Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Dátum: 2012.05.08. 15:44:43
Idézet: Prisma - 2012.05.08. 12:34:58
Idézet: Jeriko - 2012.05.08. 11:45:13
Szerintem pl. a VF sokkal igazságtalanabb, mert hiába érvelsz azzal, hogy mindenki számára elérhető

Hát ha te mást értesz az igazságtalan alatt, mint ami a jelentése, akkor persze igazad lehet, de a szavak újradefiniálása soha nem szokta megváltoztatni a valóságot.


Mondok egy példát, hátha sikerül megérteni: Bevezetésre kerül egy új szabály, hogy mondjuk egy karaktertől portya során csak akkor tudsz LE-t rabolni, ha a LE/TP aránya jobb, mint a tied. Mivel ez a szabály mindenkire vonatkozik, gondolom te igazságosnak nevezed a logikád alapján.
Szerintem meg nem az, mert azokat, akik nem portyáznak, egyáltalán nem érinti. Azokat, akiket portya során le szoktak rabolni, kifejezetten pozitívan érintené. A pókokat viszont keményen szivatja. Azaz a szabály játékosok egy csoportjára diszkriminatívan hat - szerintem egy szabálynál a hatását kell nézni, nem a betűket.

Pedig egy ilyen szabály után megértenéd te is, milyen top1-ként játszani a VU-t
Dátum: 2012.05.08. 11:45:13
Idézet: Prisma - 2012.05.07. 15:59:34
... ez egészen addig igaz, amíg úgy nem dönt az a bizonyos éljátékos, hogy máshogy gondolja. Mert mondjuk úgy dönt, hogy megszedi magát brutál LE/TP-vel fönt, aztán bevárja a tömeget, és jól elveri őket. Ezt nem lehet kimagyarázni, ez a játék történelmének legigazságtalanabb, legfelháborítóbb változtatása lesz, ha megvalósul.

Szerintem pl. a VF sokkal igazságtalanabb, mert hiába érvelsz azzal, hogy mindenki számára elérhető, de a játékkörnyezet miatt a top nem fejleszthette ki (ahogy nem is fejlesztették, és nem is ok nélkül).
Nem mellesleg ha körülnézel, nem a top-ban vannak a legjobb LE/TP arányú játékosok, és ennek sem a véletlen az oka. A póknak is megvan a lehetősége (sőt, több éve meg is volt), hogy a játékkörnyezetből származó előnyök miatt megszedje magát brutál LE/TP-vel alul, azután előre siessen és jól elverje a TOP-ot. Erre ráadásul már volt is példa, nem is egy.
Ez a változás szerintem a játékkörnyezet miatt kialakult igazságtalanságot próbálja mérsékelni.
Dátum: 2012.05.04. 10:02:29
Jó adatbázis szervezéssel pedig a legtöbb dolog feleslegessé válik. Ha már ki kell keresni valakinek a karakterlapját (és azt minimum ki kell, hogy egyáltalán támadható-e), akkor már teljesen lényegtelen hogy minden adatot kiírok róla vagy csak keveset. A sok időt az előkeresés viszi el. Amivel itt nagyon sokat lehet rontani a dolgon az az, ha a statisztikák például másik táblában helyezkednek el, és azokat is ki kell keresni (plusz tárgyneveket, állatokat stb).

Szóval statokat be kell rakni a karakter rekordba és akkor egy keresés után minden rendelkezésre áll, az általános leírást (kinézet) pedig szövegesen eltárolni (akár szintén a karakter rekordban) és azt használni - amikor pedig a játékos öltözik vagy lerakja állatát stb. akkor frissíteni. Ezekkel rengeteg terhelés spórolható meg.

Nem tudom létezik-e, de érdemes lenne minden kattintásnál eltárolni a bejövő url-t (kiszedve belőle a számokat, mint pl. karakterszám, állat azonosítója, tárgy azonosítója), és a feldolgozás idejét (millisecundumban). Ebből már lehet olyan statisztikák készíteni, amiből kiderül, milyen funkciókat használnak a játékosok legnagyobb számban, melyiknek legnagyobb az átlag feldolgozási ideje, összességében melyik viszi el a legtöbb időt és hasonlók - szóval jó támpontot ad arra nézve, hol érdemes optimalizálni.
Dátum: 2012.05.02. 10:21:21
Idézet: Prisma - 2012.04.28. 11:24:42
Egyébként van olyan eset, amit Miklós is írt, amikor egyből látszik, hogy script dolgozik, mert ember olyat nem csinálna, pl. az epikus ütése, amikor még nem járt le a várakozási idő. Az ilyenekhez még kapca sem kell, ilyen esetekben egyszerűen ki kell hajítani néhány órára az illetőt automatikusan. Szóval, ha már mindenképpen foltozgatni kell nagygenerál helyett, akkor akad néhány lehetőség, ami nem jár a játékosok irritálásával.


Erről csak annyit, hogy láttam olyan scriptet, ami nem bután üti az epikust, hanem oda lapoz, ÉS HA VAN GOMB, AKKOR MEGNYOMJA. Ugyanezt tudta állatok gyógyítására, idomításra, térkapuzásra stb. Szerintem bőven elég volt Miklós részéről megnyitni ezt a topic-ot és meglebegtetni a fenyegetést, hogy a script-írók továbbfejlesszék scriptjeiket ilyen irányban. Ezért írtam, hogy nem lehet felismerni a scripteket (illetve ahogy Koc is írta, a buta scripteket meg lehet, de ez egyúttal újabb löketet ad a scriptek továbbfejlesztéséhez is).

Részemről nem a captcha mellett kampányolok (főleg nem a pókok ellen), csak szerintem az egyetlen biztos módszer a játékos és a script megkülönböztetésére a captcha (aki tud jobbat, írja meg!). Az, hogy berakunk egy capchát valahova, szerintem a normál játékosokat védi: még mielőtt le lenne tiltva, kap egy utolsó esélyt, hogy bebizonyítsa, nem script játszik, hanem ember ül a gép előtt.
Nyilván valamilyen kompromisszumot fel kell vállalni, ez minden fejlesztésnél így van. Abban viszont 100%-ig biztos vagyok, hogy script nélküli játékos bannolása végzetes hiba lenne a Beholder részéről, márpedig a Miklós által eddig felvázolt megoldások mind heurisztikán alapultak, azaz egyik se volt 100%-os (hogy egy ide illő példát hozzak fel: itt a fórumon is olvastam, hogy valaki elmentette könyvjelzők közé az idomítás vagy térkapu linkjét, és onnan nyitotta meg, amit a Miklós féle megoldás simán scriptnek nyilvánítana).
Dátum: 2012.04.28. 11:26:48
A Beholdernek van működő captcha rendszere, itt megtekinthető:
http://www.kvizkerdesek.hu/divat_oltozkodes_ruhazat/ milyen_mintazatu_a_skotszoknya_187453
(Válaszolj valamit a kérdésre, akkor jön fel). Szerintem nem lehet rá azt mondani, hogy nehezen olvasható, vagy sokat kell gépelni - szerintem.
Dátum: 2012.04.27. 16:26:59
Idézet: Quellon - 2012.04.27. 15:26:41
Lehet nekem nehéz ma a felfogásom, de akkor már csak azt mond meg, hogy akkor is felugrana ez az izé, ha 2 hónap alatt jön össze a 20?

Szerintem nem lenne probléma kéthavonta begépelni 3-5 karaktert pluszban, de bizonyos időközönként (naponta?) lehet nullázni a számlálót.
Dátum: 2012.04.27. 16:23:08
Kedves Prisma!

Szerintem vegyél egy mély lélegzetet, ülj le, nyugodj meg, pihenésképp pedig olvasd el Miklós topic-indítóját. Segítek:
Idézet: Miklós - 2012.03.22. 15:34:22
Nyilván mindenkinek feltűnt, hogy az utóbbi 2 hónapban a Végzetúr játék néha lagos, lassúak az oldal frissítések. Sajnos, ennek részben az az oka, hogy egyre több játékos használ olyan szkripteket, automatizmusokat, amelyek automatikusan, X időközönként ütik az epikust, gyógyítják idomítják az állatokat stb. Eddig csak a kirívó eseteket büntettük, ahol ez a viselkedés már más játékosok kárára ment, de a jelentős szerver lag miatt komolyabb lépéseket kell tennünk, mert ezek a progik folyamatos lekéréssel bombázzák a szervert.


Ebből a következőket olvasom ki:
- Probléma van, nagy a szerver lag
- A probléma oka a scriptelés
- A problémát jó lenne megoldani
- A probléma azzal oldható meg, ha a scripteket kiszűrik

A megoldáshoz szükséges, hogy a scriptelőket (programokat) meg lehessen különböztetni a normál játékosoktól (emberek). Ilyesmire már sok próbálkozás született az internet történetében, mégis csak egy - többé-kevésbé bevált - módja van, a captcha (lásd http://hu.wikipedia.org/wiki/Captcha - külön figyelmedbe ajánlom az első mondatot). Természetesen semmi akadály nincs annak, hogy amennyiben olyan módszert fejlesztettél ki, ami ezt tökéletesen, és a játékosok minimális zavarását kiküszöbölve oldja meg, azt a fórum - vagy a játékvezetés - elé terjeszd.

Bár korábban erre nem tértem ki, természetesen - az ASZ-ek kedvéért külön kiemelve - lenne egy opció, miszerint "Csak azért is lagoló szerveren akarok játszani!!!"
Dátum: 2012.04.27. 15:09:02
Idézet: Craslorg - 2012.04.27. 10:44:32
Az ötlet jó, de nem kell túlbonyolítani. Utolsó X kattintás, ha Y időn belül létrejön, akkor captcha. Külön számítás a támadásgombra.


Ehhez ugye az ÖSSZES kattintás időpontját el kell tárolni, és minden újabb kattintásnál visszakeresni az utolsó Y időben történt kattintások számát. Ez már önmagában komoly szerver terhelést okozna.

Idézet: Prisma - 2012.04.27. 11:27:15
Miért nem mindjárt SMS-ben küldött megerősítő kódot kérjen be?! A captcha az Internet egyik legirritálóbb jelensége, és az, hogy normál játékosokat ezzel zaklassanak, elfogadhatatlan.


Igazad van Prisma, neked maradjon a szerver-lag, játssz úgy!

Idézet: Quellon - 2012.04.27. 11:33:10

Csak akkor abban a 30 másodpercben a karakter legyen támadhatatlan. Mert ha úgy vezetnék be, hogy nem lennénk közben támadhatatlanok akkor döntenünk kéne, hogy melyiket kockáztassuk:
- a bannolást, mert kicsúszunk az időből
- vagy lerabolnak amíg gépelgetjük az ellenőrző kódot


Elolvastad amit írtam? SIKERTELEN PORTYA ESETÉN MŰKÖDNE, azaz elvileg harcra készen áll a karakter, a te választásod szerint. Másrészt egy captcha beírás kb. 5-7 másodperc. Ráadásul még azt tudod is számolni, hogy most jön az X-ik, tehát fel tudsz rá készülni.
Dátum: 2012.04.27. 09:56:23
Gondolkodtam kicsit ezen a "scriptek miatt lag-os a szerver" dolgon, és találtam egy aránylag egyszerű megoldást, ami a normál játékosokat sem zavar(hat)ja különösebben:
- Minden karakternél számolni kell a sikeretelen portyákat (támad, de az ellenfél valamilyen okból nem támadható, nem lesz csata).
- Amikor ez a számláló eléri az X-et (legyen mondjuk 20), akkor felugrik egy captcha ("Írd be, milyen szöveg van a képen"). (Akármi más linkre nyom, onnantól mindig ez jön elő neki).
- Ha kitölti 30 másodpercen belül, akkor a fenti számlálója nullázódik. Így normál játékos minden X. sikertelen próbánál találkozik a captchával, ami szerintem felvállalható kényelmetlenség a lag-gal szemben. A captcha megjelenítésével párhuzamosan fel kell hívni a figyelmét, hogy 30 másodperce van kitölteni, és nagyon fontos, hogy tegye is meg. Mivel elvben ott van a gép előtt, ez nem okozhat problémát.
- Ha nem tölti ki 30 másodpercen belül, akkor Y ideig bannolást kap, amely idő alatt nincs semmilyen pont regen stb. (Ez legyen 1-2 nap fixen, vagy lehet progresszíven növekedő). Ha a játékos nincs a gépnél (mert script próbálkozott helyette), akkor ebbe bele fog futni.
- Epikusnál, gyógyításnál, térkapunál, ha úgy jön a "gombnyomás", hogy még nem jött el az ideje, automatikusan mehet a captcha. Bár ezeknél nagyon egyszerű olyan scriptet írni, ami csak akkor támad/gyógyít/aktivál, amikor valóban el jött az ideje.

Még pár gondolat:
- A captchát rögtön a program elején vizsgálni kell, még az adatbázisban való keresgélés előtt, hogy azokat meg lehessen spórolni (persze nyilván a játékos/karakter azonosítása után).
- A captchát fel lehet használni máshol is a scriptek ellen (lehet nézni, ki az aki adott idő alatt túl sok gombnyomást produkál - igaz akkor ezt mind le is kell tárolni).
- A portyalistát meg a karakterlapon lévő támadás gombot csak akkor kell megjeleníteni, ha az illető tényleg támadható (ezzel csökkenthető a normál játékosoknek okozott kényelmetlenség).
Dátum: 2012.04.26. 13:33:42
Idézet: Ariel - 2012.04.25. 19:02:28
Nyugat-Európában, ahol működik a demokrácia, pl az állami egyetemek laboratóriumai, kutatóintézetei ipari pénzekért versenyeznek a magánszektorral annyira sikeresen, hogy új tanszékeket, kutató részlegeket nyitnak és tartanak fenn a megnyert pályázatokból.
Ha valami állami, az nem feltétlenül működik szarul, az már más kérdés, hogy nálunk ez a "bevett" szokás.


Részben egyetértek, bár a példa kissé sántít, mivel az ilyen laborok (főleg állami oldalról) sokkal inkább tartoznak a oktatáshoz, mint a versenyszférához. Nálunk is sok ilyen példát lehetne mondani, ahol külső cégek beszállnak laborok, kutatórészlegek finanszírozásába (jellemzően oktatási intézményeknél), hiszen piaci érdekük a jól képzett munkaerő megteremtése. Ez azonban inkább a cégek érde(m/k)e, mintsem az államé. (Illetve azé, hogy az oktatás szinte teljes egészében állami kézben van, aminek megint csak külön témát lehetne szentelni).

Az állam belépéséről a mobilpiacra a sok "jaj de, élénkül a verseny" típusú cikk között van azért egy-két más is:
http://magyarnarancs.hu/egotripp/ingyenebed-allami-dream-team-78795
Sajnos én is a szkeptikusok táborát gyarapítom, biztos vagyok benne, hogy az állam nem a szolgáltatás minőségével fog versenyezni a többi szolgáltatóval, hanem adminisztratív eszközökkel (pl. állami cégek ennél a szolgáltatónál fognak előfizetni, a mobil fizetésre olyan törvények születnek majd, hogy ne is legyen verseny, automatikusan az állami szolgáltató monopóliuma legyen).
A legsajnálatosabb, hogy ezeket mind mi, adófizetők fogjuk megfizetni a magas áfá-ban, mobil-, sárgacsekk-, chips-, biztosítási- stb. adókban.
Dátum: 2012.04.25. 16:30:52
Idézet: Ariel - 2012.04.24. 23:00:38
Az állami mobilszolgáltató ötlete egyébként nem lenne rossz, ha valóban piaci alapokon tudna működni


Mondj egyetlen állami céget, ami normálisan, versenyképesen működik.
Alapvető különbség, hogy míg egy nem állami cégnek van tulajdonosa, aki a zsebén érzi, ha valami rosszul működik, és emiatt kényszerítve van arra, hogy odafigyeljen a cégére, addig az állami cég vezetőinél ilyen nem létezik, kvázi a "közösből" élnek.
Dátum: 2012.04.23. 11:23:17
Szerintem továbbra sem az a kérdés, hogyan kellene büntetni (ha bebizonyosodik, hogy scripttel, szerintem is jár a bannolás), hanem hogy különbözteted meg azt, aki scripttel, attól, aki másodpercenként nyomkodja a támadás gombot (utóbbit csináltam én is, sokszor).

Szerintem 97% esélyre nem lehet bannolni, oda 100% kell, különben annyi a játéknak (engem egyszer bannoltak egy játékban alaptalanul - kb. két szövetség hagyta abba a játékot).
Dátum: 2012.04.20. 13:11:55
Amúgy azt miért nem lehet megcsinálni, hogy ha valakinek változik egy statja (írás a user-record-ba), akkor lementeni a karakterlapját html-ként mint eddig (tárgyakkal, állatokkal együtt), és amikor szükség van rá, akkor csak ezt kell betolni, megspórolva az adatbázisban való kotorászást.

Az Ajaxos lekérésekről már nem is beszélek - kis átgondolással a lekérések 70%-a tuti megspórolható lenne.
Dátum: 2012.04.20. 13:02:42
http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/04/20/johet_a_telefon-_es_az_internetado/

Még egy ok a reklámok blokkolására.
Azt nem értem miért aprózzák el. Élő szóban ez után is adómentesen kommunikálni? Ezt a luxust!

Érdekes adalék: http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=116012
Dátum: 2012.04.19. 12:59:23
Idézet: Tigristappancs - 2012.04.18. 12:43:11
Nah srácok, komolyan. Ha most a 90-es évek végén lennénk akkor megérteném, hogy ilyen letöltős folderhekkelős idétlenkedéssel próbálunk javulást elérni...
Az ha egy böngészős játék lassú, annak kevés számú, ám annál prózaibb okai vannak. ad1., szar a szerver amin van (gyenge a teljesítménye, kicsi a sávszélesség) ad2., szar a kódja (optimalizálatlan, bonyolult, szerteágazó, ami felzabálja a szerver erőforrásait) ad3., ad1 és ad2 kombinációja.
...
A lagra a megoldás nagyon egyszerű: erősebb vas kell a cucc alá, vagy pedig el kell kezdeni ráncfelvarrni.


Mivel játékos vagy, ezért az általad felsorolt problémákra kb. nulla behatásod van, így két dolgot tehetsz: vagy várod, hogy történjen valami (esetleg ezt szóvá teszed a fórumon), vagy megpróbálsz körülnézni, hogy talán mégis csak tudsz valami értelmeset tenni, függetlenül attól, milyen évet írunk
Utóbbira próbáltam tanácsot adni (a letöltős rész egyébként meg a játék fejlesztőinek szólt).
Dátum: 2012.04.18. 11:13:44
Játékosoknak: chrome böngészőben az eszközök menüpont alatt van egy fejlesztői eszközök pont, ha azt bekapcsolod, majd a network részt választod, látható egy idődiagramm, honnan mit és mennyi idő alatt tölt le a weboldal. Meglepő, hogy mennyi minden tartozik egy oldalhoz. Ami nem közvetlen VU-s rész, érdemes mind tiltani: ilyenek a különböző statisztika szerverek, reklámok. Ezek adblock plus kiegészítővel mind blokkolhatóak (ezt a reklámszűrő kiegészítőt minden bongészőhöz csak ajánlani tudom, első amit felteszek egy böngészőre. Csináltam erről egy külön leírást, ami itt található: http://jeriko.hu/vu/progs.php - aki nem akar ezzel vacakolni, vagy nem ért hozzá, próbálja ki ezt
Nem tudom mennyire aktuális, akinek van kedve, bővítheti, módosíthatja, részemről szívesen közzé is teszem a fentebb említett helyen. Lényegesen gyorsítja a VU-t.

További komoly gyorsulás érhető el a képek letiltásával, de ez már esztétikai "veszteséget" is okoz. Részemről annak idején szinte az összes képet kikapcsoltam, sokkal gyorsabb az oldalletöltés. A fejlécben található nagy flashes animációt érdemes kiszedni, az önmagában is sokat visz el, de bizony a facebook-os menük is rengeteg erőforrást igényelnek.

Fejlesztőknek: a játéknak rengeteg grafikája, scriptje van. Célszerű ezekből azokat, amelyek nem, vagy csak ritkán változnak, összecsomagolni egy zip file-ba, a szerveren található folder-struktúra megtartásával, és letölthetővé tenni a játékosok számára. Ha ők ezt kitömörítik a saját gépükre, majd megadják annak a folder-nek az elérést nektek, ahová kitömörítették (ez lehet akár fix is, pl. c:/VU - csak tartsátok szem előtt, hogy jogosultság is kell hozzá, hogy létre tudják hozni, ami pl. céges gépeken nem mindenhol van), akkor csak annyi a dolgotok, hogy az ilyen képek-re, scriptekre a html file-ban nem vegzetur.hu/images/...-ként hivatkoztok, hanem amit a játékos megadott (c:/VU/images/...)
Nem igényel nagy fejlesztést, és igen sokat gyorsít. Arra kell ügyelni a későbbiekben, hogy ha valami változik, akkor a játékosnak kell frissíteni a gépén cuccokat (illetve a megváltozott scriptekre vegzetur.hu-val hivatkozzatok a html-ben)
Dátum: 2012.04.18. 10:37:26
Hajaj, de szomorú ebbe a topicba beleolvasni
Dátum: 2012.04.02. 13:14:53
Idézet: DiMehr - 2012.04.02. 08:09:23

Sajnos én is megfigyeltem azt hogy nagyon sok esetben kapok 15-16%-ra támadást sőt van sokszor hogy egymás útán akár töbször is.
A sok sok scriptből valóban ki kéne szürni hogy mi az ami ténylegesen csalásnak és szerver terhelőnek minösül és mi az ami nem.


Emberek! Nagyon jól el lehet vitatkozni az elveken, de szálljunk le picit a földre! Ki fogja ezeket kiszűrni, honnan fogja kiszűrni? Egyáltalán ki fogjas eldönteni, ki az aki scriptet használ és ki az aki ott ül a gép előtt? Miért gondolod, hogy minden támadás script (szerintem a 10%-a sem az)? Hogy fogja tudni bárki megvizsgálni azt a scriptet, amit írója nem tesz közzé?

Korábban írtam:
"Nem lehet megkülönböztetni a scriptelőt a rendes játékostól. Természetesen lehet figyelni, hogy ha valaki másodperce X percenként csinál valamit, akkor az script. Erre két válaszom van: ültünk (és ülnek sokan most is) a gép előtt, hogy szinte másodpercre pontosan kattintsanak térkapura / epikusra (volt olyan karakterem, akit egy ismerőssel közösen vittem"
Dátum: 2012.03.30. 12:32:18
Idézet: LanMaffia - 2012.03.29. 11:22:24
Azért ehhez kellet egy igen tekintélyes számú oldal lelöltés. Gondolok itt arra, hogy ha csak a szövetségi oldalt nézegeted, biztos nem fogsz megtudni semmit, tehát végig lettek kattintgatva a toplisták, karakterlapok, stb. Vagy tévedek?


Nem tévedsz, végig kattingattam mindent. De megtettem (volna) akkor is, ha nem nenti el semmi. A dolog úgy kezdődött, hogy rendezni akartam a toplistát olyan szempontok szerint, amire nem volt lehetőség, így kézzel elkezdtem oldalanként lementeni, aztán fél óra múlva úgy döntöttem, célszerű ezt máshogy megoldani.
Ez a statisztika pl. teljesen ezen alapult (már régóta nem lett frissítve).
Dátum: 2012.03.29. 10:08:15
Sziasztok!

Én írtam az egyik legösszetettebb - vu_comfort - scriptet. Mint a neve is mutatja, azért, mert a játék rengeteg dologban messze nem felhasználóbarát. Nyugodtan el lehet ítélni ezért. Nem fogok magyarázkodni, de pár dolgot talán elhisztek nekem:

- Nem lehet megkülönböztetni a scriptelőt a rendes játékostól. Természetesen lehet figyelni, hogy ha valaki másodperce X percenként csinál valamit, akkor az script. Erre két válaszom van: ültünk (és ülnek sokan most is) a gép előtt, hogy szinte másodpercre pontosan kattintsanak térkapura / epikusra (volt olyan karakterem, akit egy ismerőssel közösen vittem: én Magyarországról, nappal és este, ő amerikából, amikor nálunk éjszaka volt...). Másrészt ha valakit emiatt bannolnak, már aznap lesznek olyan scriptek, amelyek nem másodpercre pontosan, hanem véletlenszerűen ráhagyva pár másodpercet cselekszenek.

- A játék a pénzből él - akár tetszik akár nem. A legtöbb pénzt a fanatikus játékosok fizetik, és ők azok, akik leginkább használják a scripteket (úgyis mondhatnám, megragadnak minden lehetőséget, pénzt, scriptet, egyebet). Aki napi 10-20 percre néz be a VU-ba, azt nem érdekli annyira a játék, hogy scripteket keressen és használjon. Ha ezeket a fanatikusokat kitiltják, az komoly érvágás lenne a Beholdernek is - ergo nem érdekelt benne (természetesen bizonyos határig).

- Messze nem mindig script áll egy-egy ügyesen kivitelezett vagy éjszakai akció mögött. El kell fogadni, hogy vannak olyanok, akik képesek éjszaka is fent maradni a VU miatt. Divat lett, hogy amikor valaki nem tud megmagyarázni egy-egy rablást, akkor rögtön scriptet kiált. Például a lenti screenshot szerintem nem script. Akinek megvan a tudása ahhoz, hogy scriptet csináljon, az nem arra fogja használni, hogy X percenként ugyanazt a karaktert üsse...

- Birkának tökéletesen igaza van abban, hogy a scriptek elleni fellépés legjobb módja, ha elébe mennek a dolgoknak, és olyan változások kerülnek a játékba, hogy értelmetlenné válik a scriptelés (pl. idomítás egy gombnyomással)


(A leghatékonyabb script amit csináltam, egy információ gyűjtő volt, alig 10 sor: a játék minden oldalletöltését elmentette a böngészőből - majdnem végig így játszottam. Többszáz MByte-nyi adatom volt, amire utólag írtam programokat, amelyek ezeket elemezték: portyastatisztikák, fejlődésgörbék, toplistaváltozások. Még azt is láttam ezekből, Beginner kiket szokott nap mint nap lerabolni.)