Felhasználónév: Jelszó:
Szerző
Topic neve: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3364 hozzászólás
Profil megtekintése
Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
1. hozzászólás - 2009.09.30. 16:06:27
Kalandok

A tevékenységek alatt megjelenik egy új gomb, kalandok. Ennek használatához min. 40. szint szükséges.

Kalandok (önálló ablak)
[kép] Vadászataid és portyázásaid során néha érdekes és izgalmas kalandokat találhatsz. Ha egy ilyen kalandot találsz, a kaland helyszínére később visszatérhetsz, és megpróválkozhatsz vele. Ehhez az alábbi menüből ki kell választanod a kaland nevét (ha van ilyen). A kaland végrehajtása során különböző feladatokat fogsz kapni. Ha a kalandot sikeresen végrehajtod, jutalmul lélekgyémántokat kapsz, amelyekért a lélekkufárnál egyedi tárgyakat vásárolhatsz! Ha a kalanddal kudarcot vallasz, csak akkor próbálkozhatsz vele ismét, ha vadászás vagy portyázás során újra megtalálod. A kaland során a siker esélyét hősi pontok segítségével növelheted. Te döntöd el, hogy egy próba során maximum mennyi hősi pontot használsz fel. Hősi pontokat a kalandok teljesítésével, vagy a lélekkufárnál kapható hősi ital megvásárlásával szerezhetsz.
Ha már van kristálypontod, saját magad is írhatsz kalandot a többi játékos számára! Ehhez a kalandtervezés gombra kattints.

Fehér felirat: Jelenleg nincs elvállalható kalandod.
Vagy: Felsorolva a kapott kalandok nevei (linkek). mindegyik mellett kaland eldobása link (confirm!)

Alatta: Utoljára teljesített kalandod (link, ha volt ilyen). Itt megnézheti az utoljára végigcsinált kalandját, de mindig csak az utolsót. (esetleg az utolsó ötöt, ha megoldható)

Alatta: A kalandok során legfeljebb [ 0 ] hősi pontot használsz fel. [megváltoztatom]
Jelenleg %d hősi pontod van.

Alatta (gomb): [kalandtervezés]
Vagy: (Ha 100-nál kevesebb kristálypontja van) Még nincs elég kristálypontod ahhoz, hogy saját kalandot tervezhess. Kristálypontot magasabb szinten, az ún. ismételhető küldetések teljesítésével lehet kapni.

Kalandtervezés (önálló ablak)
[kép] A kalandtervezés egyszerűbb, mint hinnéd. Minden kaland próbák sorozatából áll. Egy próba a próbát leíró szövegből, és magából a próbatételből áll. A lehetséges próbatételek: csata, tulajdonságpróba, szakértelempróba, lélekenergia vagy más erőforrás felhasználás (ez akár lehet sebződés vagy VP elhasználás is), egy véletlenszerű kvízkérdés megválaszolása. A lehetőségek listája a jövőben bővülni fog. A próbatételek számszerű értékét nem kell megadnod, hiszen a kalandokat különböző szintű karakterek is megkaphatják, és a program mindig a nehézséget a szintjükhöz fogja igazítani. A szörnyeknél megadhatsz egy általad ismert nevű szörnyet is. A szövegek megírásánál ügyelj a helyesírásra, és arra, hogy az egymás után jövő szövegek összefüggő történetet alkossanak, a próbák logikusan illeszkedjenek a szöveghez. Emellett javasoljuk, hogy a szövegeket és a terveket esetleg írd meg egy szövegszerkesztőben, és onnan másold át a vágólapon keresztül. Mielőtt nekilátsz a kalandtervezésnek, mindenképp teljesíts néhány mások által írt kalandot, hogy láss konkrét példákat!
A kaland létrehozása kristálypontba kerül, alapban 50 pontba, plusz annyiszor 50 pontba, ahány próbából áll. A próbák legfeljebb fele lehet harc (lefelé kerekítve). A kalandot elkészítése után ellenőrizzük. Ha megfelelő, akkor bekerül a játékba, ha nem, akkor lehetőséget kapsz a kijavítására. Ha egy játékos kalandja túl sokszor kerül elutasításra, akkor elveszti a kalandtervezés lehetőségét, a kvízkérdésekhez hasonlóan. Ha a kalandod elfogadásra kerül, lélekenergiát kapsz, ami a szintedtől, a próbák számától és a kalandra kapott pontszámtól függ.

Fehér felirat: Jelenleg %d kristálypontod van.

Kaland címe:
[input box]
Kaland bevezető szöveg
[nagy input box]
selector:
válassz próbát!
csata; kiválasztja, megjelenik box: [szörny neve] (nem kötelező kitölteni)
tulajdonságpróba; kiválasztja, selector: erő, támadás stb.
szakértelempróba; kiválasztja, selector szakértelmekkel
erőforrás használat; kiválasztja, selector lélekenergia, életpont, varázspont
tárgyhasználat; kiválasztja, selector: gyógyital, varázsital
kvíz;
gomb alatta: [újabb próba]
megnyomására a fenti boxból kap még egy példányt (ha már az előzőt kitöltötte)
gomb legalul: [kész a kaland!]

Maximum 8 próbából állhat a kaland. Ha megoldható, az újabb próba megnyitásakor figyeljük, hogy van-e elég kristálypontja (tehát 2.-at csak akkor nyithat, ha összesen 150 KP-ja van).

[kész kaland!] megnyomása:
hibavizsgálatok: minden legyen kitöltve, a szöveg mezőkre futtassuk rá a badword filtert. Ha hiba van, jelezzünk vissza és adjunk lehetőséget a javitásra. Ha minden rendben van, sárga szöveg:
A kalandot véglegesítjük, továbbküldjük az értékelő adminnak, és levonjuk a kristálypontot. A fentiekben a következő szöveg fog megjelenni:
Kalandod jelenleg kiértékelés alatt áll.

A tesztelés fázisban mi magunk csinálni fogunk egy csomó kalandot, hogy legyenek minták a karaktereknek.

Kaland szerzése
Ha valaki min. 40. szintű, kaphat kalandokat a vadászat és a portyázás során.
Vadászat során (5% eséllyel) a szöveg végén: A vadászat során egy kalandra bukkantál: %s. (behelyettesítjük a kaland címét)
Portyázás során (5% eséllyel) a harc legvégén: A portyázás során egy kalandra bukkantál: %s. (behelyettesítjük a kaland címét)
Egyszerre egy embernek max. 10 teljesítetlen kalandja lehet, ha ennyi összegyűlt, nem kap újabbat.

Kaland végrehajtása
Ha rákattintasz egy kaland linkjére a kalandok ablakban, akkor azt végrehajtod.
A kaland lépései egymás után jönnek. Megjelenik a szöveg, majd a próba, siker esetén jöhet a [folytatom a kalandot] gomb ill. jutalom.
Próbák.
csata.
1. A szörny statisztikáit a manókéval azonos módon számoljuk (kiv. néhány szám, ld. később)
2. Ha a játékos megadott szörnynevet, akkor azt megkeressük az adatbázisban, és az ahhoz tartozó képet jelenítjük meg, egyébként választunk egy, a játékos szintjének megfelelő (+10+-3 szint) szörnyet.
3. Győzelem esetén fél vadászatnyi LE és TP jár. A harctól az állatok normálisan fejlődnek. A szörnyeknek nincs külön LE-jük, csak amit a végén kapsz értük.
4. Vereség esetén a szöveg: kudarcot vallottál, menekülnöd kell!
tulajdonságpróba
%d szintű %TULAJDONSÁGNÉV próba: {%d hősi pont árán} SIKERES! vagy sajnos kudarcot vallottál...
A próba a következőképp zajlik: meghatázunk egy küszöböt. A küszöböt egy függvény határozza meg, ld. később, és módosítja egy random értékkel. Vesszük a játékos tulajdonságát, és hozzáadunk egy 0-szint/2 közötti véletlenszámot. Ha az eredmény nagyobb v egyenlő, mint a küszöb, siker, egyébként kudarc. Ha kudac lenne, de a max. felhasználható hősi ponttal meglenne a próba, és van is neki annyi, elkölti a hősi pontokat, hogy siker legyen.
szakértelempróba
%d szintű %SZAKÉRTELEMNÉV próba: {%d hősi pont árán} SIKERES! vagy sajnos kudarcot vallottál...
A tulajdonságpróbához hasonló módon működik.
Felveszünk 3 új szakértelmet: csapdaészlelés, mászás, zárnyitás (17,19,21-es akadémia). Ezeket a szakértelmeket a kalandok során fogjuk használni.
erőforrás
Veszítesz %d életpontot. - ha ÉP-je így 1 alá kerül, akkor 1 ÉP-je marad, és "Elájultál, kudarcot vallottál."
Elhasználsz %d varázspontot. - pl. varázslatpróba. Ha nincs elég VP-je: "Sajnos nincs elég varázspontod (%d kellene), kudarcot vallottál."
Felhasználsz %d lélekenergiát. Ha nincs elég, helyette "Sajnos nincs elég lélekenergiád (%d kellene), kudarcot vallottál."
kvízkérdés
Kirakunk egy kvízkérdést, ha rosszul válaszol, elbukta a kalandot.

Kudarc esetén szöveg:
A kalandot, ha akarod, ismét megpróbálhatod, de ha akarod, el is dobhatod.

Siker esetén szöveg:
Gratulálunk, teljesítetted a kalandot! Jutalmul %d lélekgyémántot kapsz.

A lélekgyémántok száma a kalandot alkotó próbák számától, és a karakter szintjétől függ: próbaszám * szint/4.

A teljesített kalandokat nem tároljuk, ugyanazt a kalandot többször is meg lehet kapni.

Lélekgyémántok felhasználása
A lélekkufár kijelzi az LE és őskő mellett, hogy hány lélekgyémántod van.
Felkerül egy új tárgy kategória, a kaland jutalmak. Ezt kiválasztva, megjelennek a lélekgyémántért megvásárolható tárgyak.
Ezek között lesznek:
- az aukciós házban kapható relikviákhoz hasonló tárgyak
- bekészíthető tárgyak (esetleg új slot - csizma)
- fókuszkristályok
A tárgyak részletes listáját és leírását a mellékelt dokumentáció tartalmazza.

Statisztikák
A karakterlapon a statiszitkáknál jelöljük: teljesített kalandok: %d.
A top listáknál is vegyünk fel egy új oszlopot (ahol elfér) kalandok.
Pontszám: 9.61
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
2. hozzászólás - 2009.09.30. 16:50:04
Haaat en nagyon fazok ettol a magaunknak keszitunk kalandot otlettol.
Egyreszt ez egy alapvetoen strategiai jatek, es egy kalandhoz azert kell egy kis iroi/kalandmesteri vena is. MOst akkor a jatekban lemarad majd, akinek ehhez nincs adottsaga vagy kedve?
Visszasnak tunik a megoldas - ahogy mar masik is kifejtettek - , hogy a jatekban elert eredmenyert cserebe azt kapjuk, hogy ingyen dolgozhatunk helyettetek.
Idovel valoszinuleg elszaporodnak majd a... nem tul igenyes szovegu kalandok.
Lehetoseget ad olyan kalandok generalasara, ami a krealonak kedvez.

Ha mar mindenkeppen jatekosokkal akartok kalandot terveztetni, akkor annak ne legyen jatekon beluli eroforras igenye, csak egy belepo feltetel maximum (hogy ne legyetek floodolva kalandokkal), es osko legyen a jutalom. Ezt igy sokkal tisztabbnak tartanam. Ez mar egy munka, amiert igy fizetseg jarna. A kristalypontokat meg be lehetne valtani lelekgyemantra, hosi pontra, akarmire.
Pontszám: 8.05
népszerűPietrusFérfi
Végzetúr mester
843 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
3. hozzászólás - 2009.09.30. 17:12:25
Nekem tetszik az ötlet, ha jól megvalósítjátok, akkor egy nagyon jó játékszínesítő elem kerülhet be a játékba. Lenne pár kérdésem: Ha pl. van 2 kalandom, egyenként 2 próbával. Akkor meg lehet csinálni azt, hogy az egyiknek teljesítem az első próbáját, aztán inkább felveszem a másik kalandot? Másik: ha fk-t lehet kapni, akkor az milyen lesz? Mármint lehet pajzsba is rakni, vagy csak ékszerekbe, esetleg mind2-be? És visszaváltható, vagy 1x-használatos lesz?
http://vegzetur.wikidot.com/ Itt minden végzeturas kérdésre megtalálod a választ!

"Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye."
Pontszám: 7.31
kedvelt tagmastervFérfi
Végzetúr mester
687 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
4. hozzászólás - 2009.09.30. 17:25:14
Végre valami érdekes!
A doksit elolvasva nekem az jutott eszembe,hogy ezt a hősi pontot nem kéne erőltetni.Az ŐV-n is a frász jött az emberre,ha épp amiatt nem lett meg a küldi,mert kevés ilyen volt betárazva.Van már annyiféle pont,hogy lassan felsorolni sem tudjuk.
Bátorkodnám javasolni,hogy inkább akkor már a kristálypontokat használjuk e célból. És ezzel Kocos mester előttem való hozzászólását is érintem: nem lenne bölcs a kalandokat is mindenki számára szabadon összeeszkábálható dologgá tenni,ami ráadásul valamely erőforrásba is kerül. Inkább legyen keretfeltétel X kristálypont megléte,ez OK,de csak akkor vesszen el,ha a kalandot szövege vagy tartalma miatt rossznak itélik. Ezzel az önjelölt szuperkalandkontárok meg lehetnek fogva,mert a hülyeségük árát duplán megfizetik,így elgondolkodnak rajta,hogy még egyszer írjanak ilyet.Viszont az esetlegesen tehetséges játékosok bátran szórakoztathatnak minket újabb és újabb kalandokkal,akár egyre terjedelmesebbekkel is,vagy épp rövidebbekkel,ahogy épp szerzői vénájuk engedi...
A kaland jutalomról:az új tárgytipus előtt le a kalappal,nincs csizma még,karkötő és sisak. Ezeket árulhatná a kufár a lélekgyémántért. Aukciós tárgyakat se rossz ötlet,de azokat komoly áron kell betenni,hogy ne inflálódjon maga az aukció.
A jutalmazásról: Ismét csak Kocosra utalva: ez már tényleg komoly játékélmény növelő dolog lehet(maguk a kalandok) így talán tényleg jutalmazni kéne azokat,akik tevékenyen részt vesznek a készítésben. Az őskő kézenfekvő megoldásnak tünik. Nem kell itt iszonyat mennyiségekkel dobálózni,kalandonként pár db elég,elvégre a jó kaland után írhat az ember másikat. Farmolást kiküszöbölendő viszont nem lehetne csak mondjuk hetente egyszer kalandot beküldeni. Heti 1-2 kő nem olyan vészes szvsz,ennyi idő alatt felkészülhet a következő kaland készítéséhez az ember.
A "Pokrócozás Királya" személyesen!
(A név márkavédett, köszönet érte Ösvényjárónak)
Pontszám: 7.06
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3364 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
5. hozzászólás - 2009.09.30. 17:28:07
A kalandtervezésnek nincs erőforrás igénye (a kristálypont nem az, mert semmi másra nem tudod használni). A jutalmazásról, hogy ne lélekenergiát adjunk, hanem őskövet: ez elsőre jól hangzik, másodikra azt eredményezi, hogy idővel mindenki ingyen fog játszani, de ami még ennél is rosszabb, nem csak a tehetséges emberek fognak kalandot irni, hanem úgyanúgy mindenki, csak ha a kalandját nem fogadják el még jobban fel fog háborodni.

Hogy miért akarjuk a játékosok kezébe adni a kalandok tervezését?

Először is, itt, a fórumon is többször elhangzott az a kérés, hogy engedjük a játékosokat részt venni a játékfejlesztésben, legyen egy admin felület, amin keresztül a játékosok tartalommal bővithetik a játékot. Itt pontosan ez valósul meg. A képleteket a program lekezeli, a játékosoknak a fantáziájukat, a kreativitásukat kell belevinni.

Másodszor is, legyek bármilyen jó játéktervező is ( ), nem tudom felvenni a versenyt több száz játékos ötleteivel, fantáziájával. Ha, mint játékos, választhatsz, hogy a tartalmat csak én gyártom neked, vagy egy csomó játékos is beszáll, akkor szerintem az utóbbival jársz jobban. Természetesen, a rendszerrel én is csinálni fogok egy csomó kalandot.

Egyébként maga a rendszer bizony, hogy működik, már 20 évvel ezelőtt is játszottam olyan MUDdal, ahol a wizard szintet elérő, X. szintű játékosok saját helyszíneket, kalandokat hozhattak létre, és ettől a játékos tényleg óriási és sokkal jobb lett. Valójában, szerintem minden játéknak ez a jövője.

Az a felvetés, hogy nem minden játékos lesz képes elfogadható szintű kalandokat alkotni, jogos. A saját korlátaival mindenki tisztában van. De azért erre a helyzetre is van két megoldás:
1. Nem foglalkozik az egésszel, csak teljesiti a kalandokat, nem irja őket. Ettől elesik egy minimális LE-től - na és. Szerintem azért sem veri a fejét a falba senki, hogy ajánlásból nem jön be neki a napi +10% LE (pedig vannak jópáran, akiknek igen). Persze lehetne mondani azt is, hogy a kalandok irásáért az égadta világon semmiféle jutalom ne járjon, de akkor miért irjak kalandot...
2. megkéri a barátját, hogy segítsen neki a kalandot megcsinálni. (összefogás, szocializáció stb csupa hasznos dolog).

A játékban van már olyan aspektus, ami annak kedvez, aki sok időt tölt a gép előtt. Van már olyan, ami annak, aki jól tud szocializálni. Olyan is, ami annak kedvez, aki jó matekos, jól optimalizál. Miért ne legyen most egy olyan feature, ami a jó fantáziával megáldott, kreativ, irni tudó embereknek ad egy kis bónuszt? Ha a LE a kalandirásért nagyon nem jó, akkor adhatunk helyette lélekgyémántot is.
Pontszám: 8.50
kedvelt tagBirkaFérfi
Végzetúr mester
4520 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
6. hozzászólás - 2009.09.30. 17:28:40
Tyu ha

Először is köszi a lehetőséget, és a játék színesítést!

Viszont, minden szentnek maga fejlé hajlik a keze, azaz mindenki olyan kalandot fog kreálni, ami az ő szakijainak jó. Mivel sikerült elérni, hogy egyen mágust generál mindenki, így mindenki minden kalandot meg fog tudni csinálni, már akkor is ha csak magának jót generál...

OV-ben rengeteg leprogramozott kalandod van, szerintem azokat egy copy paste-el adoptáld, és a kristálypontokból lehessen hősi pontot venni.

A saját magunknak írunk szöveget effekt meg már a kvízben is megbukott, nem erőltetném! Lehessen ajánlani kalandokat fórumon, és amelyiket beteszitek kapjon mondjuk x hőspontot cserébe az ötletért.

Még valami, a próbák konstans+szintfüggő rnd értékű küszöbből álljanak, hogy ne fixek legyenek...
Pontszám: 6.44
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3364 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
7. hozzászólás - 2009.09.30. 17:35:16
Pietrus: ha egyik kaland nem megy, akkor természetesen próbálhatod helyette a másikat. a fókuszkristályok a mostaniakhoz hasonlóak lesznek.
Masterv: a hősi pontok egyfajta plusz taktikázási lehetőséget adnak. Pl. ha egy kaland 20-as szubtéri érzékelést kér, és nincs kedved emiatt felnövelni a szakértelmet, alternativaként költhetsz rá hősi pontot is. Az, hogy a kristálypont hősi pontra lehessen váltható, még átgondoljuk, szerintem már elég nehéz kontrollálni, hogy kinek mennyi kristálypontja van, egyeseknek ez túl könnyűvé tenné a kalandokat. (de tény, hogy ez adna egy alternativát a kr.pontok felhasználására annak, aki nem akar kalandot irni)
A hozzászólást Miklós módosította 2009.09.30. 17:37:07-kor
Pontszám: 6.50
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
8. hozzászólás - 2009.09.30. 17:38:36
Pár ötlet:

Kocossal teljes mrétékben egyetértek abban, hogy ne játékon belüli erőforrástól függjön, valaki írhat-e kalandot vagy sem. Lehet, valaki istenadta tehetség, de kristálypont nélkül, vagy rengeteg kristályponttal botcsinálta játéktervező.
Úgy gondolom, mindenképpen egy olyan rendszert kell kialakítani, ami kiválogatja a jó kalandírókat.

Például: Kezdetben minden játékos kap lehetőséget 1 kaland megírására (azt el kell felejteni, hogy nektek manuálisan kelljen tesztelni vagy átnézni a kalandot, akkor már bukta az egész). Lehet egy előzetes szűrő, vagy először csak pár megbízható játékos (mint kvíznél) kap lehetőséget a kaland tesztelésére. Ha a kaland átmegy ezen a rostán, akkor kerül játékba.
Fontosnak tartom, hogy a kalandnál legyen nyilvántartva, hányszor próbálták meg teljesíteni, ebből hányan sikeresen. Ha a siker/összes arány túl alacsony, a kaland kerüljön ki a játékból, akárcsak akkor, ha túl magas (itt nektek érdemes meghatározni egy optimális arányszámot).
Esetleg a játékosok kapjanak lehetőséget a kaland értékelésére (semmiképpen se kötelező jelleggel, szerintem a kvíz értékelésének is ez volt a leg
nagyobb hátulütője, mert a legtöbben azt nyomták, ami legközelebb esett az egérkurzorhoz).
____________

Kicsit soknak tartom már a pontokat: kristálypont, hősiesség pont, lélekgyémánt. Mivel a kristálypontot egyébként sem tartom szerencsésnek kalandtervezéshez kötni (lásd fent), ez vehetné át valamilyen módon a hősi pont szerepét (pl. max. 20 kristályponttal "kipótolhatod" egy százalékodat X-el, hogy sikeres legyen a próba). Még jobb lenne, ha egy-egy próba előtt a játékosnak lehetősége lenne dönteni: "150-es IQ próba következik, mennyi kristálypontot használsz fel?" Természetesen a pontok elvesznek mind sikeres, mind sikertelen próba esetén.
____________

A kalandokat el kellene látni egy szinttel: egy 200-as tulajdonságpróba valahol még nagyon nehéz, valahol már nagyon könnyű.
Sajnos a játékban a karakterek nagyon hasonló arányú szakértelmekkel és tulajdonságokkal rendelkeznek, ezt figyelembe kell venni a próbák során.
____________

A kalandokba jó lenne interaktív elemeket építeni, ahol a játékosnak van választási lehetősége. Pl. "Melyik úton mész tovább?" Ha elbukik, legközelebb a tapasztalatok függvényében okosabban tud dönteni. Ez ugye bonyolítja a dolgot, mert nem lesz lineáris egy kaland, viszont nagyon remek kalandok készítésére ad lehetőséget (akár egy egész "lapozgatós könyv" (ismeri ma még valaki?) is képezhet egy kalandot.
____________

Ajánláshoz hasonlan lehetne jutalmazni a kalandírókat, valahányszor valaki próbálkozik a kalandjukkal. Így érdekelve lennének abban, hogy a kaland minél tovább játékban maradjon.
____________

Kalandok része lehetne, hogy teljesíts küldetésekhez hasonló dolgokat: például amikor ott vagy legyen nálad X LE, Y ÉP, válaszolj X kvízkérdésre stb. stb. stb.
A hozzászólást Jeriko módosította 2009.09.30. 17:43:20-kor
Pontszám: 9.04
kedvencByzonFérfi
Végzetúr mester
5137 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
9. hozzászólás - 2009.09.30. 17:42:24 (Válasz Miklós #7 hozzászólására.)
Na én megjártam az ŐV-t, kb tudom miről van szó. Hajtépés és idegbaj magas fokon, mégis szeressük.
Az, hogy a játékosok írhassanak kalandot, szerintem nagyon jó ötlet. Eleinte lesz belőle szitkozódás, de majd arra is kialakul egy admin réteg és kész Nagyon várom
VB van...
DEUTSCHLAND ÜBER ALLES!!!!!!!!
Pontszám: 8.90
kedvelt tagmastervFérfi
Végzetúr mester
687 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
10. hozzászólás - 2009.09.30. 17:47:36 (Válasz Miklós #5 hozzászólására.)
Rendben,értem az ősköves választ,én is éreztem,hogy ez az egyik gyenge pontja az írásomnak.
De a barbár kalandmester-utánzatokat valami módon tényleg távol kell tartani ettől a featuretől,mert a kvízzel bizonyították rengetegen,hogy még írni sem tudnak. Azt meg nem szeretetnénk hogy ez a jó kis szerepjátékos lehetőség ledegradálódjon.Erre van valami terv?
Ohh, és jut eszembe kristálypont: mi van akkor,ha valaki bizonyította értelmes kalandok készítésére való képességét( tetszetős leírások,eredeti ötletek), de kevés a kristálypontja,mert nem csinál elég sűrűn ismételhető küldetéseket? Jól értékelt kalandért lehet visszakapni a ráfordított kristálypontból valamennyit?
A "Pokrócozás Királya" személyesen!
(A név márkavédett, köszönet érte Ösvényjárónak)
Pontszám: 6.59
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
11. hozzászólás - 2009.09.30. 18:13:45 (Válasz Miklós #5 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2009.09.30. 17:28:07
A kalandtervezésnek nincs erőforrás igénye (a kristálypont nem az, mert semmi másra nem tudod használni).


Ideznek toled: "A kristalypont igy is eleg tapos lesz." (Lehet, hogy nem szo szerinti az idezet, de a lenyeget pontosan tukrozi.)
Es bizony eroforras, mert nem a kristalypontot nem regeneraljuk, vagy fotoszintetizaljuk, hanem szerezzuk. Tehat van mogotte LE, CSP, PP, TP stb.

Idézet: Miklós - 2009.09.30. 17:28:07
Ha a LE a kalandirásért nagyon nem jó, akkor adhatunk helyette lélekgyémántot is.


Hat ez igazabol sztem mindegy. Akkor lenne opcionalis, ha osko jarna erte.
Mondjuk ha tenyleg jelkepes lesz a jutalom, akkor ez nem fog gondot okozni. Meglatjuk.

Amit nem ertek: ha konkret szornyet berakunk a kalandba, akkor hogyan lesz a kaland szelesebb reteg szama megoldhato es/vagy kihivas?
Pontszám: 6.71
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
12. hozzászólás - 2009.09.30. 18:20:42 (Válasz Miklós #7 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2009.09.30. 17:35:16
Masterv: a hősi pontok egyfajta plusz taktikázási lehetőséget adnak. Pl. ha egy kaland 20-as szubtéri érzékelést kér, és nincs kedved emiatt felnövelni a szakértelmet, alternativaként költhetsz rá hősi pontot is. Az, hogy a kristálypont hősi pontra lehessen váltható, még átgondoljuk, szerintem már elég nehéz kontrollálni, hogy kinek mennyi kristálypontja van, egyeseknek ez túl könnyűvé tenné a kalandokat. (de tény, hogy ez adna egy alternativát a kr.pontok felhasználására annak, aki nem akar kalandot irni)


No amilyen kozimadtnak orvendenek a szinthuszarok, mar latom sokarozni az 50-es visszafogott probakat. Igy erlore javasolnam, hogy bizonyos szakertelmekre ne vagy csak korlatozott mertekben lehessen rakni probat. (Igen, a jatekosok masik fele pont ugyanekkorat szivna egy 50-es szingularis ismeretek probaval.)

A kristalypontot tovabbra is ugy kezeld, mintha az az egbol potyogo manna lenne, ez teljesen igazsagtalan, ha valaki elonyhoz jut altala. Egy "jutalomnak" nem az a lenyege, hogy aki kapja elonyhoz jusson altala? Hidd el Profetanak nem azert van 400 kuldije teljesitve, mert ezt dobta neki a gep. Kemeny munka van mogotte, ezert abszolut nem ertem mi igazsagtalan van abban, ha cserebe elonyhoz jut az ember.
Pontszám: 5.49
kedvencByzonFérfi
Végzetúr mester
5137 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
13. hozzászólás - 2009.09.30. 18:27:25 (Válasz Jeriko #8 hozzászólására.)
Ez a válaszd meg az utat dolog, ez nagyon nagy ötlet!!! Nekem nagyon tetszik!!!
Azért teljesen másképp festene ugyanaz a kaland mondjuk így (elnézést, egyszerű hasraütés lesz):

Kemény vagy?

Verzió1 (lineáris kaland):

"Vadászatod során az út mellett kicsiny, hirtelen ácsolt házikóra leszel figyelmes. Kapuja felett cégér: "Fogadó a Szunnyadó Drakolderhez". Nocsak. Végül is egy kis gombapárlat vagy aludt tej csak felfrissítene utadon, így hát betérsz.
A fogadóban hosszú asztalok mellett mindenféle utazó népség ücsörög, komoran bámulva bele italába. De a terem közepén egy hatalmas termetű kőtroll ácsorog, izmait mutogatva a vendégeknek és időnként odamondogatva:
- Nyápicok! Még hogy ti lennétek a felszín meghódítói? Nevetséges! Nyüzüge orglingfattyú mindegyik!
Mérgelődve közelebb lépsz, hogy móresre tanítsd a nyomorult torzszülöttet, de egy sanda tekintetű, csuklyás kis alak rekedt suttogása megállít:
- Jól gondold át, mit teszel! Ez a lény itt: Ércfejű Brutakin, s nem mellesleg a Kristály Horda egyik nagy hatalmú tagjának, Azgrafelethnek az ölebe... Nem jó vele újat húzni... Bár én is szívesen adományoznék valamit annak, aki móresre tanítja, aztán még meg is ússza a dolgot..."
[Kaland elvállalása]
"- Hé! Te! Igen te! Te zsák kőpor, aki itt erősnek hiszi magát! - kiáltasz a hetvenkedőre. - Én kihívlak!
- Senki sem sértegetheti Ércfejű Brutakint! - üvölt a troll. - Most jönni halál!!!
[Csata a troll ellen]
Ércfejű Brutakin épp úgy végezte, mint az összes alsóbbrendű torzszülött, akik jobbnak képzelik magukat Ghalla igazi urainál... Ellenben mély sajnálatodra, egy nálad sokszorta hatalmasabb, ősi vértezetben feszítő, kristályjelvényes harcos lép eléd:
- Megölted a szolgámat, te féreg!
- Az a lény sértegette népünket. Ezt nem lehet eltűrni...
- Ahogy azt sem, hogy megöld a szolgámat!
[meggyőzőkészség próba]
- A te feladatod lett volna megnevelni őt, de nem tetted... Megsértett engem, téged és egész fajunkat. Nézz körbe barátom, hányan bánkódnak ebben a fogadóban a halála miatt...
Azgrafeleth kelletlenül felméri az esélyeket, s rájön, lett légyen bármekkora harcos, itt nem lenne esélye. Kelletlenül morogva távozik, s a fogadó népének üdvrivalgása közepette a csuklyás fickó boldogan fizeti ki járandóságodat..."

Verzió2 (választható út):
[az eleje a troll megszólításáig ugyanaz]
"- Hé! Te! Igen te! Te zsák kőpor, aki itt erősnek hiszi magát! - kiáltasz a hetvenkedőre. - Én kihívlak!
- Igen?! Te akarsz engem kihívni?! Kicsike törpe vagy... De... Nos legyen! Harci erődet tartod jobbnak nálam? - röhög a troll. - Vagy talán keményebb vagy a sziklánál?
[Válassz:
"Jobb harcos vagyok, mint te!" -> lásd fenn
"Keményebb vagyok, mint a szikla!"]
- Szóval kemény vagy? Meglátjuk... Versenyiszunk! Orglingvért! Te fizet!
A fogadós előkerül a korsókkal és várakozás teljesen tekint rád...
[X LE kifizetése]
A korsók az asztalra kerülnek, s mind a ketten nagyokat húzva belőle, megkezditek a vetélkedést.
[Egészségpróba]
Bár már zúg a fejed az erős italtól, mégis diadalmas mosolyt csal ajkadra, ahogy a troll artikulátlanul hörögve zuhan az asztal alá. Gazdája szitkozódva próbálja kivonszolni az ajtón, a kocsma derült nevetése közepette. A csuklyás férfi széles mosollyal fizeti meg jutalmad"

Én örülnék ha az utóbbi fajta lenne, hogy két megoldás van, szerepjátékosabb lenne...
VB van...
DEUTSCHLAND ÜBER ALLES!!!!!!!!
Pontszám: 9.77
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
14. hozzászólás - 2009.09.30. 18:33:04 (Válasz Byzon #13 hozzászólására.)
Byzonnak még nincs is kristálypontja. Khettynek sincs. Ők még jóideig ki lesznek zárva, a matematikus számolgató optimalizátoroknak meg rengeteg van, hisz ők járnak az élen.

Nem jó ezt az egészet kristályponthoz kötni.
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 9.22
kedvelt tagButchmanFérfi
Végzetúr mester
619 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
15. hozzászólás - 2009.09.30. 18:34:12 (Válasz Kocos #12 hozzászólására.)
Azt hiszem kicsit félreértetted Miklóst. Nem csak az új szakértelmekre szeretne próbát? Mármint remélem, hogy ezt így is gondolta. Kicsit hülyén hangozna, hogy "és akkor összeméritek a fogadó hangadójával a spektrális manipuláció szakértelmeteket egy pohár sör mellett..." legalább is szerepjátékos szempontokból.
The Lost One /Ronin/
Pontszám: 6.69
népszerűEndyrFérfi
Végzetúr mester
2058 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
16. hozzászólás - 2009.09.30. 18:37:12 (Válasz Miklós #1 hozzászólására.)
Remek otlet, mikor lesz mar bent?

Egyebkent van par sarkallatos pontja a dolognak.
- szigoru helyesirasi ellenorzesnek kell alavetni a jatekosok altal irt kalandokat. borzaszto idegesito, ha hibaktol hemzsego mondatokat kell olvasnom (lasd kviz)
- meg kell szabni, h melyik szakertelmeket lehet hasznalni. Mar elore latom a vicces kedvu emberek szubteri vagy kontinuumszukitesi szakertelmeit (amit 1% sem hasznal tippre), valamint a magas akademiat igenylo szakertelmeket (plul 50es epikus spec vagy iranyitott vadaszat probak)
- itt is megemlitem, h nagyon jo lenne egy szuk teszt csapat par jatekosbol tobb szem tobbet lat alapon, rengeteg bug lehetoseg van benne, par extra ember siman kiszuri a nagy reszet
Pontszám: 8.41
kedvencByzonFérfi
Végzetúr mester
5137 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
17. hozzászólás - 2009.09.30. 19:02:50
Butch! A spektrális nyilván nem egy kocsmai hetvenkedésben kerülne elő, hanem mondjuk nyomkövetési próbaként
De!
Ha a szakipróbák küszöbei szintből jönnek, akkor a lemaxolható szakikat ne lehessen beletenni... És persze semmilyen akadémiást sem...
VB van...
DEUTSCHLAND ÜBER ALLES!!!!!!!!
Pontszám: 8.31
népszerűEndyrFérfi
Végzetúr mester
2058 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
18. hozzászólás - 2009.09.30. 19:13:34
No meg kerdes, h a tudatturbo befolyasolja-e ezeket a probakat.
meg ha IQ proba van akkor raoltozok IQra, ha eroproba akkor meg erore?
Pontszám: 7.62
kedvencByzonFérfi
Végzetúr mester
5137 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
19. hozzászólás - 2009.09.30. 19:14:48
Gondolom a kaland előre nem mondja majd meg milyen próbák lesznek...
VB van...
DEUTSCHLAND ÜBER ALLES!!!!!!!!
Pontszám: 8.87
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
20. hozzászólás - 2009.09.30. 19:15:14 (Válasz Byzon #17 hozzászólására.)
Az a bajom ezekkel a szakértelempróbákkal, hogy rengeteg szintfüggő és/vagy valamilyen speciális taktikához kötödik.
- a visszafogott fejlődés/szinguláris eleve gázos, lennt előbbit, fenn utóbbit fejlesztik. Ezek szerint lesznek küldetések, amik lehetetlenek egyik vagy másik szférának. (Értelemszerűen előbbi réteg szív hatalmasat, hiszen nekik még kristálypontjuk sincs, azaz nem tudnak tervezni kalandot.)
- a kivégzés vagy zéró valakinél, vagy felnyomta 200-ig
- a másodlagos támadás szintén egy taktika része, van aki nagyon magas szinten műveli, de még többen teljesen elfelejtették
- van aki egyéni epikust szövetséget csinált, ezért nagyon magas szintre feltolta a lopást az energiakristályosító felépítéséhez, másnak ez értelmetlen.

Ezek a rétegek láthatóan egymástól élesen különválnak. Attól félek, hogy idővel mindegyik réteg SAJÁT MAGÁNAK fog fejleszteni kalandokat (hülye lenne nem ezt tenni, minek rakjon be olyat, amit ő maga nem tud megcsinálni?), és ezek mások számára megoldhatatlanok lesznek. Nem egy-egy játékosról van tehát szó, hanem játékos csoportokról.
A hozzászólást Mortimer módosította 2009.09.30. 19:16:06-kor
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 8.41
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítőAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!