Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - DzsoniKSL

Oldal: 123456
Dátum: 2009.10.07. 00:05:05
Valóban. Sajnos annyira nem olvastam vissza, csak a szövetségeknek kiküldött levélre reagáltam.

Szerintem a két felvetésből össze lehetne rakni egy olyan ötletet, amit elfogadna a nagytöbbség, és egyszerre visszafogás a top4-nek (a visszafogást toronyszintben értem), valamint lehetőség a többi szövetségnek. Biztos lehet olyan egyensúlyt találni, hogy a problémára is megoldást adjunk, illetve a többség is elégedett legyen.

Csak folytatva az ötletelést (miután elolvastam a nyitó hozzászólásodat is) lehetne a toronybontást szintfüggővé tenni birtoklásfüggőség helyett. Ezáltal egyszerre érnénk el azt, hogy a szintek ne szálljanak el (sőt akár csökkenjenek is) ezáltal jobb versenyhelyzetet teremtve a többi szövetségnek. Ugyanakkor valamilyen mértékben drágítani az építkezést a birtoklás függvényében.

Toronybontás:
50 szintenként egyel több szintet bomlik a torony a birtokló szövetségnél.
1-50 -> 1 szintet
51-100 -> 2 szintet
101-150 -> 3 szintet
151-200 -> 4 szintet
201-250 -> 5 szintet
251-300 -> 6 szintet
stb...

Drágulás:
Átemelve az előző hozzászólásomból a képletet, minden szint extra költsége (a szintből adódó költségen kívül): (5K + 100*BNSZ)*BNSZ
A jobb átláthatóság kedvéért ez a következőt jelenti "lefordítva"

Egy olyan szövetségnek akinek nincs birtoklása a torony 150. szintjét felhúzni 750K
10 nap birtoklással a 150. szint 750K + 60K <- 8% extra költség
30 nap birtoklással a 150. szint már 750K + 240K <- 32% extra költség
45 nap birtoklással szintén a 150. szint: 750K + 427K <- 57% extra
60 nap birtoklással pedig: 750K + 660K <- ez pedig már közel 90%os extra költséget jelent.

Gyakorlatilag, így idővel a nagyon magas szintű tornyok konszolidálódnának, és beállna egy viszonlagos egyensúly ha tippelnem kell akkor valahol 100 és 150 között. És míg az eddíg nem birtokló szövetségek akár szépen lassan is felépíthetik a tornyot erre a szintre és beszállhatnak a versenybe kihasználva az eddig birtoklók hatalmas hendikeppjét.
Dátum: 2009.10.06. 19:17:42
Mi lenne ha egy ilyen radikális változtatás helyett, mindössze egy már meglévő funkció változtatásával fokoznánk a versenyt?
Jelenleg napi 5K-val drágul a torony minden birtokolt nap után. Amennyiben ez az összeg folyamatosan növekedne, úgy valóban verseny alakulhatna ki (persze idővel) a toronyért, ugyanis még a jelenlegi 4-5 birtokló sem tudná tartani a napi 2-3 szint emelést.

Persze ilyet utólagosan bevezetni megint 50 oldalnyi síráshoz vezetne, de "tegyük fel" alapon érdemes csak elméletben utánaszámolni:
Ha a napi építés növekedése fix 5K helyett (5K + X*(BNSZ))*(BNSZ) lenne, ahol (BNSZ) a Birtokolt Napok SZáma. Számoljunk első verzióként X=100-zal mint módosító tényező. Eszerint, akár a már meglévő tornyokat is át lehetne számolni, így ismét növelni a kissebb szövetségek versenyhelyzetét.

Tehát: Nem tudom kinek mennyi a birtoklása, de ha nem tévedek nagyot akkor kb 40-50 nap körül van mind az 5 szövetség birtoklása. Értelem szerűen csak ők veszítenének így az átszámítás miatt szinteket. Ugyanakkor a jelenlegi állás szerint a legmagasabb torony az ösvényé 278. szinttel. Ez (a 45 napos birtoklással számolva) 1.395K + 225K építési költséget jelent a következő szintért. Ebből a X=100-as módosítóval lenne 1.395K + 427K. Ez azt jelenti, hogy a korábbi birtoklás miatt 427K hátrányban vannak szintenként ahhoz képest aki még nem birtokolta a tornyot.

Figyelembe véve, hogy mind a karakterek mind a szerezhető LÉ folyamatosan növekszik, csak olyan kompenzáció lehetséges, amely valamilyen módon idő/szintarányosan drágul. Különben eljutunk ugyanoda, ahol most vagyunk, azaz a bedrótozott, fix összegű értékeket átugrották a karakterek/szövetségek. (lásd citadella/HT), ezért kellene a másodfokú képlet a drágításra is. Persze X-et be lehet lőni az elérendő változtatás mértékének megfelelően...

Amennyiben drasztikusan változtatni akarunk, vehetünk egy nagyobb értéket (X = 500) ebben az esetben a tornyok hosszútávon akár stagnálhatnak is. (X = 500 esetén +1 szint a korábbi értékekkel 1.395K + 1.237K), azaz a fejlődés egyértelműen lelassulna, és a megtartás egyre költségesebbé válna.

Még extrémebb esetben (X=2000), valószínűleg a már meglévő tornyok is elkezdenének egy idő után szépen lassan leomlani. Ezzel az értékkel a jelenlegi legmagasabb tornyot (1.395K + 4.275K = ) 5.670K-ba kerülne csak fenntartani a jelenlegi szintet.

Persze erre lehet mondani, hogy ilyen értékek mellett nem éri meg a +10% LÉ-t. Ugyanakkor a AL, EH, SÖ, Tyrant szövetségek (a TGY kivétel) nagyrészt (kb 90%-ban) manakonstrukcióból építik/építették a tornyot.
Dátum: 2009.09.25. 00:15:24
Jár a pont, teljesen igazad van...
Azért ne rögtön ilyen mértékben emeljük meg a dolgot. Tegyük fel, hogy V1-en valamelyik kissebb szövetséget (bármilyen oknál fogva is) lecitadelláz valaki a top10-ból. Ez 4-es Citadellával és a 10. szövetséggel számolva is 78K-s csapást jelentene, ami egy kis-közepes szövetségnek egyhetes építkezése.

Nem is beszélve arról, hogy tegyük fel az AL (De lehetne bárki más aki a legnagyobb kúttal rendelkezik) úgy döntene, hogy mostantól ők szeretnék irányítani a játékot, és citadellázni kezdenének... Számolgassunk csak... 1.5M-s citadellacsapás? Mennyi idő lenne azt akár egy elsőoldalas szövetségnek is kiheverni? Főleg ha minden költség nélkül másnap mehetne a ráadás?

Egyértelmű, hogy a citadellát erősíteni kellene, de nem ilyen mértékben és nem feltétlen a kútmérettől kellene függővé tenni. Ez a koncepció akkor működne, ha az aktiváló szövetségnek is kerülne valamibe a dolog. Mondjuk a lélekkútjuk ideiglenesen annyival csökken, amennyi az összes aktív citadellacsapás kintlevősége, vagy valami hasonló. Így a Citadella egy vaktöltényes légpuskából valóban taktikai-stratégiai fegyverré lépne elő...
V3-on találtam az Alapítvány nevű szövetségben a következő karaktereket... Megtennétek, hogy ránéztek?

(#5146) Építő kari 10 173 2009. Már. 15. 48.8k LE, TÖ: 173, Szö: 22
(#5147) Isaac Asimov 10 173 2009. Már. 16. 49.2k LE, TÖ: 173, SZö: 22

Ha csak a véletlenek ilyen fenemód furcsa egybeesése akkor minden érintettől is előre elnézést
Dátum: 2009.07.16. 00:48:44
Csak a Frulis átveréses témához még egy lábjegyzet: Turbózd meg az egészet egy "virtuális felhasználóval" aki a végén megveszi a terméket. A spórolás garantált, mivel a nép kifizette a licitekért járó többszáz néha többezerszer 100 Forintot, a terméket pedig megtarthatod, mert kvázi megvetted magadnak... Ja hogy ez a szabályzat szerint tilos? Ja hogy úgysem lehet ellenőrizni... 5 óra múlva pedig újra kint van az adott termék, mert hátha valamelyik jóhiszemű "vásárlónk" újra megpróbálkozik vele. Szóval tökéletes pénzkereseti módszer arányaiban nulla befektetéssel (cégalapítás + program megírása). Az egésznek csak egyetlen hatalmas baja van: Sajnos nem én találtam ki...
Dátum: 2009.04.04. 15:59:09
Ezért kell találni egy olyan lehetőséget, ami nem billenti egyik oldalra sem aránytalanul a már eddig is kényes egyensúlyt, ugyanakkor megoldással szolgál a problémára...
Dátum: 2009.04.03. 23:37:12
Sokat gondolkodtam azon, hogy milyen alternatívát lehetne adni a kisebb szöviből nagyobba váltóknak, ami nem ad lehetőséget ügyeskedésre... Az egyetlen ami eszembe jutott, hogy alapvetően egy olyan karakter aki egy kissebb szövetségből bekerül egy nagyobba, az legtöbb esetben kutat kell töltsön. Ezt meg lehetne ragadni, ugyanakkor még mindíg ott van azoknak az esete, akik például a szövetségük szétesése miatt kellett váltsanak...

Mivel ez nem prémium státusztól függő vagy őskövet igénylő küldetés, ezért nem hiszem hogy a "válaszolj X kérdésre jól (esetleg egymás után)" jó alternatíva lenne.

Esetleg meg lehetne a dolgot közelíteni más oldalról is, ha a hordaparancsnok (fejlesztők) célja az, hogy az illető kötődjön a szövetségéhez, esetleg lehetne olyan alternatíva, hogy ténylegesen a szövetségért kell tenni valamit.
1. Építs X-et szövetséged épületeibe
2. Szerezz Y háborús portyagyőzelmet szövetségednek
3. Adj segítő kezet Z napra egy szövetségi társadnak
4. Ajánlj fel Q (kiégett)őskövet szövetséged számára (Energiakristályosító)

Most hirtelen ennyi jutott eszembe.
Dátum: 2009.04.03. 23:00:09
Birka: Ha ez valóban így valósulna meg, és egy korrekt kiélezett csata valóban 100K felett hozhat akkor szerintem újra fellendülnek a háborúk. Még amit meg kellene nézni, hogy ez mennyiben befolyásolná a farmolásokat?
Ugyanezzel a képlettel egy 3napos, 120/12 arányban megnyert háborúban ahol mondjuk az átlagos csata kimenetel az 500-120 és 1800-250 között mozog mennyi plusz LÉ-t generálna a farmolónak. Mert ha mondjuk 5 ilyen háromnapos háborúban szintén lehet hozni a +100K-t akkor ugyanott vagyunk ahol a part szakad.

Másik esetben (erősíts meg, ha pontosabb értékeid vannak):
Adott két azonos erejű, nagy létszámú csapat, ahol két hét alatt, mondjuk 850-840-re nyer az egyik fél. A csaták mondjuk 0,6-0,5-ös sebzésekkel mennek... Egy durva becslés alapján csatánként szint*50 (legyen alsó becslésen 40*50) = 200 LE-t lehet "generálni". Akkor egy gyors szorzással a végső zsákmány 200*850*konstans = 170.000*konstans bónuszt ad, az alap hozamon felül. Ez rengeteg...

Ugyanakkor ahol még mindíg látok benne exploitot: Vegyünk két szövetséget sok taggal (28-35). Mindenki buzogányba öltözik és végigmegy óránként 7 emberen a másik szövetségből. A képleted egy 39-27 sebzéssel végződő csatára ugyanúgy 0,7-es szorzót ad, azaz 30 tag napi 15 támadással egy nap alatt(legyen csak 10 kör) 30*15 = 450 csatát generál elméletben. Ha teszem azt az egyik szövetség (akik győztesnek vannak megbeszélve) mindíg visz egy állatot, akkor a csaták eredménye leromlik mondjuk 0,4-es szorzóra, viszont minden csatát hoz az adott szövetség. Emellé jönnek az ellenfél által bevitt győzelmek -> első nap után a háború allása legyen mondjuk durva becsléssel 500/x, három nap alatt ez 1500/x. Azaz, átlag mondjuk 30-as szinttel, 1500 nyert csatával a jutalom 1500*konstans*30*0,4 = konstans*18.000. Azt mondtad a 100-as konstans a reális, akkor a zsákmány így -> kb 1.800.000 LE.

Ha abból indulunk ki, hogy ez egy extrém sarkított érték volt, akkor is bármelyik szövetség a saját lélekkútjának méretét (ha jól tudom ez most a zsákmány maximuma) el tudja hozni, viszont ha ezt a vesztes elveszíti akkor egy oda-vissza háború után pénz az ablakban...

Miklós javaslata inkább arra a döntésre készteti a megtámadott szövetséget, hogy azonnal mérlegeljen. Hiszen ott ténylegesen érdekelt a célpont szövetség abban, hogy ha felvette a kesztyűt akkor harcolja végig és nyerésre játsszon, különben csak a veszteségeit növeli. Ellenben ezzel a módosítással szerintem meg fognak szaporodni az azonnali kapitulációk a farmolós háborúkban, ez pedig megint csak azt vonja maga után, hogy a gyengébb/kisebb szövetségeknek folyamatosan negatívban lesz a kútja... Itt szintén exploit szagú, ha az erősebb szövetség "bucira verős" karakterei csak fegyverrel támadnak (mellé lvl3-as varázslat, bőrpajzs, bőrvért), hogy az 1500 sebzés mellé kapjanak is mondjuk 4-500-at. Ha a győztes oldalról nézzük, gyakorlatilag ÉP-t konvertálunk építéssé.

Szerintem mindkettőnek vannak pozitív és negatív oldalai is. Így elsőre nem látok egyikben sem olyan dolgot, ami nagyon felboríthatna dolgokat. Én támogatnám bármelyiknek a bevezetését.
Dátum: 2009.04.03. 13:16:42
Birka: Nekünk már volt olyan háborúnk, ahol 12 óra után mindkét oldal győzelmeinek száma 100 felett volt, és egy hét után 4xx/4xx állás, majd két hét után 6xx/6xx-10 állással lett vége a háborúnak. Közben mindkét oldal vezetett akár 50-60-nal is. Ez a módosítás nem a farmolásokat, hanem a háborúkat hivatott segíteni. Szerintem
Dátum: 2009.04.03. 13:11:20
A helyzet az, hogy magasabb szinten már kritikus nélkül is 500-800 között repkednek a varázslatok. Ennek a gyengítéséhez olyan brutális mennyiségű varázslatelnyelés kellene, hogy az valami embertelen. Akkor viszont jogosan háborodna fel az, aki például a varázslatra építette a taktikáját. Szerintem.
Dátum: 2009.04.02. 22:20:41
Azért néhány dolgot ne felejtsünk el. Mindkét oldal mellett vannak olyan érvek, amiket figyelembe kell/lehet venni ezzel a vitával kapcsolatban. Ugyanakkor rengeteg olyan ellenérv is van, ami nem áll meg a lábán. Hogy miért?
Aki "optimalizátor" (nem szeretem ezt a szót, de ha mindenki ezt használja akkor legyen...) az mindíg mindenhez a könnyebb utat keresi. Ha jön egy "szemét" küldetés, amit ügyeskedéssel könnyebb megoldani akkor ügyeskedik (döntetlen), ha olyan szövetségi épületet kell igénybe venni amit saját erejéből nem tudott valaki felhúzni, akkor alamizsnáért könyörög (akadémia), aztán pedig visszamegy a régi helyére, és mocskos módon kihasználja mindenki ellen a szerzett előnyöket, ami részben mások jóindulatán múlt. (nem letámadni akarok senkit, de sajnos ez a tapasztalatom, akinek pedig nem inge ne vegye magára.) Amint megjelenik egy olyan köldetés, ami a szövetséghez való hűséget jutalmazná az ügyeskedés (vagy optimalizálás szép szóval) helyett, az ellen rögtön fel kell lépni, "mert miért szivatjuk a népet"...

Egyetlen dolog miatt szavaztam az alternatíva bevezetése miatt, éspedig azért, mert sokan jártak úgy, hogy ellehetlenült a játékuk, és ezért voltak rákényszerítve a szövetségváltásra. Mi is két ilyen széthulló szövetségből toboroztuk be a legjobb tagokat nemrég, ami által a többiek persze még jobban ellehetetlenednek... És lehet sírni a küldetés miatt, meg hogy ne lehetetlenítsük el a játékot, de tessék figyelembe venni valamit: A küldetésekért kapott bónusz az JUTALOM, méghozzá azért, mert teljesít a karakterünk valami olyan dolgot, amire esetleg nem mindenki képes, nem mindenki halandó időt, elszántságot stb... rááldozni. Azért van három választható küldetés, hogy ha valamelyik nem megy, akkor csináld a másik kettőt. Ja, hogy beragadtak azok is, mert "valami rohadék azt várja el tőlünk, hogy jussunk el a legenda X. szintjéig" Kérlek szépen itt a kihívás, amit tessék szíves kivárni/teljesíteni azért a 30-40K jutalomért...

Sajnos egy nagyon kedves barátom törölt nemrég és egyik oknak éppen a lehetetlen küldetéseket hozta fel indoknak. Erre én azt mondom, hogy nincs lehetetlen, csak tehetetlen. És ha végül alternatívát kap a küldetés, akkor valami olyat kellene kitalálni, ami nem az ügyeskedőket juttatja ismét előnybe, hanem azoknak kínál alternatívát, akiknek kényszerűségből kellett szövetséget váltaniuk (esetleg hordát is). Egyébként pedig minden ilyen küldetés megoldható türelemmel is, csak abból nagyon kevés embernek van...

Gondolkodjunk azért el azon, hogy ki az aki itt a játékért tesz, és ki az aki tönkreteszi, mert szerintem sokan nincsenek tisztában a szerepekkel. Tessék értékelni azt, hogy mennyi javítás, változtatás kerül be kérésre a játékba.

Tisztában vagyok azzal, hogy hideg-meleget fogok kapni ezután, (már csak azért is mert kicsit elkanyarodtam a témától) de ezt el kellett modanom. Ha csak egy ember magába száll és elgondolkodik, nekem már megérte.

És mindenki nevében ismét köszönöm azoknak a munkáját, akik lehetővé tették, hogy 7-8 hónap játék és száz küldetés után is mindíg új dolgokat kapunk. Ha megnéztek 100 online játékot, akkor állítom, hogy legalább 98 esetében hiába tépné a száját akárki...
Dátum: 2009.03.27. 13:32:50
Én a következő alapvető és vitathatatlan tényből indultam ki, amikor gyűlöletet választottam:

1. Smaragd vagyok -> Smaragdot kizárja
2. A gyémántnak nincs harci bónusza -> Ergó a saját hordámé bőven elég, hogy megverjem (akit nem tudok, azt gyűlölettel sem tudnám)

Ez alapján, bár nem vagyok gyémánt, választottam a maradék kettőből.

Azonos helyzetben zafír, vagy azúr hordásként viszont mindenképpen a smaragdot választottam volna, mivel a jelenlegi élmezőnyben a bevitt sebzésnek a 40-50%-át a varázslat adja, ehhez egy jó counter lehet a gyűlölet. Ezzel természetesen most magam ellen beszélek, de én így látom a dolgot.
Dátum: 2009.03.26. 12:14:56
Visa elektron elvileg nem alkalmas internetes vásárlásra, csak legfeljebb valami kegészítő netkártyával vagy ilyesmivel. Az, hogy van ahol elfogadják az bónusz. Elvileg csak dombornyomott kártyákat kötelesek elfogadni, és az Electron nem az.
Dátum: 2009.03.20. 23:05:11
Nekünk is éppen most panaszkodott a Diplomata/Toborzó tisztünk, hogy mára le is van tiltva az üzenetküldésről. Pedig ő még csak nem is szövetségen belül irogatott...

Miklós: Kérlek szépen gondold ezt át, ne kelljen email-ben meg MSN-en inzézni a játékkal kapcsolatos üzenetváltásokat.
Ha már nyílt egy ilyen topic, akkor gondoltam én is megosztom veletek és a fejlesztőkket a gondolataimat. Végigolvasva a korábbi hozzászólásokat arra gondoltam, hogy az egészet egybe összefogva lehetne egy globális event (esemény talán) amiben mindenki részt vehetne hordától és szinttől és szövetségi épületektől függetlenül.

Mondok egy példát, de milliónyi ilyet meg lehetne csinálni, hogy a játékot színesítsük:

Sztori: Az ellenség pusztulásával a hegy többi élőlénye is előjön, és gonosz törpék (manók, goblinok, zöld vulkanikus amőbák, ezerkezű háromfogú baglyok stb...) özönlik el a felszínt, ezáltal elijesztve a lehetséges zsákmányt, illetve háborgatva a végzeturak városait, táborhelyeit. A végzeturak tehát, ha nem is fognak össze, de az esemény okozta kellemetlenség miatt rákényszerülnek, hogy megszabaduljanak az újabb dögöktől.

Rendszer: Megjelenne egy újabb opció (akár mondjuk az egyéb alatt), ahol manóra (vagy bármi másra) lehet vadászni. Ugyanolyan harc mint másik végzetúr ellen vagy a térkapuban. Az ellenfél mondjuk +/- X szintű lehetne véletlenszerűen (bár ebben a játékban ez kicsit mást jelent ) mondjuk aszerint hogy az adott karakter mennyit támadha felfele/lefele. Valamint ennek megfelelő felszerelésben, tulajdonságösszeggel (akár azt is el tudnám képzelni, hogy a karakter a saját tulajdonságösszege és szakértelemösszege alapján +/- X%-os értékekkel generált értékekkel). Így az erős karakterek is kaphatnak ki, valamint a gyengébb karaktereknek is lesz sikerélményük. Valamint beleszámítanának a kifáradásba, azaz ha valaki ezek közül üt mondjuk 3-at, utána már más végzeturakra is -20%-kal támad, illetve fordítva, aki levezetésnek üti a manókat az megkapja a fáradtság módosítót, így nem feltétlen tudja majd megverni őket.

Mivel a dollog kísértetiesen hasonlít a térkapus szörnyekhez és az epikusokhoz, ezért, hogy ne ennek a végtelenítése legyen, valamilyen más típusú jutalom járna értük, vagy például a szokásos jutalom töredéke csak (mondjuk szint*4 LE, illetve 1-2 TP). De járhat érte valamilyen speciális (csak az adott event alatt létező dolog) mondjuk manófog, hogy csak egy példát mondjak. Ezeket lehetne gyűjtögetni, amit az event végén a hordaparancsnoknál vagy a Lélekkufárnál be lehet váltani valamire. (gyógyitalra, dukátra, építésre, stb) A lehetőségeknek csak a fantázia tud határt szabni.

Illetve, mivel ez egy globális esemény, ami valamilyen módon hatással van minden karakterre, lenne valamilyen közvetlen hatása a manóinváziónak ami közvetlen érinti a karaktert ezáltal mintegy ösztönözve őt arra, hogy tegyen valamit ellene. Lehetne például - csak a sztoriból adódóan amit feljebb írtam - minden vadászat 20%-kal kevesebb LE-t hoz, vagy 40%-kal kevésbé hatékony a regeneráció. Lenne egy darabszámuk ezeknek a lényeknek amit az elején meghatározunk (mondjuk van Egymillió lény, illetve aki ismeri a napi térkapus csaták/portyák számát az biztosan jobban be tudja lőni ezt) viszont nincs nyilvánosságra hozva, esetleg csak egy százalékos kijelző lesz, hogy "a manók pl 47%-át már elpusztítottátok" és arányosan ahogy fogynak a lények úgy fokozatosan vesztik érvényüket az esemény negatív hatásai. Tehát ha a fele manót megvertük akkor már csak mondjuk 20%-kal kevésbé hatékony a regeneráció.

Az esemény végén, pedig mindeki aki részt vett, és legalább X manót elpusztított (X kellően alacsony szám) kap egy medált vagy valamit a részvételért, illetve a gyűjtött manófogakat be lehet váltani valamire. (értelemszerűen valami olyanra, ami nem borítja meg a játékegyensúlyt.)

Persze minden amit itt leírtam csak egy ötlet, egy koncepció a dologra. De indító gondolatnak talán megfelelne.

Talán még annyit leírok, hogy szerintem játékon mit változtatna:
- Mivel újdonság, ezért feldobná a játékot
- Mivel negatív hatása van, ezért mindenki egyformán ösztönözve lenne a részvételre
- Alternatív megoldást nyújt azoknak akik ritkán portyáznak
- Csökkenti a támadásokat egymás ellen (hacsak ideiglenesen is)
- Ad egy újabb versenylehetőséget (ki öl többet, kinek a szövetsége öl többet)

Természetesen ez megint egy olyan dolog ami egyszeri komoly fejlesztést igényel (létrehozni magát az eventet, a módosítókat, a lénygenerátort, módosítani a karakterprofilokat) utána pedig akár ez is lehetne ismételhető, azaz csak egy új sztori kell, kitalálni hozzá a lényeket, a hatást, és fél év (három hónap, egy év...) múlva lehet vele indítani egy újabb eseményt.

Persze ez így leírva nagyon egyszerűnek hangzik, de gondolom az ilye ötletektől Baraty a haját tépi
(Baraty mi veled vagyunk, és köszönjük a rengeteg fejlesztést!)

Ötletek, vélemények, javaslatok, ellenérvek?
Dátum: 2009.03.18. 01:56:29
Morti: Most már értem mire gondoltál 2 vs 1 alatt. Ugyanakkor ne ess abba a hibába mint már előtted sokan mások. Ez a játék nem három szövetségről és mondjuk 200 játékosról szól, hanem 200 szövetségről és kb 6000 játékosról (és akkor csak a legalább 5 fős szövetségeket és legalább 5. szintű karaktereket számoltam). És ez még csak Világ1.

Azt nem tudtam, hogy a kivégzés ad bónusz LE-t is, amikor tanulhatóvá vált ez még nem volt benne/beleírva, így teljesen használhatatlannak ítéltem akkor.

Egyébként a kivégzés használatával eszembe is jutott egy extrém háborús taktika, ami a kivégzés jelenlegi formájában is működne... Amennyiben már valaki alkalmazta ezt akkor bocsánat, és őt illeti a copíright.

Vegyünk egy szövetséget nagyjából azonos szintű tagokkal. A szövetség néhány tagja erőteljesen kivégzést fejleszt. (mondjuk olyan 20. szint környékére simán össze lehet hozni mondjuk 40+20-as kivégzést egy erős karakterrel) 20. szinten van egy átlag játékosnak kb 40es egészsége (kb 800-1000 ÉP). Ugye háborúban nem újdonság hogy a tagok nagyrésze 15% alatt van. (ez kb 150 ÉP). Ekkor a tagok szépen buzogányt és vakító fényt fognak, és amikor kijön a delikvens a 15%-ból akkor rátámadnak mindannyian. Ez kb így fog kinézni:
13 sebzést okoztál X sebzést kaptál.
Egy gyors mozdulattal megadod ellenfelednek a kegyelemdöfést.
Viszont az illető ezzel még 15% felett marad, így szépen 30 perc alatt akár 5en végig tudják verni. Ha ezt megcsinálják mondjuk 5 taggal (ugye ha sebzés nélkül is kivégzel akkor teljesen mindegy mennyi -%od van a támadásodra) akkor 25 győzelmet hoztak fél óra alatt...

Szóval megfelelően használva valóban nagyon erős tud lenni ez a szakértelem is. Talán az egyetlen hátránya továbbra is a többivel szemben, hogy folyamatos fejlesztést igényel ahogy fejlődik a karakter, hogy az azonos hatásfokot megtartsa.
Dátum: 2009.03.17. 00:12:28
Mortimer: Elmagyaráznád nekem mit jelent a 2 vs 1 szövetség konfiguráció? Erről a kifejezésről most hallok először. Ez valami háborús direktíva? (Amennyiben valamilyen más fórumon szerepelt ennek a leírása akkor elnézést, és csak egy link is elég lesz...)
Dátum: 2009.03.16. 21:19:50
Valóban a szakértelem-palettán a kivégzés az egyetlen amit folyamatosan növelni kell az azonos hatékonyság eléréséhez. Azonban ismét több olyan problémába ütköznénk, amelyek már máshol, máskor is gondot okoztak.

Csak hogy néhány példát mondjak.
Ha a szintet belekeverjük, azzak ugyanaz a probléma ami már korábban ezerszer el lett mondva, hogy a karakter szintje nincs arányban az erejével. Lásd portyakarakter (alacsony szint, harcban erős), építős karakter (magas szint, harcban gyenge), "szinthuszár" (nagyon magas szint, effektív erős) Ezekben az esetekben mind más és más hatása lenne a játékra. Valamint mint azt Mortimer is írta, magas szinten könnye(bbe)n húzhatóak a szakértelmek.

Ha százalékos értékre rakod, akkor pedig azokat lehetetleníted el, akik eddíg egyáltalán használták, az alacsonyabb szintűeket.

Valami olyan dologhoz kellene kötni, ami a játékos fejlődésével kb egyenes arányban növekszik, ugyanakkor mégsem okoz extrém programozási vagy játékegyensúlyi problémát. Ez lehetne például az összes szerzett LE (nem a portyával, hanem összesen), ugyanakkor ha jól gondolom akkor ez csak V3-on van nyilvántartva, ezért nem megoldás az első két világ problémáira.

Szintén egy megoldás lehetne, ha a hatékonyságát megemeljük és az erősebb nyer helyett a kritikus használt kinvonjuk a nagyobból a kissebbet módszert alkalmazzuk. Ezzel megint csak az a baj, hogy magas szinten megint csak "kinek van nagyobb kivégzése" versennyé alakulna a dolog.

Ami esetleg a kivégzés értékét növelhetné, ha a használata valamilyen bónusszal járna. Most ugye "kivégezted ellenfeled, nyertél". Ez persze már önmagában esetlegesen a portya eredményének megfordítását jelenti (engem is végeztek már ki 350 ÉP-ről, néztem is nagyot) ugyanakkor (mint magas szinten általában) a portyának nincs értéke. - Ez megint egy másik probléma, nem is mennék bele részletesen. - Biztosan sokkal többen használnák, fejlesztenék, értékelnék a kivégzést ha valami olyan "jutalom" járna érte, amiért érdemes fejleszteni, harcolni. Akár csak presztízs értékű dolog is biztosan sokat számítana. Pl kivégzésért adható medál, amit máshogy nem lehet megszerezni, valami speciális bónusszal, esetleg lehetne egy fosztogató jellege, hogy a legyőzött ellenfeledtől elveszel valamit (nem feltétlen LE, TP, tárgyra gondoltam). A kivégzettnek járhatna valamilyen negatív módosítóval a dolog (pl X ideig leesik a szerencséje annyival ahányas kivégzése volt az ellenfélnek)... Így már elrettentő ereje is lehetne a dolognak.

Persze mindegyik javaslatnak megvan az árnyoldala is...
Ha pl medál járna érte, akkor számolni kell a kivégzéséseket -> +1 adat a karakter rekordba
Ha leesik a másik szerencséje -> bérkivégzők lennének a "fogj 150 apró állatot" küldetésekhez
Ha +zsákmány járna érte -> Kreatív affinitás vagy szinguláris ismeretek után kötelező lenne
ésatöbbi ésatöbbi.

Mindenesetre abban egyet értünk, hogy a kivégzés a jelenlegi formájában csak alacsony szinten használható. És valamilyen megoldást kell találni, ugyanakkor ez sem könnyebb probléma mint a korábbiak. Biztosan nem véletlen ilyen a kivégzés mint amilyen most, ugyanis az eddíg eszembe jutott alternatívák közül még mindíg a jelenlegi az egyik legjobbb...
Nem cselezted ki, mert ugyanúgy hat rád csak másik. Persze feltételezem a gyémántokat többen "gyűlölik" mint a többi horda tagjait.
Ugyanakkor érdekes lehet egy kék karakter, kék gyűlölettel
Oldal: 123456