hol az egyik, hol a másik lesz nagyobb, függően attól, mennyien hordáznak, mekkorák a kritikusok stb... Ha azt mondanám hogy 37. szinten a varázslók átlagban 20%-kal többet sebeznek, akkor minden 37. szintű "harcos" sirni kezdene. Ha azt mondanám, hogy 70. szinten a harcosok 50%-kal többet sebeznek, akkor minden 70. szintű varázsló sirni kezdene...
Ahogy a Mátrixban Neónak mondták: nincs kanál.
Nincs harcos és varázsló. Ez nem dungeons & dragons játék. Pont a hasonló játékok állandó vitáját akartuk elkerülni a kasztokról, ezért itt nincsenek ilyenek. Ha úgy érzed, gyenge a mágikus sebzésed, fejleszd az IQ-t és taut. Ha gyenge a fizikai, akkor a támadást és az erőt...
De beszélek majd Barattyal, csinálni fogunk egy statisztika programot, ami folyamatosan jegyzi a varázslat és fizikai sebzés arányt szintek szerint, akkor kiderül az igazság... Mondjuk látatlanban megmondom, hol az egyik, hol a másik lesz nagyobb, függően attól, mennyien hordáznak, mekkorák a kritikusok stb... Ha azt mondanám hogy 37. szinten a varázslók átlagban 20%-kal többet sebeznek, akkor minden 37. szintű "harcos" sirni kezdene. Ha azt mondanám, hogy 70. szinten a harcosok 50%-kal többet sebeznek, akkor minden 70. szintű varázsló sirni kezdene...
Ahogy a Mátrixban Neónak mondták: nincs kanál.
Nincs harcos és varázsló. Ez nem dungeons & dragons játék. Pont a hasonló játékok állandó vitáját akartuk elkerülni a kasztokról, ezért itt nincsenek ilyenek. Ha úgy érzed, gyenge a mágikus sebzésed, fejleszd az IQ-t és taut. Ha gyenge a fizikai, akkor a támadást és az erőt...
Dátum: 2009.12.11. 09:46:13
Az alkalmazkodás tekercse 2 okból ilyen szintű:
Ennyi LGYd úgyse nagyon lesz korábban
10 szintenként van 1 tárgy, ez tűnt a legalkalmasabbnak 100. szintre.
A feketepiaci tagság pontosan +1 szintnyi tárgyat ad 100. szint felett, tehát 8 helyett 9 szinttel tudsz előre vásárolni.
Ennyi LGYd úgyse nagyon lesz korábban
10 szintenként van 1 tárgy, ez tűnt a legalkalmasabbnak 100. szintre.
A feketepiaci tagság pontosan +1 szintnyi tárgyat ad 100. szint felett, tehát 8 helyett 9 szinttel tudsz előre vásárolni.
Dátum: 2009.12.11. 09:15:10
Birka lehet hogy te igy gondolod, de a többség nem feltétlenül.
1.) Nem adhat minden tárgy +10% LE-t (bár tudom, hogy az optimalizátorok csak ennek örülnének)
2.) A fenti ötletek az első kivételével a játékosoktól származnak, magas pontszámot és tetszést kaptak a többiektől, ezért vettem fel őket a listára, nem saját úri kedvemből
3.) Te mondtad, hogy mi lesz ha nincs mire költeni a lélekgyémántot, szerintem épp elég sok LGY cucc került be, hogy most már válogatni kelljen, ez szerintem egyáltalán nem probléma... nem érzem gondnak ha nem vesz meg mindenki mindent.
4.) A javaslatok fent vannak 1 hete, mindenki leírta a véleményét, ami figyelembe is lett véve (nekem egyedül az a javaslat nem tetszett, hogy az idomítás és sebgyógyitás veszítse el az értelmét)
1.) Nem adhat minden tárgy +10% LE-t (bár tudom, hogy az optimalizátorok csak ennek örülnének)
2.) A fenti ötletek az első kivételével a játékosoktól származnak, magas pontszámot és tetszést kaptak a többiektől, ezért vettem fel őket a listára, nem saját úri kedvemből
3.) Te mondtad, hogy mi lesz ha nincs mire költeni a lélekgyémántot, szerintem épp elég sok LGY cucc került be, hogy most már válogatni kelljen, ez szerintem egyáltalán nem probléma... nem érzem gondnak ha nem vesz meg mindenki mindent.
4.) A javaslatok fent vannak 1 hete, mindenki leírta a véleményét, ami figyelembe is lett véve (nekem egyedül az a javaslat nem tetszett, hogy az idomítás és sebgyógyitás veszítse el az értelmét)
Dátum: 2009.12.11. 09:05:22
Idézet: Mortimer - 2009.12.11. 01:45:14
Ti játékosok ezt szeretnétek?
Miklós, az 59-esre nem írtál semmit, hogy a medáloknál nevesítve legyen, hogy melyik kategóriában nyerted, és még egyszer ugyanott ne szerezhess medált.
Ti játékosok ezt szeretnétek?
Dátum: 2009.12.11. 07:15:48
De, lesz, csak még nincs eldöntve, mi.
Dátum: 2009.12.10. 22:02:36
Látom itt felmerült az örök téma, túl nagyok a kategóriahatárok. Erről hadd írjak egy játékelméleti fejtegetést.
Elméleti szinten: minél több különböző kategória van, és minél szűkebbek a kategóriahatárok, annál több embernek lesz sikerélménye azáltal, hogy nyer. És annál nagyobb a valószínűsége is, hogy idővel minden kategóriában csak 1 ember fog indulni. Meg kell találni a kompromisszumot. A kategóriahatárok nem lehetnek sem túl kicsik, sem túl nagyok.
Gyakorlati szinten: a Túlélők Földjén és az Ősök Városán is van olimpia, azaz bajnoki viadal. A Túlélők Földje 17 éve megy, de ott 8 kategória van összesen. Már a játék legelején is volt 5 kategória, ez nagyon lassan bővült 7+1-re, és azóta se változott, hiába erősödnek a karakterek és húz szét a mezőny. Minden kategóriában van bőven induló, lehet taktikázni, hogy melyik kategóriába férsz be, aki az egyikben nyert, legközelebb már csak a következőben indulhat. Persze, van olyan, hogy a kategória tetején levő ember széttrancsirozza az alján levőt, de ez senkit sem zavar (annyira), mert ilyen a rendszer. Az Ősök Városán minden egyes szint külön kategória. Ez szinte tökéletesen egyenlő esélyeket biztosít. Csakhogy idővel, ahogy az emberek egyre magasabb szintre jutottak, egyre több kategória volt. Idővel már jópár kategória volt, ahol épphogy összejött a min. 5 ember, sőt volt olyan is, ahol már az sem jött össze. Szinte mindenki, aki indult, nyert valamit. De verseny jellege volt a dolognak? Nem igazán.
A VUs kategória határok NEM fognak változni, magas szinten 6-7, vagy még több szintnyi marad egy kategória. Az ok egyszerű, idővel a mezőny széthúzódik, ha minden szint 1 kategória lenne, akkor itt is az lenne, mint az ŐVn, idővel aki benevez, kapna 1 bajnoki medált automatikusan. Taktikázni most is lehet, a viadalok időpontját lehet előre tudni, ha fontos a győzelem valakinek, úgy egyensúlyozzon, hogy a kategória tetejéhez közel induljon, ne pedig az alján. A kategóriahatárok publikusak... Arról, hogy legyen 2. 3. stb dij is, az egyenes kiesés miatt a 2-3. helyezett nem állapítható meg egyszerűen (lehet, hogy az 1. körben kiütött vkit a későbbi bajnok, aki mindenkit megvert volna...)
Elméleti szinten: minél több különböző kategória van, és minél szűkebbek a kategóriahatárok, annál több embernek lesz sikerélménye azáltal, hogy nyer. És annál nagyobb a valószínűsége is, hogy idővel minden kategóriában csak 1 ember fog indulni. Meg kell találni a kompromisszumot. A kategóriahatárok nem lehetnek sem túl kicsik, sem túl nagyok.
Gyakorlati szinten: a Túlélők Földjén és az Ősök Városán is van olimpia, azaz bajnoki viadal. A Túlélők Földje 17 éve megy, de ott 8 kategória van összesen. Már a játék legelején is volt 5 kategória, ez nagyon lassan bővült 7+1-re, és azóta se változott, hiába erősödnek a karakterek és húz szét a mezőny. Minden kategóriában van bőven induló, lehet taktikázni, hogy melyik kategóriába férsz be, aki az egyikben nyert, legközelebb már csak a következőben indulhat. Persze, van olyan, hogy a kategória tetején levő ember széttrancsirozza az alján levőt, de ez senkit sem zavar (annyira), mert ilyen a rendszer. Az Ősök Városán minden egyes szint külön kategória. Ez szinte tökéletesen egyenlő esélyeket biztosít. Csakhogy idővel, ahogy az emberek egyre magasabb szintre jutottak, egyre több kategória volt. Idővel már jópár kategória volt, ahol épphogy összejött a min. 5 ember, sőt volt olyan is, ahol már az sem jött össze. Szinte mindenki, aki indult, nyert valamit. De verseny jellege volt a dolognak? Nem igazán.
A VUs kategória határok NEM fognak változni, magas szinten 6-7, vagy még több szintnyi marad egy kategória. Az ok egyszerű, idővel a mezőny széthúzódik, ha minden szint 1 kategória lenne, akkor itt is az lenne, mint az ŐVn, idővel aki benevez, kapna 1 bajnoki medált automatikusan. Taktikázni most is lehet, a viadalok időpontját lehet előre tudni, ha fontos a győzelem valakinek, úgy egyensúlyozzon, hogy a kategória tetejéhez közel induljon, ne pedig az alján. A kategóriahatárok publikusak... Arról, hogy legyen 2. 3. stb dij is, az egyenes kiesés miatt a 2-3. helyezett nem állapítható meg egyszerűen (lehet, hogy az 1. körben kiütött vkit a későbbi bajnok, aki mindenkit megvert volna...)
