Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Kivégzés skill reform?
kedvelt tagBirkaFérfi
Végzetúr mester
4520 hozzászólás
Profil megtekintése
Kivégzés skill reform?
1. hozzászólás - 2009.03.10. 14:30:00
Egy másik topicban szó esett róla, de nagyon nem illett oda!

Birka írta:

Mondjuk ha már itt tartunk, akkor a kivégzésre egy igen komoly reform ráférne, nem szakértelem*5 hanem szakértelem*szint-re módosítva, és úgy még talán lenne is értelme.. 4-5k maxnál még a 60-as szakértelem 300-as kivégzése se ér szart se, különösen hogy nem szakítja meg a csatát, csak a csata végeztével annak kimenetétől függetlenül számít... Amennyiben még ezt is azonnali interrupt-ra cserélnénk, akkor talán értelme lenne a csapás-ellencsapás elvnek is ami le van kódolva a szakiban!

Mortimer írta erre:

Birka: kivégzésre extrém értéket írtál, 40. szinten egy nap alatt felhúzható 25. szintre, és akkor turbóval van 2000-es kivégzésed, azaz minden csatát nyersz. Szerintem egyáltalán nem kell növelni, a felülről ütések miatt így is túl nagy a szerepe, torzít. (Senki nem támad max. ÉP-ről.)
Pontszám: 6.17
kedvelt tagBirkaFérfi
Végzetúr mester
4520 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
2. hozzászólás - 2009.03.10. 14:33:30
Morti, a kivégzés skillek különbsége számít, azaz BÁRKI kifejlesztheti, ezzel "védekezve" a másik kivégzés szakértelme ellen. Magas szinten mindenki kimaxolná hosszú távon, azaz így se úgy se számítana, míg alacsony szinten egy újabb taktikai elemmel bővülne a harci paletta, és egy jelenleg használhatatlan szakértelem értelmet nyerhetne végre. Természetesen a turbózhatóságot le kéne tiltani a reform kapcsán!
A hozzászólást Birka módosította 2009.03.10. 14:33:59-kor
Pontszám: 5.86
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
3. hozzászólás - 2009.03.10. 14:45:01 (Válasz Birka #2 hozzászólására.)
"Magas szinten mindenki kimaxolná hosszú távon"

Nincs kimaxolás. Ha nagyobb lenne a szerepe, csak és kizárólag ezt fejleszteném. Ha akárcsak duplázódna a szerepe (10 ÉP-re), akkor már 150-es érték mellett elég lenne egy buzogány, és MINDEN csatát nyernék, ha nem vernek le nullára.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 4.25
népszerűAshcrofttFérfi
Végzetúr tanonc
35 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
4. hozzászólás - 2009.03.10. 18:41:50
Kivégzés szerintem sokkal hasznosabb lenne, ha max ÉP százalékára vonatkozna. Tegyük fel, h. minden kivégzésszint után a max.ÉP 0.2% - 0.4%-ánál végezném ki az ellenfelet. 20+20-as kivégzéssel ez 8-16%-ot, 40+40-nél 16-32%-ot jelentene, és ha 80-ban maximálnánk a dolgot, akkor nem lennének extrém sok ÉP-nél kivégzések, de ha valaki kimaxolja, mégis korrekt előnyt adna.
Egészségtől, szinttől függetlenül működő szaki lenne így, igaz, alacsonyabb szinten a mostaninál kevésbé lenne hasznos.
Pontszám: 6.50
népszerűDzsoniKSLFérfi
Végzetúr tehetség
117 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
5. hozzászólás - 2009.03.16. 21:19:50
Valóban a szakértelem-palettán a kivégzés az egyetlen amit folyamatosan növelni kell az azonos hatékonyság eléréséhez. Azonban ismét több olyan problémába ütköznénk, amelyek már máshol, máskor is gondot okoztak.

Csak hogy néhány példát mondjak.
Ha a szintet belekeverjük, azzak ugyanaz a probléma ami már korábban ezerszer el lett mondva, hogy a karakter szintje nincs arányban az erejével. Lásd portyakarakter (alacsony szint, harcban erős), építős karakter (magas szint, harcban gyenge), "szinthuszár" (nagyon magas szint, effektív erős) Ezekben az esetekben mind más és más hatása lenne a játékra. Valamint mint azt Mortimer is írta, magas szinten könnye(bbe)n húzhatóak a szakértelmek.

Ha százalékos értékre rakod, akkor pedig azokat lehetetleníted el, akik eddíg egyáltalán használták, az alacsonyabb szintűeket.

Valami olyan dologhoz kellene kötni, ami a játékos fejlődésével kb egyenes arányban növekszik, ugyanakkor mégsem okoz extrém programozási vagy játékegyensúlyi problémát. Ez lehetne például az összes szerzett LE (nem a portyával, hanem összesen), ugyanakkor ha jól gondolom akkor ez csak V3-on van nyilvántartva, ezért nem megoldás az első két világ problémáira.

Szintén egy megoldás lehetne, ha a hatékonyságát megemeljük és az erősebb nyer helyett a kritikus használt kinvonjuk a nagyobból a kissebbet módszert alkalmazzuk. Ezzel megint csak az a baj, hogy magas szinten megint csak "kinek van nagyobb kivégzése" versennyé alakulna a dolog.

Ami esetleg a kivégzés értékét növelhetné, ha a használata valamilyen bónusszal járna. Most ugye "kivégezted ellenfeled, nyertél". Ez persze már önmagában esetlegesen a portya eredményének megfordítását jelenti (engem is végeztek már ki 350 ÉP-ről, néztem is nagyot) ugyanakkor (mint magas szinten általában) a portyának nincs értéke. - Ez megint egy másik probléma, nem is mennék bele részletesen. - Biztosan sokkal többen használnák, fejlesztenék, értékelnék a kivégzést ha valami olyan "jutalom" járna érte, amiért érdemes fejleszteni, harcolni. Akár csak presztízs értékű dolog is biztosan sokat számítana. Pl kivégzésért adható medál, amit máshogy nem lehet megszerezni, valami speciális bónusszal, esetleg lehetne egy fosztogató jellege, hogy a legyőzött ellenfeledtől elveszel valamit (nem feltétlen LE, TP, tárgyra gondoltam). A kivégzettnek járhatna valamilyen negatív módosítóval a dolog (pl X ideig leesik a szerencséje annyival ahányas kivégzése volt az ellenfélnek)... Így már elrettentő ereje is lehetne a dolognak.

Persze mindegyik javaslatnak megvan az árnyoldala is...
Ha pl medál járna érte, akkor számolni kell a kivégzéséseket -> +1 adat a karakter rekordba
Ha leesik a másik szerencséje -> bérkivégzők lennének a "fogj 150 apró állatot" küldetésekhez
Ha +zsákmány járna érte -> Kreatív affinitás vagy szinguláris ismeretek után kötelező lenne
ésatöbbi ésatöbbi.

Mindenesetre abban egyet értünk, hogy a kivégzés a jelenlegi formájában csak alacsony szinten használható. És valamilyen megoldást kell találni, ugyanakkor ez sem könnyebb probléma mint a korábbiak. Biztosan nem véletlen ilyen a kivégzés mint amilyen most, ugyanis az eddíg eszembe jutott alternatívák közül még mindíg a jelenlegi az egyik legjobbb...
Élőholt Főoptimalizátor
Pontszám: 7
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
6. hozzászólás - 2009.03.16. 22:02:05 (Válasz DzsoniKSL #5 hozzászólására.)
1. A kivégzésért eleve jár jutalom: nagyon drasztikusan emeli a szerezhető LE mennyiségét.
2. Ahogy én észrevettem, a nagyon magas szintűek körében divat lett ennek fejlesztése, 5000 ÉP mellett is. Ennek oka a brutálisan nagy sebzés, illetve a speciális V1-es 2 vs. 1 szövetség konfiguráció. Hiába a magas max. ÉP, szinte soha nincs maxon az ember, és egy 1500-as sebzés után egy béna karakter is le tudja győzni az erőset.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 5.33
fórumozóRicardoFérfi
Végzetúr mester
1600 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
7. hozzászólás - 2009.03.16. 23:57:30 (Válasz Mortimer #6 hozzászólására.)
Magyarul a szakértelem jól működik alacsony és magas szinten is. (A jól működik alatt azt értem, hogy megéri fejleszteni.)
Szabályosan játszom és mindent megteszek azért, hogy mások is így játszanak. Ha ez nem tetszik, nyugodtan nyomj az egyesre.

Hentes őrmester - Fekete Liga ~ a legridegebb gonosz
Pontszám: 4.25
népszerűDzsoniKSLFérfi
Végzetúr tehetség
117 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
8. hozzászólás - 2009.03.17. 00:12:28 (Válasz Mortimer #6 hozzászólására.)
Mortimer: Elmagyaráznád nekem mit jelent a 2 vs 1 szövetség konfiguráció? Erről a kifejezésről most hallok először. Ez valami háborús direktíva? (Amennyiben valamilyen más fórumon szerepelt ennek a leírása akkor elnézést, és csak egy link is elég lesz...)
Élőholt Főoptimalizátor
Pontszám: 5
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
9. hozzászólás - 2009.03.17. 00:22:50 (Válasz DzsoniKSL #8 hozzászólására.)
V1-en Azúr - Elit a TGY ellen.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 5
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
10. hozzászólás - 2009.03.17. 13:38:14 (Válasz Birka #2 hozzászólására.)
Idézet: Birka - 2009.03.10. 14:33:30
Morti, a kivégzés skillek különbsége számít, azaz BÁRKI kifejlesztheti, ezzel "védekezve" a másik kivégzés szakértelme ellen. Magas szinten mindenki kimaxolná hosszú távon, azaz így se úgy se számítana, míg alacsony szinten egy újabb taktikai elemmel bővülne a harci paletta, és egy jelenleg használhatatlan szakértelem értelmet nyerhetne végre. Természetesen a turbózhatóságot le kéne tiltani a reform kapcsán!


Nem igaz, tessek elolvasni a leirasat. A magasabb kivegzes szamit akkor ha mindketten tudnatok hasznalni.

Egyebkent a kivegzes nemreg kapott egy upgrade-et, miszerint ha kivegzed az ellenfeled, akkor a szaki fuggvenyeben tobb LE-t rabolsz. Ezutan is kell meg sztetek a harci upgrade bele?
Pontszám: 6.50
irritálówinnieNő
Végzetúr mester
2177 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
11. hozzászólás - 2009.03.17. 13:59:37
szerintem jó így a kivégzés, a napi 1-2-3 mindig megvan 40-60-nal. valóban sokan nem foglalkoznak az egészségükkel.

Rohanás közben egy kinetikus detonáció varázslatot idézel. (-145 VP). 486 sebzést okoztál.
Ellenfelednek egy gyors mozdulattal megadod a kegyelemdöfést.
Ellenfeled ájultan esik össze.

még varázsolni sem volt ideje.
A hozzászólást winnie módosította 2009.03.17. 14:00:15-kor
Pontszám: 3
népszerűLanmandragoranFérfi
Végzetúr mester
5171 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
12. hozzászólás - 2009.03.17. 16:21:21 (Válasz winnie #11 hozzászólására.)
Ki kell ábrándítsalak, ennek semmi köze a kivégzéshez, szimplán elájult.
v1 - standby
v2 - Al'LanMandragoran, Vörös Sherwood
v3 - Shaidar Haran, » Ω «
v5 - Biorobot, Tébolyult Mágusok
Pontszám: 5
kedvelt tagmastervFérfi
Végzetúr mester
687 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
13. hozzászólás - 2009.03.17. 16:31:28 (Válasz Kocos #10 hozzászólására.)
Az nem upgrade volt, ezen tulajdonság rég megvolt,működött,csak a leírásban nem szerepelt,az lett javítva...
A "Pokrócozás Királya" személyesen!
(A név márkavédett, köszönet érte Ösvényjárónak)
Pontszám: 7.50
kedvelt tagBirkaFérfi
Végzetúr mester
4520 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
14. hozzászólás - 2009.03.17. 16:39:09
Hmm Kocos igazad van, így tényleg macerás megemelni a szintenkéni hp értéket, és 1 felé se érdemes növelni a skillt, mert tuti nem ad annyit Le bonust, mint ez erer szakosodott skill!
Namost 3-5k maxoknál még egy 500-on bekattanó kivégzés is kabaré, de már 16. szinten (20-as egészséggel 690 max) egy 150-nél bekattanó kivégzés is használhatatlan Különösen hogy nincs csata közbeni instant halál se tőle!

Azaz dupla upgraddel lehet helyrerázni a skillt csak A csata 2 elllenfelének szakikülönbsége számítson, valamint szakikülönbségek*nyertes szintje legyen a "bekattanás" korlátja, úgy talán ér valamit...

50. szinten 40-es különbség esetén is csak 2000hp ami azon a szinten jó ha 20-25% tipjeim szerint.
Pontszám: 6.17
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
15. hozzászólás - 2009.03.17. 17:07:07 (Válasz Birka #14 hozzászólására.)
"Namost 3-5k maxoknál még egy 500-on bekattanó kivégzés is kabaré"

1500-as sebzéseknél nem annyira.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 5
irritálówinnieNő
Végzetúr mester
2177 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
16. hozzászólás - 2009.03.17. 17:18:39 (Válasz Lanmandragoran #12 hozzászólására.)
Idézet: Lanmandragoran - 2009.03.17. 16:21:21
Ki kell ábrándítsalak, ennek semmi köze a kivégzéshez, szimplán elájult.


ehh, tudom, más nem nagyon lehetett volna. de vicces. viszont ez is mutatja, hogy még képességre sincs szükség az egy támadásból való öléshez. ergó a kivégzés jelen formájában is hasznos. kár bolygatni.
A hozzászólást winnie módosította 2009.03.17. 19:15:46-kor
Pontszám: 4
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
17. hozzászólás - 2009.03.17. 17:30:08 (Válasz Mortimer #15 hozzászólására.)
Morti: hol vannak 1500-as sebzesek? Ahol vannak, ott altalaban aki 1500-at sebez az alaz. Nemhogy kikapna.
Pontszám: 5
népszerűDzsoniKSLFérfi
Végzetúr tehetség
117 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
18. hozzászólás - 2009.03.18. 01:56:29
Morti: Most már értem mire gondoltál 2 vs 1 alatt. Ugyanakkor ne ess abba a hibába mint már előtted sokan mások. Ez a játék nem három szövetségről és mondjuk 200 játékosról szól, hanem 200 szövetségről és kb 6000 játékosról (és akkor csak a legalább 5 fős szövetségeket és legalább 5. szintű karaktereket számoltam). És ez még csak Világ1.

Azt nem tudtam, hogy a kivégzés ad bónusz LE-t is, amikor tanulhatóvá vált ez még nem volt benne/beleírva, így teljesen használhatatlannak ítéltem akkor.

Egyébként a kivégzés használatával eszembe is jutott egy extrém háborús taktika, ami a kivégzés jelenlegi formájában is működne... Amennyiben már valaki alkalmazta ezt akkor bocsánat, és őt illeti a copíright.

Vegyünk egy szövetséget nagyjából azonos szintű tagokkal. A szövetség néhány tagja erőteljesen kivégzést fejleszt. (mondjuk olyan 20. szint környékére simán össze lehet hozni mondjuk 40+20-as kivégzést egy erős karakterrel) 20. szinten van egy átlag játékosnak kb 40es egészsége (kb 800-1000 ÉP). Ugye háborúban nem újdonság hogy a tagok nagyrésze 15% alatt van. (ez kb 150 ÉP). Ekkor a tagok szépen buzogányt és vakító fényt fognak, és amikor kijön a delikvens a 15%-ból akkor rátámadnak mindannyian. Ez kb így fog kinézni:
13 sebzést okoztál X sebzést kaptál.
Egy gyors mozdulattal megadod ellenfelednek a kegyelemdöfést.
Viszont az illető ezzel még 15% felett marad, így szépen 30 perc alatt akár 5en végig tudják verni. Ha ezt megcsinálják mondjuk 5 taggal (ugye ha sebzés nélkül is kivégzel akkor teljesen mindegy mennyi -%od van a támadásodra) akkor 25 győzelmet hoztak fél óra alatt...

Szóval megfelelően használva valóban nagyon erős tud lenni ez a szakértelem is. Talán az egyetlen hátránya továbbra is a többivel szemben, hogy folyamatos fejlesztést igényel ahogy fejlődik a karakter, hogy az azonos hatásfokot megtartsa.
Élőholt Főoptimalizátor
Pontszám: 6.50
irritálóAlmási ViktorFérfi
Végzetúr mester
1277 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
19. hozzászólás - 2009.03.18. 09:07:08 (Válasz DzsoniKSL #5 hozzászólására.)
Idézet: DzsoniKSL - 2009.03.16. 21:19:50
Valóban a szakértelem-palettán a kivégzés az egyetlen amit folyamatosan növelni kell az azonos hatékonyság eléréséhez.


A kritikus sebzést-varázslatot is állandóan növelned kell, különben állandóan azt kapsz az arcodba, de még a sebgyógyítást, vastag bőrt, de még a kereskedelmet is. Van pár ilyen. Érdemes elolvasni Zaccmester(V1) bemutatkozását, ő elvan a kivégzéssel
Zöld Szója Logan (V1)
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,799.380#hsz384
Pontszám: 2.86
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kivégzés skill reform?
20. hozzászólás - 2009.03.18. 09:19:13 (Válasz Almási Viktor #19 hozzászólására.)
(Ha olyan jól működne, nem lenne láthatatlan. A kinzókamrás agyrémjéhez meg annyit, hogy 6. szintű kinzókamrával már marhára nem figyelek arra, hogy ki viszek el, kit nem. 15. szintűnél meg simán mindenki megy oda és kész. Kiváncsi vagyok ekkor mit csinál majd.)
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 5
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítőAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!