Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Portya + végzetúr reform
népszerűOtoaakFérfi
Végzetúr mester
678 hozzászólás
Profil megtekintése
Portya + végzetúr reform
1. hozzászólás - 2009.05.06. 12:10:28
Azt hiszem épp eleget késett már egy ilyen topic ahova minden ötlet belefér és Miklósék könnyebben ki tudják csemegézni a javaslatokat. Mivel nem szeretek mások helyett dolgozni ezért az én javaslataimat másolom be ide akinek van/volt mondanivalója és úgy érzi megosztaná ötleteit az tegye hozzá a magáét.

Dátum: 2009.04.22. 11:34:13

Ha valaki 5-6 szinttel lefele támad még -20% mellett is csak minimális esélye van a védekezőnek a győzelemre. Ez nem csak a top-ról szól hanem mindenkiről aki eléri ezt a határt szintben. A magasabb szintű karakter számára ez szinte teljes kockázatmentességet jelent. Lassan de biztosan haladunk a felé a trend felé, hogy a portya semmivel sem lesz kockázatosabb tevékenység a vadászatnál. Ha a végzetúr valóban PvP játék akkor ez megengedhetetlen. Én nem hiszem, hogy ilyen "súlycsoport" különbség mellett lenne értelme PvP-ről beszélni, érdekes és élvezetes PvP csak hasonló erősségű játékosok között elképzelhető. Ez nem pusztán fair-play, hanem józan belátás. A jelenlegi rendszer több helyen is erősen vérzik. van bazi nagy szintkülönbség, hogy mindenkinek legyen kit ütni és van bazi nagy random , hogy legalább matematikai esélye mindenkinek legyen. És ez egyre inkább nem a hasonló erősségű játékosok támadásának kedvez, senki nem vállal irreális kockázatot ha az nem éri meg ezért teljesen mindegy menynire csökken le az alacsonyabb szintű karakterér kapható TP/LE bármi addíg amíg az csak PP-be kerül. Mert sokkal jobban megéri 5 portyából 5-öt nyerni akár 1 perc alatt 5 kattintással mint 5 ből 2-3-at bukni 20 perc alatt maxos kronóval, ráadásul 10 perc múlva újra mehet az 5 támadás míg a 2. esetben jó esélyel az 5 támadás után már pihenni kell vagy gyógyitalozni.

A rendszert csak akkor lehet élvezetessé tenni, ha a hasonló erősségű karakterek támadása megéri. Talán nem a "range" szűkítés és a random csökkentése a megfelelő megoldás de az biztos, hogy a gyengébb karakterek támadását kevésbé profitálóvá kell tenni, a hasonló erősségű karakterek ill. a magasabb szintűekét pedig lényegesen emelni kell, a kockázat arányának mértékében. Minél kiegyenlítettebb a harc annál többnek kellene lennie a nyereségnek is. Az erősség számításába pedig a TÖ és szakiösszeget kellene elsősorban figyelembe venni és nem csak a szintet úgy, hogy minél nagyobb kockázatot vállal valaki annál nagyobb legyen a nyereség esélye ill. erősebb karaktert támadva akkor is legyen valamekkora fejlődése az alacsonyabb szintű karakternek ha veszít. vagyis az egész rendszernek kockázat alapúnak kellene lennie, magas kockázat mellett magas haszon alacsony kockázat mellett alacsony haszon. Így még akkor is kifizetődőbb lenne hasonló erősségű karaktert támadni ha 5 csatából 3-at elveszít valaki mert pozítív a mérlege.

Én úgy gondolom a randomot mindenképpen csökkenteni kellene, hogy ne kelljen 210-es IQ ahhoz, hogy valaki meg tudja saccolni az esélyeit egy hasonló szintű/erősségű karakterrel szemben. (De legalábbis a 150-es IQ vs 86-os 40/520 sebzéses extrém esetek jó lenne ha sokkal ritkábbak lennének vagy teljesen eltűnnének) ha kiszámíthatóbb a rendszer és könnyebben megjósolható egy csata kimenetele ami ráadásul nem pusztán csak a randomon múlik, akkor az több lehetőséget biztosít a karakterfejlesztésben a taktikázásra.

Növelni kellene az állatok morálnövekedését, és TP nyereségét ha valaki felfele támad sőt fix. LE nyereség is járhatna már 1-2 szinttel lejjebb támadva is a kockázat és a szintkülönbség arányában utánna pedig felfele táűmadva egyre több (kb. szintx10LE szintkülönbségenként 10%-os módosítóval de lefele csak max. 2 szintig) vagyis ha egy 47-es szintű karakter megtámad egy 45-öst és nyer akkor megkapja a 450LE 80%-átvagyis 360LE-t ugyan ez a karakter ha 50-est támad és nyer 650LE-t kap mintegy a harc tapasztalataként vagyis a másik fél ezt nem veszítené el. A védekező fél ha veszít akkor is kapja meg a 10%-át annak amit győzelem esetén kapna így akit rendszeresen nagy szintkülönbséggel támadnak az könnyebben fel tud zárkózni. Ha ugyan ez a 47-es szintűkarakter lefele ütve elveszíti a csatát akkor a védekező feleannyi LE-t kapna mintha támadna (neki nem kerül PP-be a harc) vagyis 47-ről ha lefele ütve 45-ös ellen veszít a védekező 282LE-t kapna ha 50-est támad és veszít akkor az 50-es nem kap semmit hiszen ha támadna max. 2 szinttel lejjebbről kaphatna LE-t így elkerülhető a magasabb szintű karakterek alacsonyról jövő támadásokkal való tápolása. Az egész javaslat célja a portyázás képbehozása mindenki számára. A pókok nagy arányú erősödését lehet kompenzálni azzal, ha felfele ütve lényegesen több TP-vel jár ill. ha a TÖ/SZÖ különbsége is számít az LE számításnál vagyis a két karakter TÖ/SZÖ aránya is módosítja a kapott LE mértékét. (azonos TÖ/SZÖ esetén 100% LE eltérésnél pedig arányosan több ill. kevesebb).

A háborúkat is lehetne ugyan ebben a szellemben reformálni. A lélekkút lehetne továbbra is a nyert LE alapja de a lélekkutak nagyságának az aránya határozná meg 50%-al nagyobb kútméretnél -50% nyereség fordítva pedig +50% a nyereség nagyságát mégpedig aszerint hány napig tart a háború. Ha a védekező fél nyer 1 hetes csata esetén a kút teljes termelése adná a nyereményt 3 napnál 3 nap 2 hétnél 2x-es kútméret, ezt az értéket a katalizátorhoz hasonlóan módosíthatná a háború tornya, a támadó győzelme esetén pedig pont fordítva minél tovább tart a háború annál kevesebbet nyernének( 3 nap után 2x-es kútméret 1 hét után 1x 2hét után semmi). És hasonlóan a portyához ezt az értéket is módosítaná a tagok átlagos erősségének és a kútméretek aránya, ahogyan ez most is benne van a képletben. Vagyis ha pl. a TGY 800k-s kútmérettel ha megtámad egy 200k-s kúttal rendelkező szövetséget akkor ahol az átlag szint (ebbe szintén jó lenne bevonni a TÖ/SZÖ-t is) 25 körül van a TGY-é pedig kb. 50 akkor 3 nap után 25k lenne a nyeresége 1 hét után 12,5k 2 hét után semmi de ha az azúr támadja mondjuk az elitet 800-800k mellett kb. 10/9 arányú karakter erősség mellett akkor 3 nap után 1440k-t nyernének 1 hét után pedig 770k-t. Ezeket az értékeket a háború tornya a katalizátorhoz hasonlóan módosíthaná növelve a győztes fél nyereségét.

Nyílván ennek a rendszernek is megvannak a maga hibái összebeszéléssel taktikázással könnyen ki lehetne használni ugyanakkor ez a normálisan játszókat ez kevésbé zavarná hiszen jól látszik, hogy hasonlló erősségű szövetségek háborúja esetén nagyságrendekkel nagyobb a nyereség mint ha gyengébb szövetségek küzdenek ugyanakkor gyengébb szövetség ellen a vereség is sokkal fájdalmasabb. A gyengébb szöviknek pedig nem érné meg pár orán belül kapitulálni érdemes elhúzni a háborút, mert egy biztos vereség esetén is nagyságrendekkel csökkenthető a veszteség ha sikerűl elhúzni az időt.
Yworl - the dead terrorist
Pontszám: 9.29
kedvencNagypityuFérfi
Végzetúr tehetség
102 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
2. hozzászólás - 2009.05.06. 12:34:51
a portyák esetében kellene egy POOL minden karakternek, ami a relatív LE különbözetével arányos mondjuk a nyereség 5%-a.
A POOL tartalmát az illető ne tudja elkölteni/felhasználni/levédeni semmiféle formában.
Ilyenkor a harcok után (mindegy, hogy ki kezdi a portyát):
A győztesnek az aktív LE (amit a karakter elkölthetne, de nem költ el) számít mint nyerhető maximum (ahogy most működik), de a vesztes a vesztett LE számításakor az aktív LE+POOL tartalom-ból veszít. Ha a POOL tartalma nincs maximumon, akkor a győtes csata után járó LE mindaddig a POOL-ba megy, amíg azt az illető meg nem tölti, utána marad csak meg aktív LE ként a többlet. Természetesen a mínuszos karakterek POOL mérete 0.
A bevezetéskor mindenki "grátisz" tele POOL-lal indulhatna, ez valszleg nem okozna előnyt senkinek.

Ez igen nagy befolyással lehetne a célpont megválasztásakor, így a láma vagy fűevő karakterek kicsit fellélegezhetnének, a PÓKoknak viszont újra zajlana az élet


Mondjuk mindezek mellett a bosszú itala, elég érdekesen felkavarhatná az állóvizet a mostani panaszolt magasszintű pocsolyában. A megivás utáni első támadásra lenne hatása, ha az illető végzetúr nála magasabb szintű karaktert támadna meg, hasonló vagy egy kicsit több bónuszt adhatna, mint a védelem itala, és naponta csak egyszer lenne használható.
Pontszám: 8.73
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
3. hozzászólás - 2009.05.06. 13:08:50 (Válasz Otoaak #1 hozzászólására.)
Azzal teljesen egyetértek, hogy nem szint alapján kell módosítani a rendszeren. A visszafogott fejlődés teljesen bekavar. Most még nem igazán látszik, de hónapok múlva nagyon durva különbség jönne elő a visszafogott fejlődést használók és nem használók között. A tulajdonság és szakértelem összeg alapján szintén nehéz lenne erősségi sorrendet állítani a karakterek között. Az exponenciálisan dráguló tulajdonságok miatt nem derülnek ki a valós erőviszonyok simán tulajdonság összegből.

Sokaknak probléma hogy a nagyok durván elverik őket és nem tudnak emiatt portyázni. Azt kellene megoldani, hogy az ilyen vereségek ne korlátozzák a kisebbek cselekvőképességét.

A felfelé támadás (valóban erősebb ellenfél ellen, nem csak szintben nagyobb ellen) nem hiszem, hogy valaha is népszerű lesz, hiába nagyobb a jutalom. Nemcsak rongyá lesz verve a karakter, de csak kb. 30%-ban nyeri a csatákat. A két effektet együtt elég kevesen választanák szerintem.
A hozzászólást Ariel módosította 2009.05.06. 13:09:33-kor
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 5
népszerűOtoaakFérfi
Végzetúr mester
678 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
4. hozzászólás - 2009.05.06. 13:16:03
Közben sokat gondolkodtam, hogy lehetne ezt minél könnyebben beilleszteni a rendszerbe és arra jutottam, hogy talán egy új szakértelem bevezetése lenne az ideális erre, a harc művészete, háborús tapasztalat vagy hasonló néven 60-as szint limittel.

A szakértelem lényege az lenne, hogy a szakértelem szintjének fügvényében lehetne LE-t kapni a fentebb vázolt ötlet szerint de nem a karakter szintjétől hanem a szakértelemtől függne mennyi LE-t kap +ba. A szakértelem 10-30-60-as szintjén 1-2 és 3 szinttel lefele ütve is kaphatna LE-t ill vesztes csatánál az állatok 10-30-60 szintnél 10-30-60% TP-t kapnának illetve a szakértelem szintjének megfelelő %-os esélyt +1 morálra (max. szinten 60% esély vesztes csatánál +1 morálra), a szakaértelem szintenként 20LE tapasztalat szerzést tenne lehetővé azonos erősségű karakter legyőzése esetén, és ezt módosítaná a szint/TÖ/SZÖ, a szintkülönbség szintenként +/- 10-20-30% stb. növelné/csökkentené a kapható LE-t a TÖ/SZÖ különbség 10 pontonként +/- 3%-ot.

gyors példa béla 40-es szintü TÖ-je 800 szö-je 700, jancsi 42-es TÖ-je 900 SZÖ-je 800, karcsi 40-es 700TÖ 700szö mindhármuk szakértelme maxos.

béla támadja jancsit ha nyer a szerezhető le a következők szerint alakul:

1200 szakiból
+20% a szintkülönbség miatt
+30% TÖ különbség miatt
+30% SZÖ különbség miatt
összesen: 2040LE

Ha veszít akkor is megkapja ennek a 10%-át (204) + a max.-os szakértelem miatt 60% esélyt, hogy az állatai kapnak +1 morált, ez ugyan soknak tűnik de a karakterek között is nagy a különbség.

DE ha karcsit támadja:

1200 szakiból
+ 0 szint miatt
- 30% TÖ miatt
+ 0 SZÖ miatt

Ha nyer 840LE üti a markát ha viszont veszít semmit nem kap mert a %-os módosítói negatívak, + LE vesztes csatáért csak akkor jár ha a gyengébb fél veszít, vagyis akár támadó vagy, akár védekező de az esélyek nem neked kedveznek akkor +LE-t kapsz ill. az állataid +TP-t és még a moráljjuk is nőhet.

Sajnos a visszaélések elkerülése miatt itt is szükséges a sebzéskompenzációnál használt tárgyszintes képlet alkalmazására. vagyis a szakértelem csak akkor fejti ki a hatását ha nem vagy gatyára vetkőzve és a tárgyaid/varázslatod szintje nem sokkal kissebb a szintednél.

Ennek a szakértelemnek a bevezetésével nem lenne szükség a teljes portya rendszert áttdolgozni, az emberek sokkal motiváltabbak lennének a hasonló erősségű karakterek támadásában 3 szintnél lejjebb ütni max. küldi miatt érné meg hiszen bónusz nem jár, ugyanakkor védekező félként ha 6-7 szinttel magasabbról támadnak akkor 300-400LE-t is kaphatunk csatánként, ezzel a szerezhető LE is megnő mert senki nem tudja mikor fogják ütni aki 10-12 órára magára hagyja a karekterét annál még vesztes csatákkal is összejöhet 1-2k LE amiért már megéri 15% fölött maradni amikor csak lehet, szintben közelebb ütve pedig a vesztes csaták miatt halmozódó LE-ből a rablás esélye is jobb, ha nem is hoz több ezer LE-t egy portya de ha nyersz szinte biztosan kap mindenki valamennyi LE-t a szakértelmen felűl is. Persze ehhez ki kell fejelszteni a szakértelemt ami nincs ingyen de ebben az erős és a gyenge karakterek egyformán motiváltak, mert mindenki számára LE forrást jelent. Célszerűen úgy számoltam az értékekkel, hogy a nyert LE akkor lehet a legtöbb ha kb. egyforma ill. kicsit erősebb karakterekkel harcolsz mert a nyerési esélyed akkor a legnagyobb és ha veszítesz akkor is kaphatsz valamennyi LE-t meg persze az állatod is fejlődik.
Yworl - the dead terrorist
Pontszám: 8.33
fórumozóDr_FaktorFérfi
Végzetúr mester
852 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
5. hozzászólás - 2009.05.06. 13:16:14
lentre is fentre is leehssen támadni(4-4 szint)...egyfajta pp rendszer legyen(24 portypont óránkétn 1)...kissebb legyen a hatósugár...és a 15% támadhatatlanságot kéne módosítani...ha ez megvan akkor már jönne a pénz...

egyébb dolgokat nem kell itt bekavarni az se jó ha túlkomplikáljuk...a portyának kell az egyik legeccerűbb dolgonak lennie a játékban...mostse túl bonyolult csak kicsit szar...

és hogy szó ne érje a ház elejáét lehetne egy oylan módosítást még beiktatni ami amindenkori top 50en dolgait kicsit módosítaná...azmár nem az én dolgom hogy ők hogyan borsozzák a saját szájízük szerint...engem cska az álltalános portyareform izgat...

és mégvalmi az alapregeneráció gyorsítása se ártana...ha az lenne az alap gyógyulás ami a prémiumosoknak van lehet sokak életerő problémája korrigálódna...
A hozzászólást Dr_Faktor módosította 2009.05.06. 13:24:51-kor
Nevem...Shaktor...Sharab Shaktor...V1
Pontszám: 2.63
népszerűOtoaakFérfi
Végzetúr mester
678 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
6. hozzászólás - 2009.05.06. 13:42:57
A random szűkítése is sokat lendítene azért a dolgon mert a sebzést azzal lehetne a legjobban csökkenteni. Ha nem csak a random határozza meg hasonló erősségű karakterek között a csata kimenetelét akkor simán lehet csökkenteni a sebzéseket is mert nem egy véletlen 300-400-as találat hanem a karakterek közötti különbség dönt. Persze, ehhez azért nem elég 1db szakértelem, különbségek változatos taktikákhot ennél több kell jelenleg 3-4 alap tulajdonság meg 2 szakin kívül a top-ban nemigen van mit fejleszteni, az meg egy kicsit kevés ahhoz, hogy látványos taktikát lehessen rájuk építeni.
Yworl - the dead terrorist
Pontszám: 5
fórumozóRicardoFérfi
Végzetúr mester
1600 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
7. hozzászólás - 2009.05.06. 13:46:52 (Válasz Dr_Faktor #5 hozzászólására.)
Hagyjad már ezt a 15%-os ép-határ eltörlést! Most nagyon jónak látod, mert akkor tudnád farmolni magas szinten is a keveset onlájn vadászókat, de belegondoltál abba, hogy tegyük fel én bosszúból, vagy csak szórakozásból összeszedek 8-10 ismerőst és óránként, vagy inkább 20 percenként agyonverünk. Az ép-d kb 5% felé nem fog soha menni, amit vadászol azonnal elraboljuk, védekezni meg nem lesz esélyed, mert a kivégzésünk alapból nagyobb, mint az ép-d.

Szóval gondolkozzunk már mielőtt leírunk valamit és hagyjuk békén a 15%-ot.
Szabályosan játszom és mindent megteszek azért, hogy mások is így játszanak. Ha ez nem tetszik, nyugodtan nyomj az egyesre.

Hentes őrmester - Fekete Liga ~ a legridegebb gonosz
Pontszám: 9.17
fórumozóRicardoFérfi
Végzetúr mester
1600 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
8. hozzászólás - 2009.05.06. 13:51:22 (Válasz Otoaak #6 hozzászólására.)
A csatában összesen 1253 sebzést okoztál, és 1574 sebzést kaptál.

Ez Mási kollegával egy harcunk. Általában (itt is) 1 szint van közöttünk, vagy azonos szinten vagyunk, nagyjából hasonló erősségűek vagyunk, mégis ütjük egymást, mint a répát. Az óriási sebzéseknek szerintem inkább a random a fő oka, nem a szint. (Nem gyanús senkinek, mikor egy max 200-at sebző fegyverrel 400-at üt bele valakibe úgy, hogy még 60-80-as elnyelése is van?)
A hozzászólást Ricardo módosította 2009.05.06. 13:52:01-kor
Szabályosan játszom és mindent megteszek azért, hogy mások is így játszanak. Ha ez nem tetszik, nyugodtan nyomj az egyesre.

Hentes őrmester - Fekete Liga ~ a legridegebb gonosz
Pontszám: 5
fórumozóDr_FaktorFérfi
Végzetúr mester
852 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
9. hozzászólás - 2009.05.06. 13:52:30
Ricardo ez benne van a pakliban...ezé kell a 15% eltörlésével leszükiteni a támadhatósági sugárt is és gyorsabb regenerációt biztosítani...

amugymeg asszed így nem támadnak? dehogynem...5-6 szintről mindig akad valki...

jahigen amit még kifeljttem és hasznos lehet az hogy ha valkit megtámadsz utána 1 órára a támadott karakter levan védve mindenféle támadások elöl...
Nevem...Shaktor...Sharab Shaktor...V1
Pontszám: 2.86
fórumozóRicardoFérfi
Végzetúr mester
1600 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
10. hozzászólás - 2009.05.06. 13:56:49 (Válasz Dr_Faktor #9 hozzászólására.)
Ha meg egy órára védve vagyok minden támadástól, akkor megint nem lehet LE-t rabolni, hiszen ennyi idő alatt bőven összeszedem és el is költöm a szükséges lét. Értem én, hogy szeretnél a portyában lét rabolni, de amit mondasz az nem jó megoldás rá.
Szabályosan játszom és mindent megteszek azért, hogy mások is így játszanak. Ha ez nem tetszik, nyugodtan nyomj az egyesre.

Hentes őrmester - Fekete Liga ~ a legridegebb gonosz
Pontszám: 5
népszerűOtoaakFérfi
Végzetúr mester
678 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
11. hozzászólás - 2009.05.06. 13:58:38
Lécci ne offoljatok ha lehet, a 15%-os témára van külön topic, sokan lusták visszaolvasni egy csomó jó javaslatot el se olvasnak Miklósék mert eltűnik a fölösleges hozzászólások tengerében. Azért indítottam a topicot, hogy esélyt adjunk ezeknek a javaslatoknak.
Yworl - the dead terrorist
Pontszám: 8.33
fórumozóDr_FaktorFérfi
Végzetúr mester
852 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
12. hozzászólás - 2009.05.06. 14:05:47
azé az egy óra védelem és a 15% alatti nemtámadás között ég és föld a külömbség...

1 óra alatt összeszedhetsz kissebb dolgokra léét ez igaz...ám komolyabb gyüjtésnél vagy drágább dolognál már korántsem lehetne vele olyan könynedén kijáccani a dolgokat...

nahde akkor mégeccer...az amit én szorgalmaznék az esetleges reformoknál...

-1 fajta portyapont rendszer...óránként 1 ppt kapsz...
-15% módosítása...100 életerőpont alatt védve vagy...amugy nem...
-támadások után a támadott karakter 1 órára automatikus védelmet élvez
-lentre is fentre is lehessen támadni...kissebb sugrában
-gyorsított életerő regeneráció
-a 8 óránkénti újratámadás lehetőségét csökkenteni...(esetleg)

én ezekről gondolom úgy hogy változást hozhatnának pozitív irányba...persze tisztában vagyok azzal is hogy léynegesen brutálisabbá válna így a portya...dehát ez a cél nem?...a PvP játék érdembeli visszahozása magasabb szinteken...
Nevem...Shaktor...Sharab Shaktor...V1
Pontszám: 2.86
kedvelt tagKrazusFérfi
Végzetúr tehetség
105 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
13. hozzászólás - 2009.05.06. 14:49:21
100 Ép nem elég, mert nagyon sok játékosnak simán megvan a 20as a kivégzése, és akkor az illető megint nem tud portyázni.
http://www.viccbazis.gportal.hu
Pontszám: 5
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
14. hozzászólás - 2009.05.06. 15:35:54
Otooak: a random szukitese es a nem tuti nyero csatak bevallalasa szted nem ellentmondo celok? En ugy erzem, a random szukitessel csokkenne a kockazatos portyak es none a fix nyero portyak szama.
Pontszám: 4.33
népszerűCaveMaNFérfi
Végzetúr mester
2421 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
15. hozzászólás - 2009.05.06. 15:50:53
Szvsz nem túl jó a jelenlegi random, valahol 20-30. szint környékén még épp megfelelő, aztán kezd romlani a görbe. 100-al kisebb TÖ-jü ellenfél ellen (tulajdonságfejlesztési minta azonos, épületbónuszok mellettem) 10-10-re vagyok jó.
Craslorg legrosszabb klónja - ÉN dobtam vissza a kvízkérdésed (A többiekét is)

Viva la pontozókommandó
Pontszám: 5
kedvencAurriFérfi
Végzetúr mester
791 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
16. hozzászólás - 2009.05.06. 16:10:58
Sanyi azt is számításba vetted hogy az a 100 TÖ difi a te szinteden kb 10%? Kb semmi a randomnak.

Az én tapasztalatom az, hogy ha jól fejelszted akarid, akkor itt relative ritkán érnek meglepetések, más hasonló játékokhoz képest (vö. BF). Azaz a sokat szapult Miklós féle random kb arra jó, hogy kicsit izgalmassá tegye a közel azonos (!) erejű játékosok közti küzdelmet, ami sztem tolerálható cél és igenis kell egy ilyen játéknak. Én még itt olyat nem nagyon láttam, hogy nagyságrenddel jobb végzeturak kikaptak volna a sokkal gyengébtől. Láttam ugyan már emiatt anyázásokat (amiken általában jókat szoktam mosolyogni), de általában végén kiderült, hogy valójában nem voltak olyan markáns különbségek a karik között, mint ahogy az indokolta volna az adott kirohanást.

Sztem jó hogy nem kiszámítható 100%-ra egy-egy portya kimenetele. Sajnos az elszállt üthetőségi szinthatár ennek betesz, hiszen 6 szintről lefelé még egy közepes kari is maximalizálni tudja esélyeit (ugyanakkor minimalizálni sajátjait a még nagyobbak ellen), így lehet kvázi kockázatmentesen portyázgatni. Én ezt reformálnám meg elsőként, már csak azért is mert ezernyi más probléma (extrém nagy sebzések a kicsikbe) is innen ered. Szélsőségesen kevés támadható ellenfél esetén (gyk.: szint top100) külön szabályozás, hogy legyen mindig kit támadniuk, de alapvetően a nagy tömeg igényei szerint kellene ezt a problémát kezelni.

Másrészt azt kellene elérni, hogy 15% felett megérje vadászni (perpill csak felesleges kockázatvállalás ugyanis). Ehhez olyan szabályt kellen hozni, hogy pl. 30%ÉP alatt a vadászott LÉ annyi %-al csökken amennyivel az adott % alatt tartózkodunk. Mondjuk, de ezt alaposan át kellene gondolni. Vagy vmi szakértelem ami a bátor vadászatot támogatja. Stb, stb. Máris megoldódna az a gond, hogy nagy szinten nem lehet LÉ-t zsákmányolni, mert akinél van Lé sé van egy kis esze az "laposkúszik". Én egy ilyen változtatás után tuti bátrabb lennék, és újra elkezdenék portyázni is gyakrabban (amit perpill max kamra/küldetés miatt teszek meg xar LE/TP átlaga miatt). De gyanítom lvl 30 felett sokan lennének így.
A hozzászólást Aurri módosította 2009.05.06. 16:27:19-kor
"Tehát ha ez nem is bug, de hibás tervezés. Azonnal korrigáljuk..."
Pontszám: 5
irritálóAlmási ViktorFérfi
Végzetúr mester
1277 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
17. hozzászólás - 2009.05.06. 16:20:45
Miután Begginer tőlünk 3 ellenfelét is kivégezte a bajnoki viadalon nem tudom hogy lehetne ezt a portya-sebzés dolgot megreformálni

Én inkább gyúrok még a mágikus regenre nektek meg jó végnélküli vitatkozást
Zöld Szója Logan (V1)
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,799.380#hsz384
Pontszám: 3.75
népszerűCaveMaNFérfi
Végzetúr mester
2421 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
18. hozzászólás - 2009.05.06. 16:23:02 (Válasz Aurri #16 hozzászólására.)
Aurri, konkrétan ez a problémám. Ugyanis az idő teltével a még nagyobb számbeli különbség is sokkal kisebb %-ot fog adni. Azaz 1600 TÖ-vel szemben az 1400 még semmibb lesz. 2000 vs 1700 még kevésbé fog számítani, közben LE-ben meg horribilis különbség lesz közöttük.
Craslorg legrosszabb klónja - ÉN dobtam vissza a kvízkérdésed (A többiekét is)

Viva la pontozókommandó
Pontszám: 5
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
19. hozzászólás - 2009.05.06. 16:32:12 (Válasz CaveMaN #15 hozzászólására.)
Idézet: CaveMaN - 2009.05.06. 15:50:53
Szvsz nem túl jó a jelenlegi random, valahol 20-30. szint környékén még épp megfelelő, aztán kezd romlani a görbe. 100-al kisebb TÖ-jü ellenfél ellen (tulajdonságfejlesztési minta azonos, épületbónuszok mellettem) 10-10-re vagyok jó.


Erdekes, en eleg sokat szimulalok, es aprobb valtozasokat is 10-20%-okkal lereagal a szimulator.
Ettol meg persze kikaptam egy 100-zal kisebb TO-ju karitol bajnokin, de ott azert volt meg par faktor ami bejatszott.
Pontszám: 5
népszerűOtoaakFérfi
Végzetúr mester
678 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Portya + végzetúr reform
20. hozzászólás - 2009.05.06. 16:43:19 (Válasz Kocos #14 hozzászólására.)
Idézet: Kocos - 2009.05.06. 15:35:54
Otooak: a random szukitese es a nem tuti nyero csatak bevallalasa szted nem ellentmondo celok? En ugy erzem, a random szukitessel csokkenne a kockazatos portyak es none a fix nyero portyak szama.


Miért lenne ellentmondás ? Azonos nagyságú tulajdonságok szakértelmek mellett mindenképpen a random dönt, ahogy fentebb írtam a legtöbb LE-t akkor tudod szerezni ha csak kevéssel erősebb ellenfelet támadsz, mert ha ügyesen trükközöl a TÖ-vel és a szakértelmeiddel az esély messze nem 50% lesz hanem sokkal jobb de ehhez kisebb random kéne, hogy ezeknek a különbségeknek látható hatása is legyen mert jelenleg szerintem nagyon nem így van. Főleg ahogy Sanyi írja, ha nagyon nagy a különbség. A gyengébb játékosoknak nem gigantikus randommal kell esélyt adni a győzelemre, lehet én vagyok rosszul összerakva de engem nem tesz boldoggá ha azt látom, ha egy 300-400TÖ/SZÖ előnnyel rendelkező játékos élből lepattan rólam csak azért mert nem volt szerencséje, ettől nekem semmivel sem lesz jobb, nem fog kevesebbszer támadni vagy elkerülni csak azért mert 50 csatából egyszer lepattant, ez max. a támadót idegesíti meg persze engem is amikor támadásnál hasonló különbség mellett én pattanok le 3x zsinórba. Minden ilyen alkalommal egyel több strigula kerül fel a lapra ami ha betelik tuti abbahagyom a játékot mert csak a hiábavalóság keserű érzete marad meg utána, hogy csinálhat az ember bármit lehet akármennyire okos a végén úgy is csak a randomon múlik az eredmény nem a befektetett időn és erőforráson. A gyengébb játékost azzal kell megvédeni, hogy nem éri meg megtámadni. Persze ettől még lesznek akik 6 szintel lejjebb ütnek küldetés vag akár kicsinyes bosszú stb. miatt és igaz, hoyg nem fogsz tudni nyerni de legalább kapsz valamennyi LE-t meg fejlődik az állatod a támadó meg nem kap semmit, ha magas az egészséged és a gyógyításod akkor igazából a támadó neked tesz szívességet mert LE-vel mérve te jársz jobban és még az állataid is fejlődnek. Aki meg rendszeresen így oldja meg a portyáit hamar azon kaphatja magát, hogy az áldozatai a fejére nőnek és revansot vesznek rajta mert amíg ők simán fejlődtek addig ő egyhelyben állt.
Yworl - the dead terrorist
Pontszám: 5
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítőRésföld - a HKK legújabb kiegészítője