Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Aurri

Dátum: 2009.11.22. 13:19:38
170-es tudatturbó már 50. szint környékén is előfordul. Más kérdés hogy onnan már nehezn mozdul tovább felfelé.

Azért nem folyik valahol kampány, hogy a kalandos szakikat lehessen használni -a kalandon túl- valamire? Elég luxusnak érzem csak ezért berakni 3 szakit.
Dátum: 2009.11.21. 12:48:38
Byzon, nem általánosítok, azt vázolom, hogy mennyire különbözőek a motivációk a különböző szintű játékosok számára. Az általánosítás az lenne ha kijelenteném, hogy a VF vagy éppen a szingu öngyilkosság. Nem teszem. Különböző játékstílusok különböző szakikat látnak nélkülözhetetlnennek. Alapvető különbség, hogy amíg a TP egy szűk réteg számára üdvözítő, addig sokkal többek számára egyenesen büntetés, ennél fogva egészen más taktikák vannak (TP minimalizáló ill. TP maximalizáló). A középmezőnyben azok a játékosokat akik megfogadják a TOP (vagy újabban csak: "jó játékosok") tanácsait, azok pontosan a rossz játékosok. És ez fordítva is igaz! Ez óriási különbség, és muszáj belátni ahhoz hogy bármely hasonló témában tovább tudjunk lépni. A szakadék pontosan ezen eltérő játékstílsuok miatt alakult ki, csak most már nehéz lesz bárkire rámutanti és azt mondani neki, hogy amit te eddig csináltál az rossz, vagy jó.

Az én szintemen kb 100 játékos van, az ütőtávomban több mint ezer. Egy top szintjén talán féltucatnyi, ütőtávon belül is jó ha pártucat (a robotokat nem számítva). Ha szerettem volna én is fejleszthettem volna szingut VF heylett, elég korán kezdtem a játékot. De nem így tettem. Mindenki döntse el melyik a számára hízelgőbb játékkörnyezet és melyik nyújt több kihívást, sikerélményt, interakciót.

Az arányokat viszont illene észrevenni a top és a többi játékos számában, és ez alapján az eddigieknél objektívebben kellene figyelembe venni az igényeket. Mert eddig sokan úgy érezhettük, hogy egy szűk réteg alakítja a többi sokszáz-ezer játékát. Ezért lenne szükséges a fejlesztési listából végre előhúzni azt, a melyikben a játéksook a VU-n belül szavazhatnának bizonyos kérdésekről, szintjüktől, hovatartozásuktól, stb függetlenül.
Dátum: 2009.11.21. 11:48:45
Aki nem fejleszti ki a VF-et (bár megtehetné) az vélhetőleg mind abban az anomáliában szenved hogy CSP-ben méri a LE-t. Ez mondjuk nem is meglepő, ha naponta 50x olvasod/hallod/látod az újságokban/TV/rádióban-ben, hogy mindenki oltassa be magát influenza ellen, hajlamos vagy elgondolkozni azon, hogy lehet tényleg itt a Fekete Halál 2009 és mégsem a legyártott többtízezer ampulla áll az erős kampány hátterében.

Míg a top környezetének valóban motiváló erő lehet a CSP (mivel minden CSP fejlődéssel jár), addig egy szintjén erős karakternek telejsen irreleváns, hogy mennyit költ el ebből aukcióra, gyorsításra, hanyas az EF-je (a vadászati időt leszámítva), mivel minden nap uyganúgy kap CSP-t, sőt az még raktározódik is (ellentétben más játékokkal), és az a CSP mindig uyganazt fogja neki nyújtani amikor rákattint a vadászat gombra: fix LE bevételt, fix növekedési tempó (TP) mellett. Sőt ha neadjisten ez a CSP túlcsordul, akkor sem jött el a világvége, mert akkor mi van? Holnap lesz megint. Gyengébb nem lettem, max. nem nőttem olyan gyorsan meg szintben.

A CSP-vesztéstől való rettegést mi sem demonstrálja jobban, mint hogy ki lett sírva az őskből való gyorsítás (mondjuk konkrétan azt én sem értettme miért CSP-ből akarták megoldani ezeket a kényelmi funkciókat), hogy a büntető nem választható entitásból (ami a a játékékosok többsége számára amúgy is szinte teljesen használhatatlan: az igazi pókok egy büntetőtől nem fognak megijedni), vagy az olyan fejtegetések, amik (meggyőződéssel) azt bizonygatják hogy jobban megéri lemondani a játék legtáposabb relikviájáról mint lépni pár szintet.

Amíg ez az alapvető szemléletbeli különbség fenáll az un. "jó játékosok" és a többi párezer játékos között addig nehéz lesz hasonló nézőpontokat találni.
Dátum: 2009.11.20. 00:28:20
Mire le akartam írni többen megtették. Eddig is többnyirea 2-es pont működött (esetleg kombinálva egy kis szavazással/ötletelő topiccal, de a végeredmény mindig az volt, hogy 4-5 játékos kapott reagot a többi ignorálva lett). A "jó" játékos jelző viszont egyre több felvetés és döntés után megkérdőjeleződik az egyes refromok hatásait élvező pléjerekben. Észre kellene venni, hogy a jó játékos nem feltétlenül egyenlő a hamar regisztrált (nagy szintű) játékossal és hogy nem feltétlen a default toplista a "jóság" fokmérője. Pl a fentebb megszólalt Begginer sem tekinthető pocsék játékosnak, pedig a legritkább esetben nyilvánul meg itt.
Szerintem erőltetni kellene már azt a fejelsztésekben régóta jelen lévő ötletet, miszerint a jelentős döntésekről a játékban lehessen szavaznit (és nem itt), ahol az egyéni lobbi sokkal kevésbé tud érvényesülni. Szükség van a különböző véleményekre is, de egy felmérés eredménye reprezentatív legyen, ez nagyon fontos egy többezres bázisú játékban.
Dátum: 2009.11.19. 21:39:04
Mortimer: átgondolva amit írsz (és azt hiszem nem előszőr teszed), ebben teljesen igazad van. Nincs meg a kellő motiváció hogy szintet lépjen egy átlag pléjer a középmezőnyből. Az újabb és újabb cuccok egyedül, de ez kevés. Hiába akarják letuszkolni a játékosok tokrán hogy szintet lépni márpedig jó, ha ők nem ezt tapasztalják.
Egy szerepjátékban -amit felhoztál- nyilván nem lenne kérdéses a szintlépés előnyei, de egy -meglehetősen versenyorinetált- pvp játékban ennek gyakran több a hátránya (és a legtöbb hasonló játékban ez így van volt és lesz). A VU néha amolyan hibrid megoldás akarna lenni, de lássuk be sokkal inkább pvp mintsem rpg. A fertőzés leküzdése kezdetben pl. kellő motivációnak tűnt, de Sharpa leküzdőtte, "győzött" és a nagy katarzis elmaradt-
A szint szerinti toplista egy bizonyos szinten kihívás, de a játék végtelen volta miatt és mivel mindenki tudja hogy az élen azok a játékosok vannak akik időben regeltek és mindent (beleértve esetleg akaraterüket is) a gyors fejlődésnek az oltárán áldoztak fel. Rajtuk kivül kb midnenki szint szerinti toplistát néz (mivel saját szintjén érdekelt), vagy LE szerint rendez, esetleg kaland/küldetés szerint. Vagy sehogysem csak játszik ahogy neki jólesik. Ezt látni, el kell fogadni és hagyni kell őket játszani.

Miklós: a statisztikádra én is 10-est adtam, és sztem a játékosok legnagyobb többsége értékeli az ilyesmit. de mint te is említetted a 60% többnyire a 30 szint alatti (~nem engedhetik meg a VF-et), és 75 szint feletti (~nem érdekük a VF) játékosokból került ki. Ha ezt tovább elemezzük a statisztika még érdekesebbb lehetett volna.

Kócos: elnézést, hogy a nevetekben nyilatkzotam. Igazából a szintháború lényege gondolom a minél hatékonyabb TP-szerzés, nyilván cél a LE optimalizálás is közben, de a TP, mint cél elsősorban a TOP sajátja (úgy mint VF nem kifejlesztése, szinguláris, TP-t adó relikviák). Teljesen mást jelent nektek +5 TP/vadászat és teljesen mást a középmezőnynek.
Dátum: 2009.11.19. 20:56:26
Tulajdonképpen miről van most szó? Van egy skill ami csúnyán tápos. Konkrétan közel 200%-os relative LE tápot ad. Ugyanezt csinálja a spektrális manipuláció, kis csúsztatással a kreatív affinitás, de a sajtolás és a csapdakészítéás is hasonló előnyökkel jár. Mégsem lett egyik sem soha keresztre feszítve (elnézésT: a kreatív lett).
Aki számolt és lehetősége volt rá kifejlesztette (40%). Van egy réteg akinek szintén nyilván jól jönne ez a 200%-os táp de inkább nem áldoz rá egy büdös petákot sem, mert ellenkezik az érdekeivel (lassabban lépné ugyanis a szinteket és nem jelenhetne meg a neve a toplista első oldalán), Ezen játékosokat érinti a VF probléma leginkább -bár a fejlesztés egyik fő célközönsége voltak-, mert látják hogy a többiek maradnak el tőlük. Mintegy grátiszként ezeknek az un. jó játékosoknak az un. top karaktereik a mezőnyben szétnézve relative igen gyengék a VF-esekhez képest (bár konkurencia híján ennek jelentősége vajmi kevés). De nem kell itt VF meg kézifék, hiszen a sírás általában beválik (KH, kivégzés reform), most is pontosan erről van szó. Az hogy mások nevében beszélnek (jajaj bajnoki, jajaj olló, szétvert karaterek), meg épületes kinyilatkozásokkal osztják az észt ("A VF öngyilkosság!" és társai szintű kapitális félrevezetések) az elég mókás, mivel: a) ezt nem tudhatják ott fent. A "kicsik" sem hajtogatják, hogy a szinguláris öngyilkosság, holott ennek jóval több -számszerűsítve 4x-es- létjogolultsága lenne... b) a VF előtt is ugyanígy működött a bajnoki is (amit a pókok nyernek most is a legtöbb kategóriában) és a gyengébbek szétcsapkodása is.


Az a gond Tisztelt Végzeturak és kedves Végzetasszonyok, hogy amíg a játékosok kb 1%-a (akiket Miklós un. jó játékosoknak nevez) elsődéges célnak a TP és szint-tápolást tekinti, addig a másik 99% (előző gondolatmenetből kikövetkeztetve nyilván Miklós szerint ők az. un. rosszabb, véleményüket tekintve hanyagoltabb játékosok) a relative LE/TP-arányt nézi. Ilyen feltélek mellett nem meglepő, hogy ritkán születik igazságos konszenzus. Igen most lehet jönni azzal, hogy a játékosok 60%-a nem használ VF-et(bár engem speciel meglepett hogy csak ennyi, tekintve a tonnányi inaktív és kocakarit), de azt kellene megnézni hogy az AKTÍV karik hány %-a VF-fel, akik pedig nem, abból mennyinek nincs rá lehetősége (kis szövetség) és mennyinek nem érdeke (top).

Az hogy a VF-eseknek nekik nincsnennek céljaik, meg hogy vészesen belassulnak az csúnya sarkítás. Fele olyan lassan fejlődnének HA nem kapnának dupla annyi PP-t. De kapnak. Hogy a karaktereik sokkal erősebbek lesznek mint a nem VF-eskenek ez is igaz (mint ahogy az is hogy a szingusok hullagyengék a nem szingusokhoz képest a szintjükön), de ezt mindenki jól tudta amikor kifejlesztette/nem fejlesztette ki ezeket.

Miklósnak üzenem/jük, hogy annyira nem rossz játék ez a Végzetúr! A többezer játékos mindegyike megtalálja a saját kicsi célját és szórakozását a játékban. A top... izé jó játékosok pl. tömik magukat TP-vel és ezáltal a toplista szerinti első helyen tündökölnek (nem vitatom hogy magasztos cél). A többi... szóval a rosszabb (csendesebb? később kezdő? butább? okosabb?) játékosok meg játszanak ahogy tudnak és szeretnek. Miklós, ha ezt elfogadnád és nem egy picsiny hangadó kisebbség véleményére adnál mindig, egy csomó fantasztikus "reformtól" megkímelhettél volna minket és magadat is.

Én örülök hogy a játék dianamikusan fejlődik, érzékeli a játékosok igényeit és reagál rá (ilyen szintű odafigyelést én sehol máshol nem tapasztaltam), de a különböző csoportok problémáinak és véleményeinek elbírálában némi aránytalanságot látok és ez nagyon veszélyes dolog.
Dátum: 2009.11.18. 19:07:04
Birka: bajnokit valóban meg kellene reformálni, de ez egészen más tészta.
Viszont mivel úgy tűnik más játékot játszunk azértkérdezd meg azokat a többszörös (mondjuk x>5) bajnokokat mennyi köze volt a bajnoki címeknek a VF-hez. Mivel a szövim kifejezetten ebben erős van erről némi fogalmam: nagyjából semmennyirre. (lásd Pietrus írása)
Dátum: 2009.11.18. 19:04:10
Idézet: Ariel - 2009.11.18. 18:54:32

Mi volt a célja?
1- hogy a szintjükön gyengébb karakterek ezzel lemaradhassanak az őket folyamatosan támadóktól és lélegzethez jussanak?
2- hogy az élen állók be tudjanak fékezni, hogy ismét legyen portyacélpontjuk?
3- hogy aki kifejleszti az laposra verhesse a portyasugarában azokat akiknek nincs?
4- hogy lassuljon a játék és ne rohanjanak előre az emberek?
5- hogy megduplázódjon szintenként a LE/TP arány?
6- hogy a pókok is kapjanak kihívást?
7- hogy nehezebbé váljanak az epikusok?
8- hogy a bajnoki viadalokat ugyan az a tucatnyi ember nyerje?


AZ 1-es, 2-es és 4-es ponttal szerintem tökéletesen vázoltad, hogy eredetileg mit is szerettek volna elérni a VF-fel a fejlesztők.
Az 5-ös pont az az egyszerű evidencia, ami miatt midnenki aki kicsit is számolt azonnal kifejlesztette amint tudta (kivéve top, ott mások a motivációk).
A 6-es és 7-es pont további jótékony hatások, melyek val.szeg előre nem voltak kalkulálva.
Míg a 3-as és 8-as pont valóban negatív következmény. Azonban ez a jelenség eddig is ismert volt (aki nem fejleszti a spektrálist, vagy a csapdát -és nem portyakari- az gyengének számított, míg a bajnokikat eddig is tucatnyi ("pók") között lehetett szétosztani. Itt megint nem csak top szemüveggel kell nézni a problémát. Nyilvánvaló hogy az első 25-50 embert egészen más problémák gyötrik, mint a többi párezret, ezt el kell fogadni fordítva is.
Dátum: 2009.11.18. 18:54:34
Idézet: Birka - 2009.11.18. 18:45:41

Hogy a Vf miatt drasztikusan csökken a Behó bevétele stbstbstb...


Dátum: 2009.11.18. 18:13:10
Miklós azért mielőtt heroikus átalakításokba mentek bele, azt azért nézzétek meg, hogy a játékosok milyen arányban használják a VF-et, mely szinteken és kik azok akik ezek ellen elsősorban hőbörögnek.
Aztán lehet reformokról beszélni, ha még mindig úgy érzed ez egy kardinális probléma és nem egy szűk -ám annál hangosabb- réteg egy érzékeny pontja csupán.
Dátum: 2009.11.17. 22:58:57
Idézet: Kocos - 2009.11.17. 22:45:51

De az igazan nagy keszletek az olyan keriknal vannak (farmszovi nelkul), akik szintben kimagaslanak a szovetsegukbol. Lattam ilyen karit, siman volt nala 10+ epikus targy. Egyszeruen azert, mert a szovi tobbi resze az epikushoz hozzaszagolni sem tud. Lefogadon winnie-nek is van vagy 15 cucca.


Elég szomorúnak tartom, hogy vannak olyan szövik (és sajnos ezt többektől hallottam), ahol általános hogy a nagy szövitagok inkább benyelik a 15. epiktárgyat, mintsem a "kicsik" (akik lehet más szöviben nagynak számítanának) megkaphassák az elsőt vagy lecserélhessék első (mondjuk) chara din szimbólumukat. Oké hogy kincspontrendszer, de létezik erkölcs is a világon. Én a nélkülözők helyében széles ívben kerülném ki ezeket az szövetségnek csúfolt egyesületeket... Mert hál istennek azért vannak korrekt szövik is.

Hogy ne legyek OFF:
A kvízolimpiára talána a nevetséges a legszalonképesebb jelző azok közül ami az eszembe jut. Most az egyik szövitársunk pl hibátlanra telejsített, az egész szövi (már a naívabbak) tördelte a kezét, hogy mi lesz és hát szegénykám a >800 sec-ével még a futottak még kategóriába sem volt elég. Bár egyetértek a fenti felvetésekkel, azonban semmiképpen nem tartom jó ötletnek, hogy na msot akkor kvízmedált mindenkinek (a fenti felvetés kb ezt takarja). Bár a zafírcsillagot/rubintriászt mindenkinek mozgalom (mely végső verzió szerint entitás néven terjedt el a köztudatban) is megvalosult, szóval látok esélyt ha nyittok pár topicot, indítványoztok egy petíciót, esetleg nyittok egy szavazást, akkor lehet belőle valami.

Én mindenképpen akvízolimpia rendszerét reformálnám meg. Pl külön erre fentartott adatbázis, mely havonta frissül/lecserélődik, talán 2hetenkéntiről havi 1-re raknám. Szerintem elég a max 10 medál és az eladhatóságán is lehet kellene formálgatni (pl epikhez hasonlóan egyre kevesebbért, esetleg sehogysem lehet, stb).
Dátum: 2009.11.14. 12:44:38
http://www.youtube.com/watch?v=JcwAbjNL_v8
Dátum: 2009.11.13. 17:10:57
Kocsma: napi egyszer be lehet térni ide pihenni (hogy meddig az az épület szintjétől függ). ÉP gyorsabban regenerálódik mint normál pihenéskor (mondjuk 2x gyorsabbban), VP nem (arra van elég épület). Eesetleg kaphatnának vmi szerepjátékos poént a betévedő végzeturak, ha nem terheli le a szervert túlzottan (pl kockapóker, dartsszerű játék, stb)
Kémgömb level upgrade - minden szintje csökkenti pár perccel (~5?) az 1 órás várakozás időt (min. 10-15 perc).
Piac:Szövin belül megunt epikus (térkapus?) cuccok átadása szövitársnak (ennek rendszerét ki kell dolgozni, minden visszaélést kizárva, ha ez nem lehetséges akkor el kell felejteni).
Dátum: 2009.11.08. 16:09:53
Winnie, ne adj ötleteket a rajongóidnak
Dátum: 2009.11.07. 03:51:22
Mortimer, a bérelt helyek tulajdonosai elsősorban az extrém portyásokból kerülnek ki, olyanokból akik 10milliókat összeraboltak. Ez az előny kb behozhatatlan. Ezek a kiemelkedő karik jóval nagyobb eséllyel pályáznak a bajnoki címekre, de most, pl ha jól tudom egy kategóriába került pl Nephila és Meszy, és mégis egy harmadik befutó Sameed nyert (aki szintén többszörös bajnok, de a másik két név mellett szerintem kevesen fogadtak volna rá.). Sammednak igaza van abban is, hogy anno Sharpa sorra nyerte a bajnokikat, amíg aktív volt, tehát a példád eleve rossz. Az én kategóriámban pl. Nabilius diadala elég egyértelmű volt, mint ahogy eggyel lejjebb Begginer győzelme is. A szövim 3 tagja is hozott 1-1 bajnokit (Igor, Gesztor, Kisgyík), ebből ketten már 6x-os bajnokok. Nézd meg a LE diffjüket és tedd fel a kérdést, hogy a VF (ami egy komoly portyás karinál kb a térkapu TP-jének felezésére korlátozódik, és a küldetésekhez kötelező vadászat idejére) vagy a rabolt LE miatt nyerik-e ezek az arcok zsinorban a bajnokikat.

A VF a középmezőnyben ugyanolyan kötelező dolog mint a spektrális. Azt sem kötelező kimaxolnod, de jelentős hátrányba kerülsz nélküle. A tapasztalatom az, hogy a közepes-jó játékosok, és akik szövijüknél fogva megtehetik azok előbb utzóbb felhúzzák a VF-et. Ugyanúgy mint pl az ultraspecet, transzplantot, stb. Lesz aki nem húzza fel ugyan ezen szakikat, de nem az akadémia hiánya miatt. Ők val.szeg a spektrálist sem maxolták még ki, és eleve esélytelenül indulnának a bajnokikon VF-el együtt is.
Fent a topban nem kell, mert a TP az úr. Kicsit lentebb, ha nem akarsz harmatgyenge karaktert muszáj. Ha valaki fentről hirtelen a középmezőnyben találná magát megértené. A szakértelmet uyganúgy ki lehetett volna hagyni mint bármelyik tápos akadémiás szakit, de ez legalább kétélű (legalábbis a top mindig ezt bizonygatja, hajlamos vagyok hinni nekik, hiszen mégiscsak ők a top) és LASSÍT, nem gyorsít. Lehet tehát nem kívánatos szakértelemnek minősíteni (sok egyébbel, pl konstrukció, együtt), de most viszont ha már van, együtt kell élni vele és alkalmazkodni kell hozzá. Aki nem akar gyengébb karit mint a VF-esek, azok előbb utóbb úgyis felhúzzák és a szakadék nem mélyül tovább (pont mint a többi tápos szaki esetén).
Dátum: 2009.10.24. 22:45:07
Sokadik bajnoki viadalhoz érkezünk lassan, és sok ötletet halmoztunk itt fel a topic megnyitása során. Bár most nyilván a kalandok élveznek fejlesztési prioritást minden más felett, de talán utána ideje leporolni ezt a topicot is és előszedni a használható ötleteket újra...
Dátum: 2009.10.24. 22:35:13
Egy kis reklám.
Gaia Krónikái útjára indultak.

Olvassátok hát a Legendák Klánjának történetét, Xojertha próféta tollából:

http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,237.0
Dátum: 2009.10.24. 11:43:14
Én ezt az ötletet már régen feldobtam. Ez a +%-nyi csapdakészítés még kevésbé direkt mintha több LE-t érne a bátrabb vadászat.
/Másik ötletem (ez nem volt túl népszerű) kicsit fordítva közelítette meg a dolgot: 15% alatt arányosan csökkenne a vadászható LE (esetleg csökken a csapdaállítás%?), de ez még jobban szívatná a kicsiket, így ténylegjobb az előző verza. /

Hasonló lehetőség mellett sokkal többen kockáztatnák meg a 15% feletti vadászatot, ezzel nőne a portyacélpontok száma, nem mindig csak bevált farmokat ütné a nép. Ráadásul nem feltétlenül a leggyengébbek közül élnének ezzel a lehetőséggel, szvsz ez is jótékony hatás lenne, talán még a legerősebbeknek is megnövekednének a kellemetlen támadóik/próbálkozóik.
Lehetne akár szakihoz is kötni. Minden szintje 0,1%-al növeli a csapdaállítás esélyét ( max 2-3%-ig), DE csak akkor ha 15-20-25-30-stb %-ok felett vadászik (+0,1-04% befogási esély 15-19% ÉP között, +0,5-0,9% 20-24% Ép között, stb..., persze ennél lehet egyszerűbb képlet is, talán az sem baj ha nem publikus, a léyneg hogy az aktuális ÉP-dtől függjön a +befogási esély)
Na de nagyon elkanyarodtunkk a lélekszívástól...
Dátum: 2009.10.18. 18:35:07
10 pont. Abszolút adja magát ez a dolog (jobb topánka --> gyorsabb vadászat).
Dátum: 2009.10.17. 10:38:33
Nasdfil egyértelműen ez lenne a helyes útvonal, az ötleteim többsége pontosan ezekre irányult.
Tápnak ott vannak a csizmák, a relikviák (akár 5 szintenként is lehetne egy!) meg valami kis extrát adhatnának.
A lélekgyémántból építhető épületekkel az a bajom, hogy szerintem tisztább lenne ezeket alapból berakni az építhetőek közé, ne csak páraknak lehessen meg egy-egy hasznos funkció.