Idézet: Birka - 2010.09.03. 06:39:22 Solina, a szinu legalább annyira káros, ha nem is károsabb, mint a VF...
No persze. Mondok par adatot. Jatek eleje ota szingu vs. szingumentes jatek kulonbsege mostanra kb. 16-17 szint. En 131, "tomeg" 113-119.
VF bevezetese ota visszafogott karakter, adott esetlben lathatatlan vadaszattal, illetve a fent emlitett "normal" kari kozott a kulonbseg kb. 30 szint. (83-89-re tettem az elobbieket.)
Most akkor minden ervedet amit normal vs. szingu elmondtal forditsd at abba, hogy VF vs. normal, es azt latod, hogy csaknem duplan ugyanazt kapod.
Es ebben a szingu raadasul csak egy resz, ami raadasul onszabalyozo. (Hasznalata visszafogja a hasznalatanak hatekonysagat.) Hiszen Nekem van 3! celpontom akiert nem 10-20 TP-t kapok, az a karakter, aki zomeban a sajat szintje kornyeket uti, gyakorlatilag ugyanannyi TP-t kap mint en, akar 20-30 szinttel alattam is. Raadasul a szintkulonbseg egy resze meg anno az EF korai maxolasabol ered, jelentos resze pedig a vadaszat alatti + TP-re vezetheto vissza (ami jelentleg is +12% folott van nekem, nyilvan korabban meg ennel is tobb volt). Sztem a kialakult kulonbsegnek legjobb esetben is a fele (5-10 szint) vezetheto vissza a szingularis szakertelemre.
A szingusok fele annyi LGY-t kapnak szinthez képest mint a "normál" ütem, így ha hozzájuk van belőve a tárgy ára, akkor a vf-es úszik benne!
Ennek kikuszobolesere lenne kivalo egy gyakorlatilag korlatlan mennyisegben beszerezheto relikvia, es akkor mindig lenne mire elkolteni az LGY-t. Aki halad szintben annak esetleg kevesebb jutna erre, aki nem, annak tobb. Adtam is le otletet, sajnos, tul sok munka lenne megcsinalni, ezert nem lesz pont olyan. Talan masmilyen majd lesz.
(Persze megy a trombi, ha az "élemezőny", a masszív ősköves fizető közönség nem tud megvenni valamit LGY hiányában...)
Biztos menne. Bar nem volt meg ra pelda. Koszonjuk a levegobe beszelest.
A szingu széthúzza a mezőnyt, így saját magának csökkenti a PvP lehetőségét a játékos, azaz legót csinál a saját játékából (Ilyen szempontból sokkal veszélyesebb mint a VF!!!)
A premisszad es a konkluziod kozul hianyzik a logikai kapcsolat. (Peldaul mintha azt mondanam, hogy piros az ingem, mert igen ehes vagyok.) [Tenyleg ehes vagyok, meg nem nyitott ki a bufe.]
És még sorolhatnám...
Felolem folytasd csak probalj vegre olyat mondani, aminek van barmifele alapja.
Kócos, kíváncsi lennék a véleményedre. Miklós sose fog meglépni egy ilyen horderejű politikai kérdést, szóval erősen elméleti a beszélgetés témája... (Persze jól nem jöhet ki belőle, ha nem lépi meg önsorvad a rendszer, ha meglépi lázadás következtében tuti abbahagyják páran...)
Tudod birka en nem tudok ugy gondolkodni, hogy par embernek bealdozom a jatekat, mert az milyen az egeszre nezve. Nem lehet egy ember jatekat szorakozasat sem bealdozni. A PvP jatek alapveto hibaja, hogy veges. Petur leirta masfel eve elo lehet keresni.
Indul egy egyenletes tomeg, kikerulnek belole erosek es gyengek. Aztan az erosebbek kozul lesznek kevesbe erosek es meg erosebbek. Vegul kialakul egy (kozel) statikus piramis. A pozitiv visszacsatolasok miatt statikus. Az egyik legerosebb pozitiv visszacsatolas a LE rablas. Az eros erosodik, a gyenge gyengul. Negativ visszacsatolas alig van a jatekban, pedig az tudna osszetartani a tomeget.
A masik nagy hibaja a PvP jateknak a sikerelmeny faktor. Elmeletileg egy portyaban - amit a jatek alapkihivasanak tekinthetunk - 1 egyseg pozitiv es egy egyseg negativ jatekelmeny generalodik. Ez osszessegeben nulla lenne, ami nagyon rossz tekintve, hogy mindenki a pozitiv elmenyert jatszik. Gyakorlatban van rengeteg modosito tenyezo. A csata hatasa (lasd kuldik), a rabolt/bukott LE, az hogy egyes csatakat nem tekintunk sajatnak (peldaul manaregenben csak le valaki, akkor megvonom a vallam, ez nem a teljesitmenyemet minositi). No meg itt van az az eset is, hogy a kudarcok sokkal melyebb nyomot hagynak bennunk, mint a sikerek - alapvto emberi vonas. Nem marad meg, hogy 100 kozelfix csatat nyerunk, de az az egy, amikor elveszitjuk, az igen. Az osszkep azert velhetoen pozitiv.
A pozitiv jatekelemeny masik reszet adja a fejlodes. Fejlodni mindenki szeret. Mindenki orul, ha egy-egy kisebb fejlesztesi tervet teljesiti. Ez tok jo, mert ez mindenkinek egyforman alanyi jogon jar. Ami itt meg emlitesre melto a VF hatasa (nemileg csokkenti a fejlodesbol adodo sikerelmenyt, de adott esetben novelheti is). Nem vallalkozom ra, hogy megbecsuljem, mert volt mar, hogy egy konkret embertol elobbb megkaptam, hogy a VF-eseknek es igy teljesen rendben, nem akarnak ok gyorsabban fejlodni, maskor meg ugyanez az ember leirja, hogy a VF-nek komoly hatranyai is vannak. Valamennyi van az szinte biztos.
Es a harmadik front a jatekelmeny beszerzesben a PvE jellegu kihivasok. Terkapu, kaland, epikus, entitas. Ezekbol jellemzoen mindenki sikereket gyujt.
Ha megnezzuk, a Beholder legsikeresebb jatekat, a TF-et, hogy hogyan tudott talponmaradni lassan 20 eve, ami sztem nem csak Magyarorszagon, de a vilagon is egyedulallo, akkor arra jutok, hogy bizony a harom faktorbol a 2-es es a 3-as alkotja a jatek torzset, es a PvP resz hengsulytalan, es egeszen minimalis pozitiv visszacsatolast tartalmaz. No meg persze az interakcios lehetosegek.
Mindez nyilvan elmeletben szep, de ha tudnam, hogy hogyan kell a gyakorlatban megvalositani, akkor valoszinuleg nem a vegzetur, hanem a Kociada foruman beszelgetnenk arrol, hogy az a jatek ennel jobb gyakorlatilag nem is lehetne. Oszt megis itt vagyunk.