Portyázási hatósugár korlátozása
1. hozzászólás - 2009.04.19. 12:32:30
1. hozzászólás - 2009.04.19. 12:32:30
Sokakban felmerült az igény ennek a témának a megvitatására. Tegyük ezt itt, ne más topikokat teleírva!
A probléma összefoglalva:
A fejlődés előrehaladtával a magasabb szintű karakterek egyre több lélekenergiát kapnak vadászatokból, egyre jobb fegyverhez, páncélzathoz, varázslathoz jutnak hozzá, emellett tulajdonságaik, harci szakértelmeik is jelentősen nőnek. Ez jelentős harci előnyhöz juttatja őket az alacsonyabb szintűek támadásánál, így sokszor a támadott fél ellehetetlenítve érzi magát.
Eddigi védekezések:
- portya limitálása, pp bevezetése,
- a gyakran támadottaktól kevesebb TP és LE szerezhető,
- taktikaváltás: +%-okat kihasználva működés, egészségnövelés, mágikus regeneráció növelése,
- védelem itala, csata utáni regeneráció,
- a kezdeti hatósugár már csökkent egy szintet,
- visszafogott fejlődés (ennek még nincs túl nagy referenciája, de jónak tünik),
- békeidőben BCs-s szövetségek tagjai mínuszokkal támadhatóak.
Elöljáróban megjegyzem, hogy a szintlépés ideje most is egyre nyúlik, így egyre közelebb kerülnek egymáshoz a karakterek (a bőrömön érzem). Szintúgy tapasztalom, mintha egyre kevésbé számítanának a tulajdonságösszeg különbségek és sokszor a szerencsén és saját balfékségemen dőlnének el a csaták.
Ha jól emlékszem volt Miklósnak egy ígérete, hogy a szintek előrehaladtával simul a helyzet. Nos, erre kíváncsi vagyok!
A hatósugár csökkentésének pozitívumai:
Sajnos egy ilyet sem látok tisztán. Talán nyugodtabbá válna a játék. A második világban erősen késve indultam ráadásul nem prémiumozok. Smaragdként semmi gondom ott ezzel a bufferrel. Az első világon pedig nem tudok érdemben nyilatkozni, hiszen sokszor ettől függ, hogy fel tudom e tölteni a kínzó részlegemet, nem csordulnak túl a portyapontjaim és néha még némi LE is csurran és gyémántként ez az egyetlen harcból szerezhető előnyöm bármely más horda tagjaihoz képes. Amennyiben ez a határ lecsökken, nem sok értelme lesz gyémánt hordás karaktert játszani, hiszen ha hasonló erősségű karaktert támadok, az nagy eséllyel elver. Ez nem panasz, ez tény.
A hatósugár csökkentésének negatívumai:
Nos ezekből látok párat.
- Portyalehetőségek leszűkülése az elöl haladóknak. Ez jelenleg is ott tart, hogy írtózatosan figyelni kell a szintlépésünkre, hiszen azonnal megjelenünk egy elöl szaladó karakter portyalistáján, így várható a szinte azonnali betámadás, egy nagy vadászat végén a szintugrás sokszor elég csúnya pofonba történik. Igaz, hogy kissé visszaesnének az elöl haladók, de nem vészesen, hiszen sok TP-t úgy sem kapnak a -6 szinttel lefelé támadásból.
- A háborúzás még inkább ellehetetlenedik, hiszen az olyan szövetség amely hasonló szintű tagokból áll, ritka mint a fehér holló. Így egy-két pók meghatározhatja egy háború kimenetelét.
- A szintlépés kitolása segítene a portyalehetőségek megtartásán, de ez esetben lassabbá válna a játék, sokaknak érdektelenebbé, többet számítana a véletlen a csatákban, hiszen gyakorlatilag kiegyenlítődő erejű karakterekről lesz szó a portyacsaták során.
Biztos sok mindent kihagytam. Érveket, ellenérveket alább.
A probléma összefoglalva:
A fejlődés előrehaladtával a magasabb szintű karakterek egyre több lélekenergiát kapnak vadászatokból, egyre jobb fegyverhez, páncélzathoz, varázslathoz jutnak hozzá, emellett tulajdonságaik, harci szakértelmeik is jelentősen nőnek. Ez jelentős harci előnyhöz juttatja őket az alacsonyabb szintűek támadásánál, így sokszor a támadott fél ellehetetlenítve érzi magát.
Eddigi védekezések:
- portya limitálása, pp bevezetése,
- a gyakran támadottaktól kevesebb TP és LE szerezhető,
- taktikaváltás: +%-okat kihasználva működés, egészségnövelés, mágikus regeneráció növelése,
- védelem itala, csata utáni regeneráció,
- a kezdeti hatósugár már csökkent egy szintet,
- visszafogott fejlődés (ennek még nincs túl nagy referenciája, de jónak tünik),
- békeidőben BCs-s szövetségek tagjai mínuszokkal támadhatóak.
Elöljáróban megjegyzem, hogy a szintlépés ideje most is egyre nyúlik, így egyre közelebb kerülnek egymáshoz a karakterek (a bőrömön érzem). Szintúgy tapasztalom, mintha egyre kevésbé számítanának a tulajdonságösszeg különbségek és sokszor a szerencsén és saját balfékségemen dőlnének el a csaták.
Ha jól emlékszem volt Miklósnak egy ígérete, hogy a szintek előrehaladtával simul a helyzet. Nos, erre kíváncsi vagyok!
A hatósugár csökkentésének pozitívumai:
Sajnos egy ilyet sem látok tisztán. Talán nyugodtabbá válna a játék. A második világban erősen késve indultam ráadásul nem prémiumozok. Smaragdként semmi gondom ott ezzel a bufferrel. Az első világon pedig nem tudok érdemben nyilatkozni, hiszen sokszor ettől függ, hogy fel tudom e tölteni a kínzó részlegemet, nem csordulnak túl a portyapontjaim és néha még némi LE is csurran és gyémántként ez az egyetlen harcból szerezhető előnyöm bármely más horda tagjaihoz képes. Amennyiben ez a határ lecsökken, nem sok értelme lesz gyémánt hordás karaktert játszani, hiszen ha hasonló erősségű karaktert támadok, az nagy eséllyel elver. Ez nem panasz, ez tény.
A hatósugár csökkentésének negatívumai:
Nos ezekből látok párat.
- Portyalehetőségek leszűkülése az elöl haladóknak. Ez jelenleg is ott tart, hogy írtózatosan figyelni kell a szintlépésünkre, hiszen azonnal megjelenünk egy elöl szaladó karakter portyalistáján, így várható a szinte azonnali betámadás, egy nagy vadászat végén a szintugrás sokszor elég csúnya pofonba történik. Igaz, hogy kissé visszaesnének az elöl haladók, de nem vészesen, hiszen sok TP-t úgy sem kapnak a -6 szinttel lefelé támadásból.
- A háborúzás még inkább ellehetetlenedik, hiszen az olyan szövetség amely hasonló szintű tagokból áll, ritka mint a fehér holló. Így egy-két pók meghatározhatja egy háború kimenetelét.
- A szintlépés kitolása segítene a portyalehetőségek megtartásán, de ez esetben lassabbá válna a játék, sokaknak érdektelenebbé, többet számítana a véletlen a csatákban, hiszen gyakorlatilag kiegyenlítődő erejű karakterekről lesz szó a portyacsaták során.
Biztos sok mindent kihagytam. Érveket, ellenérveket alább.
Kérem őrizzék meg hidegvérüket. Ne tegyenek hirtelen mozdulatot. Én most lassan elhagyom a helyiséget.
V1: Seligen - Hullaúr
V2: Seligen - Egy apró Zöld Manó, nagy, álmos szemekkel
V4/III: Cadaver - Csak simán torony
V4/IV: Tatanka (IM Jackass) - WDP-Homokvár
V1: Seligen - Hullaúr
V2: Seligen - Egy apró Zöld Manó, nagy, álmos szemekkel
V4/III: Cadaver - Csak simán torony
V4/IV: Tatanka (IM Jackass) - WDP-Homokvár
Pontszám: 7.50