Idézet: Kocos - 2010.01.18. 00:10:39 300e brutto ber nem 300e-be faj neked mint munkaltatonak (400 folott). Es egy autobusz nem 5 milio. Inkabb 50. Nem szamoltal a karbantartoval, pedig az kell. Valojaban tobb busz kell, hogy akkor is el tudj indulni, ha valami galiba van es a szereles nem azonnal megoldhato (mondjuk 1,2 busz). Van egy rakas jarat ami az egesz vonalon 4-5 embert visz el bizonyos idointervallumokban, de ugye azt nem teheted meg, hogy csak csucsidoszakban szolgaltatsz. Telepitened kell a megallokat, ami sok esetben nem csupan egy tabla kihelyezese. Jegyeket kell nyomtatnod. A jegyeket valakinek arulnia kell. Stb. stb. stb.
Jan. 1-től ún. szuperbruttó van, Kócos. A 300e bruttó, az 300e bruttó, nem pedig 500 vagy 200.
Egy autóbusz nem 5 millió? Nézz utána egy kicsit. 200 ezerért már lehet buszt kapni, igaz, az eléggé lepukkant (de a BKV jelenlegi buszai kb. ennyit érnek). 5 millióból elég jó buszokat lehet már venni (persze nem vadonatújat, de nem is kell). A karbantartóval számoltam (évi 300e biztosítások, karbantartás). Külön karbantartó munkással nem számoltam, 1 buszhoz nem is kell főállású ember, az hogy néha elviszem szervizbe az benne van a 300k-ban. Még egyszer, itt nem 200e értékü, 30 éves busszal számoltam, hanem egy 5 milliós, 5-10 éves busszal ami nem esik darabokra minden megálló után.
Az alapvállalkozásom 1 db busszal üzemelt, ha már van több buszom, tartalékbuszom, egy vonalon több busz jár, azt is ecseteltem a számítás második részében.
A kevés utasos járatok kiátlagolása szerepelt a számításban.
A megállók telepítése szerepelt a számításban (nyilván első évben a költség nagyobb, utána fenntartási van, ezt átlagoltam).
A jegyek nyomtatása, a szerepelt tételek mellett ELHANYAGOLHATÓ, ugyanígy nincs feltüntetve a 2l ásványvíz sem amit a főnök vesz magának.
Idézet: Constantin - 2010.01.18. 14:42:32 Azt kéne már észrevenni miért van hogy ebben az országban aki sztrájkol az mind jogtalanságot csinál meg etikátlan.
Nem véletlenül. A sztrájk intézményét azért hozták létre, hogy a munkás a tőkés által termelt profitból nagyobb részt kérhessen magának. Egy 70milliárdos tartozást felhalmozott állami vállalatnál ilyesmiről szó sincs. Ha a BKVnál egy évben lenne 100milliárd bevétel és 70milliárd kiadás, és a 30M különbözetet a főnökök mind maguknak akarnák eltenni prémiumként, reális lenne a sztrájk. Igy viszont csak azért lenne reális sztrájkolni, ha a 70milliárdot fizetés szerint arányosan leosztják, mondjuk valahány évre, és mindenkinek csökkentik ennyivel a fizetését, vagy legalábbis prémiumát, extra juttatásait. Most végül mindent kizsaroltak maguknak, amit akartak, de nem a BKV vezetőktől, hanem tőlünk, adófizetőktől - úgy, hogy a dologba semmi beleszólásunk nem volt, mert a választott képviselőink képtelenek képviselni az érdekeinket. Ez semmiben sem különbözik attól, mintha a nyugdijasok kivonulnának az utcára, hogy elállják a forgalmat addig, amíg nem kapnak 10% nyugdijemelést, és erre a kormány rábólintana, hogy oké, megkapjátok, úgyse érdekel minket, ez honnan lesz finanszirozva. Na de nem akarok ötleteket adni...