Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Végzetúr információk
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
561. hozzászólás - 2009.09.22. 16:46:01
Értem én, hogy korlátozni kell, de miért a legbrutálisabb favágó módszerekkel? Ennél drasztikusabban már nem lehetett volna megoldani a tárgyakból való kifutást.
A kereskedelem lefelezése helyett lehetett volna lassítani a szintlépéseken, 9 szinttel több tárgyat berakni a játékba, úgy megtervezni az új tárgyakat, hogy ne okozzon problémát a 170 kereskedelem. Mindezt úgy, hogy a játékosok semmit nem vesznek észre az egészből.
Ehelyett mi történt: szakértelem felezés, 30 tárggyal / varázslattal kisebb választék a lélekkufárnál, ezzel együtt a játékstílusok beszűkítése, egyenkarakterek felé való orientálódás. Erre sajnos tényleg nem tudok mást mondani, mint amatőr megoldás.
A hozzászólást Ariel módosította 2009.09.22. 16:46:16-kor
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 5.83
népszerűBaalCainFérfi
Végzetúr mester
611 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
562. hozzászólás - 2009.09.22. 16:58:53
Semmi magyarázat nem létezhet a kereskedelem butításra, mint a Végzetúr stáb

KIBA**** NAGY LUSTASÁGA

Dolgozzatok baszzus ,azért fizetünk. Kevés az alkalmazott? vegyél föl még. Vhogy olyan érzésem van, h van pár játékos a topban aki már kifizette a havi fizetését 1-1 tesztelőnek tervezőnek...

És ezek azok akiknek most is beintetek?
Meg magatoknak is. Mert könnyen fogtok úgy járni ha csak 8-9 szintet lát az ember, h a különböző koncepciók megtalálják a maguk nem prémes felszerelését, hiszen a legbrutálabb premes sem annyival több ill lehet nem nekik való.
Pontszám: 7.15
kedvelt tagNari77Férfi
Végzetúr mester
1091 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
563. hozzászólás - 2009.09.22. 17:35:54
200 felett majd 40essével fogja számolni, vagy mi?

Egyébként ha már ennyire lebutítjátok, akkor ne legyen már korlátja a szakértelemnek!
Pontszám: 5.23
népszerűMortuFérfi
Végzetúr mester
2454 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
564. hozzászólás - 2009.09.22. 18:53:57
Én megszerettem ezt a játékot, mással nem is játszom, fizettem már érte eleget. Fejlesztéseket akarok, nem visszalépéseket állandóan, hiszen végtelennek volt meghirdetve. Lehet, hogy én vagyok a hülye, de még reménykedem abban, hogy még nem a végső haláltusáját látom ennek a remek MAGYAR játéknak. Remélem, hogy a híres magyar leleményesség itt is megjelenik.

Én EZZEL akarok játszani, nem mással, fejlődni tovább, nem akarom az elmúlt egy évet a "levesbe" dobni!
Pontszám: 7.13
népszerűDarksolFérfi
Végzetúr mester
299 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
565. hozzászólás - 2009.09.22. 19:07:26 (Válasz BaalCain #562 hozzászólására.)
Isten látja lelkem, nem kedvellek téged Baal, de erre 10 pontot adtam...

Ami a nemprémes felvetésedet illeti, ott viszont tévedsz. Ha visszaesne az őskő-vásárlási kedv, megoldják majd, hogy a prémest érje meg venni...
Pontszám: 5.87
népszerűÖsvényjáróFérfi
Végzetúr mester
311 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
566. hozzászólás - 2009.09.22. 20:03:40 (Válasz Mortu #564 hozzászólására.)
Isten bizony egy nap sem adtam még ennyi légiósnak 10 pontot, de most a szívemből beszéltek. Ha más nem, akkor ez az egyetértés a játékosok részéről talán jelzésértékű lesz felfelé. (És most jön majd winnie, miszerint a szinthuszárok tehetnek arról, hogy kifutott alóluk a játék. )
A toppot akasszátok magasabbra!
Mostanában keveset írok a fórumra. Felesleges, mert Damage mindenkinél jobban elmondja, amit kell. És cizelláltabban is fogalmaz, olyan kis visszafogott.
Pontszám: 5.67
népszerűMortuFérfi
Végzetúr mester
2454 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
567. hozzászólás - 2009.09.22. 20:10:55 (Válasz Ösvényjáró #566 hozzászólására.)
Az fórumra Mortu néven írogató egyén nem azonos az ugyanezen a néven játszó játékossal.
Pontszám: 6.29
népszerűFreezFérfi
Végzetúr mester
680 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
568. hozzászólás - 2009.09.22. 20:24:44 (Válasz Nari77 #563 hozzászólására.)
Még 1-2 ilyen húzás és nem lesz aki a 200-as szintet akárcsak meg is közelíti. Nekem már a 100-as szint is csak egy apró pici fénysugár most 50-es szinten, amit talán egyszer majd valamikor 2 év múlva (vf) meglát a karakter ha megéli. Szeretném ha megélné a karakter. Nagyon megtetszett a játék jó fejek a klántársak is. Ennek függvényében nem is tudom miért lettem ingerült a hír hallatán hogy most akkor csökkentik a kereskedelmet. Mégis amikor rövidítik az embert az nem esik neki jól.
Az hogy nincsenek tárgyak mert nincs aki kitalálja őket nem érzem kifogásnak a kereskedelem felezésére. Biztos vagyok benne, hogy Miklósnak fontosabb dolgai is vannak mint a Végzetúr de hacsak ki nem lövi az élbolyt világ1-en akkor kicsit össze kell szednie magát. Szeretnék jövőre más színű tortát kapni és újra boldog születésnapot kívánni!
Ha kérdésed van a Végzetúrral kapcsolatban: vegzetur.wikidot.com
Azért mert nem tudod egy kérdésre a választ attól még lehet jó.
"Alacsonyabb szinten meg nem tilos szintet lepni, csak nem optimális"
by Birka
Pontszám: 5.34
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3604 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
569. hozzászólás - 2009.09.23. 10:23:31
Úgy látom, sokan nem értik ezt a kereskedelem dolgot...

A kereskedelmet nem korlátoztuk visszamenőleg. Egy 82. szintü karakter továbbra is megvehet egy 99. szintű tárgyat. Tehát senkit nem ért semmiféle hátrány. Mindössze arról van szó, hogy 100. szint fölötti tárgyaknál már 20-asával megy a lépés. Tehát egy 99. szintű karakter legfeljebb 108. szintű tárgyat tud megvenni.
Pontszám: 5.36
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
570. hozzászólás - 2009.09.23. 10:28:26 (Válasz Miklós #569 hozzászólására.)
Miklós, tökéletesen értettük amit írtál. És nem értjük az okát egyáltalán. Vagy ami magyarázatot ki tudunk találni magunktól, az mind rátok nézve negatív (szándékosan lassítani akartok mindent, már-már kvázi ellenségnek tekintitek a játékosokat).
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 7.74
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
571. hozzászólás - 2009.09.23. 10:31:04 (Válasz Miklós #569 hozzászólására.)
Miklós, inkább Te nem érted a mi problémáinkat. Olvasd el a hozzászólásaimat ezzel kapcsolatban.
Az egyetlen dolog amit én nem értek a változással kapcsolatban, hogy erre miért volt szükség. Esetleg elmagyarázhatnád...
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 7.04
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3604 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
572. hozzászólás - 2009.09.23. 10:32:33
Valaki felvetette, hogy magyarázzam el részletesebben, miért volt szükség a kereskedelem "korlátozására". Szívesen megteszem, ha valóban van olyan ember, aki ezzel nincs tisztában, és ráadásul érdekli is a válasz (ezt a postjaimra adott pontszámmal tudjátok jelezni).
Pontszám: 7.37
fórumozóSolinaFérfi
Végzetúr mester
533 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
573. hozzászólás - 2009.09.23. 10:33:44 (Válasz Ariel #571 hozzászólására.)
Miklos megtalalta a baltajat, amit Alanorban felejtett Borax tronja mogott... Ariel ez az oka...
Pontszám: 5.63
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
574. hozzászólás - 2009.09.23. 10:37:32 (Válasz Miklós #572 hozzászólására.)
Kérlek. "Hogy mennyire hasznos, mennyire tesz jót a játéknak, a játékegyensúlynak stb. nem magyarázgatom" - írtad.

Számodra lehet hogy egyértelmű, de azért az sokatmondó, hogy az azóta eltelt több oldal során egy olyan hozzászólás sincs, ami üzleti szempontokon kivül mást látott volna a korlátozás valódi háttereként. Az epikus tárgyaknál kereken leírtad, hogy nem bírjátok a tempót, ezért van a lassítás, ezek után nehéz nem negatívan hozzáállni egy szinte ugyanolyan, keményen korlátozó változtatáshoz.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 7.74
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
575. hozzászólás - 2009.09.23. 10:56:16
Ha azt akarjátok, hogy Miklós megválaszolja, hogy miért felezte le a kereskedelmet, akkor felfelé pontozzátok, ne lefelé.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 8.56
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3604 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
576. hozzászólás - 2009.09.23. 11:37:49
Tisztázzunk néhány félreértést:
"Azért volt erre szükség, mert nem győzitek a fejlesztést." - Tévedés. Az, hogy a játékosok 17 vagy 8 szinttel "látnak előre" a tárgyakban, lényegtelen, a fejlesztési sebességet ez nem változtatja, legfeljebb egy egyszeri, 8 tárggyal való "előre nézést" spórol meg.
"Ezután már csak minden második szinten érdemes a kufárhoz bemenni." - nem igaz, ha szintet lépsz, most is ugyanúgy új tárgyakat fogsz látni.
"Ha 1-est adok Miklós minden hozzászólására, akkor az fog történni, amit én akarok." - Tévedés. Ha azt látom, hogy próbálok választ adni a topicban való kérdésekre, de csak azért, mert valaki az eredeti felvetéssel nem ért egyet, nekiáll ezeket is lepontozni, akkor látom, hogy értelmetlenül jártatom itt a számat, ebben a topicban rám nincs szükség, és többet nem is fogom olvasni, tehát pont az ellenkezőjét éred el, amit szeretnél.
"Miklós a játékosokat az ellenségének tekinti." Tévedés. Én inkább fordítva látom, néhány (top) játékos azt hiszi, hogy én az ellensége vagyok. Valójában, minden egyes fejlesztésnek, változásnak (és annak, hogy annyi mindenben kikérjük a véleményeteket) a célja az, hogy a játék minél jobb, kiegyensúlyozottabb és élvezetesebb legyen. Néha előfordul, hogy egy globálisan hasznos és jó változásról van, aki úgy érzi, hogy rövid távon sérültek az érdekei, ez mindig is így volt és lesz amíg folyamatosan fejlődő játékok léteznek. De engem a játékosok tartanak el, az egyetlen célom a maximális elégedettség - a minőség megtartásával.
"Ha a játékot több ember csinálná, nem lennének ilyen problémák." Tévedés, ha a játékot 40 programozó fejlesztené, az elérhető tartalmat akkor is kevésnek és nem megfelelőnek találnák a top játékosok egy idő után. Ez egy pszichológiai dolog, a magyarázatot ld. lejjebb.
"Ha nem győzitek a fejlesztést, állitsátok le a szervereket 2 hétre." Ez nyilván egy komolytalan kijelentés volt, természetesen, az átlag játékos épp elég célt talál magának, az éljátékosok érzik néha úgy, hogy kifogytak belőle. Erre a WoW megoldása az volt, hogy szintlimiteket állitott be, a szintlimitet az új kiegészitő után néhány héttel el lehetett érni, és utána 2 évig minden játékos ugyanolyan szintű volt. Én szerencsére ezt az utat nem akarom követni.

De akkor az eredeti kérdés:
A kereskedelmet nem korlátoztuk, csak 100. szinttől másképp működik. Ez nem jelent hátrányt senkire, akinek 160-as kereskedelme van, az továbbra is előnyös lesz azzal szemben, akinek csak 140-es, csak annyi lesz a különbség, hogy nem 2, hanem 1 tárggyal lát előre a másikhoz képest. A változás oka nem az volt, mert "lusták vagyunk" és "kevesebbet akarunk dolgozni".
1. Ahogy a játék előre halad, egyre nagyobb lesz a különbség a tárgyak ereje között is. Mivel az üthetőségi távolság is nő (azért, hogy magas szinten, a mezőny széthúzódásakor ne fogyjanak el az ellenfelek), ez hosszú távon azt eredményezné, hogy az "olló tovább nyílik". A tárgyak erősségének növekedéséből, és az üthetőségi távolság növekedéséből jövő differenciát kompenzálja ez a reform - de valójában nem gyengül ettől a kereskedelem, csak nem erősödik még tovább.
2. Bármilyen más változással szemben a nagy előnye az egésznek az, hogy nem érint hátrányosan senkit, és továbbra is előnyt jelent a magasabb szakértelem.
3. A 170-es kereskedelem talán kevésbé lesz kötelező magas szinten - márpedig ez is egy igény részetekről, hogy ne "egyenkarakterek legyenek".

"top-játékos effekt"
Ez egy pszichológiai jelenség, a dolog lényege, hogy azok, akik huzamosabb ideig az élmezőnyben vannak, a toplisták élén, minimális kudarcélményük van, nem tudják az előnyüket tovább fokozni, nem találnak elég kihívást, nem tudják az eredményeiket tovább escalálni, és ez frusztrációhoz vezet. Folyamatosan öntik magukból az ötleteket, hogy hogyan kéne a játékot még jobbá tenni, meggyőzödésük, hogy jobban értenek a játékhoz a tervezőknél, és amikor ezek az ötletek csak kis részben, vagy nem valósulnak meg, frusztrációjuk tovább fokozódik, amelyet a játék alkotóján próbálnak levezetni. A top játékosok a játék legnagyobb motorjai, és egyben legnagyobb kritikusai is. 20 éve tervezek játékokat és játszom ilyen játékokkal, és a top-játékos effekt mindig, minden esetben előfordult, függetlenül attól, hogy a játék mennyire volt jó, hány programozó csinálta, és mennyi tartalommal rendelkezett. Az ok igazándiból az, hogy az éljátékosok mondjuk 2-es sebességgel haladnak a játékban, mig az átlag játékos 1-es sebességgel. Kellően hosszú idő alatt az éljátékosok tetszőlegesen nagy távolságra el tudnak távolodni a mezőnytől. Ez számos problémát eredményez, és ezek közül a legkisebb, hogy "nem győzik fejlesztéssel" a programozók. lehetetlenné válik az interakció, a játékegyensúly fenntartása, a kihívások erősségének tervezése stb stb. Szóval ezzel kapcsolatban legyen annyi elég, hogy tisztában vagyok a top-játékos effekttel, nagyon nagyra értékelem ezen játékosok véleményét, minden tőlem telhetőt megteszek, hogy megtalálják a szórakozást és a célt a játékban, odafigyelek a javaslataikra és szivesen megvitatom velük, egy dolog nem fog menni: hogy a játékban sokszorta előbbre tarthassanak idővel, mint a játékosok 99%-a.
Pontszám: 7.33
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
577. hozzászólás - 2009.09.23. 12:08:21 (Válasz Miklós #576 hozzászólására.)
"Az, hogy a játékosok 17 vagy 8 szinttel "látnak előre" a tárgyakban, lényegtelen, a fejlesztési sebességet ez nem változtatja, legfeljebb egy egyszeri, 8 tárggyal való "előre nézést" spórol meg."

Ha számodra lényegtelen, akkor kérlek vond vissza, mivel számunkra, a karakterek számára egyáltalán nem lényegtelen. Nagyobb a választék, jobban lehet egyes dolgokra specializálódni. Már most is borzasztóan egyenkarakterek vannak, de ezzel még jobban beszűkíted a kínálatot.

"A kereskedelmet nem korlátoztuk, csak 100. szinttől másképp működik."
Aha. Tehát szerinted ha eddig 170-es szakértelemszinttel 17 szinttel magasabbra láttam, és ezután csak 7-tel fogok, az nem korlát. AKkor micsoda?

"A tárgyak erősségének növekedéséből, és az üthetőségi távolság növekedéséből jövő differenciát kompenzálja ez a reform - de valójában nem gyengül ettől a kereskedelem, csak nem erősödik még tovább."
Jelenleg 17 szinttel magasabbról választhatok fegyvert, és üthetek 8 szintet lefelé. Ez elméletben probléma, hiszen az üthetőségi határ nőni fog 9, 10, 11. szintre. Azonban már 8 szinttel alattam is 17 szinttel magasabbról választ mindenki fegyvert, ezért a távolság fix, csak az üthetőségi határral együtt nő.

"Bármilyen más változással szemben a nagy előnye az egésznek az, hogy nem érint hátrányosan senkit, és továbbra is előnyt jelent a magasabb szakértelem."
Azt hagytad ki a számításból (feltételezem egyáltalán nem vagy tudatában) hogy magas szinten már most is MINDENKINEK maxolva van már a kereskedelme! Nincs olyan, hogy 140, mindenki elérte a 170-et.

"A 170-es kereskedelem talán kevésbé lesz kötelező magas szinten "
Te a korlátot 100. szinttől vezeted be, mikor már - főként a VF "áldásos hatása" miatt - már jóval korábban, 60 környékén maxolja mindenki, és ez a határ egyre inkább lejjebb tolódik.

-----------------------------------

A top játékosokról írt szösszeneteddel alapvetően egyetértek, csupán megkérdezném, hogy ha már legyőzted a fertőzést, kimaxoltál minden szakértelmet, a szövetséged minden épületed áll, minden küldetést teljesítettél, ezek után szerinted mit kellene csinálni azon kivül, hogy sírsz a játékvezetőnek, hogy rakjon már be valami fejlesztést?
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 7.13
népszerűOtoaakFérfi
Végzetúr mester
678 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
578. hozzászólás - 2009.09.23. 12:08:30 (Válasz Miklós #576 hozzászólására.)
És aki nem része a topnak az hol vezesse le a frusztrációját? Ötletben a 2-3. vonal részéről sincs hiány csak itt a probléma fordított a kudarcélmény a maximális, nem a sikerélmény növelésének a hiánya, hanem a kudarcélmény csökkentésének a lehetősége hiányzik. A kényszerhelyzetre született ötletek vagy esetleges gondok enyhítése pedig nagyon ritkán valósulnak meg vagy hoznak eredményt.

Jó példa erre a KH ( ez kb. a legnagyobb hátrány ebben a sávban) ami minden gond nélkül veri rommá a "majdnem" top karaktereket 15% alatt és fölött egyaránt, a 15% alatt rabolt Le egy részét meg a top-nak továbbítja. A KH-nak addig amíg csak anyi szerepe van, hogy megfelelő számú portya leehtőséget biztosítson a top számára kb. még a létjogosultsága is megkérdőjelezhető. Olyan erőforrások támogatják a top-ot az élen maradásban jelenleg ami senki más számára nem elérhető, sőt részben a "majdnem" top játékosokból építkezik ilyen hátrány csak a játékosok ezen szakaszát érinti de még jónéhányat lehetne mondani.
Yworl - the dead terrorist
Pontszám: 6.05
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
579. hozzászólás - 2009.09.23. 12:22:19 (Válasz Otoaak #578 hozzászólására.)
Régebben igazad volt, én is egyetértettem volna veled messzemenően. Azonban amióta max. 3. szintet üthetnek lefelé, közel sem ennyire rossz a helyzet. Az első néhány karakteren kivül mindenkit ütnek három szinttel magasabbról, engem is. De mivel hetekig változatlan stattal a játékban maradnak, nem lépnek szintet, és az állataik gyorsan meghalnak, így aki megjelenéskor még megvert, 2 szintlépés után már simán farmolhatod.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 7.71
népszerűEndyrFérfi
Végzetúr mester
2058 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Végzetúr információk
580. hozzászólás - 2009.09.23. 12:23:05 (Válasz Miklós #576 hozzászólására.)
Bar a velemenyem messze nem egyezik a tieddel, nem fogok bele a kotozkodesbe.

Inkabb azt kerdeznem, hogy ha ez igy lesz, akkor mutatsz-e hajlandosagot arra, h minden szinten minden tipusbol 2 fajta legyen, amik kulonbozo strategiakat erositenek (varazslo/kozelharcos/vedekezo). Ugyanis sokkal jobb lenne, ha lenne 2 kard, az egyik sok IQt a masik sok tamadast ad es a sebzesuk kb megegyezik. Igy a kereskedelmet csokkentes sem lesz annyira nagy gond es nem is kell duplaannyi idot varnunk mire talalunk egy "nekunk valo" oskoves fegyvert.
Pontszám: 9.36
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítőRésföld - a HKK legújabb kiegészítője