Először is tisztázzunk egy félreértést. Többen azt mondják, hogy a próbák egy nehezen kiszámítható elemet hoznak a játékba, lesznek ettől nehéz és könnyű kalandok, mindenki magának ir kalandot stb. Ahogy írtam, a játékosok a próba szintjét nem, csak a milyenségét tudják beállítani. Azt, hogy a próba számszerűleg milyen legyen, azt mi döntjük el. Pl. tegyük fel, hogy 50. szinten a karakterek átlagos ereje 150. Ekkor az erő próba 50. szinten 140-170 között lesz. Akinek picivel az átlag fölött van az ereje, az szinte mindig megcsinálja a próbát hősi pont nélkül is, akinek jelentősen alatta, az viszont hősi pont nélkül jó eséllyel bukik. Ha egy küldetési szubtéri érzékelést kér, az mindenkinek alacsony, tehát a próba is könnyű lesz. Ha 50. szinten az emberek 90%-kának 50-es kivégzése van, 10%-kának meg 200, akkor 65 körüli próba lesz várható, ami az 50-esek számára is teljesíthető. És természetesen tudatturbóval rá lehet majd készülni a próbákra. A választható szakértelmek listájából párat biztos célszerű kiszűrni, vannak szakértelmek (pl. a VF) aminek az elsajátítása hátránnyal is járhat, nem kényszeríthetünk senkit rá. És persze az is tény, hogy vannak szakik, amikhez nehezebb próbát kitalálni (de ez csak a játékosok leleményességén múlik). De talán mastervnek igaza van, lehet az a legbölcsebb ha szakértelem próba csak a nem maxos szakikból van.
Tehát nem kell attól félni, hogy a kalandok a nehézségük miatt kiszűrődnek. Épp ezért nincs értelme azt se figyelni, hogy hányszor teljesítették / vallottak kudarcot. Persze minél több próbából áll egy kaland, annál nagyobb az esélye, hogy felsülsz vele, viszont a jutalom is arányosan nagyobb, tehát a nyeremény várható értéke azonos minden esetben.
A kalandírást nem azért kötjük kristályponthoz, hogy ettől az "erőforrástól" függjön az egész, hanem azért, mert KP-je csak kitartó, tapasztalt játékosoknak van, sokkal nagyobb az esély, hogy ők jó kalandokat írnak, mint egy kezdő játékos. A kalandokat kezdetben mindenképp mi fogjuk ellenőrizni - erre jobb megoldást nem látok -, de idővel biztos, hogy lesznek játékosok, akik tudnak ebben segíteni (és itt már tényleg az őskő jöhet szóba, mint díjazás). Érdekes felvetés, hogy valaki tudna jó kalandot írni, de nincs kristálypontja. Elég bizarr ötlet, de lehet, hogy esetleg meg lehetne engedni, hogy limitált mértékben valaki átadjon másnak kristálypontot, LE-ért. Ha a kalandokért jutalom jár (és járni fog), az tényleg azt jelenti, hogy a KP ha áttételesen is, egy erőforrás. Épp ezért tényleg fontos, hogy aki nem tud kalandot írni, az is el tudja használni a KP-t (a hősi ponttá alakítás egy jó ötlet volt).
Jerikó: Arról, hogy a próba előtt dönthess, hogy elhasználsz-e hősi pontot vagy sem, ha meg tudjuk oldani, ezt megcsináljuk. Elágazásos küldetés: ez egyenlőre tegyük félre mint egy jövőbeli továbbfejlesztési lehetőséget.
Idézet: Kocos - 2009.09.30. 18:13:45
Amit nem ertek: ha konkret szornyet berakunk a kalandba, akkor hogyan lesz a kaland szelesebb reteg szama megoldhato es/vagy kihivas?
Ez elég egyszerű, a szörny statisztikái a szintből számolnak, csak a neve és képe lesz az általad megadott, hogy a történetnek megfeleljen (pl. a sivatag közepén ne egy halszerű lény jöjjön szembe).
Idézet: BaalCain - 2009.09.30. 20:06:30 A hősiesség pontot meg simán kicserélném szint arányos Lé áldozásra. Minden egyszerűsítene.
Ésszerű egyszerűsítésnek hangzik, de ha KP-ot és varázsitalt is lehet ugyanerre használni, akkor ez sajnos nem működik.