Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Portya + végzetúr reform
népszerűEnchanterFérfi
Végzetúr tehetség
125 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
41. hozzászólás - 2009.05.10. 23:56:43
Őszintén szólva, nekem nem tetszik ez az 50% alatti ötlet...

- Ha portyában gyenge vagy és farmolnak, gyakorlatilag nincs más esélyed mint hogy laposkúszás + vadászat. Ha az LE/TP arány csökken, akkor a büdös életbe nem lesz esélyed többé normálisan játszani. Nem elég hogy akik elvernek LE-t visznek de még jobban is vadásznak? Ez azért elég durva... Amennyiben a TP is ugyanúgy csökken akkor nem olyan gáz, de a felzárkózást úgy meg nagyon belassítaná.
- Mindenki azonnal elköltené a LE-t. A játékosok nem fognak többet maguknál tartani, csak addig a rövid ideig amíg összejön a fejlesztésre. Nem hinném hogy növelné a rablott LE-t (be kell mákolni, hogy úgymondjam, bár való igaz erre növeli az esélyt), viszont növeli a frusztrációt ha mégis visznek, emellett szó szerint odaszögez a képernyőhöz (hiszen ott kell maradnod hogy azonnal elköltsd, mí 15% alatt van kb 2 órád ránézni egy 20-asra).
- Van aki nem önszántából nem jön ki 30% alól....

Jelenleg mivel csak biztos célpontokra vadászik mindenki, ezért LE-t magénél tartani senkinek nem éri meg. Szerintem ezt kéne helyre hozni valahogy, és akkor újra tartanának maguknál LE-t a végzeturak...

A 2./3. pontokkal egyetértek.
Pontszám: 7.50
kedvencAurriFérfi
Végzetúr mester
791 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
42. hozzászólás - 2009.05.11. 07:01:46
Enchanter: Ez a javaslat a játékosállomány legalább 90%-át hátrányosan érintené (magamat is ide sorolom), ezért hajlamos az ember első hallásra elvetni, de abban biztos vagyok, hogy drasztikus változást eredményezne a portya-rendszerben. Viszont sajnos igazad van, az a félelmem nekem is megvan hogy ez a rendszer az erősebbeket még erősebbé tenné (mint majdnem minden reform). De azt fentartom, hogy valahogy akkor is el kellene érni, hogy az embereknek csábító legyen 15% felett is vadászni. Ha ez megoldódna, máris több LÉ lenne a karaktereknél.

Amúgy Yworl kezdő javaslata is tetszik, miszerint hasonló (vagy még jobb) SZÖ/TÖ-jűek ellen jutalékot kapsz sikeres portyánál, míg sokkal gyengébbek esetén büntetést (rabolt LE-ből).
A hozzászólást Aurri módosította 2009.05.11. 07:13:10-kor
"Tehát ha ez nem is bug, de hibás tervezés. Azonnal korrigáljuk..."
Pontszám: 5
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
43. hozzászólás - 2009.05.11. 09:52:44
Szerintem alapvetően rossz az a szemlélet, ami abból indul ki, hogy újabb ilyen-olyan szabályok bevezetésével arra kényszerítsék, vagy olyan helyzetbe hozzák a végzeturakat, hogy ne tudják megvédeni a LE-jüket, minél több LE-t veszítsenek stb.

Emiatt - elnézést, de nem találok jobb szót - hülyeségnek tartom olyan adminisztratív szabályok bevezetését, amelyek csökkentik a portyázási hatósugarat, vagy nem engedik a LE megvédését. Az ilyen szabályok tovább csökkentik a játékbeli lehetőségeket, még hamarabb meghozzák a játék tönkremenetelét.

Az ilyen problémákat nem lehetőségek szűkítésével vagy tiltással kell orvosolni, hanem az eredmények módosításával. Ha jobban megéri velem azonos szintű, netán magasabb szintű karaktert támadni, mint alacsonyabb szintűt, a végzeturak 98%-a azt tenné. EZEN KELL VÁLTOZTATNI, nem szabályokkal korlátozni.
Ugyanez érvényes háborúra is.

Jelen pillanatban egy magasabb szintű karakter 90%-ban le tud győzni egy alacsonyabb szintű karaktert, és elveszi a LE-jét. Ezáltal az alacsonyabb szintű karakter gyengébb lesz, a magasabb szintű erősebb. Globálisan nézve teljesen egyértelmű, hogy a LE a játékban az alacsonyabb szintekről a felsőbb szintek felé áramlik.

Amit itt be kellene vezetni, az az, hogy alacsonyabb szintűt ha legyőzök, SEMMI LE-t ne tudjak hozni tőle. Ha viszont velem azonos erősségűt, vagy magasabb szintűt, akkor SOKKAL többet hozzak tőle (ez a "sokkal" nem 10 vagy 20%, hanem három-négyszeres). És akkor is hozzak tőle, ha nulla van neki. Ha ez így lenne, biztos hogy nem is gondolnék a nálam alacsonyabb szintűekre, hanem a velem egyforma erőseket támadnám.
___________________________________

Másik gondolat: lehet, érdemes lenne elgondolkodni a portya (és a háború) LE nyereségéről. Jelenleg mindkét esetben amit a nyertes megkap, azt a vesztes elveszíti. Továbbá mindkét fél veszít ÉP-t, VP-t, portyaponto(ka)t stb. Itt olyan irányban módosítanék, hogy a vesztes se veszítsen (annyit), sőt, akár ugyanúgy kaphat jutalmat (persze kevesebbet, mint a győztes). Például egy háborúban a győztes kapjon 100k-t, a vesztes 10k-t. Máris nem lenne sírás, hogy a háromszor olyan erős szövetség agyonver, farmol stb, sőt biztos vagyok benne, sokkal több lenne a háború.
Portyában ugyanez megoldható.

Megfelelő fórumokban írtam konkrét elképzeléseket is ötletadónak. Természetesen a rendszert úgy kellene kitalálni, hogy ne lehessen visszaélni vele, de szerintem ha elég sokan gondolkoznak rajta (és ez a célja a fórumnak), ez is megoldható.
A hozzászólást Jeriko módosította 2009.05.11. 09:54:56-kor
Pontszám: 9.14
kedvelt tagMorrochFérfi
Végzetúr mester
388 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
44. hozzászólás - 2009.05.11. 11:14:53 (Válasz Jeriko #43 hozzászólására.)
Majdnem teljesen egyet értek, két dolgot tennék hozzá:
- mivel ez olyan játék ahol nem öljük meg egymást, mindig lesznek ebből fakadó problémák és sosem lehet "teljesen" reális itt semmi
- mivel az állatok morálja csökken és növelni győzelmekkel lehet, a biztos győzelem pedig lefelé található, ezért amíg állatokkal - most már nem csak 1, hanem ugye akár 4-el - harcolunk és élünk, addig mindig szükségünk lesz a biztos győzelmekre, aminek elégséges számát a térkapu nem tudja biztosítani, így mások agyon verésével tartjuk az állatainkat üzemképesen, mert ugye nélkülük már szinte esélytelen bárki -> vannak akik már csak kínzókamrát töltenek és állatmorált tartanak fenn a portyázásból, semmi más értelme nincs jelenleg
Sötét ösvény - Morroch

2009. 10. 05. Morroch törölt, távozott e világról.
2011. 10. 27. Ismét lehetőségem nyílt játszani. Nem tudtam a jelszavam ide, Quellon-ként kezdtem újra.
2012. 01. 03. Eszembe jutott a jelszavam, de most már Quellon-ként keress.
Pontszám: 5
fórumozóD4vidFérfi
Végzetúr mester
1548 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
45. hozzászólás - 2009.05.11. 11:26:30
Akkor növelj meggyőzőkézséget.
Pontszám: 5
kedvelt tagMorrochFérfi
Végzetúr mester
388 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
46. hozzászólás - 2009.05.11. 11:31:50 (Válasz D4vid #45 hozzászólására.)
Köszi nekem nem volt ilyen gondom, csak úgy gondoltam ez általános oka lehet a kicsik agyonverésének.
Mellesleg én sem fogom másképp tenni, mint ahogy általában mindenki ebben a játékban: saját érdekemet teszem előre.
Végeztem a szakizással hosszú idő (+10 szint) után és most TÖ, hülye lennék egy általam feleslegesnek tartott szakit tanulni jó drágán, ha miután megerősödtem elég bucira verni azokat akik gyengébbek.

Ez lemaradt: és közben igyekszem elkerülni, hogy valaki nálam nagyobb pedig rajtam eddze a kedvenceit.
A hozzászólást Morroch módosította 2009.05.11. 11:34:48-kor
Sötét ösvény - Morroch

2009. 10. 05. Morroch törölt, távozott e világról.
2011. 10. 27. Ismét lehetőségem nyílt játszani. Nem tudtam a jelszavam ide, Quellon-ként kezdtem újra.
2012. 01. 03. Eszembe jutott a jelszavam, de most már Quellon-ként keress.
Pontszám: 5
fórumozóD4vidFérfi
Végzetúr mester
1548 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
47. hozzászólás - 2009.05.11. 11:37:51
Akkor csökkenteni kéne a morálcsökkenést,és kevesebbet támadnák a kicsiket.Szerintem.
Pontszám: 5
népszerűCaveMaNFérfi
Végzetúr mester
2421 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
48. hozzászólás - 2009.05.11. 11:52:01
Fenét, meg kell szüntetni, hogy a morál feltöltődjön szintlépéskor. Egyrészt mindenki fejlesztene vezetőkészséget, másrészt időnként meg kellene etetni az állatokat.
Craslorg legrosszabb klónja - ÉN dobtam vissza a kvízkérdésed (A többiekét is)

Viva la pontozókommandó
Pontszám: 5.40
fórumozóDr_FaktorFérfi
Végzetúr mester
852 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
49. hozzászólás - 2009.05.11. 12:04:22
szerintem jó hogy a morál felugrik szintlépéskor...tehát ne beszéljünkmár idiótaságokat...

ami fontos az az hogy legyen értelme(Lééébeli értelme) portyázni...ez a legfontosabb...egy emberközpontúbb ugyanakkor jövedelmezőbb és intenzívebb portyarendszerre vóna szükség...

aki erröl tud érdemben érvelni vagy felvetést írni annak hajrá hajrá...de ne kanyarodjunkmár el mindenfele az egyenes útról...

igazából örülnékmár ha végre a vezetőség is tiszteletét tenné legalább pár sor erejéig hogy ők hogy látják és vagy gondolják a dolgokat...
Nevem...Shaktor...Sharab Shaktor...V1
Pontszám: 3.60
kedvelt tagMorrochFérfi
Végzetúr mester
388 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
50. hozzászólás - 2009.05.11. 12:04:36 (Válasz CaveMaN #48 hozzászólására.)
Cave, ez miért lenne jó (bárkinek)?
Én nem látom ebben a fantáziát, a mellésikerült szakértelmek javítását szerintem nem a játékosok szivatásával kell orvosolni.
De az állatokon tanulva legalább annak örülök, hogy nekünk VU-aknak és VU-nőknek nincs morálunk amit 20% felett kell tartani, mert időnként rendesen mínuszba szökik a játék ügyes-bajos dolgai miatt...
Sötét ösvény - Morroch

2009. 10. 05. Morroch törölt, távozott e világról.
2011. 10. 27. Ismét lehetőségem nyílt játszani. Nem tudtam a jelszavam ide, Quellon-ként kezdtem újra.
2012. 01. 03. Eszembe jutott a jelszavam, de most már Quellon-ként keress.
Pontszám: 5
népszerűCaveMaNFérfi
Végzetúr mester
2421 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
51. hozzászólás - 2009.05.11. 12:18:01 (Válasz Morroch #50 hozzászólására.)
Pontosítok, a mellésikerülés az volt, amikor Miklósék még a játék indulásakor engedve a nyomásnak betették a szintlépésnél moráljavulást.
Craslorg legrosszabb klónja - ÉN dobtam vissza a kvízkérdésed (A többiekét is)

Viva la pontozókommandó
Pontszám: 8.33
fórumozóDr_FaktorFérfi
Végzetúr mester
852 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
52. hozzászólás - 2009.05.11. 12:23:05
Cave de pontosítás helyett inkább indokolj is...

sok emberkének ez az egyetlen leehtősége hogy full morálra tegye az állatkáját...pl tételezzük föl van egy állatod 45s szintű...kell még 800 tp hogy szintet lépjen de levan verve az élete a rákosba tehát gyakorlással szedegeted a tp nahde az ember nem gép tehát van egy kis kiesés mindig 2 gyakorlás között amig szépen csökken az állat morálja...tehát mire szintetléép nagy eséyllel már lentvan a morálja a béka segge alatt...és akkor még azt is felkell tuningolnia hogy harcolni hívja...oké feltolja...erre belefut valmi állatba aki kinetikusdetonációval rohangál pafff becsap a varázs az állat meg igencska megzuhan...még pár ilyen és megint viheti csak gyakorlással az állatkáját...ami közben felzabálja a morálját...
Nevem...Shaktor...Sharab Shaktor...V1
Pontszám: 5.40
népszerűCaveMaNFérfi
Végzetúr mester
2421 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
53. hozzászólás - 2009.05.11. 12:32:32 (Válasz Dr_Faktor #52 hozzászólására.)
Reálisan szemlélve a dolgot, ha több állatod van és kenelezteted is őket rendesen, akkor ez az alternatíva fel sem merül. Mindig van 1 vagy 2 állat tartalékban. 24-es kennellel (amit ugyan még sehol sem láttam) két napra el lehet pakolni az állatot a polcra úgy, hogy nem fogy a morálja. Természetesen, ha valakinek mindössze egy állata van, az komoly szívásnak van kitéve. Szóval több állat + kennel azért elég jól megoldja ezt a problémát, vész esetén meg kis LE-t is lehet dobni a dögnek.

Mondjuk ennek a portyareformhoz semmi köze
Craslorg legrosszabb klónja - ÉN dobtam vissza a kvízkérdésed (A többiekét is)

Viva la pontozókommandó
Pontszám: 5
kedvelt tagMorrochFérfi
Végzetúr mester
388 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
54. hozzászólás - 2009.05.11. 12:33:48 (Válasz CaveMaN #51 hozzászólására.)
Az is talány számomra, minek a morál az állatnak és vitatkozni is tudnék a témáról, de ez itt a portyareformokról szólna.
PÜ-ben Cave vagy bárki véleményét szívesen látnám, hogy miért is kell nekünk ezzel bajlódnunk, ha már beidomítottuk őket.

Amiben még a problémát én látom: az hogy látjuk egymás portyasikereit az adatlapon.
Akiben természetes versenyszellem vagy némi hiúság (ami még nem feltétlen negatív) van, az szereti minél jobbá tenni a győzelem arányát, így persze hogy agyonveri akit tud hisz ettől nő a győztes portyák száma.

Csak érdekességképp:
"Egy kínai bölcs előtt kérkedett valaki,hogy legyőzte az ellenfelét.
-Legyőzted?
-Igen!!!
-Ezek szerint gyengébb volt nálad?
-Persze, hiszen legyőztem!!
-És te miért örülsz annak, hogy náladnálgyengébbet legyőzöl?"
Sötét ösvény - Morroch

2009. 10. 05. Morroch törölt, távozott e világról.
2011. 10. 27. Ismét lehetőségem nyílt játszani. Nem tudtam a jelszavam ide, Quellon-ként kezdtem újra.
2012. 01. 03. Eszembe jutott a jelszavam, de most már Quellon-ként keress.
Pontszám: 5
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
55. hozzászólás - 2009.05.11. 12:39:34 (Válasz Dr_Faktor #52 hozzászólására.)
Miért csak a két végletben gondolkodtok?

- Kettő vagy több szinttel lefelé ütök: nincs morál növekedés
- Egy szinttel lejjebb ütök: 1 morál növekedés
- szintemen ütök: 2 morál növekedés
- felfelé ütök: 4 morál növekedés.

Azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy vesztes csata esetén is növekedjen a morál, ha pl. felfelé ütök, vagy engem ütnek X szintről magasabbról.
Pontszám: 7.50
népszerűCaveMaNFérfi
Végzetúr mester
2421 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
56. hozzászólás - 2009.05.11. 12:46:41 (Válasz Jeriko #55 hozzászólására.)
Egyetértek
Craslorg legrosszabb klónja - ÉN dobtam vissza a kvízkérdésed (A többiekét is)

Viva la pontozókommandó
Pontszám: 5
fórumozóDr_FaktorFérfi
Végzetúr mester
852 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
57. hozzászólás - 2009.05.11. 12:47:29
igazából a morállal se lenne semmi gond ha jobban megérné portyázni merugye azt azé kétlem hogy valkik azé vernek valkiket 5-6 szintről hogy nőjjön a morál...ez iyen ráfogom mer rátudom fogni de énse hiszem el szitu...

bánná a tököm ha nem járna morálnövekedés(alacsonyabb szintű támadása esetén) de akkor meg legyen lééé dögivel mer a baj azzal van hogy...léét elkölteni ellehet sokmidnnre...visziont előbogarászni stabilan azt csak a vadászatból lehet a többi már lutri...

nahés uyge ez nem cska a morálnál jön ki hanem sokminden másnál is hisz minden problémára van egy szaki amivel leeht orvosolni a dolgokat csakhogy ezen orvoslások mind léébe kerülnek aztmeg előteremteni jelnleg igencska nehézkes...

egyébként Jeriko a te álltalad felvázolt morálszerzési kis cuccal sincs semmigond ám én továbbra is aztmondom hogy a morál ugrojon fel a szintlépésnél maxra...vagyis maradjon meg ez a lehetőség...

Cave 3 állattal cirkulálok a hordázásom okán ebböl 2 hadrafoogható ám nem hiszem hogy ettöl jobban tudom pörgetni magam...különösen amikor 170et is levernek az állatomból egy egy kinetikus plussz másodlagos varázsléat cumóval...ha több állatom volna akkor csak több sérülne...áhh nincs kedvem belemenni...igazából továbbra is a fejesek véleményét várnám mermár kissé uncsi hogy egymás ötleteit vétózzuk vagy kontrázzuk...
Nevem...Shaktor...Sharab Shaktor...V1
Pontszám: 3.60
kedvencAurriFérfi
Végzetúr mester
791 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
58. hozzászólás - 2009.05.11. 16:30:26
Nem állítom hogy javaslataim túl kiforottak voltak, de próbáltam a -szerintem- legfontosabb problémák köré csoportosítani a portya-kérdést:

- magas szinteken nincs rabolható LÉ (15%-os taktika miatt elsősorban)
- nem jó a portya LE/TP átlaga magas szinten (pontosabban: a kimaxolt vadászathoz képest nevetséges)
- 5-6 szintről lefelé egy sokkal gyengébben fejlesztett karakter is péppé ver. Mégis lehetséges ez. (Fairplay?) Persze fiygelembe kell venni azt is, hogy ahol jelenleg is kevés az üthető ember ott ez ne okozzon további hátrányt (sőt nekik a portyaabalakot valahogy növelni kellene)

Nekem Yworl javaslata is tetszik és Jerikó ötlete is jó, de jelzem jelenleg is többet rabolhatsz felfelé támadva, csak éppen semmi garancia nincs arra, hogy lesz is az illetőnél bármi. 0 (zéró) négyszerese is nulla, viszont cserébe sokkal több TP-t kapsz (ami a top50-100 szinthuszáron kívül kb mindenkinek hátrány, mert a LE nélküli TP gyenge karaktert eredményez). A fix LÉ-vel az a gond, hogy ekkor a PP valóban ugyanolyan fix erőforrássá változna mint a CSP, vagy TP. És elsősorban az erőseknek kedvezne (akiknek nem okoz gondot a nagyobbakat is leütni).

A morálnövekedés meg dicséretes törekvés, de ez tényleg ennyire kardinális kérdés lenne a fenti problémák tükrében is? Vagy csak én játszom másik játékkal...
A hozzászólást Aurri módosította 2009.05.11. 16:34:01-kor
"Tehát ha ez nem is bug, de hibás tervezés. Azonnal korrigáljuk..."
Pontszám: 7.50
fórumozóAndaxinFérfi
Végzetúr tehetség
154 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
59. hozzászólás - 2009.05.11. 20:42:38 (Válasz Jeriko #55 hozzászólására.)
és aki fölött nincs senki szintben? vele egy szintű meg max 1 pl? miért kellene őket szívatni a lefele ütés miatt ilyen ötletekkel, hogy ne vigyen abszolút semennyi LEt, meg hogy az állata ne kapjon morált és hasonlók, nem értem
A hozzászólást Andaxin módosította 2009.05.11. 20:43:12-kor
Pontszám: 6.75
népszerűCaveMaNFérfi
Végzetúr mester
2421 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
60. hozzászólás - 2009.05.11. 21:10:51 (Válasz Andaxin #59 hozzászólására.)
Mondjuk Sharpát szerintem édeskevéssé érdekli, hogy rabol-e LE-t.
Craslorg legrosszabb klónja - ÉN dobtam vissza a kvízkérdésed (A többiekét is)

Viva la pontozókommandó
Pontszám: 5
HKK - Zén minikiegészítő: Zén Legendái: A sötétség gyermekeiRésföld - a HKK legújabb kiegészítője