Azért válasszunk szét két dolgot: a háborút (mint szövetségek közötti interakciót) és a portyát (mint karakterek közötti interakciót).
Tény, hogy folyamatos probléma az, hogy az erősebb karakterek folyamatosan ütik a gyengébbeket. De ezt azért ne a háborúra kitalált eszközökkel (béke csarnoka, háború csarnoka) próbáljuk megoldani.
Miklós: a béke csarnokának tulajdonságbónuszos hatása ugye csak akkor érvényesül, ha béke van a szövetségek között, normál portyában nem?
Hozzászólások - Jeriko
Dátum: 2009.04.16. 15:18:52
Dátum: 2009.04.16. 11:31:43
Jelenleg ugye - ha nincs háború - azt portyázok, akit akarok, hiába van béke csarnoka. Ehhez képest ha háborút indítok (ami a portyától abban tér el, hogy számolják az eredményét, és egy idő után a vesztes kútjából áttöltődik valamennyi LE a győztes kútjába - már nem portyázhatok, a béke miatt.
Szerintem teljesen jogos, hogy a háború utáni béke a HÁBORÚRA vonatkozzon, ne a portyára. Ehhez nem kell háború csarnoka sem, teljesen jogos elvárás. Ugyanakkor az is jogos elvárás, hogy ne lehessen a kisebb szövetségeket farmolni.
Lenne pár javaslatom:
- Háború utáni béke csak hadüzenetre vonatkozzon, portyára ne. Nonszensz, hogy háború indításával békét érek el.
- A visszaélések elkerülése végett támadó fél NE kapitulálhasson - legyen vége a kamu háborúknak. Nem tudom milyen arányban fordul elő egyáltalán az, hogy a támadó kapitulál. Szerintem minimális, és valószínű annak is nagy része visszaélés. Tessék megfontolni, kinek üzensz hadat, és viselni a következményét!
- A béke tornya a háborús fosztogatás és a farmolás ellen védjen, ott viszont hatékonyan. Például úgy, hogy a transzcendális projekcióhoz hasonlóan kisebbnek látszik a lélekkút mérete, mégpedig szint*szint*10.000 LE-vel (10. szinten 100k-val). Vagy talán még jobb, hogy ha a szövetséget megtámadják háborúval, minden tag minden tulajdonsága ennyivel magasabb a háborús ellenfelek ellen (ha ők üzennek hadat, akkor természetesen nem).
- A kihívás nagyon jó ötlet, kerüljön be! (Bár ha a béka nem vonatkozik portyára, akkor már nem kell)
- Háború tornya: működjön a kreatív affinitáshoz hasonlóan, szint*szint*3%-al növelje a háborús nyereséget (egyből érdemes lesz háborúzni - a vesztes viszont ettől nem veszít többet). Persze ki lehet találni neki más funkciót is. Mind a háború, mind a béke tornya legyen bontható, és legalább 20. szintig építhető - DE vagy egyik, vagy csak a másik.
Szerintem teljesen jogos, hogy a háború utáni béke a HÁBORÚRA vonatkozzon, ne a portyára. Ehhez nem kell háború csarnoka sem, teljesen jogos elvárás. Ugyanakkor az is jogos elvárás, hogy ne lehessen a kisebb szövetségeket farmolni.
Lenne pár javaslatom:
- Háború utáni béke csak hadüzenetre vonatkozzon, portyára ne. Nonszensz, hogy háború indításával békét érek el.
- A visszaélések elkerülése végett támadó fél NE kapitulálhasson - legyen vége a kamu háborúknak. Nem tudom milyen arányban fordul elő egyáltalán az, hogy a támadó kapitulál. Szerintem minimális, és valószínű annak is nagy része visszaélés. Tessék megfontolni, kinek üzensz hadat, és viselni a következményét!
- A béke tornya a háborús fosztogatás és a farmolás ellen védjen, ott viszont hatékonyan. Például úgy, hogy a transzcendális projekcióhoz hasonlóan kisebbnek látszik a lélekkút mérete, mégpedig szint*szint*10.000 LE-vel (10. szinten 100k-val). Vagy talán még jobb, hogy ha a szövetséget megtámadják háborúval, minden tag minden tulajdonsága ennyivel magasabb a háborús ellenfelek ellen (ha ők üzennek hadat, akkor természetesen nem).
- A kihívás nagyon jó ötlet, kerüljön be! (Bár ha a béka nem vonatkozik portyára, akkor már nem kell)
- Háború tornya: működjön a kreatív affinitáshoz hasonlóan, szint*szint*3%-al növelje a háborús nyereséget (egyből érdemes lesz háborúzni - a vesztes viszont ettől nem veszít többet). Persze ki lehet találni neki más funkciót is. Mind a háború, mind a béke tornya legyen bontható, és legalább 20. szintig építhető - DE vagy egyik, vagy csak a másik.
Dátum: 2009.04.16. 07:11:26
Idézet: MIvan - 2009.04.15. 18:45:28
TGY is felhúzhatja a háború csarnokát, nem tíltja meg senki.
Ott a 3-as opció, amivel a háború csarnokkal rendelkező szövetség tagjai, békeidőben is támadhatók.
Javaslom, olvasd el a hozzászólásokat, mielőtt válaszolsz. Például erre:
Idézet: Jeriko - 2009.04.15. 17:35:59
elég érdekes ezt válaszolni:
Idézet: MIvan - 2009.04.15. 18:45:28
Egyébként én is arra próbáltam célozni, hogy a kettes opció jó LENNE, ha nem egyedül vélekedünk így. Akkor inkább a hármas.
TGY is felhúzhatja a háború csarnokát, nem tíltja meg senki.
Ott a 3-as opció, amivel a háború csarnokkal rendelkező szövetség tagjai, békeidőben is támadhatók.
Javaslom, olvasd el a hozzászólásokat, mielőtt válaszolsz. Például erre:
Idézet: Jeriko - 2009.04.15. 17:35:59
Mi fel fogjuk építeni a háború tornyát.
elég érdekes ezt válaszolni:
Idézet: MIvan - 2009.04.15. 18:45:28
TGY is felhúzhatja a háború csarnokát, nem tíltja meg senki.
Egyébként én is arra próbáltam célozni, hogy a kettes opció jó LENNE, ha nem egyedül vélekedünk így. Akkor inkább a hármas.
Dátum: 2009.04.15. 17:37:44
McGee ötlete nagyon tetszik!
Dátum: 2009.04.15. 17:35:59
Idézet: Miklós - 2009.04.15. 15:48:12
Ebben miért vagy ennyire biztos? Mi van, ha nem építik fel?
Szerintem érdemes lenne kikérni az érintettek véleményét még azelőtt, hogy bekerül a torony a játékba.
Pár napja írtam belső fórumunkra:
- Azúr és Elit felhúz 5-ös béke csarnokát, hadat üzennek TGY-nek, majd buzogányt vezsnek a kezükbe és békésen kamrázzák egymást. TGY bármelyiket üti, az 50 győzelem órák alatt összejön (mert nem tudnak mást ütni). Vége a háborúnak, kezdődik a 21 nap béke. TGY nem tud se portyázni, se kamrázni, az erre fejlesztett szakértelmek semmire nem jók, a top karakterek minimum napi 20k LE veszteséget szednek össze, állatokat nem lehet fenntartani (morálgondok) stb. Ez alatt Elit és Azúr halálra tápolják egymást toronnyal, kínzókamrával, de még akár lebeszélt affinitásos csatákat is kockázat nélkül tudnak csinálni.
Nem hiszem, hogy ilyesmit csinálnának, de technikailag meg van rá a lehetőség. Azért is írtam le, hogy ezeknek elejét vegyük.
Mi fel fogjuk építeni a háború tornyát. Érdekelne, hogyan állnak ehhez a dologhoz az Elit Horda és az Azúr Légió illetékesei.
(Nem mellékesen jó lenne valamilyen módon áthidalni azt a problémát, hogy a legmagasabb szinteken levő játékosoknak igen gyakran nincs kivel harcolniuk - egyszerűen üres a portyalista.)
2. A felvetésetek az volt, hogy csak akkor támadhassák egymást a játékosok békében, ha mindketten rendelkeznek háború tornyával.
- A top szövetségek problémáját ez ugyanúgy meg fogja oldani, hiszen mindnyájan felépítik a háború tornyát...
- A top szövetségek problémáját ez ugyanúgy meg fogja oldani, hiszen mindnyájan felépítik a háború tornyát...
Ebben miért vagy ennyire biztos? Mi van, ha nem építik fel?
Szerintem érdemes lenne kikérni az érintettek véleményét még azelőtt, hogy bekerül a torony a játékba.
Pár napja írtam belső fórumunkra:
- Azúr és Elit felhúz 5-ös béke csarnokát, hadat üzennek TGY-nek, majd buzogányt vezsnek a kezükbe és békésen kamrázzák egymást. TGY bármelyiket üti, az 50 győzelem órák alatt összejön (mert nem tudnak mást ütni). Vége a háborúnak, kezdődik a 21 nap béke. TGY nem tud se portyázni, se kamrázni, az erre fejlesztett szakértelmek semmire nem jók, a top karakterek minimum napi 20k LE veszteséget szednek össze, állatokat nem lehet fenntartani (morálgondok) stb. Ez alatt Elit és Azúr halálra tápolják egymást toronnyal, kínzókamrával, de még akár lebeszélt affinitásos csatákat is kockázat nélkül tudnak csinálni.
Nem hiszem, hogy ilyesmit csinálnának, de technikailag meg van rá a lehetőség. Azért is írtam le, hogy ezeknek elejét vegyük.
Mi fel fogjuk építeni a háború tornyát. Érdekelne, hogyan állnak ehhez a dologhoz az Elit Horda és az Azúr Légió illetékesei.
(Nem mellékesen jó lenne valamilyen módon áthidalni azt a problémát, hogy a legmagasabb szinteken levő játékosoknak igen gyakran nincs kivel harcolniuk - egyszerűen üres a portyalista.)
Dátum: 2009.04.15. 14:16:07
Idézet: Dr_Faktor - 2009.04.15. 14:07:24
Persze, hiszen becsukott szemmel mindenki ugyanolyan ügyesen harcol, mintha látna, miért is kapna mínusz támadásokat - ha már meg akarjuk magyarázni.
nahde pl a vakítófénynél ha már ennyire megakarjuk magyarázni...elég ha az illető becsukja a szemét azt hupsz márnincs semmi para =)
Persze, hiszen becsukott szemmel mindenki ugyanolyan ügyesen harcol, mintha látna, miért is kapna mínusz támadásokat - ha már meg akarjuk magyarázni.
Dátum: 2009.04.14. 17:47:43
Én még egy dolgot betennék: a támadó fél ne kapitulálhasson. Jelenleg a háború rendszerével sajnos vissza is lehet élni. Ha máskor nem, 3 hét múlva úgyis véget ér a háború
Dátum: 2009.04.12. 08:03:27
Ezt még régebben csináltam, ha van rá igény, szívesen felfrissítem majd az új szakértelmekkel, illetve megcsinálom, hogy elmentse az adatokat, ne kelljen mindig újra mindent beírni:
http://jeriko.hu/vegzet.html
http://jeriko.hu/vegzet.html
Dátum: 2009.04.10. 14:48:57
Idézet: MIvan - 2009.04.10. 02:01:26
Egyetlen problémám van a hozzászólásoddal:
Amit te akarsz, az egy minél tökéletesebb valóságszimulátor - semmi köze nincs a játékhoz. Ez az utolsó példád meg nem is értem, hogy jön a képbe.
EZ EGY JÁTÉK. Azért vannak pl. szint szerinti kategóriák, hogy igazságosabb legyen (a valóságban egy kategóriában indul az, aki két éve kezdett el futni, meg az is, aki már 15 éve teszi. Meg az is, aki mezítláb fut, meg az is, akinek a Nike külön mérnökcsapata tervezi az egyedi cipőjét. Itt viszont NEM (ne hozd fel a súlycsoportokat, az teljesen másról szól). A játékban nem az a lényeg, hogy megtudjuk, ki a világbajnok, hanem az, hogy jól szórakozzunk.
Mielőtt tovább ontanátok a remek ötleteket a viadal megreformálásáról, egy kis szituációs gyakorlat:
Sportolsz. Elég jól futsz. Elmész a versenyre amire keményen edzettél. Az esélyesek között tartanak számon. Felállsz a többi versenyzővel a startvonalhoz. Megjelenik valaki és odaballag a bíróhoz, és elkezdi ecsetelni, hogy ő most nagyon szomorú, mert még soha nem nyert futóversenyt. Igaz nem is valami jó futó, és edzésen sem volt még soha. Da ha megengednék, hogy ő most féltávról induljon, kicsivel a startpisztoly elsütése előtt, talán megnyerné a versenyt, és akkor nagyon boldog lenne.
Korrektnek tartanád ha megtehetné?
Sportolsz. Elég jól futsz. Elmész a versenyre amire keményen edzettél. Az esélyesek között tartanak számon. Felállsz a többi versenyzővel a startvonalhoz. Megjelenik valaki és odaballag a bíróhoz, és elkezdi ecsetelni, hogy ő most nagyon szomorú, mert még soha nem nyert futóversenyt. Igaz nem is valami jó futó, és edzésen sem volt még soha. Da ha megengednék, hogy ő most féltávról induljon, kicsivel a startpisztoly elsütése előtt, talán megnyerné a versenyt, és akkor nagyon boldog lenne.
Korrektnek tartanád ha megtehetné?
Egyetlen problémám van a hozzászólásoddal:
Amit te akarsz, az egy minél tökéletesebb valóságszimulátor - semmi köze nincs a játékhoz. Ez az utolsó példád meg nem is értem, hogy jön a képbe.
EZ EGY JÁTÉK. Azért vannak pl. szint szerinti kategóriák, hogy igazságosabb legyen (a valóságban egy kategóriában indul az, aki két éve kezdett el futni, meg az is, aki már 15 éve teszi. Meg az is, aki mezítláb fut, meg az is, akinek a Nike külön mérnökcsapata tervezi az egyedi cipőjét. Itt viszont NEM (ne hozd fel a súlycsoportokat, az teljesen másról szól). A játékban nem az a lényeg, hogy megtudjuk, ki a világbajnok, hanem az, hogy jól szórakozzunk.
Dátum: 2009.04.09. 20:21:24
Összefoglalva, ami az eddigiekből tetszett, meg még pár ötlet:
- Igen jó ötletnek tartom, hogy ne két nap legyen a nevezési idő, hanem legalább két hét. Magasabb szinteken már 4-5 szint van egy kategóriában, ami óriási különbség. A hosszú nevezési idővel ezt lényegesen igazságosabbá lehetne tenni. Akár az is jó lenne, hogy a viadal után rögtön lehessen jelentkezni a következőre.
- Meg lehessen nézni a többiek csatáit
- Meg lehessen nézni valahogy a "sorsolási fát".
- A csatákról ne lehessen látni elős pillantásra, hogy nyertél, vagy vesztettél (az első csatára legyen link, ha azt megnyitottad, akkor már lehessen látni a következőt stb.)
Új ötletek:
- Valahogy elejét venném annak, hogy egy ember folyamatosan több érmet szerezhessen (itt Sharpára, Nephilára stb. gondolok, nem tartom jó ötletnek, hogy valószínű elkövetkező bajnokikon is fognak még jópárszor nyerni). Vagy ne indulhasson aki már nyert, vagy az eredménye ne számítson (ne ejthessen ki senkit), vagy kapjanak sokkal több büntetést az éremre (elvileg most a bajnoki medál bajnokin mínusz egyet ad minden tulajdonságra - ez lehetne akár -3 is). A győzetesek kerüljenek be a dicsőség csarnokába, vagy a nevük kerüljön fel az Örök Emlék oszlopára, de ha így marad a rendszer, pár hónap múlva minden kategóriát a szintvisszamaradt ("pók") karakterek fognak nyerni.
- Tudom, hogy már a kezdő hozzászólásban szerepelt, hogy ne változtassuk meg a bajnokság rendszerét, de nekem a svájci rendszer tetszene. Nem lenne első körös kieső, mindenkinek lenne 4-5 csatája, aminek egy részét hasonló erősségű ellenféllel vívja, valamint nagyjából mindenki be tudná határolni, hol áll kategórián belül. Anno a TF-en is ez volt, és szerintem bevált.
- Lehetne több fajta kategória a hagyományoson kívül (de mindenki csak egyben - amit kiválaszt - indulhasson):
- Állat nélküli harc
- Két varázslatkörös harc
- Állatviadal (csak állatok harcolnak, a gazdik másodlagos sebzései esetleg beszámíthatnak)
- Adott TÖ és SZÖ-vel határolt kategóriák szerinti harc (pl max. 500 TÖ, max 700 TÖ, max. 900 TÖ stb.
- Lehetne csinálni szövetségek közötti bajnokságot (tagok össz. szintszáma alapján kategorizálva a szövetségeket): A szövetségek tagjai szint vagy TÖ függvényében párokba állnak, vívnak egy harcot. Akinek elfogy az életpontja, az kiesik, a többiek folytatják a következő körben - körök között nincs gyógyulás, VP-regeneráció, esetleg egy manaregent vagy sebgyógyítástól függő gyógyítást el lehet sütni. Az a szövetség győz, akinek a végén állva marad tagja.
- Igen jó ötletnek tartom, hogy ne két nap legyen a nevezési idő, hanem legalább két hét. Magasabb szinteken már 4-5 szint van egy kategóriában, ami óriási különbség. A hosszú nevezési idővel ezt lényegesen igazságosabbá lehetne tenni. Akár az is jó lenne, hogy a viadal után rögtön lehessen jelentkezni a következőre.
- Meg lehessen nézni a többiek csatáit
- Meg lehessen nézni valahogy a "sorsolási fát".
- A csatákról ne lehessen látni elős pillantásra, hogy nyertél, vagy vesztettél (az első csatára legyen link, ha azt megnyitottad, akkor már lehessen látni a következőt stb.)
Új ötletek:
- Valahogy elejét venném annak, hogy egy ember folyamatosan több érmet szerezhessen (itt Sharpára, Nephilára stb. gondolok, nem tartom jó ötletnek, hogy valószínű elkövetkező bajnokikon is fognak még jópárszor nyerni). Vagy ne indulhasson aki már nyert, vagy az eredménye ne számítson (ne ejthessen ki senkit), vagy kapjanak sokkal több büntetést az éremre (elvileg most a bajnoki medál bajnokin mínusz egyet ad minden tulajdonságra - ez lehetne akár -3 is). A győzetesek kerüljenek be a dicsőség csarnokába, vagy a nevük kerüljön fel az Örök Emlék oszlopára, de ha így marad a rendszer, pár hónap múlva minden kategóriát a szintvisszamaradt ("pók") karakterek fognak nyerni.
- Tudom, hogy már a kezdő hozzászólásban szerepelt, hogy ne változtassuk meg a bajnokság rendszerét, de nekem a svájci rendszer tetszene. Nem lenne első körös kieső, mindenkinek lenne 4-5 csatája, aminek egy részét hasonló erősségű ellenféllel vívja, valamint nagyjából mindenki be tudná határolni, hol áll kategórián belül. Anno a TF-en is ez volt, és szerintem bevált.
- Lehetne több fajta kategória a hagyományoson kívül (de mindenki csak egyben - amit kiválaszt - indulhasson):
- Állat nélküli harc
- Két varázslatkörös harc
- Állatviadal (csak állatok harcolnak, a gazdik másodlagos sebzései esetleg beszámíthatnak)
- Adott TÖ és SZÖ-vel határolt kategóriák szerinti harc (pl max. 500 TÖ, max 700 TÖ, max. 900 TÖ stb.
- Lehetne csinálni szövetségek közötti bajnokságot (tagok össz. szintszáma alapján kategorizálva a szövetségeket): A szövetségek tagjai szint vagy TÖ függvényében párokba állnak, vívnak egy harcot. Akinek elfogy az életpontja, az kiesik, a többiek folytatják a következő körben - körök között nincs gyógyulás, VP-regeneráció, esetleg egy manaregent vagy sebgyógyítástól függő gyógyítást el lehet sütni. Az a szövetség győz, akinek a végén állva marad tagja.
Dátum: 2009.04.08. 18:03:49
Idézet: Miklós - 2009.04.08. 12:12:15
Kocossal messzemenőleg egyetértek. Már most is nagyon nagyok az aránytalanságok szövetségen belül. Nálunk például van aki 200.000 sebzést ütött már epikusba, de az átlag 80.000-et sem éri el, és a szövetség harmada van 30.000 alatt. Ez ugye kincspontokban 200-80-30-at jelent, ami minimum plusz egy tárgy az erősebb karaktereknek. Ha gyakrabban lehet ütni az epikust, azt megint az erősebb karakterek tudják jobban kihasználni.
Idézet: Miklós - 2009.04.08. 12:12:15
A tárgyak árának növelésével inkább azt fogod elérni, hogy egyre kevesebbet vásárolnak meg. Már most is gyakori, hogy 12 szintenként cserélünk tárgyakat, ha megdrágulnak, még ritkábban lesz vásárlás. Sokkal értelmesebb a palota százalékát felvinni legalább 3%-ra.
A kincseskamrát meg nem azért építi senki, hogy gyakrabban tudjon epikust ütni, hanem azért, hogy legyen hol leveretnie magát, mert az epikus nem kerül pp-be.
Idézet: Miklós - 2009.04.08. 12:12:15
Szerintem amit írtam, az éppen csökkentené a szivatós jelleget.
A citadella például olyan dolog, amivel tökéletesen el lehet lehetetleníteni egy kisebb szövetséget - de némi szervezéssel egy nagyobbat is. Ha e helyett pl. egy karaktert sebezne (X naponkénti használhatósággal), inkább taktikai elemmé változna.
Ugyanígy az átokpiramis, ami jelenleg nem szivatós épület, inkább semmi másra nem jó, mint VP-költésre.
Ha valakire rárakva mínuszt kapna a szövetségem támadásakor, ez is taktikai elemmé változna. Természetesen itt is meg lehet oldani, hogy csak X naponta lehessen valakire rakni, vagy ha egy újabb szövetség rakja valakire, az előző törlődik stb. Mert természetesen nem az a cél, hogy egy karaktert folyamatosan lehessen szivatni, vagy ellehetetleníteni a játékát.
De végülis nem gond, ha használhatatlan épületek vannak a játékban, illetve csak annyiban, hogy a rájuk fordított időt és energiát hasznosabb dolgokba lehetett volna / lehetne fektetni.
Kocos: Ellenkezőleg. A szaki lehetővé teszi, hogy az egy idő után mindenképp "beragadó" top szövik is tovább mehessenek, és emellett a kisebb szövik (akadémia turizmus!!!) is tolhassák az epikusokat. Attól pedig nem tartok, hogy szövin belül egyenlőtlenség keletkezik, a szövetségek ezt elég jól elrendezik a saját soraikon belül.
Kocossal messzemenőleg egyetértek. Már most is nagyon nagyok az aránytalanságok szövetségen belül. Nálunk például van aki 200.000 sebzést ütött már epikusba, de az átlag 80.000-et sem éri el, és a szövetség harmada van 30.000 alatt. Ez ugye kincspontokban 200-80-30-at jelent, ami minimum plusz egy tárgy az erősebb karaktereknek. Ha gyakrabban lehet ütni az epikust, azt megint az erősebb karakterek tudják jobban kihasználni.
Idézet: Miklós - 2009.04.08. 12:12:15
A palotával kapcsolatban annyit tudok segíteni, hogy a magasabb szintű tárgyak árát (amit még nem vett senki) jelentősen megnövelem. A kincseskamrát nem akarom piszkálni, szerintem jó úgy, ahogy van.
A tárgyak árának növelésével inkább azt fogod elérni, hogy egyre kevesebbet vásárolnak meg. Már most is gyakori, hogy 12 szintenként cserélünk tárgyakat, ha megdrágulnak, még ritkábban lesz vásárlás. Sokkal értelmesebb a palota százalékát felvinni legalább 3%-ra.
A kincseskamrát meg nem azért építi senki, hogy gyakrabban tudjon epikust ütni, hanem azért, hogy legyen hol leveretnie magát, mert az epikus nem kerül pp-be.
Idézet: Miklós - 2009.04.08. 12:12:15
Az átokpiramis és citadella szivatós jellegének erősítésével nem értek egyet.
Szerintem amit írtam, az éppen csökkentené a szivatós jelleget.
A citadella például olyan dolog, amivel tökéletesen el lehet lehetetleníteni egy kisebb szövetséget - de némi szervezéssel egy nagyobbat is. Ha e helyett pl. egy karaktert sebezne (X naponkénti használhatósággal), inkább taktikai elemmé változna.
Ugyanígy az átokpiramis, ami jelenleg nem szivatós épület, inkább semmi másra nem jó, mint VP-költésre.
Ha valakire rárakva mínuszt kapna a szövetségem támadásakor, ez is taktikai elemmé változna. Természetesen itt is meg lehet oldani, hogy csak X naponta lehessen valakire rakni, vagy ha egy újabb szövetség rakja valakire, az előző törlődik stb. Mert természetesen nem az a cél, hogy egy karaktert folyamatosan lehessen szivatni, vagy ellehetetleníteni a játékát.
De végülis nem gond, ha használhatatlan épületek vannak a játékban, illetve csak annyiban, hogy a rájuk fordított időt és energiát hasznosabb dolgokba lehetett volna / lehetne fektetni.
Dátum: 2009.04.07. 16:50:45
Idézet: Miklós - 2009.04.07. 14:19:24
Legjobban az Elit és az Azúr "élősködik" ezen a kínzókamra által. Kicsit érdemes lenne beleolvasni a fórumukba. Mert uyge annak sincs akadálya, hogy egymást kamrázzák.
Idézet: Miklós - 2009.04.07. 14:19:24
Néhány épültet nem ártana revízió alá vonni. Pl. azokat, amelyek a lélekenergiát védik. Ezek szintenként (amit pár százezer LE felépíteni) 2%-al mérséklik csatában az LE veszteséget. Az a helyzet, többe kerül egy szintet felépíteni, mint amennyi LE-t valaha is meg tud védeni. (Többmillió LE-t kellene veszítsen a szövetség ahhoz, hogy megérje.) Értelmetlen felépíteni.
Aztán ott a mágustorony. Csak azért építette mindenki, mert előfeltétele volt valaminek. Ha az építésére szánt LE-ért italokat veszel a lélekkufárnál, sokkal jársz.
Palota: 2% kedvezményt ad, 8. szinten kb. 500k LE-ért. Azaz legalább 25millió (építéssel 8 millió) LE-ért kellene vásárolni, hogy legyen értelme.
Citadellát eleve kerüli mindenki - joggal.
Átokpiramis: magas szinten eleve kevés LE-t lehet szerezni, annak a 20%-a még kevesebb. Ráadásul teljesen kiszámíthatatlan. A leghasznosabb funciója az, hogy lehet vele VP-t költeni, így egyszerűen megcsinálható 1-2 küldetés.
Energiakristályosító: megint csak több őskőből épül, mint amit termel. 7. szint 700 őskő, egy őskővel akpunk többet, mint a 6. szintért, tehát 700 szintet kell lépnie 35 tagnak, hogy megérje. Ez fejenként 20 szint - durván fél év.
Kennel: Ha naponta csak egy nyertes portyával többet tudok csinálni, attól már többet fejlődik az állatom, mint ha 1-es helyett 10-es kennelbe küldöm be.
Kincseskamra: ha megnézed, egyetlen szövetség se üti nemhogy 2 napnál, de 3 napnál sűrűbben sem az epikus lényeket - nem ok nélkül. Ennek az épületnek sincs jelenlegi formájában sok értelme.
Némi módosítással ezekből az épületekből lehetne használható dolgokat készíteni. Pár tipp:
Átokpiramis: Akire rakják, ha a szövetség valamelyik tagjára támad (csak ha ő támad) kap -5% támadást, -5% védekezést, -5% IQ-t
Citadella: Lehessen vele karakterekre lőni (szövetségek helyett). A karakter nulla ÉP-be kerül. Egy karakterre csak X naponta egyszer használható (X legalább 3). Háborúban jól jöhet.
Kincseskamra: adjon plusz támadást, védekezést, IQ-t epikus ellen. Mondjuk amennyi a szintje, annyit.
Palota: Gyorsíthatná az ÉP regenerációt (kellemesebb körülmények közötti pihenés), vagy adjon több % kedvezményt (főleg a magasabb szinteken).
Lélekpajzs: adjon legalább 5%-ot, és működjön mind támadáskor, mind védekezéskor (mint most aurapajzs).
Aurapajzs: nem lehet olyan végzeturat kémgömbözni, akinek magasabb az aurapajzsa mint a tietek (egyenlőnél lehet). Emellett szint*10% esélye van, hogy ha kémgömböznek, arról jelentést kapsz az eseményeknél. Emellett csökkenti az átokpiramis hatását (esetleg le lehet vele valahogy szedni).
El kell ismernem, az EH és AL húzása ötletes, a játékosok mindig tudnak új dolgokkal előrukkolni. Azért ez egy kicsit megszorító, hogy valaki csak minden második nap vadászhat, nem pedig akkor, amikor csak akar, ráér, és esetleg szüksége van rá. Ráadásul, ahogy írtátok, a TGY ezen elég szépen tud élősködni a kínzókamra által
Legjobban az Elit és az Azúr "élősködik" ezen a kínzókamra által. Kicsit érdemes lenne beleolvasni a fórumukba. Mert uyge annak sincs akadálya, hogy egymást kamrázzák.
Idézet: Miklós - 2009.04.07. 14:19:24
néztem a TGY épületeit, ott azért van még mit építeni.
Néhány épültet nem ártana revízió alá vonni. Pl. azokat, amelyek a lélekenergiát védik. Ezek szintenként (amit pár százezer LE felépíteni) 2%-al mérséklik csatában az LE veszteséget. Az a helyzet, többe kerül egy szintet felépíteni, mint amennyi LE-t valaha is meg tud védeni. (Többmillió LE-t kellene veszítsen a szövetség ahhoz, hogy megérje.) Értelmetlen felépíteni.
Aztán ott a mágustorony. Csak azért építette mindenki, mert előfeltétele volt valaminek. Ha az építésére szánt LE-ért italokat veszel a lélekkufárnál, sokkal jársz.
Palota: 2% kedvezményt ad, 8. szinten kb. 500k LE-ért. Azaz legalább 25millió (építéssel 8 millió) LE-ért kellene vásárolni, hogy legyen értelme.
Citadellát eleve kerüli mindenki - joggal.
Átokpiramis: magas szinten eleve kevés LE-t lehet szerezni, annak a 20%-a még kevesebb. Ráadásul teljesen kiszámíthatatlan. A leghasznosabb funciója az, hogy lehet vele VP-t költeni, így egyszerűen megcsinálható 1-2 küldetés.
Energiakristályosító: megint csak több őskőből épül, mint amit termel. 7. szint 700 őskő, egy őskővel akpunk többet, mint a 6. szintért, tehát 700 szintet kell lépnie 35 tagnak, hogy megérje. Ez fejenként 20 szint - durván fél év.
Kennel: Ha naponta csak egy nyertes portyával többet tudok csinálni, attól már többet fejlődik az állatom, mint ha 1-es helyett 10-es kennelbe küldöm be.
Kincseskamra: ha megnézed, egyetlen szövetség se üti nemhogy 2 napnál, de 3 napnál sűrűbben sem az epikus lényeket - nem ok nélkül. Ennek az épületnek sincs jelenlegi formájában sok értelme.
Némi módosítással ezekből az épületekből lehetne használható dolgokat készíteni. Pár tipp:
Átokpiramis: Akire rakják, ha a szövetség valamelyik tagjára támad (csak ha ő támad) kap -5% támadást, -5% védekezést, -5% IQ-t
Citadella: Lehessen vele karakterekre lőni (szövetségek helyett). A karakter nulla ÉP-be kerül. Egy karakterre csak X naponta egyszer használható (X legalább 3). Háborúban jól jöhet.
Kincseskamra: adjon plusz támadást, védekezést, IQ-t epikus ellen. Mondjuk amennyi a szintje, annyit.
Palota: Gyorsíthatná az ÉP regenerációt (kellemesebb körülmények közötti pihenés), vagy adjon több % kedvezményt (főleg a magasabb szinteken).
Lélekpajzs: adjon legalább 5%-ot, és működjön mind támadáskor, mind védekezéskor (mint most aurapajzs).
Aurapajzs: nem lehet olyan végzeturat kémgömbözni, akinek magasabb az aurapajzsa mint a tietek (egyenlőnél lehet). Emellett szint*10% esélye van, hogy ha kémgömböznek, arról jelentést kapsz az eseményeknél. Emellett csökkenti az átokpiramis hatását (esetleg le lehet vele valahogy szedni).
Dátum: 2009.04.07. 11:23:39
Idézet: Mortimer - 2009.04.06. 23:54:05
Idézem kicsit önmagamat:
Idézet: Jeriko - 2009.03.26. 12:34:34
Durván egy hónapja írtam, hogy a toronycsökkenés a felmerült ötletek közül csupán a legkevésbé rossz megoldás, alapjaiban kellene változtatni a torony működésén.
Jelen feltételek mellett úgy gondolom, hogy a top3 szövetségen kívül senki más nem fogja birtokolni a tornyot. A manakonstrukció megjelenése még jobban eltorzította az arányokat: egy 30 fős szövetségben hiába nő napi 5000 LE-vel a torony birtoklásáért kapott büntetés, ha ezt (maximális manakonstrukcióval számolva) fejenként napi plusz 20 (!) varázsponttal ellensúlyozni lehet.
Bár a mi szövetségünk birtokolja a tornyot, azt kell mondjam megérett a torony az újabb módosításra.
Idézet: Jeriko - 2009.02.25. 12:04:27
Ha ez így lesz, teljesen illuzórikus a 20-30-napos ciklus, mert folyamatosan nőnie kell a birtoklási időtartamnak.
Ha viszont nem így lesz, és megmarad a 20-30 napos ciklus, akkor oda jutunk, hogy többe kerül a tornyot megszerezni, mint a birtoklásért kapott jutalom.
Ezt magyarázom már egy ideje. Nem jó a jelenlegi rendszer.
Idézet: Jeriko - 2009.02.25. 11:45:50
Úgy érzem, teljesen új elgondolásokra van szükség a torony működését illetően, nem ad-hoc módosításokra.
Ehhez még érdemes hozzávenni, hogy egy-két héten belül a TGY számára nem lesz más értelmesen építhető épület, csak a torony.
Érdemes lenne a többit használhatóvá tenni (nem véletlenül mindenkinél alacsonyak), vagy újakat berakni.
Akárhogy nézem, ha okosak, mindketten tovább fogják birtokolni, mint ti. Most mindkettejüké 70-es. Ha optimális megoldásra törekednek, akkor abban állapodtak meg, hogy egyik nap az egyiké, másik nap a másiké a torony. Ez azért is optimális, mert ha kétnaponta vadásznak, akkor a teljes előnyt megkapják érte mindketten, ráadásul figyelhetik is egymást közben, hogy a másik betartja-e a megállapodást. Harmadrészt 80 nap lesz, mire 30-ra csökken mindkettejük tornya, azaz fejenként 40 napig garantáltan az övék, majdnem ugyanannyi ideig, mint a tiétek volt, de a szintnövekedés miatt ők jóval több LE-t profitálnak belőle.
Kizártnak tartom, hogy Miklós eredeti célja ez lett volna, csak a toptrió előnyét sikerült konzerválni és bebetonozni
Kizártnak tartom, hogy Miklós eredeti célja ez lett volna, csak a toptrió előnyét sikerült konzerválni és bebetonozni
Idézem kicsit önmagamat:
Idézet: Jeriko - 2009.03.26. 12:34:34
Durván egy hónapja írtam, hogy a toronycsökkenés a felmerült ötletek közül csupán a legkevésbé rossz megoldás, alapjaiban kellene változtatni a torony működésén.
Jelen feltételek mellett úgy gondolom, hogy a top3 szövetségen kívül senki más nem fogja birtokolni a tornyot. A manakonstrukció megjelenése még jobban eltorzította az arányokat: egy 30 fős szövetségben hiába nő napi 5000 LE-vel a torony birtoklásáért kapott büntetés, ha ezt (maximális manakonstrukcióval számolva) fejenként napi plusz 20 (!) varázsponttal ellensúlyozni lehet.
Bár a mi szövetségünk birtokolja a tornyot, azt kell mondjam megérett a torony az újabb módosításra.
Idézet: Jeriko - 2009.02.25. 12:04:27
Ha ez így lesz, teljesen illuzórikus a 20-30-napos ciklus, mert folyamatosan nőnie kell a birtoklási időtartamnak.
Ha viszont nem így lesz, és megmarad a 20-30 napos ciklus, akkor oda jutunk, hogy többe kerül a tornyot megszerezni, mint a birtoklásért kapott jutalom.
Ezt magyarázom már egy ideje. Nem jó a jelenlegi rendszer.
Idézet: Jeriko - 2009.02.25. 11:45:50
Úgy érzem, teljesen új elgondolásokra van szükség a torony működését illetően, nem ad-hoc módosításokra.
Ehhez még érdemes hozzávenni, hogy egy-két héten belül a TGY számára nem lesz más értelmesen építhető épület, csak a torony.
Érdemes lenne a többit használhatóvá tenni (nem véletlenül mindenkinél alacsonyak), vagy újakat berakni.
Dátum: 2009.04.06. 13:09:05
Csak egy észrevétel: a háború tornya NE a háború rendszere észszerűsítésének feltétele legyen. A háború rendszerét mindenképpen meg kell reformálni - alapjaiban.
A háború tornya az valami bónusz legyen, ne ettől függjön, hogy érdemes-e háborút vívni.
A háború tornya az valami bónusz legyen, ne ettől függjön, hogy érdemes-e háborút vívni.
Dátum: 2009.04.06. 13:04:07
Itt elég lenne annyit csinálni, hogy az új tag hiába lép be, de azokban a háborúkban, amelyek még az ő belépése előtt indultak (a belépés is le van tárolva, a háború indulása is), ő ne vehessen részt (harcolhatm de nem tud a szövetségnek pontot nyerni, és ha őt ütik, azért az ellenfél sem kap pontot).
Ezzel együtt úgy lenne igazságos, hogy ha valaki kilép, attól még ha tagja volt a szövetségnek egy háborúban, az ő csatái viszont számítsanak a háborúba.
Ezzel együtt úgy lenne igazságos, hogy ha valaki kilép, attól még ha tagja volt a szövetségnek egy háborúban, az ő csatái viszont számítsanak a háborúba.
Dátum: 2009.04.05. 20:38:33
Idézet: Mortimer - 2009.04.05. 13:30:23
Engem is meglepett hogy ennyi ideig tétlenkedett a többi szövetség - mert nem rajtunk múlt, hogy ennyi ideig nálunk hagyták -, de ezúton is köszönjük!
No, csak úgy rögzítésképpen, kb. 45 nap volt a birtoklás.
Engem is meglepett hogy ennyi ideig tétlenkedett a többi szövetség - mert nem rajtunk múlt, hogy ennyi ideig nálunk hagyták -, de ezúton is köszönjük!
Dátum: 2009.04.03. 15:13:14
Idézet: Birka - 2009.04.02. 12:45:02
Gondolom 12. építési helyemmel én vagyok az egyik rabszolga. Szövetségi társaimmal együtt, mivel a top20 építőből jelenleg 12 helyen mi állunk.
Nevetséges.
Gondolom Leinád, Ariel, Petur, Deron is mind-mind rabszolgák...
Esetleg nem fordulhat elő, hogy MEGÉRI építkezni? Persze lehet, hogy a top-karakterek mind hülyék.
Amíg nincs semmilyen korlát, hogy egy karakter mennyit építhet, addig ugyan úgy meglesznek ezek az anomáliák...
Utólag bevezetni egy építés korlátot meg nem lenne korrekt, akármilyen extrém határokkal, mert már vannak „elszállt” építészek...
Utólag bevezetni egy építés korlátot meg nem lenne korrekt, akármilyen extrém határokkal, mert már vannak „elszállt” építészek...
Gondolom 12. építési helyemmel én vagyok az egyik rabszolga. Szövetségi társaimmal együtt, mivel a top20 építőből jelenleg 12 helyen mi állunk.
Nevetséges.
Gondolom Leinád, Ariel, Petur, Deron is mind-mind rabszolgák...
Esetleg nem fordulhat elő, hogy MEGÉRI építkezni? Persze lehet, hogy a top-karakterek mind hülyék.
Dátum: 2009.04.03. 15:08:55
Bajnoki előtt az állatok nem gyógyulnak fel.
Javaslatok -> Aukció
Dátum: 2009.04.01. 17:39:21
Még egy dolog a csp-ért és pp-ért vásárolható dukátról: nagyon sokan karakter van, és valószínű nagyon sokan lennének, akik minden nap beváltanának pár csp-t dukátra annak reményében, hogy egyszer tudnak valami értékeset vásárolni. Több mint valószínű, hogy sokkal több dukátot vásárolnának így az emberek, mint amennyi dukát elhagyja a játékot megvásárolt tárgyak formájában (mindenkinél szép lassan halmozódna), ami ahhoz vezetne, hogy elinflálódik a dukát értéke. Egyre több és több dukátért lehetne vásárolni, ami gyakorlatilag oda vezetne, hogy aki nem kezdte el rögtön az elején beváltani a csp-t vagy pp-t dukátra, az gyakorlatilag sose fog vásárolni.
(Hasonló folyamat játszódik le szerintem minden szövetségben az epikus tárgyak licitje során, egyre több és több kincspontért lehet megvásárolni a tárgyakat: az elején még 10-20 pontért mentek, aztán száz fölé értünk, lassan már többszáz lesz az alaplicit a leggyengébb dolgokra is).
Mindezzel csak azt akarom mondani, nagyon alaposan végig kell gondolni a csp és pp beváltását, ahogy azt is, mennyi és milyen tárgy kerül be adott idő alatt a játékba. Igazán jól akkor lenne kiegyensúlyozva a játék, ha a képződő dukátok száma nagyjából azonos lenne a megvásárolt tárgyakért kifizetett dukátokkal azonos idő alatt.
A Mikéós által említett progrsszív dukátvásárlási módot jónak tartom, mert önszabályozó. csp-ért és pp-ért viszont nem adnék dukátot.
Még egy dolog: a bajnoki medálban az a durva, hogy nem foglal se gyűrű, se nyaklánc helyet. Mivel egyelőre nincs másik ilyen tárgy, ezért pótolhatatlan érték.
(Hasonló folyamat játszódik le szerintem minden szövetségben az epikus tárgyak licitje során, egyre több és több kincspontért lehet megvásárolni a tárgyakat: az elején még 10-20 pontért mentek, aztán száz fölé értünk, lassan már többszáz lesz az alaplicit a leggyengébb dolgokra is).
Mindezzel csak azt akarom mondani, nagyon alaposan végig kell gondolni a csp és pp beváltását, ahogy azt is, mennyi és milyen tárgy kerül be adott idő alatt a játékba. Igazán jól akkor lenne kiegyensúlyozva a játék, ha a képződő dukátok száma nagyjából azonos lenne a megvásárolt tárgyakért kifizetett dukátokkal azonos idő alatt.
A Mikéós által említett progrsszív dukátvásárlási módot jónak tartom, mert önszabályozó. csp-ért és pp-ért viszont nem adnék dukátot.
Még egy dolog: a bajnoki medálban az a durva, hogy nem foglal se gyűrű, se nyaklánc helyet. Mivel egyelőre nincs másik ilyen tárgy, ezért pótolhatatlan érték.
Dátum: 2009.04.01. 17:22:03
Idézet: Petur - 2009.04.01. 15:50:31
4. Vannak a játékban más területek, ahol sokkal jobban elkélne a figyelem és az energia. Miért kössük le Miklós és Baraty kapacitását egy ilyen másodlagos kérdéssel, amikor ezt az időt fordíthatná olyan dolgokra is, amik színesítik a játékot.
Tulajdonképpen már a felejtés jelenlegi működésére szánt figyelmet és energiát is fordíthatták volna olyasmire, ami színesíti a játékot
4. Vannak a játékban más területek, ahol sokkal jobban elkélne a figyelem és az energia. Miért kössük le Miklós és Baraty kapacitását egy ilyen másodlagos kérdéssel, amikor ezt az időt fordíthatná olyan dolgokra is, amik színesítik a játékot.
Tulajdonképpen már a felejtés jelenlegi működésére szánt figyelmet és energiát is fordíthatták volna olyasmire, ami színesíti a játékot