Felhasználónév: Jelszó:
Oldal: 1234567
Szerző
Topic neve: Sztrájk
népszerűKecskeffyFérfi
Végzetúr tanonc
14 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
61. hozzászólás - 2009.10.29. 10:22:03 (Válasz Zoltanszon #60 hozzászólására.)
Nagyjából ilyesmire gondoltam. Köszönöm a hozzászólást.

Amire figyeljetek majd oda szerintem, ha lesz rá lehetőségetek, az az, hogy ha lesz javulás a válságban, akkor az nagy valószínűséggel elhúzódó módon megy végbe. Ilyen esetben a munkáltató részéről szinte ösztönösen az várható, hogy a munkások továbbra is 80 % munkaidőben és 80 % bérért dolgoznak, de már nem 80 %-t termelnek, hanem egyre többet, ahogy nő a megrendelésállomány. És végletes esetben előfordulhat, hogy néhány év múlva annyit termeltek, mint a válság előtt, de csak 80 %-os bérért.

Elnézést kérek mindenkitől, ha a vita közben megsértettem; nem volt szándékomban, remélem, hogy nem is történt ilyen. Sajnos elég vehemens vagyok, de amilyen gyorsan jön az indulat, olyan gyorsan megy is.
Világ Proletárjai, Egyesüljetek!

v4: Galócza
Pontszám: 7.66
fórumozóEnergiserFérfi
Végzetúr
52 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
62. hozzászólás - 2009.10.31. 20:49:58
Miklós!
Rosszul látod a dolgokat!Nem ismered a pontos körülményeket,csupán a médiából kapott infókra alapozod véleményedet.
Magad ura vagy,nem függesz egy munkáltatótól.
Jogállam meg úniós normák,mindenre kiterjedő szabályozás....Valójában a munkáltatóknak vannak többletlehetőségeik(jogászcsapat,erőfölény,kapcsolatok,megváltozott munkatörvénykönyv-bizonyítani a munkavállalónak kell-)
Nem vagyok vasutas,az Egis gyógyszergyárban dolgozom.Megszoktuk,hogy a bértárgyalásoknak,kollektívszerződés módosításának,új jogoknak,mint a 36 órás munkahét,kafetéria..stb..megvan egy előre kiszámítható koreográfiája:Munkáltató ajánl valamit,mi többet kérünk és minden konfliktus nélkül,50-50%-ot kölcsönösen engedünk.
Tehát létezik egy közmegegyezés amit ha a munkáltató felrúg(nálunk is pont úgy történt mint a MÁV-nál,hogy kívülről hoztak egy új igazgatót aki célprémiumért,rövid távú célok érdekében,mutatószámok bizonyos határra szorításáért,MINDEN SZABÁLYT,TÖRVÉNYT FELRÚGVA az egyszemélyes tulajdonos kapzsiságát kiszolgálta)kiderül,hogy nincsenek jogi lehetőségek érdekeink érvényesítésének és a sztrájk mint utolsó lehetőség lehet egyetlen fegyverünk.Nagyon nehéz embereket meggyőzni,hogy sztrájkjogukat gyakorolják mert nagy a rettegés.Csupán ott lehetséges ahol már annyira sérültek az érdekeik,hogy a munkahely elvesztése sem visszatartóerő.
Sajnos nálunk az Egis gyógyszergyárban nem sztájkoltunk,nem pereltünk mert a szakszervezettől vártuk a megoldást.Gyorsan kineveztek több szakszervezeti bizalmit zsíros,kényelmes állásokba dupla pénzért.Természetesen a "veled vagyunk Vietnám"típúsú szórólapokon kívűl mást nem tettek.Kicsúsztunk a perelhetőség határidejéből,sőt saját szakszervezetünk kampányolt a nyílvánvalóan hátrányos munkaszerződés módosítás mellett.(Az Alkotmánybíróságot is meg lehet bundázni magyarországon-úgy nevezték hogy lobbyztak,mi viszont nem voltunk elég tökösek,összetartóak,szolidárisak hogy érdekeinket megjelenítsük.
Emlékszel az RTL Klub híradásaira a vasutassztrájkokról?Csupán düdöngő utasok szólaltak meg a napi kellemetlenségek miatt(egyébként ő is szenved a melóhelyén a jogai megsértése miatt és ahelyett,hogy szolidáris lenne(A SZOLIDARITÁS A LEGFŐBB ÉRTÉKE A SZAKSZERVEZETI MOZGALOMNAK,lásd FRANCIAÓRSZÁG).A MÁV vezérkarra akik a CARGÓ eladásából járó pénz ellen beszéltek?Egyetlen vélemény sem mutatta be a szakszervezet véleményét.IGEN,IGEN,IGEN!A Privatizációs ellenértékhányad jár a vasutasoknak!Ez TÖRVÉNY,nem alku tárgya.
A reptér dolgozóinak kivételes juttatásai,fizetésük volt.Nem azért mondom,hogy most mindenki írigyelje és útálja őket,hanem mert a munkáltató mondta,hogy ezt a munkát új dolgozók sokkal kevesebbért is elvégzik.Annyival romlottak a körülményeik,melyek még most is irigylésre méltóak,hogy ez már elviselhetetlen és felvállalták a sztrájkot.
Sajnos sztrájk nélkül reményteéen bármilyen közmegegyezés.Kevesen tehetik meg,hogy sztrájkolhatnak(csupán MÁV,BKV,Reptér akikre mindenki figyel,van hírértékük,okoznak kellemetlenséget,veszteséget).
Inkább legyünk mi is szolidárisak mert értünk is sztrájkolnak,hogy holnap nekünk ne kelljen!
Pontszám: 6.29
népszerűKecskeffyFérfi
Végzetúr tanonc
14 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
63. hozzászólás - 2009.11.01. 12:16:24 (Válasz Energiser #62 hozzászólására.)
Jól látod a dolgokat.

A mostani vasutassztrájkról:
A probléma:
a szokásos hibák és bűnök miatt nincs elég pénze az államnak és a MÁV-nak. Erre válaszul "spórolni" akarnak, és megszüntetik a vasutat rengeteg "kisforgalmú" helyen, melyek pontosan azért váltak kisforgalmúvá, mert arrafelé a megszorító intézkedések és a privatizáció-szabadrablás következtében nincs gazdasági tevékenység: nincs mit szállítani, hiszen semmit sem termelnek, nincs utast hova szállítani, hiszen nincs munkahely, és nincs pénzük az embereknek utazni.
Megoldás a szárnyvonalak fölszámolása? Nem mert abból indul ki, hogy ez a reménytelen helyzet marad tartósan, és ha végrehajtják, valóban konzerválják is vele a reménytelen helyzetet. Ráadásul a magyar közbiztonságból kiindulva - például városomban, Pécsett, miután megszűnt a szénbányászat (is), az István aknai épületet életveszélyessé lopták, falakat törtek át, lángvágóval darabolva elloptak minden fémet - biztos vagyok benne, hogy néhány hónap elég ahhoz, hogy a megszüntetett vonalakon ellopják az összes sínt. Vagy: őrizni kell, és akkor nem sikerült a "spórolás".
A sztrájkoló vasutas szempontjából vizsgálva pedig: nem tehet mást, mint sztrájkol, mert ellenkező esetben ezerszámra veszítik el az állásukat. A sztrájkok egyik ismert formája ez: a tervezett elbocsájtások megakadályozása a célja.
Igazuk van azoknak, akik fölhívták arra a figyelmet, hogy a vállalat helyzetét rontja a sztrájk. Azonban a problémáknak több kielégítő megoldása is van, és a munkások kényszerhelyzetükben pontosan azért sztrájkolnak, hogy a vállalat vezetése a tömeges elbocsájtáson kívüli megoldásokat keressen.
Nem vagyok vasutas, és mostanában vasúton sem kellett utaznom. De támogatnám őket a sztrájkban akkor is, ha utaznom kellene: vagy az időpontot módosítanám, vagy mással utaznék, vagy elviselném a viszontagságokat. A sztrájkolók elsősorban a maguk érdekében sztrájkolnak, de minden más dolgozó számára is előnyös hosszútávon egy sikeres sztrájk.
Világ Proletárjai, Egyesüljetek!

v4: Galócza
Pontszám: 7.08
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3609 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
64. hozzászólás - 2010.01.13. 19:01:31
A mostani BKV sztrájkról a véleményem:
A BKV sztrájkol, mert megvonnak tőlük olyan juttatásokat, amelyeket a magánszférában már szó nélkül szinte mindenkitől megvontak (és valószinüleg sok helyen a dolgozók még azt is képesek voltak esetleg felfogni, hogy ez miért szükséges). 6 év alatt a BKV 70 milliárd adósságot halmozott fel, és ebben nemcsak a vezetők felháborító sikkasztásai játszottak szerepet, mindnyájan tudjuk, hogy az állami vállalatok miért nem működnek: mert minden szinten mindenki lop (vagy legalábbis "kölcsönvesz") a maga nagyságrendjéhez képest. Nem tudok tehát a sztrájkkal együtt érezni, nem azért sztrájkolnak, mert a megélhetésük, a jövőjük, az állásuk veszélyben van, hanem a 3% extra magánnyugdijpénztár befizetéséért!!! (ennek valószinűleg ők is sokszorosát bukták el a magánnyugdijpénztáruk ügyes gazdálkodásának köszönhetően).
Nem a buszsofőrökre vagy a többi BKV dolgozóra haragszom, a többségük talán azt sem érti, mi történik, hanem a szakszervezeti vezetőkre, akik feltüzelik őket.
Gaskó szolidaritási vasutas sztrájkja azonban minden határon túlmegy. Azért sztrájkolni, mert egy másik vállalatnál sztrájkolnak? Miért nem lehet ezt az embert börtönbe csukni és teljes vagyonelkobzásra ítélni államellenes bűncselekményért? Mekkora kárt okozott már az államnak eddig? 1989. évi sztrájktörvény: "A sztrájkjoggal való visszaélés tilos." Ha Gaskó végigolvasná a sztrájktörvényt, rájönne, hogy amit csinál, teljesen jogellenes, hihetetlen, hogy ezért nem kapja le senki a tíz körméről.

A sztrájktörvényt mindenképpen szigorítanám, lehetővé tenném, hogyha a bíróság megállapítja, hogy egy sztrájk jogellenes volt, vagy szükségtelenül nagy kárt okozott, akkor a felelősöket végkielégítés nélkül ki lehessen rúgni...
Pontszám: 8.10
népszerűMcGeeFérfi
Végzetúr
97 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
65. hozzászólás - 2010.01.14. 00:29:23 (Válasz Miklós #64 hozzászólására.)
Miklós, nem értek veled egyet. A BKV sztrájk nem csak a 3% nyugdíjpénztári befizetésért megy.
A helyzet jóval bonyolultabb. Jó eséllyel belementek volna a csökkentésbe, ha a vállalat vezetői -akikre nem vonatkozik a kollektív szerződés- is vállaltak volna valamilyen részt a megszorításokból mondjuk lemondanak a prémiumjukról, vagy legalább annak egy részéről. A másik ok pedig az, hogy ezekért a juttatásokért cserébe a munkavállalók az akkori bértárgyalások során a bérfejlesztésük egy részéről mondtak le cserébe, mert így kedvezőbb volt a Bkv-nak. Harmadrészben azért nem engedhetnek a BKV vezetőinek, mert ha most el tudnak venni a juttatásokból, mi akadályozza meg a vezetőket, hogy 2-3 havonta, esetleg félévente faragjanak megint a dolgozók bérén, egészen addig amíg eljutnak az ideális állapotig amikor már a munkavállalók fizetnek azért, hogy dolgozhassanak. A Bkv 70 milliárdos adóssága egy teljesen más téma és aminek a kialakulása szintén nem ilyen egyszerű mint ahogyan azt leírtad. A Gaskó féle sztrájkokról hasonló a véleményünk pláne, hogy Gaskó miatt már akkor sem veszi senki komolyan a vasutas sztrájkot, amikor éppen jogosan folyamodnak a sztrájkhoz.
A jelenlegi Bkv sztrájkot jogszerűnek találta a munkaügyi bíróság. A Bkv vezetői már a bejelentés pillanatában beadták a keresetüket a bíróságra.
Pontszám: 8.02
fórumozóLao111Férfi
Végzetúr tanonc
21 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
66. hozzászólás - 2010.01.14. 01:31:04
Ezt a levelet kaptam:
"Megy a sztrájk ezerrel, állnak a buszok és a villamosok, állnak az emberek a megállókban. Már Gaskó úr is felismerte a sztrájkban rejlő lehetőségeket, a reggelenként sokemeletes, ételliftes házából osztályharcba induló munkásvezér gondolkodás nélkül rárepült a munkabeszüntetésre. Minden hátsó szándék nélkül természetesen, csupa szimpátiából, naná, majd nem!
Csupán jelezni szeretném: ennek a mostani sztrájknak nincs köze ahhoz, hogy a BKV-t a szemünk előtt lopták szét az elmúlt évtizedekben, Szinte mindenki vett el belőle valamit aki hozzáfért a kasszához, csak mi utasok kaptunk egyre kevesebbet. Pedig nekem tetszenek a Combinók, eszembe sem jutna fikázni őket, mi több, büszkén mutatom őket külföldi barátaimnak. De ha tudtam volna, hogy ez az ára ennek az egésznek, akkor inkább azt mondom, hogy kösz, ennyiért nem kell.
Mert sokba van ez nekem, a sokat hivatkozott adófizető polgárnak. A főnökök végkielégítése, a sokmilliós tanácsadó szerződések. A buszsofőrök pulykapénze, az államilag garantált, az országos átlagot meghaladó fizetésük. Nem irigylem tőlük, tudom, hogy a pénzükért keményen megdolgoznak. Persze, más is megdolgozik a pénzéért, úgy hallottam, a kohászok és a kéményseprők sem egy lógós népség, azt mondják, a tanárok és az ápolónők is odateszik magukat rendesen.
Ha valaki nem tudná: ez a mostani sztrájk nem a buszsofőrökről és a villamosok vezetőiről szól, náluk magasabb rendű és rangú főnökök a főszereplők ebben a szomorújátékban. A szegény BKV alkalmazottak, akik – most borítékolom, nem fogják megkapni a pulykapénzt - legföljebb, ha szögletzászlók, jobb esetben kapufák lehetnek ezen a meccsen.
Nem a sztrájkolás jogát vonom kétségbe, éppen ellenkezőleg! Ha van miért, és látszik értelme, nosza rajta, jó katonák! Csupán azt szeretném jelezni, hogy válság van, ha valaki még nem vette volna észre. Nem a követelések és a sztrájkok ideje ez, sehol a világon.
Van persze megoldás – hogyne lenne! Szerény javaslatom szerint meg kellene szüntetni a BKV-t. Azt nem gondolnám, hogy sóval kell behinteni a helyét - ennél biztosan jobb hasznosítás is elképzelhető. De egy olyan országnak, mint amilyen miénk, luxus és fölösleges pazarlás egy rosszul és drágán működő céget közpénzen fenntartani.
Persze, tömegközlekedésre szükség van - csak az államnak ki kellene vonulnia ebből az üzletágból. Ami persze nem is üzlet valójában, legföljebb azoknak az, akik üzletet látnak benne a maguk számára.
Nem azt mondom tehát, hogy nem kell tömegközlekedés. Éppen ellenkezőleg: az embereknek autó nélkül is el kell jutniuk a munkahelyükre, a gyerekeknek az iskolákba. Moziba, múzeumba, állatkertbe, rokonokhoz, kórházakba, beteg hozzátartozóikat látogatni. Mindenkinek el kell jutnia oda, ahova akar, még akkor is, ha ez nincs benne az alkotmányban. De az, hogy önjelölt szakszervezeti vezérek politikai ambícióit érdekképviseletnek –mondjuk így: osztályharcnak - álcázzák, az nincs benne a BKV-val kötött megállapodásomban.
Egyes szám első személyben beszélek, merthogy éppen 3 napja kötöttem új szerződést a közlekedési vállalattal: öt bérletet vettem magam és a családom számára: két felnőttet és három tanulót, 29 900 forintért.
Nem egy olcsó játék, erre mondják Pesten: még jó, hogy lehet kapni.
Ehhez képest az én pénzemből is finanszírozott BKV most felrúgni látszik a megállapodást. Arra szerződtünk, hogy kifizetem – előre! – a bérletek árát, ők pedig vállalják, hogy járműveikkel elszállítanak engem és a családomat oda, ahova menni szeretnénk.
Most ez a megállapodás az egyik fél részéről, teljesítetlennek tűnik, és igen jó esély látszik arra, hogy kedvenc közlekedési vállalatunk a következő napokban sem fog engem és a családomat sehova sem vinni.
Kérném vissza a pénzem arányos részét, tisztelettel.
És szüntessük a meg a BKV-t! Ne a tömegközlekedést, hanem az államilag, az adófizetők pénzén működtetett pénzkidobó automatát. (Tudom, nem a BKV az egyetlen: a MÁV is ilyen, az MTV úgyszintén).
Üzemeltessen közlekedési vállalatot az, aki üzletet lát benne! Biztosan van ilyen vállalkozó, elképzelhető ilyen helyzet. Még az sem lenne baj, ha az állam valamelyest támogatná a vállalkozást. Közel sem annyival, és nem úgy, ahogyan most teszi: hogy nyakló nélkül mindent kifizet. A szükségesnél drágábban vásárolt villamosokat, az elavult, utasra és sofőrre veszélyes buszokat, az eredeti árhoz képest kétszeresébe kerülő metróvonalat. A sofőröknek meg adjon pulykapénzt a tulajdonos, ha akar. És ha tud, természetesen."
Pontszám: 8.20
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3609 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
67. hozzászólás - 2010.01.14. 10:08:33 (Válasz McGee #65 hozzászólására.)
Idézet: McGee - 2010.01.14. 00:29:23
Jó eséllyel belementek volna a csökkentésbe, ha a vállalat vezetői -akikre nem vonatkozik a kollektív szerződés- is vállaltak volna valamilyen részt a megszorításokból mondjuk lemondanak a prémiumjukról, vagy legalább annak egy részéről. A másik ok pedig az, hogy ezekért a juttatásokért cserébe a munkavállalók az akkori bértárgyalások során a bérfejlesztésük egy részéről mondtak le cserébe, mert így kedvezőbb volt a Bkv-nak.

A követelések hallhatók voltak a tvben és más hírfórumokon is. 3% nyugdijkieg, egészségp. kieg, pulykapénz. Az nem szerepelt, hogy "de ha a főnökök sem kapnak prémiumot, akkor erről lemondunk." A bértárgyalások az elmúlt években úgy zajlottak, hogyha nem kapjuk meg a kért béremelést (leszarva a gazdasági helyzetet, vagy a vállalat teljesítményét) akkor sztrájk lesz. Egy normálisan működő cégénél ez úgy történik, hogy a fizetést a piaci körülmények határozzák meg. Ha a dolgozó elégedetlen a fizetésével, keres egy jobb helyet. Ha nincs, akkor valószínűleg a fizetése reális, az pedig nem, hogy azt mondja "elmenni nem akarok, de azért fizess többet, vagy csődbe viszem a céget". Egy normálisan működő cégnél az ilyen embereket szépen páros lábbal kirúgják, de itt ezt ugye nem lehet. A Postánál ezt a dolgot megoldották, a sztrájkolókat kirúgták, a közeljövőben nem lesz sztrájk.
Idézet: McGee - 2010.01.14. 00:29:23
Harmadrészben azért nem engedhetnek a BKV vezetőinek, mert ha most el tudnak venni a juttatásokból, mi akadályozza meg a vezetőket, hogy 2-3 havonta, esetleg félévente faragjanak megint a dolgozók bérén ... A jelenlegi Bkv sztrájkot jogszerűnek találta a munkaügyi bíróság. A Bkv vezetői már a bejelentés pillanatában beadták a keresetüket a bíróságra.

Ugyan már, a vezetőknek más sem hiányzik, mint hogy 2 havonta sztrájk legyen, ezt te sem gondolhatod komolyan. Amennyire én tudom az új adótörvényekkel az új adótörvények miatt a BKV dolgozók nettó keresete nőtt, és ezt a növekményt vágják vissza az adók miatt megdrágult cafeteria formájában. Tehát veszteni nem vesztenek semmit, csak az egyébként a munkálatónak adot kedvezményt is meg akarják kapni. Emellett persze a BKV dolgozók kaptak rendes fizetésemelést is (13%?).
Egyébként nem vagyok jogász, de elolvastam a sztrájktörvényt, és a BKV sztrájk jogszerűtlensége nyilvánvaló. A törvény előírja, hogy a szükséges elégséges közlekedést biztosítani kell. Nem külsős "sztrájktörőkkel", Volán busszal akármivel. Hanem a BKV dolgozók egy részének fel kell venniük a munkát, ha ritkábban is, de az adott útvonalakon az utasszállítást biztosítani kell. Ez sajnos nem történt meg.

A jelenlegi fejlett demokráciában a munkavállalókat már rengeteg jog illeti meg, amelyeknek érvényt tudnak szerezni, sztrájk nélkül is. Erről egy másik topicban írtam, azért van a válság és egyéb problémák, mert az európai, elkényeztetett munkaerő már nem versenyképes Kínával és egy csomó más országgal, ahol még nem divat hogy mindenki munka nélkül akar - luxusszinten - megélni. A sztrájk egy idejét múlt intézmény, mint ahogy a keresztre feszítés, az ökörrel szántás vagy a forradalom is. Ennek lehetőségét sürgősen meg kéne szüntetni, mert járulékos hatásai miatt sokkal nagyobb mértékben hozzájárul a gazdasági romláshoz, mint sokan hiszik.
Pontszám: 8.13
népszerűCaveMaNFérfi
Végzetúr mester
2421 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
68. hozzászólás - 2010.01.14. 10:21:35 (Válasz Lao111 #66 hozzászólására.)
Adtam volna a hozzászólásodra 50 pontot (akár 100-at is), sajnos nem lehet.
Craslorg legrosszabb klónja - ÉN dobtam vissza a kvízkérdésed (A többiekét is)

Viva la pontozókommandó
Pontszám: 8.20
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
69. hozzászólás - 2010.01.14. 15:27:53 (Válasz Miklós #67 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2010.01.14. 10:08:33
Emellett persze a BKV dolgozók kaptak rendes fizetésemelést is (13%?).


Hat iden meg nem kaptak. Ha megszuletik a kollektiv szerzodes, akkor amiatt lesz a kov sztrajk, hogy a BKV nem is akar adni.
Pontszám: 7.75
kedvelt tagKethiosFérfi
Végzetúr mester
442 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
70. hozzászólás - 2010.01.14. 15:30:01
Na akkor holnap sztrájkolok.
Nem is igen kellene holnapután munkába mennem.
V. 1: Kethios - Világépítők
V. 3: Kethios Burningsoul - Abydos Gate
V. 4-Gamma: Kethios - HTF
Doomlord - W1: Kethios - Masquerade

Doomlord fórum moderátor. At your service, Sir.
Pontszám: 6.96
kedvelt tagShutruk NahhunteNő
Végzetúr mester
559 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
71. hozzászólás - 2010.01.14. 16:37:38
Édesanyám villamosvezető.
Az igazi probléma azzal van, hogy hiába van mindenféle kiegészítésük, amivel a bruttó bérük magasnak tűnik, pont a pénzhiány miatt mindenféle kifogással, szemétkedéssel megbüntetik őket, elveszik ezeket a prémiumokat, stb.
A régi villamosokon nincsen sebességmérő, de ha gyorsabban mennek mint a megengedett, már ugrott a kiegészítő prémium gyorshajtás miatt. A cég időnként kiállít egyenes szakaszokra embereket, akik stopperórával, és a v=s/t képlettel kiszámolják a szerelvény sebességét. Mondanom sem kell, elég könnyű alátenni így a villamosvezetőnek.
Buszvezetőknek van pl. üzemanyagmegtakarítási prémiumuk, azaz volt, mert most elvették. eddig literenként kaptak 9-30 forintot, üzemigazgatóságonként változóan.
10 évvel a háta mögött 250.000 a bruttó bére, amiből 100-120.000 forintot kap kézbe. Ezek után sorra buknak ki eddig ismert milliós végkielégítések, a túlszámlázások (például az Ikarus 260-as buszokon, amikor elkezd rohadni a lemez az ablak alatt, buszonként 80.000 forintért javítja meg azt egy cég. A javítás egy ecsetvonásnyi festéket jelent, közvetlenül a rohadásra. 80.000 forintért.).
Nem havi 160 órát dolgoznak a járművezetők, hanem 190-200-at. Ezek után az kezdje el őket szidni, aki ugyanezt a szemébe is merné mondani például az én Édesanyámnak.
трамвай-инженер
Pontszám: 0.67
kedvencPottomPannaNő
Végzetúr mester
2518 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
72. hozzászólás - 2010.01.14. 16:50:38 (Válasz Shutruk Nahhunte #71 hozzászólására.)
A bruttó 250, magyar viszonylatban akkor is szép pénz.

Edit: Az én fizum br.120(6órában), szeretnék többet kapni, mert megérdemlem. Sztrájkolok. A különbség az, hogy hétfőtől más lesz a helyemen, és a főnök( akit innen is csókoltatok, mert a világ legjobb főnöke. ) nem alkudozna velem, hogy nahde Petra gyere, dolgozz, adok több pénzt. Hogyne.

A mai világban, mikor minden munkahelyre jut 10 munkanélküli, próbálják az emberkék megtartani a munkájukat.

Jöhetek én is apukámmal, aki a mezőgazdaságban dolgozik, nyáron, ősszel, tavasszal heti 7napot 12-14 órát, ezt főleg nyáron. Ha szólna, a főnök abban a pillanatban kitenné, és felvenne olyat aki értékeli a munkáját. A fizuja br.150 körül van.

A nagy különbség, hogy az egyik helyen az állam a másik helyen magáncég a tulaj.
A hozzászólást PottomPanna módosította 2010.01.14. 17:02:10-kor
Pöttöm Panna- V1-Lélekőrök Szövetsége
Pontszám: 9.13
kedvelt tagShutruk NahhunteNő
Végzetúr mester
559 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
73. hozzászólás - 2010.01.14. 17:16:31 (Válasz PottomPanna #72 hozzászólására.)
Én úgy tudtam, hogy kenyeret a nettó keresetből lehet venni. De biztos tévedek, engem Magyarisztánban már semmi sem lep meg.

Szerk.: Anyám nettó 120.000 forintja 200 óra vezetésébe kerül, jópár ember életével a háta mögött. Nem hibázhat. Tehát óránként 600 forintot kap ezért.

Te nettó ~75.000 forintot kapsz havi 120 óráért. Nem tudom mi jót csinálsz, ha Te is emberéletekért vagy felelős, akkor riszpekt. Óránként 625 forintot kapsz. Gondolom te is fűtetlen kabinban ülsz naponta 9-10 órát. Akkor mi is a kérdés?
A hozzászólást Shutruk Nahhunte módosította 2010.01.14. 17:21:46-kor
трамвай-инженер
Pontszám: 0.69
kedvencPottomPannaNő
Végzetúr mester
2518 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
74. hozzászólás - 2010.01.14. 17:22:58 (Válasz Shutruk Nahhunte #73 hozzászólására.)
Ez igaz, ott a pont, de a többi attól ugyanaz.
Pöttöm Panna- V1-Lélekőrök Szövetsége
Pontszám: 8.84
fórumozóEliteninjaFérfi
Végzetúr mester
957 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
75. hozzászólás - 2010.01.14. 17:25:05
Ez oké. Én kifizettem a bérletem. Az én zsebemből húznak pénzt azzal, hogy sztrájkolnak. Erre mit mondasz?
V1:Eliteninja
Pontszám: 6.50
kedvelt tagShutruk NahhunteNő
Végzetúr mester
559 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
76. hozzászólás - 2010.01.14. 17:31:38 (Válasz Eliteninja #75 hozzászólására.)
Pattanj bringára. A megspórolt pénzből meg hívj meg egy sörre.
трамвай-инженер
Pontszám: 0.73
fórumozóEliteninjaFérfi
Végzetúr mester
957 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
77. hozzászólás - 2010.01.14. 17:37:37 (Válasz Shutruk Nahhunte #76 hozzászólására.)
Aham. Mi van, ha nincs bringám? Kissé elfogult vagy. Ja, de ha engem meglopnak az már nem baj? Mert ez kb az. És nem tehetek ellene semmit.
V1:Eliteninja
Pontszám: 6.50
kedvencPottomPannaNő
Végzetúr mester
2518 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
78. hozzászólás - 2010.01.14. 17:38:47 (Válasz Shutruk Nahhunte #73 hozzászólására.)
Gyerekekkel foglalkozom, amikor velem vannak, én vagyok a felelős értük. Szóval ha úgy nézzük igen.

De megértelek, elfogult vagy, anyukád miatt. Ha nem lenne villamosvezető, lehet te is másképp gondolkodnál.
Pöttöm Panna- V1-Lélekőrök Szövetsége
Pontszám: 9.13
kedvelt tagShutruk NahhunteNő
Végzetúr mester
559 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
79. hozzászólás - 2010.01.14. 17:49:58
Lehetséges. PottomPanna, fogadd tiszteletteljes főhajtásomat.
Eliteninja, mondj alternatívát, hogyan tudnák elérni a fizetésemelést, ha nem azzal, hogy rákényszerítik a korrupt és rajtuk hízó vezetőket a tárgyalásra. Megmondom mit gondolok; mint ahogy annak idején Fletó, ők is ugyanazon az állásponton vannak: "Lehet tünteni... Majd hazamennek..." Ez normális? Normális a 320 forintos jegyár? (nemtom mennyi pontosan, nem használom az utazási igazolványomat, bringával járok mindenhova évek óta) Az utasok miért nem sztrájkolnak? Vagy a bliccelés a sztrájkolás? Nem lehet folyton mindent kussban eltűrni, egyszer csak jön az ökölcsapás az asztalra, hogy "Eddig, s ne tovább!".
трамвай-инженер
Pontszám: 0.79
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
80. hozzászólás - 2010.01.14. 17:53:25 (Válasz Eliteninja #75 hozzászólására.)
Idézet: Eliteninja - 2010.01.14. 17:25:05
Ez oké. Én kifizettem a bérletem. Az én zsebemből húznak pénzt azzal, hogy sztrájkolnak. Erre mit mondasz?


Oké mondj egy olyan lehetőséget sztrájkra, ami senkinek nem okoz gondot. Pont az a sztrájk lényege, hogy felfigyeljenek a problémára, és sürgessék a megoldást. Ilyen alapon szüntessük meg a sztrájkot, mint lehetőséget, akinek valami nem tetszik, keressen magának másik állást. Erre gondolsz?
Pontszám: 8.17
Oldal: 1234567
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítőAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!