Igaz, hogy csak ügyfél vagyok, de a nagy többség az - és általában reálisabb képet kap egy másik ügyfél véleménye, mint a neki a biztosítást eladó ügynök véleménye alapján.
Én nem általánosítottam, tényeket írtam le egy konkrét példa alapján. 8 éves befektetés az AVIVÁnál, -23% hozam. Emellett levezettem matematikailag, hogy miért irreális még szerencsés esetben is a kiugró hozam ilyen elvonások és költségterhek mellett...
A téma egyébként igencsak aktuális, aki az OTP magánnyugdíjpénztárnál gyűjtögeti a nyugdíját, biztos velem együtt csóválta a fejét, amikor meglátta, hogy a tavalyi veszteség nagyjából az elmúlt 3 év összes befizetéseivel egyenlő. A probléma részben írható csak a válság számlájára: részben a túlzottan magas költségek és elvonások is okolhatók, amelyek csak kiugróan jó eredmények alapján tudnak jó hozamot biztosítani, negatív teljesítmény esetén a mélységekbe lökik a hozamot.
Hozzászólások - Miklós
Dátum: 2009.07.13. 16:55:12
Dátum: 2009.07.13. 16:28:09
Itt egy másik topic, "Játék fejlesztés" címmel, mely arról szól, hogyan lehetne a játékosokat a játék fejlesztésébe még jobban belevonni. A topicindító felvetés - miszerint a játékosok maguk fejlesszék a programot - sajnos megvalósíthatatlan. Ehhez először egy olyan fejlesztői rendszert és szabályrendszert kellene létrehozni, amelyet bármely játékos képes használni, hasznos tartalmat létrehozni, anélkül, hogy a játék integritása és egyensúlya sérülne. Egy ilyen rendszer megtervezése és elkészítése több idő lenne, mint a teljes Végzetúr leprogramozása.
Sokat gondolkodtunk, mégis hogyan lehetne a problémátokra megoldást találni, végül Baratynak volt erre egy nagyon jó ötlete. Jelenleg is folyamatosan érkeznek hozzánk tőletek fejlesztési ötletek, javaslatok. Ezek közül az ésszerűeket felvesszük egy listára, és folyamatosan csináljuk. Az általunk meghatározott fejlesztési sorrend azonban nem feltétlenül ugyanaz, amit ti preferálnátok. Ezért arra gondoltunk, hogy létrehozunk a játékon belül egy oldalt, amely egy új, "fejlesztések" gombbal lenne elérhető. Ezen az oldalon kiírnánk az összes, általunk megvalósíthatónak talált javaslatot. Ti pedig szavazhatnátok ezekre a javaslatokra. Szavazatot szigorúan csak akkor kapna egy játékos, amikor fizet, hiszen a játékot és a fejlesztést is ők tartják el. Minden megvásárolt 10 őskő után kapnál egy szavazatot. A fejlesztést azzal kezdenénk, ami a legtöbb szavazatot kapja. Amikor elkészült, vennénk a következő javaslatot, aminek épp a legtöbb szavazata van. Stb.
Példa.
Fejlesztés . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Szavazat
A térkapuban lehessen nyakláncba
és gyűrűbe is illeszthető fókuszrkistályt
találni magasabb szinten. . . . . . . . . . . fejlesztés alatt
A kristályhorda 1 napra bújjon
csak el a katakombákba . . . . . . . . . 1150 . . Leadok [ ] szavazatot
Lehessen szövetségi tagot
szavazattal a katakombákba küldeni . 86 . . . . Leadok [ ] szavazatot
Stb.
Sokat gondolkodtunk, mégis hogyan lehetne a problémátokra megoldást találni, végül Baratynak volt erre egy nagyon jó ötlete. Jelenleg is folyamatosan érkeznek hozzánk tőletek fejlesztési ötletek, javaslatok. Ezek közül az ésszerűeket felvesszük egy listára, és folyamatosan csináljuk. Az általunk meghatározott fejlesztési sorrend azonban nem feltétlenül ugyanaz, amit ti preferálnátok. Ezért arra gondoltunk, hogy létrehozunk a játékon belül egy oldalt, amely egy új, "fejlesztések" gombbal lenne elérhető. Ezen az oldalon kiírnánk az összes, általunk megvalósíthatónak talált javaslatot. Ti pedig szavazhatnátok ezekre a javaslatokra. Szavazatot szigorúan csak akkor kapna egy játékos, amikor fizet, hiszen a játékot és a fejlesztést is ők tartják el. Minden megvásárolt 10 őskő után kapnál egy szavazatot. A fejlesztést azzal kezdenénk, ami a legtöbb szavazatot kapja. Amikor elkészült, vennénk a következő javaslatot, aminek épp a legtöbb szavazata van. Stb.
Példa.
Fejlesztés . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Szavazat
A térkapuban lehessen nyakláncba
és gyűrűbe is illeszthető fókuszrkistályt
találni magasabb szinten. . . . . . . . . . . fejlesztés alatt
A kristályhorda 1 napra bújjon
csak el a katakombákba . . . . . . . . . 1150 . . Leadok [ ] szavazatot
Lehessen szövetségi tagot
szavazattal a katakombákba küldeni . 86 . . . . Leadok [ ] szavazatot
Stb.
Dátum: 2009.07.12. 11:44:00
Ahogy az orvostudomány vagy az informatika, úgy az átverés "tudománya" is hihetetlen fejlődésen ment keresztül az utóbbi évtizedekben. Persze, most is van sok buta ember, aki a legrégebbi, legócskább átveréseknek is áldozatuk esik, de egyre több az intelligens, tájékozott ember, akiket nem olyan könnyű csőbe húzni - ráadásul a legtöbb pénz is róluk gombolható le. Azok a legjobb átverések, amelyek nem 100%-kos átverések, ahol nem simán ellopják a pénzedet, hanem kapsz érte valamit, csak éppen sokkal többet fizetsz, mint ami a reális lenne. Nemcsak azért, mert ilyenkor sokkal nehezebb észrevenni az átverést, hanem mert ezek effektíve nem büntethetőek. Valakitől pénzt kicsalni bűncselekmény, de dupla áron eladni neki valamit - ez nap mint nap megtörténik. A legnagyobb átverés, aminek én annak idején áldozatul estem, az ún "üdülési jog" volt. Ennek a lényege, hogy egy jelentős fix összegért üdülési jogot veszel 1 hétre egy szállodában, és utána minden évben elmehetsz oda azon a héten nyaralni. Ráadásul ezt a jogot egy adott évben elcserélheted a világ bármely pontján levő másik üdülőben levő nyaralásra. Az átverés rettenetesen sokrétű, és egyben zseniális. Az előkészítés (vásárlásra biztatás) minden valaha feltalált marketing elemet tartalmaz, és a lényege, hogy egy halom dolgot megígérnek, amit nem rögzítenek a szerződésben, és utána számon sem kérheted rajtuk. A szolgáltatás maga persze működik, csak éppen sokkal többe kerül, mint eredetileg gondolnád. Éves díj, tagsági díj, cseredíj, részvény-nyilvántartási díj és egyéb nyalánkságok utólag derülnek ki, és ha összeadod, rájössz, hogy drágább, mintha elmennél egy utazási irodával. Ráadásul megszabadulni sem tudsz tőle, ha nem fizeted az éves díjat, elveszíted az eredetileg kifizetett 6-7 számjegyű összeget, és vele az üdülési jogot. A modern átverésekre számos egyéb példa van, az árubemutatók az üdülési jog értékesítőkhöz hasonlóan a kalmárok elmúlt tízezer évben kitalált minden fortélyát bevetik, és még annál is többet. És hiába gondolja valaki, hogy az ember a korral egyre bölcsebb lesz ezekre a dolgokra, a szélhámosok leleményessége határtalan. Emlékszem, amikor a pályázati pénzek milliárdjait meglobogtatták, tiszavirág életű cégek százai alapultak arra, hogy megkopasszák a legpénzesebb ügyfeleket, a vállalkozásokat. Sokat gondolkodtam, milyen tanácsot adhatnék szüleimnek, ismerőseimnek,amelynek köszönhetően az ilyen átverésektől végérvényesen megszabadulhatna. Végül a legjobb tanácsnak az tűnt, hogy soha ne vegyél semmit olyasvalakitől, aki megkeres téged, és megpróbál rábeszélni valamire. Csakis akkor vásárolj, ha neked szükséged van valamire, és utánanézel, az a valami pontosan micsoda, és hol, mennyibe kerül. Azt gondolhatnánk, hogy az internet világában ez egész könnyű dolog, és az internet megnehezíti az átveréseket, de ez nem így van: mindössze egy újabb technológiai áttörést hozott az "átveréstudományban", és újabb lehetőséget ad a meggazdagodásra. Amikor valaki egy 2000 Forintos könyvet 40000 Ft-ért, vagy előfizetéses rendszerben, fejezetenként 10000 Ft-ért, "infotermékként" árulja az interneten, az ókori kuruzslókhoz hasonlóan, jót nevettem (bár nyilvánvaló, hogy sokan ennek is beugranak). De a fruli.hu zsenialitása előtt még én is meghajoltam. Egy internetes árverés, ahol minden egyes licitáláskor 100 Ft-ot fizetsz, tehát akkor is csengetsz, ha a terméket végül nem te nyered. A klasszikus "árverezzünk el 100 Ft-ot 1 Ft-os kikiáltási áron úgy, hogy a második legnagyobb licitálónak is ki kell fizetni a licitált összeget" matematikai modellt veszi alapul. A vásárlók látszólag töredékáron jutnak hozzá műszaki cikkekhez, de valójában az egész egy rulettjáték, ahol mondjuk 20 ember bead fejenként 5000 Ft-ot, és a végén egyikük megnyeri az 50,000 Ft-os fényképezőgépet. A cég többszörös áron ad el mindent, tehát a vásárlók is várható értékben töbszörös áron veszik meg a cikkeket (igaz, közben "játszanak"). Ha a törvényeket matematikai logika alapján alkotnák, akkor ezt 3 nap után szerencsejátéknak minősítenék és betiltanák, de szerencsére a törvényeket nem így alkotják. Évekbe is beletelhet, mire ez a többi szerencsejátékhoz hasonló szabályozás alá esik, addig meg lehet kopasztani a sok szerencsétlent, aki azt hiszi, töredékáron fog márkás cuccokat venni...
Az átverés témaköre sokkal tágabb egy blogbejegyzésnél, évek óta van egy olyan tervem, hogy könyvet írok a témáról. A tervet még nem adtam fel, de sajnos egyre távolabb kerül. De ha másképp nem, itt, a blogon átbeszéljük a témát.
ne felejtsd el értékelni a témát!
Az átverés témaköre sokkal tágabb egy blogbejegyzésnél, évek óta van egy olyan tervem, hogy könyvet írok a témáról. A tervet még nem adtam fel, de sajnos egyre távolabb kerül. De ha másképp nem, itt, a blogon átbeszéljük a témát.
ne felejtsd el értékelni a témát!
Dátum: 2009.07.11. 11:11:54
A 4-es világnak ugyanaz a célja, mint a többinek: a szórakozás, a játék. Az, hogy ilyen sebességgel és véges ideig megy, a ti kérésetek és szavazatok alapján lett. Nyilván a dologban van egy jó adag kiváncsiság is - vajon milyen lehet így játszani? Egyfajta "mohóság" - minél hamarabb minél többet elérni. És persze a felfedezés izgalma, egy új világ mindig új kihívás. A nagyobb sebesség hátránya, hogy ahhoz, hogy eredményesebb legyél, több időt kell a játékkal töltened. A korlátozott idő viszont arra jó, hogy ha sikerül egy kiemelkedő eredményt elérned, akkor az "kőbe lesz vésve" nem kell a végtelenségig megtartanod. Az angol bétát most értékeljük ki, és ez alapján döntjük el, mi lesz a végleges nyerési feltétel. A cél az, hogy a szerver max. 3-4 hónapig menjen (de inkább rövidebb ideig), mert különben nagyon tömény lenne. Ha a dolog sikeres, akkor egy bizonyos idő után a szervert újrainditjuk.
A dijazásról, én úgy gondolom, hogy aki itt sikeres lesz, annak szinte mindnek van karaktere más világon (vagy ha nincs, semmiből sem áll inditani egyet). Tehát az őskő olyan jutalom, aminek biztosan mindenki örül. A speciális cim pedig egy ráadás, egy játékon belüli dicsőség, az eredményed fennmarad így a világ lezárása után is.
Valószínűleg ősszel indítani fogunk egy normál sebességű, végtelen 5. világot is, azok kedvéért, akik a játékot előről akarják kezdeni, de a 4. világot túlzottan intenzívnek találják.
A dijazásról, én úgy gondolom, hogy aki itt sikeres lesz, annak szinte mindnek van karaktere más világon (vagy ha nincs, semmiből sem áll inditani egyet). Tehát az őskő olyan jutalom, aminek biztosan mindenki örül. A speciális cim pedig egy ráadás, egy játékon belüli dicsőség, az eredményed fennmarad így a világ lezárása után is.
Valószínűleg ősszel indítani fogunk egy normál sebességű, végtelen 5. világot is, azok kedvéért, akik a játékot előről akarják kezdeni, de a 4. világot túlzottan intenzívnek találják.
Dátum: 2009.07.09. 22:18:19
Álláslehetőség! Keresünk valakit, aki tud válaszolni az angol nyelvű levelekre, amelyeket játékosok küldenek, (Ezek a játékkal kapcsolatos, általában triviális kérdések), valamint napi rendszerességgel nézi a fórumot és válaszol az ott felmerülő kérdésekre. A jelentkezéshez feltétel, hogy jól tudj angolul, és ismerd a játékot. A jelentkezéshez egy angol nyelvű bemutatkozó levelet küldj a cv{kukk}beholder{ponty}hu címre. Add meg azt is, melyik világon játszol, és melyik a karaktered (lehetőleg arról az emailről irj, amelyről a játékba regisztráltál). A munka külsősként, távolról végezhető, akár részmunkaidőben is.
Dátum: 2009.06.30. 21:30:04
A tervezésnél most "blank" nevek vannak, ezek lesznek helyettesitve a valódi nevekkel. Most kb. 30 ilyen lap van, de szerintem ez fel fog menni 40-45-re, szóval amit irsz akár jó arány is lehet. Képességek stb: ezzel kapcsolatban majd maga a végzetúr tulajdonosa ir nekünk, hogy kb. milyen a karaktere, hogy képzeli el, és ez alapján párositjuk a megfelelő laphoz.
A hires karakterekről továbbra sincs ötletem, hogy válasszuk ki (azon kivül, hogy a hasamra ütök vagy a toplisták legjobbjait vesszük).
A hires karakterekről továbbra sincs ötletem, hogy válasszuk ki (azon kivül, hogy a hasamra ütök vagy a toplisták legjobbjait vesszük).
Dátum: 2009.06.30. 20:09:58
Idézet: Hype - 2009.06.30. 14:06:41
Az ár emelését egy nappal korábban bejelenteni viszont már nem biztos hogy az.
Ebben tökéletesen igazad van, és ezért tartozunk is egy bocsánatkéréssel. amikor először hallottam az áfa emelésről, azt mondtam, nyeljük be, a játékosok biztosan értékelni fogják ezt a gesztust. csakhogy közben kiderült (ráadásul csak pár nappal ezelőtt), hogy gyakorlatilag nincs is választási lehetőségünk, a fizetési szolgáltató automatikusan a bruttót az új áfához igazitja. még akkor is talán megtrükközhettük volna, hogy az utalásoknál maradjon a régi tarifa, de ez meg a számlázási rendszerben dobott fel néhány nem várt problémát (amit persze olyan ember irt, aki nincs már nálunk). Ráadásul ez az egész épp akkor ütött be, amikor elmentem nyaralni, és messziről elég nehéz ezt a dolgot levezényelni.
Viszont láthattátok, hogy abszolút érzékenyek vagyunk az árral kapcsolatos felvetéseitekre, a játék indulása óta már rengeteg módon csökkentettük a játék árát, és az ÁFA emelés kompenzálására is kitalálunk valamit, pl. akciós őskő befizetési lehetőséget bizonyos időszakra vagy valami hasonlót. Az ÁFA emelés minket is éppúgy idegesit, mint titeket, nekünk hasznunk nincs belőle, sőt, a generált áremelés mindig valamilyen fokú ügyfélvesztést jelent, szóval egy csónakban evezünk...
A késedelmes bejelentésért még egyszer elnézést kérünk, az volt az oka, hogy reméltük, a dolgot meg lehet úszni.
Az ár emelését egy nappal korábban bejelenteni viszont már nem biztos hogy az.
Ebben tökéletesen igazad van, és ezért tartozunk is egy bocsánatkéréssel. amikor először hallottam az áfa emelésről, azt mondtam, nyeljük be, a játékosok biztosan értékelni fogják ezt a gesztust. csakhogy közben kiderült (ráadásul csak pár nappal ezelőtt), hogy gyakorlatilag nincs is választási lehetőségünk, a fizetési szolgáltató automatikusan a bruttót az új áfához igazitja. még akkor is talán megtrükközhettük volna, hogy az utalásoknál maradjon a régi tarifa, de ez meg a számlázási rendszerben dobott fel néhány nem várt problémát (amit persze olyan ember irt, aki nincs már nálunk). Ráadásul ez az egész épp akkor ütött be, amikor elmentem nyaralni, és messziről elég nehéz ezt a dolgot levezényelni.
Viszont láthattátok, hogy abszolút érzékenyek vagyunk az árral kapcsolatos felvetéseitekre, a játék indulása óta már rengeteg módon csökkentettük a játék árát, és az ÁFA emelés kompenzálására is kitalálunk valamit, pl. akciós őskő befizetési lehetőséget bizonyos időszakra vagy valami hasonlót. Az ÁFA emelés minket is éppúgy idegesit, mint titeket, nekünk hasznunk nincs belőle, sőt, a generált áremelés mindig valamilyen fokú ügyfélvesztést jelent, szóval egy csónakban evezünk...
A késedelmes bejelentésért még egyszer elnézést kérünk, az volt az oka, hogy reméltük, a dolgot meg lehet úszni.
Dátum: 2009.06.30. 09:50:02
Júl. 1-től az ÁFA sajnos 20%-ról 25%-ra emelkedik, ez, mint mindent, kis mértékben a mi árainkat is befolyásolja. A paypal/utalás tarifái 500-ról 520-ra, 2000-ről 2080-ra, 5000-ről 5200-ra emelkednek. Az SMS bruttó árai 300-ról 315-re, ill. 900-ról 940-re emelkednek. A nem azonnal beérkező fizetési módok (banki átutalás, csekk) esetén ha a feladás jún. 30-ig történt, akkor a régi árakon számolunk. Az átállás miatt az őskővásárlás funkciók jún. 30. 23 óra és júl. 1. 01 óra között szünetelnek. Megértéseteket köszönjük!
Dátum: 2009.06.29. 20:35:16
Sok bölcsesség volt a hozzászólásaitokban. Ezeket a dolgokat azonban mi is végiggondoltuk, egy hosszú folyamat volt, aminek a végén arra jutottunk, hogy ezt az ötletet itt felvessük.
Először is, a Végzetúr közössége sokkal hatalmasabb, mint a TF. Sokkal de sokkal több olyan "neves" karakter van, aki valamiféle standard szerint "megérdemelné" a kártyára kerülést. Végül mi alapján döntenénk el, kik a leghiresebbek? Kik érdemlik meg leginkább? Számomra azok, akik a legtöbb levelet irják nekem a játékkal kapcsolatban. Sok embernek a saját szövetségének a legerősebb tagja, vagy az, aki legelöl van szint szerint a toplistán, vagy aki LE szerint vezet. Aki gyakran jár a fórumra, annak az lehet a legismertebb, aki sok és értelmes dolgot ir ide. Stb stb. Ha én hasraütésszerüen kiválasztanék valakit, könnyen lehet, hogy sértődés lenne belőle olyasvalaki részéről, aki úgy gondolja, jobban megérdemli.
A másik dolog, amit irtatok, hogy bizony, számit a név. Sok olyan hires karakter van, aki nem kerülhetne fel a neve miatt lapra, vagy éppen azért, mert már készült belőle HKK lap. Hogy melyik név jó, és melyik nem - ha a nevedet te találtad ki, akkor valószinüleg jó név lesz. Ha vetted valahonnan, egy másik játékban, filmben, könyvben stb. szereplő figurát hivtak igy, akkor nem jó név. Legegyszerübb a google teszt - ha a google több tizezer v még több találatot dob fel a nevedre, ugyanarra a szereplőre mutatva, akkor nem jó név. Ha az összes google találat a végzetúr a saját neveddel, esetleg egy finn szótárral, akkor jó a név. Persze az is fontos, hogy a név ne legyen anakronisztikus - ha tegyük fel a végzetúrból komoly regényt irnának, szerepelhessen benne a név. Úgy vélem, hogy bármely értelmes játékos képes eldönteni, hogy az ő neve felkerülhet-e lapra, vagy sem. De nem akarom, hogy valakit a dolog emiatt riasszon el, ezért megigérem, hogyha valaki megnyer egy licitet, és a nevét mégsem találjuk elfogadhatónak, akkor a licitált aranydukátok 80%-kát visszakapja (az egészet nem lehet, mert akkor vki tuti rossz névvel heccből belicitálna...)
A harmadik, ami ezek szerint sokaknak eszébe se jutott, hogy mi van, ha valaki nem is akarja, hogy hkk lap legyen belőle? ez is elképzelhető. de az méginkább, hogy megirjuk, hogy lap lesz belőle, megvonja a vállát, és azt sem tudjuk kinyerni belőle, hogy mit szeretne, hogy nézzen ki, és amikor végül elkészül a kép, siránkozik, hogy nem is igy képzelte... sajnos tfnél volt már erre példa. Aki erre dukátot áldoz, az biztos, hogy nem veszi ezt félvállról, számithatunk az együttmüködésére.
Azzal kapcsolatban, hogy de szörnyü lenne, ha "noname Pistike" nyerné a licitet. Egyrészt, aki egy ilyen licitet megnyer, azért nem egy kezdő senki, a licitek nyertesei általában a top lista első néhány oldaláról kerülnek ki. Másrészt, szerintem nem baj, ha a játékban többféle módon lehet kiemelkedni, és ezek a dolgok nem feltétlenül fedik át egymást. Én azt sem értem, hogy a milliókat kereső hollywoodi szinészeknek miért kell még külön oscar és egyéb trillió dijat adni, már igy is maximális kell, hogy legyen a boldogság és elégedettség faktorunk. Aki minden top listán első, az nem lesz sokkal boldogabb attól, hogy rákerül egy hkk lapra - főleg, ha ezért semmit sem kellett tennie. Aki viszont rákerül, az biztos, hogy sokkal ismertebb lesz, mint korábban.
Végezetül: nem mondom, hogy nem lesz néhány valóban hires karakter, aki dukát licit nélkül kerül fel a listára, de szeretném, ha a többség a dukát licittel kerülne fel.
Először is, a Végzetúr közössége sokkal hatalmasabb, mint a TF. Sokkal de sokkal több olyan "neves" karakter van, aki valamiféle standard szerint "megérdemelné" a kártyára kerülést. Végül mi alapján döntenénk el, kik a leghiresebbek? Kik érdemlik meg leginkább? Számomra azok, akik a legtöbb levelet irják nekem a játékkal kapcsolatban. Sok embernek a saját szövetségének a legerősebb tagja, vagy az, aki legelöl van szint szerint a toplistán, vagy aki LE szerint vezet. Aki gyakran jár a fórumra, annak az lehet a legismertebb, aki sok és értelmes dolgot ir ide. Stb stb. Ha én hasraütésszerüen kiválasztanék valakit, könnyen lehet, hogy sértődés lenne belőle olyasvalaki részéről, aki úgy gondolja, jobban megérdemli.
A másik dolog, amit irtatok, hogy bizony, számit a név. Sok olyan hires karakter van, aki nem kerülhetne fel a neve miatt lapra, vagy éppen azért, mert már készült belőle HKK lap. Hogy melyik név jó, és melyik nem - ha a nevedet te találtad ki, akkor valószinüleg jó név lesz. Ha vetted valahonnan, egy másik játékban, filmben, könyvben stb. szereplő figurát hivtak igy, akkor nem jó név. Legegyszerübb a google teszt - ha a google több tizezer v még több találatot dob fel a nevedre, ugyanarra a szereplőre mutatva, akkor nem jó név. Ha az összes google találat a végzetúr a saját neveddel, esetleg egy finn szótárral, akkor jó a név. Persze az is fontos, hogy a név ne legyen anakronisztikus - ha tegyük fel a végzetúrból komoly regényt irnának, szerepelhessen benne a név. Úgy vélem, hogy bármely értelmes játékos képes eldönteni, hogy az ő neve felkerülhet-e lapra, vagy sem. De nem akarom, hogy valakit a dolog emiatt riasszon el, ezért megigérem, hogyha valaki megnyer egy licitet, és a nevét mégsem találjuk elfogadhatónak, akkor a licitált aranydukátok 80%-kát visszakapja (az egészet nem lehet, mert akkor vki tuti rossz névvel heccből belicitálna...)
A harmadik, ami ezek szerint sokaknak eszébe se jutott, hogy mi van, ha valaki nem is akarja, hogy hkk lap legyen belőle? ez is elképzelhető. de az méginkább, hogy megirjuk, hogy lap lesz belőle, megvonja a vállát, és azt sem tudjuk kinyerni belőle, hogy mit szeretne, hogy nézzen ki, és amikor végül elkészül a kép, siránkozik, hogy nem is igy képzelte... sajnos tfnél volt már erre példa. Aki erre dukátot áldoz, az biztos, hogy nem veszi ezt félvállról, számithatunk az együttmüködésére.
Azzal kapcsolatban, hogy de szörnyü lenne, ha "noname Pistike" nyerné a licitet. Egyrészt, aki egy ilyen licitet megnyer, azért nem egy kezdő senki, a licitek nyertesei általában a top lista első néhány oldaláról kerülnek ki. Másrészt, szerintem nem baj, ha a játékban többféle módon lehet kiemelkedni, és ezek a dolgok nem feltétlenül fedik át egymást. Én azt sem értem, hogy a milliókat kereső hollywoodi szinészeknek miért kell még külön oscar és egyéb trillió dijat adni, már igy is maximális kell, hogy legyen a boldogság és elégedettség faktorunk. Aki minden top listán első, az nem lesz sokkal boldogabb attól, hogy rákerül egy hkk lapra - főleg, ha ezért semmit sem kellett tennie. Aki viszont rákerül, az biztos, hogy sokkal ismertebb lesz, mint korábban.
Végezetül: nem mondom, hogy nem lesz néhány valóban hires karakter, aki dukát licit nélkül kerül fel a listára, de szeretném, ha a többség a dukát licittel kerülne fel.
Dátum: 2009.06.26. 12:49:19
A "csökkentsd LE differenciádat 20 ezerrel" küldetés kapott egy alternatívát, "legyen alap egészséged legalább 90".
Dátum: 2009.06.25. 14:17:53
Néhány szó a fertőzésről.
A történet az Ősök Városára, a Végzetúr elődjére nyúlik vissza. Az ŐV-ben a végső cél visszahódítani a Felszínt az Ellenségtől. A játék egy szakaszában a játékosok sok-sok fejezeten keresztül megismernek egy történetet, Troy, a bárd történetét. Nagyon röviden, ez arról szól, hogy a bárd felfedezte, miként lehetne legyőzni az Ellenséget, de mivel a felsőbb hatalmaknak a jelenlegi helyzet konzerválása volt a célja, a felfedezést eltitkolták, és őt magát megölték. A történet végén a játékos választhat: elhiszi a bárd történetét, és megtartja gyűrűt, amit a szelleme ad neki, annak reményében, hogy az valóban segítséget nyújt majd neki az Ellenség legyőzésében. Vagy a gyűrűt beváltja a császár talpnyalóinál zsíros jutalomra. A játékosok többsége megértette a történetet, és az első opciót választotta, de voltak, akik a zsíros jutalmat választották. Telt múlt az idő, és a galetkik számtalan akadály leküzdése után eljutottak a félelmetes Uralkodó Citadellájába. Az Uralkodó sebezhetetlen volt fegyverrel és varázslattal is - de akik a harc során Troy gyűrűjét viselték, megszereztek egy új képességet, az inimíciát, amelyet fejlesztve legyőzhették az Uralkodót, és végső soron az Ellenséget is.
Játékfejlesztői pályafutásom során az egyik felvetés, amivel a játékosok újra és újra megkerestek, hogy a játékban lehessen választani, legyen "elágazás", ahol a játékos a körülmények mérlegelése után egy komoly, felelősségteljes döntést hoz. Ez mindig is egy nehéz kérésnek tűnt, hiszen vagy a döntés később "visszacsinálható", az elágazások összetalálkoznak, és akkor továbbra is egy egyirányú játékról beszélünk. vagy a két út valóban különböző, de akkor fel kell készülni arra, hogy a rosszul döntő, "én vagyok a hős, velem úgysem történhet semmi rossz" mentalitást követő játékosok hirtelen bedobják a "hülye voltam, de ez egy szolgáltatás, követelem, hogy minden úgy történjen, ahogy én akarom" kártyát. Az ŐV esetében ez meg is történt, és beadtam a derekamat: a tápot kikérő (antiszerepjátékos optimalizátor?) játékosok végül kisírták, hogy ne komoly hátránnyal tudják megszerezni utólag az inimiciát, hanem csak minimális extra költséggel.
A fertőzésben pont az volt a jó, hogy nem lehetett tudni, mi lesz belőle, mindenki tudta, hogy a döntésének súlya van, pont ez volt a jó benne. A "jutalom" pont úgy van kitalálva, hogy senki se legyen csalódott, de azért még lehessen vitázni rajta, hogy megérte-e vagy sem. Lehet, hogy van, aki ennél nagyobb tüzijátékot várt, de mivel ez egy alternativ dolog, nem tehettünk be olyasmit, amitől ezután a teljes további játékod függ. Valamekkora, hosszú távú befektetéssel nyereségre teszel szert - ezt jelenti az optimalizátoroknak (de azt hiszem, a történetből és a dolog költségéből eléggé nyilvánvaló volt, hogy igy lesz). A 100%-kos fertőzéssel kapcsolatban, nem mondok semmit, érje el valaki, és akkor kiderül, hogy mi történik (és akkor újra össze lehet hasonlítani a 2 dolgot).
Azzal kapcsolatban, hogy most, hogy kiderült, "táp" a fertőzés elleni küzdelem, és hirtelen mindenki mégiscsak szeretné csinálni: ld. amit fent írtam, a dolgát nem akarom nagyon megkönnyiteni azoknak, akik utólag jönnek rá, hogy rosszul döntöttek, de valószinűleg be fogom adni a derekamat, hogy egy bizonyos szinttől szintenként kettesével lehessen a fertőzést csökkenteni. Ja és ne felejtsétek el, az aukciós házban van egy gyakori tétel (tehát világonként kb. 2 havonta jelenik meg), ami 50%-ra állitja be a fertőzésedet.
Ui. Gratulálok Sardullah Sharpának!
A történet az Ősök Városára, a Végzetúr elődjére nyúlik vissza. Az ŐV-ben a végső cél visszahódítani a Felszínt az Ellenségtől. A játék egy szakaszában a játékosok sok-sok fejezeten keresztül megismernek egy történetet, Troy, a bárd történetét. Nagyon röviden, ez arról szól, hogy a bárd felfedezte, miként lehetne legyőzni az Ellenséget, de mivel a felsőbb hatalmaknak a jelenlegi helyzet konzerválása volt a célja, a felfedezést eltitkolták, és őt magát megölték. A történet végén a játékos választhat: elhiszi a bárd történetét, és megtartja gyűrűt, amit a szelleme ad neki, annak reményében, hogy az valóban segítséget nyújt majd neki az Ellenség legyőzésében. Vagy a gyűrűt beváltja a császár talpnyalóinál zsíros jutalomra. A játékosok többsége megértette a történetet, és az első opciót választotta, de voltak, akik a zsíros jutalmat választották. Telt múlt az idő, és a galetkik számtalan akadály leküzdése után eljutottak a félelmetes Uralkodó Citadellájába. Az Uralkodó sebezhetetlen volt fegyverrel és varázslattal is - de akik a harc során Troy gyűrűjét viselték, megszereztek egy új képességet, az inimíciát, amelyet fejlesztve legyőzhették az Uralkodót, és végső soron az Ellenséget is.
Játékfejlesztői pályafutásom során az egyik felvetés, amivel a játékosok újra és újra megkerestek, hogy a játékban lehessen választani, legyen "elágazás", ahol a játékos a körülmények mérlegelése után egy komoly, felelősségteljes döntést hoz. Ez mindig is egy nehéz kérésnek tűnt, hiszen vagy a döntés később "visszacsinálható", az elágazások összetalálkoznak, és akkor továbbra is egy egyirányú játékról beszélünk. vagy a két út valóban különböző, de akkor fel kell készülni arra, hogy a rosszul döntő, "én vagyok a hős, velem úgysem történhet semmi rossz" mentalitást követő játékosok hirtelen bedobják a "hülye voltam, de ez egy szolgáltatás, követelem, hogy minden úgy történjen, ahogy én akarom" kártyát. Az ŐV esetében ez meg is történt, és beadtam a derekamat: a tápot kikérő (antiszerepjátékos optimalizátor?) játékosok végül kisírták, hogy ne komoly hátránnyal tudják megszerezni utólag az inimiciát, hanem csak minimális extra költséggel.
A fertőzésben pont az volt a jó, hogy nem lehetett tudni, mi lesz belőle, mindenki tudta, hogy a döntésének súlya van, pont ez volt a jó benne. A "jutalom" pont úgy van kitalálva, hogy senki se legyen csalódott, de azért még lehessen vitázni rajta, hogy megérte-e vagy sem. Lehet, hogy van, aki ennél nagyobb tüzijátékot várt, de mivel ez egy alternativ dolog, nem tehettünk be olyasmit, amitől ezután a teljes további játékod függ. Valamekkora, hosszú távú befektetéssel nyereségre teszel szert - ezt jelenti az optimalizátoroknak (de azt hiszem, a történetből és a dolog költségéből eléggé nyilvánvaló volt, hogy igy lesz). A 100%-kos fertőzéssel kapcsolatban, nem mondok semmit, érje el valaki, és akkor kiderül, hogy mi történik (és akkor újra össze lehet hasonlítani a 2 dolgot).
Azzal kapcsolatban, hogy most, hogy kiderült, "táp" a fertőzés elleni küzdelem, és hirtelen mindenki mégiscsak szeretné csinálni: ld. amit fent írtam, a dolgát nem akarom nagyon megkönnyiteni azoknak, akik utólag jönnek rá, hogy rosszul döntöttek, de valószinűleg be fogom adni a derekamat, hogy egy bizonyos szinttől szintenként kettesével lehessen a fertőzést csökkenteni. Ja és ne felejtsétek el, az aukciós házban van egy gyakori tétel (tehát világonként kb. 2 havonta jelenik meg), ami 50%-ra állitja be a fertőzésedet.
Ui. Gratulálok Sardullah Sharpának!
Dátum: 2009.06.24. 18:10:18
Átfutottam a doksit, ami pluszban szerepel a teendők közt:
az ismételhető küldetéseknél ha valaki mindig ugyanazt csinálja, egyre kevesebb legyen a jutalom (legalább 3 küldit kelljen variálni)
a kvízolimpiák problémája (a kérdés adatbázist rotáljuk, hogy ne lehessen előre összerakott adatbázisból dolgozni)
A büntető epikus tárgyak (támadó csp-t veszit) 50% eséllyel vegyenek csak el csp-t
a visszafogott fejlődés a térkapu tp-re is hasson
A térkapu max. szintje 24-re nőjön (de az idő ne csökkenjen, csak a max. térkapu pontok száma nőjön)
az ismételhető küldetéseknél ha valaki mindig ugyanazt csinálja, egyre kevesebb legyen a jutalom (legalább 3 küldit kelljen variálni)
a kvízolimpiák problémája (a kérdés adatbázist rotáljuk, hogy ne lehessen előre összerakott adatbázisból dolgozni)
A büntető epikus tárgyak (támadó csp-t veszit) 50% eséllyel vegyenek csak el csp-t
a visszafogott fejlődés a térkapu tp-re is hasson
A térkapu max. szintje 24-re nőjön (de az idő ne csökkenjen, csak a max. térkapu pontok száma nőjön)
Dátum: 2009.06.24. 18:06:30
Elkészült a fejlesztési dokumentáció, ami gyakorlatilag az összes 1. postban leírt dolgot tartalmazza, némi kiegészítéssel. Az elkövetkezendő 2 hétben ezek folyamatosan fognak megvalósulni. Köszönjük a türelmeteket!
Dátum: 2009.06.22. 12:55:31
Ma, jún. 22-én 13 órakor elindítunk egy angol nyelvű, 3x sebességgel futó béta tesztet. Az angol szerver címe:
http://www.doomlord.net
A béta tesztre bárki regisztrálhat. Ezzel nemcsak az angol fordítás helyességét, hanem a 4. világ gyorsított sebességét is tesztelni akarjuk. A teszt várhatóan kb. 3 hétig fog tartani. A világon bárki válthat magának őskövet, fizetni nem kell érte, csak lélekenergiába kerül.
További részletek:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,186.0
http://www.doomlord.net
A béta tesztre bárki regisztrálhat. Ezzel nemcsak az angol fordítás helyességét, hanem a 4. világ gyorsított sebességét is tesztelni akarjuk. A teszt várhatóan kb. 3 hétig fog tartani. A világon bárki válthat magának őskövet, fizetni nem kell érte, csak lélekenergiába kerül.
További részletek:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,186.0
Dátum: 2009.06.22. 12:51:13
A mai napon, 13 órakor elindítunk egy angol nyelvű Végzetúr béta tesztet. A teszt 3x sebességgel fog menni, így egyúttal a 4-es világ rendszerét is kipróbálhatjátok előzetesen. A teszte nincs előregisztráció, azonnal regisztrálhatsz és játszhatsz is. Ez egy teljesen különálló szerveren megy, tehát a magyar szerveren használt usernevetek itt nincs meg, új vagy ugyanolyan usernévvel, emaillel stb. regisztráljatok. A teszt nyitott, tehát bárki részt vehet benne.
A 3x sebesség az eredeti béta állapot szerint megy, tehát a vadászatok nemcsak gyorsabbak, de másfélszer több LE és TP jár értük (viszont naponta összesen nem 90, hanem 60 csp-t kapsz). Elvben minden 3x gyorsabban megy, 3x gyorsabban regenerálsz, 3x gyorsabban töltődik a lélekkút, naponta 9 pihenést kapsz, 160 percenként támadhatod ugyanazt, 20 percenként támadhatsz kétszer anélkül, hogy hátrányban lennél stb. Kivétel: az ősköves varázsitalok továbbra is 24 óránként 1x vásárolhatóak, és a védelem ital 24 óráig tart. A teszt alatt őskövet lélekenergiáért vásárolhatsz, 1 őskő = szint x 50 LE-be kerül.
Ha programhibát találtok, kérem, írjátok meg a fórumban a bugok topicba (az angol fórumon: http://forum.doomlord.net/index.php/topic,1.0), remélhetőleg ilyen nem nagyon lesz, legfeljebb a 3x sebességgel összefüggésben.
Ami fontosabb, hogyha valaki esetleg olyat lát, hogy valamit nem fordítottunk le, vagy rosszul fordítottuk, elgépelés vagy helyesírási esetleg nyelvtani hiba van a szövegben, írja meg:
http://forum.doomlord.net/index.php/topic,2.0
Pontosan add meg azt is, hol volt a hiba, hogy meg tudjuk találni. A legjobb "hibakeresőket" őskővel jutalmazzuk a teszt végén!
A kvízkérdés lehetősége rendelkezésre áll, de kérünk szépen mindenkit, hogy csak akkor írjon kvízkérdést, ha jól tud angolul!
FONTOS: Ez egy béta teszt, nagyjából 3 hétig tart, utána az adatbázist TÖRÖLJÜK, tehát ezekkel a karakterekkel nem lehet tovább játszani!
Az angol nyelvű végzetúr címe tehát:
http://www.doomlord.net
A 3x sebesség az eredeti béta állapot szerint megy, tehát a vadászatok nemcsak gyorsabbak, de másfélszer több LE és TP jár értük (viszont naponta összesen nem 90, hanem 60 csp-t kapsz). Elvben minden 3x gyorsabban megy, 3x gyorsabban regenerálsz, 3x gyorsabban töltődik a lélekkút, naponta 9 pihenést kapsz, 160 percenként támadhatod ugyanazt, 20 percenként támadhatsz kétszer anélkül, hogy hátrányban lennél stb. Kivétel: az ősköves varázsitalok továbbra is 24 óránként 1x vásárolhatóak, és a védelem ital 24 óráig tart. A teszt alatt őskövet lélekenergiáért vásárolhatsz, 1 őskő = szint x 50 LE-be kerül.
Ha programhibát találtok, kérem, írjátok meg a fórumban a bugok topicba (az angol fórumon: http://forum.doomlord.net/index.php/topic,1.0), remélhetőleg ilyen nem nagyon lesz, legfeljebb a 3x sebességgel összefüggésben.
Ami fontosabb, hogyha valaki esetleg olyat lát, hogy valamit nem fordítottunk le, vagy rosszul fordítottuk, elgépelés vagy helyesírási esetleg nyelvtani hiba van a szövegben, írja meg:
http://forum.doomlord.net/index.php/topic,2.0
Pontosan add meg azt is, hol volt a hiba, hogy meg tudjuk találni. A legjobb "hibakeresőket" őskővel jutalmazzuk a teszt végén!
A kvízkérdés lehetősége rendelkezésre áll, de kérünk szépen mindenkit, hogy csak akkor írjon kvízkérdést, ha jól tud angolul!
FONTOS: Ez egy béta teszt, nagyjából 3 hétig tart, utána az adatbázist TÖRÖLJÜK, tehát ezekkel a karakterekkel nem lehet tovább játszani!
Az angol nyelvű végzetúr címe tehát:
http://www.doomlord.net
Dátum: 2009.06.18. 22:04:03
A sebességről: a játék "alap" sebessége napi 20 cselekvéspont volt, a béta teszt tehát ennek háromszorosával, 60 csp-vel futott. Végül úgy gondoltuk, hogy a napi 20 csp túl kevés lesz, túl lassú lesz a játék, ezért felnöveltük 30-ra (de az 1 vadászattal szerehető LE-t és TP-t 2/3-ra csökkentettük). A mostani, 3x szerveren minden 3x gyorsabb lesz - naponta 9 pihenés, a háborúk 3x gyorsabban mennek stb. viszont naponta 60 csp lesz, nem 90. Pont azért, mert ennyit még reálisan el lehet költeni.
A játék vége valóban egy szövetségi cél eléréséhez fog kötődni, de ekkor más kategóriákban is eredményt hirdetünk, tehát pl. a legmagasabb szintű és a legtöbb LE-t zsákmányolt játékos kategóriában is.
A játék vége valóban egy szövetségi cél eléréséhez fog kötődni, de ekkor más kategóriákban is eredményt hirdetünk, tehát pl. a legmagasabb szintű és a legtöbb LE-t zsákmányolt játékos kategóriában is.
Dátum: 2009.06.18. 21:39:22
Erről már mi is beszélgettünk. 2 probléma van vele. Egyrészt, az implementációja eléggé komplikált - a sajtolás jóval egyszerübb ennél, mégis több napos munka volt. Másrészt, sokfajta visszaélésre ad lehetőséget, pl. eladom az összes cuccom, leadom a "legyen 20,000 LE nálad", és máris visszaveszem őket. A WoWban a tárgyak értéke legfeljebb néhány arany, ott nincs ilyen probléma. De ha az aukciós házban 99 arany helyett véletlenül 99 ezüstért adsz el valamit, azt ott sem kapod vissza... Egyébként ott sem azért vezették ezt be, mert hogy elbuksz X aranyat, hanem azért, mert eladsz esetleg vmi ultra-ritka tárgyat. Itt viszont ilyen nem fordulhat elő, bármit is adsz el, simán visszaveheted.
Az eladásnál mindig feljön egy confirm ablak, ha valahol confirm ablakot kapsz, nézd meg még egyszer, hogy mire is nyomtál!
Az eladásnál mindig feljön egy confirm ablak, ha valahol confirm ablakot kapsz, nézd meg még egyszer, hogy mire is nyomtál!
Dátum: 2009.06.15. 16:59:22
Összefoglaltam a VU találkozón elhangzott ésszerű javaslatokat. Nem igérem, hogy mind megvalósul rövid időn belül, de igyekszünk minél többet megcsinálni szép sorban. Ha esetleg kimaradt valami, szóljatok.
1. epikus specializáció: szintenként 1%-kal csökkentse az epikus lény varázslat sebzését.
2. irányított varázslat: kis mértékben növelje a szerzett LE várható értékét (csak az alsó érték nőjön, a felső ne csökkenjen)
3. ha a kristály hordások 15% alatt támadnak, kevesebb LE-t vigyenek vagy egyáltalán ne.
4. a kristály horda egyáltalán ne bújjon el, vagy legalábbis rövidebb időre
5. háborúnál számolni, hogy melyik tag hányszor nyert és vesztett
6. szövetségből való kilépés ne nullázza a katakombahasználat idejét
7. szövetségből való kilépés: első 2 alkalommal nincs büntetés, harmadik alkalommal -1 szerencse, negyedik alkalommal -2 stb. De ez a számláló 2 havonta csökken, tehát ha 2 hónap után lépsz ki 3. alkalommal, nincs mínusz.
8. lehessen több kvíre válaszolni, mint ahányat vadászol (de a plusz kvízek ne jelenjenek meg a kvíz topban)
9. lehessen választani, hogy a vadászat megálljon, ha maximális számú befogott állatod van
10. ha valaki elég sok jó kérdést tett fel, újraértékelhessen már elfogadott kérdéseket, és a kvíz adminhoz irányíthassa őket, cserébe kiégett őskövet kapjon.
11. 3-mas világon a 20,000 LE differenciás küldire alternatíva (legyen X-es egészséged?)
12. Lehessen valamilyen módon növelni a maximális lehetséges CSP-t (pl. csp költéssel v. szakértelemmel; esetleg ingyenesen)
13. kvíz adminok kapjanak 1 havi nyári szünetet
14. lehessen valamilyen költségért (csp költés?) növelni az elementáris fúzió maximális szintjét (csak a vadászat ideje csökkenne)
15. Több vadászatot lehessen egyszerre indítani 40-50
1. epikus specializáció: szintenként 1%-kal csökkentse az epikus lény varázslat sebzését.
2. irányított varázslat: kis mértékben növelje a szerzett LE várható értékét (csak az alsó érték nőjön, a felső ne csökkenjen)
3. ha a kristály hordások 15% alatt támadnak, kevesebb LE-t vigyenek vagy egyáltalán ne.
4. a kristály horda egyáltalán ne bújjon el, vagy legalábbis rövidebb időre
5. háborúnál számolni, hogy melyik tag hányszor nyert és vesztett
6. szövetségből való kilépés ne nullázza a katakombahasználat idejét
7. szövetségből való kilépés: első 2 alkalommal nincs büntetés, harmadik alkalommal -1 szerencse, negyedik alkalommal -2 stb. De ez a számláló 2 havonta csökken, tehát ha 2 hónap után lépsz ki 3. alkalommal, nincs mínusz.
8. lehessen több kvíre válaszolni, mint ahányat vadászol (de a plusz kvízek ne jelenjenek meg a kvíz topban)
9. lehessen választani, hogy a vadászat megálljon, ha maximális számú befogott állatod van
10. ha valaki elég sok jó kérdést tett fel, újraértékelhessen már elfogadott kérdéseket, és a kvíz adminhoz irányíthassa őket, cserébe kiégett őskövet kapjon.
11. 3-mas világon a 20,000 LE differenciás küldire alternatíva (legyen X-es egészséged?)
12. Lehessen valamilyen módon növelni a maximális lehetséges CSP-t (pl. csp költéssel v. szakértelemmel; esetleg ingyenesen)
13. kvíz adminok kapjanak 1 havi nyári szünetet
14. lehessen valamilyen költségért (csp költés?) növelni az elementáris fúzió maximális szintjét (csak a vadászat ideje csökkenne)
15. Több vadászatot lehessen egyszerre indítani 40-50
Dátum: 2009.06.15. 11:38:49
Végzetúr aukciós tárgyak
Az első 5 tétel csak az 1-2. világon volt árverezve. Az 1-2. világon 100, a 3. 50 volt az induló licit. Minden licit alatt láthatod, hogy melyik világon mennyi dukátért ment el.
A tanulás könyve
Egy tetszőlegesen választott szakértelmed, amely már megvan, megnő 10-zel (de max. fölé nem mehet). A tétel megnyerésekor kell döntened.
v1 100, v2 100, v3 50
Időugrás
Cselekvéspontjaid száma megnő 250-nel (de ha így a maximum fölé menne, a felesleg elvész).
v1 160, v2 100, v3 50
Kvízmedál
Kapsz 3 kvízmedált (de nem mehet így a max. lehetséges 12 fölé).
v1 150, v2 100, v3 80
Destruktor
(Fókuszkristály, fegyverbe rakható, visszaváltható) +100 sebzés epikus ellenfélre
v1 110, v2 100, v3 nem kelt el
Turbókristály
Felezi a tudatturbó VP költségét.
nem kelt el
Inspirátor
A cselekvéspontokat az átlagnál gyorsabban regenerálod, attól függően, hogy szintben mennyire vagy lemaradva az élmezőnyhöz képest.
(naponta (max szint-te szinted)/2 plusz cselekvéspontot kapsz).
v1 180, v2 120,
A szívósság öve
Szívósságod lehetséges maximuma 100-ra nő (100-as szinten +1 harci kört kapsz)
v1 210, v2 120
Vadászcsizma
A vadászat ideje fél perccel csökken.
v1 140, v2 nem kelt el
Kamikaze
Akkor is tudsz portyázni, ha életpontod 15% alatt van.
v1 120, v2 nem kelt el
Joker
Megkapsz egy tárgyat, ami már szerepelt a játékbeli aukción. (A tétel megnyerésekor kell döntened).
v1 257, v2 150
Az első 5 tétel csak az 1-2. világon volt árverezve. Az 1-2. világon 100, a 3. 50 volt az induló licit. Minden licit alatt láthatod, hogy melyik világon mennyi dukátért ment el.
A tanulás könyve
Egy tetszőlegesen választott szakértelmed, amely már megvan, megnő 10-zel (de max. fölé nem mehet). A tétel megnyerésekor kell döntened.
v1 100, v2 100, v3 50
Időugrás
Cselekvéspontjaid száma megnő 250-nel (de ha így a maximum fölé menne, a felesleg elvész).
v1 160, v2 100, v3 50
Kvízmedál
Kapsz 3 kvízmedált (de nem mehet így a max. lehetséges 12 fölé).
v1 150, v2 100, v3 80
Destruktor
(Fókuszkristály, fegyverbe rakható, visszaváltható) +100 sebzés epikus ellenfélre
v1 110, v2 100, v3 nem kelt el
Turbókristály
Felezi a tudatturbó VP költségét.
nem kelt el
Inspirátor
A cselekvéspontokat az átlagnál gyorsabban regenerálod, attól függően, hogy szintben mennyire vagy lemaradva az élmezőnyhöz képest.
(naponta (max szint-te szinted)/2 plusz cselekvéspontot kapsz).
v1 180, v2 120,
A szívósság öve
Szívósságod lehetséges maximuma 100-ra nő (100-as szinten +1 harci kört kapsz)
v1 210, v2 120
Vadászcsizma
A vadászat ideje fél perccel csökken.
v1 140, v2 nem kelt el
Kamikaze
Akkor is tudsz portyázni, ha életpontod 15% alatt van.
v1 120, v2 nem kelt el
Joker
Megkapsz egy tárgyat, ami már szerepelt a játékbeli aukción. (A tétel megnyerésekor kell döntened).
v1 257, v2 150
Dátum: 2009.06.15. 11:37:52
Idézet: Rodriguez - 2009.06.15. 10:06:46
May erre annyit tudok, hogy berakunk vmi admin kódot, ami a kvíz újraindításához kell, hogy egy ember csak egyet tudjon kitölteni.
Idézet: McGee - 2009.06.15. 09:19:43
Sajnos a beíró gép alaplapja elszállt a helyszínen, ez okozott kis lassulást. De igyekszünk legközelebb gyorsítani a folyamaton, elnézést kérünk a várakozásért!
Az élő kvíz kitöltésével az volt a baj, hogy odaült egy ember és kitöltötte a 3 karakterének, plusz felhívta, a nem jelenlevő szövitagjait, belépett hozzájuk, és neki is kitöltötte, majd hosszas várakozás után, közölte, hogy még 3 haverja előttem van, csak ők nem álltak itt.
May erre annyit tudok, hogy berakunk vmi admin kódot, ami a kvíz újraindításához kell, hogy egy ember csak egyet tudjon kitölteni.
Idézet: McGee - 2009.06.15. 09:19:43
A decemberi találkozóra jó lenne a befizetés és a kvíz olimpia kapacitását növelni, mert elég nagy sor volt folyamatosan mindkét helyen.
Sajnos a beíró gép alaplapja elszállt a helyszínen, ez okozott kis lassulást. De igyekszünk legközelebb gyorsítani a folyamaton, elnézést kérünk a várakozásért!
