Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Dátum: 2010.09.09. 08:07:25
Megálmodtam néhány nagyon könnyen megvalósítható, és szerintem korrekt szabálymódosítást, ami pontot tehet a VF / EH dolog végére.

1) Ne a VF és az EH zárja ki egymást, hanem a VF és a Spektrális manipuláció. Mindkét oldalról érveltek már ezzel, miért van így, és tényleg, ezzel a két szakértelemmel négyszeresére lehet növelni a LE/TP arányt. Akiknek mindkettő megvan, azok használhassák a felejtést ingyen valamelyikre (nem kell felnövelni a szintjét, a befektetett LE 100%-át visszakapják. VAGY lehessen átkonvertálni egy az egyben EH-ra a VF-et, aki ezt szeretné.

2) A portyázásnak (EH-val) legyen épp akkora LE/TP aránya, mint a vadászatnak (méretmódosítóval (1,2) és 8% sajtolással). VF ne hasson térkapura és másra az összehasonlíthatóság végett. Így tényleg egymás alternatívái lesznek LE/TP-ben (egyiket kreatív duplázza, másikat spektrális).

3) Győztes portyáért járjon lényegesen több TP, mint vadászatért. Nem feltétlenül a portya TP-t kell növelni, a vadászatért járót is lehet csökkenteni. Ez a lépés hosszú távon csökkenti adott szinten belül a karakterek erősségének eloszlását és betölti azt a szerepet, amire a VF lett volna hivatott: gyengébb karakterek maradjanak le az erősebbektől.

4) Lefelé ütve romoljon a LE/TP arány, felfelé ütve pedig javuljon. Ezt legegyszerűbben úgy lehet elérni, hogy lefelé ütve nem csökken a kapott TP, felfelé ütve pedig nem nő. Sőt, legegyszerűbb az lenne, győztes portyáért kapott TP csak a te szintedtől függne. Ezzel nagyon könnyen beállítható a 2-es pontbeli arány. (Még azt is érdemes lenne megfontolni, hogy %-os portyánál - portyaablakban valaki nem 100%-os, hanem csak 80, 60, 40, 20 - SE csökkenjen a TP, csak a LE. Így a támadások jobban eloszlanának a karakterek között, csökkenne az egy karakterre jutó terhelés.

Vélemények?
Dátum: 2010.09.08. 09:01:43
Idézet: Ywgarrd - 2010.09.08. 08:13:34

Azt nem értem, az első 2-3 világra miért lehet még regisztrálni. Mi értelme van?


Pl. onnan származik a Beho bevételének nagy része.
Dátum: 2010.09.08. 09:00:02
Idézet: Ywgarrd - 2010.09.08. 08:13:34

Az első variáció viszont másfél év alatt rendbe tenné a vf okozta gondokat. Aki másképp gondolja, az kérem indokolja meg, kössön bele!:)


Fogsz akkor még játszani? Mire rendbe tenné a dolgokat, addig szét is esik a játék a VF miatt.
Ráadásul honnan állapítod meg, ki mennyit használta?

Idézet: Ariel - 2010.09.07. 19:06:46
Nem biztos hogy elég, ha kikerül az akadémiából. ...
Viszont ha mindenkinek alapból jár, akkor nem lehet visszaélni vele, és később mindenki lefelejtheti, aki úgy érzi, hogy nincs szüksége rá.


Ha mindenki most rögtön megkapná, és lehetne melléje EH-t is fejleszteni, az is csak a mostani már felborult viszonyokat betonozná be örökre.
Dátum: 2010.09.07. 18:08:41
Hát, akinek van Inspirátora, és abból mondjuk 20%-al több csp-je, az ugye, 20%-al több kaland, 20%-al több befogott állat, 20%-al több sajtolás, 20%-al több autosajt esszencia...
Dátum: 2010.09.07. 10:13:47
Idézet: Dozer - 2010.09.07. 08:04:51
Kocos egy egyszerű matematika te is tudod... minél aktívabban játszol VF nélkül, annál hamarabb túllépsz a VF-es karaktereken!


A VF.esek "átlépésénél" kb. 3 nagyságrenddel egyszerűbb és jobban jársz, ha VF-et fejlesztesz.
Dátum: 2010.09.07. 10:09:36
Idézet: Miklós - 2009.03.30. 17:36:21
A visszafogott fejlődést én elsősorban a top játékosok számára raktam be - hogy ne mondhassa senki, annyira elhúzott, hogy nincs kit támadnia portyában. De másodlagosan, egy alternativ stratégiát jelenthet bárkinek.



Idézet: Miklós - 2009.11.18. 20:36:35

A VF egy játékos igényre válaszul jött létre. Nagyon sok játékos nehezményezte, hogy ahogy lépi a szinteket, erősségben egyre inkább elmarad a többi játékoshoz képest, és egyre reménytelenebb a helyzete, ez ellen nem tehet semmit. Ezenkívül, akkor volt egy óriási nyomás rajtam az elöl rohanó játékosok részéről, hogy már megint újabb épületek, újabb szakértelmek, újabb tennivalók kellenek, mert unatkoznak. Az új célok új mechanizmust, új taktikázási lehetőséget jelentettek, ez az egyik statisztikát, a TP módosította. És igen, egyfajta lassítás is lehetett volna. A táp faktor rész már akkor is látszott, de úgy gondoltuk, a hátrány is hatalmas: lassabb fejlődés, ritkábban vehetsz új cuccokat, nehezebben haladsz az epikussal stb.

Visszatekintve, a VF egyike volt a kevés nem kellően átgondolt fejlesztéseknek. Ugyan az elsődleges célját teljesítette, de ugyanígy erős karakterek is kifejleszthették, még erősebbé válva, ez nem volt cél. Az élmezőnyt nem lassította, mert ők a szintverseny miatt nem fejlesztették ki, viszont növelte a különbséget a játékosok között, ez leginkább a kisebb népességű világon (V3) látszik. Lassításra az átlag játékosoknál nincs szükség, a tervezett sebességgel haladnak. Aki nincs élmezőnyben, azt nem érdekli a lassabb fejlődés, csak a táp részét nézi. Maga a szakértelem nem lett volna rossz, de a bónusz amit ad, túlzó. Az 50% helyett elég lett volna 20%.


Nemhogy ugyanígy erős karakterek IS kifejlesztették, hanem ELSŐSORBAN erős karakterek fejlesztették ki, és verték még jobban bucira a többieket.
Elég egyértelmű, hogy BÁRMI fejlesztés kerül be a játékba, azt legjobban azok látják át, és ismerik fel benne a lehetőséget, akik eddig átlátták, ergo erős karakterük volt/van.
Ha a VF nem 50%-ot ad, hanem csak 20%-at, ugyanígy meglesz a probléma, csak később jön elő (ugyanannyi idő alatt kisebb a hatása).

A fő probléma a játék kezdete óta az, hogy a karakter tényleges erőssége, és a szintje köszönő viszonyban nincs egymással (a VF erre tett rá egy duplázást). Ugyanazon a szinten akár háromszoros erősségkülönbség is lehet a karakterek között. Emellett a program egyre inkább azt támogatja, hogy verjem a leggyengébbet, amitől ő még gyengébb lesz, és meg erősödöm.
Teljesen érthető, hogy ilyen feltételek mellett nem lehet normális háborús rendszert, plusz eseményeket kiegyensúlyozottan megcsinálni.

Ebből az egészből kiút csak akkor lesz, ha a fenti két dolog közül legalább az egyik megoldódik (legjobb lenn mindkettő):
1) A szint tükrözze a tényleges erősséget, és akkor lehet szint alapján összeereszteni a karaktereket
2) A velem azonos erősségűt érje meg ütni.

(2008 októberében írtam erről először, 2-3 héttel a játék indulása után.)

Nyilván a mostani rendszerhez képest ezek óriási változások lennének. De ha nem lesz változás, a játék szép lassan ki fog halni (tudom, van v5, de soha nem fogok rajta játszani. A játék drága, rengeteg időt igényel. Csak azért nem hagytam még abba, mert sajnálom a karakteremet - elképzelhetetlennek tartom, hogy úgy játsszak, hogy óránként egyszer tudom átrakni a tudatturbót, vagy mehetek portyázni, térkapuzni stb.)

Korábban volt pár ötletem, amiket ötletadónak érdemes lehet átgondolni:
- Lefelé ütve nincs LE (ez a "lefelé" lehet valami erősség is, nem feltétlenül szint).
- X (kb. száz, de szinttől is függő érték) veled azonos vagy magasabb szintű karakter elleni indított és megnyert csatától lépsz egy szintet.
- Portyák LE jutalmát sokkal jobban kellene szabályozni (EH jó irány, de másra is szükség lenne). Ha 10-szer megtámadok egy nálam erősebb karaktert, és 2-szer győzök, 8-szor veszítek, jöjjek ki belőle pozitívan LE szempontjából (érje meg felfelé ütni). Át kellene gondolni, hogy érdemes-e kitartani amellett, hogy csak a másiktól elvett LE-t kapom meg (nem érdemes, erre jó az EH): ez egy PvP játék lenne, attól kellene fejlődni, hogy csatázom, és ennek csak részben kellene függnie a csata eredményétől (Jelenleg egy csata "költsége" mondjuk 3 erőforrás, győztes kap 5-öt, vesztes veszít 5-öt. Át kellene alakítani, hogy győztes kapjon 7-et, vesztes meg 0-1-et).
Dátum: 2010.09.06. 17:12:34
Itt csak a semmi, vagy a durva megoldás létezik. VF-et, szingut törölni, EH-t alapban megadni mindenkinek (ezt kellett volna kezdetek óta). Némileg finomabb, hogy VF átkonvertálódik EH-ra, és kezit csókolom. Ha máshogy nem, adott szinttől így kellene működnie.
Annyira el van szúrva a játék TP-s része, hogy ezen finomhangolni nem lehet.
Dátum: 2010.09.04. 12:32:39
Idézet: Ariel - 2010.09.04. 10:39:29
Birka, ha nem működik a fertőzés a KH-nál, akkor mi magyarázza, hogy normál karikból semmit nem hozok (holott tele van LE-vel), a KH-s klónjából azonos paraméterekkel simán rablok. Rablás bónuszt adó tárgyak mindkét esetben vannak.
Nehogy azzal gyere nekem, hogy a KH-ban több millió LE van, és a minimális rablási százalék még így is sokat termel...


Ugye erről beszélek én is, hogy nem úgy működik, mint játékos karaktereknél.
Dátum: 2010.09.03. 16:12:42
Idézet: Kocos - 2010.09.03. 11:24:08
Idézet: Jeriko - 2010.09.03. 10:50:13
A szingularitás nem borította addig a bilit, amíg pár hónappal ezelőtt nem lett megváltoztatva (mellesleg híradás nélkül), hogy a KH-t felülről ütve nem csökken a hozott LE, úgy mint karakterek esetéb. Addig létezett egy visszacsatolás, ami miatt nem érte meg előre szaladni. Hogy ezt Miklós miért vette ki nem tudom, de emiatt a top is el fog szállni, úgy mint a VF (és sírás pár hónap múlva megint, hogy nincs kit ütni, több KH tag kell...)


Ilyen valoban van? En nem tudok rola, es tapasztalataim is ellentetesek ezzel.


Ha egy karaktert ütsz, 8 szinttel lefelé, nem hozol tőle LE-t (http://vegzetur.wikidot.com/portya)
Ha KH tagot, akkor meg igen.
Dátum: 2010.09.03. 10:50:13
Idézet: Birka - 2010.09.03. 06:39:22
Solina, a szinu legalább annyira káros, ha nem is károsabb, mint a VF...
AH az új fejlesztéseket szingus karakterekhez lövi be Miklós, akkor mire arra a szintre érnek a "normal" karakterek, nekik már smafu lesz (Ezt siralmazza Ariel a térkapus lélekszívás nerf kapcsán, csak ő Vf-eseket vette elő ahol ez meg vagy dupla akkora hatasú.)
A szingusok hamarabb szereznek magasabb tárgyakat, hamarabb ülik le az epiket, a szövi kis tagjai hamarabb jutnak extrém epik cuccokhoz, azaz alacsonyabb szintre is keményen be tud kavarni.


A szingularitás nem borította addig a bilit, amíg pár hónappal ezelőtt nem lett megváltoztatva (mellesleg híradás nélkül), hogy a KH-t felülről ütve nem csökken a hozott LE, úgy mint karakterek esetéb. Addig létezett egy visszacsatolás, ami miatt nem érte meg előre szaladni. Hogy ezt Miklós miért vette ki nem tudom, de emiatt a top is el fog szállni, úgy mint a VF (és sírás pár hónap múlva megint, hogy nincs kit ütni, több KH tag kell...)

Egyébként minden TP manipuláló szakértelem nagyon káros a játékra, ezt már írtam másfél éve
Dátum: 2010.09.03. 10:33:54
Idézet: Kocos - 2010.09.03. 07:31:01

Akkor lehet, hogy az eventeknel el kene feljteni a szintet alaperteket, amihez viszonyitani kell.
Event eseten legyen egy olyan besorolasi folyamat, mint a TF-en volt a kategoriaoros. Persze azzal a kulonbseggel, hogy a randomot minimalisra kene szoritani. A jutalmazas meg valamennyire fugghetne a kategoriatol amiben kuzd valaki, igy azok, akik nagy erejuk miatt erosebb kategoriaba kerultek, nem ereznek ezt kicseszesnek.


BINGO!
2008 október elején írtam először, hogy a LE és TP okozta kettősség gondokat fog okozni, pedig akkor még VF sem volt. Meg azt is, hogy a szintlépés történhetne úgy, hogy legyőzöl egy kategóriaőrt...
Dátum: 2010.09.03. 10:02:17
Ha összeszámolom, hogy napi 50 csp-vel, 25 pp-vel, 3-4 küldetéssel, mindezekből származó kalandokkal és a térkapuval mennyi LE-hez jut a karakterem, akkor nagyjából az jön ki, hogy a térkapus LE-szívás védelem kevesebb mint 1%-al csökkenti a napi LE mennyiséget, ami bőven alatta van a random értékekből származó szórásnak.
Szóval a változtatás egyetlen érdemi hatása az, hogy rossz szájíze lett pár embernek.
Érthetetlennek tartom, miért volt rá szükség...
Dátum: 2010.09.02. 15:43:28
Idézet: Aurri - 2010.09.02. 07:27:39
Ha valaki jogosoan morgolódik az pont hogy a kicsik, akik soha életbe nem fognak több LE-t kiszívni térkapuból, se LE% növelővel, sem LE-szívással, sem fejenállva.


Felhívnám figyelmedet, hogy a változás 126. szinttől lép érvénybe. Nem hinném, hogy ez annyira hátrányosan érintené a kicsiket.

Idézet: Birka - 2010.09.02. 10:40:32

Mert lehetett volna sokkal rosszabb Ha Miklós eldöntötte hogy x, akkor a legkisebb x-nek is örülök, és foggal körömmel védem, nehogy Xx legyen


Ha a pozitív oldalát nézem, a "lecsalózás" ezúttal legalább elmaradt.

Amúgy az egész változásért Ariel és Barrique a felelős, mert ők ketten vannak csak 126. szint felett. Nyilván náluk látott Miklós valami gigantikusan értelmezhetetlen nagy számot, ami kiverte a biztosítékot. Úgyhogy felkérném a bűnösöket, hogy vallják be, mennyi LE-t mertek szívni térkapuban.
Egyúttal legközelebb lesznek kedvesek figyelni arra, hogy kinek továbbítanak ilyen adatokat.
Baszki, hallottad, Barrique 10k LE-t szívott térkapuban! Na ne már, tényleg? Miklós! -> Játékosok kérték...
Dátum: 2010.09.02. 14:49:27
Egy kósza ötlet: lehetne olyan fejlesztéseket betenni (akár a megnövelt szakértelmek használatát, akár mást), ami csak X. szinttől elérhető (kezdetben sok ilyen volt, pl. szakértelmek). Kicsit ellensúlyozandó a VF-et.
Dátum: 2010.09.01. 15:37:32
Biztos sokan le fognak hurrogni, de szerintem az EH egyáltalán nem gyenge szakértelem, sőt! Érdemes megnézni: olyan környezetben, ahol nem érdemes VF-elni (pl. top), mindenki maxos EH-val szaladgál.
Az EH-nak egy baja van: hogy kizárják egymást a VF-el, és a VF még durvább (a középmezőnyben főleg). Nem az EH-t kellene tovább erősíteni és várni, mikor borul át a bili, hanem a VF-el kellene kezdeni valamit.

Mivel utólag a VF működésébe belenyúlni nagyon szerencsétlen dolog lenne, inkább olyan új dolgokat kellene játékba hozni, ami támogatja, hogy a veled hasonló erősségű karakterekkel legyen érdemes portyázni.
Dátum: 2010.08.25. 13:11:33
Idézet: Endyr - 2010.08.25. 09:54:07
a topba tartozom igy nem szamolok a LE/TP arannyal, de ha ti ugyis ennyire benne vagytok erdemes kiszamolni, h ha vki raall a kritvari/kritutes/benitas vegtelen kombora azzal nem jar-e jobban felfele utve 30 pp-vel a rengeteg ingyen LEvel (kuldijutalom)

tenyleg kivancsi lennek kozepszinten ezert megerheti-e a felfele utes


Első ránézésre nem.
Bénítást, kritkus ütést kb. 12 csatából lehet megcsinálni, krit varit minimum 15-ből (saját tapasztalat). Ez 39 pp összesen. Lefelé ütve van 15+10 pp-d, ami 25/39*3 = 1,92 küldetés naponta. Felfelé ütve van 30+10 pp-d, ami 40/39*3 = 3 küldetés naponta - azaz 1,6-szor annyi. Akkor érné meg, ha a TP is max ennyiszer lenne több, ezzel szemben durván 3-szorosa minimum (ha a szinteden ütsz csak, akkor is, feljebb még több).
Dátum: 2010.08.22. 11:18:17
Idézet: Miklós - 2010.08.21. 19:15:57
Jerikó itt nem (csak) az int szaki bónuszról van szó, hanem a +2 állathelyről is, amit a palota ad!
A játékosoknak van 4 állata, esetleg +1 tartalék, és kellett 1 hely az autósajtoláshoz. Tehát eddig 5 állatot lehetett pörgetni, most lehet 7-et. Vagyis az állat szintlépős küldetés 7/5 * 1,15 = 1,61 azaz 61%-kal gyorsabban teljesthető! A 10-ről 12-re való emelés ehhez képest semmi, ezt Endyr már akkor is javasolta amikor még nem volt nagy palota.


Aha, akinek meg eddig csupán egy állathelye volt, mert eddig két szettet tartott fent, annak ez 3/1*1,15= 345%-os növekedés. Szóval ne azt nézzük, ki mire használja az állathelyeket, hanem hogy az eddigi 12-ről 14-re nőtt a helyek száma, ami 17%-os növekedés. Hogy ki mire használja, azt majd eldönti (van olyan ismerősöm, aki ezért tartott egy állatott, hogy több hely maradjon neki küldetésre.
A palotáról meg úgy beszélsz, mintha valami külső hatalom hipp-hopp berakta volna, hogy legyen plusz két hely. Tudtommal ez a JÁTÉKVEZETÉS döntése volt, és ezek után igencsak kíváncsi lennék, milyen megfontolásból született ez a döntés, ha most azzal érvelsz, hogy a plusz helyek milyen sok bónuszt adnak, és emiatt mennyire szükség van arra, hogy a szintlépős küldetés nehezítve legyen.

Nagyon nem tartom korrektnek, hogy sokmillió LE-ért felhúzattok a játékosokkal egy épületet, ami +2 állathelyet ad (gyakorlatilag egyetlen értelme, hogy ennyivel könnyebbé válik ez a küldetés), majd két hónappal később ezt egyetlen tollvonással el akarjátok törölni, "reform" címén.
Dátum: 2010.08.21. 17:43:07
Idézet: Ariel - 2010.08.21. 17:26:07
A küldetések már ott begyorsultak, hogy megjelent a palota és az állatok szakértelmei.


Ha egy állatnak van 50-es intelligenciája (20-as szint alatt elég kevés karakter fér hozzá ehhez), és úgy lépi a szinteket, az kevesebb mint 16% növekedést jelent a fejlődésének sebességében az eddigi maximumhoz képest (itt lehet ellenőrizni).
Ha egy állatnak 10 TPs tárgyat adsz, az ahhoz képest, hogy nincs nála tárgy, 100%-al (!) növeli meg a fejlődési sebességét. Az arány itt van iszonyatosan elszúrva. Csak hát ez már zsebre megy...
Dátum: 2010.08.21. 17:34:15
Tavaly április óta lehet ismételhető küldetéseket csinálni, azaz durván 16 hónapja, ami meg kb. 480 nap. Ez alatt EGY embernek (Cyron) sikerült megcsinálnia 1570 küldetést (durván 1470 ismételhető), ami átlag éppen 3 küldetés/nap. A másodiknál ez az arány 2,32, a toplista első oldalának aljánál (akik még messze átlag felettiek a 25. hellyel) alig vannak 1/nap felett.
Aki napi kettőnél több küldetésről beszél, legyen szíves megadni a karakter nevét, szeretném ellenőrizni a toplistán.
Dátum: 2010.08.19. 09:49:10
Most nézem, a Facebook-os reklám iframe-ként van berakva, azaz a VU-n kívül betölt még egy plusz teljes weboldalt. Ráadásul németektől, minden egyes képet külön - nekem a letöltési idő kétharmadát ez teszi ki.
Adblock plusban:
*facebook.com/plugins/likebox.php*
tiltható.