Felhasználónév: Jelszó:
Oldal: 1234567
Szerző
Topic neve: Sztrájk
kedvelt tagMinironyiFérfi
Végzetúr poronty
1 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
41. hozzászólás - 2009.06.13. 11:36:30 (Válasz Miklós #1 hozzászólására.)
Én oylan faluban élek ahol a lakosság 45% MÁV dolgozó, ha itt nem lenne vasút akkor a falu se biztos létezne.
A vasútasok mesélték, hogy a MÁVnál van sztrájkalap amibő finananszirozzák a sztrájk ideje alatt a dolgozók fizetését és mindig amikor megteleik akkor egy kis szabadságra mennek, addig míg nem ürül ki a keret aztán megint felveszik a munkát és így megy ez a gusztustalan.
A privatizációról meg annyit, hogy nekünk is jól jönnen az az összeg amit nem osztottak szét, de ez hülyeség mert szétosztották, ezért vannak olyan milliómosok akik beleszülettek nem kellett megdolgozniuk és ezek az emberek verik legjobb a nyáluk.
Pontszám: 6
közellenségSandamide51Férfi
Végzetúr poronty
21 hozzászólás
Profil megtekintése
Írta: Sandamide51
42. hozzászólás - 2009.06.23. 20:59:39
Egy történet amikor még katona voltam.
Egy napon a katonaság jöt végig ment az utszákon végig járt minden utszát és házat.Engem is elvittek 18 éves koromba keztem 22 éves koromba lett vége .Egy csomo barátom halt meg sok katona halt meg és néha-néha verekedés is volt de mi győztünk . Én voltam az ezredes nehéz volt végig néznem hogy sok ember halt meg de nehéz volt a háboru sok hajo repülö auto robant fel . 23 éves koromba házasodtam meg stb...most 26 éves vok van 2 gyerekem Tina és Willi.Enyi nagyon nehéz volt az élletem.
Pontszám: 2.86
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Írta: Sandamide51
43. hozzászólás - 2009.06.23. 21:06:45 (Válasz Sandamide51 #42 hozzászólására.)
De gondolom ez nem Magyarországon volt.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 7.50
közellenségSandamide51Férfi
Végzetúr poronty
21 hozzászólás
Profil megtekintése
Írta: Sandamide51
44. hozzászólás - 2009.06.23. 21:10:41
Egy vers az életről .


Az élet nehéz néha

Az élet soha se könyü
mert a sok harc meg más.
Szeretném ha boldogan
élnétek az életeteket.
Amég éltek adig boldogan
éljétek az életeteket . Sandamide51
Pontszám: 2.86
közellenségSandamide51Férfi
Végzetúr poronty
21 hozzászólás
Profil megtekintése
Írta: Sandamide51
45. hozzászólás - 2009.06.23. 21:17:40
(Olvasás)
Sandamide51 szövetsége

Sandamide51 kedvencei az étel meg a foci gépezés meg stb...Ki akkar a szövetségembe lépni ? Érdekes minden a szövetségembe.
Pontszám: 2.63
kedvencFrekanFérfi
Végzetúr poronty
1 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
46. hozzászólás - 2009.10.02. 18:27:52
A Máv egy lepusztult állami nagy vállalat, ami nem a kor elvárásainak megfelelően működik. A szolgáltatás színvonala egyre alacsonyabbra süllyed. Rengeteg főleg vezető beosztású ember, illetve irodai alkalmazott dolgozik itt, akikre túl nagy szükség nincs havi több százezer forintos legális fizetésért.
A pénzek a Mávtól is rengeteg csatornán keresztül áramlanak magán zsebekbe, meg felesleges érthetetlen dolgokra, csak még nem derült mindenre fény.
Tisztelettel:Egy vasutas dolgozó
Pontszám: 7.86
népszerűKecskeffyFérfi
Végzetúr tanonc
14 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
47. hozzászólás - 2009.10.23. 20:44:14
Azért is tart itt az ország, mert alig van az emberekben szolidaritás. Kellemetlen, hogy sztrájkolnak a vasutasok? Ti kevesebbet kerestek, és mégsem sztrájkoltok?
Hát pont ezért kerestek kevesebbet.

Mellesleg: nálunk osztrák árak vannak, de az átlagbér az osztrák átlagbér negyede. Én pécsi vagyok, és itt nincs szinte senki, aki az átlagbért elérné. Az energiahordozók nem olcsóbbak Ausztriában, mint nálunk. Hogyhogy ott többet tudnak fizetni a vasutasoknak? Talán azért, mert a szállítás nyereséges szegmensét fölvásárolják még nálunk is? És miért pont a nyereséges áruszállítást adták el nálunk?

Támogatok minden sztrájkolót.
Miklós pedig legyen szíves jelentkezni betanított munkásnak az Elcoteq-be, ha komolyan azt hiszi, hogy itt jóléti demokrácia van. (Folyamatos 12 órás műszak: pl. H-K-Sze reggel 6-18-ig, szerda 18 órától szombat 18 óráig szabadnap, szombat-vasárnap-hétfő 18-6-ig munka, étkezés délelőtt 10 körül illetve éjjel kettő körül, pisilés dudaszóra, és nagyjából az összeesés határáig hajtanak, a legkisebb hibáért megvonják a mozgóbér felét, és biztosan hibázol, mert olyan fáradt vagy. Kapsz kézhez kb. 75 ezer forintot. Három hónap múlva emelnének kicsit a béreden, de előtte kirúgnak, itt ez a szokás, úgyhogy a béremelés elmarad.)
Világ Proletárjai, Egyesüljetek!

v4: Galócza
Pontszám: 6.10
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3619 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
48. hozzászólás - 2009.10.26. 20:42:20
A sztrájk intézményét eredetileg azért találták ki, hogy megakadályozzák a munkáltató általi kizsákmányolást, a munkavállalói jogainak sárba tiprását. Ez az értelmezés már rég elveszett, a régen jóváhagyott sztrájktörvénnyel a szakszervezetek úgy "exploitolnak", mint hacker az online játékokban. Most pl. miért megy a sztrájk? mert be akarnak zárni egyes vasútvonalakat. Persze, lehet, hogy ez hülye megoldás, mert bizonyos települések megközelithetősége csökken, és a nem használt vasútvonalak őrzése is pénzbe kerül. De semmi köze nincs a vasutasok jogaihoz, a sztrájk teljesen illegális. A szakszervezet nem fogja fel, hogy itt nem arról van szó, hogy a gonosz tőkés ki akarja őket zsákmányolni, és éjjel-nappal éhbérért dolgoztatja őket. Hanem arról, hogy a MÁV a többi prehisztorikus állami vállalathoz hasonlóan (bkv, mtv) irtózatosan pazarlóan működik, a pénzt és az eszközöket szétlopják, mert az egész senkié sem, minden az államé. A veszteséget pedig minden sztrájk csak növeli, még több megszoritásra lesz szükség, és még hamarabb fog bekövetkezni az elkerülhetetlen vég: vagyis megszünik a teljes személyszállitás, vagy pedig az egészet privatizálják. A szakszervezetnek egy ilyen helyzetben nem az lenne a dolga, hogy szabotálja az állami vállalat működését, hanem hogy segitsen a megoldás keresésében.
Pontszám: 7.96
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
49. hozzászólás - 2009.10.26. 21:47:46
Én azon a ma esti nyilatkozaton röhögtem fel hangosan, amikor az egyik szakszervezeti vezető kijelentette, hogy "most nincs értelme sztrájkolni, mert ezen a héten iskolaszünet van".

Egyébként szerintem simán be kéne vállalni a sztrájkot, had csinálják. Már rég nem tölti be azt a szerepet a vasút, amit akár csak egy évtizede. Egy barátom a Pázmányra jár, Piliscsabára, és naponta vonattal megy be és ki. Sokszor találkoztam vele a Nyugatiban, és az egy óránként közlekedő vonat borzasztó ritkán tartja be a menetrendet, simán késik bármilyen tájékoztatás nélkül félórákat, amikor a teljes, Esztergomig tartó menetidő ennek alig háromszorosa.

Ha a vasút évi száznyolcvan milliárdos (!) támogatásából venne az állam 2500 buszt (75 millió darabja) ugyanott lennénk, olcsóbban, gyorsabban, pontosabban.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 6.66
népszerűKecskeffyFérfi
Végzetúr tanonc
14 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
50. hozzászólás - 2009.10.27. 23:16:54 (Válasz Miklós #48 hozzászólására.)
Miklós, abban igazad van, hogy a sztrájk növeli a veszteséget. Pontosan azért találták ki, hogy az általa okozott veszteség rákényszerítse a munkáltatót a normális, korrekt viselkedésre.
Értem a logikát abban, hogy ez állami vállalat, tehát nem a gonosz tőkés, hanem az állam teszi azt, ami a sztrájkot kiváltotta. De ez csak a látszat, mert ez az állam a rendszerváltás óta, vagyis 20 éve csak és kizárólag a gonosz tőkések érdekeit képviseli, függetlenül attól, hogy melyik párt kormányoz, illetve a helyzet abszurditását csak fokozza, hogy "baloldali" kormányaink idején még inkább, mint a FIDESZ kormány idején. Amit írsz, vagyis hogy
"a MÁV a többi prehisztorikus állami vállalathoz hasonlóan (bkv, mtv) irtózatosan pazarlóan működik, a pénzt és az eszközöket szétlopják", igaz, de nem azért, "mert az egész senkié sem, minden az államé". Hanem, mert 20 éve szabad rablást folytatnak Magyarországon a kapitalisták. A kormányaink pedig kapitalista kormányok. Ezerszámra tették tönkre a volt állami vállalatokat az azokat privatizálók, mert áron alul jutottak hozzá, és olyan hitelből, melyről a hitel felvevői tudták, hogy nem fogják visszafizetni, és behajtani nem lehet rajtuk. Úgy kezelték a privatizált cégeiket, mintha motorfűrésszel kivágnák a virágzó hársfát, mert könnyeb utána a virágát szedni. Tehát rosszabb gazdái voltak a privatizált vagyonnak, mint az állam volt.
Azt írod, hogy "A szakszervezetnek egy ilyen helyzetben nem az lenne a dolga, hogy szabotálja az állami vállalat működését, hanem hogy segítsen a megoldás keresésében."
Pedig: a szakszervezetnek a munkások érdekeinek érvényesítése a feladata. A megoldások keresése a vállalat vezetésének a feladata, a MÁV esetében pedig a kormány feladata is, de nem a szakszervezeté. Nagyrészt a kormányaink miatt veszteséges az országban a tömegközlekedés. Szinte mindenütt az egyébként a Földön, de nálunk kiváltképpen, hiszen például ingyen kell szállítaniuk bizonyos életkor fölött az embereket. El kell gondolkodni azon, hogy a közhasznú tevékenységekre ne erőltessék rá a profitszerzést, és a tömegközlekedésnek nem kell nyereségesnek lennie, ahogy az oktatásnak sem, és az egészségügynek sem.
A vasúti dolgozók nem felelősek azért, mert a vállalat vezetése és a kormány rosszul dolgozik és / vagy lop, és nem tehetnek mást, mint sztrájkolnak azért, hogy más megoldást keressen a MÁV és a kormány, mint hogy ezerszámra kirúgja a vasúti dolgozókat. Ugyanis a több, mint 30 szárnyvonal megszüntetése ezzel járna.
Mortimer ötlete, vagyis hogy vonat helyett busz legyen, nem megoldás. A buszközlekedés is veszteséges, ráadásul drágább, hiszen az utak tönkremennek, azokat is föl kell újítani. A vasutat meg kell tartani, mert a nagytömegű áruszállításra sokkal alkalmasabb, és környezetbarátabb megoldást nyújt, mint a közúti szállítás. Az, hogy a kormány nem tartja meg a vasutat, pontosan arról árulkodik, hogy nem is tervezi azt, hogy Magyarországon az ipari és a mezőgazdasági termelés akár csak megközelítse a 25 évvel ezelőtti mennyiséget valaha is.
Világ Proletárjai, Egyesüljetek!

v4: Galócza
Pontszám: 5.65
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
51. hozzászólás - 2009.10.27. 23:26:28 (Válasz Kecskeffy #50 hozzászólására.)
Az áruszállítás nyereséges, és az már nem a MÁV része. Ne keverd bele, köze nincs a kettőnek egymáshoz.

A személyszállítás terén kis létszámnál pedig igenis versenyképesebb a busz, hiszen sűrűbben, pontosabban képes járni, jóval alacsonyabb költséggel. Itt nem a 8-10 vagonos személyszállító vonatokról van szó, hanem az egykocsis motorvonatokról, ezek járnak ezeken a vonalakon. Ezeknek a kapacitása akkora mint egy busz, irtózatos fix költségek (pályafenntartás, sorompók, állomások stb.) mellett.

Azzal, hogy a szakszervezet sztrjákol, rosszat tesz a munkásoknak: a maradék ember is leszokik a vonatközlekedésről, rákényszeríti őket alternatívák választására, saját fogyasztóit ijeszti el a szolgáltatásától, akiknek egy része már soha nem is fog visszatérni rá.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 7.71
népszerűKecskeffyFérfi
Végzetúr tanonc
14 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
52. hozzászólás - 2009.10.28. 09:09:44 (Válasz Mortimer #51 hozzászólására.)
Kedves Mortimer, ha ma megszüntetnek egy szárnyvonalat, holnap ellopják a síneket. Amit most tesznek, hosszútávon és jelentősen meghatározza a jövőnket.
Ma ugyan az áruszállítást nem a MÁV végzi, mert eladták az osztrákoknak, holott nyereséges
- mellesleg ezért Kínában halálbüntetés járna -, de akárki végzi, síneken célszerű végezni.
Ma, amikor az átkosban - mert ez a rendszer az átkos a tények szerint - az ipari és a mezőgazdasági termelés fele-harmada annak, mint amekkora a szocializmusban volt, megoldható az áruszállítás közúton, bár javaslom, autózz egy kicsit Pécs és Mohács között, és meglátod, milyenek az utaink. Magyarországon kokszolható szén például csak a Mecsekben van, és Komlót épp most vágják el a vasúttól. Most ugyan nincs itt bányászat, de a szén itt van, és uránon és szénen kívül nincs igazán energiahordozónk, tehát biztosra vehető, hogy fognak még itt uránt is és szenet is bányászni. (Valljuk be: célszerűtlen volt átállítani földgázra azt az országot, amelyiknek nincs földgáza).
Én azért szeretném, ha az ország jövője nem az volna, hogy megszorítás követ megszorítást, és a termelés szintje egyre csak csökken. Ha ez lesz, csak akkor lehet helyes lépés a vasutat sorvasztani a közúti közlekedés javára.
Továbbá: az áruszállítást eladták, de vissza is vásárolható. Mivel nyereséges, normális kormány vissza is szerzi majd. Éppen azért, hogy akkor ne kelljen újból vasútpályát építeni ott, ahol most még van, de a szárnyvonal megszüntetések és a röhejes közbiztonság eredményeként holnapra már nem lesz, mindent ésszerű megtenni azért, hogy ne szüntessék meg a szárnyvonalakat. Még sztrájkolni is.
Teljesen igazad van abban, hogy a sztrájknak rossz hatásai vannak: elijeszti a vasúti közlekedéstől az utasok egy részét. De két rossz közül a kisebb rosszat célszerű választani: és a sztrájk sokkal kisebb rossz, mint a szárnyvonalak megszüntetése.
Egyébként jó menetrenddel, a lakosság jövedelméhez igazított jegyárakkal máris visszatérnének az utasok, mert a vasút kényelmesebb is (WC lehetőség, több hely). Egyszerűen nonprofit szervezetként kellene működtetni a tömegközlekedést (is).
Világ Proletárjai, Egyesüljetek!

v4: Galócza
Pontszám: 8.14
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
53. hozzászólás - 2009.10.28. 09:17:51 (Válasz Kecskeffy #52 hozzászólására.)
"Egyébként jó menetrenddel, a lakosság jövedelméhez igazított jegyárakkal máris visszatérnének az utasok, mert a vasút kényelmesebb is (WC lehetőség, több hely)."

Ez így van. Azonban amíg a vonatért jelenleg alig 20% fizet teljes árat (!), és emellett mégis olyan drága, hogy már egy embernek (!) megéri autóval elmennie vonat helyett például Budapestről Tokajba (benzinköltségről van szó), akkor ott balgaság "a lakosság jövedelméhez igazított" jegyárakat várni. Ki fogja azt kifizetni? Hát a többi adozó. A MÁV egy brutális nagy pénznyelő, minél kisebbre szorítják vissza, annál jobb Magyarország 3 millió adózó állampolgárának. És nyilván annál rosszabb a több tizezernyi vasutas dolgozónak, és a "maradék" sokmillió egyéb embernek, akik mindenféle kedvezményekkel használják rendszeresen, akár ingyenesen. De hadd engedtessék már meg nekem, mint teljes árat fizető adozó állampolgárnak, és mint nem vasutasnak, hogy a csökkentést támogatom. Jelenleg a MÁV egy szociális foglalkoztató, ahol a munkanélküliség elől bújtatják az embereket. Ideje lenne tiszta vizet önteni a pohárba.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 7.25
népszerűKecskeffyFérfi
Végzetúr tanonc
14 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
54. hozzászólás - 2009.10.28. 13:37:33 (Válasz Mortimer #53 hozzászólására.)
Nos, a magyar állam szed annyi adót és járulékot, hogy amire pénzt akar találni, arra találjon pénzt.
Csak a példa kedvéért: kormányzati negyed, négyes metró, haveroknak százmilliós végkielégítések és fölháborítóan magas bérek, prémiumok, országgyűlési képviselőnként (386-an vannak?) évente négy-öt millió forintos "költségtérítés" bemondásra, haveroknak milliók kifizetése "szaktanácsadásért" és "tanulmányokért", haderő állomásoztatása külföldön, több száz fős küldöttséggel külföldre járni tárgyalásokra, "tanulmányi utazások", segély Vietnámnak, luxus bútorok, luxus autók, és így tovább). Ha akarnák, külön adóemelés nélkül akár ingyenessé is tehetnék a tömegközlekedést, szabott és tisztességes bérekkel, szigorú ellenőrzés és költségelszámolás mellett. Nem kötelező és nem szükséges haszontermelő, gazdálkodó szervezetként működtetni olyan szervezeteket, melyek nem azok. Például a tűzoltás sem kell, hogy nyereséges legyen. Olyan feladatot lát el, melyet el kell látni, ha nyereséges, ha nem. Éppen ezért más szabályok vonatkoznak rá, mint a gazdálkodókra. Szerintem a tömegközlekedésnek is ilyennek kellene lennie. Meg a közoktatásnak, szakképzésnek, egészségügynek, közbiztonságnak, tűzoltásnak stb. Némelyikük már most is ilyen.

Ma azok, akiknek MÉG van munkájuk, gyakran hivatkoznak önérzetesen arra, hogy ők adófizető állampolgárok. Szerényen megjegyezném, hogy Magyarországon mindenki fizet adót, még a hajléktalan is, ha vásárol. Meg a segélyen élő is, akit miután a munkában kifacsartak, kidobtak, mint a citrom héját, és kis eséllyel kap munkát, mert vannak még friss, kevésbé kifacsart citromok is. És a vasutasok is fizetnek adót. Akik most sztrájkolnak, azok nem a munkanélküliség elől bújtatott emberek, hanem meglehetősen keményen megdolgoztatott emberek, erről ebben a topikban is olvashatsz. Hadd engedtessék meg nekik, mint adófizetőknek is, akiknek a munkavégzésének minőségétől egyébként külön-külön naponta emberéletek százai függenek, hogy ők meg ellenezzék a csökkentést. Nem ők okozták a bajt, ne ők bűnhődjenek. Nem őket kellene ezerszámra kirúgni, hanem az állami és a MÁV-os vezetők közül azt a néhány tucatot, akik miatt a MÁV brutális nagy pénznyelő. Ráadásul: a kirúgott vasutasnak utána segélyt kell fizetni, szóval nem látom annyira azt a nagy állami megtakarítást sem: kicsit olyan, mint ha amit eddig a jobb zsebemből fizettem volna, azt mostantól a balból fizetem, de nagyon büszke vagyok arra, hogy a jobb zsebemből csökkentettem a kiadásaimat.
Világ Proletárjai, Egyesüljetek!

v4: Galócza
Pontszám: 6.71
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
55. hozzászólás - 2009.10.28. 13:45:45 (Válasz Kecskeffy #54 hozzászólására.)
"Szerényen megjegyezném, hogy Magyarországon mindenki fizet adót, még a hajléktalan is, ha vásárol."

Ja, a közszolga is fizet adót. Azonban a bérét, amiből ezt fizeti azt is az állam fizeti, azaz ez csak technikai részletkérdés. Tehát töredék fizet valójában nagyon sokat, és ebből fizetnek sokszázezer, az államot működtető embert. (Akiknek jórészére természetesen szükség van.)

"a kirúgott vasutasnak utána segélyt kell fizetni, szóval nem látom annyira azt a nagy állami megtakarítást sem"
Igen, egy ideig. Utána elhelyezkedik valahol, remélhetőleg nem az állam berkein belül. És utána máris ő termel pénzt az államnak a magángazdaságban, nem pedig neki kell fizetni.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 7.25
népszerűKecskeffyFérfi
Végzetúr tanonc
14 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
56. hozzászólás - 2009.10.28. 18:14:49 (Válasz Mortimer #55 hozzászólására.)
A magángazdaság alig produkál valamit.
Hasonlítsd össze a jelenlegi - vagy akár e válság előtti - termelési adatokat az 1980-as évek termelési adataival. Ez a szuper új rend minden téren alulmúlja a Kádár rendszert.

Szerintem az ország helyzete csak akkor fog rendbe jönni, ha a gazdaság minden szegmensében állami dominancia lesz, ismét bevezetik - legalább az állami szférában - a tisztességes haszon fogalmát, amely az állami bankok esetében a jegybanki alapkamat triplája körül lesz maximalizálva, az egyéb állami vállalatok esetében meg a jegybanki alapkamat ötszöröse körül, a jövedelmek az állami vállalatoknál az ottani legkisebb jövedelem nagyjából négyszeresét nem haladhatják meg, nem lehet két állásnál több állása az állami szférában senkinek, stb. A magángazdaságot nem is kell korlátozni jogszabályokkal, ha az állami szféra domináns lesz. Tervgazdaság lesz, mert a piac rosszul szabályoz. De ezt részletesebben leírtam a "milyen lesz Magyarország 20 év múlva" témájú topikban.

Ismerem az ellenérveket, melyek szerintem nem érvek, csak jelszavak:
1. az állam a legrosszabb gazda: ellenvetésem erre az, hogy az állam annak idején sokkal jobb gazda volt, mint ma a kapitalisták, és a termelési adatok is ezt bizonyítják
2. Jobban éltünk akkor, de csak azért, mert eladósították az országot: ellenvetésem: az ország ma háromszor jobban eladósodott, miközben minden téren elmarad (gazdaság, kultúra, katonai erő, kiszámítható környezet, közbiztonság, jogegyenlőség, de még a demokrácia terén is!!!), mint akkor
3. Kapun belüli munkanélküliség volt: ellenvetésem: én a termelésben dolgoztam, és akkor ott mindenki dolgozott. A "kapun belüli munkanélküliséget" csak olyanoktól hallottam emlegetni, akik termelő munkát akkor nem végeztek, de nem is láttak (pedagógusok, lakodalmi zenészek, közgazdász professzorok). Ha tényleg létezett volna jelentős kapun belüli munkanélküliség, akkor azok elbocsátása után nem zuhant volna le minden téren a termelés szintje.
4. a szabad versenyes piac a kereslet-kínálat törvénye révén jobban szabályozza a gazdaságot, mint egy tervhivatal. Na, itt részigazság van, a tervhivatalok sosem képesek tökéletesen szabályozni, mert nem lehet soha elég az információ hozzá, de a tények azt mutatják, hogy a Magyar Népköztársaság gazdaságát mégis jobb minőségben irányította, mint jelenleg az ország gazdaságát a piac.

Tehát nem értünk mindenben egyet.
De ez nem baj.

A témával kapcsolatban továbbra is az a véleményem, hogy a kapitalistákat és a kapitalista államot semmi nem ösztönzi arra, hogy a munkavégzőkre tekintettel legyenek, tehát a munkásoknak rá kell őket kényszeríteniük. Ennek jó módja a sztrájk, amely kellemetlen. (De a sztrájkolóknak sem kellemes.)
Ha valaki úgy érzi, hogy rengeteget dolgozik, rossz körülmények közt, túl kevés pénzért, - nálunk rengetegen érezhetik teljes joggal így - annak tisztelettel azt javaslom, hogy e problémájának valódi okozói, a kizsákmányolói ellen folytasson bérharcot, és ne a sztrájkolók vagy a munkanélküliek ellen acsarogjon.
Világ Proletárjai, Egyesüljetek!

v4: Galócza
Pontszám: 4.75
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
57. hozzászólás - 2009.10.28. 18:18:55 (Válasz Kecskeffy #56 hozzászólására.)
Idézet: Kecskeffy - 2009.10.28. 18:14:49
Szerintem az ország helyzete csak akkor fog rendbe jönni, ha a gazdaság minden szegmensében állami dominancia lesz


Eddig olvastam...

Kiléptem a vitából.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 7.54
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3619 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
58. hozzászólás - 2009.10.28. 20:10:05 (Válasz Kecskeffy #56 hozzászólására.)
Idézet: Kecskeffy - 2009.10.28. 18:14:49
A témával kapcsolatban továbbra is az a véleményem, hogy a kapitalistákat és a kapitalista államot semmi nem ösztönzi arra, hogy a munkavégzőkre tekintettel legyenek, tehát a munkásoknak rá kell őket kényszeríteniük. Ennek jó módja a sztrájk, amely kellemetlen.

Még egyszer: a MÁV nem egy kapitalista vállalat, hanem egy állami vállalat. Ennek minden ismérvét magán hordja, a vállalat vezetése, dolgozói nem érdekeltek a hatékonyságban, a profittermelésben. Semmiben sem különbözik a 30 évvel ezelőtti szocialista vállalatoktól. Nem állitom hogy a piacgazdaság a legtökéletesebb megoldás, de ennél lényegesen jobb. Jó példa a tv csatornáké: a tv2 és rtl klub nemhogy nyereséget termel, de az átaluk fizetett adók tartják el nagyrészt az állami mtv-t!
Pontszám: 7.08
népszerűKecskeffyFérfi
Végzetúr tanonc
14 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
59. hozzászólás - 2009.10.29. 08:13:22 (Válasz Miklós #58 hozzászólására.)
Kedves Miklós, igaz, állami vállalat a MÁV. Egy kapitalista állam vállalata. A munkavállalói szempontjából ugyanúgy viselkedik, mintha magáncég volna, a rosszabbik fajtából. Jelenleg a parlamentben csak jobboldali párt van, amennyiben jobboldali az, aki a kapitalisták oldalán van, baloldali pedig az, aki a munkát végzők oldalán. (Nem érdekel, hogy magát baloldalinak hazudja-e valaki, ha a tettei alapján jobboldali.)

A nyereségről: nem a pénz az Isten. Nem csak gazdasági társaságok léteznek, melyeknek célja a profitmaximalizálás, hanem nonprofit szervezetek is. A fölhozott példát köszönöm, eddig kifelejtettem: a közszolgálati tévék, rádiók is ez a kategória. Sehol sem nyereséges a bolygón a közszolgálati média. Nem is azért van, hogy nyereséges legyen, hanem azért, hogy feladatot lásson el, közszolgálati feladatot. Mellesleg: sokkal jobb volt a Népköztársaság 1-es és 2-es tévécsatornája külön-külön is, mint a tv2 és az rtl klub együtt.

Szerintem a vasút is közszolgálati feladatokat lát el, tehát gazdasági társaságként működtetni butaság. Ezt igazolja szerintem az is, hogy milyen állapotba került, miután gazdasági társaságként működtették.

Az állami vállalatok munkásai nem érdekeltek a hatékonyságban, a profittermelésben. Tapasztalataim szerint a magáncégek munkásai sem.
Lehet egyáltalán a munkásokat érdekeltté tenni ebben? Valamennyire igen, de azt az állami vállalatoknál is meg lehet tenni. Vagy tudsz olyan ösztönzőt, amely csak magáncégnél működik? Érdekelne, és kérem, hogy írd meg.

Sajnálom, hogy Mortimer nem olvasta végig, hanem kilépett az eszmecseréből. Ő ugyanarról írt, csak lényegesen máshonnan nézve, és más következtetésekre jutva.
Világ Proletárjai, Egyesüljetek!

v4: Galócza
Pontszám: 7.08
népszerűZoltanszonFérfi
Végzetúr mester
1315 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Sztrájk
60. hozzászólás - 2009.10.29. 09:46:56 (Válasz Kecskeffy #59 hozzászólására.)
Szia!

Részemről tényleg csak pár megjegyzést írnék, minthogy elléggé kívülállónak érzem magam a témában.

Az állami vállalatok munkásai nem érdekeltek a hatékonyságban, a profittermelésben. Tapasztalataim szerint a magáncégek munkásai sem.
Ott a pont.
Részemről azért tartom a MÁV-t a BKV-t és a többit állami vállalatnak, mert a felső vezetés ígyis-úgyis megkapja a fizetését, ami nagyjából annyi, mint a összes alattuk dolgozó ember összfizetése. Mint egy nagy és boldog piramis-játék. Mármint boldog a felül ülő 2%-nak. Én egyszerűen nem értem, hogy hogy képes valaki megkapni elfogadni, felvenni több millió forintot ezért jutalomként, mert a cég amit vezet csak 70 milliót vesztett ebben az évben.
A másik kedvencem a mélyen tisztel Glaskó úr, akinek csak akkor nem fog járni a fizetése (ami szintén 7 számjegyő szerintem) ha megszűnik a MÁV, a VDSZSZ vagy leváltják. Ezért ennek elkerülése érdekében szerintem fogja magát, és időről időre szervez egy sztrájkot. Teszem hozzá gyorsan, hogy most erősen sarkítok, ezt én sem így gondolom szóról szóra. Akárhogyis, nem minden problémára megoldás a sztrájk. Pláne nem az olyan sztrájk, hogy amikor az állam (bocsánat, a MÁV) 7%-os fizetésemelési ajánlatára a szakszervezet köti az ebet a karóhoz, hogy márpedig 11%-t akar. Bár hajlandóak engedni, azaz lemenni 10%ra. Ismételten nem konkrét páldát mondtam, hanem a hozzáállást írtam le.
Ennyit Glaskóról. Nagyon a begyemben van ez az ember, akárcsak a mi szakszervezeti vezetőnk, aki felszólít a sztrájkra, aztan miután az végetért beül az új A6-s Audijába, és kipiheni magát a 6 szállodája közül az egyikben. Neki nincs mit veszteni, Ő már akkor sem hal éhen, ha épp bezárják a céget. (Még mielőtt kérdezitek, a Szlovákiai fémdolgozók szakszervezete (?) - KOVO)


Sehol sem nyereséges a bolygón a közszolgálati média.
Eeeee.... Biztos ez? Nem tudom ugyanis, hogy a BBC hogy áll...

Mellesleg: sokkal jobb volt a Népköztársaság 1-es és 2-es tévécsatornája külön-külön is, mint a tv2 és az rtl klub együtt.
Ezt viszont teljes egészében aláírom.

Lehet egyáltalán a munkásokat érdekeltté tenni ebben? Valamennyire igen, de azt az állami vállalatoknál is meg lehet tenni. Vagy tudsz olyan ösztönzőt, amely csak magáncégnél működik? Érdekelne, és kérem, hogy írd meg.
Elég radikális, de nálunk bejött. A gazdasági válság miatt átáltunk 4 napos munkahétre, ami azonnali 20%-s fizetéscsökkentéssel járt. Egy büdös szavunk nem lehet ellene, hisz tényleg csak 80%-s volt a teljesítmény. Valami ilyenre gondoltál?

Sajna nem tudok most többet írni, remélem, délután még vissza tudok nézni.
A hozzászólást Zoltanszon módosította 2009.10.29. 09:48:16-kor
Engem nem lehet elképzelni... Engem ki kell próbálni...
Kvízkérdés feltevése előtt ajánlott végigolvasni ezt.
Pontszám: 8.62
Oldal: 1234567
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítőAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!