Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.04.05. 23:35:42
aranydukátot lopni? Hát, egész érdekes ötlet...
Dátum: 2009.04.05. 23:27:55
Nem értem, miért fáj az, ha azért kapitulál valaki, mert esélye sincs győzni, és nem akar több LE-t veszteni. Ha úgy gondolom, hogy esélyünk van a győzelemre, de legalábbis jelentős fejfájást okozhatunk az ellennek, akkor igenis harcolunk. Ha meg nyilvánvaló hogy szét fognak verni, akkor tökmind1 hogy mennyi LE-t bukunk, mindenképpen kapitulálunk rögtön. Ja és ugye I. miatt továbbra is lehet őket normál portyában támadni szóval az égadta világon semmi hátrány nem éri a támadót... Ha valaki rendesen harcol, akkor a "vesztes" fél is nyer csatákat, és akkor csökkenti az igy rablott LE-t. ha pl. A a csatákban +20k LE-t szerez, B a csatákban +8k-t szerez, és végül A győz, akkor csak 12k-t fognak átszipkázni.
Dátum: 2009.04.05. 23:11:32
Idézet: Kocos - 2009.04.05. 13:34:09

Egeszen arcpiritoan felhaboritonak tartom ezt a hozzaallast. Meg lehet oldani? Termszetesen meg, lehet kompenzaciot adni.
En miattam kellett valtoztatni? Nem.
En terveztem meg rosszul a felejtest? Nem.
En kertem, hogy valtozzon? Nem.
Jeleztem, azonnal ahogy megkaptam a kuldetest, hogy ez igy nem jo? Igen.
En szivom meg? Igen.


Bocs, hogy ezt mondom, de én meg ezt a postot éreztem felháboritónak... Folyamatosan próbálunk mindent megtenni azért, hogy a játékosok igényeit kielégitsük, új fejlesztéseket rakunk be, ha kell, a fejlesztéseket a ti kéréseitek alapján módositjuk, mindenről kikérjük a véleményeteket, de van akinek még ez sem elég. Ezt a témát nem szeretném tovább ragozni, most tegyünk pontot a végére.
Dátum: 2009.04.03. 14:47:37
Birka: "A konstanssal való tulajdonság módosítás mér a védelem italánál is befuccsolt."
Tévedés... A védelem itala nem konstans módosítást ad, hanem százalékost. És nem "fuccsolt be", egyszerűen attól, hogy megiszol egy védelem italt, nem válsz sebezhetetlenné. De erről már egyébként is többször írtam, a konstans módosító tökéletes, a harc képletének természete miatt. És ne feledkezz el az egyéb lehetőségekről, amelyek a védőnek kedveznek, pihenés, védelem ital, esetleg láthatatlanság, ezek mind összeadódnak, a támadást sem kell ellehetetlenítenünk. De abban igazad van, hogy a béke torony lehet esetleg szorzó: szintkülönbség * (0,5 + béketoronyszint * 0,5). Ez mondjuk elég masszív, nem állítom, hogy ez elbagatelizálná a béke tornyát.
Mindamellett, amit írsz, az is egy értelmes alternatíva, de gyakorlati problémákat látok vele. Ha feljön a portya ablak, legyen még egy 26. fajta jelölés is a karakterek mellett, hogy ki az, aki békés/béke tornyás, és így eséllyel bukhatsz plusz egy pp-t? Én semmilyen bonyolításnak nem vagyok híve, főleg user oldalról. De persze lehet, hogy ez mindenképp elkerülhetetlen, a stat különbséges variációnál is elvárják, hogy kijelezzük. A fix 480 perced sem értem, miért kellene azokat büntetni, akik egy bizonyos szakértelmet fejlesztenek.
Továbbá nem emlékszem, hogy írtam volna, hogy a pluszban szerzett LE nem csökkenti a veszteséget. Miért ne csökkentené, pont azt írtátok, hogy magas szinten úgyis csekély a veszteség, lehet növelni (kivétel lehet a 3-mas világ). A pontos képletre, talán legegyszerűbb lenne, ha kevesebb LE-t zsákmányolsz, mint amennyit a legyőzött ellenfél sebzett beléd, akkor a különbséget majd lenyúljátok a lélekkútból.
Példa: legyőzöl valakit 1000:300-ra. Zsákmányolsz tőle 100 LE-t. Ekkor a háború megnyerésekor további 200 LE-t fogtok a lélekkútjukból ellopni. Ily módon minél erősebb ellenfelet győzöl le, annál több lenne a zsákmány.

A béke tornya és háború tornya közti párhuzamról:
A béke tornya egyfajta plusz védelmet biztosít, ennek ára van, ezt fizeted meg a minimális hátránnyal.
A háború tornya inkább amúgy is szükséges változásokat valósít meg, de gonosz módon ahelyett, hogy ezt "ingyen" beraknánk, egy épülethez kötjük. Szerintem épp elég hátránya a háború tornyának, hogy nem lehet mellette béke tornyád.
Dátum: 2009.04.03. 14:27:38
Igazad van, Jerikó, erre én is gondoltam. Épp ezért raktam bele a gyűrűk, nyakláncok és a LE átváltását. Ezekből az erőforrásokból már az aukció kezdetén lehet nagy mennyiségű dukátot generálni, így már az első tárgyak is jelentős áron fognak elmenni, és nem tud rögtön valaki 2-3 tárgyat venni. Persze valamilyen szintű infláció ennek ellenére is előfordulhat, de ezt elég nehéz modellezni előre. Lesznek kevésbé "über" tárgyak, ahol a játékos dilemmában lesz: ezt olcsóbban megveheti, de nem kéne-e valami nagyobb tápra spejzolni? A taktikázás tehát itt is meg fog valósulni.

Ha pedig hosszú távon azt látjuk, hogy túlzottan nőnek az árak, még mindig megtehetjük, hogy felgyorsítjuk az aukciót, és/vagy több tételt rakunk ki egyszerre.

Az aukciós ház várhatóan hétfőn fog bekerülni a játékba.
Dátum: 2009.04.03. 10:57:07
Add hozzá a pihenés bónuszt, birka, és akkor lesz valakinek +50 védekezése, eltalálhatatlan lesz... Ennek azért, valljuk be, elég kevés értelme lett volna...
Dátum: 2009.04.03. 10:55:47
Ez egy általános téma: ha egy játékban történik egy változás, akkor visszamenőleg megváltoztassuk-e a játék adatait úgy, mintha a játék a kezdetektől így működött volna. Ebbe bele lehet gondolni: ez egy tökéletesen lehetetlen vállalkozás. Egyrészt, mert bár sok dolgot loggolunk, még több dolgot nem. Tehát számos dolog van, amit automata programokkal nem lehet visszamenőleg megváltoztani. Tegyük fel, hogy egy játékban az 5. hónaptól kezdve megnő az xy kasztba tartozó játékosok sebzése 5%-kal. Akkor visszamenőleg legyen újraszámolva az összes csata, eredménnyel együtt? Vagy amikor bevezettük a portyapontokat, visszamenőleg aki többször portyázott, el kellett volna venni az így szerzett lélekenergiáját?

Persze lehet mondani, hogy ez apróság, csak pár embert érint stb. De ki mondja meg, hogy mi az a változás, aminél még utólag vissza kell csinálni mindent, 10, 20, 50 vagy akárhány óra munkával, és mi az, aminél már nem? Ha most azt vezetnénk be a felejtésnél, hogy 5000 LE-be kerüljön a használata ahelyett, hogy LE-t adjon vissza, azt is szeretnétek, ha visszamenőleg levonnánk? Vannak változások, amelyek az élen járók számára hátrányosabnak - azok, amelyek könnyítenek dolgokon, nyilván azok, mert ők már "túl vannak" ezeken, vagy több erőforrást költöttek rá - de ettől függetlenül megmarad az előnyük. És vannak változások, amelyek "nerfelnek", gyengítik dolgok hatásfokát - ezt pedig az élenjárók jobban kihasználhatták.
Dátum: 2009.04.03. 10:35:30
Csak annyi hozzáfűzni valóm van, hogy a felvetést ésszerűnek tartom, és a szavazás eredményének figyelembevételével vállalom, hogy módosítjuk a küldetést.
Dátum: 2009.04.02. 17:00:45
Az ígért fejlesztés megvalósult:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,21.60
Dátum: 2009.04.02. 16:59:55
A kért fejlesztés megvalósult:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,21.60
Dátum: 2009.04.02. 16:59:20
A kért fejlesztés megvalósult:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,21.60

Visszamenőleges "kárpótlásra" ilyen esetekben sajnos nincs lehetőség.
Dátum: 2009.04.02. 16:56:41
A mai patchel bekerült dolgok:

Az (akadémiával megszerezhető) felejtés szakértelem használatakor most már visszakapsz lélekenergiát, kb. a felét annak, mint amennyit a képesség kifejlesztésére költöttél.

A sebzéskompenzáció most már nemcsak akkor sül ki, ha a téged támadó játékos legalább 3x sebzést okoz, már 2x sebzésnél is kisül. 2x sebzésnél 50%-kos a sebzéskompenzáció, 2.5x-nél 75%, 3x sebzéstől 100%. Ezenkívül azt is beraktuk, hogy a varázslat, amit használsz, lehet jóval alacsonyabb szintű (-15), és a kompenzáció ki fog sülni.

A védelem italán erősítettünk kicsit. Az eddigi 10% bónusz helyett 10% + 2% * szintkülönbség bónuszt ad, ha magasabb szintű karakter támad.
Dátum: 2009.04.02. 15:07:52
Amúgy is mindenki a lehető leggyengébbet támadja, ez a dolog nem osztana és nem szorozna - csak annak a leggyengébbnek lenne kis bónusza, ha már elverték korábban annak ellenére, hogy béke tornya volt. Nem gondoltam valami egetverő dologra egyébként, szintkülönbségszer * 1, maximum 2 mínusz a tulajdonságokra.
Dátum: 2009.04.02. 14:04:07
Amit irsz, Birka, úgy látom, hogy ti a 2x győzelem aránnyal nyertek, titeket ez a dolog nem is érintene. A fenti dologra elhúzódó háborúknál van szükség, amikor hasonló erősségű, vagy kevés átfedésű szövetségek csatáznak, és a 100+ győzelmet irdatlan nehéz összeszedni, erre volt igény korábban.
Dátum: 2009.04.02. 13:00:31
A háború tornya azonnal fejlesztésre kerül, amint sikerül mindenben egyetértenünk. Egy újabb összefoglaló:

I. Ha van háború tornyád, azt is támadhatod, akivel egyébként békében vagy, de ha olyat támadsz, akinek van béke tornya, mínuszokat kapsz a tulajdonságodra.

II. Ha háborúban olyat győzől le, akinek nincs v csak kevés lélekenergiája van, akkor győzelem esetén több LE-t fogtok a lélekkútból zsákmányolni. (II-es és IV-es összevonása, Jerikó ötlete alapján - de a lélekenergiát nem azonnal csorgatjuk át kútból kútba - ezzel technikai és játékproblémák is lennének - hanem a végén)

III. 1 hét után nem 100, hanem 100-10x torony szint győzelem is elég a győzelemhez.
Dátum: 2009.04.02. 12:11:44
Idézet: Jeriko - 2009.04.01. 17:22:03
Tulajdonképpen már a felejtés jelenlegi működésére szánt figyelmet és energiát is fordíthatták volna olyasmire, ami színesíti a játékot


Hát, ezt a topicot sem én nyitottam... A felejtés szakértelmet is játékosok kérték (sokan!), és ugyanúgy az LE visszakapást is. Én csak reagálok az igényekre, próbálom kielégíteni őket, de előtte természetesen mindig van egy megbeszélés.

A dolog végeredményben eldőlt akkor, a felejtés vissza fog adni LE-t, a leírt módon, kb. a felét a ráköltöttnek. Néhány napon belül ez be fog kerülni, javaslom, hogy aki eddig nem csinálta meg a felejtős küldit, az most már várjon vele picit.
Dátum: 2009.04.01. 15:13:35
A meglevők közé új küldetést nem tudok beszúrni, de esetleg kiválaszthatunk 1-1 különösen nehéz és irritáló küldetést, és mellérakhatjuk, hogy "VAGY egészséged legyen legalább X."
Dátum: 2009.04.01. 14:54:56
Ha mindenképp szükséges, akkor irok részleges indoklást, miért nem jó az ötleted, Jerikó:

Idézet: Jeriko - 2009.03.31. 09:28:37
Egy bajom van ezzel a módszerrel: hogy lehetne úgy alkalmazni, hogy mindenki megértse.

1. Pontosan, ez a number 1 ok. Tökéletesen felesleges elbonyolitás.
2. Lényegesen több programozási időt, extra adatbázis mezőt, és igy hibalehetőséget is magában rejtő megoldás.
3. Arra aztán tényleg nem sok szükség van, hogy valaki (kist túlzással) 2 percenként újrakonfigurálja a szakértelmeit, minden vadászat előtt beállitja 100-ra a spektrálist, stb.... Erre való a tudatturbó.
Dátum: 2009.03.30. 18:11:57
Továbbra is fenntartom, hogy szivesen berakom, hogy a felejtés LE-t adjon, de kell rá egy bombabiztos képlet. De ha nincs értelmes javaslat, akkor összeállitok egyet én. Egy szakértelem növelése X-1-ről X-re (100*X+SUM(szakértelmek)*10)*(csökkentő effektek pl. transzplantáció). A visszaadott LE-t ugyanígy számolnánk, csak a SUM szorzók 100 és 10 helyett 50 és 5 lennének. Pl. egy szakértelem felnövelése 1-ről 10-re, 200-as szaki összeg mellett 25950. A felejtésnél visszakapsz 12975 LE-t. Ez valószinűleg elegendő veszteség ahhoz, hogy ne érje meg vele trükközni, mert a transzplantációval max. 25%-kos nyereséget lehet elérni, epikus tárgyból ennél kevesebbet. Jah, rá is jöttem, hogy lehet a trükközésnek további számolgatás nélkül elejét venni: nem engedem a transzplantációt és a felejtést felejtetni, ennek úgyse lenne értelme mivel nem növelik a szaki összeget.

Amit Jerikó írt, hogy ne LE-t adjon vissza, hanem szakértelem szintet: mondjuk lefelejtem a 10-es szakértelmemet, kapok 10 szakértelem pontot, és felnövelem belőle a spektrális manipulációmat 70-ről 80-ra? Ez azért elég komolytalan javaslat, lássuk be...
Dátum: 2009.03.30. 17:36:21
A visszafogott fejlődést én elsősorban a top játékosok számára raktam be - hogy ne mondhassa senki, annyira elhúzott, hogy nincs kit támadnia portyában. De másodlagosan, egy alternativ stratégiát jelenthet bárkinek.

A védelem italával kapcsolatban - természetesen nem az a cél, hogy mindössze ez megfordítsa a csata kimenetelét, egyszerűen csak az esélyeket javitja, mint egy tárgy vagy el tulajdonságfejlesztés. De egyébként lehet, hogy tényleg nem a tulajdonság bónuszát kéne növelni, hanem az elnyelésre adott bónuszt.