Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
fórumozóCyron
Végzetúr tehetség
174 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
41. hozzászólás - 2009.09.30. 23:13:03
IGEN, VÉGRE!

Ez az Miklós, pontosan ezt kérem Tőled minden összejövetelen a béta teszt óta!


Első olvasatra jónak tűnik, de pár dolgot valóban pontosítani kellene:

1. Szakértelempróbák: ahogy többen is leírták, ne kerüljenek bele bizonyos szakértelmek.
Sőt, egyszerűbb lenne ha csak pár szaki és a 3 új kerülne bele, DE!
Az új szakértelmek mindenképpen adjanak egyéb bónuszt is a kalandok teljesítésén kívül, mivel ahogy írta Mortimer is, nagyon drágák lesznek.

2. Tulajdonságpróbák: detto fontos belőni a szintet. Ha átlagot akarsz vonni egy adott szint kalandozóinka tulajdonságaiból, akkor ez kb. 50-60. szintig menne is (bár a VF itt is torzít), azonban milyen átlagot vonsz 80. szint felett, ahol minden szintre jut 1 ember?

3. Csaták: manók bizonyítottak, szerintem az jó lesz. Feltéve hogy semmilyen erőforrásba nem kerül majd sem a harc, sem a kaland elvállalása (PP, CSP)! (kivéve persze ÉP, VP)

4. Jutalom: mindenképpen legyen egy (kettő? ) új slot, amit csak innen lehet megszerezni, illetve spéci tárgyak, pl. relikviák... DE! ne az aukciós ház értékét csökkentsük azzal, hogy onnan lehet majd válogatni, az maradjon meg egy remek licitálási helynek.
A dukátok már így is erősen inflálódtak... amit az elején 115 dukátért vettem meg (aukciós bérlet), az a 2. alkalommal 500 felett kelt el, 3. alkalommal meg már simán 1000 körül lesz.
Ha ezt tovább gyengítjük, már közröhej lesz aukció.

5. Kristálypont: továbbra is úgy gondolom, hogy NE ebből lehessen kalandot írni. Ez egy olyan erőforrás, amiről korábban nagy tápot emlegettetek... ez bizony nem az. Duplán kell megdolgoznom azért, hogy egyszer jutalmat kapjak!

Lehetne akár olyasmi is, mint a KF-en megvalósult: speciális tápokat lehet belőle venni (kérdezd Macit ). Vagy esetleg bizonyos váltószámokkal bármire át lehessen váltani.
LE, dukát, CSP, PP, akármi...

6. Kalandírás: Szvsz lehetne egy olyan hozzáállás, hogy aki teljesített már 10 kalandot, az írhat 1 újat. Gyak. ugyanaz mint a kvíznél.
Nagyon erős szűrés kell mind helyesírás, mind értelmezés / bonyolultság szempontjából.
Azonban aki lektorálja, az azért ne legyen már annyira lusta, hogy 1-2 apró hibáért visszadobja az egészet. Javítsa ki!
Egy hosszú kalandnál hatványozottan előfordulhatnak helyesírási hibák, senki sem tökéletes!
Természetesen rengeteg hibával nyugodtan vissza lehet dobni, nem kell vele órákat tökölni.

Hirtelenjében ennyi... ja igen, mikor lesz kész?

FOR THE GAMERS!
A hozzászólást Cyron módosította 2009.09.30. 23:16:31-kor
Soul Reaver - Azúr Légió
Pontszám: 8.57
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
42. hozzászólás - 2009.10.01. 00:30:51 (Válasz Butchman #15 hozzászólására.)
Idézet: Butchman - 2009.09.30. 18:34:12
Azt hiszem kicsit félreértetted Miklóst. Nem csak az új szakértelmekre szeretne próbát? Mármint remélem, hogy ezt így is gondolta. Kicsit hülyén hangozna, hogy "és akkor összeméritek a fogadó hangadójával a spektrális manipuláció szakértelmeteket egy pohár sör mellett..." legalább is szerepjátékos szempontokból.


Miklos irt peldanak szubterit. Mondjuk az jol johet egy husveti tojaskereso versenyen.
Pontszám: 5.47
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
43. hozzászólás - 2009.10.01. 00:32:22 (Válasz Byzon #19 hozzászólására.)
Idézet: Byzon - 2009.09.30. 19:14:48
Gondolom a kaland előre nem mondja majd meg milyen próbák lesznek...


Szemben a wikivel.
Pontszám: 7.81
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
44. hozzászólás - 2009.10.01. 00:35:14 (Válasz Miklós #27 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2009.09.30. 20:20:35
Először is tisztázzunk egy félreértést. Többen azt mondják, hogy a próbák egy nehezen kiszámítható elemet hoznak a játékba, lesznek ettől nehéz és könnyű kalandok, mindenki magának ir kalandot stb. Ahogy írtam, a játékosok a próba szintjét nem, csak a milyenségét tudják beállítani. Azt, hogy a próba számszerűleg milyen legyen, azt mi döntjük el. Pl. tegyük fel, hogy 50. szinten a karakterek átlagos ereje 150. Ekkor az erő próba 50. szinten 140-170 között lesz. Akinek picivel az átlag fölött van az ereje, az szinte mindig megcsinálja a próbát hősi pont nélkül is, akinek jelentősen alatta, az viszont hősi pont nélkül jó eséllyel bukik.


Nagyszeru. Minden tulajdonsagom pont atlagos. Megnovelem oket tizzel. Ja, akkor is atlagos.
Pontszám: 6.24
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
45. hozzászólás - 2009.10.01. 00:37:48 (Válasz Kocos #44 hozzászólására.)
Oké, belövik a próbákat a te tulajdonságaid alapján. Mire a VF-esek egy év múlva odaérnek, addigra nekik másfélszer akkora lesz az összes.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 9.06
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
46. hozzászólás - 2009.10.01. 00:38:08 (Válasz masterv #29 hozzászólására.)
Idézet: masterv - 2009.09.30. 20:55:01
5 ismételhető küldi kell egy sima 1próbás kalandhoz. Legjobb esetben ennyit kb két hét alatt lehet ledolgozni.


Szovi forumon egyik delutan irta valaki, hogy 5 kuldit mar leadott es meg minimum egy meglesz az nap. Ket het azert eros tulzas.
Pontszám: 6.71
népszerűBlackjackFérfi
Végzetúr mester
365 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
47. hozzászólás - 2009.10.01. 01:24:33
Remek ötlet, kiváltképp dicséretre méltó, hogy a játékosok is lehetőséget kapnak a szerkesztésre, ha pedig még azt is megcsináljátok, hogy a fentebb taglalt nem lineáris kalandokra is legyen lehetőség, akkor valószínűleg a VU eddigi legjobb fejlesztését hozzátok ki..legalábbis nálam az olvasottak alapján eddig ez a No1:)

szerk
Egy javaslatom is lenne, a kalandírásnál engedélyezzétek az alapvető html tageket, (u, i, b stb.) ezek a formázások nagyon minimálisak, de jól jöhetnek adott esetben:)
A hozzászólást Blackjack módosította 2009.10.01. 01:48:08-kor
Zoidberg - v1
Pontszám: 7.87
kedvelt tagmastervFérfi
Végzetúr mester
687 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
48. hozzászólás - 2009.10.01. 06:56:47 (Válasz Kocos #46 hozzászólására.)
Ez azért erős túlzás... Mármint 5 ismételhetőt tuti lehetetlen egy nap leadni. Maximum úgy,ha az illető kisajtolt 3-4 állatot is és még 50 alatt van az ismételhetőekkel.Az a sebesség viszont nem tartható folyamatosan... De azt azért ne sugalljuk,hogy ez hú,de könnyen megvalósítható! Egyáltalában nem az. Sajtolás nélkül legoptimálisabb esetben is max 2-3 fér ki,de akkor az ember folyamatosan nyeri a portyákat(kb 80-90/nap),mindben kritikussal vagy kábítással,esetleg záporként hullanak neki a térkapus lomok(napi 10+ térkapupont egyben felgyűlve,mindért tárgyjutalom). De ez sem egy átlagos karakterre jellemző...
A hozzászólást masterv módosította 2009.10.01. 07:00:58-kor
A "Pokrócozás Királya" személyesen!
(A név márkavédett, köszönet érte Ösvényjárónak)
Pontszám: 4.72
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
49. hozzászólás - 2009.10.01. 08:22:06 (Válasz Mortimer #45 hozzászólására.)
Idézet: Mortimer - 2009.10.01. 00:37:48
Oké, belövik a próbákat a te tulajdonságaid alapján. Mire a VF-esek egy év múlva odaérnek, addigra nekik másfélszer akkora lesz az összes.

Adott a lehetőség Miklós előtt, hogy ne szintek alapján számoljon tulajdonság vagy szakiátlagot, hanem TÖ és SZÖ alapján. Máris azonos eséllyel indul mindenki.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 7.12
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
50. hozzászólás - 2009.10.01. 10:17:43 (Válasz Miklós #27 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2009.09.30. 20:20:35
Pl. tegyük fel, hogy 50. szinten a karakterek átlagos ereje 150. Ekkor az erő próba 50. szinten 140-170 között lesz. Akinek picivel az átlag fölött van az ereje, az szinte mindig megcsinálja a próbát hősi pont nélkül is, akinek jelentősen alatta, az viszont hősi pont nélkül jó eséllyel bukik. Ha egy küldetési szubtéri érzékelést kér, az mindenkinek alacsony, tehát a próba is könnyű lesz. Ha 50. szinten az emberek 90%-kának 50-es kivégzése van, 10%-kának meg 200, akkor 65 körüli próba lesz várható, ami az 50-esek számára is teljesíthető.


Ugye azzal tisztában vagy, hogy ezzel azt lehet elérni, hogy a visszafogott fejlődéssel rendelkezők és a pókok átgázolnak elsőre minden kalandon, vagy pedig a normál játékosok számára lehetetlenül el egy-egy kaland?
Semmiképpen sem javasolnék fix értékeket.
Első nekifutásra azt mondanám, hogy amikor megszerzel egy kalandot, tárolódjanak le melléje azok a szakértelmeid, tulajdonságaid, amilyen próbák lesznek benne. Ha szükséges, lehet erre egy korlátot is adni, pl. max 10 szakértelem/tulajdonságpróba lehet egy kalandban.
Amikor megkapod a próbát, akkor legyen 40% alapesélyed, hogy átmész rajta, PLUSZ annyiszor 10%, ahánnyal nőtt az adott szakértelmed (ha csökkent, akkor értelemszerűen levonódik a 10%). Így megoldható, hogy ugyanaz a próba egyforma nehéz legyen 10-es és 100-as szakértelmmel is (mert az fog számítani, mennyivel nőtt közben a szakértelem).

Idézet: Miklós - 2009.09.30. 20:20:35

A kalandírást nem azért kötjük kristályponthoz, hogy ettől az "erőforrástól" függjön az egész, hanem azért, mert KP-je csak kitartó, tapasztalt játékosoknak van, sokkal nagyobb az esély, hogy ők jó kalandokat írnak, mint egy kezdő játékos.


A gyorsítások kapcsán már elkövettétek azt a hibát, hogy keveritek a játékon belüli erőforrásokat (csp, kristálypont) a játékon kívüli erőforrásokkal (idő, őskő, karakterfejlesztési képesség). Óvnálak attól, hogy megint megtegyétek, ahogy látod eddig mindenki csak az ellenkezőjét javasolta.
Így fordulhattak elő annakidején olyan visszásságok is, hogy valaki egyik világon ellenőrizhetett kvízkérdéseket, másik világon meg nem, holott a személy UGYANAZ.

Feleslegesnek tartom azért kristályponthoz kötni a dolgot, mert még semmi értelmeset nem sikerült kitalálni a kristálypontokkal kapcsolatban, vagy csak azért ragaszkodni hozzá, mert egyszer már le lett írva. A kristálypont egy KARAKTERHEZ kötődik, nem pedig a mögötte álló személyhez. Azért mert valakinek nincs kristálypontja, lehet játéktapasztalata (abbahagyta V1-et, véget ért a V4). Ráadásul a kristálypont korlátoz is: Hiába ír valaki nagyon jó kalandokat, ha elfogy a kristálypontja, nem írhat többet. Talán ilyenkor indítania kellene másik világon újabb karaktert?
Ráadásul a kalandok írásához inkább írói véna és fantázia kell, mint az, hogy jó taktikai érzékkel legyen valaki megáldva.
Pont ezen megfontolások miatt a kalandírásért jutalom gyanánt őskövet adnék: ez gyakorlatilag forint, ami tekinthető munkabérnek cserébe azért, mert valaki fejleszti a játékot - mert a kalandírással ezt teszi.
Pontszám: 9.05
fórumozóRicardoFérfi
Végzetúr mester
1600 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
51. hozzászólás - 2009.10.01. 10:31:25
Nekem szerepjátékos problémáim vannak főleg ezzel az ötlettel. Jómagam aki nem ismerem a végzetúr előtti galetkikkel foglalkozó játékokat szinte nem ismerek semmit a világból (csak ami a legendában van benne), így pedig igen nehéz a világhoz reálisan kapcsolható kalandot írni.

Én az eddigiekből úgy képzelem el, hogy a galetkik felbecsülhetetlen hatalmú entitások, akiknek csak a többi galetki ellenfél, egymással harcolunk az istenek páholyáért. Valahogy nem tudom elképzelni pl Byzon kalandját (a kaland maga nagyon szép). Egy troll ne lépjen oda hozzám és fitogtassa az erejét, mert egyetlen pillantásommal elpusztítom, sőt ha kedvem szottyan kiírtom az egész fajt. Mikor 1% életerőn simán lenyomok egy rövidebb vadászat alatt egy óriást vagy sárkányt úgy hogy a hajam szála sem görbül, akkor valahogy szürreális, hogy egy 10 méteres sziklafal kifog rajtam. Nincs mászásom, na és? Átteleportálok. A vortexek miatt, túl veszélyes. Akkor átrepülök.

Ezek miatt én úgy érzem, hogy nem ártana egy komolyabb világleírás sem a játékhoz, ha már a stratégiából át akarunk csapni szerepjátékba. Mi itt nem egyszerű kalandozók vagyunk, akik közül a legtáposabbak is csak csapatban mernek egy-egy kisebb démonnak nekiesni, hanem az uralkodó faj. Így én jóval monumentálisabb kalandokat tudok csak elképzelni, nem ilyen kocsmai balhézós meg keresd a kicset a barlangban dolgokat.

(A játéktechnikai problémákat nálam okosabbak úgy is kivesézik és kijavítják majd, ahhoz most nem szólnék hozzá.)
Szabályosan játszom és mindent megteszek azért, hogy mások is így játszanak. Ha ez nem tetszik, nyugodtan nyomj az egyesre.

Hentes őrmester - Fekete Liga ~ a legridegebb gonosz
Pontszám: 8.23
népszerűPolaci8Férfi
Végzetúr tanonc
34 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
52. hozzászólás - 2009.10.01. 11:05:45 (Válasz Ariel #49 hozzászólására.)
Valószínű, hogy akik a pók/VF taktikát választották azok pont azért tették ezt, hogy szintjükön kiemelkedjenek nem azért mert lassan fejlődni olyan jó. A te ötleted pont ettől fosztaná meg őket. Ez pont olyan mint azok a javaslatok mikor a bajnokin is TÖ és SZÖ alapján kellene a kategóriákat belőni, de akkor mi értelme lenne az egész taktikának?
V2 Marshall
Pontszám: 8
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
53. hozzászólás - 2009.10.01. 11:20:22 (Válasz Polaci8 #52 hozzászólására.)
Az ötletem miért fosztaná meg a kiemelkedéstől a VF-es karikat? Ugyan úgy kiemelkedhetnének mint eddig, mindössze annyi történne, hogy nekik is lennének könnyebb/nehezebb feladataik és nem csak nevetségesen egyszerűek. Mindezek mellett a VF-es karik a saját szintjükön dupla annyi küldetéssel fognak találkozni mint más, ami már önmagában is épp elég előny.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 7.12
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
54. hozzászólás - 2009.10.01. 11:20:31 (Válasz Polaci8 #52 hozzászólására.)
Ez így rendben is lenne, azonban mivel átlagot nézünk, amit a VF-esek brutálisan felfelé húznak, nem szimplán az történik, hogy a küldetés a VF-esnek könnyűvé válik, hanem az azt nem használó karakter lehetetlenül el, mert azok olyannyira feljebb húzzák a teljesítéshez szükséges próba célszámát, amit ő nem fog tudni teljesíteni.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 8.43
népszerűPolaci8Férfi
Végzetúr tanonc
34 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
55. hozzászólás - 2009.10.01. 11:28:24 (Válasz Mortimer #54 hozzászólására.)
A top szinteken senki sem használ VF-t, az alacsonyabb szinteken pedig a többség él ezzel a lehetőséggel, ezért az átlagok nem jelentenének akkora problémát.
V2 Marshall
Pontszám: 6.07
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
56. hozzászólás - 2009.10.01. 11:32:38 (Válasz Polaci8 #55 hozzászólására.)
Ez így ebben a formában nem igaz, lent sem használ mindenki. Egyszerűen arra kényszerítené őket a játék még egy opciója, hogy fejlesszék ki, vagy kimaradnak belőle.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 7.65
népszerűPolaci8Férfi
Végzetúr tanonc
34 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
57. hozzászólás - 2009.10.01. 11:36:09 (Válasz Mortimer #56 hozzászólására.)
Lehet igazad van. Meglátjuk mi lesz a vége, alkalmazkodni fogok a szabályokhoz mint eddig is tettem.
V2 Marshall
Pontszám: 6.44
népszerűBaalCainFérfi
Végzetúr mester
611 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
58. hozzászólás - 2009.10.01. 12:56:01
1. a próbáknál erősségeket határoznék meg nem átlagot
pl nagyon erős: a szintemen lévő max abból a szakiból nagyon gyenge: szinten lévő min a szakiból. Egy erős próbához hozzáállva egy abból átlag kari elsőre jó eséllyel bukik, de utána turbózva már megoldhatja a gondot. ÉS a pókok egyes esetben magas szakértelme is behozható egy turbóval a nagyátlagnak.Aki meg nem igazán rendelkezik a szekértelemmel vagy növeli vagy tudomásul veszi, h karakter ezzel nem tud megbírkózni.

2. díjazás: szakértelmek szerepe váratlanul fontos lehet, olyan is amit eddig nem növeltünk. Tehát mindenki jól járna olyan díjjakkal amik szakikat növelnek. pl 1 ereklye ami ad 2 meggyőzést.
ÉS az ilyen díjak kis mértékben egyébként is hasznosíthatóak viszont nem inflálják tovább a bővítés elmaradása miatt egyre értéktelenebb újra és újra érkező aukciós tárgyakat.

3. Nem a v1 az egyetlen világ. V2n már az első oldalon sokan Vffel mennek. Bármit is tervezünk ne felejtsük el, h a többi világon erősen mások már a fejlődési utak, szintben hamarabb el lettek érve az akadémiás szakik, ami viszont azzal is jár, h az akadémia nélküliek viszont gyakran alacsonyabbak mint v1en.
A hozzászólást BaalCain módosította 2009.10.01. 12:57:39-kor
Pontszám: 7.61
kedvelt tagTseby'dr akulaFérfi
Végzetúr mester
799 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
59. hozzászólás - 2009.10.01. 15:08:06 (Válasz Ricardo #51 hozzászólására.)
ricardo ajánlanám eme 8 könyvet ami a TF és ÖV világához kapcsolódik:



# Brian McAllister: Ikercsillagok
# S. A. Rosencrantz: Jéghideg éj
# Böszörményi Gyula (Harby Riann): A bolhedor lovagjai
# Böszörményi Gyula (Harby Riann): Rúvel hegyi legenda
# Brian McAllister: Két világ közt
Brian McAllister: Átkozottak
Brian Mcallister: Kitaszítottak
Brian Mcallister: Túlélők

Lehet hogy van még több mű is nekem spec ezek vannak meg
V3 : Tseby'dr akula

Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye.
Pontszám: 5.28
fórumozóSolinaFérfi
Végzetúr mester
533 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
60. hozzászólás - 2009.10.01. 17:05:53 (Válasz Jeriko #50 hozzászólására.)
>A kaland létrehozása kristálypontba kerül, alapban 50 pontba, plusz annyiszor
>50 pontba, ahány próbából áll.

Ha a dolog a kristalyponttol fog fuggeni, en egy kicsit tulzottnak tartom a koltsegeket.. Foleg a proba/50 kristalypontot.. A jobb/igenyesebb kaland irok, valoszinuleg hosszabb kalandokat akarnanak osszerakni, mert valami tortenet szeruseget szeretnenek belefuzni egy-egy kalandba.. Legalabbis, en igy allnek neki... Ez viszont azt jelentene, hogy ezaltal egy-egy kalandra kenytelenek lennenek elhasznalni egy csomo kristalypontot, azaz kevesebb kalandot tudnanak megirni, mint azok, akik 5 perc alatt osszedobnanak par 1 probas kalandot... Ez pedig szereny velemenyem szerint kicsit odatenne a minosegnek...
A hozzászólást Solina módosította 2009.10.01. 17:06:08-kor
Pontszám: 7.25
HKK - Zén minikiegészítő: Zén Legendái: A sötétség gyermekeiRésföld - a HKK legújabb kiegészítője