Idézet: Miklós - 2009.09.23. 11:37:49 Tisztázzunk néhány félreértést:
Egyetertek, tisztazzunk.
A kereskedelmet nem korlátoztuk, csak 100. szinttől másképp működik. Ez nem jelent hátrányt senkire, akinek 160-as kereskedelme van, az továbbra is előnyös lesz azzal szemben, akinek csak 140-es, csak annyi lesz a különbség, hogy nem 2, hanem 1 tárggyal lát előre a másikhoz képest.
Tovabba akinek 160 a kereskedelme elonybe kerul azzal szemben, akinek 170. Ezt ugye mar jeleztem korabban is, de azt mondtad, ez nem gond, mert a 175 elerheto, es ki tudja, egyszer (soha napjan kiskedden?) talan a 180 is az lesz. Persze addig minden egyes szakifejlesztesenek az alapkoltsege 100 LE-vel magasabb, es ahhoz, hogy ezt elerje, meg tobb LE-t is koltott el.
1. Ahogy a játék előre halad, egyre nagyobb lesz a különbség a tárgyak ereje között is. Mivel az üthetőségi távolság is nő (azért, hogy magas szinten, a mezőny széthúzódásakor ne fogyjanak el az ellenfelek), ez hosszú távon azt eredményezné, hogy az "olló tovább nyílik". A tárgyak erősségének növekedéséből, és az üthetőségi távolság növekedéséből jövő differenciát kompenzálja ez a reform - de valójában nem gyengül ettől a kereskedelem, csak nem erősödik még tovább.
Bocsass meg, de sajat magadat cafolod par sorral feljebb, amikor leirod, hogy minden szinten latni fogunk uj targyakat. Ugyanis ha van egy 80-as es egy 73-as kari, azok kozott 7 targyszint van most (97 vs. 90), namost ha eloreugrunk 30 szintet, akkor pontosan ugyanugy 7 targyszint lesz a kulonbseg (118 vs. 111). Ezt a celt ez a modositas tehat nem tudja teljesiteni.
2. Bármilyen más változással szemben a nagy előnye az egésznek az, hogy nem érint hátrányosan senkit, és továbbra is előnyt jelent a magasabb szakértelem.
Kiveve a maxos, hiszen az hatranyban van lasd fent.
3. A 170-es kereskedelem talán kevésbé lesz kötelező magas szinten - márpedig ez is egy igény részetekről, hogy ne "egyenkarakterek legyenek".
Nem vagyok meggyozodve, hogy az egyenkarakterek kepzodesenek valodi ellenszere az lenne, hogy a fele jatekos mas szabalyokhoz optimalizalta a karakteret, mint amik aktualisan ervenyben vannak.
Ez egy pszichológiai jelenség, a dolog lényege, hogy azok, akik huzamosabb ideig az élmezőnyben vannak, a toplisták élén, minimális kudarcélményük van, nem tudják az előnyüket tovább fokozni, nem találnak elég kihívást, nem tudják az eredményeiket tovább escalálni, és ez frusztrációhoz vezet.
Akkor nekem kene a legfrusztraltabbnak lennem?
Mondjuk ezt mar a jatekostarsaktol is szamtalanszor hallottam, de meg nem gyoztek meg.
Folyamatosan öntik magukból az ötleteket, hogy hogyan kéne a játékot még jobbá tenni, meggyőzödésük, hogy jobban értenek a játékhoz a tervezőknél, és amikor ezek az ötletek csak kis részben, vagy nem valósulnak meg, frusztrációjuk tovább fokozódik, amelyet a játék alkotóján próbálnak levezetni.
Na ezt mar reszben magamra vallalom, hiszen valoban szoktam onteni magambol az otlteket, de ezekbol egy csomo megvalosul, a frusztraciot meg mindig nem talalom.
No terjunk vissza a kereskedelemre, mert most ott megis frusztraciot szul valami bennem. Megpedig az, hogy tovabbra sem latom mi volt a korlatozas oka. Az az egy erv amit leirtal, azt sajat magad megcalfoltad, a tobbi nem erv mellette, csupan az ellenervek haritasa.