Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Prisma

Dátum: 2009.09.24. 14:53:28
Miklós, sajnos egyáltalán nincs igazad. A sebgyógyítást nem lehet összehasonlítani egy új szakértelemmel, mert nem az. Van, aki sebgyógyításra költötte a lét, van, aki másra, pl. vastag bőrre. Azzal, hogy sebgyógyítást kötelezővé teszed, azt mondod, hogy szerinted aki sebgyógyítást fejlesztett, az a te kedved szerint fejlesztette a karakterét, aki vastag bőrt, az meg nem, és ezért ugyanazért a funkcióért az költsön több lét. Mert márpedig a vastag bőrt fejlesztett karakternek többe fog kerülni. Ha viszont a játékvezetés szerint az a helyes, hogy sebgyógyítást kell fejleszteni, akkor miért nincs ez kiírva a szakértelemhez?

Továbbra sem értem, hogy miért nem megoldás az, hogy csak 16%-ig üt le az egyéni epikus?
Dátum: 2009.09.24. 13:42:37
Szerintem kifejezetten rossz ötlet a sebgyógyítás mint feltétel. A sebgyógyítás rengeteg játékos számára tökéletesen értelmetlen szakértelem. Már elnézést, de ez is olyan arrogáns dolog, mint Zarknodnál a VP felezés volt. Ez olyan "akkor is azt csinálod, amit mondok, vagy megbüntetlek" jellegű. Nem értem, hogy miért nem lehet úgy megoldani ezt, hogy ne kényszerítsünk sokakat olyanra, amit nem akarnak.

Már javasoltam, és többen azt írták, hogy jó ötlet, de leírom még egyszer, mert látom elsikkadt:
Az egyéni epikus ne tudjon 15% alá ütni. Ennyire egyszerű. Nincsen szükség büntetésre sem, sem pedig arra, hogy bármilyen feltétele legyen a csatának. Ez az egész vita azért indult, hogy ne lehessen leveretésre használni. Ha az egyéni epikus csak 16%-ig tud leütni, az egy csapásra megoldja a problémát. Ha pedig ilyenkor vesztettnek minősül a csata, akkor van negatív visszacsatolás is.
Dátum: 2009.09.24. 11:35:29
No de miért lenne ez büntetés? Ebből csak előnye származik. Nem kell rettegve rányomnia az epikus támadásra, hátha közben már leütötték. Időt sem veszít, mert csak egyszer rá kell kattintania a csatáira, amit amúgy is megtenne, mert csak meg akarja nézni, ki ütötte le.

Ráadásul ehhez már megvan a flag is, nem kell külön fejleszteni. Amikor van olyan csatád, amit nem láttál, sárgával kiemelődik az eddigi csatáid link. Igazából mindegy, hogy flaggel van-e megoldva vagy máshogy, a lényeg, hogy a szerver tudja, hogy mikor kell sárgítani, vagyis mikor ütöttek le. Tehát egyetlen IF-fel elég kibővíteni az epikus támadás gombot.

Nekem sajnos nem tetszik, hogy gyógyitallal védelmet lehet szerezni. Pont, hogy csökkenteni akarjuk az ilyen lehetőségeket...
Dátum: 2009.09.24. 09:49:05
Az 5 perc lehet, hogy sok, de biztosan be lehet úgy állítani, hogy jól működjön.

Mondok akkor jobbat. Ha az eddigi csatáid link sárga lenne, akkor nem lehet epikust támadni. Így nincsen egyetlen másodperc felesleges várakozás sem, ugyanakkor nem lehet megtámadni az epikust, ha nem láttad az utolsó csatádat.
Dátum: 2009.09.24. 09:25:52
Megismétlem, amit már írtam: ne lehessen epikust támadni, ha 5 percen (esetleg más időintervallumon) belül csatázott a karakter. Ez teljesen megszünteti a két klikk közötti leütés miatti buktát.

Ezt jó lenne bevezetni a normál epikusra is, ott ugyanúgy fennáll a probléma, csak nem csp-t bukik a kárvallott, hanem 1 támadást feleslegesen elpazarolt.
Dátum: 2009.09.23. 17:47:49
Ennek egyébként normál epikus esetén is van értelme, kár elpazarolni egy támadást, ha egy közvetlenül előtte történt leütés miatt levarázsol az epikus, és meg se lehet emiatt sebezni.
Dátum: 2009.09.23. 17:39:22
Az bizony valós probléma, hogy valaki teljesen önhibáján kívül bukna, mert mielőtt rákattintott az epikus támadásra, valaki már le is ütötte. Erre megoldás lehetne az, hogy nem lehetne epikust támadni, ha 5 percen belül volt portyacsata.
Dátum: 2009.09.23. 17:04:35
Ez a probléma ettől az egésztől függetlenül létezik. Legálisan megtehető most is, sőt, van olyan szövetség, ami egyenesen erre alapult. Hadd ne írjam le a nevét.

A háborúból származó nyereség amúgy is eltörpülne továbbra is a manakonstrukt mellett, az meg igazán mindegy, hogy 8 hónap alatt maxolja ki egy szövetség az épületeket, vagy csak 7.5 alatt. Szóval a nyeremény szerintem egyszerűen nem tényező. A háború továbbra is maradna - ahogy Rokamoka írta - játékélménynek.
Dátum: 2009.09.23. 16:42:58
No akkor mondok egy tökéletes módszert, amivel elkerülhető az állat sebződése: nem kell csatába vinni!

De komolyan, valamit valamiért. Ha biztos akar lenni a győzelmében, és ezért állatot visz, akkor áldozzon a gyógyítására is, akkor is, ha az állat nem fejlődik. Legalább lesz valami haszna a jelenlegi formájában tényleg szinte tökéletesen értelmetlen sebgyógyítás szakértelemnek. Ha viszont fejleszteni is szeretné az állatot, még mindig visszakapcsolhatja a LE, és TP kapást. Szerintem még jó is az állat sebződés, mint faktor, legalább van némi további költsége a háborúnak, és nem a prémiumos, gyógyitallal kitömött tápgépek céllövöldéje lesz.
A keményebbje és/vagy állatbarátabbja meg otthon hagyhatja az állatokat, de ez is csak javára válik a háborúnak, mert izgalmasabb lesz.

Nekem alapvető bajom a jelenlegi háborúzással, hogy minél erősebb valaki, annál kevésbé éri meg neki. Ezt akárhogy csűrjük-csavarjuk mindenféle LE kompenzációval, akkor is így lesz. Az általam javasolt módon viszont ez egy csapásra megszüntethető lenne. Egyénileg persze továbbra sem érné meg háborúzni, de legalább nem rongálná a karaktert, és szövetségi szinten pedig haszna is van ugye.
Dátum: 2009.09.23. 16:03:11
Idézet: Rafkós - 2009.09.23. 15:46:19
LE és TP faktort kikapcsolni nem lehet, borítaná a játékegyensúlyt. Gondoljunk csak bele, mi lenne? Állatokat pl karakter szintlépés nélkül bármeddig lehetne fejleszteni, ha nem fejlődnek, akkor megint csak az a gond jön elő, mint az egyéni epikusnál, másik meg, hogy a gyengébb karaktereket még inkább folyamatosan ütné mindenki, hisz teljesen mindegy az ellenfél, behúzom rajta a csatát és kész.


Igazad van, úgy kellene, mint az egyéni epikusnál, ilyenkor nem fejlődne az állat. Szerintem nincsen ezzel gond.

Ezt az egészet HCS-val, vagy hasonló kompenzációval nem lehet megoldani, mert óriási a szórás a karakterek között szerzett LE/TP terén. Legfeljebb csak azoknak a körét lehetne csökkenteni, akiknek nem éri meg háborúzni. Minél kisebb lenne azonban ezeknek a köre, annál nagyobb lenne azoknak a köre, akiknek a normál dolgokhoz képest viszont extrém tápolás lenne a háború. Ráadásul akkor is maradna a tendencia, hogy minél ügyesebb, erősebb valaki, annál kevésbé éri meg neki háborúzni. Ez pedig furcsán néz ki egy ilyen játékban. Márpedig most pontosan ez a helyzet.
Dátum: 2009.09.23. 15:23:54
Idézet: Rafkós - 2009.09.23. 14:53:42

Háborúra sokféle megoldás lehetne, elég lenne talán annyi, hogy a hcs nem lélekkútba, hanem a háború végén a karakternek adja a lét, aztán ha akarja beépíti, ha nem akkor meg nem. Persze csak győztes háború után.
.


Ez sajnos még így is sokkal rosszabb arányt adna, mint a karakter elsődleges LE bevételi forrása, legyen az vadászat avagy portya. Ha az ember kikapcsolja belőle a LE és TP faktort, akkor nem merül fel a kérdés sem.
Dátum: 2009.09.23. 14:08:38
A CSP vesztés tényleg nem büntetés. A CSP elvesztése egyáltalán nem gyengíti a karaktert, egyszerűen csak kicsit lassabban fejlődik. LE vesztés, vagy TP kapás az, ami büntető hatású.

Az nem jó megoldás, hogy az egyéni epikus egyszerűen nem tudja 15% alá ütni a karaktert? Ha viszont eléri a 15%-ot, akkor a támadó automatikusan elveszti a csatát.
Dátum: 2009.09.23. 14:00:04
Van egy javaslatom, ami két dolgon is segítene.

Az egyik nagy probléma ugye az, hogy magas szinten nincsenek háborúk. Ez nem csak azért van, mert manakonstrukcióból sokkal több LE folyik be. Szerintem legalább ennyire fontos tényező, hogy a háború egyéni szinten nem más, mint karakter rongálás, a sok LE nélkül benyelt TP miatt. Nem véletlen, hogy a legerősebb szövetségek közül sok egyáltalán nem háborúzik. Az ilyen szövetségekben tapasztalt, tudatosan játszó karakterek vannak, akiknek egyáltalán nem hiányzik a sok TP. Minek is kéne egyéni szinten keserves mennyiségű TP-t beszedni a háborúval szerezhető LE-ből való építéshez, mikor kútból, és manakonstrukcióból is menni fog, legfeljebb picit lassabban? Aminek amúgy sincsen jelentősége, mert a legtöbb épületnek van korlátja, tehát nem oszt, nem szoroz, ha két héttel később maxolja ki valaki.

Azonnal megváltozna a helyzet, ha lenne egy beállítás, aminek hatására a háborús győztes csatákért (se támadóként, sem pedig védekezőként) nem járna sem TP, sem pedig LE. Vesztes csatánál persze a normál bukta lenne. Ez lehetővé tenné azt, hogy mindenki bátran háborúzzon, és ne kelljen attól félnie, hogy miután végigcsinált 10 kemény háborút, felmossák vele a padlót azok, akik ezt nem tették, és ezért nem kaptak fölöslegesen +3 szintet. Persze így sem lenne ingyen a háborúzás, mert ugyanúgy PP-be kerülne a csata, illetve ÉP, VP is fogyna. Legalább felértékelődne a mágikus regeneráció szerepe is.

A másik sokakat érintő probléma a leveretés (más karakterrel 15% alá üttetés) során történő TP-vel kitömés. Hihetetlenül irritáló, hogy a gondosan fejlesztett karaktereken veretik le magukat egy csomóan, és ezzel rengeteg TP-t nyeletnek be, LE nélkül. Ez ráadásul egyáltalán nem csak a pókok problémája. Mindenkinek fáj ez, aki kicsit is figyel a karakterére. Erről tanúskodik a számtalan "Tartsd meg a TP-d magadnak" mozgalom tag, illetve egyéb fenyegető kiírások a karakterlapokon leveretés esetére. Sokszor ez háborúkat is eredményez, ami egyébként a leveretőnek sem jó. A fentihez hasonlóan kellene egy olyan beállítás, amivel portya esetén - szigorúan védekezés közben - nem jár sem LE, sem TP, ha a zsákmány egy bizonyos szint alatt maradna. Fontos, hogy a védekező szemszögéből legyen ez számolva, hogy a támadó ne tudjon centizgetni.

Szerintem ez a két beállítás nagyon egyszerűen megvalósítható, és két nagyon fájó problémát orvosolna. A háborúzás elterjesztéséhez volt már egy csomó jó ötlet, mindenféle épületekkel, de szerintem addig nem változna jelentősen a helyzet, amíg egyénileg nem éri meg a háború.
Dátum: 2009.09.19. 17:50:31
Ez már majdnem jó megoldás. Az volt ugye az ellenvetés, hogy várakozással ki lehet kerülni a büntetést, amit nyilván mindenki így csinálna, ez viszont lassítja a játékot. Mi lenne, ha konkrétan LE-t veszítene? Azt várakozással sem lehetne kikerülni. Egyszerűen az aktuális szinten egy vadászatért kapott LE 10%-át elvesztené, és mínuszba is mehetne.
Dátum: 2009.09.14. 13:04:54
Valószínűleg sok tanulságot le lehet vonni ebből az eseményből, és az azt körülvevő élénk kommunikációból. Számomra három dolog tűnik egyértelműnek:

1. Nem szerencsés a zsákbamacska típusú jutalom, főleg, ha ilyen nagy a feltett tét. Akármi is lett volna a jutalom, biztosan lettek volna elégedetlenek. A játékosoknak azonban nagyon sok erőforrást kellett beletenni az eseménybe, és ilyenkor százalékosan kis különbség is nagy eltérést okoz a végelszámolásban, ami pedig növelheti az elégedetlenkedők számát és/vagy hangját.

2. Sokkal jobb, ha már az eseményt is megéri csinálni, akkor mindenki örömmel bekapcsolódik, és nincsen szükség büntetésekkel (felezett regenek) ösztökélni a játékosokat részvételre, ami amúgy sem túl szimpatikus.

3. Mivel nagyon nehéz úgy kialakítani a rendszert, hogy mindenkinek megérje (nagyon nagy ugyanis a szórás a játékosok között LE/TP terén), talán a legszerecsésebb, ha egy színesítő esemény a lehető legkevesebb hatással van LE-re, és TP-re, sőt talán az a legjobb, ha egyáltalán nincs is hatásal rájuk. Korábban az epikus lényt hoztam fel példaként. Tökéletesen megvalósítja (szövetségen belül legalábbis), azt, ami Zarknod célja lett volna: nem túl nagy táp, érdekes mellékága a játékmenetnek, összefogást kíván, senki nem szívja meg (még az sem, aki nem foglalkozik vele). Sokban köszönhető ez annak, hogy nem jár érte se TP, se pedig LE, tehát nincs is min vitatkozni, hogy rongálja, avagy erősíti-e a karaktert.
Dátum: 2009.09.11. 09:24:55
Szerintem logikus, ha a manók száma alapján eltérés van.
Az egyik legnagyobb baj a manózással ugyanis a rengeteg benyelt TP volt. Márpedig aki több manót ölt, az több TP-t nyelt be, ezért több LE-t is kell kapnia, hogy arányos legyen a kompenzáció.
Elképzelhető, hogy valami ilyesmi van a szórás mögött.
Dátum: 2009.08.17. 14:16:55
Az az érv nem helytálló, hogy mindenki vállalta a kockázatot, aki belefogott, és ezek után nincs alapjuk panaszkodni. Ez nem egy igénytelen lapozós könyv, ahol ha rosszul választasz, és a 128. oldalra lapozol, akkor ki van írva, hogy megszívtad, és meghaltál. A lapozós könyvnél különben is van "undo", mert az olvasó egyszerűen vállat von, és visszalapoz az előző oldalra. Itt ilyesmire nincsen lehetőség.

Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy vannak olyanok, akik nem számolgatnak előre, hanem belevágnak. A játékvezetésnek éppen ezért illene gondoskodni arról, hogy a játékosok ne tudjanak egy mozdulattal öngyilkosságot elkövetni.

Erre pedig továbbra sem válasz az, hogy majd a jutalom helyrehozza. A résztvevők most mennek tönkre (jó részükkel már meg is történt), nem a 6. hét végén.
Dátum: 2009.08.17. 08:12:37
Nem, nem egy komoly gond van. Az, hogy monoton, netán unalmas, az a kisebbik baj (az epikus is szórakoztató, pedig ott is darálni kell).

Nagyobb baj az, hogy mindenki kényszerítve van a részvételre, akár tetszik neki, akár nem. Ha máshogy nem, akkor fele VP regennel vesz benne részt. Fenntartom, hogy ez nagyon arrogáns dolog. Olyan, mintha megsejtettétek volna, hogy nem arat majd osztatlan sikert az esemény, és ezért elejét akartátok volna venni a tömeges elkerülésének.

A legnagyobb probléma azonban az, hogy megnyomorodik, aki részt vesz benne. Méghozzá nem a végére, hanem már az elején. Eleve érthetetlen, hogy egy állítólagos szerepjátékos esemény miért van hatással a LE-re, és TP-re. Az pedig végképp érthetetlen, hogy miért ilyen kártékony hatással van. Azon már semmilyen jutalom nem fog segíteni, hogy a közben használhatatlanná vált karaktereket az is rendre elveri közben, akinek előtte esélye sem volt, és így hetekig pluszban buknak egy csomót, és további fejlődéstől esnek el. Azon se fog segíteni semmilyen jutalom, hogyha néhányan tényleg törlik a karakterüket, amikor félúton rádöbbennek, hogy _tényleg_ tönkretették ezzel. Mert bizony van sok olyan játékos, aki nem számolja ki előre, hogy mi a következmény, hanem bizalommal belevág.

Ezzel a helyzettel szerintem sürgősen kezdeni kellene valamit, mert a 6 hét nagyon hosszú idő még.
Dátum: 2009.08.16. 19:28:49
Azt a fejleményt, hogy ugyanazt kell továbbra is csinálni, mint eddig (csak többet), egyelőre nem minősítem.

Az a helyzet, hogy a kompenzációt már most szinte lehetetlen igazságosan megcsinálni, és hol van még a vége! Az egyetlen korrekt kompenzáció az lenne, ha pontos log készülne arról, hogy ki mennyi TP-t nyelt be (és mennyi lét vesztett), és azt a TP-t vesztené el újra (illetve kapná vissza a lét), és még valamennyi jutalmat kapna pluszban. Kétlem azonban, hogy ez a helyzet.

A legnagyobb probléma azonban az, hogy még ha valami nagyon korrekt kompenzáció várja is a résztvevőket az esemény végén, az óriási mértékű kár, amit a sok benyelt TP, és másodsorban a sok elvesztett LE okoz, már félúton teljesen hasznavehetetlenné sorvasztja azokat, akik részt vesznek ebben.

A játékvezetés akár el is kezdhetne a kármentésen töprengeni már most.

Sajnos azonban Miklós nem arról ismert, hogy könnyedén beismerné a hibáit...
Dátum: 2009.08.07. 07:36:02
Remélem a fejlesztők olvassák ezeket a hozzászólásokat - íme egy visszacsatolás a legújabb fejlesztésről:

Úgy volt beharangozva ez az esemény, hogy nem táp, hanem szerepjátékos szórakozás. Ezzel szemben, aki részt vesz benne, az veszít egy csomó LE-t, cserébe kap egy csomó TP-t. Ez definíciószerűen a legrosszabb dolog, ami egy karakterrel történhet. A szerepjátékos szórakozás nem azt jelenti, hogy a lehető legnagyobb kárt okozzuk a karaktereknek, hogy gyengüljenek.

Ha tényleg csak a szórakoztatás volt a cél, akkor miért van egyáltalán bármilyen befolyással a LE-re, és TP-re? Az epikus lény nagyságrendekkel jobban teljesíti a szerepjátékos szórakoztatás direktívát: nincsen hatással LE-re, TP-re, az érte kapott jutalom pedig elhanyagolható, ugyanakkor összefogást kíván a szövetség tagjaitól.

A legrosszabb az egészben, hogy az is szénné lett szopatva, aki nagy ívben elkerülné az egészet, mert ugye az egyéni VP regen is felezve lett. Az egyéni VP regen felezése semmi más, mint arrogáns, és ellenszenves kényszerítése a játékosoknak, hogy foglalkozzanak ezzel az egésszel. Az epikus lény ebben is sokkal jobb, azt akár teljesen ignorálhatja, akit nem érdekel, és számottevő hátránya sem származik belőle.

Összefoglalva: a jelen fejlesztés botrányosan rossz, felfoghatatlan, hogy az eddigi színvonal után hogyan lehetett ezt összehozni. A Kristály horda is kissé felemásra sikerült, de ez messze alulmúlja. A következő fejlesztést már el sem merem képzelni...