Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.12.27. 19:34:06
Ebben teljesen igazad van.

Gondolkodtam közben lehetőségeken.
1.) Egy relikvia, ami megnöveli a mágikus regeneráció lehetséges maximumát annyira, hogy naponta 3x lehessen használni - vagy egyszerűen csak egy feltételtől függően (x leölt entitás, x teljesitett kaland) lecsökken az újrahasználati ideje.
2.) Egy relikvia v feltétel, aminek köszönhetően 1 nap 2 ősköves gyógyitalt lehet venni, egyszerre (a 24 órát technikai okokból nem tudjuk 12 órára csökkenteni)
3.) Egy relikvia v feltétel, aminek köszönhetően a pihenés nem 3x, hanem nagyobb regenerációt ad.
Dátum: 2009.12.27. 17:22:21
Egy jótanács:
Minden weboldalt folyamatosan túrnak a robotok. A google robot jóindulatú. Más robotok nem annyira. Ezen robotok feladata legtöbbször az, hogy email címeket gyűjtsenek weboldalakról. Ha leírod az email címedet akár a mi fórumunkra, akár BÁRMELY nyitott fórumra, weboldalra, akkor 1 hét múlva naponta 3 spamet kapsz. 1 hónap múlva 50-et. 3 hónap múlva 300-at... Épp ezért javaslom, hogy az emailt úgy írjátok le, hogy (kukac) vagy kapcsos zárójelben kukk, a pontot (pont) vagy kapcsos zárójelben ponty.
Dátum: 2009.12.27. 17:01:30
Ariel: olcsóbbak is (reggel láttam, hogy nem volt jól beállítva, de javitottam gyorsan).

Idézet: Kocos - 2009.12.26. 17:38:40
Osszehasonlitaskepp leirom a gyogyitalok aranyszamait (atlagosan gyogyitott EP, bonuszok nelkul / alap LE koltseg). Zarojelben megadom az aranyszamot is.


Kócos, a számitásodból kifelejtettél egy dolgot: hogy 1 csp-ből egyre több LE-t kapsz, ahogy egyre magasabb szintű vagy, a gyógyitalok hatékonyságánál ezt is figyelembe kellene venni. Tehát effektive, 1 csp-ért exponenciálisan egyre több gyógyulást tudsz vásárolni.
Dátum: 2009.12.27. 16:58:28
Nálam is 27-e az 27-ét jelent, Baraty elszámolta vagy nem tudom, de ezt kb. reggel 10kor észre is vettem és kijavítottam, szóval remélem nem volt nagy para belőle...
Dátum: 2009.12.27. 00:11:52
Azt azért nem mondanám, hogy az ép regenerálási lehetőségek csak lineárisan nőnek. Ahogy az egészség nő, úgy nő a normál ép regen is. A mágikus regenerációt ha jól használod, naponta 2x maxra gyógyít. Több relikvia is van, ami növeli a gyógyitalok hatékonyságát. A sebgyógyításról sokan elfeledkeznek, és vannak egyéb trükkök, ha éjszakára bent hagysz egy állatot, lényegesen kevesebbet fogsz sebződni. A napi 3 pihenés pedig óriási regenerálási erővel bír. Nem mondom, hogy ezek sorát nem lehet bőviteni (napi 3 mágikus regen, erősebb italok) de nem lenne jó átesni a ló túloldalára sem. Gondolkodom majd a lehetőségeken.
Dátum: 2009.12.26. 21:03:45
Igen, ez egy érdekes kérdés, hogy mi a jobb rendszer: ha mindenki dolgozik, és mindenki keres 70e Ft-ot, vagy ha csak az emberek egyharmada dolgozik, azok 210e-t keresnek, de az adóikból el kell tartaniuk a maradék kétharmadot, aki meg ugye valahogy csak kitölti egyébként a szabadidejét, nem feltétlenül mindenki a társadalomnak hasznos módon...
A lehetőség a tulajdonszerzésre azért egy hasznos dolog, van aki visszasírja hogy milyen jó volt a szocializmus, de amennyire én visszaemlékszem, akkor nem volt senkinek semmije. Tény, hogy nem volt munkanélküliség, nem volt ekkora a bűnözés, a trabantot megkaptad végülis 10 év sorbanállás után.
De tegyétek egymás mellé észak és dél koreát, óriási a különbség, látszik, hogy melyik rendszer a hatékonyabb... A fejlett demokrácia egyetlen hibája, hogy túl puhány, mindenkinek mindent meg akar adni, ez pedig képtelenség. A tőkés kapja meg a meg a mérhetetlen gazdagságot, az átlagemberek pedig az ingyenes orvosi ellátást, a munkanélküli kényelmes megélhetést, ez egy paradoxon.
Dátum: 2009.12.26. 20:57:25
Amennyire én értelmeztem, a szabály arról szólt, hogy a pókertermek a profitjuk után fizessenek adót.
A játékosok esetén, a versenyt meg a sima pókerezgetést el kell különíteni. A versenyen fizetsz X összeg nevezési díjat, és a végén valakik nyernek. Az ilyen rendszerben elvileg kell fizetni a nyerteseknek nyereményadót (mint pl. lottón, vagy ha nyersz egy tvs vetélkedőben, ott is kell). Más kérdés persze, ha 5x kifizetsz 100e Ft nevezési dijat, és nem nyersz, aztán egyszer nyersz 50e-t, akkor összességében vesztőben vagy, ezt a törvény szerintem nem szabályozza. Versenyen kívül, próbálom magam elé képzelni, hogy mindenki írja egy kis füzetben, melyik nap mennyit nyert és vesztett, és az alapján külön adózgat... Ésszerű lenne olyasmi, mint az értékpapíroknál, hogy év végén azt nézik, nyerőben vagy vagy vesztőben. Ehhez persze az kéne, hogy minden parti után a nyertes sorszámozott nyugtát ad a veszteseknek a nyereményről. A parti után pedig mindenki megy a köteg nyugtával a könyvelőjéhez Reálisnak tűnik...
Dátum: 2009.12.25. 16:51:52
13. havi bérről nincs szó... A jövő évtől bevezetik a szuperbruttó fogalmát. Ez következőt jelenti:
Ha valakinek volt eddig egy bruttó bére (mondjuk 120e Ft), abból kézhez kap 85e Ft-ot (35e-t befizet adóba), és a munkáltató befizet utána még továbba 65e járulékot (ezek nem pontos számok, csak illusztráció). Tehát ha eddig 120e volt a bruttó béred, akkor ezentúl 120+65=185e lesz. Pont ugyanazokat az adókat fizeted, mint eddig, tehát továbbra sem kapsz több pénzt, csak jobban látszik, hogy mennyibe kerülsz egy cégnek, és mennyire sok adót fizetsz utána.
Illetve, az nem teljesen igaz, hogy ugyanannyit kapsz. A szuperbruttósításnál egy pár dolgot másképp számolnak. Lesz, aki több pénzt kap, lesz, aki kevesebbet. Ha a bruttód 180e alatt volt (a többség ezzel így van), akkor NŐ az adód, és csökken a nettó fizetésed. 180e és 500e bruttó között kis mértékben csökken az adód, nő a nettód. 500e fölött megintcsak NŐ az adó. Tehát a szuperbruttó nem egy adóreform, csak másképp, egyszerűbben, átláthatóbban számolják a dolgokat.

Önmagában az elv jó (egyszerűsítjük a rendszert), azt is megértem, hogy a minimálbérek adómentességét eltörlik, mert ez csak még egy ok volt arra, hogy mindenki minimálbérre legyen bejelentve. Az alapvető probléma a magyar adórendszernél egy paradoxonból adódik:
Feltételezik, hogy mindenki csal, ezért csillagászati magas adók vannak ->
Mivel az adók nagyon magasak, sokan csalni kénytelenek ->
Az adók elmaradnak az elvárttól, ezért még tovább emelik őket ->
Az a pár cég, aki normálisan fizet, azt látja, hogy bármennyire is jól működik, képtelen nyereséget termelni.

A megoldást már írtam, egységes, pofonegyszerű adókulcs, jelentősen lecsökkentett adók, ÉS felvenni 10-20000 adóellenőrt (meg még 1000-et, aki ezeket ellenőrzi, nagyon szigorúan). A két lépést csakis egyszerre lehet megcsinálni. Ha most nekiállnának még tovább szigorítani az ellenőrzést, az arra lenne jó, hogy levágja az állam a jól tejelő teheneket, kiirtsa a saját adófizetőit. Ha pedig csak lecsökkentenék az adót, nos, ismerjük a magyarság mentalitását...

A 2010-es adóreform csúcshülyesége az ingatlanadó. Igazságtalan, hasraütésszerű, logikátlan és még sorolhatnám, ha egy ilyen mechanizmust vetnék fel a VU-ban, 10 mp alatt elvérezne a fórumon. Képzeljétek el, hogyha bevezetnénk, hogy akinek az IQ-ja a szintje háromszorosát meghaladja, az kap -20-at minden tulajdonságára.

1.) Miért az IQ? A többi tulajdonság miért nem?
2.) Miért ilyen rossz képlet? Bizonyos szinteken ez túl sok, máshol túl kevés.
3.) Akinek az IQja épphogy eléri ezt a szintet, óriási hátrányba kerülne ahhoz, akinek épphogy nem éri el.
4.) A változás bevezetése után az emberek nem tudnák az IQjukat csökkenteni, csak lassan, költségesen nagy hátránnyal.

Ti megszavaznátok ezt? Mert a képviselők, akik elvileg minket képviselnek, megszavazták egy ennél sokkal butább rendszert...

Ennél még az is igazságosabb lenne, ha a következő rendszert alkalmaznák:
1.) Mindenki döntse el, mennyit ér az ingatlana. Ez után fizessen a normál adóhoz hasonló rendszerben egy adót (0-8M: 0Ft, 8M-15M rész: 0,3%. 15-24M: 0,5%. stb. Tehát egy 10M lakásnál a 2M 0,3%-a lenne az adó). A számokat nyilván pontosítani kéne.
2.) Az értékelésnél nem a lakások SZÁMÁT, hanem össz-értékét venném figyelembe. Tehát ha valakinek van 5% tulajdonrésze 3 ingatlanban, akkor tulajdonrész * érték összegeket tekintenék. (Jelenleg akinek van 3x10% tulajdonrésze 3 db 29 milliós ingatlanban, sokkal többet fizet, mint akinek 1 db 29 milliósban van 100%os tulajdonrésze).
3.) Egy heurisztikus rendszer egy csomó adat figyelembevételével ingatlanokat dobna ki, amelyeket az ellenőrök megvizsgálnak. Ha úgy látják, kamu volt a beírt érték, akkor a tulaj megkapja egy erre elkülönített alapból a bevallott érték 120%-kát, és ki kell költöznie 1 hónapon belül. Az ellenőr szerv a lakást ezután értékesíti, amennyivel drágábban adja el, azután kapják a prémiumot. Aki jó értéket írt be, annak nem kell tartania semmitől: az ellenőrök nem fogják megvenni a lakását, és ha mégis, a valós értékhez képest +20%-kot kap, a pangó piacon ebből tud új lakást venni és nyert jópár milliót. Aki A 100 milliós kéglit 10 milliósnak tünteti fel, nos, az ráfázik.
Ezt 5 perc alatt találtam ki, és sztem kenterbe veri a jelenlegi szisztémát...
Dátum: 2009.12.22. 13:52:28
A mai napon elkészült egy kért változás és egy fejlesztés:

A Beállítások menüpontban a prémium játékosok meg tudják adni, hogy vadászat alatt ép-t, vagy vp-t szeretnének gyorsabban regenerálni.

A szövetségek mostantól lehetőséget kapnak a névváltoztatásra a Szövetség nevének megváltoztatása gombbal. Ezt egy min. 5 szavazattal rendelkező tag kezdeményezheti, 25 őskő árán. Ezután létrejön egy szavazás, igen esetén a név megváltozik (nem esetén az ősköveket visszaadjuk).
Dátum: 2009.12.22. 13:04:05
Ezt a fejlesztést a hírekbe is kiraktam:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,21.160
és elkezdték lepontozni! Mindjárt megnézem pontosan, kiknek nem tetszett, de addig is, mindazok, akik ezt kérték, Birka, McPaul, Kócos, Ariel stb. kezdjétek el gyorsan felpontozni mert még kivesszük! Egy teljes munkanap ráment, irgum-burgum, ha mégsem szeretnétek...
Dátum: 2009.12.21. 15:18:48
Elkészült a Kócos által javasolt fejlesztés, a magas szinten számolt küszöbök most már remélhetőleg szimpatikusak lesznek.
Dátum: 2009.12.21. 15:16:58
A kalandok küszöbszámítása változott, ennek köszönhetően reményeink szerint magas szinten -ahol nincs legalább 3 ember egy szinten - is reálisabb próbák lesznek.
Dátum: 2009.12.21. 14:02:29
Beraktam a játékba egy kérdőívet, amely a jelenleg a fórumon megtalálható nyitott kérdésekkel foglalkozik.

Baraty jelenleg a magas szintű kaland küszöbök finomhangolását csinálja. Szerdáig még ezenkívül elkészül 1-2 kisebb dolog, de nagyobb fejlesztés már csak januárban lesz, várhatóan a baráti portyázással folytatjuk.
Gondolkodtam a fertőzötteknek készitett LGYs tárgyon, ide írom akkor, nem a kalandok fórumba.

Lélekmérgező
Ha ellenfeled legyőz portyában, akkor állatai közt elosztásra kerül annyi sebzés, amennyi LE-t rabolt tőled (vastag bőr ezt csökkenti). Ehhez min. 80%-os fertőzöttség szükséges, 80%-nál a sebzés 10%-kos, 100%-nál 100%-kos szorzót kap.

Indokok:
Szerepjátékilag illik a fertőzöttekhez (a fertőzés megrontja a lélekenergiájukat is).
A fertőzés miatt a fertőzetlenek több lélekenergiát rabolhatnak tőlük, ezt a hátrányt kompenzálná a dolog, ha valaki többször nagyon lerabolja őket, akkor az állatai elájulnak, könnyebb visszavágni.
Tápot lehetne akármit kitalálni, másodpercek alatt, de ez ez legalább kreatív.

A másik tárgy a fertőzést 50%-ra csökkentő relikvia lenne, amit megfejelnénk azzal, hogy szintenként nem 2, hanem 3%-kal csökkenthető a fertőzés. így aki a másik utat választja, macerásan ugyan, de idővel válthatna.
Dátum: 2009.12.21. 13:15:58
Köszönöm a véleményeket!

A V5-ről az én gondolataim:
1.) Az indítást azért nem siettünk el, mert nem akarom ez által a többi szerver népességét csökkenteni. Ugyanakkor, lassan tényleg szükség van rá, mert biztos vagyok benne, sokan vannak, akik szeretnék átélni a starttól való indulás izgalmát.
2.) Drasztikus átalakításokra nincs lehetőség. Az ok egyszerű, leírtam már a V4 topicban is: egy komplett új játék egy komplett hosszadalmas tesztelést igényelne! Maximum olyasmiről lehet szó, ami
2.1. biztosan tudjuk, hogy nem okoz problémát (kisebb dolgok)
2.2. olyan, amit az eddigi világokon csak azért nem változtattunk meg, mert visszamenőleg nem lett volna fair sok emberrel szemben.
amit én jó ötletnek tartanék:
- nincs VF, nincs szinguláris ismeretek;
- a manakonstrukció hatékonysága jóval csekélyebb (vagy egyáltalán nincs)
- a portyázásért kapott TP az eddigi rendszertől valamilyen módon eltér
- esetleg automatikus inspirátor mindenkinek

Nagy segítséget jelentene, ha valaki felvállalná a topic "menedzselését". Az értelmes ötleteket összegyűjtenénk, és megszavaztatnánk a játékosokkal.
Dátum: 2009.12.21. 10:18:51
Idézet: Endyr - 2009.12.18. 13:48:49
es lesz limit a portyakra vagy csak a PP? azaz maxos kronoval 5percenkent 10-12 portyat el tudok loni (-80%ig), tehat a teljes PPmet letudhatom kb. 1 ora alatt?


Olvasd el a doksit még egyszer. Egy óra alatt össz. max. 10 portyád lehet, ilyen vagy olyan.

Idézet: Bumburnyak - 2009.12.18. 15:35:58
A győzelmi-vereség statisztikába ugye nem fogja beleszámolni?

Esetleg lesz rá valamilyen statisztika-toplista?


A baráti kihívást teljesen külön statisztikában és külön toplista oszlopban fogjuk számolni.

Természetesen lesz erre is küldetés.
Dátum: 2009.12.21. 09:39:53
Igazatok van, a szinthez kötés ugyan jó az epikusoknál, de nem feltétlenül jó a gyaktér védőfalnál. Utóbbinál tényleg a legkorrektebb az építést figyelembe venni, viszont itt nem tudok semmit, ami pofonegyszerű lenne. Az egyetlen fair megoldás, hogy csinálunk egy táblázatot, hogy melyik szinthez mennyi össz építés szükséges, vagy mekkora szint, ha bármelyik feltételt teljesíted, akkor a gytér/védőfal/nfon trón olyan szinten működik neked.
Dátum: 2009.12.21. 09:18:44
Ezt olvastam én is, de eddig nem úgy volt, hogy totál illegális volt kaszinón kívül pénzért szerencsejátékot játszani? Mi az, amit megszigorítottak akkor?
A nevezési díjról én azt olvastam, hogy "a nevezési díj limitálása nem öli meg a nagyobb nyereményalapú tornákat, hiszen azok eddig is egyedi elbírálás alá estek."
Szerintem ez az egész a pénztől szól, ahhoz, hogy eddig a legzsírosabb üzletben, a szerencsejátékban utazhass, kellett egy kaszinó, ami rohadt sok pénzbe került, komoly szabályozás alá esett, és egy rakás adót kellett fizetnie (elvben).
Most viszont gombamód szaporodnak a csináld-magad pókertermek, amikor az akármilyen sörözőben összetolnak 2 asztalt, ahol a fiatalok pénzért pókerezhetnek. A kaszinók persze féltik a bevételüket, joggal - ha a helyi kocsmában is játszhatok, minek menjek le a kaszinóba.
Az adóról meg, tekintve, hogy ez a vállalkozás az égadta világon semmilyen fajta befektetést nem igényel a terembérleten kivül (ami már úgyis megvan egy amúgy esetleg alacsony kihasználtsággal működő kocsmánál), és hogy a bevétel nagy részét úgyse vallják be, az adó nem tűnik túl magasnak, hasonlÍtva a többi szerencsejáték adóhoz.
A kocsma tehát jól jár, mert nem kell állandóan a razziától tartania. Az állam jól jár, mert az amúgy is ellenőrizhetetlen pókerversenyekről így talán valami minimális összeget beperkálnak az államkasszába. A kaszinók, hát, talán az ő helyzetük meg nem romlott annyit, amennyit romolhatott volna, mert náluk játszhat akár 110 ember is, míg a szegény mezei kocsmákat a vaskezű törvény egyszerre 100 játékosban korlátozza...
Aki ezt a törvényt kitalálta, annak inkább azon kéne elgondolkoznia, hogy jó okkal volt az, hogy csak kaszinókban lehetett szerencsejátékot űzni. A 14 éves srác lelép anyu fizujával, hogy próbára tegye a szerencséjét, a kaszinóba nem engedték be, de a sarki kocsmában nem tudom, mennyire lesz szigorú az ellenőrzés...
Dátum: 2009.12.21. 09:00:13
Mortimer: a vita nem arról szólt, hogy az állatok sebeznek-e vagy sem. Sebeznek. Hanem arról, hogy a "varázslók" mennyivel erősebbek a "harcosoknál" (ilyen persze a játékban nincs, mivel ez nem dungeons and dragons, de elfogadom a játékos terminológiákat), vagyis, hogy mennyivel jobb az IQ-t és taumaturgiát fejleszteni, mint a támadást és erőt. Az állatok sebzése a játékos fizikai sebzéséből, tehát igen jelentős mértékben az erejéből számolódik. De tegyük félre az állatokat:
Ha az állat sebzést egyáltalán nem nézzük, akkor is a 256 rekordból 155 esetén csak a fizikai sebzés nagyobb a varázslat sebzésnél. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy egy "harcos" állatai egy varázslóénál sokkal többet sebeznek (mivel ugye ő az erőt is növeli, és náluk elterjedtebb, hogy 4 állattal megy), akkor abból látszik, hogy a fizikai sebzés jóval jelentősebb. Igen, a varázslatok siker esetén adnak tulajdonság módosítókat: a statisztikák természetesen ezek figyelembevételével készültek. Teljesen mindegy, hogy mekkora módosítókat adnak a harcban a varázslatok. A lényeg, hogy összesen ki mekkora sebzést okoz (akár módosítokkal együtt).

Yasmina: a játékban van olyan, hogy minimális, meg maximális találati esély. 1-es támadással is van esélyed eltalálni az 1000-es védekezést, és 1000-es támadással is melléüthetsz az 1-es védekezésnek. A min. és max. találati esélyt a játékosok szerencséjének különbsége módosítja.

Egyébként a múltkor már megfogadtam, hogy nem fogok statisztikákat készíteni és képleteket közölni, mert a játékosok még az ilyen száraz adatokat is lepontozzák (hogy miért, nem tudom). Most mégis újra megtettem, és látom, a pontozás megint beindult
Dátum: 2009.12.21. 08:47:17
Jön az új pókertörvény, ha jól értem, ezentúl a kaszinókon kívül is lehet pénzért pókerezni, csak ezután a jövedelem után a pókerteremnek adót kell fizetni. Miért vannak a pókeresek ezen felháborodva? Miért akkora gáz az, hogy valaki a jövedelme után adót fizet? Inkább örülnének, hogy ha leülnek játszani valahol, nem üthet rajtuk a rendőrség bármelyik pillanatban, nem? Vagy félreértettem valamit?